» »

Facebook z Oculus Riftom ima prihodnost VR-ja še vedno v svojih rokah

Facebook z Oculus Riftom ima prihodnost VR-ja še vedno v svojih rokah

TechCrunch - Oculus Rift praznuje prvo leto, odkar je na voljo tudi končnim uporabnikom in ne le razvijalcem. Očala za virtualno resničnost so bila, po napovedih vseh gurujev in analitkov, eden izmed najpomebnejših gadetov lanskega leta. Vendar, podobno kot pametne ure, je danes že jasno, da VR tehnologija še vedno ni niti blizu svojemu polnemu potencialu. Oziroma, kaj ta potencial sploh je.

Vse se je začelo z Riftom

Facebookov Oculus Rift je bil - in bo verjetno do nadaljnega - najbolj viden in znan obraz sveta VR tehnologije. Podjetje, ki je svoj produkt lansiralo s pomočjo Kickstarter kampanije, se je pojavilo na prvih straneh najpmembnejših svetovnih medijev leta 2014, ko so naznanili, da jih bo za dve milijardi dolarjev prevzel Facebook. Od takrat pa ni šlo vse po načrtih. Zalomilo se je že na samem začetku, ko so datum izdaje Rifta nenehno prestavljali. Ustanovitelj podjetja Oculus Palmer Luckey se je tako znašel sredi političnega škandala in se popolnoma umaknil iz javnosti. Podjetje se je, kot posledica dogajanja, popolnoma reorganiziralo. Med drugim je odstopil tudi CEO podjetja Brendan Iribe. Svoje so k slabemu imenu podjetja dodali tudi incidenti. Tako je eden izmed vodilnih inžinirjev bil aretiran zaradi neprimernega nagovarjanja mladoletne osebe. Finančno najbolj boleča pa je bila tožba, ki so jo izgubili proti podjetju ZeniMaxMedia in jih je stala pol miljarde ameriških dolarjev .



Facebook menda razume časovno komponento

Vendar je bila na koncu tehnologija pomembnejša. Zuckerberg se tudi sam zaveda, da vsesplošna uporaba virtualne resničnosti še ni stvar bližnje prihodnosti. “Sam ne vidim načina, da bi ta trenutek dosegli že v roku petih let. Menim, da bo trajalo še deset let. Investitorje prosim za potrpežljivost, saj bomo tudi sami investirali ogromno v projekt, ki pa se finančno še dolgo časa ne bo poplačal,” poudarja Zuckerberg. Prepričan je, da je v primeru VR tehnologije vredno tvegati, saj verjame, da se bo dolgoročno gledano ves trud poplačal. Facebook je do danes vložil več milijard dolarjev v projekt, pričakujejo pa, da bodo morali investirati še vsaj tri miljarde ameriških dolarjev.

Najpomembnejša naloga Facebooka v letu 2017 je še naprej ustvarjati in zgraditi zdrav ekosistem razvijalcev za Rift na področju razvoja iger, saj podjetje finančno podpira razvijalce iger, ki razvijajo zaenkrat najbolj privlačne vsebina za njihovo platformo. Prav to financiranje razvoja iger pa je v tej fazi nujno, saj veliki in uspešni studiji za razvoj iger ne bodo sami investirali v razvoj iger za platformo, ki je (zaenkrat) ne uporablja ogromno ljudi. Za ravijalce vsebin so pri Facebooku namenili do sedaj 250 milijonov dolarjev, v prihodnosti se bo številka povečala še za dodatnih 250 milijonov.

Kaj dela konkurenca

Kot smo že omenili, Oculus ni edino podjetje, ki si želi biti vodilno v industriji. Pri Sonyju so prodali že skoraj milijon PlayStation VR očal , pri HTCju pa razmišljajo o širitvi možnosti uporabe svojega Vive VR seta . Konkurenco na mobilnem področju Oculusu predstavlja Google s svojo DayDream VR platformo. Kdaj bo Apple napovedal svojo vizijo na področju VR tehnologije, pa je verjetno le še vprašanje časa.

Cenovno ugodno

Velik kamen spotike pri uspešni komercializaciji VR pa je seveda cena tehnologije. Ki je za povprečnega uporabnika paš še vedno visoka. Tudi zato je Facebook ceno Rifta in Touch kontrolerjev pred tedni znižal za 100 dolarjev. Trenutno stane celoten set 600 dolarjev, sam Rift pa 500 dolarjev. Pri Facebooku pa razvijajo tudi brezžičen produkt, ki so ga poimenovali imenovanem Santa Cruz.

Od skepticizma do priložnosti

Za Facebook je izziv, da ustvarijo produkt, ki bo postavljal standarde za celotno VR industrijo, zaenkrat relativno lahka naloga. Pravi preizkus pa bo prepričati povprečne ljudi, da opustijo svoj skepticizem in dajo virtualni resničnosti priložnost, da jih navduši.

Oculus je res imel večje težave s prvo iteracijo Rifta, kot bi si mnogi želeli. Vendar imajo očitno pri Facebooku še vedno močno vizijo za tehnologijo, za katero končna destinacija še vedno ni nikomur znana.

39 komentarjev

jype ::

Truga: Discuss.

ahac ::

Kaj bi pa Apple delal z VR? Trenutno je glavna uporaba še vedno gaming in to Appla ne zanima.
Sicer pa AAA iger za VR skoraj ni. Vse kar obstaja so bolj kot ne neki demoti, ki so sicer kul, ampak ko 1x to vidiš skoraj ni razloga, da bi se vračal.

VR je kot 3D TV: Dead. :P
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

m0LN4r ::

Nini, PSVR bo pushal zadevo
IN AMD RTG WE BELIEVE
Sooner or later TM

Truga ::

PSVR se prodaja kar noro dobro. Vivejom tud ne gre neki jako slabo, glede na to kolko kostajo. Zadeva se bo definitivno prijela ko pridejo ven headseti za manj kot 300, kar microsoft neki sanja da bo izdal letos. PC za VR furat pa danes dobis ze za okoli 500.

A kdo ve ce xbox kej dela na tem?

Ghenghiz ::

Zadevo bodo pushale AA(A) igre - valve ze dela na nekaj njih. Razvoj takih iger pa seveda traja - sploh ker noces zacet dela na necem tako obseznem, preden sploh ves, kateri nacini uporabe so dobri in kateri ne (tukaj pomagajo ravno taksni 'demoti').

Zmajc ::

Dokler ne pride ven 2. ali 3. generacija VR naprav se jih ne dotaknem. Naj early adopterji beta testirajo.

Machete ::

Joker zanimivi prispevki na temo:

PSVR: http://www.joker.si/article.php?rubrika...
Nejc Leško, razvijalec VR vsebine: http://www.joker.si/article.php?rubrika...
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

FireSnake ::

ahac je izjavil:


VR je kot 3D TV: Dead. :P


Še zdaleč ne.

MS veliko denarja vlaga v to. Zadeva še zori. Kot so pa zgoraj povedali, se pa tudi že lepo prodaja.

Vzporedno se pa razvija še augmented reality. Primer: v USA (v živo) gledaš tekmo. Pogledaš košarkaša in se ti izpiše vsa statistika. Preklemano zanimiva zadeva, če mene vprašaš.

Sicer osebno mnenje: glede na to, da VR ne izključuje AR menim, da bosta komot sobivala ...
"In The Sound Of Silence Time Is Standing Still"
Poglej, in se nasmej ----> www.vicmaher.si ;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: FireSnake ()

Truga ::

AR je itak VR plus moznost gledanja skozi ekran, tak da gresta eden z drugim. VR je samo prisel prej, ker je lazje za narest kompetentno.

Ganon ::

m0LN4r je izjavil:

Nini, PSVR bo pushal zadevo


Sarkazem, kajneda.

Machete ::

Pa ne mešat HoloLens od MSja z VR. Ker sta samo v principu pdobni zadevi, v praksi pa precej drugačni.
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

VaeVictis ::

Still Skeptical of V.R. - Five Challenges for Virtual Reality - Extra Credits

Zmajc ::

AR se meni osebno definitvno zdi zelo perspektivna zadeva, saj je zadeva uporabna v vsakdanjem življenju praktično na vsakem koraku.

VR je bolj za indoor zadeve in simulatorje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Zmajc ()

FireSnake ::

Zmajc: bi se kar strinjal ....
"In The Sound Of Silence Time Is Standing Still"
Poglej, in se nasmej ----> www.vicmaher.si ;)

Qcube ::

VR je malo neroden ker rabiš kar nekaj prostora brez ovir. Headset bi moral imeti ene vrste kinect spredaj, da bi realnočasno generiral 3D sliko prostora, tako da bi se lažje izogibal oviram. Sam se bojim inštalirat naprimer Drunk Bar Fight, ker bi zagotovo s kontrolerjem ruknil v steno/omaro/mizo/monitor in po možnosti še sebe poškodoval. Včasih prav padeš not v tale VR svet in čisto pozabiš da si omejen v prostoru.

Markoff ::

FireSnake je izjavil:

ahac je izjavil:


VR je kot 3D TV: Dead. :P

Vzporedno se pa razvija še augmented reality. Primer: v USA (v živo) gledaš tekmo. Pogledaš košarkaša in se ti izpiše vsa statistika. Preklemano zanimiva zadeva, če mene vprašaš.

Še bolje. Predvolilno soočenje 2028 v državi X. Gledalci pred zasloni in v dvorani nosijo AR očala. Pred enim kandidatom se ti izpišejo vsi njegovi grehi in nespretne izjave zadnjih 20 let v ČB tehniki, pri drugem pa superlativi in napihnjeni dosežki v supercolor tehniki.

Augmented reality bo še eno zelo uporabno orodje v rokah puppet masterjev.
Novorek idiokracije:
posebaj, skropucalo, inžinir, intiligenca/intelegenca, apsolutno, anEks.

Zmajc ::

Kot da današnji mediji to niso.

Wrop ::

Problem vseh teh VR tehnologij je premajhna resolucija. 1024x1024 pikslov na oko, je še premalo. Je nekako zadovoljivo, ampak bo treba povečati resolucijo vsaj na 8k x 8k, da bodo piksli res dovolj majhni.
Se bo pa tehnologija razvijala predvsem zaradi porna in iger. Once you try VR porn... :))

PrihajaNodi ::

Mah mene po treh minutah začne glava bolet. Sex je pa boljši u živo.

Machete ::

Resolucija je trenutno še najmanjši problem VR.
Asrock-Z87Pro4|i5-4670K@4,3|4x4GB|GTX-1080|850EVO-250GB|WD2TB|W10Pro
Galaxy S10

čuhalev ::

Še vedno manjka mehanizem, ki navidezno ustvarja občutek pospeška.

Wrop ::

Mora bit pravilno sneman. Marsikdo lahko v danem trenutku izbira samo med levo in desno.

Truga ::

Machete je izjavil:

Resolucija je trenutno še najmanjši problem VR.

Tle se sicer strinjam, ampak jaz bom kupil nov VR sele ko se zvisa resolucija.

Boljsi komfort itd je super, ampak jaz zadevo opazim sele ko jo imam po vec ur na glavi, in dovolj neudobno da me moti rata sele po 6-8 urah igranja. Si pac vsake 4 ure vzames pol urce pavze, big deal. Ko bo boljsa resolucija pa tud monitorja ne bom vec rabil.

Sheteentz ::

samo še en vsadek v možgane, ki bo dajal signale pospeškov in bo stvar idealna za F1 ali WRC

vostok_1 ::

Dovolj bi bil že en stol z par servoti.
There will be chutes!
Fun times ahead.
It came from the lab.

Wrop ::

Pa še mehanizem za dajanje bolečin. Kij za blunt damage, tazer za eletric damage, vžigalnik za burn damage, itd. Potem pa naj kdo da na nighmare mode, če si upa.

Nekateri so imeli tudi težave pri prvih 3d igrah. Človek se sčasoma navadi. Tako kot pri branju knjig v avtih itd. Podobno bo z VR očali.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Wrop ()

Sheteentz ::

Problem VR je v diskrepanci med vizualnim signalom in odčitavanji pospeška in na to se možgani bolj težko navadijo. Koliko vas lahko bere knjige med noro vožnjo po brezpotjih?

čuhalev ::

vostok_1 je izjavil:

Dovolj bi bil že en stol z par servoti.

Tako ja. Po moje je to boljše od teh naglavnih reči.

Qcube ::

Iluzija pospšeka je že zdaj čisto v redu, in tudi vrtoglavica zaradi višine je skoraj enaka kot v realnosti, tako da to ni problem. Zaenkrat je bolj pomanjkanje vsebin in mogoče resolucija. Kar se tiče resolucije je že zdaj tudi 1080ti premalo zmogljiva, edino za 3D 360 video in podobno bi zaenkrat koristilo višjo resolucijo HMDja.

LeQuack ::

Glede na to da je Facebook bodo na vsak način hoteli vsiliti kake oglase oziroma prodati tvoje podatke. Zakaj bi torej kdorkoli žele to kupiti?
Quack !

next3steps ::

Vidim prihodnost v ARju in Nevralinku. VR je samo vmesna postaja in začasen nišni produkt

Truga ::

Sheteentz je izjavil:

Problem VR je v diskrepanci med vizualnim signalom in odčitavanji pospeška in na to se možgani bolj težko navadijo. Koliko vas lahko bere knjige med noro vožnjo po brezpotjih?

V roomscalu (proper 360 vr po celi sobi) tega problema ni, za simulacije se pa tud hitro navadis.

Ce ma kdo vive in HTCjev viveport software: https://twitter.com/pcgamer/status/8475...

HTC probava tekmovat s steamom (viveport je HTCjev app store za vive), in pol dela take bedarije ahahahaha. Ze tko vec ali manj samo na kitajskem, kjer ni steama, folk nuca viveport. Zdaj bojo res vsi ki lahko sli iz njihove platforme.

Sheteentz je izjavil:

samo še en vsadek v možgane, ki bo dajal signale pospeškov in bo stvar idealna za F1 ali WRC

To ze dela samsung:


Ne rabis nic vsadkov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Truga ()

LuiIII ::

Jaz čakam HoloLens 2. Upam na razširjen FOV, potem bo zadeva zelo uporabna. Drugače pa čakam tole: https://glass.aero/.

Spock83 ::

Palmer je baje šel stran od Facebooka. Ne vem, če so to 1. april novice.

Truga ::

Ne, Palmer je sel stran. Good riddance, lol

sivistol ::

https://www.facebook.com/viralthread/vi...

Ko se tale cel rig dobi pod 1k z prilozenim ps4 / ps5 al kakih solidnim pc
Pol bo vr za nabavt prej pa ne

Saul Goodman ::

ahac je izjavil:

Kaj bi pa Apple delal z VR? Trenutno je glavna uporaba še vedno gaming in to Appla ne zanima.
Sicer pa AAA iger za VR skoraj ni. Vse kar obstaja so bolj kot ne neki demoti, ki so sicer kul, ampak ko 1x to vidiš skoraj ni razloga, da bi se vračal.

VR je kot 3D TV: Dead. :P


Mislim, da je gaming (seveda mobilen) na iOS kar popularna kategorija, glede mobilnih AAA iger morda celo bolj kot android (ne me pa držat za besedo). saj za VR ne rabi bit ravno PC z grafično za 800e.

Zgodovina sprememb…

Voluharr ::

Ni mi problem brat knjige med vožnjo ali delat na računalniku.

Ko pa sem poskusil tole mi pa ni dosti manjkalo da bi naredil kupček. Zdržal sem tri minute in pol, kolikor mi je uspelo zvozit en krog na simulatorji, še pol minute nebi zdržal.

Tako, da dokler bodo obstajali monitorji jaz ne grem stran od njih.

Spock83 ::

Palmer je sel k Nintendu zgleda. http://m.huffpost.com/us/entry/us_58dff...


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Oculus Quest bo dobil povezavo s PCjem in zaznavo rok

Oddelek: Novice / Zasloni / projektorji / ...
81495 (406) rolihandrej
»

Zuckerberg prihodnost Facebooka vidi predvsem v VR in AR

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
224277 (3049) Utk
»

HTC s mesečno naročnino za VR platformo napada virtualne milijone

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
122405 (1572) #000
»

Facebook kupuje Oculus (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
9620010 (16507) BigWhale

Več podobnih tem