»

Pionir navidezne resničnost John Carmack zapušča Meto

Slo-Tech - Ameriški pionir navidezne resničnosti John Carmack, ki je kariero začel kot soustanovitelj podjetja id Software in je v 90. letih ustvaril legendarne igre Doom, Quake in Wolfenstein, kasneje pa je delal v Oculusu kot tehnični direktor, se sedaj poslavlja iz Mete, ki je bila kupila Oculus. Potem ko sta o novici poročala Business Insider in The New York Times, jo je Carmack potrdil tudi na družbenih omrežjih.

Zapisal je, da odhaja z mešanimi občutki. Čeprav je Quest 2 dober kos strojne opreme, skoraj povsem v skladu z željami, podjetje zapušča zaradi neučinkovitosti. Zapisal je, da ga boli srce ob strahotni neučinkovitosti v podjetju, ki ima ogromne količine sredstev, virov in tudi ogromno sposobnih ljudi, a se ves čas strelja v nogo. Meni, da delujejo kvečjemu s polovično učinkovitostjo, česar ne more sprejeti. V pismu ni bil kritičen do izdelka ali ideje, temveč je kritiziral izključno način delovanja v podjetju. Do delovanja v Meti je bil kritičen že dlje časa, je zapisal na...

19 komentarjev

Tudi Facebook želi svojega pametnega pomočnika

vir: Pxhere

vir: CNBC
CNBC - Facebook že od začetka leta 2018 razvija asistenta, ki se odziva na zvočne ukaze, so od dobro obveščenih virov izvedeli pri CNBC. Zadevo naj bi razvijali v okviru njihove divizije za navidezno in nadgrajeno resničnost, kjer se pod vodstvom Ire Snyderja pretežno ukvarjajo z razvojem strojne opreme, denimo očali Oculus. Za sicer skrivnosten projekt se je namreč izvedelo potem, ko so člani njihove ekipe stopali v stik s ponudniki pametnih zvočnikov.

Predstavniki Facebooka so novico potrdili in sicer, da delajo na razvoju take tehnologije, z namenom, da bi nekoč služila na njihovi paleti...

9 komentarjev

Samsung pokazal nove Galaxyje 10

Slo-Tech - Po različnih informacijah in fotografijah, ki so curljale v javnost, je Samsung sedaj uradno predstavil novo generacijo svojih pametnih telefonov Samsung. Na današnjem dogodku so pokazali nova Galaxy S10 in S10 Plus, cenejši in skromnejši Galaxy S10E in pošastno drag zložljiv telefon Galaxy Fold.

Naprej poglejmo stara znanca. Galaxy S10 ima 6,1-palčni zaslon OLED z ločljivostjo 3040 x 1440 (predhodnik je imel 5,8-palčnega), medtem ko ima S10 Plus kar 6,4-palčni zaslon (predhodnik 6,2 palca) enake ločljivosti. Tudi fizično sta telefona za nekaj milimetrov širša, je pa S10 Plus krajši od S9 Plus. Samsung pravi, da sta zaslona Dynamic AMOLED, kar pomeni 1200 nitov svetlosti, 42 odstotkov manj škodljive modre barve in možnost nastavitve...

151 komentarjev

Facebook z Oculus Riftom ima prihodnost VR-ja še vedno v svojih rokah

TechCrunch - Oculus Rift praznuje prvo leto, odkar je na voljo tudi končnim uporabnikom in ne le razvijalcem. Očala za virtualno resničnost so bila, po napovedih vseh gurujev in analitkov, eden izmed najpomebnejših gadetov lanskega leta. Vendar, podobno kot pametne ure, je danes že jasno, da VR tehnologija še vedno ni niti blizu svojemu polnemu potencialu. Oziroma, kaj ta potencial sploh je.

Vse se je začelo z Riftom

Facebookov Oculus Rift je bil - in bo verjetno do nadaljnega - najbolj viden in znan obraz sveta VR tehnologije. Podjetje, ki je svoj produkt lansiralo s pomočjo Kickstarter kampanije, se je pojavilo na prvih straneh najpmembnejših svetovnih medijev leta 2014, ko so naznanili, da jih bo za dve milijardi dolarjev prevzel Facebook. Od takrat pa ni šlo vse po načrtih. Zalomilo se je že na samem začetku, ko so datum izdaje Rifta...

39 komentarjev

Oculus Rift zamuja

Slo-Tech - Težko pričakovani Oculus Rift je bil januarja ur nekaj po predstavitvi že razprodan, pa čeprav so tedaj pobirali šele prednaročila in je bila dejanska dobava napovedana za 28. marec. Čeprav je le malo srečnežev moglo pričakovati Oculus Rift prvi teden, jih bo še manj od pričakovanj, saj se je zaradi težav z dobavo sestavnih delov časovnica nekoliko zamaknila. Večina ljudi po Oculus Rift dobila pozneje od obljub, jim bodo pa v zameno plačali dostavo tako v ZDA kakor v druge države. Do brezplačne dostave so upravičeni vsi, ki so prednaročili do 1. aprila.

Oculus, ki sedaj sodi pod Facebook, ni razkril, kateri sestavni del je pošel in je odgovoren za zamudo. Prav tako niso razkrili, kdaj bodo Oculus Rift dostavili. Dejali so le, da bo več znanega prihodnji teden, ko bomo dobili tudi nove napovedane datume dostave. Ne pozabimo,...

13 komentarjev

Oculus Rift predstavljen in že razprodan

Slo-Tech - V Las Vegasu se je začel letošnji Consumer Electronic Show (CES), na katerem se bo do sobote predstavilo več kot 3600 razstavljavcev. To pomeni, da bodo v tem tednu videli veliko novosti in še več napovedi, kaj lahko pričakujemo tekom leta. Težko pričakovan kos strojne opreme je Oculus Rift, za katerega je končno znano, da bo stal 600 dolarjev in bo na voljo od 28. marca, prednaročila pa se začnejo danes, a uradno ne pri nas. Kdor je Oculus Rift financiral na Kickstarterju, ga bo seveda dobil brezplačno - takih je bilo kar 9522, ki so zbrali 2,4 milijona dolarjev, potem pa je marca predlani Facebook kupil Oculus za dve milijardi dolarjev.

Poleg samega Oculus Rifta bomo ob nakupu prejeli še Lucky's Tale, kupci s prednaročili pa tudi igro EVE: Valkyrie. Še letos naj bi dobili vsaj 100 iger s polno podporo za Oculus Rift,...

72 komentarjev

Nokia Ozo snema v vse smeri

The Verge - Nokia resda ne proizvaja več pametnih telefonov (a jih kani v prihodnosti spet prodajati) niti zemljevidov, a ji ostajajo telekomunikacijska oprema in nove tehnologije. V Los Angelesu so predstavili novo kamero Ozo, ki kaže, kaj si zamišljajo pod tem pojmom.

Gre za kamero v obliki krogle, ki lahko zajema sliko in zvok povsod okrog sebe, torej vseh 360 stopinj (točneje 4π steradianov). Kamera je namenjena snemanju kadrov za virtualno resničnost, Nokia pa cilja na poslovne in ne domače uporabnike. Glavni trg bodo filmski studii, medijske hiše, oglaševalci in podobno, ki bodo lahko s kamero posneli material za na primer Oculus Rift ali Google Cardboard. Jaunt je že napovedal, da bodo sodelovali z Nokio in uporabljali njihovo opremo.

Kamera ima osem tipal in...

2 komentarja

E3: Oculus Rift in Microsoft Xbox One sta lepi par

Slo-Tech - Na novinarski konferenci pred začetkom E3 je Oculus, ki je od lani v Facebookovi lasti, pokazal prihajajoč končni izdelek Oculus Rift in napovedal sodelovanje z Microsoftom. Datum izida je prvo četrtletje prihodnjega leta.

Vsak kos Oculus Rift bo imel priložen krmilnik Xbox One, ki podpira tako konzolo Xbox One kakor tudi osebne računalnike s (prihajajočim) sistemom Windows 10. Xbox Wireless Adapter, ki so ga najavili minuli teden, bo omogočal brezžično igranje. Tako bo mogoče vse igre z Xbox One igrati ne le na Windows 10 temveč tudi na Oculus Riftu.

Končni izdelek Oculus Rift je precej drugačen od prvih prototipov. Naglavni na eni strani pokriva tkanina, sicer pa ima dva OLED...

9 komentarjev

Sonyjeva navidezna resničnost Morpheus leto dni pred izidom že osupljiva

The Verge - Sony je na Game Developers Conference v San Franciscu pokazal napredek, ki so ga v zadnjem letu ustvarili na projektu Morpheus. Razvoj bo trajal še leto dni in končni izdelek pričakujemo v prvem polletju 2016. O ceni še ni podatkov.

Znano je, da bo imel Morpheus OLED-zaslon s frekvenco osveževanja 120 Hz in ločljivostjo 1920 x 1080. Zaslon meri 5,7 palca in omogoča 100-stopinjsko vidno polje. Človeški periferni vid gre sicer vse do 180 stopinj, a je na skrajnih mejah že izjemno neobčutljiv na podrobnosti. Zato je 100 stopinj dober kompromis med ceno ter uporabniško izkušnjo. Hkrati ima naglavni komplet devet senzorjev LED, ki pokrivajo celoten prostor (360 stopinj) in omogočajo sledenje uporabnikovim gibom. Iger za Morpheus še ni, so pa...

5 komentarjev

MWC: Navidezna resničnost izpod prstov HTC-ja in Valva

Slo-Tech - V Barceloni se jutri začenja Mobile World Congress, ki je že dolgo časa sejem za precej več kot le mobilno elektroniko. Kot je že v navadi, podjetja številne novosti razkrijejo že dan pred uradnim začetkom. Ena izmed nepričakovanih novosti je komplet za navidezno resničnost HTC Vive, pod katerega sta se podpisala HTC in Valve. Prototip bodo razvijalci prejeli že spomladi, končni izdelek pa pričakujemo do božične nakupovalne sezone, s čimer kani konkurenco prehiteti kar po desni.

HTC Vive se ne priključi na telefon, kot bi sklepali iz imena proizvajalca, temveč gre za polnokrven PC-jevski izdelek. Po videzu in funkcionalnosti je precej podoben Oculusu, ni pa jasno, ali bosta združljiva. O specifikacijah je bil HTC sila skop. Povedali so le, da so rešili problem...

31 komentarjev

CES 2015: Virtuix Omni VR Treadmill

Slo-Tech - Podjetje Virtuix je v Las Vegasu predstavilo prihajajoč komplet za navidezno resničnost, ki se imenuje Omni VR Treadmill. Kot namiguje že ime, ponuja več od običajnih naglavnih kompletov, kakršen je denimo Oculusov Rift. Ima namreč 360-stopinjski tekoči trak, ki omogoča hojo in premikanje po navidezni resničnosti, medtem ko se v realnem svetu ne premaknemo nikamor, kar je z varnostnega vidika zelo pomembno. Naglavni del kompleta je lahko kar Oculusov Rift, zanimivo pa postane dogajanje pod pasom.

Naprava je pozornost svetovne javnosti prvikrat vzbudila junija 2013, ko so na Kickstarterju zelo hitro zbrali 150.000 dolarjev želenega startnega kapitala za prehod od prototipa k množični proizvodnji. Dejansko so nabrali...

5 komentarjev

Oculus pokazal nov prototip Crescent Bay

Gizmodo - Oculus, ki razvija tehnologijo za navidezno resničnost in ga je nedavno kupil Facebook, je v soboto na svoji prvi konferenci v Los Angelesu pokazal nov prototip z imenom Crescent Bay. Gre za naslednji korak pri razvoju naglavnega sistema za navidezno resničnost Oculus Rift, ki ga bo moč kupiti kmalu.

Crescent Bay prinaša precej novosti in po besedah proizvajalca predstavlja podoben preskok, kot je bil prehod od lanskoletnega prototipa DK1 do letošnjega DK2. Specifikacije Crescent Baya še niso razkrite, znano pa je, da bo imel višjo ločljivost in frekvenco osveževanja od DK2. Pomembna novost je integriran avdio z vgrajenimi slušalkami in prostorskim zvokom, ki ga zagotavlja programska oprema RealSpace3D, s čimer bo navidezna resničnost še bolj resnična. Podpira...

17 komentarjev

Samsungove novosti: Galaxy Note 4, Note Edge, Gear S, Gear VR

Slo-Tech - Tudi Samsung je na predvečer berlinskega sejma IFA pokazal nekaj novosti, ki jih lahko pričakujemo letošnjo jesen. Na prvem mestu je gotovo nova tablica Galaxy Note 4, ki se od predhodnika Galaxy Note 3 na prvi pogled ne razlikuje. Pa tudi na drugi pogled razlik ni kaj dosti drugače.

Zaslon je enako velik (5,7 palcev diagonale) in oblikovanje je enako, le aluminij je po novem na robovih namesto plastike. Zadnja stranica ostaja plastična. Zaslon vseeno zmore nekaj več, saj podpira ločljivost 2560 x 1440 (prej 1920 x 1080), a to je dvorezen meč, saj skrajšuje avtonomijo. Baterija namreč ni praktično nič zmogljivejša (3220 namesto 3200 mAh), le funkcijo hitrega polnjenja ima, s katero se do polovice napolni v pol ure. V notranjosti najdemo Snapdragon 805 z 2,7 GHz,...

71 komentarjev

Samsung razvija konkurenta Riftu in Morfeju

engadget - Samsung razvija naglavni komplet za navidezno resničnost, s katerim bo konkuriral Oculusovem Riftu in Sonyjevemu Morfeju, poročajo viri blizu podjetja.

Naprava naj bi bila že globoko v razvoju, tako da bomo predstavitev videli še letos, pravijo. Nekateri razvijalci že imajo dostop do delujočih prototipov, ki jih poganjajo Galaxyji (verjetno podobno kot Note 3, Galaxy S5). V končni verziji pa bomo verjetni videli naslednjo verzijo.

Znanih podrobnosti je sila malo. Samsungova naprava bo konkurirala Riftu, a bo nekoliko drugačna. Še najbolj podobna naj bi bila prototipu GameFace Labs, ki ga poganja Android. Tudi Samsung bo uporabljal Android in ne lastnega Tizena. Bržkone bo imel OLED-zaslon, ni pa še jasno, kako in ali...

9 komentarjev

Facebook kupuje Oculus

Ekipa Oculusa

Slo-Tech - Facebook je napovedal, da bo prevzel ameriško podjetje Oculus, ki se ukvarja z razvojem tehnologije navidezne resničnosti. Za podjetje bodo odšteli dve milijardi dolarjev, od tega 400 milijonov dolarjev v denarju, preostanek pa v delnicah. Dodatno obljubljajo še 300 milijonov dolarjev nagrade, če bodo dosegli zastavljene cilje.

Podjetje Oculus poznamo predvsem kot razvijalca opreme in tehnologije za navidezno resničnost. Njihov paradni konj je Oculus Rift, ki se pritrdi na glavo in uporabnikom omogoča popolni vstop v navidezno resničnost. Za njegov razvoj so na Kickstarterju zbrali poltretji milijon dolarjev, skupno pa kar 91 milijonov. Izid izdelka je napovedan za konec tega leta. Oculus ima že 75.000 naročil za...

96 komentarjev

Sonyjev Morfej za navidezno resničnost v PS4

danes

Sony - Sony je predstavil projekt Morfej (Project Morpheus, imenuje se po grškem bogu sanj in ne po liku iz Matrice), kakor se trenutno imenuje njihov sistem navidezne resničnosti za PlayStation 4. Morfej je še prototip, trenutni rezultat triletnega dela pa je na slikah videti zelo prepričljivo.

Morfeja si nadenemo na glavo in nam prikazuje sliko v ločljivosti 1080p z 90-stopinjskim kotom pogleda. Vgrajene ima tudi merilnike pospeška in žiroskope, ki omogočata beleženje informacij o premikanju in njihovo posredovanje konzoli, ki potem ustrezno spreminja izrisano sliko. Podatki o spremembi položaja se odčitavajo 100-krat v sekundi. Na ta način se slika premika, ko premikamo glavo, kar daje vtis navidezne resničnosti. Poleg tega omogoča krmiljenje z DualShock 4 in...

14 komentarjev