Slo-Tech - Ameriško ministrstvo za trgovino želi prepovedati uporabokitajske programske in strojne opreme v novih avtomobilih, s čimer naj bi domnevno izboljšali nacionalno varnost. Hkrati bi s tem zaščitili druge proizvajalce, saj bi se znebili vseh kitajskih konkurentov. Ne gre le za kitajske proizvajalce avtomobilov, temveč vseh komponent, ki se vgrajujejo v avtomobile, tudi če so ti drugih znamk.
Bidnova administracija se boji, da Kitajska prek programske in strojne opreme zbira podatke o Američanih. Večina modernih avtomobilov je namreč povezana v internet, zato bi lahko v primeru okužb ali zlonamerne programske opreme sproti poročali o opažanjih. Bela hiša je zato že februarja letos naročila preiskavo, ali uvoz kitajskih vozil s tehnologijo za povezljivost z internetom predstavlja grožnjo za nacionalno varnost. V ekstremnih scenarijih se omenja prava apokalipsa, ko bi sovražni akter na daljavo prevzel nadzor nad vozili in povzročil nesreče in zablokirane ceste.
Najenostavnejša rešitev je seveda prepoved vsega, ima pa to resne posledice. V začetku meseca so ZDA že najavile visoke carine na kitajska vozila, denimo 100-odstotno carino na električna vozila iz Kitajske, zvišanje carin na baterije in številne ključne surovine za njihovo izdelavo. Uvoz kitajskih avtomobilov v ZDA sicer ni posebej popularen, s carinami in prepovedmi pa želijo to stanje tudi ohraniti. Izjeme bodo možne, a bo treba pridobiti posebno dovoljenje.
Spremembe bodo začele veljati šele čez nekaj let. Prepoved kitajske programske opreme naj bi uvedli za vozila z modelnim letom 2027, strojno opremo pa bodo prepovedali po letu 2029 ali 2030.
Kitajskih električnih avtomobilov se vsi na zahodu bojijo ker so sami lagodno dremal na tem področju namest da bi dal vse od sebe pa fejst investiral. Je pa že bolje biti na elektriki kot pa na nafti. Elektrika nima naftnega lobija.
To je v nasprotju s kapitalizmom. Edini razlog da to delajo je ker so Kitajci postali prehuda konkurenca. Isti problem je v EU. Volkswagen ima skorajda monopol nad trgom. Clio danes 20.000, pred korono pa 10.000. A razlike v tehnologiji nobene.
Jaz osebno pozdravljam kitajsko tehnologijo, naj pridejo cimprej v Evropo. Bo VW koncno dobil konkurenco
To je v nasprotju s kapitalizmom. Edini razlog da to delajo je ker so Kitajci postali prehuda konkurenca. Isti problem je v EU. Volkswagen ima skorajda monopol nad trgom. Clio danes 20.000, pred korono pa 10.000. A razlike v tehnologiji nobene.
Jaz osebno pozdravljam kitajsko tehnologijo, naj pridejo cimprej v Evropo. Bo VW koncno dobil konkurenco
VW že dolgo ni kar je bil, sploh sedaj ko so šli na elektriko, zdaj pa so ugotovili, da so zamudili in ne bo šlo tako naprej pa počasi zapirajo tovarne.
Prvi problem je, da Usa tricrkovne agencije nimajo dostopa do podatkov, tako so se znebili Huaweia, drugo je potem protekcionizem svojega trga za domace ev proizvajalce.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
To je v nasprotju s kapitalizmom. Edini razlog da to delajo je ker so Kitajci postali prehuda konkurenca. Isti problem je v EU. Volkswagen ima skorajda monopol nad trgom. Clio danes 20.000, pred korono pa 10.000. A razlike v tehnologiji nobene.
Jaz osebno pozdravljam kitajsko tehnologijo, naj pridejo cimprej v Evropo. Bo VW koncno dobil konkurenco
Clio je Renaultov.
Ne gre za nič drugega kot branjenje lastne nekonkurenčne avtomobilske industrije. EU ni izvzeta.
To je v nasprotju s kapitalizmom. Edini razlog da to delajo je ker so Kitajci postali prehuda konkurenca. Isti problem je v EU.
očitno so na kitajskem pol zahodni izdelki prehuda konkurenca če nimamo prostega dostopa do njihovega trga. Skratka, iz vesolja je jasno da so tu varnostni zadržki in zadržki glede vohunjenja
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
ampak na cesti vidmo same tesle, nikjer kitajskih jajc
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
Lol.sem gledal nekje en videoposnetek je bil za primerjavo en kroglični ležaj made in germany in en made in china. Človek ga je pihnil z zrak pištolo. Nemški se je vrtel minuto in 10 s , kitajski pa 20 s. Težko verjamem takim izjavam....
To je v nasprotju s kapitalizmom. Edini razlog da to delajo je ker so Kitajci postali prehuda konkurenca. Isti problem je v EU.
očitno so na kitajskem pol zahodni izdelki prehuda konkurenca če nimamo prostega dostopa do njihovega trga. Skratka, iz vesolja je jasno da so tu varnostni zadržki in zadržki glede vohunjenja
VW karjole majo 40 let dostop do kitajskega trga, clo 50 % tržni delež so mel n neki točki. Pr ameriških šnofaških firmah ala gugl, frisbuk itd. pa sveda majo kitajci varnostne zadržke, to je jasno iz vesolja. S teslo tud ni blema, se prodajajo v čajni in fabrika je tm, tk da hamburger (pa bratwurstar) se bolj boji rižar avta k obratno.
Sm nekje vidu, da majo v mehiki polno kitajskih avtov, v ZDA nobenga. Bo zanimivo, ko se bo kaka mala riba narcoboss pelu čz severno mejo s svojo kitajsko vesoljsko ladjo na kolesh za 45 jurjev, pa se bojo jelly zaostalim amerosom začele sline cedit, sploh ko bojo šli na dopust dol pa si pogledal kak avtosalon. Od trumpa zid bo čz 15 let bremzal hamburgerje, d neojo na jug spizdl do pravega prostega trga.
Tako, kot lahko kupiš slab ležaj narejen v EU, lahko kupiš dobrega, narejenega na Kitajskem. Samo potem Kitajski ne stane več 10 centov.
Ni da nebi znali narediti, samo cena je potem tam-tam kot evropski.
Ne, to je zmotno mišljenje.
Ležaja ni problem narediti takega, ki bo zdržal celotno življenjsko dobo. Ampak zakaj bi ga naredil takega? Ne splača se. Potem narediš enega in ga prodaš, pa si zaključil. Zato pa obstajajo celi oddelki, ki se s tem ukvarjajo, da ležaj crkne takoj po izteku garancije, ker je to biznis.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Tako, kot lahko kupiš slab ležaj narejen v EU, lahko kupiš dobrega, narejenega na Kitajskem. Samo potem Kitajski ne stane več 10 centov.
Ni da nebi znali narediti, samo cena je potem tam-tam kot evropski.
Ne, to je zmotno mišljenje.
Ležaja ni problem narediti takega, ki bo zdržal celotno življenjsko dobo. Ampak zakaj bi ga naredil takega? Ne splača se. Potem narediš enega in ga prodaš, pa si zaključil. Zato pa obstajajo celi oddelki, ki se s tem ukvarjajo, da ležaj crkne takoj po izteku garancije, ker je to biznis.
Meni je kolega strojnik enkrat pripovedoval, da je v Nemčiji bilo podjetje, ki je delalo praktično neuničljive nože za stružnice.
Tudi razlika v ceni žal ne zagotovi več takšne kakovosti kot je mercedes zgoraj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Kitajska podjetja imajo toliko subvencij, da komot cenovno nesejo evropska,..seveda bo zabave takoj konec ko enkrat konkurenca propade.
Evropska avtomobilska industrija je tudi mocno subvencionirana s strani maticnih drzav in EU. Da kljub temu niso sposobni konkurirati Kitajcem, kaze na nesposobnost vodstva teh firm in zgresene “to big to fail” mentalitete.
V Dubaju in ZAE je kitajskih avtomobilov kot listja in trave. Tako elektricnih kot taksnih na dinozavrsko zupo.
zee
Linux: Be Root, Windows: Re Boot
Giant Amazon and Google Compute Cloud in the Sky.
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
ampak na cesti vidmo same tesle, nikjer kitajskih jajc
Jaz sem jih pa že kar veliko od GMa, BYD, do nekih meni neznanih. Zmeraj več jih je!
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
Lahko našteješ 3 stvari, ki jih Kitajci delajo bolje od Zahoda? Če so 20 let pred nami, verjetno ne bo težko ...
Razlika je v tem, da oni tisto kar delajo, v resnici naredijo. Morda je kakšen zahodni vlak/proga boljši od vseh kitajskih. Ampak kolk jih imajo kitajci in kolk na leto jih postavijo, in kolk mi... In kolk elektrarn, tudi jedrskih, sončnih panelov, rudnikov, itd.
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
Lahko našteješ 3 stvari, ki jih Kitajci delajo bolje od Zahoda? Če so 20 let pred nami, verjetno ne bo težko ...
Brez Kitajcev ni nobenega telefona. Sicer je fabrika na Tajvanu, ampak uradno je Tajvan del Kitajske. Še ZDA ga niso priznale...
Kitajska, je tako kot Japonska po 2. svetovni vojni, začela kopirati zahodne izdelke. Japonsko so sicer ekonomsko zjebali in spravili v deflacijo (Damijan ima nek super članek na to), Kitajska se temu ne bo pustila, čeprav so jo nagovarjali k devalvaciji lastne valute.
Kitajska najboljše pošilja na šolanje na privat univerze v ZDA, potem jih pa privabi nazaj z dobro plačo. In delajo 12 ur/dam 6 dni v tednu. Inovativnost je pa tudi sedaj slaba v EU in ZDA, tako da se ravno ne moremo hvaliti.
Kitajci imajo čas, denar, surovine in pravilno vlagajo... Rezultati bodo vidni prej ali slej...
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
Lahko našteješ 3 stvari, ki jih Kitajci delajo bolje od Zahoda? Če so 20 let pred nami, verjetno ne bo težko ...
Razvoj, proizvodnja, diplomacija.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Torej med 2021 in 2022 so postavili 2000km high speed želežniških tirov in 5000km navadnih tirov. Pri nas smo jih v 5 letih naredili koliko? 27km? Pa še to verjetno za ceno 2000 ali več km cene kitajcev.
Kitajci naredijo več high speed tirov v enem letu, kot jih imamo mi še od časov avstroogrske.
Železniška mreža v Republiki Sloveniji obsega 1.208 km železniških prog, od tega je 325 km dvotirnih, 605 km pa jih je elektrificiranih.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
Sam lahko podam izkušnje iz sveta glasbe npr. za vsakega našega odličnega pianista, jim tam čaka 50 milijonov v vrsti. Najboljši med njimi prav tako prihajajo v Evropo da se pri naših profesorjih naučijo igrati malo bolj "čustveno" oz. z "občutki", da se malo vživijo v kompozicijo in okolje, v katerem igrajo, ne samo tako-robotsko strogo tehnično kot jih naučijo tam (ker kot prej zapisano takšnih imajo tam na milijone in izstopajo zgolj tehnično; in potem ko so jim uničili otroštvo in iz njih naredili glasbene robote, če se izkažejo za neuporabne, jih potem tudi zavržejo). In samo te (ta najboljše izmed milijonov odličnih) potem dejansko tudi slišimo potem na koncertih.
Kar hočem povedati je, da ni vse samo v njihovih milijonih, to kar mi danes znamo, se ni kar tako enostavno naučiti čez noč.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Tako, kot lahko kupiš slab ležaj narejen v EU, lahko kupiš dobrega, narejenega na Kitajskem. Samo potem Kitajski ne stane več 10 centov.
Ni da nebi znali narediti, samo cena je potem tam-tam kot evropski.
Ne, to je zmotno mišljenje.
Ležaja ni problem narediti takega, ki bo zdržal celotno življenjsko dobo. Ampak zakaj bi ga naredil takega? Ne splača se. Potem narediš enega in ga prodaš, pa si zaključil. Zato pa obstajajo celi oddelki, ki se s tem ukvarjajo, da ležaj crkne takoj po izteku garancije, ker je to biznis.
Meni je kolega strojnik enkrat pripovedoval, da je v Nemčiji bilo podjetje, ki je delalo praktično neuničljive nože za stružnice.
Propadlo po 10 letih, ker ni bilo novih naročil .
Morali bi se prekonstruirati, ponudit še kaj v rednem programu ali poiskati nove trge. Rešitev je veliko treba jih je poiskati.
Pa definitno nisem nek ljubitelj kitajske robe, samo če se gremo prosti trg naj bo pač prosti.
Ne, prosti trg je bil zapovedan le, dokler so z njim služili "naši". Zdaj pa bomo imeli protekcionizem.
Aja, še to. S "prostim trgom" so zaslužili kapitalisti. Poceni proizvodnja, boljši dobički. S protekcionizmom pa ga bojo nadrkali plebsi. (Avto, pa ajfoun bosta dražja.)
Evropa je 20 let za kitajci, zato pa sprejemajo take zaostale ukrepe. Kitajski pa je v interesu sesut zaostalo evropsko avtoindustrijo, ki je 50 let spala na TDIjih.
Lahko našteješ 3 stvari, ki jih Kitajci delajo bolje od Zahoda? Če so 20 let pred nami, verjetno ne bo težko ...
Ne, prosti trg je bil zapovedan le, dokler so z njim služili "naši". Zdaj pa bomo imeli protekcionizem.
Zakaj tako enostavno pozabljate blokado gore različnih tujih podjetij (recimo Google...) na Kitajskem leta in leta nazaj kot tudi na pokradenih tisoče dolarskih miljard zahodne intelektualne lastnine??
A mislite, da ste brihtni?
Tega je konec. Kitajsko se bo vrglo iz vsepovsod kjer bo le možno, potem pa naj Kitajc razmišlja kaj bo s stotinimi miljoni delovnih mest v prihodnosti, ki zdaj producirajo za cel svet. Služb za njih ne bo, če bo Kitajska producirala samo za sebe.