Forum » Loža » Slovenski projekti in naravne katastrofe
Slovenski projekti in naravne katastrofe
Hangman ::
Slovenci smo znani po tem, da pri izpeljavi projektov nismo ravno hitri. Za referenco lahko navedem predor Karavanke.
Planiranih imamo kar nekaj projektov (nebi jih našteval), vendar potem so prišle avgustovske poplave in sedaj se ukvarjamo s tem.
Vse lepo in prav, škodo je treba sanirati (to je naša dolžnost!), ampak jasno je, da bodo sedaj nekateri projekti morali počakati do nadaljnjega. Verjetno bodo stali tudi projekti v fazi urejanja dokumentacije, saj denarja ne bo.
Ajde, dajmo prednost sanacijam. Do nadaljnjega se ukvarjamo samo z graditvijo mostov, cest, hiš in ostalega, kar so nam poplave odnesle.
Kje piše, da bo ostalo samo pri tem? Drugo leto se lahko ponovi žled, mogoče kakšna rekordna suša ali rušilni potres. Morda celo kakšna nova ujma?
Vidimo, da je narava vse bolj kruta in pričakovati kaj podobnega se mi niti ne zdi tako zelo nemogoče.
Sicer pa sploh ni nujno, da prizadane nas... dovolj je katastrofa v eni od sosednjih držav in bo treba denarno pomagati, kakor sedaj drugi pomagajo nam.
Kaj zdaj? Je to to, kar smo uspeli zgraditi v Sloveniji? Načrtovanih projektov ne bomo izpeljali, ker je vsako leto slabše in ujme vsebolj uničujoče?
Koliko časa še potrebujemo za izgradnjo / odprtje 2TDK in kakšna je verjetnost, da v tem času ne bo ponovno prišlo do kakšne nove katastrofe?
Predstavljal sem si, da se bom nekoč po 3. razvojni osi ob normalni pretočnosti prometa zapeljal na Koroško... tam skočil na hitri vlak in bil v slabih 3 urah že nekje ob morju... med potjo gledal koliko novih stanovanj je zrastlo in kako se gradijo nova. Zdaj vidim, da tega ne bom dočakal. Še kdo opaža enako?
Planiranih imamo kar nekaj projektov (nebi jih našteval), vendar potem so prišle avgustovske poplave in sedaj se ukvarjamo s tem.
Vse lepo in prav, škodo je treba sanirati (to je naša dolžnost!), ampak jasno je, da bodo sedaj nekateri projekti morali počakati do nadaljnjega. Verjetno bodo stali tudi projekti v fazi urejanja dokumentacije, saj denarja ne bo.
Ajde, dajmo prednost sanacijam. Do nadaljnjega se ukvarjamo samo z graditvijo mostov, cest, hiš in ostalega, kar so nam poplave odnesle.
Kje piše, da bo ostalo samo pri tem? Drugo leto se lahko ponovi žled, mogoče kakšna rekordna suša ali rušilni potres. Morda celo kakšna nova ujma?
Vidimo, da je narava vse bolj kruta in pričakovati kaj podobnega se mi niti ne zdi tako zelo nemogoče.
Sicer pa sploh ni nujno, da prizadane nas... dovolj je katastrofa v eni od sosednjih držav in bo treba denarno pomagati, kakor sedaj drugi pomagajo nam.
Kaj zdaj? Je to to, kar smo uspeli zgraditi v Sloveniji? Načrtovanih projektov ne bomo izpeljali, ker je vsako leto slabše in ujme vsebolj uničujoče?
Koliko časa še potrebujemo za izgradnjo / odprtje 2TDK in kakšna je verjetnost, da v tem času ne bo ponovno prišlo do kakšne nove katastrofe?
Predstavljal sem si, da se bom nekoč po 3. razvojni osi ob normalni pretočnosti prometa zapeljal na Koroško... tam skočil na hitri vlak in bil v slabih 3 urah že nekje ob morju... med potjo gledal koliko novih stanovanj je zrastlo in kako se gradijo nova. Zdaj vidim, da tega ne bom dočakal. Še kdo opaža enako?
starfotr ::
Večji problem je, da ne zmoremo finacirat zadev. Kreditiramo se in plačujemo enormne obresti.
https://proracun.gov.si/
Konkretno 680 M€ bo treba letos plačat. Planirano.
Tunel Karavanke 2. cev nas bo stal 100 M€. Samo za primerjavo, koliko zmečemo za obresti vsako leto. 7 predorov Karavanke bi lahko zgradili za ta denar. Vsako leto.
Itak smo narod gasilcev. Rešujemo samo tisto, kar gori. Ne posvečamo se pa požarni varnosti. Tj. dolgoročnemu načrtovanju. Mi bi morali imeti 50 in 100 letne plane. Ne pa predvolilne obljube in 2 letne plane.
https://proracun.gov.si/
Konkretno 680 M€ bo treba letos plačat. Planirano.
Tunel Karavanke 2. cev nas bo stal 100 M€. Samo za primerjavo, koliko zmečemo za obresti vsako leto. 7 predorov Karavanke bi lahko zgradili za ta denar. Vsako leto.
Itak smo narod gasilcev. Rešujemo samo tisto, kar gori. Ne posvečamo se pa požarni varnosti. Tj. dolgoročnemu načrtovanju. Mi bi morali imeti 50 in 100 letne plane. Ne pa predvolilne obljube in 2 letne plane.
Vidividi ::
Bravo... dolgorocno planiranje nas tepe. Od županov do države. Te stvari bi morale obstati ne glede na barvo vsakkokratne oblasti
GummyBear ::
Se pravi point je, da smo nesposobni?
Pravkar berem nek prispevek o hrvaških avtocestah: "Bolje i od njemačkih: Hrvatske autoceste su među najboljima na svijetu".
Menda so Hrvatom avtoceste gradili Američani... Kako so oni bili sposobni financirat, mi pa nismo? Zakaj ne poiščemo koga, ki zna pripravit plan in zadevo speljat do konca?
Pravkar berem nek prispevek o hrvaških avtocestah: "Bolje i od njemačkih: Hrvatske autoceste su među najboljima na svijetu".
Menda so Hrvatom avtoceste gradili Američani... Kako so oni bili sposobni financirat, mi pa nismo? Zakaj ne poiščemo koga, ki zna pripravit plan in zadevo speljat do konca?
imagodei ::
Eh, problem izpeljave projektov pri nas je večplasten.
Del problema je špekuliranje in pa nezmožnost države, da bi za projekte večjega pomena "z dekretom" uredila probleme s parcelami in druge povezane probleme. Tu smo po odcepitvi od Juge šli v drugo skrajnost. Ko se je določalo, kje se bo gradilo npr. letališče ali pa nuklearko, je partijsko vodstvo pokazalo s prstom na zemljevid in letališče je zraslo sredi najboljše gmajne v bližini Brnika. Zaradi NEK bi bilo lahko še toliko protestov, pa ne bi nič pomagalo. Realnost danes pa je, da se eno obvoznico čez Bled do Bohinja gradi že 40 let, tudi zato, ker so lastniki parcel desetletja špekulirali s ceno in metali polena pod noge. Gradnja se je končno začela, ampak dokončna trasa baje še vedno ni znana in vprašanje, kdaj bo zares zgrajena.
Drugi del problema je, da se bojimo velikih projektov. Če nadaljujem z obvoznico čez Bled: kakšna obvoznica do Bohinja pa je to? Še vedno bo ozko grlo cesta od izvoza iz AC Lesce do Bleda. Če bo v smeri proti Bohinju še nekako šlo (obvoznica bo požrla več prometa), se bo v obratni smeri še vedno basalo. To ne bi smel biti samo lokalni problem, tu bi se moralo razmišljati bolj široko. Obvoznico bi bilo treba umestiti v prostor nekako od izvoza za Brezje, magistralka bi morala potekati pod vznožjem Jelovice in se priključiti obstoječi cesti proti Bohinju nekje pri Bohinjski Beli. A gre za bistveno večji projekt in bistveno večji poseg v naravo? Ja, gre, ampak vraga: od maja do septembra je na tem delu prometni kaos; če že ne med tednom, pa vsaj za vikende. Tiste, ki te kraje obiščete 2x letno, sicer ne briga dosti, smo pa prebivalci tega konca pač kolateralna škoda. Če bi se po 2. svetovni vojni tako boječe lotevali projektov, bi polovica Slovenije še vedno imela makadamske kolovoze, po pitno vodo bi hodili na bližnjo štirno, prenose fuzbalskih tekem v vaseh pa bi hodili gledati v zadružni dom, ki bi bila ena redkih stavb z AC napajanjem. Resno - pri nas se očitno nič ne splača, čeprav kolone onesnažujejo okolje, ljudje zamujajo v službo, gospodarstvo zgublja denar s tem, ko vozila stojijo v kolonah ...
Del problema je, da je glavno in skorajda edino vodilo pri javnih naročilih cena, ki jo postavi izvajalec. Kvaliteta izvedbe ni važna, reference niso važne. Koliko aneksov bo naknadno podpisanih in koliko se bo dvignila cena od prvotne, ni važno; glavno da na razpis prideš z najnižjo ceno. Namesto da bi že enkrat končno uvedli nek seznam podjetij, ki so v preteklosti sodelovala na javnih razpisih in bi se pri bodočih razpisih upoštevalo tudi oceno teh podjetij. Si pri zadnjem projektu od začetne cene 10M € uspel pridelati še za dodatnih 5M aneksov zaradi nepredvidenih del? OK, ocena 1, naslednjih 5 let ne moreš sodelovati na javnih razpisih. Next.
Del problema je ...
Del problema je špekuliranje in pa nezmožnost države, da bi za projekte večjega pomena "z dekretom" uredila probleme s parcelami in druge povezane probleme. Tu smo po odcepitvi od Juge šli v drugo skrajnost. Ko se je določalo, kje se bo gradilo npr. letališče ali pa nuklearko, je partijsko vodstvo pokazalo s prstom na zemljevid in letališče je zraslo sredi najboljše gmajne v bližini Brnika. Zaradi NEK bi bilo lahko še toliko protestov, pa ne bi nič pomagalo. Realnost danes pa je, da se eno obvoznico čez Bled do Bohinja gradi že 40 let, tudi zato, ker so lastniki parcel desetletja špekulirali s ceno in metali polena pod noge. Gradnja se je končno začela, ampak dokončna trasa baje še vedno ni znana in vprašanje, kdaj bo zares zgrajena.
Drugi del problema je, da se bojimo velikih projektov. Če nadaljujem z obvoznico čez Bled: kakšna obvoznica do Bohinja pa je to? Še vedno bo ozko grlo cesta od izvoza iz AC Lesce do Bleda. Če bo v smeri proti Bohinju še nekako šlo (obvoznica bo požrla več prometa), se bo v obratni smeri še vedno basalo. To ne bi smel biti samo lokalni problem, tu bi se moralo razmišljati bolj široko. Obvoznico bi bilo treba umestiti v prostor nekako od izvoza za Brezje, magistralka bi morala potekati pod vznožjem Jelovice in se priključiti obstoječi cesti proti Bohinju nekje pri Bohinjski Beli. A gre za bistveno večji projekt in bistveno večji poseg v naravo? Ja, gre, ampak vraga: od maja do septembra je na tem delu prometni kaos; če že ne med tednom, pa vsaj za vikende. Tiste, ki te kraje obiščete 2x letno, sicer ne briga dosti, smo pa prebivalci tega konca pač kolateralna škoda. Če bi se po 2. svetovni vojni tako boječe lotevali projektov, bi polovica Slovenije še vedno imela makadamske kolovoze, po pitno vodo bi hodili na bližnjo štirno, prenose fuzbalskih tekem v vaseh pa bi hodili gledati v zadružni dom, ki bi bila ena redkih stavb z AC napajanjem. Resno - pri nas se očitno nič ne splača, čeprav kolone onesnažujejo okolje, ljudje zamujajo v službo, gospodarstvo zgublja denar s tem, ko vozila stojijo v kolonah ...
Del problema je, da je glavno in skorajda edino vodilo pri javnih naročilih cena, ki jo postavi izvajalec. Kvaliteta izvedbe ni važna, reference niso važne. Koliko aneksov bo naknadno podpisanih in koliko se bo dvignila cena od prvotne, ni važno; glavno da na razpis prideš z najnižjo ceno. Namesto da bi že enkrat končno uvedli nek seznam podjetij, ki so v preteklosti sodelovala na javnih razpisih in bi se pri bodočih razpisih upoštevalo tudi oceno teh podjetij. Si pri zadnjem projektu od začetne cene 10M € uspel pridelati še za dodatnih 5M aneksov zaradi nepredvidenih del? OK, ocena 1, naslednjih 5 let ne moreš sodelovati na javnih razpisih. Next.
Del problema je ...
- Hoc est qui sumus -
Hangman ::
To je vse res, ampak če denarja nismo imeli do sedaj, ga bomo v prihodnje ob podobnih katastrofah imeli še manj.
Najbrš pa tudi nimamo neke zmogljivosti ali kapacitet, da bi delo lahko hitro izvedli.
Eno je, če lahko rečeš "pol leta pa bomo s sanacijami končali", čisto drugače pa se sliši "sanacija bo trajala še najmanj naslednje leto".
Dobil sem občutek, da nimamo niti denarja niti zmogljivosti. Zakaj sploh denar zapravljamo za študije in izdelavo načrtov, če potem dokumentacija za 20 let obstoji nekje v predalu?
Najbrš pa tudi nimamo neke zmogljivosti ali kapacitet, da bi delo lahko hitro izvedli.
Eno je, če lahko rečeš "pol leta pa bomo s sanacijami končali", čisto drugače pa se sliši "sanacija bo trajala še najmanj naslednje leto".
Dobil sem občutek, da nimamo niti denarja niti zmogljivosti. Zakaj sploh denar zapravljamo za študije in izdelavo načrtov, če potem dokumentacija za 20 let obstoji nekje v predalu?
crocodile ::
Danes sem gledal poročila na A-kanalu. Kmalu bo naokoli 1 leto odkar smo imeli poplave, folk pa še vedno ne ve, kje bodo lahko v prihodnje živeli. Kaj ta država dela? To ni nek projekt, ki bi ga radi enkrat v prihodnosti imeli, to je kritična situacija, ki jo je treba prednostno obravnavati in rešiti najkasneje v pol leta. Če pa v enem letu niso mogli ugotoviti, ali je neko območje varno za bivanje, potem je morda čas, da pokličemo tuje strokovnjake.
Ali pa to: Gledam projekte na železniški infrastrukturi. Tir med Divačo in Koprom rihtajo kot da je razdalja od Aten do Pariza, ne pa f***ing 30 km. Podobna napoved za dolenjsko železnico. Med Ljubljano in Ivančno Gorico je tudi okoli 30 km, prav tako med Ivančno Gorico in Novim mestom. S tem da že obstajajo načrti, kod naj bi nova trasa potekala. Se pravi, treba je samo odkupiti zemljišča, zgraditi mostove/tunele, položiti tire in morda še povleči elektriko. Pravijo, da bo prenovljena proga predana v promet leta 2050. Za približno 60 km proge potrebujejo 26 let? Ne me j**at! A to bojo z golimi rokami gradili, brez kakšnih strojev, ali kako? Zakaj naj bi toliko časa trajalo?
Ali pa to: Gledam projekte na železniški infrastrukturi. Tir med Divačo in Koprom rihtajo kot da je razdalja od Aten do Pariza, ne pa f***ing 30 km. Podobna napoved za dolenjsko železnico. Med Ljubljano in Ivančno Gorico je tudi okoli 30 km, prav tako med Ivančno Gorico in Novim mestom. S tem da že obstajajo načrti, kod naj bi nova trasa potekala. Se pravi, treba je samo odkupiti zemljišča, zgraditi mostove/tunele, položiti tire in morda še povleči elektriko. Pravijo, da bo prenovljena proga predana v promet leta 2050. Za približno 60 km proge potrebujejo 26 let? Ne me j**at! A to bojo z golimi rokami gradili, brez kakšnih strojev, ali kako? Zakaj naj bi toliko časa trajalo?
pero50 ::
Zaradi birokracije. Sedaj se dela plan, čez 3 leta bo potrjen, 5 let da se dobi načrte, 5 let da se odvijejo vse tožbe, od ribičev, ptičarjev, lokalcev, kmetov, in ostalih nebodisigatreba aktivistov, 5 let gradnje in še 5 let zaradi dodatnih nepredvidenih del.
Tudi sam se sprašujem kam za vraga smo prišli. Za vsako stvar je 3x toliko birokracije kot pa dejanskih del.
Ko so nam rihtali trafo postajo za 4 hiše! so imeli cca 200 strani dokumentacije. Vrednost del pa 180.000€.
fizična dela so potekala celo leto, ampak če bi delal to lokalni privatnik, bi bil 100% fertik z vsem skupaj v enem tednu, tako so pa betonirali temelj dimenzij 3x4m 1 mesec.
Tudi sam se sprašujem kam za vraga smo prišli. Za vsako stvar je 3x toliko birokracije kot pa dejanskih del.
Ko so nam rihtali trafo postajo za 4 hiše! so imeli cca 200 strani dokumentacije. Vrednost del pa 180.000€.
fizična dela so potekala celo leto, ampak če bi delal to lokalni privatnik, bi bil 100% fertik z vsem skupaj v enem tednu, tako so pa betonirali temelj dimenzij 3x4m 1 mesec.
starfotr ::
Danes sem gledal poročila na A-kanalu. Kmalu bo naokoli 1 leto odkar smo imeli poplave, folk pa še vedno ne ve, kje bodo lahko v prihodnje živeli. Kaj ta država dela? To ni nek projekt, ki bi ga radi enkrat v prihodnosti imeli, to je kritična situacija, ki jo je treba prednostno obravnavati in rešiti najkasneje v pol leta. Če pa v enem letu niso mogli ugotoviti, ali je neko območje varno za bivanje, potem je morda čas, da pokličemo tuje strokovnjake.
Ali pa to: Gledam projekte na železniški infrastrukturi. Tir med Divačo in Koprom rihtajo kot da je razdalja od Aten do Pariza, ne pa f***ing 30 km. Podobna napoved za dolenjsko železnico. Med Ljubljano in Ivančno Gorico je tudi okoli 30 km, prav tako med Ivančno Gorico in Novim mestom. S tem da že obstajajo načrti, kod naj bi nova trasa potekala. Se pravi, treba je samo odkupiti zemljišča, zgraditi mostove/tunele, položiti tire in morda še povleči elektriko. Pravijo, da bo prenovljena proga predana v promet leta 2050. Za približno 60 km proge potrebujejo 26 let? Ne me j**at! A to bojo z golimi rokami gradili, brez kakšnih strojev, ali kako? Zakaj naj bi toliko časa trajalo?
BTW, na Hrvaško poglej v Petrinjo. Še vedno živijo v kontejnerjih. Našim bomo pa postavili nove hiše v enem letu. Pač mi se preseravamo, ker to prinaša glasove na volitvah.
crocodile ::
BTW, na Hrvaško poglej v Petrinjo. Še vedno živijo v kontejnerjih. Našim bomo pa postavili nove hiše v enem letu. Pač mi se preseravamo, ker to prinaša glasove na volitvah.
Saj tudi to na Hrvaškem se mi ne zdi v redu in najbrš se vleče iz istega razloga kot pri nas. Kakorkoli, tako dolga doba ni dopustna!
Na dan ko je odneslo prvo hišo, bi stroka morala začeti preučevati najslabši možni scenarij. Verjetno pa so čakali do prvega obiska.
Ogled tamkajšnjega terena bi se moral zgoditi čim je bila pot kolikor toliko dostopna, ne pa tedne ali mesece po tem.
Ogled bi morali opraviti vsi pristojni inšpektorji hkrati in kmalu podatki vsak svoje mnenje, ne da se 1 meseca čaka enega, potem 1 mesec drugega.
Dokumentacija bi morala biti pripravljena v enem mesecu. To da je 200 ali 300 strani je samo izgovor. Bo pač nekdo delal nadure ali kakšno nočno/vikend, morda prestavil dopust itd.
Gradbena dela ne bi smela trajati več kot 1 leto. Pa še to je preveč. V tem času lahko postaviš par blokov, ne samo par hiš.
Folk bi moral danes že gledati, kako njihove hiše dobivajo končno podobo, ne pa da še vedno ne vedo, kje bodo živeli in kakšne možnosti kako (če sploh kako) jim bo država pomagala. To je nedopustno!
Če je problem birokracija, zakaj se potem ne išče rešitve, kako postopke skrajšati?
30-letne časovnice pri infrastrukturnih projektih so nesmiselne. Takrat bo situacija drugačna in vprašanje, ali bo interes/potreba še zmeraj takšna kot je danes.
starfotr ::
Od kje sploh ideja, da mora država graditi objekte ljudem, ki so brezglavo gradili na poplavnih območjih.
In zakaj ne bi gradili še tistim, ki jim je po neumnosti zgorela hiša (dimniški požar ali napaka na el. inštalaciji).
Za zasebne objekte obstaja zavarovanje.
Naloga države je, da poskrbi za svojo infrastrukturo in ne za vse ostalo.
In zakaj ne bi gradili še tistim, ki jim je po neumnosti zgorela hiša (dimniški požar ali napaka na el. inštalaciji).
Za zasebne objekte obstaja zavarovanje.
Naloga države je, da poskrbi za svojo infrastrukturo in ne za vse ostalo.
otago ::
Nekaj uspehov lokalne gradnje na Koroškem:
novo zgrajena tribuna v Ravnah na Koroškem se poseda https://vecer.com/koroska/foto-mestni-s...
novozgrajen most v Slovenj Gradcu - klančina prestrma, rušenje
stanovanja Ravne na Koroškem - veliko napak
https://vecer.com/koroska/foto-razocara...
kolesarska pot Velenje- Mislinja - pravkar zgrajena pot poplavljena
https://www.koroskenovice.si/novice/sil...
Uspehi lokalne gradnje V Mariboru in okolici:
kopališče Pristan - še vedno pušča po obnovi https://vecer.com/maribor/aktualno/pren...
most na Mariborski otok - po prenovi 1/2 leti spet prenova
https://mariborinfo.com/novica/lokalno/...
https://vecer.com/maribor/aktualno/saj-...
Drava bike - pot poplavljena, brežina useda/vpisa v reko - projekt je bilo treba dokončati, ne glede na smiselnost.
Da ne bo vsega kriva administracija. Gradbena podjetja in drugi oddajajo nepopolne vloge, brez vnaprej znanih zahtevanih prilog. Vlagajo vloge, ki se jih mora, lahko samo zavrniti. Mnogo lažje je izdati pozitivno odločbo kot zavrnilno za uradnika. Jankovič dela na tak način, da izsiljuje UE, da izdajo pozitivne odločbe po pritožbi ali več teh (ki jih drugače ne bi).
novo zgrajena tribuna v Ravnah na Koroškem se poseda https://vecer.com/koroska/foto-mestni-s...
novozgrajen most v Slovenj Gradcu - klančina prestrma, rušenje
stanovanja Ravne na Koroškem - veliko napak
https://vecer.com/koroska/foto-razocara...
kolesarska pot Velenje- Mislinja - pravkar zgrajena pot poplavljena
https://www.koroskenovice.si/novice/sil...
Uspehi lokalne gradnje V Mariboru in okolici:
kopališče Pristan - še vedno pušča po obnovi https://vecer.com/maribor/aktualno/pren...
most na Mariborski otok - po prenovi 1/2 leti spet prenova
https://mariborinfo.com/novica/lokalno/...
https://vecer.com/maribor/aktualno/saj-...
Drava bike - pot poplavljena, brežina useda/vpisa v reko - projekt je bilo treba dokončati, ne glede na smiselnost.
Da ne bo vsega kriva administracija. Gradbena podjetja in drugi oddajajo nepopolne vloge, brez vnaprej znanih zahtevanih prilog. Vlagajo vloge, ki se jih mora, lahko samo zavrniti. Mnogo lažje je izdati pozitivno odločbo kot zavrnilno za uradnika. Jankovič dela na tak način, da izsiljuje UE, da izdajo pozitivne odločbe po pritožbi ali več teh (ki jih drugače ne bi).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: otago ()
˙janezvalva ::
edini relevanten slovenski projekt je obstoj slovenskega naroda.
vse ostalo je nepotrebna navlaka in politično sprenevedanje.
vse ostalo je nepotrebna navlaka in politično sprenevedanje.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | RUNE Rural optika na vašem naslovu (strani: 1 2 3 4 … 20 21 22 23 )Oddelek: Omrežja in internet | 233966 (635) | Tribal |
» | Zapadel je prvi sneg... (strani: 1 2 3 4 … 11 12 13 14 )Oddelek: Loža | 35877 (5492) | globoko grlo |
» | Posodobitev železniškega prometa (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 20961 (12519) | Lonsarg |
» | Smučišče 2864 (strani: 1 2 3 4 … 7 8 9 10 )Oddelek: Loža | 134436 (32191) | Zimonem |
» | Nenapovedan izpad elektrike (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 7406 (4933) | Glugy |