Forum » Loža » Tesla - začetek konca?
Tesla - začetek konca?
Temo vidijo: vsi
krucymucy ::
Resen odpoklic je bil odpoklic bmwjev, ki so se radi vžigali. Ne pa to.
S tem da ta odpoklic bo dejansko opravljen na vseh avtih brez pardona.
Bmwji bakle se še zmeraj vozijo po cesti, ker nihče nima kontrole nad tem, da je odpoklic nad nekim avtom bil res opravljen.
Da ne govorimo o goljufivih volkswagnih.
Mnja to ni cisto res. Nazadnje nisem dobil podaljsanega prometnega dovoljenja, ker ni bil opravljen vpoklic. Sicer sem bil na servisu, menjali so stikalo zavore, ampak ni bilo v bazi in posledicno gospodicna ni mogla podaljsati veljavnosti prometne.
Po klicu k uvozniku in serviserju je naslednji dan bilo reseno.
Sistem deluje.
Utk ::
Resen odpoklic je bil odpoklic bmwjev, ki so se radi vžigali. Ne pa to.
S tem da ta odpoklic bo dejansko opravljen na vseh avtih brez pardona.
Bmwji bakle se še zmeraj vozijo po cesti, ker nihče nima kontrole nad tem, da je odpoklic nad nekim avtom bil res opravljen.
Da ne govorimo o goljufivih volkswagnih.
Mnja to ni cisto res. Nazadnje nisem dobil podaljsanega prometnega dovoljenja, ker ni bil opravljen vpoklic. Sicer sem bil na servisu, menjali so stikalo zavore, ampak ni bilo v bazi in posledicno gospodicna ni mogla podaljsati veljavnosti prometne.
Po klicu k uvozniku in serviserju je naslednji dan bilo reseno.
Sistem deluje.
Kolega je kupil bmwja, ki je imel vpoklic pred par leti zarad vžiganja, in ni bil popravljen niti mu niso na tehničnem nič o tem rekli.
Sistem deluje v teoriji, kolk prostovoljno nek proizvajalec prijavi napako kot resno.
Resni proizvajalci lahko da prijavijo, neresni raje ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Moe_Lester ::
https://ir.tesla.com/press-release/tesl...
2023 - Production - Deliveries
Model 3/Y - 1,775,159 - 1,739,707
Other Models - 70,826 - 68,874
Total - 1,845,985 - 1,808,581
2023 - Production - Deliveries
Model 3/Y - 1,775,159 - 1,739,707
Other Models - 70,826 - 68,874
Total - 1,845,985 - 1,808,581
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Moe_Lester ()
Sparkxl ::
Čudovito, ampak se ti še vedno zdi da to upravičuje valuacijo?
Pazi to:
It holds the leadership title in the market. The company invests heavily into research and development, as it seeks to remain the leader of the market.
Bi lahko rekli da to velja za teslo? Absoultno. Ampak ta tekst je kopiran iz
https://www.statista.com/topics/2713/go...
In velja za gopro. Zdaj pa če upaš poglej kaj se je zgodilo s ceno delnice ko je hajp minil. To čaka kralja meme delnic ko hajp en dan spusti. Super firma nimaš kaj, ampak valuacija s tem nima točno nobene veze
Pazi to:
It holds the leadership title in the market. The company invests heavily into research and development, as it seeks to remain the leader of the market.
Bi lahko rekli da to velja za teslo? Absoultno. Ampak ta tekst je kopiran iz
https://www.statista.com/topics/2713/go...
In velja za gopro. Zdaj pa če upaš poglej kaj se je zgodilo s ceno delnice ko je hajp minil. To čaka kralja meme delnic ko hajp en dan spusti. Super firma nimaš kaj, ampak valuacija s tem nima točno nobene veze
Moe_Lester ::
Zakaj pa primerjava z Gopro? Ne razumem, kaj imate Tesla in Gopro skupnega. Verjetno ne trdiš, da so električni avtomobili modna muha?
Drugače pa ja, osebno mislim, da tole upraviči valuacijo oz. samo potrdi moje prepričanje o podjetju. Očitno Musk ve kaj dela. Rastejo po napovedih kljub problemom na trgu. Napovedan propad se vsaj še ta kvartal verjetno ne bo zgodil.
Bo pa zanimivo videti finančno poročilo. Tisto bo verjetno malo večji šok za marsikoga ob vseh pocenitvah zadnje mesece.
Drugače pa ja, osebno mislim, da tole upraviči valuacijo oz. samo potrdi moje prepričanje o podjetju. Očitno Musk ve kaj dela. Rastejo po napovedih kljub problemom na trgu. Napovedan propad se vsaj še ta kvartal verjetno ne bo zgodil.
Bo pa zanimivo videti finančno poročilo. Tisto bo verjetno malo večji šok za marsikoga ob vseh pocenitvah zadnje mesece.
Sparkxl ::
Ne. Ker težko najdeš nekoga, ki je tako zelo zaverovan v svoj prav. In s takimi nima niti najmanjšega smisla diskutirati
Moe_Lester ::
LOL. Kaj točno je "moj prav"? :)
Gor sem nalepil število proizvedenih in prodanih avtomobilov za 2023, glede na to, da so številke prišle ven danes, pa sem že najhujši fanboy :)
Gor sem nalepil število proizvedenih in prodanih avtomobilov za 2023, glede na to, da so številke prišle ven danes, pa sem že najhujši fanboy :)
BorutO ::
Gregor P ::
Ne bi se jaz preveč zanašal na to, ker nikoli ne veš, kako dobro je pravzaprav sestavljen tvoj specifičen model
https://www.carexpert.com.au/car-news/s...
https://www.carexpert.com.au/car-news/s...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Relebus4 ::
Fantje, OP is back in the house :)
Sparkxl je že povzel situacijo, a temačni meseci in leta za Teslo šele prihajajo:
-cybertruck se je izkazal za polomijo na celi črti pa še niti ni prišel na cesto (obupen na terenu, majhen nakladalni prostor, panel gaps,...)
-napovedan roadster je zgolj nišen izdelek
-Tesla vision je neuporaben. Kupiš gromozanski avto za 50k, ki ga parkiraš na enak način kot Clia '98 letnik (beri: odokativno).
-tudi basic pilot je z odstrantvijo radarja postal neuporaben zaradi phantom breakinga
-FSD brez senzorjev je popolna utopija, kar so ugotovili tudi največji fanboyi
Edino upanje na dolgi rok ostaja Model 2, ki ga bomo še čakali vsaj dve leti.
Kaj se bo dogajalo tekom naslednjih dveh let ob zmanjšanem popvraševanju?
a) zniževanje proizvodnje, a s tem velik odklon od obljub investitorjem
b) zniževanje cen do podna in še dlje, kjer trpi marža
Napovedujem, da bo Tesla v roku 15 mesecev s ceno delnice spet tam, kjer je bila ob odprtju te teme.
Spet.
c3p0 ::
Ne bi se jaz preveč zanašal na to, ker nikoli ne veš, kako dobro je pravzaprav sestavljen tvoj specifičen model
https://www.carexpert.com.au/car-news/s...
Vsak skrben teslaš, po prevzemu avtomobila uporabi pištolco in par tub silikona, da vse skrbno zadihta. Se obrestuje.
Horas ::
even jesse james loves cybertruck!!
haters gonna hate!
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd
BorutO ::
Najbolj smešno je, da največ o teslah vedo tu gor ljudje, ki jih niti nimajo, verjetno še nikoli sedeli niso v njej. No, pa saj je tako skoraj povsod. Največ vejo vsi drugi o eni osebi, samo tista oseba očitno manj ve o sebi.
s1m0n ::
Ne vem, če bo ta futurističen ubijalec peščev v EU na cestah brez kakšnih sprememb sprednje maske :) No vsaj ne bo nekih težav "pleha" očistit krvi.
Moe_Lester ::
s1m0n, lahko prosim deliš crash teste od Cybertrucka. Sem jih zgrešil, ti pa imaš očitno konkretne številke na voljo. Se priporočam.
Be0nc ::
To ti pove samo to, da druge noči ne bi niti dočakal. Precej katastrofalna poraba na račun gretja, ni čudno, da doseg pozimi toliko pode
Utk ::
To lahko reče samo nekdo, ki nima pojma koliko bi v teh pogojih porabil ICE. Brez skrbi, da bistveno več kot 20% tanka.
DamijanD ::
Dober liter na uro - torej 10 - 15 litrov za eno noč oz. 30-35 litrov za 24h Tudi v ICEju ne bi kampiral cel teden pri 21
Pa razlika je tudi, da bi ICE približno enako (veliko) porabil ne glede na zunanjo temp, EV pa porabi za ogrevanje pri 0 manj, kot pri -10
Pa razlika je tudi, da bi ICE približno enako (veliko) porabil ne glede na zunanjo temp, EV pa porabi za ogrevanje pri 0 manj, kot pri -10
kow ::
Upostevaj, da tipicno ponoci ni minus 16. To je za Slovenijo zelo blizu januarskemu 'worst case' scenariju. Pa to je samo v primeru, ce se ne pripravis (lahko dodatno izoliras avto kjer izgublja najvec toplote).
J.McLane ::
To ti pove samo to, da druge noči ne bi niti dočakal. Precej katastrofalna poraba na račun gretja, ni čudno, da doseg pozimi toliko pode
Katastrofalna poraba je zato ker si v kovinski piksni in še velik del zraka zajemaš svežega od zunaj. Ampak katastrofalne toplotne izgube so pri vsakem avtu, nima veze ali EV ali ICE. Zato so pa avtodomi grajeni iz izolacijskih plošč, kabino pa od zunaj še posebej oblečeš v izolacijo, pa vseeno skuriš vsaj 3 kg plina (30 kWh) na dan pri -10°.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
Zgodovina sprememb…
- spremenil: J.McLane ()
Gregor P ::
Vsekakor ne priporočam spanja pozimi v avtu (ker je, kot ste zapisali, izolacija res slaba), poleti še gre, čeprav je neudobno; v vsakem primeru je boljše prespati v kakšnem motelu ipd.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
BorutO ::
Naj omenim, da je gretje avtomobila s prižganim bencinarjem ali dizelašom lahko tudi nevarno, če se kadi nazaj v avto. Zraven tega pa dvomim, da bi se ti avto ogrel na stalnih 20 stopinj ali več pri prižganem avtu. Bolj motor bremeniš, večjo toploto da. Sem 100%, da bi imel prej tank prazen kot pa pri Tesli. Nisem še nikoli probal, lahko pa, da bom, če še ni nikjer nobenega zabeleženega primera.
Pithlit ::
Naj omenim, da je gretje avtomobila s prižganim bencinarjem ali dizelašom lahko tudi nevarno, če se kadi nazaj v avto. Zraven tega pa dvomim, da bi se ti avto ogrel na stalnih 20 stopinj ali več pri prižganem avtu. Bolj motor bremeniš, večjo toploto da. Sem 100%, da bi imel prej tank prazen kot pa pri Tesli. Nisem še nikoli probal, lahko pa, da bom, če še ni nikjer nobenega zabeleženega primera.
Baje so nekaj testiral in Tesla, v tem primeru, zmaga. Linka pa nimam... Je nekje v uni temi "zakaj so..." zakopan.
Na hitro: https://www.recurrentauto.com/research/...
Life is as complicated as we make it...
Zgodovina sprememb…
- spremenila: Pithlit ()
a_borlak ::
Poglej še na Siol, je slovenski novinar prespal pri -14, pravi, da je imel povprečno porabo cca 2kWh, s tem da je imel 20 stopinj.
Gregor P ::
Že če mora res nujno nek motor celo noč delovati in greti, potem je seveda boljše, da je to električni motor. Še pogojno sprejemljivo pa hibrid, ki vklaplja motor na vsake toliko časa. Ker izolacije v avtih praktično ni, avto je nazaj mrzel v nekaj minutah, je le bolj kot ne zaščita pred vetrom.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Utk ::
Oh man, ti se pa razumeš na avte kot riba na lopate. EV ne rabi elektro motorja, da se greje.
Gregor P ::
Ventilator pa vrti kaj? Magija? Ali boš rekel, da ima povsod grelce po kabini nameščene? Ne verjamem, nekaj mora premikati zrak v kabino.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Gregor P ::
Torej ti trdiš, da v procesu gretja pri EV ni nobenega elektomotorja? Resno? To je pa je dosežek. Kako pa to deluje?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
Gregor P ::
Pač si odreagiral na prvo žogo. To bi bilo to. Gremo naprej
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Utk ::
Odreagiral sem na tvojo neumnost, ker pač nimaš pojma o pojmu, pa vseeno stalno nekaj pišeš. V glavnem neumnosti. Razen takrat ko pišeš laži.
Napisal si "Že če mora res nujno nek motor celo noč delovati in greti, potem je seveda boljše, da je to električni motor." Kater električni motor deluje in greje pri EV? A potem lahko tudi pri ICE avtu pač vklopiš ventilator, električni, in je kabina topla?
Napisal si "Že če mora res nujno nek motor celo noč delovati in greti, potem je seveda boljše, da je to električni motor." Kater električni motor deluje in greje pri EV? A potem lahko tudi pri ICE avtu pač vklopiš ventilator, električni, in je kabina topla?
Gregor P ::
Ni potrebe, da se ven vlečeš, sploh če ima EV še toplotno črpalko, je verjetno še več elektro motorjev v igri, da je kabina topla.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
DamijanD ::
Umirimo se, oba avta uporabljata elektriko za kroženje zraka. EV pa lahko uporablja kot vir toplote električni grelec ali pa elektromotor, ki žene kompresor. ICE ima pa za vir toplote odpadek od motorja. Lahko bi pa imel tudi webasto...
deco16 ::
Sej če je EV dobro narejen tudi uporablja odvečno toploto iz inverterja, motorja, polnilca(če se je prej polnil). Tega sploh ni tolk malo, recimo da je izguba motorja in inverterja skupaj 10% to pomeni da lahk to pride do 2kW toplote. Zato tudi EVji ki bazirajo tudi na ICE variantah niso tolk neučinkoviti kot si marsikdo želi, ker majo skupno hladilno tekočino ki to hladi in posledično greje kabino. Če je tega premalo pač se dodatno še greje z TČ ali PTC.
a_borlak ::
Praviloma gre toplota od motorja za gretje baterije, pa 2kW je kar gornja številka, ne spodnja. Pri klasiki je lažje, tam ne veš, kaj bi z 30kW viška med vožnjo.
Utk ::
Ta 2 kw niso kar višek, tudi motor rabi neko temperaturo, večina od tega pride od inverterja, ne pa motorja, baterijo je pa več časa treba gret kot hladit. 2 kw je še premalo za to.
Motor pa ne rabi nekega strašnega hlajenja veliko večina leta, bolj inverter.
Pameten EV zelo malo toplote odda večino leta, ampak jo kar lepo porabi zase.
Motor pa ne rabi nekega strašnega hlajenja veliko večina leta, bolj inverter.
Pameten EV zelo malo toplote odda večino leta, ampak jo kar lepo porabi zase.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
deco16 ::
Motor ne rabi nič temperature, hladneje je boljše. Če te skrbi olje se hitro segreje ampak sej najmanj je še izgube motorja, pri inverterju je več. Tko kot sem omenil in so omenili do 2kw, seveda velikokrat manj, baterija se tudi ogreva z regenom in pospeški itd. Seveda se jo greje ampak odvisno od znamke manj agresivno ali več agresivno. Tesla recimo črpa toploto iz nje da pol gre v kabino, seveda prek TČ. Bolj klasični EVji pa to naredijo prek vodnega tokokroga. Če imaš samo PTC čez katerga piha zrak(namenski EV ji) pač tega nemoreš naredit, če greješ vodo to lahko.
Pod črto je od znamke odvisno, VW je in še ma neki časa foro da greje baterijo na začetku na 7 stopinj čist brezveze, za kratke fure maš pol porabo da te kap, drugi večinoma ne delajo tako, saj mrzla baterija sprejme marsikaj in če ne greš polnit na HPC pač je brezveze zgubljat. Seveda je pol tukaj še LFP kater rabi gretje za vsako sprejemanje energije, tukaj je pol drugače.
Skratka odgovor ni enostaven je pa lažje videt zakaj so eni učinkovitejši kot drugi. Najslabše je toploto metat proč sredi zime ali predhodnega obdobja če imaš ločen tokokrog od kabine.
Pod črto je od znamke odvisno, VW je in še ma neki časa foro da greje baterijo na začetku na 7 stopinj čist brezveze, za kratke fure maš pol porabo da te kap, drugi večinoma ne delajo tako, saj mrzla baterija sprejme marsikaj in če ne greš polnit na HPC pač je brezveze zgubljat. Seveda je pol tukaj še LFP kater rabi gretje za vsako sprejemanje energije, tukaj je pol drugače.
Skratka odgovor ni enostaven je pa lažje videt zakaj so eni učinkovitejši kot drugi. Najslabše je toploto metat proč sredi zime ali predhodnega obdobja če imaš ločen tokokrog od kabine.
J.McLane ::
Če je 10 % izgub in če je poraba 18 kWh/100 km, bo za tako gretje šlo 1,8 kWh/100 km (18 Wh/km), če se pelješ s povprečno hitrostjo 60 km/h, je izračun potem tak:
18 Wh/km * 60 kmh/h = 1080 W
Povprečna moč za gretje torej okoli 1 kW, kar pa res ni tako malo.
18 Wh/km * 60 kmh/h = 1080 W
Povprečna moč za gretje torej okoli 1 kW, kar pa res ni tako malo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BorutO ::
Če še kdo ni opazil. Če v mrazu z avtom obtičiš v koloni, ki se nikamor ne premika, zelo hitro postane mrzlo. Sploh več ne piha topel zrak, razen, če malo na gas držiš. Električni je veliko boljši za gretje.
Ko bodo enkrat baterije zdržale 1000km ali več, se hitro polnile in zdržale 10 let, bodo avti na trda goriva postali zgodovina in jih bodo imeli samo še siromaki, ljubitelji hrupa in muzeji. In to bo enkrat zagotovo prišlo.
Ko bodo enkrat baterije zdržale 1000km ali več, se hitro polnile in zdržale 10 let, bodo avti na trda goriva postali zgodovina in jih bodo imeli samo še siromaki, ljubitelji hrupa in muzeji. In to bo enkrat zagotovo prišlo.
deco16 ::
Če je 10 % izgub in če je poraba 18 kWh/100 km, bo za tako gretje šlo 1,8 kWh/100 km (18 Wh/km), če se pelješ s povprečno hitrostjo 60 km/h, je izračun potem tak:
18 Wh/km * 60 kmh/h = 1080 W
Povprečna moč za gretje torej okoli 1 kW, kar pa res ni tako malo.
WTF did i just read?
Kaj ima hitrost z energijo.
Če imaš izgub 10% pol to ni važno kolk greš hitro. Seveda se gleda povprečje, 60km/h na uro lahko porabi 30kW če greš v hrib ali pa -20 če greš v dolino. V obeh primerih je izguba katera gre v toploto. Seveda počasnej greš manjša je ampak nemoreš to kar množit z hitrostjo ker nima nobenega smisla.
Pač hotu sem rečt da nemoreš tko računat ker izbiraš iz povprečja. V vsakem primeru ko se voziš se pojavi nekaj kW potrebnih za premikanje in od tega se gleda izguba katera lahko gre v toploto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: deco16 ()
nekikr ::
Če še kdo ni opazil. Če v mrazu z avtom obtičiš v koloni, ki se nikamor ne premika, zelo hitro postane mrzlo. Sploh več ne piha topel zrak, razen, če malo na gas držiš. Električni je veliko boljši za gretje.
Vedno je problem, ko se primerja čisto nov EV in 30 let starega Clia. Če bi primerjal primerljivo bi pa prav lepo toplo pihalo tudi pri bencinarju.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tesla vpoklicala pol milijona vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 15101 (10605) | Mr.B |
» | Tesla rekordno zaradi bitcoina in okoljskih kuponovOddelek: Novice / Rezultati | 15696 (9229) | nekikr |
» | Tesla lani dobavila pol milijona električnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Novice / Rezultati | 37356 (32578) | kow |