» »

Strmoglavlenje letala v Prekmurju

Strmoglavlenje letala v Prekmurju

Temo vidijo: vsi
«
1
2 3

skumpl ::

https://www.rtvslo.si/crna-kronika/v-pr...
V Prekmurju letalska nesreča. Umrli naj bi najmanj trije ljudje. Letalski center ustavil vse polete.

RIP

Bekii ::

Po neuradnih podatkih naj bi bile na krovu štiri osebe, vse štiri pa naj bi tudi umrle.

Na 24ur piše da 4 osebe

Blinder ::

Ali so zaradi megle treščili v tla?

1939 je 13 Stuka letal treščilo v tla pred očmi Hitlerja:
https://asn.flightsafety.org/wikibase/w...
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

skumpl ::

Po slikah sodeč, bi rekel, da ja. Bila je res gosta megla.

mtosev ::

RIP. Sožalje.
Core i9 10900X, ASUS Prime X299 Edition 30, 32GB 4x8 3600Mhz G.skill, CM H500M,
ASUS ROG Strix RTX 2080 Super, Samsung 970 PRO, UltraSharp UP3017, Win 11 Pro,
Enermax Platimax 1700W | moj oče darko 1960-2016, moj labradorec max 2002-2013

ferko2 ::

Ste kakšni hobi letalci ali flight simulatorji tukaj gor? Zakaj pa, saj prekmurje pa nima terenskih ovir raznih hribov itd?
Po slikah sodeč izgleda res kot nek padec sredi njive, če bi izvajal manever (zasilnega?) pristanka bi najbrž razbitine drugače izgledale, ali pač?

Baja ::

a nimajo ti mini avjončki višinomerov? megla je res bila (živim blizu) ampak tako huda po moje spet ne, da se razbiješ sredi ravnice kilometre naokoli.

tudi na slikah je vidno drevje še daleč v ozadju, tako da vidljivost verjento ni bila glih 10m.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Baja ()

Baja ::

če bi hotel zasilno pristati, bi verjetno izbral cesto iz Gančanov proti avtocesti (vsaj kilometer dolg raven odsek) ali pa samo avtocesto (poteka 90° glede na dostopno). oboje ne more biti več kot kak kilometer oddaljeno od mesta nesreče.

c3p0 ::

Zna biti tudi neizkušenost, če sta bila dva mlada para. Počakajmo na poročilo. Žalostno.

s1m0n ::

Celotno pot so bili nekje na 1km višine proti lokaciji nesreče pa zgleda počasi spuščali... Verjetno kakšna izguba orientacije ali pa kakšna druga težava, ki jih je od upravljanja letenja zmotla. Ne zgleda prav blag udarec ob tla (nobenega požara?)

Baja ::

glede na informacije so strmoglavili zelo blizu te ceste. res upam da jim ni zmanjkalo par 100m do uspešnega zasilnega pristanka, ker zadnja lokacija fr24, mesto nesreče in cesta so kar poravnani za tak manever.

https://maps.app.goo.gl/3k6MLH54GhspV11...

WhiteAngel ::

Jaz bi rekel, da je šlo za okvaro motorja. Potem so odvrgli vso gorivo, zato se tudi ni vžgalo. Žal niso uspeli do časa najti prave površine za zasilni pristanek. :(

Comandante ::

WhiteAngel je izjavil:

Jaz bi rekel, da je šlo za okvaro motorja. Potem so odvrgli vso gorivo, zato se tudi ni vžgalo. Žal niso uspeli do časa najti prave površine za zasilni pristanek. :(

Zelo verjetno ni šlo za okvaro motorja, in ne, Cessna 172M ne more odvreči goriva. Če odpove motor, lahko tak avion v Prekmurju pristane dobesedno na vsaki njivi. Vem, ker sem na tem konkretnem letalu naletel kakšnih 50 ur, pa še 150 na podobnih C172. Po ostankih letala in polju razbitin sodeč, je šlo za strm spust in udarec z veliko hitrostjo, verjetno 200km/h ali več.

Počakajmo na rezultate preiskave. Zaenkrat vemo samo, da je vidljivost bila slaba, ne vem pa, če pod zakonskim minimumom.

Zgodovina sprememb…

pegasus ::

Da, meni se je tudi zdelo nenavadno, da so razbitine relativno blizu skupaj. To mi namigije na stall in relativno vertikalen padec. Kaj so delali, bo pa Stojčevski povedal ... Mogoče kak carburetor icing?

Comandante ::

Baja je izjavil:

a nimajo ti mini avjončki višinomerov? megla je res bila (živim blizu) ampak tako huda po moje spet ne, da se razbiješ sredi ravnice kilometre naokoli.

tudi na slikah je vidno drevje še daleč v ozadju, tako da vidljivost verjento ni bila glih 10m.

Konkretno letalo je imelo vse osnovne inštrumente za VFR, tudi dva višinomera, brzinomer, VSI, umetni horizont, turn&bank koordinator, GPS pa še kaj.

Če nisi izurjen za IFR letenje, obstaja zelo velika možnost, da ti vsi ti inštrumenti ne pomagajo, in se boš, če zapelješ v meglo, dezorientiral in zapeljal v tla...

srus ::

Spatial disorientation? Ali je pilot imel IFR, ali so leteli v VFR, ali v IFR pogojih?

Comandante ::

pegasus je izjavil:

Da, meni se je tudi zdelo nenavadno, da so razbitine relativno blizu skupaj. To mi namigije na stall in relativno vertikalen padec. Kaj so delali, bo pa Stojčevski povedal ... Mogoče kak carburetor icing?

Za carb icing je bilo premrzlo - redko se pojavlja pod 10°C. Sploh ta motor ni dovzeten za icing.

srus je izjavil:

Spatial disorientation? Ali je pilot imel IFR, ali so leteli v VFR, ali v IFR pogojih?

Letalo VFR only, pilot tudi. Pogoji bomo videli, na slikah izgleda neugodno za VFR, ampak težko je reči, kaj je pilot videl.

Zgodovina sprememb…

bm1973 ::

Najbrž se je pilot uštel, preveč fokusa kje bo pristal, pozabil spremljati hitrost, prenizka hitrost, kovit in konec...

Se zgodi...

ferko2 ::

Commandante, na koliko metrih nadmorske višine pa se zadržuje megla? Če je bilo v mb jasno, in je bilo prekmurje v megli zakaj bi se spuščali not? Saj verjetno so leteli nad meglo, zakaj bi rinil notri v oblak? OK, v prekmurju lahko ker ni hribov ampak vseeno...
Koliko pa je normala višina letenja za tak tip letala?

shmandi ::

Comandante je izjavil:

Baja je izjavil:

a nimajo ti mini avjončki višinomerov? megla je res bila (živim blizu) ampak tako huda po moje spet ne, da se razbiješ sredi ravnice kilometre naokoli.

tudi na slikah je vidno drevje še daleč v ozadju, tako da vidljivost verjento ni bila glih 10m.

Konkretno letalo je imelo vse osnovne inštrumente za VFR, tudi dva višinomera, brzinomer, VSI, umetni horizont, turn&bank koordinator, GPS pa še kaj.

Če nisi izurjen za IFR letenje, obstaja zelo velika možnost, da ti vsi ti inštrumenti ne pomagajo, in se boš, če zapelješ v meglo, dezorientiral in zapeljal v tla...

Problem je, da če te zgrabi panika po vrhu neizkušenosti, te lahko hitro zmede v takšnih pogojih. Zato se vedno tako poudarja, da je treba v dvomih zaupati inštrumentom.

Comandante ::

ferko2 je izjavil:

Commandante, na koliko metrih nadmorske višine pa se zadržuje megla? Če je bilo v mb jasno, in je bilo prekmurje v megli zakaj bi se spuščali not? Saj verjetno so leteli nad meglo, zakaj bi rinil notri v oblak? OK, v prekmurju lahko ker ni hribov ampak vseeno...
Koliko pa je normala višina letenja za tak tip letala?

V zimskem času nad Prekmurjem... ponavadi je nizka megla, tam do 150 metrov višine. Kje lokalno, ko pride do termičnega dviganja, se lahko dvigne višje in nastane nizka oblačnost.

Letimo minimalno 300m nad terenom, navadno pa 600m in več, ker je varneje (več časa, če imaš kakšne tehnične težave, manj turbolentno ipd.). Ta letala gredo tudi do 3000m in več, vendar se tako viaoko leti samo nad gorovjem, sicer nima smisla.

Zakaj bi letel v meglo, mi ni jasno. Morda je, morda ni. Ne želim soditi, dokler ni zaključena preiskava. Vem samo, da pilot ni bil neizkušen, niti predrzen. Tudi letalo je bilo tehnično v dobrem stanju, motor je deloval brezhibno.

Zgodovina sprememb…

tony1 ::

V megli lahko pilot, ki ni bil šolan za letenje po inštrumentih, zelo hitro izgubi orientacijo in ne ve več, kje je zgoraj in kje je spodaj... Na tak način se je zgodilo že veliko nesreč, pred leti je tako letalo letelo v hrib tu blizu (Rašica)... Megla je zelo nevarna stvar.

Ne vem pa, kaj pa je šlo narobe, da niso vedeli, kakšno bo vreme na poti letenja, to bi se morali pozanimati pred vzletom. Lahko pa jih je megla presenetila, in ni bila napovedana v vremenski napovedi...

Lahko kdo pove, kako naj bi ravnal pilot, ki je šolan za vizualno letenje, pride pa v meglo? Verjetno ni tako enostavno samo obrniti za 180 stopinj in iti nazaj ven iz megle?

Comandante ::

Lahko kdo pove, kako naj bi ravnal pilot, ki je šolan za vizualno letenje, pride pa v meglo? Verjetno ni tako enostavno samo obrniti za 180 stopinj in iti nazaj ven iz megle?

Sem inštruktor letenja, in to vajo delam z vsemi učenci.

Poravnaš letalo (krila in nos ravno), označiš heading bug ali si zapomniš kurz, potem pa začneš blag levi/desni zavoj za 180°, poravnaš letalo in letiš, dokler ne prideš iz oblaka.

V teoriji easy. Veš koliko učencev pa tudi pilotov s stotinami ur izkušenj mi je do zdaj v prvem poskusu uspelo rešiti letalo? Nobeden. Vsi bi se ubili.

nejc_nejc ::

A je možno da jim je kaj zmrznilo na krilih?

Comandante ::

nejc_nejc je izjavil:

A je možno da jim je kaj zmrznilo na krilih?

Ne, ni bilo icinga. Tudi podhlajena megla ni dovolj, da bi letalo na hitro zaledenelo. Dobi malo skorjice, ampak nima bistvenega vpliva na performanse, vsaj ne takoj. Morajo biti podhlajene padavine, da se nabere led.

WhiteAngel ::

Comandante je izjavil:



V teoriji easy. Veš koliko učencev pa tudi pilotov s stotinami ur izkušenj mi je do zdaj v prvem poskusu uspelo rešiti letalo? Nobeden. Vsi bi se ubili.


Kje je pa največja težava? Pri zavoju "na slepo", ker nimaš občutka več za hitrost/višino?

Comandante ::

WhiteAngel je izjavil:

Comandante je izjavil:



V teoriji easy. Veš koliko učencev pa tudi pilotov s stotinami ur izkušenj mi je do zdaj v prvem poskusu uspelo rešiti letalo? Nobeden. Vsi bi se ubili.


Kje je pa največja težava? Pri zavoju "na slepo", ker nimaš občutka več za hitrost/višino?

80% vseh zapaničari, in začnejo obračati letalo, brez da bi pogledali, kaj je bil njihov začetni kurz. Kakšen je rezultat, si lahko predstavljaš.

Ostali niso sposobni obdržati letala straight&level brez vizualne reference. Sliši se morda smešno, ampak preklop iz vizualnega v inštrumentalno letenje je nekaj najtežjega v letalstvu. Tudi izkušenim pilotom dela nemalo težav.

skumpl ::

Imajo takšna letala tudi črno skrinjico?

Comandante ::

skumpl je izjavil:

Imajo takšna letala tudi črno skrinjico?

Ne. Max na kar lahko upamo je radarska sled, vendar je pokritost Prekmurja slaba. Pilot tudi ni bil na mariborski frekvenci, ker se ob preletu Mure preklopi na lokalno (LJMS).

nejc_nejc ::

Comandante je izjavil:

nejc_nejc je izjavil:

A je možno da jim je kaj zmrznilo na krilih?

Ne, ni bilo icinga. Tudi podhlajena megla ni dovolj, da bi letalo na hitro zaledenelo. Dobi malo skorjice, ampak nima bistvenega vpliva na performanse, vsaj ne takoj. Morajo biti podhlajene padavine, da se nabere led.

Profil na Cesni moras res "povecat" da kamen rata.
Za led sem mislil ali vmes med krici in krilom ali v bovdnih ...

pegasus ::

Comandante je izjavil:

preklop iz vizualnega v inštrumentalno letenje je nekaj najtežjega v letalstvu.
Da ... to se redno igram na MSFS, VFR into IMC ... te tudi v simulatorju stisne, precej neprijeten občutek.

socialec ::

Comandante je izjavil:

Veš koliko učencev pa tudi pilotov s stotinami ur izkušenj mi je do zdaj v prvem poskusu uspelo rešiti letalo? Nobeden. Vsi bi se ubili.

Se da tak manever ozavestiti preko simulacije, da v realnosti ne bo čisto prvi poskus?

Comandante ::

socialec je izjavil:

Comandante je izjavil:

Veš koliko učencev pa tudi pilotov s stotinami ur izkušenj mi je do zdaj v prvem poskusu uspelo rešiti letalo? Nobeden. Vsi bi se ubili.

Se da tak manever ozavestiti preko simulacije, da v realnosti ne bo čisto prvi poskus?

Se da. Ljudje, ki nažigajo Flight simulator, so pogosto veliko lažje učljivi in imajo precej predznanja, pod pogojem, da se niso učili neumnosti. Vsekakor dobijo precej občutka za prostor, procedure ipd. Samo upravljanje letala pa tako ni preveč zahtevno, bolj se gre za to da moraš navigirat, komunicirat, planirat in še leteti poleg. Večino tega se da natrenirat v simulatorju.

Seveda je svojevrstna izkušnja, ko prvič zapelješ v dejanski oblak, ko te trese, ko postane temno. Marsikoga psihološko iztiri, ko ne vidi, kaj se dogaja. Človek zmrzne.

s1m0n ::

Vreme je lahko hudič ja... Že v kakšnem simulatorju (recimo igrici) v VR ti v oblakih postane kar neprijetno in se še prehitro izgubiš, če 100% ne zaupaš v inštrumente. Ko zagledaš tla je že prepozno.

IL_DIAVOLO ::

Najbolj nevarna situacija v letalstvu torej, ko ne ves kje je nebo in kje so tla.
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

gddr85 ::

Comandante je izjavil:

Baja je izjavil:

a nimajo ti mini avjončki višinomerov? megla je res bila (živim blizu) ampak tako huda po moje spet ne, da se razbiješ sredi ravnice kilometre naokoli.

tudi na slikah je vidno drevje še daleč v ozadju, tako da vidljivost verjento ni bila glih 10m.

Konkretno letalo je imelo vse osnovne inštrumente za VFR, tudi dva višinomera, brzinomer, VSI, umetni horizont, turn&bank koordinator, GPS pa še kaj.

Če nisi izurjen za IFR letenje, obstaja zelo velika možnost, da ti vsi ti inštrumenti ne pomagajo, in se boš, če zapelješ v meglo, dezorientiral in zapeljal v tla...

govorim sicer mal na pamet, ampak JFC, da se tako dezorientiraš, da ne vidiš kaj ti kaže smer, hitrost (menda veš, kakšna mora bit min. hitrost pod katero ne smeš prit, da padeš v stall) in kaj cagar za altimeter, po katerem vidiš, a se spuščaš ali dvigaš...c'mon XD

IL_DIAVOLO ::

Virtualni petelincki...
Con il Milan nel cuore!
https://www.youtube.com/watch?v=fS58IQczWWE&ab_channel=MariusMotora
Forza ragazzi!

mancini ::

ferko2 je izjavil:

Commandante, na koliko metrih nadmorske višine pa se zadržuje megla? Če je bilo v mb jasno, in je bilo prekmurje v megli zakaj bi se spuščali not? Saj verjetno so leteli nad meglo, zakaj bi rinil notri v oblak? OK, v prekmurju lahko ker ni hribov ampak vseeno...
Koliko pa je normala višina letenja za tak tip letala?


Samo za info, 40% Prekmurja je hribovit teren, ki ga poznamo pod imenom Goričko

Bartol ::

Comandante je izjavil:

socialec je izjavil:

Comandante je izjavil:

Veš koliko učencev pa tudi pilotov s stotinami ur izkušenj mi je do zdaj v prvem poskusu uspelo rešiti letalo? Nobeden. Vsi bi se ubili.

Se da tak manever ozavestiti preko simulacije, da v realnosti ne bo čisto prvi poskus?

Se da. Ljudje, ki nažigajo Flight simulator, so pogosto veliko lažje učljivi in imajo precej predznanja, pod pogojem, da se niso učili neumnosti. Vsekakor dobijo precej občutka za prostor, procedure ipd. Samo upravljanje letala pa tako ni preveč zahtevno, bolj se gre za to da moraš navigirat, komunicirat, planirat in še leteti poleg. Večino tega se da natrenirat v simulatorju.

Seveda je svojevrstna izkušnja, ko prvič zapelješ v dejanski oblak, ko te trese, ko postane temno. Marsikoga psihološko iztiri, ko ne vidi, kaj se dogaja. Človek zmrzne.


Tistih nekaj ur, ki so zahtevane v osnovnem PPL programu, nikakor ni zadosti za reševanje takšne situacije. Ko se nehote znajdeš v IMC, te to najprej zmede, nato pa hitro preobremeni. VMC into IMC je en najpogostejših vzrokov nesreč športnih pilotov. Moderna oprema ti tu lahko pomaga, vendar jo moraš znati uporabljati (npr. LVL moder gumb rešitve na novejših Garminih). Dela se predvsem na preventivi, da se v takšni situaciji ne znajdeš.
IFR šolanje se začne ravno s tem, iluzijami, izklopi lastnih čutil in sledenju-zaupanju inštrumentom.
To danes je tragedija ne glede na vzrok.

ferko2 ::

No, saj je Commandante rekel, da se megla zadržujem na cca 150mnv. Goričko je tam okrog 300-400? Torej ja, lahko bi se tudi tako končalo da bi se zadeli v teren preden bi dojel/videl kaj se dogaja. Ampak če je letel iz zahoda proti vzhodu je verjetno tudi videl vreme oz meglo pred sabo. Prekmurje je drugače precej ravno tudi ceste so dolge in ravne in se veliko pred sabo vidi (ko seveda ni megle).
Jaz bi laično iz razbitin sklepal, da je jih je res nekaj presenetilo, saj bi v "kontroliranem" zasilnem pristanku verjetno bila manjša škoda, ampak še vedno pa dovolj udarca da bi potniki umrli zarad trka. Naprimer tista varianta ko se letalo na nos prevrne zaradi prevelike hitrosti ob zasilnem pristanku ali pa je teren pregrob in enostavno se avion prevrne kot da bi s kolesom čez balanco zletel.

Comandante ::

gddr85 je izjavil:

Comandante je izjavil:

Baja je izjavil:

a nimajo ti mini avjončki višinomerov? megla je res bila (živim blizu) ampak tako huda po moje spet ne, da se razbiješ sredi ravnice kilometre naokoli.

tudi na slikah je vidno drevje še daleč v ozadju, tako da vidljivost verjento ni bila glih 10m.

Konkretno letalo je imelo vse osnovne inštrumente za VFR, tudi dva višinomera, brzinomer, VSI, umetni horizont, turn&bank koordinator, GPS pa še kaj.

Če nisi izurjen za IFR letenje, obstaja zelo velika možnost, da ti vsi ti inštrumenti ne pomagajo, in se boš, če zapelješ v meglo, dezorientiral in zapeljal v tla...

govorim sicer mal na pamet, ampak JFC, da se tako dezorientiraš, da ne vidiš kaj ti kaže smer, hitrost (menda veš, kakšna mora bit min. hitrost pod katero ne smeš prit, da padeš v stall) in kaj cagar za altimeter, po katerem vidiš, a se spuščaš ali dvigaš...c'mon XD

Ko ti oči pravijo eno, center za ravnotežje pa kontra, je učinek približno tak kot če bi ruknil flašo viskija in šel letet. NIČ ti ne gre skupaj, niti letala ne moreš poravnat. Preden sem imel IFR licenco, sem osebno izkusil takšno situacijo. Letalo sem (od nadzorom inštruktorja) nehote vrgel v spiralo proti tlom, blizu maksimalne hitrosti. Samo za 15 sekund nisem skeniral inštrumentov, pa je bilo dovolj, da sem zajebal vse. Moj občutek je pa pravil, da je vse ok, je da letimo ravno.

IFR ni hec. Če nisi izurjen za letenje brez vizualnih referenc, nimaš šans.

pegasus ::

Bartol je izjavil:

Tistih nekaj ur, ki so zahtevane v osnovnem PPL programu, nikakor ni zadosti za reševanje takšne situacije. Ko se nehote znajdeš v IMC, te to najprej zmede, nato pa hitro preobremeni. VMC into IMC je en najpogostejših vzrokov nesreč športnih pilotov. Moderna oprema ti tu lahko pomaga, vendar jo moraš znati uporabljati (npr. LVL moder gumb rešitve na novejših Garminih). Dela se predvsem na preventivi, da se v takšni situaciji ne znajdeš.
IFR šolanje se začne ravno s tem, iluzijami, izklopi lastnih čutil in sledenju-zaupanju inštrumentom.
Pred leti sem enkrat brenčal šolske kroge okrog brnika in namenoma zapeljal v en mali kumulusek. 2, 3 sekunde in sem bil ven, a so bile dovolj, da sem izkusil eno tako iluzijo: vizualni horizont ti izgine in takoj dobiš občutek previsoko dvignjenega nosu in posledično hočeš porinit nos dol. Takrat je bil oblaček premajhen, da bi to tudi storil, a v 5-10 sekund bi verjetno začel tiščat dol.
Ravno zato mi je simulator kr amazing ... ker lahko sprobaš vse neumnosti, ki bi se jih sicer v realnosti na daleč izognil. Je pa tudi ogromna razlika, če imaš pred sabo en kup števčkov ali pa kakega garmina s synthetic vision. V prvem si moraš teren mentalno slikati sam, zato je najbolje da se držiš objavljenih minimalnih višin, v drugem pa sem si že privoščil trip čez alpe po dolinah v nula vidljivosti. Zelo zelo neprijetno, ampak ko se zbereš, izvedljivo. Utrip srca pa naraste :D

enemon ::

Je pa čudno, da niso preverili vremenske situacije pred vzletom, Prekmurje je bilo namreč danes cel dan v megli, pa tudi vremenska napoved je opozarjala na možnost celodnevne megle na SV Slovenije.

Je pa tam v neposredni bližini ob Expanoju tudi športno letališče, kjer bi lahko izvedli zasilen pristanek.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: enemon ()

clancy ::

Ponesrečenci so doma v neposredni bližini kraja nesreče. Če je bil panoramski polet, so se morda spustili nizko v želji, da bi leteli nad domačo hišo? Ne vem sicer kako poteka panoramski polet.
Kot je videti na spletni kameri Arso-Rakičan, je pa bila v tistem času okrog 11. ure, gosta megla. Sicer pa, če so prileteli iz Mariborske strani proti Gančanom, so leteli mimo Letališča Rakičan, kraj nesreče pa je bil še 6 km zračne linije naprej proti V. Če bi torej bilo z letalom kaj narobe, bi verjetno pristali na tem letališču?

Comandante ::

Za tiste, ki živite okolici - kako bi ocenili vidljivost pozno dopoldne? Imamo slike, ampak so posnete večinoma s teleobjektivi, in je nemogoče reči, koliko se je dejansko videlo.

Minimum za vizualno letenje je 5km vidljivost. Upoštevati je treba tudi, da je lahko vidljivost na 100m višine bistveno boljša, ali pa slabša, kot na tleh. Lahko, da je bila pri tleh megla, pilot pa je ni imel.

clancy ::

Okrog 12. ure se je megla nekoliko dvignila. Bi rekel, da je pri tleh bila vidljivost slaba 2 kilometra, ampak višje je bila sigurno zelo majhna vidljivost. Vidno tudi na spletni kameri Jerzalem, ki je na 330m

tony1 ::

Comandante, hvala za zelo zanimive inpute.

"Minimum za vizualno letenje je 5km vidljivost."

Če prav štekam, je letenje ponoči (v mraku?) enako nevarno in primerljivo megli in rabiš IFR?

Mimogrede, kakšen delež športnih pilotov pa ima tudi IFR?

Comandante ::

tony1 je izjavil:

Comandante, hvala za zelo zanimive inpute.

"Minimum za vizualno letenje je 5km vidljivost."

Če prav štekam, je letenje ponoči (v mraku?) enako nevarno in primerljivo megli in rabiš IFR?

Mimogrede, kakšen delež športnih pilotov pa ima tudi IFR?

Imaš dnevno in nočno vizualno letenje (VFR in NVFR). Podnevi potrebuješ 5km, ponoči 8km. V določenih primerih podnevi lahko zaprosiš kontrolo za "special VFR", in ti odobrijo let pri še nekoliko zmanjšani vidljivosti (recimo za letenje šolskih krogov, ali pa če se vračaš na letališče, kjer se je vidljivost poslabšala).

Ponoči se načeloma v lepem vremenu da kar dobro vizualno leteti. Vendar se v praksi to z enomotornimi letali ne počne kaj dosti - če ti odpove motor, boš težko pristal, ker ne vidiš kam. Pa letenje okoli letališča še gre, ampak cross country je pa sketchy.

Lahko letiš IFR, ampak tudi to je z enomotorcem ponoči loterija. V Slo ni veliko športnih pilotov z aktivnim IFR, večinoma ga imamo poklicni piloti. Tudi športna letala praviloma niso opremljena za IFR, se pa v njih najde dovolj inštrumentarija, da izurjen človek lahko reši določene situacije. Na LJMB imamo recimo srečo, ker imamo aktiven ILS apprach, s katerim se da precej natančno pripeljati do praga steze.

Zgodovina sprememb…

bm1973 ::

gddr85 je izjavil:


govorim sicer mal na pamet, ampak JFC, da se tako dezorientiraš, da ne vidiš kaj ti kaže smer, hitrost (menda veš, kakšna mora bit min. hitrost pod katero ne smeš prit, da padeš v stall) in kaj cagar za altimeter, po katerem vidiš, a se spuščaš ali dvigaš...c'mon XD

Ja, govoriš na pamet...

c3p0 ::

gddr85 je izjavil:


govorim sicer mal na pamet, ampak JFC, da se tako dezorientiraš, da ne vidiš kaj ti kaže smer, hitrost (menda veš, kakšna mora bit min. hitrost pod katero ne smeš prit, da padeš v stall) in kaj cagar za altimeter, po katerem vidiš, a se spuščaš ali dvigaš...c'mon XD


V high-stress situaciji marsikomu odpove znanje, s katerim bi sproščen na simulatorju tako situacijo zvozil z levo roko.
Tu pomaga le ponotranjeno znanje, ogromno izkušenj, ki pa jih, glede na napisano, večina pilotov nima.
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Microsoft Flight Simulator (2020) (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )

Oddelek: Igre
37252362 (9) pegasus
»

NTSB: Letala vozijo povprečni piloti (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5819322 (13816) loki0101
»

Kdo pilotira potniška letala? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
24763744 (57016) Invictus
»

Nesreča poljskega letala (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
7110008 (7617) Ziga Dolhar

Več podobnih tem