» »

Audi, BMW in Daimler kupujejo Nokia HERE

Audi, BMW in Daimler kupujejo Nokia HERE

Reuters - Nemški proizvajalci avtomobilov Audi (del skupine Volkswagen), BMW in Daimler (lastnik Mercedes-Benza) bodo zelo verjetno kupili Nokiin oddelek za zemljevide HERE. Dogovor še ni sklenjen, so pa pogajanja v sklepni fazi. Za podjetje bodo odšteli med 2,5 in 3,0 milijardami evrov, kasneje pa bodo k investicijami v HERE povabili še ostala avtomobilske podjetja, kot so Fiat Chrysler, Renault, PSA Peugeot Citroën, Ford Motor, Toyota Motor in General Motors. Arhitektura HERE bi namreč bila odprta platforma in neke vrste standard, ki bi ga uporabljala vsa nova pametna vozila.

Strokovnjaki napovedujejo, da bo dogovor sklenjen še ta mesec. Trenutno je najtrši oreh vprašanje patentov, ki jih ima Nokia HERE v lasti in med drugim pokrivajo komunikacijo avtonomnih vozil z mobilnimi omrežji. V prihodnosti namreč pričakujemo tako imenovane pametne avtomobile, ki bodo prek mobilnih omrežij pridobivali podatke o dogajanju v bližnji in daljni okolici - npr. o nesrečah in zastojih, kar jim bo omogočalo sprotno načrtovanje in spreminjanje trase. Nadzor nad nekaterimi patenti želi obdržati Nokia.

Nokia s to potezo nadaljuje konsolidacijo svojega posla, potem ko so že predlani svoj oddelek za mobilno telefonijo prodali Microsoftu. Odprodaja oddelka za zemljevide HERE jim bo omogočila, da se osredotočijo na svoj glavni posel in utrdijo povezavo z Alcatelom, ki so ga kupili letos. Spomnimo, da so zemljevidi v resnici dobili s prevzemom Navteqa leta 2008. Odslej se bodo osredotočali v glavnem na prodajo infrastrukturne opreme za mobilna omrežja.

37 komentarjev

opeter ::

Adijo, Garmin in kompanija.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

BlackGuard ::

opeter je izjavil:

Adijo, Garmin in kompanija.


A kdo dejansko ve oz. so kaj omenili kaj bo z Garminom in HERE na Windows telefonih? Bojo mape še posodabljali?

Bellzmet ::

No ko Garmin propade pa odprem mrzlo pivo. Leta monopolizma pri cenah in slaba kvaliteta izdelkov.

stara mama ::

Ni nujno da propadejo, če bojo licenčnine ugodne.

Bellzmet ::

Ja vem, da to ne pomeni propad Garmina. Sem želel samo izpostaviti dejstvo, da mi je sedaj super ker je ponudba navigacij tako obsežna. Pač leta so nas nategovali s visokimi cenami, tako da jim sedaj ne privoščim dobrega poslovanja. Isto za Mercator.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Bellzmet ()

NubCake ::

Upam, da bo HERE Maps še naprej brezplačen, tako kot sedaj, saj je SUPER za mobitele, offline navigacija, slovensko vodenje itd.

Nimam pa pojma zakaj je vse zastonj sicer oz. od kod je Nokia dobivala denar iz HERE maps (dobiček?) (= anyone?

boolsheat ::

Licenciranje map nemškim avto proizvajalcem(torej tem kupcem sedaj), Microsoftu, itn.. potrošniki ne prinašajo kaj veliko denarja.

noraguta ::

Ja za dobicek se ponavad dela, pa davke placuje od tega.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

kpkp ::

Se zdi logično, da bodo HERE aplikacije ukinili oz. jo začeli prodajati.

opeter ::

kpkp je izjavil:

Se zdi logično, da bodo HERE aplikacije ukinili oz. jo začeli prodajati.


Ali pa se bo ekskluzivno uporabljali samo v avtih oz. prevoznih sredstvih.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

boolsheat ::

Ne, to ni smiselno. Če hočeš natančne zemljevide, ažurne podatke iz stanja na cestah, itn. si želiš čim več uporabnikov, ki ti sporočajo te informacije.

Zgodovina sprememb…

kpkp ::

boolsheat je izjavil:

Ne, to ni smiselno. Če hočeš natančne zemljevide, ažurne podatke iz stanja na cestah, itn. si želiš čim več uporabnikov, ki ti sporočajo te informacije.

Imaš point ja, upajmo, da so nemci tudi takega mišljenja.

Wrop ::

Če hočeš natančne zemljevide, podatke in stanje na cestah, rabiš določen procent avtomobilov s kamerami in programi za prepoznavanje od znakov, talnih označb, semaforjev, hišnih številk... Dodaš še telemetrijo in imaš top uporabno zadevo. V čim večji meri avtomatsko.
Še v vsak nov avtomobil navigacijo z povezavo (magari preko telefona) do strežnika.

Ne pa sedaj, ko imaš lahko več let neposodobljene zemjevide, novih odsekov ni, omejitev hitrosti v že malo bolj odročnih krajih ni.
Enkratne posodobitve zemjevidov pa stanejo po 100+ €.

Tu je možnosti za napredek še ohoho.

matter ::

Cena je pa kar poštena mater.
Grem basket pa bom neloke metal

kpkp ::

matter je izjavil:

Cena je pa kar poštena mater.

Pol manj kot je Nokia plačala.
On 1 October, 2007, it was announced that Nokia would acquire NAVTEQ in a deal valued at an estimated US$8.1 billion (€5.7 billion).

issak ::

NubCake je izjavil:

Upam, da bo HERE Maps še naprej brezplačen, tako kot sedaj, saj je SUPER za mobitele, offline navigacija, slovensko vodenje itd.

Nimam pa pojma zakaj je vse zastonj sicer oz. od kod je Nokia dobivala denar iz HERE maps (dobiček?) (= anyone?


Nekaj časa si dobil licenco le za eno regijo z Lumio cenejšega razreda, pri high end Lumiah (8xx, 9xx) si dobil pa licenco za cel svet, se pravi je moralo biti to že vključeno v ceno telefona. Potem je pa vse skupaj ratalo zastonj za vse naprave in OSe, tako da zdaj pa res ne vem od kje jim denar.
Desktop: i7-12700F | 7900XTX | Asrock H670M-ITX/ax | 32 GB RAM | Dell G3223Q
Server: G4560 | 16GB RAM | 3x4TB
OLKB Planck | Logitech G Pro X Superlight | Sennheiser HD660S2

Ales ::

To, da je zastonj za končnega uporabnika še ne pomeni, da je zastonj za proizvajalce telefonov oz. OS-ov na njih. Ali pa so pač nabrali userbase za to prodajo zdaj. Vse se nekje plača, isto kot Gmail, Facebook, Dropbox, itd.

BigWhale ::

Dejmo drzat pesti, da kupijo se kak malo boljsi LCD display, ker sedaj imamo v avtomobilih za 20.000 EUR displaye iz leta 1993.

Bellzmet ::

Ja to je pa drug problem ja. Zasloni so totalen crap.

Machete ::

Jah.. samo če je en pošten navigacijski sitem v dobrem avtu vreden kot četrtina zgoraj napisanega ranga avtomobila, potem se ni za čudit.
V avtih primernega ranga za te bombončke so zasloni na nivoju, celo filme se da lepo gledat v HD (DVD) ;)
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

BigWhale ::

Machete je izjavil:

Jah.. samo če je en pošten navigacijski sitem v dobrem avtu vreden kot četrtina zgoraj napisanega ranga avtomobila, potem se ni za čudit.
V avtih primernega ranga za te bombončke so zasloni na nivoju, celo filme se da lepo gledat v HD (DVD) ;)


90% vseh elektronskih dodatkov v avtomobilih naredijo kitajci za pest drobiza. Software spisejo indijci za drugo pest drobiza. En posten navigacijski sistem je telefon za 500 EUR + 30 EUR za software, ki je od vseh navigacijskih sistemov v avtomobilih za nekaj razredov boljsi. Avto industrija se pa obnasa, kot da so debili:

"Dejmo navigacijo na LCD zaslon z resistive touch in locljivostjo 800x600. Cena dodatka? 500 EUR."
"Dejmo boljsi LCD not. Cena dodatka 1500 EUR, pa kupit mors avto k stane 40.000 EUR minimalno."

Trudijo se furat nek prestiz na totalno bebav nacin. Ljudje pa kupujejo to. Zaradi takih reci si zasluzijo prav vsi po vrsti, da propadejo. Se najvecja zalost je pa to, da je tudi ves ta prestiz narejen tko, kot bi ga delali debili. Uporabniski vmesniki v avtomobilih so taksna skropucala, da grozn. Odzivnost je taksna, kot da bi vse laufal na procesorjih leta 1993. Usability je pa tak, da se ti zdi, da bi si rajs zabil pletilko pod nohte vseh 20ih prstov.

Bellzmet ::

Itak bi morali narediti tako, da bi v avtu serijsko bil prostor na armaturi za zaslon/tablico, ki bi nadomestil sedanje zaslone in ki bi jo lahko tudi s sabo vzel. Na tej isti tablici bi upravljal avto radio, gledal porabo in info o avtomobilu, imel navigacijo,...poleg seveda vsega drugega kar imamo sedaj na tablicah. In če bi želel, bi z enim klikom vzel zadevo s sabo v stanovanje, itd.

PARTyZAN ::

BW: Razvoj teh gadgetov poteka skupaj z razvojom avtomobila, ki ponavadi traja okoli 4 leta. Vse mora ustrezat tudi celemu kupu standardov v industriji. V tem je problem.

Ales ::

Time to market za medijske centre v vozilih je sigurno čisto drugačen, kot pri zabavni elektroniki, ampak pri tem se bodo morali še bolj prilagoditi trgu, trg se ne bo njim. Za standarde pa hvala bogu, da jih upoštevajo, to ni težava...

BigWhale ::

PARTyZAN je izjavil:

BW: Razvoj teh gadgetov poteka skupaj z razvojom avtomobila, ki ponavadi traja okoli 4 leta. Vse mora ustrezat tudi celemu kupu standardov v industriji. V tem je problem.


Vem, razumem. A lahko pol dajo not potem zaslon iz leta 2012 in ne iz leta 1992? A je to res prevec kar zahtevamo? :>

Vseeno bi pa rad videl tisti kup standardov, ki predpisuje kako mora zgledati nek secondary screen in kolk testiranja rabi. Tle v glavnem govorimo o non mission critical sistemih.

Thuban ::

zakaj here zemljevidov ne kupi Microsoft?

se mi zdi da v primerjavi z applom in googlom, ki oba po defaultu ponujata neke !!zastonj in uporabne!! zemljevide, bi v Microsoftu nastala precejšna luknja v ponudbi, če ne bi imeli svojih zemljevidov?

Ali pa bo nemara nek nemški avtomobilski proizvajalec kupil zemljevide, jih razvijal, Microsoft pa jih bo samo najemal?
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thuban ()

boolsheat ::

Ja, zemljevide bodo najemali, sisteme na njih pa razviali sami. Čeprav mi je čudno to, ker so kak teden dni nazaj odprodali del Bing Maps ekipe Uber-ju. Sicer pa licenciranje HERE-e ne bo problem, trenutni kupci želijo zadevo obdržati odprto in vabijo k sodelovanju še več podjetij, tudi konkurenco iz "avtoindustrije".

Either way, the consortium is the only bidder left. It plans to offer Fiat Chrysler, Renault, Peugeot, Ford, Toyota and General Motors in on the deal, allowing them to use the mapping service for free without licensing issues.

This is a much easier solution for car manufacturers, who have to pay for mapping software installments inside cars. Having this license cost removed, while maintaining a strong mapping and navigation platform, could save the car companies quite a bit per year.

Nokia is selling the entire unit of Here Maps, meaning the car consortium will likely continue hiring developers to work on the platform. Keeping it maintained is necessary, although the goal of the open platform is to remove all costs currently associated with Here Maps.


http://betanews.com/2015/07/23/nokias-h...

http://www.businessinsider.com/uber-buy...

Zgodovina sprememb…

Thuban ::

no, potem je tovrsten nakup odlična ideja. Samo da ostanejo ti zemljevidi odprti in na voljo uporabi tudi drugim podjetjem. Sem se bal, da bo postal lastnik Uber, kar bi bilo totalno nesmiselno.

prodaje Bing Maps ekipe Uberju ne bom raje niti komentiral.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thuban ()

cegu ::

Machete je izjavil:

Jah.. samo če je en pošten navigacijski sitem v dobrem avtu vreden kot četrtina zgoraj napisanega ranga avtomobila, potem se ni za čudit.
V avtih primernega ranga za te bombončke so zasloni na nivoju, celo filme se da lepo gledat v HD (DVD) ;)


DVD ni HD :)

Machete ::

HDDVD je, nenatančen.. Ja DVD je SD. Imaš prav.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Thuban ::

Machete je izjavil:


V avtih primernega ranga za te bombončke so zasloni na nivoju, celo filme se da lepo gledat v HD (DVD) ;)






V avtu se ne gleda filmov.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thuban ()

Machete ::

Itak da ne. Sej sploh nevem kje je fora. Sam sem samo proval, če laufajo dvdji. Čeprav sopotnik pa ne rabi na cesto gledat ane? Pa tudi v primeru par ur zastoja (kot vidimo zadnje tedne pri nas na AC) ni nekaj nevarno, če stojiš na mestu.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Thuban ::

v bistvu je, če imaš moderen avto, ki ob 100% stanju ugasne motor. Se ti lahko ob nekaj urnem stanju na mestu povsem izprazni akumulator.

sicer pa imaš prav, sopotniki lahko gledajo. Če ne gledaš kakega policijskega filma kjer pogosto policijske sirene cvilijo. Ker te bo zmedlo, če bo za tabo dejansko cvilil rešilec.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Thuban ()

Bellzmet ::

@draconis: ko tak avto zazna, da "zmanjkuje" elektrike sam nazaj zalaufa avto, tako da ne more izpraznit akumulatorja.

Machete ::

To ve vsak otročič. :)
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Thuban ::

potem pa prav, če zazna kdaj ima samo še toliko voltaže da mora vklopiti altenator.
I'm sorry, Dave. I'm afraid I can't do that.

Ghost7 ::

Thuban je izjavil:

potem pa prav, če zazna kdaj ima samo še toliko voltaže da mora vklopiti altenator.


Alternator dela vedno, ko ima motor obrate, če ne zaradi polnjenja, pa zaradi sprotne porabe.
In avto bo vedno prej zagnal motor, preden pride do take krize, da bi samo še motor zagnal, ker avto ne more izmeriti koliko ima akumualtor še moči le glede na nivo napetosti.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Audi, BMW in Daimler kupili Nokio HERE

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
828240 (25537) trololo2
»

Prihodnje leto se vračajo telefoni Nokia

Oddelek: Novice / Nokia / Symbian
1426951 (24165) erunno
»

Nokia kupila Alcatel

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
99589 (7988) opeter
»

Nokia ostaja, prehaja na Android (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Android
10943209 (35319) boolsheat
»

Samsungovi androidni telefoni bodo dobili zemljevide Nokia HERE

Oddelek: Novice / Android
3213222 (9559) kpkp

Več podobnih tem