»

Najhitrejša kamera s 4,4 bilijona sličic na sekundo

Klasičen pump-probe.

Nature - Japonski raziskovalci so razvili kamero, ki zmore posneti 4,4 bilijona (1012) sličic na sekundo, s čimer so postavili svetovni rekord. S tako kamero so uspeli posneti proces prevajanja toplote v materialu, ki poteka s šestino svetlobne hitrosti, so dejali ob predstavitvi dosežka.

Dosežek je pomemben tudi zato, ker so uporabili drugačno tehnologijo od trenutno najpopularnejše pump-probe. Pri slednji posnetek dobimo tako, da na tarčo z laserjem Nd:YAG streljamo fotone z valovno dolžino v UV-delu spektra, ki jih vzorec absorbira, s čimer ga vzbudimo (pump). Potem pa z drugim laserjem (probe) merimo odziv, ki ga preračunamo v posnetek. Ta način se uporablja že nekaj...

22 komentarjev

Kinect kot del kirurškega osebja

ZDNet - Microsoftov Kinect, ki je prvenstveno namenjen za krmiljenje konzole Xbox 360, je moč priključiti na vsak računalnik prek USB in odkar Microsoft pripravlja celo uradni SDK zanj, so možnosti uporabe neskončne. Eno izmed bolj zanimivih so našli v kliniki Sunnybrook v Torontu, kjer Kinect pomaga pri operacijah.

Seveda Kinect ne omogoča finega krmiljenja robota, kot je razvpiti robot Vinci v celjski bolnišnici (razvpiti predvsem zaradi sporov o doplačilu nadstandardne storitve), ampak ima drugo uporabno vrednost. Z njim je mogoče krmiliti računalnik, ki prikazuje posnetke različnih slikanj med preiskavo. Posnetki računalniške tomografije in podobni so namreč izjemno pomembni, saj se kirurgi opirajo tudi nanje pri izvajanju operacij, pri...

12 komentarjev

Microsoft izdal uradni SDK Beta za Kinect

Slashdot - Microsoft je že skoraj uresničil obljubo, da bodo pripravili razvojni paket SDK za Kinect, ki ga je napovedal februarja. Čeprav so kmalu po izidu Kinecta na internet pot našli odprtokodni gonilniki, ki jim Microsoft ni nasprotoval, in so entuziasti uspeli Kinect prepričati v delovanje s PlayStationom, smo vsi skupaj nestrpno čakali SDK. Pred nami je prva beta.

SDK ali programskorazvojni komplet (software development kit) namreč omogoča enostavno in predvidljivo pisanje aplikacij, ki zmorejo uporabiti Kinect v najrazličnejše, tudi s konzolo nepovezane namene, saj vsebuje gonilnike, API-knjižice in primere kode. Kinect SDK je napisan za platformo .NET, tako da je mogoče njegove knjižice uporabiti v poljubnem jeziku .NET (C#, VB.NET ali C++.NET). Na voljo je v...

10 komentarjev

Kinect deluje na Playstation 3

Slashdot - Ker so že kmalu po izidu Kinecta na internet našli pot odprtokodni gonilniki zanj, ni težko razumljivo, da se krog naprav, kamor ga lahko priključimo, hitro širi. Zadnja v vrsti je postal celo Playstation 3, kamor je po novem moč priključiti in uporabljati Kinect.

Na strani Shantanugoel so objavili vodič, kako lahko Kinect prepričamo v sodelovanje s Playstation 3, če ga priključimo vmes še na PC. Sony sicer ponuja svoj krmilnik za zaznavanje gibanja igralca Move, a avtorji predelave so se odločili uporabiti Kinect iz principa. Programska oprema je za zdaj še v alfa fazi, tako da zaznavanje gibanja še ni na visokem nivoju, krmilnik pa v praksi uporaben, a postopek načeloma deluje. Programsko opremo bodo v prihodnosti izpilili, za...

1 komentar

Prihaja 'Kinect' za osebne računalnike

bit-tech.net - Čeprav je z mnogo domačimi projekti dokazano, da bi bila selitev Kinecta na osebne računalnike sila enostavna, Microsoft takšne namere popolnoma zavrača. A to seveda ne pomeni, da se podobnega pripomočka ne moremo nadejati. Še več, prav takšen je že napovedan za CES, katerega pa naj bi pripravljali prav pri podjetju PrimeSense, ki je pomagalo prav pri razvoju Kinecta. Za različico za namizne računalnike naj bi se povezali z računalniškim gigantom Asus, ki bo platformo okrepil še s programskim delom.

Sam krmilnik bo znan pod imenom Xtion WAVI, bo vseboval dve kameri (zgolj infrardeče narave) ter bo omogočal brezžično komunikacijo z računalnikom. Poleg upravljanja z liki v igrah bo na računalniku mogoč nadzor tudi nad multimedijskimi vsebinami, skupaj s samim upravljalcem pa naj bi...

9 komentarjev

Kinect tudi za igre za odrasle

CNet - Če verjamemo stari rečenici, zakaj je bil ustvarjen internet, bi bilo naivno pričakovati, da bo Kinect izjema. Nasprotno, založniki so potrebovali točno dva meseca od izida Kinecta, da so pripravili prve igre za odrasle, ki jih lahko krmilimo s Kinectom.

Svoj demo je prikazal ThriXXX. Kot so dejali, je odprtje gonilnikov za Kinect omogočilo uporabo krmilnika na Windows 7 in s tem tudi v njihovi igri. ThriXXX priznava, da še nimajo izdelanega pravnega mnenja ali Microsoftove zelene luči za uporabo Kinecta v komercialne namene. Zato svojo igro tržijo v Evropi, ki je do Microsofta zgodovinsko gledano striktnejša.

Naj si Microsoft komercialno rabo dovoli ali ne, prej ali slej bo postala realnost. Medtem pa neprofitna organizacija OpenNI...

12 komentarjev

Kinect ruši rekorde

Slo-Tech - Kmalu bo minil mesec dni od izida Kinecta (zanimivo, kako hitro smo pozabili na simpatično in predvsem laže izgovorljivo kodno ime Natal), a navdušenje nad novo igračko iz Microsofta ne jenja. Tako poročamo o rekordni prodaji in novih načinih uporabe, še zlasti po objavi odprtokodnih gonilnikov.

V prvih treh tednih prodaje je Microsoft prodal poltretji milijon Kinectov, pa se božična nakupovalna sezona šele začenja. Do konca leta naj bi, tako upajo v Redmondu, prodali pet milijonov enot. K temu bo gotovo pripomoglo dejstvo, da je Kinect na voljo v 60.000 trgovinah v 38 državah sveta.

Nekateri med temi kupci so s Kinectom počeli zanimive stvari. Že nekaj dni po izidu je Oliver Kreylos pokazal, da je moč Kinect uporabiti za izdelavo...

17 komentarjev

Microsoft ne nasprotuje alternativnim uporabam Kinecta

vir: CNet
CNet - Takoj po izidu Microsoftovega krmilnika Kinect za Xbox, ki zaznava gibanje človeka v prostoru, je Adafruit Industries razpisal nagrado za odprtokodne gonilnike, ki bi omogočili rabo nove naprave tudi drugod, ne le na konzoli. Microsoft se je na predelavo odzval z besedami, da tega početja ne podpirajo in da se bodo borili proti takšni zlorabi naprave. Le nekaj dni zatem so v Redmondu svoje mnenje popolnoma spremenili.

Microsoftov predstavnik iz divizije za Xbox Alex Kipman je na National Public Radiu v oddaji Science Friday dejal, da je bil krmilnik namenoma puščen odprt. Poudaril je, da Xbox ni bil razbit ali shekan. Če bi nekdo pridobil algoritme, ki so v napravi, ali pa bi med senzor in Xbox za namene goljufanja vrinil tretjo napravo, bi lahko govorili o hekerskem početju, ki ga Microsoft ne odobrava. Odprtokodni gonilnik, ki je bil objavljen,...

32 komentarjev

Microsoft v 10 dneh prodal milijon Kinectov

Extremetech - Microsoft je v prvih desetih dneh, kolikor je nov krmilnik za Xbox, ki zaznava gibanje, na voljo, prodal okrogel milijon enot. Don Mattrick, ki vodi oddelek za razvedrilni program v Microsoftu, je dejal, da so z rezultatom zelo zadovoljni in da predstavlja dober uvod v božično nakupovalno sezono. Omogoča jim tudi, da bodo z lahko dosegli cilj pet milijonov prodanih enot do konca leta, saj so včeraj začeli prodajo še v Aziji in Avstraliji, jutri pa jo bodo na Japonskem. Poglejmo pa si število milijon še v perspektivi.

Kinect brez dodatkov stane 150 dolarjev, torej so zbrali vsaj 150 milijonov dolarjev. V reklamno kampanjo za Kinect so za zdaj vlili pol milijarde dolarjev. Igra Halo 3 je na...

41 komentarjev

Prvi odprtokodni gonilnik za Kinect

Slo-Tech - V ZDA je nov krmilnik za Xbox izšel prejšnji teden, ta teden pa smo na svoj račun prišli še Evropejci. Kinect je že naprodaj tudi v Sloveniji in stane okrog 170 evrov. Prav tako pa smo prejšnji teden pisali o razpisani nagradi v višini 2000 dolarjev za odprtokodne gonilnike za Kinect, ki bi omogočili njegovo uporabo tudi v drugih napravah (recimo na navadnih računalnikih). Prvi je to storil Hector Martin, ki je že izdal svoj odprtokodni gonilnik zanj in pobral tri tisočake, saj je bil nagradni sklad vmes zvišan.

Microsoft je medtem že izjavil, da se ne strinjajo s takšno zlorabo Kinecta, zato se bodo borili proti njej. Adafruit Industries, ki so razpisali natečaj, bodo zato poleg tega donirali še dva tisoč dolarjev Electronic Frontier...

29 komentarjev

Kinect izšel v ZDA, razpisana nagrada za odprtokodne gonilnike

CNet - Ta teden je v ZDA z veliko pompa izšel nov krmilnik za Microsoftovo konzolo Xbox 360, ki se imenuje Kinect (recenzija na Cnetu). V dveh dneh, kar je Kinect naprodaj, so sicer odkrili nekaj pomanjkljivosti: težave s prepoznavanjem obraza temnopoltih ljudi, težave z globino oziroma zaznavanjem prostora, nekaj zmede z električnimi adapterji ter s programsko opremo. Splošni vtis je, porodim tegobam navkljub, pozitiven. V EU bo Kinect izšel prihodnjo sredo. Da ne bi uporabnikih odprtokodnih sistemov ostali na suhem, je podjetje Adafruit Industries že razpisalo nagrado v višini 2000 dolarjev za kogarkoli, ki bo prvi predložil odprtokodne gonilnike Kinect za Xbox 360. Na ta način želijo omogočiti delovanje Kinecta pod vsemi operacijskimi sistemi. V dokaz mora predlagatelj...

23 komentarjev

Nadgradnja Xbox 360 prinaša podporo Kinectu

Nov vmesnik na Xbox 360

vir: TG Daily
TG Daily - V pričakovanju izida Kinecta, ki se bo v Evropi začel prodajati 10. novembra, so pri Microsoftu že izdali novo programsko opremo za svojo konzolo Xbox 360, ki s seboj prinese prav podporo temu upravljalniku. Poleg podpore Kinectu bodo uporabniki Xboxov dobili še nekatere druge novosti, med katerimi bo najbolj očitna prenova samega uporabniškega vmesnika in avatarjev, možicljev, ki predstavljajo uporabnika. Ti so zdaj bolj podobni dejanskim osebam, torej si jih lahko naredite še bolj podobne sebi, kot prej. Druge novosti so za Evropo oz. za Slovenijo relativno nepomembne, razen izboljšane tipkovnice na zaslonu, saj vključujejo izboljšave za Netflix, aplikacijo ESPN ter povezljivost s trgovino Zune. Vseeno je popravek obvezen za uporabo Kinecta in za povezovanje na...

20 komentarjev

Identifikacija naprav z branjem pokvarjenih celic

Celica

Slo-Tech - Markus Jakobsson za Security Week piše o novem načinu ugotavljanja in zagotavljanja istovetnosti elektronskih naprav, ki v principu preprečuje krajo identitete. Nov prstni odtis se nahaja v NAND-bliskovnih čipih (flash), ki jih dandanes v takšni ali drugačni izvedenki najdemo v skoraj vsej potrošni elektroniki.

Znano je, da imajo čipi napake in da se z rabo celice počasi kvarijo. Problem je za komercialno rabo že dovolj dobro rešen, tako da mehanizmi za popravljanje napak polovijo te napake, jih popravijo in okvarjene celice označijo kot neuporabne. Ideja je, da bi se pokvarjene celice uporabile za identifikacijo. Programska oprema bi določila nek sektor, v katerega bi namenoma tako...

13 komentarjev

Kinect pri nas 10. novembra, dražji kot čez Lužo

X-Bit Labs - Microsoft je uradno napovedal, kdaj lahko nov vmesnik za igranje iger, ki zaznava gibanje igralca, predhodno poimenovan Natal, sedaj Kinect, pričakujemo v naših krajih. Na kölnskem sejmu Gamescom so potrdili, da v regiji EMEA (Evropa, Bližnji vzhod, Afrika) Kinect na prodajne police prihaja 10. novembra, medtem ko bo v ZDA na voljo že 4. novembra.

Kot je že običajno, bo Kinect v Evropi dražji kot v ZDA. Priporočena maloprodajna cena za Evropo znaša 150 evrov, medtem ko za ZDA 150 dolarjev. Microsoft pričakuje, da bodo letos prodali več kot tri milijone enot, kar ocenjujejo tudi po odlični prodaji Xboxa 360 250 GB, ki je že pripravljen na Kinect in gre v zadnjem času za med.

14 komentarjev

Seagate in Samsung razvijata skupni krmilnik za SSD

X-Bit Labs - Pri polprevodniških pogonih je kakovosten krmilnik vsaj toliko pomembne kot kakovost silicijevega čipa, zato sta se Seagate in Samsung odločila združiti moči. Podjetji sta namreč objavili, da skupaj razvijata tehnologijo za krmilnike za polprevodniške pogone, ki bo zadostila potrebam najzahtevnejših strank (enterprise) z visoko zmogljivostjo, zanesljivostjo in vzdržljivostjo. Razvito tehnologijo bosta navzkrižno licencirali.

Tako bodo združili Seagatovo znanje na področju shranjevanja podatkov v enterprise segmentu s Samsungovo 30-nanometrsko tehnologijo bliskovnega pomnilnika MLC NAND. Novi krmilnik bo v uporabi v novih Seagtovih polprevodniških pogonih. To je že drugi dogovor o sodelovanju na tem področju, ki ga je letos podpisal Seagate. V začetku leta so namreč sodelovanje obljubili tudi LSI-ju. Zanimivo je, da podjetji v svoji izjavi za javnost nista navedli nobenih tehničnih podrobnosti, nobenih preglednic, shem, grafov ali slik, in sta bili nasploh zelo skopi z detajli.

16 komentarjev

Microsoft upravičuje ceno Kinecta

Kinect - dražji v začetku, a takoj pripravljen na zabave

vir: bit-tech.net
bit-tech.net - Ob predstavitvi Kinecta in najavi, da bo ta pravzaprav prostoročni krmilnik stal 150 dolarjev, so se mnogi potencialni kupci zganili, in ga hiteli primerjati z mnogo cenejšim Sonyjevim Moveom za PlayStation 3. A v isti sapi so pozabili, da gre v primeru Movea zgolj za en krmilnik, pri katerem je v nekaterih primerih treba kupiti še drug del, t.i. nunchuck, za soigralske dogodivščine pa še dodaten par. To seveda ceno močno izenači s Kinectom. Ta dva (aktivna) igralca podpira že v osnovni obliki, saj ne zahteva dodatnih krmilnikov. Enostavno je tudi menjavanje aktivnih igralcev, saj ni treba predajati krmilnih ploščkov, kot je to potrebno s konvencionalnimi sistemi. Prav te argumente so nedavno izpostavili pri Microsoftu...

19 komentarjev

Znana cena Kinecta (Natala)

X-Bit Labs - Microsoft je uradno potrdil cene za nov krmilnik za igre Kinect, ki je bil dolgo časa poznan pod kodnim imenom Natal. Sam senzor Kinect bo za obstoječe uporabnike konzole Xbox 360 stal 150 dolarjev, kar je v skladu z napovedmi. Nova štirigigabajtna konzola Xbox 360 bo na voljo od 3. avgusta za 200 dolarjev, ponujala pa bo modernejši videz, vgrajen Wi-Fi N, 4 GB bliskovnega pomnilnika in na dotik občutljive gumbe. Po izidu Kinecta bo komplet naprodaj za 300 dolarjev.

Kot je že znano, se bo Kinect vključil neposredno v vsak Xbox 360 in poseduje kamero, zvočne senzorje in tehnologijo za zaznavanje gibanja, ki sledi 48 točkam človeškega telesa. Zmogel naj bi do 30 sličic na sekundo.

21 komentarjev

Kinectove zmogljivosti razkrite

Microsoft Kinect

vir: engadget
Kotaku - Na britanski trgovini Play.com so najverjetneje nekoliko prezgodaj razkrili tehnične zmogljivosti Kinecta, Microsoftovega sistema za zaznavanje gibanja in uporabe le-tega za upravljanje z igrami. Že pred tem smo vedeli, da Kinect uporablja infrardeče kamere, s katerimi zaznava igralce. Slednjih bo zaznal do šest, a bosta začuda lahko aktivna le dva, ki se bosta lahko sama sebe uporabila tudi za prikazno sliko na Xbox LIVE. Število aktivnih igralcev je nekolikšno razočaranje, saj oba konkurenta, Wii in PS3 Move, omogočata hkratno igranje štirim igralcem.

Infrardeča kamera z ločljivostjo 320 x 240 pik pri 16 bitih globine in 30 sličicah na sekundo bo pri vsakemu igralcu zmožna videti do 20 sklepov ter bo delovala na oddaljenosti 1,2 do 3,5 metra. Poleg infrardeče kamere, katere...

21 komentarjev

Po Kinectu dorečen še Move

engadget - Sony je svoj Move, PlayStationovo različico Kinecta, uradno predstavil že pred časom, a so takrat zase zadržali podrobnosti o ceni in datumu izida. Na predstavitvi E3 so končno razkrili še ta podatka, kar pomeni, da se predčasno internetno primerjanje tekmecev lahko začne! Move bo na trg prišel prej kot Kinect ter bo obenem cenejši. V ZDA bo namreč na voljo že 19. septembra, približno 2 tedna pred Kinectom, in bo za tretjino cenejši, saj bo stal le 100 ameriških dolarjev. Celoten paket PlayStation Move Sports Champions bo vseboval eno igro, Sports Champions, poleg optičnega upravljalnika (sladoleda) in kamere PlayStation Eye.

Nekateri uporabniki PS3 slednjo že imajo, zato bodo lahko kupili le optični krmilnik za 50 ameriških zelencev. Dodatni, navigacijski krmilnik, ki ima podobno vlogo kot Nintendov Nunchuk, bo stal dodatnih $30. V primeru da si Sonyjeve konzole še ne lastite, bo, podobno kot v primeru Kinecta, na voljo še celoten komplet s PS3 Slim, ki bo stal $400. Evropske...

22 komentarjev

Tanki Xbox je Xbox 360

Novi Xbox s Kinectom

vir: engadget
engadget - Po pričakovanjih je Microsoft včeraj na E3 predstavil prenovljeni Xbox. V nasprotju s pričakovanji ta ne bo znan kot Xbox 360 Slim, temveč zgolj kot Xbox 360 250 GB, kolikor je velik trdi disk v njem. V primerjalnih tabelah tako celo pri Microsoftu med novim in starim Xboxom razločujejo z new Xbox 360 za novega oz. Xbox 360 original za starega. Slednji je še vedno naprodaj, čeprav je že od včeraj od predstavitve novega modela slednjega mogoče tudi naročiti oz. kupiti, a stari ni več v proizvodnji. Prodajal se bo torej le še dokler bodo ostale zaloge.

Novi Xbox ima, kot smo poročali že včeraj, 250-gigabajtni trdi disk in vgrajeno brezžično povezljivost z omrežji WLAN 802.11n. Prenos podatkov s starega, če se boste...

28 komentarjev

Natal ima ime - Kinect

Xbox 360 Slim?

vir: engadget
engadget - Na dan pred začetkom E3, Electronic Entertainment Expa, je končno znano uradno, marketinško ime za Microsoftovo tehnologijo zaznavanja premikov, ki je bila do sedaj poznana pod kodnim imenom Natal. Dodatek za konzolo Xbox 360 boste lahko v trgovinah našli pod imenom Kinect. Sprva še ni šlo za uradno najavo, temveč za neuraden pobeg informacij, a naj bi do uradne predstavitve tako ali tako prišlo na samem E3. Veliko je bilo govoric, da bo poleg Natala Microsoft na E3 predstavil tudi tanjši Xbox 360, Slim. Tudi to se bo najverjetneje zgodilo, saj je Italijanom uspelo v javnost izpustiti oglas a prenovljeno konzolo. Ta naj bi imela vgrajen 250-gigabajtni...

78 komentarjev

Natal za 150 dolarjev?

Slashdot - Ugibanj o ceni in datumu izida Microsoftovega novega krmilnega sistema za iger Natal na spletu kar mrgoli, sedaj pa smo dobili prve oprijemljivejše podatke. Po poročanju zanesljivih virov blizu Microsofta (kako točno zanesljivi so, bomo videli najkasneje novembra), bo Natal del konzole Xbox 360 Arcade, ki se bo prodajala za 300 dolarjev, medtem ko bo samostojni Natal stal 150 dolarjev. To je znatneje več od prvotnih ocen, da naj bi Natal veljal največ 70 dolarjev, in tudi več od konkurenčnega Sonyjevega Mova, ki stane slabih 100 dolarjev. Ostale informacije niso nove. Natal je še vedno le kodno ime, pravo ime pa si bodo v marketinškem oddelku zamislili do E3 naslednji mesec. Provizorični...

14 komentarjev