Slo-Tech - Valve je, kot je pri njih že običajno, brez kake posebne zamude izdal svoj glavni letošnji naslov - Doto 2. Igra je po dveh letih v (napol) zaprti beti zdaj na voljo vsem za brezplačen prenos s Steama ("free to play"). Istočasno so izdali še (beta!) verziji za Mac in Linux.
Dota 2 je mešanica med akcijado in realnočasovno strategijo, oz. MOBA, kot se dandanes temu bojda pravi. Trenutno velja za najbolj igran naslov na Steamu, s povprečno 200-300 tisoč aktivnimi igralci v vsakem trenutku (še vedno manj kot LoL, hihi). Začetki so sicer bolj skromni in segajo dobrih 10 let nazaj, kot brezplačni mod za Blizzardov Starcraft I (Aeon of Strife). Resnično popularnost je igra doživela šele kasneje s prepisom na Warcraft II oz. njegov dodatek The Frozen Throne. Igra se v postavitvi dveh ekip po pet, vrženih na eno in edino kvadratno mapo z dvema bazama (sentinel levo spodaj in scourge desno zgoraj), ter tremi potmi med njima ("lanes"). Vsak igralec kontrolira po en lik ("heroja"), ki si ga izbere na začetku igre iz nabora 100 in nekaj imen. Tu se ve, da so ženski liki predvsem luštni, moški pa so vse od vitezov pa do žvali in pošasti iz vseh vej mitologije. Tega heroja igrate do konca igre (tipično 30-45 minut). Cilj je uničiti strukturo sredi nasprotnikove baze ("ancient") oz. obraniti svojo pred zlim nasprotnikom (od tod ime "Defense of the Ancients" oz. DotA). Ni ne grajenja stavb ne ostale ekonomike, ki jo najdete v večini rts naslovov. Cekine ("gold") se s pretepanjem nevtralnih enot ("creeps", tam po 40 na kos) in seveda nasprotnikov (200+ na kos). Posebej se splača napasti po dva ali trije na enega nasprotnika ("gank") in jo potem strumno popihati, še preden pride pomoč. Z dobljenim zlatom se potem dobi kupi dodatno opremo ("items"), katere je nebroj in katerih cene se začno pri 53 cekinih in gredo tja do 6000 + drobiž). Z njimi in dodatnim exp-jem boste še lažje zatrli nasprotnika.
Dota ni ravno prijazna do začetnikov, uvajanje pa tipično traja od 1 do 3 mesecev. Obenem gre za izrazito skupinsko igro, kjer sta poleg individualne spretnosti še posebej pomembno sodelovanje in ubranost s soigralci. To pa je pri naključno sestavljenih ekipah težko pričakovati. Valve se sicer precej trudi z uravnoteženjem ekip, a razlike so, zato ena ekipa tipično močno polomi drugo ("stomp"). Žaljivke in podobno nešportno vedenje so redno prisotne, tako da Dotina skupnost velja za eno najmanj prijaznih sploh.
Kot že rečeno, je igra brezplačna; ni ne kupnine ne mesečne naročnine; vsi heroji pa so že od početka odklenjeni. Lahko pa zakurite še in še denarja na kozmetičnih dodatkih ("items", "couriers", "player cards", idr.), s katerimi potekata tudi živahna trgovina in seveda stave. Podobno kot pri nekaterih drugih uspešnih online igrah obstaja tudi živahna pro scena, kjer se vrti lep denar. Turnirji ranga 50+ dolarskih tisočakov postajajo sorazmerno pogosti (in večina jih celo izplača obljubljeni denar), letni vrhunec pa je Valvov lastni turnir "The International", ki bo letos v tretji izvedenki potek v Seattlu tam proti koncu avgusta, z denarnim skladom nekaj čez 2 milijona dolarjev. Scena je sicer močno razdeljena na Zahod (Evropa, ZDA), kjer trenutno prednjačita ukrajinski Na'Vi in švedski The Alliance, ter Vzhod, kjer so razen redkih izjem prisotna predvsem kitajska imena (trojček LGD, IG, DK). O tem, kdo je boljši, ima skoraj vsakdo svoje mnenje. Bolj pomembne tekme so sicer dobro pokrite ("streams") in vidijo tudi do 100.000 ogledov.
Pa veselo umiranje.
Novice » Igre » Izšla Dota 2
Mipe ::
Časovna črna luknja in agresivna, neprijazna družba... česa več bi si želeli?
Če ste mile dušice in nimate časa za preseravanje, vam priporočam, da se DOTA 2 (in drugih MOBA iger) lotite skupaj s prijatelji.
Če ste mile dušice in nimate časa za preseravanje, vam priporočam, da se DOTA 2 (in drugih MOBA iger) lotite skupaj s prijatelji.
Poldi112 ::
Probaj pa boš videl.
>zato ena ekipa tipično močno polomi drugo ("stomp").
Po mojem je bolj razlog v tem, da izgubiš denar, ko umreš. Pri lol tega ni in ti ena smrt pomeni manjši problem kot pri doti.
>zato ena ekipa tipično močno polomi drugo ("stomp").
Po mojem je bolj razlog v tem, da izgubiš denar, ko umreš. Pri lol tega ni in ti ena smrt pomeni manjši problem kot pri doti.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
matjazzz ::
@ZaLoMaT ja razlika je velika! če se v lolu tko tko znajdeš je dota neki časa vesoljska znanost.
WamPIRe- ::
Tr0n ::
Nekatere vecje razlike iz vidika DotA 2:
# vsi heroti so zastonj in dostopni od zacetka, razlikujejo se po kozmeticnih itemih, settih ipd.
# meta game je zelo razgiban in dinamicen (veliko herotov ni nujno vezanih na doloceno vlogo ali lane oz. so bolj prilagodljivi glede na trenutno stanje igre oz. sestavo enemy teama, se vedno pa imas hard carry in hard support herote)
# moznost deny creepov, towerjev in herotov
# courier NPC, ki raznasa iteme za bolj aktivno igro (manj hoje ali portanja nazaj v bazo)
# ganki so bolj pogosti, ker ne dobis samo gold od killa, ampak ga tudi nasprotnik izgubi
# vec aktivnih itemov, ki so nepogresljivi v team fightih (aka. blink dagger, force staff, threads, ship stick, armlet etc.)
# Town Portal (port v bazo ali friendly tower) je item, ki ga moras kupit
# Steam Workshop integracija, kar pomeni neomejen vir user created contenta in itemov
# IceFrog/Valve developer, odlicna animacija, zvok in modeli likov
# vsi heroti so zastonj in dostopni od zacetka, razlikujejo se po kozmeticnih itemih, settih ipd.
# meta game je zelo razgiban in dinamicen (veliko herotov ni nujno vezanih na doloceno vlogo ali lane oz. so bolj prilagodljivi glede na trenutno stanje igre oz. sestavo enemy teama, se vedno pa imas hard carry in hard support herote)
# moznost deny creepov, towerjev in herotov
# courier NPC, ki raznasa iteme za bolj aktivno igro (manj hoje ali portanja nazaj v bazo)
# ganki so bolj pogosti, ker ne dobis samo gold od killa, ampak ga tudi nasprotnik izgubi
# vec aktivnih itemov, ki so nepogresljivi v team fightih (aka. blink dagger, force staff, threads, ship stick, armlet etc.)
# Town Portal (port v bazo ali friendly tower) je item, ki ga moras kupit
# Steam Workshop integracija, kar pomeni neomejen vir user created contenta in itemov
# IceFrog/Valve developer, odlicna animacija, zvok in modeli likov
Nummy ::
Men je špil beden in dolgočasen, prav tako kot LoL. Skoraj sem zaspal zraven, po 20 minutah. Mi je bil pa fajn awesomenauts in jo še zdaj kdaj pa kdaj malo špilam...
xxx ::
oooooooo... članek je bil hitrejši od scene aja free2play... torej bundlan z kupom sranja in na koncu vleče denar od tebe. Ne hvala.
Pa pa...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: xxx ()
Tr0n ::
wungad ::
Naj dodam, da je DOTA2 najvecji community na steamu in da njegov final na Linuxu samo ptrjuje valvo embrace pingvina:D
.
ScumbagSteve ::
Igram ene dve leti skoraj in je bomba. Ampak moreš vedet kje so tvoje meje in kdaj nehat igrat. Če ne: no more boobs for u my friend.
Scumbag Štefko
arjan_t ::
ScumbagSteve ::
oooooooo... članek je bil hitrejši od scene aja free2play... torej bundlan z kupom sranja in na koncu vleče denar od tebe. Ne hvala.
ni ene stvari ki jo lahko kupis ki bi vplivala na gameplay
Pusti ljudem govoriti, da vidiš kako polni sranja so ;)
Scumbag Štefko
erunno ::
Nekatere vecje razlike iz vidika DotA 2:
# vsi heroti so zastonj in dostopni od zacetka, razlikujejo se po kozmeticnih itemih, settih ipd.
# meta game je zelo razgiban in dinamicen (veliko herotov ni nujno vezanih na doloceno vlogo ali lane oz. so bolj prilagodljivi glede na trenutno stanje igre oz. sestavo enemy teama, se vedno pa imas hard carry in hard support herote)
# moznost deny creepov, towerjev in herotov
# courier NPC, ki raznasa iteme za bolj aktivno igro (manj hoje ali portanja nazaj v bazo)
# ganki so bolj pogosti, ker ne dobis samo gold od killa, ampak ga tudi nasprotnik izgubi
# vec aktivnih itemov, ki so nepogresljivi v team fightih (aka. blink dagger, force staff, threads, ship stick, armlet etc.)
# Town Portal (port v bazo ali friendly tower) je item, ki ga moras kupit
# Steam Workshop integracija, kar pomeni neomejen vir user created contenta in itemov
# IceFrog/Valve developer, odlicna animacija, zvok in modeli likov
ene razlike so definitivno prednosti, velik del teh razlik (=/= predonosti) je pa dvorezen meč -creep denial, zgublanje golda ko umreš, town portal kot dodaten clutter ki ti zapolnije že tako omejen inventorij), pa dejstvo da se imejuje Dota2.
So fucking what če se tal imenuje DotA 2. Ime ima samo zato ker ima Valve bistveno boljše odvetnike kakor so jih imeli na Riotu pred mnogimi leti ko so snovali LoL (kjer je Guinosso vodil razvoj igre - avto DotA Allstars, najbolj priljubljene veje DotA, ko je Guinosso nehal z razvojem, ga je šele nasledil IceFrog). Pa kaj če je Valve razvijalec, kot prvo to pomeni vezavo na Steam (poleg nepotrebnega DRMja zadeva je vednobolj pogosto nedosegljiva in ima pešajoče strežnike - kar mi je povedalo že več razvijalcev ki uporabljajo Steamove storitve (authentifikacijske strežnike + voicechat)), in kod drugo imajo kakor se je v intervjuju pred kratkim izkazal, da imajo slabo notranjo klimo (največ se posveča najbolj sigurnim in uspešnim projektom - zato pa je TF2 postal Hats: the Game, kakor ga igralci vedno golj pogosto imenujemo, pomankanje HL2:Ep3, HL3, L4D3, ther koleganje glede Steam konzole).
Plues: DotA2 ima tako katrostrofalni pathfinding, da je pathfinding v lolu absolutno perfetken in božanski.
Kar pa ni drugače od LoL: Slab comunity
Zgodovina sprememb…
- spremenil: erunno ()
Seljak ::
Takšne igre me nikoli niso potegnile.Sem pač ljubitelj športnih simulacij,sploh dirkačin.Sem probal prvi del omenjene igre ampak to enostavno ni zame.
Tr0n ::
Probaj s prijatelji, pa ne odnehat po prvih nekaj matchih. Da dojames osnove bos potreboval ene 100-200 matchov minimum, ampak se splaca. Igra je, kot so nekateri ze napisali, black hole. :)
Priporocam tudi ogled raznih tekmovanj s profesionalnimi teami, saj se da ogromno naucit. DotA 2 reddit je odlicen vir informacij.
http://www.reddit.com/r/DotA2/
Priporocam tudi ogled raznih tekmovanj s profesionalnimi teami, saj se da ogromno naucit. DotA 2 reddit je odlicen vir informacij.
http://www.reddit.com/r/DotA2/
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tr0n ()
Roadkill ::
oooooooo... članek je bil hitrejši od scene aja free2play... torej bundlan z kupom sranja in na koncu vleče denar od tebe. Ne hvala.
Niti centa ne rabiš zapravit.
Ü
Roadkill ::
Drugač je špil super. Sploh če imaš skupino 5ih prijateljev, ki se skupaj dobijo za eno urco.
Je pa krivulja učenja malo strmejša kot po navadi.
Pa tehnično gledano DOTA ni MOBA ampak ARTS (action RTS).
>> Riot Games attempted to break away from the genre being known as "Dota" by inventing its own marketing term, "Multiplayer Online Battle Arena" (MOBA).
Je pa krivulja učenja malo strmejša kot po navadi.
Pa tehnično gledano DOTA ni MOBA ampak ARTS (action RTS).
>> Riot Games attempted to break away from the genre being known as "Dota" by inventing its own marketing term, "Multiplayer Online Battle Arena" (MOBA).
Ü
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Roadkill ()
dottor ::
Bil je Warcraft III in ne II
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
win64 ::
Vsem na voljo, my ass.
Get it now gumb te doda na seznam. Trenutno sem 36 tisoči na seznamu.
Get it now gumb te doda na seznam. Trenutno sem 36 tisoči na seznamu.
Poldi112 ::
Plues: DotA2 ima tako katrostrofalni pathfinding, da je pathfinding v lolu absolutno perfetken in božanski.
To pa kar težko verjamem. Vsaj če misliva isto stvar. Ker ko sem probal doto pred par meseci tega nikjer nisem opazil, v lol me pa konstantno nervira, ko mi namesto naravnost po poti zavije kar nekje čez gozd. Ravno par dni nazaj nisem preveril in mi je šel čisto nesmiselno čez gozd in posledično je gang failal.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
erunno ::
Pa tehnično gledano DOTA ni MOBA ampak ARTS (action RTS).
Sej nima nobenih elementov RTS. Ne gardiš eno, ne upravljaš enot, ne gradiš beze, ne nadgrajuješ/raziskuješ tehnologije ter nima nabiranja surovin (cekini se v tem primeru ne štejeje, ker bi pol RPG ins FRP igre uvrstil v ta žanr).
Sicer bi pa igro po količini Teamworka ocenil na 6 (od 10 - kjer je 1 najmanj teamworka).
Pebkac ::
Vsem na voljo, my ass.
Get it now gumb te doda na seznam. Trenutno sem 36 tisoči na seznamu.
Zanimivo, ko je bila v beti so vsem igralcem dajali cel kup invitov (jaz sem jih dobil 30+, pa čeprav sem se komaj dotaknil igre). Čudno da je sedaj ob releasu tak naval, ko si pa že prej z lahkoto prišel noter.
Roadkill ::
Vsem na voljo, my ass.
Get it now gumb te doda na seznam. Trenutno sem 36 tisoči na seznamu.
Zanimivo, ko je bila v beti so vsem igralcem dajali cel kup invitov (jaz sem jih dobil 30+, pa čeprav sem se komaj dotaknil igre). Čudno da je sedaj ob releasu tak naval, ko si pa že prej z lahkoto prišel noter.
Imeli so beto, zdaj pa pobirajo prijave zato, da ugotovijo koliko serverjev bo potrebno nabavit. Tole bo kak teden potem pa free for all.
Pomojem bo pravi launch/najava okrog the international 3 turnirja.
Ü
Tr0n ::
Jup.
http://www.dota2.com/thebetaisover
http://www.dota2.com/thebetaisover
If the game is released, why can't I play it right away?
We want to avoid a situation where a rush of players overloads our server infrastructure. As we increase our capacity, we will let more people in from the launch queue.
What is the frequency you'll be letting new players in?
New players will be added in batches. We will start letting people in and monitor how the entire system reacts, and make sure that we aren't disrupting the entire community. Our goal is to get people in as quickly as possible.
ScumbagSteve ::
Vsem na voljo, my ass.
Get it now gumb te doda na seznam. Trenutno sem 36 tisoči na seznamu.
Zanimivo, ko je bila v beti so vsem igralcem dajali cel kup invitov (jaz sem jih dobil 30+, pa čeprav sem se komaj dotaknil igre). Čudno da je sedaj ob releasu tak naval, ko si pa že prej z lahkoto prišel noter.
Saj je blo povedano, da se bo zaradi navala spuščalo igralce gor v skupinah in ne naenkrat vseh.
Scumbag Štefko
Truga ::
Resnično popularnost je igra doživela šele kasneje s prepisom na Warcraft II oz. njegov dodatek The Frozen Throne.To je narobe, moral bi bit Warcraft III. :P
Filo ::
Meni je bila dota2 veliko lažje igrati samo zarad tega ker je vizualno lažje spremljat vse kot v lol-u.
Mogoče je lepo omeniti še to: Play more quake.
Mogoče je lepo omeniti še to: Play more quake.
Malinovc ::
eh... HON je 10x hitrejše odvijanje in popolnoma enak kot Dota2. Le da ni tako penzionističen kot Dota2. Pravzaprav....DOTA 1 je boljša od dota 2.
Preverite HON ... je tut zastonj in boste videli kaj mislim.
lp
Preverite HON ... je tut zastonj in boste videli kaj mislim.
lp
Tr0n ::
HoN je bolj ali manj propadel oz. je vecina igralcev migrirala ali k LoL ali DotA 2. Tudi stanje profesionalnih teamov in tekmovanj kaze podobno sliko.
Kot zanimivost: med top 20 najbolje placanimi eSports igralci je kar 8 DotA2 igralcev, The International 3 (Valve DotA2 tekmovanje) pa bo imelo najvecji prize pool v zgodovini eSporta doslej (trenutno $2,556,842 USD in se raste).
http://www.esportsearnings.com/players
http://www.dota2.com/international/comp...
Kot zanimivost: med top 20 najbolje placanimi eSports igralci je kar 8 DotA2 igralcev, The International 3 (Valve DotA2 tekmovanje) pa bo imelo najvecji prize pool v zgodovini eSporta doslej (trenutno $2,556,842 USD in se raste).
http://www.esportsearnings.com/players
http://www.dota2.com/international/comp...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tr0n ()
Truga ::
Ker stevilo playerjev kaze sliko tega kok dobra je igra ane. Pol je itak farmville zmagovalec.
Sej jaz nimam prevec mnenja ker je boljsi pa ker ne, ker se vedno forsirajo ta debilen zoom da mam enote 10cm velike na ekranu, ampak kolikor sem igral je bil hon bolj zabaven. Hitrejsi, boljsi balance, etc. Je pa res da to pomeni da je igra precej tezja za dobr igrat, to ljudem naceloma ni vsec.
Sej jaz nimam prevec mnenja ker je boljsi pa ker ne, ker se vedno forsirajo ta debilen zoom da mam enote 10cm velike na ekranu, ampak kolikor sem igral je bil hon bolj zabaven. Hitrejsi, boljsi balance, etc. Je pa res da to pomeni da je igra precej tezja za dobr igrat, to ljudem naceloma ni vsec.
Tr0n ::
Saj ne pravim, da je HoN slaba igra, ampak enostavno nima vec kriticne mase igralcev, in je zato nezanimiva tako za profesionalne teame-e, kot tudi sponzorje. To se je zelo lepo videlo na poletnem Dreamhacku, kjer sta SC2 in DotA2 imela kar velik prostor za gledalce, medtem pa so HoN stlacili v neko malo sobico z 10 stoli. :)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Tr0n ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Dota 2 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Igre | 90678 (16420) | Superboyy |
» | Kmalu finale Dota 2 turnirja The International 9Oddelek: Novice / Igre | 3833 (2498) | FTad |
» | V Doti 2 računalnik še ne nadvlada človekaOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 6623 (4805) | bMozart |
» | Heroes of the storm (strani: 1 2 3 )Oddelek: Igre | 20851 (12921) | ahac |
» | Izšla Dota 2Oddelek: Novice / Igre | 13010 (10652) | Tr0n |