» »

Matematicna naloga :)

Matematicna naloga :)

T-Mac ::

Zivjo,

prosil bi za nastavitev izraza ker me nekaj bega :)

Zapisi produkt vsote stevil -110 in 68 s kolicnikom stevil 684 in -19.

Hvala in Lp :)

errhec ::

(-110+68)*(684/-19)=
dd

T-Mac ::

Hvala :)

Meizu ::

Kaj je ta naloga sploh? A to je neka zajebancija?

DamijanD ::

Predvsem razumevanje matematičnih terminov. da znaš sparsat navodila ven iz stavka.

kixs ::

Bom za foro tole vprasal mojo tamalo v 5. razredu...

mirator ::

errhec je izjavil:

(-110+68)*(684/-19)=

Mislim, da ulomka ni teba dati v oklepaj. Ali vsoto najprej pomnožiš s števcem ali deliš z imenovalcem ulomka (oziroma pomnožiš z deljencem ali deliš z deliteljem), je povsem vseeno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: mirator ()

klemenSLO ::

Temu se reče funkcionalna (ne)pismenost
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

kixs ::

mirator je izjavil:

errhec je izjavil:

(-110+68)*(684/-19)=

Mislim, da ulomka ni teba dati v oklepaj. Ali vsoto najprej pomnožiš s števcem ali deliš z imenovalcem ulomka (oziroma pomnožiš z deljencem ali deliš z deliteljem), je povsem vseeno.


Ni pa nic narobe zaradi pregledosti.

mirator ::

V bistvu je narobe. Ker če je ulomek v oklepaju, pomeni da moraš najprej rešiti ulomek v oklepaju in je takšen zapis zavajajoč in zaradi nepotrebnih oklepajov tudi manj pregleden.

GupeM ::

Ne, povsem pravilno je. Sploh glede na besedilo naloge. In glede na besedilo naloge, je potrebno najprej rešiti ulomek, ker moraš vsoto prvih dveh števil množiti s količnikom drugih dveh. Ne pa vsoto prvih dveh množiti s tretjim številom in nato vse skupaj deliti s četrtim številom. Rezultat je sicer enak v obeh primerih, ni pa isti.

Tako kot 3*5 ni isto kot 5*3. Je pa enako.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

link_up ::

seveda je bolj pregleden ta zapis, kot ce bi dal (a+b)*c/d. Ce pa mnozis z ulomkom pa je lepse.
In and Out

FrRoSt ::

GupeM je izjavil:

Ne, povsem pravilno je. Sploh glede na besedilo naloge. In glede na besedilo naloge, je potrebno najprej rešiti ulomek, ker moraš vsoto prvih dveh števil množiti s količnikom drugih dveh. Ne pa vsoto prvih dveh množiti s tretjim številom in nato vse skupaj deliti s četrtim številom. Rezultat je sicer enak v obeh primerih, ni pa isti.

Tako kot 3*5 ni isto kot 5*3. Je pa enako.


:))

Je pravilno, NI pa isto!! Naloga govori o dveh stvareh, števcu in imenovalcu!! 8-)
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.

mirator ::

GupeM je izjavil:

Ne, povsem pravilno je. Sploh glede na besedilo naloge. In glede na besedilo naloge, je potrebno najprej rešiti ulomek, ker moraš vsoto prvih dveh števil množiti s količnikom drugih dveh. Ne pa vsoto prvih dveh množiti s tretjim številom in nato vse skupaj deliti s četrtim številom. Rezultat je sicer enak v obeh primerih, ni pa isti.

Tako kot 3*5 ni isto kot 5*3. Je pa enako.

Se posipam s pepelom, glede na besedilo naloge. Res gre za količnik, torej je najprej treba izračunati ulomek, kar se poudari, če daš ulomek v oklepaj. Kar pa se tiče "isto ali enako" pa se mi zdi, da je v matematiki vseeno. Če računaš recimo električno moč, je prav vseeno ali pomnožiš U*I ali I*U, čeprav mora biti najprej napetost, da lahko steče tok.

GupeM ::

mirator je izjavil:

Se posipam s pepelom, glede na besedilo naloge. Res gre za količnik, torej je najprej treba izračunati ulomek, kar se poudari, če daš ulomek v oklepaj. Kar pa se tiče "isto ali enako" pa se mi zdi, da je v matematiki vseeno. Če računaš recimo električno moč, je prav vseeno ali pomnožiš U*I ali I*U, čeprav mora biti najprej napetost, da lahko steče tok.

Če se spomniš šolskih dni, nikoli nisi smel reči "tri krat pet je petnajst," ampak se je vedno poudarjalo "tri krat pet je enako petnajst." Tudi znak = se imenuje enačaj in ne istočaj? Tudi enačba se imenuje enačba zato, ker ima na obeh straneh enako vrednost, ne iste. Velja tudi za angleščino, naprimer. Equals sign in ne same sign.

Pa še ena zanimiva naloga izpred nekaj let:
https://medium.com/i-math/why-5-x-3-5-5...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: GupeM ()

FTad ::

GupeM je izjavil:

mirator je izjavil:

Se posipam s pepelom, glede na besedilo naloge. Res gre za količnik, torej je najprej treba izračunati ulomek, kar se poudari, če daš ulomek v oklepaj. Kar pa se tiče "isto ali enako" pa se mi zdi, da je v matematiki vseeno. Če računaš recimo električno moč, je prav vseeno ali pomnožiš U*I ali I*U, čeprav mora biti najprej napetost, da lahko steče tok.

Če se spomniš šolskih dni, nikoli nisi smel reči "tri krat pet je petnajst," ampak se je vedno poudarjalo "tri krat pet je enako petnajst." Tudi znak = se imenuje enačaj in ne istočaj? Tudi enačba se imenuje enačba zato, ker ima na obeh straneh enako vrednost, ne iste. Velja tudi za angleščino, naprimer. Equals sign in ne same sign.

Pa še ena zanimiva naloga izpred nekaj let:
https://medium.com/i-math/why-5-x-3-5-5...


Pri nas je pa v osnovni soli uciteljica za matematiko vedno poudarjala, da ce reces, da nekdo zasluzi 1x vec, da je to pravzaprav placa x 1. In da moras reci, nekdo zasluzi SE 1x vec, da bi pomenilo placa x 2 :)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: FTad ()

FrRoSt ::

FTad je izjavil:

GupeM je izjavil:

mirator je izjavil:

Se posipam s pepelom, glede na besedilo naloge. Res gre za količnik, torej je najprej treba izračunati ulomek, kar se poudari, če daš ulomek v oklepaj. Kar pa se tiče "isto ali enako" pa se mi zdi, da je v matematiki vseeno. Če računaš recimo električno moč, je prav vseeno ali pomnožiš U*I ali I*U, čeprav mora biti najprej napetost, da lahko steče tok.

Če se spomniš šolskih dni, nikoli nisi smel reči "tri krat pet je petnajst," ampak se je vedno poudarjalo "tri krat pet je enako petnajst." Tudi znak = se imenuje enačaj in ne istočaj? Tudi enačba se imenuje enačba zato, ker ima na obeh straneh enako vrednost, ne iste. Velja tudi za angleščino, naprimer. Equals sign in ne same sign.

Pa še ena zanimiva naloga izpred nekaj let:
https://medium.com/i-math/why-5-x-3-5-5...


Pri nas je pa v osnovni soli uciteljica za matematiko vedno poudarjala, da ce reces, da nekdo zasluzi 1x vec, da je to pravzaprav placa x 1. In da moras reci, nekdo zasluzi SE 1x vec, da bi pomenilo placa x 2 :)


Zato, da povdariš zadevo! Kar je sicer dobro, za začetek. ko ti te stvari še niso jasne oziroma dokler si jih ne razjasniš. ;) V tem primeru gre za jezikovno zanko! Ker gre za multiplikator, se pravi množenje, kjer je enota 1, kar pomeni, da ti operacija z enoto (v tem primeru 1) ne spremeni (vrednosti) osnovnega števila! Hkrati pa ti jezikovno pove, da gre za več, kar je operacija razlike, se pravi odštevanje/seštevanje, kjer je osnovna enota, ki ne spremeni (začetne) vrednosti, 0!!

Torej, če ima nekdo 1000€ plače, drugi pa (še) polovico toliko več, pomeni da ima toliko kot prvi in še polovico toliko več, kar pomeni 1000 + 500€! ;)

Drugače se lahko nekako enostavno izognete temu, če rečeš, da ima drugi plače 2 X TOLIKO!! Je pa to (še) malce nerodno, če števila niso cela, potem moraš reči, da ima plačo nekdo 1,5 X toliko!? :)

Pomembno je vedeti, da ulomkova črta nadomešča oklepaje!! Po navadi se sedaj uporablja izraz števec, ki se nanaša nad ulomkovo črto in imenovalec, ki se nahaja pod ulomkovo črto. Količnik je že nekoliko zastarel, arhaičen izraz, ki so uparabljali v času naših mam in babic. Ko matematika še ni bila tako komplicirana in je šlo dejansko za neka (preprosta) razmerja ali ulomke.

Tudi v dani nalogi moraš razumeti iz pripovedi, kje postaviti oklepaje! 8-) To je vsa umetnost tega matematičnega termina!! Če bi naloga bila brez prvega (zgornjega) oklepaja, bi se morala glasiti takole: številu -110 dodaj (prištej/odštej) število količnika ..... In rezultat (enačbe) ne bi bil isti oz enak!
Noben človek ni otok, popolnoma sam zase; smrt slehernega človeka vzame
del mene, ker pripadam človeški vrsti; in zato nikdar ne pošiljaj poizvedovat,
komu zvoni; zvoni tebi.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Matematika - 1. letnik faksa (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
11412849 (6557) Mali voz
»

Odvod (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
895582 (3860) FrRoSt
»

matematika-zaporedja (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
566615 (5451) lebdim
»

Matematika - Kaj je pravilno? (strani: 1 2 )

Oddelek: Šola
548388 (7351) Meizu
»

Matematika - pomoč (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Šola
10427220 (23795) daisy22

Več podobnih tem