Forum » Problemi človeštva » Električni avtomobili
Električni avtomobili
denabiker ::
sem tankal bencin en čas nazaj v I in je že bilo 1.7, drugače pa je zmaga zdajle kot ima kolega sončna elektrarna, nabavil je letos 2 električna avta, elektrike mu nosi ob lepem vremenu 10-11KW, mislim da je rekel o rekordih 12-13KW, saj mi je kazal na telefonu, samo mi je šlo iz spomina.
BuDi79 ::
drugače pa je zmaga zdajle kot ima kolega sončna elektrarna, nabavil je letos 2 električna avta, elektrike mu nosi ob lepem vremenu 10-11KW, mislim da je rekel o rekordih 12-13KW, saj mi je kazal na telefonu, samo mi je šlo iz spomina.A to električno elektrarno s sabo na pot nosi? Ker cena polnjenja pri Petrolu je od 0,25 - 0,69 € / kWh, poraba je pa 15-16 kWh/100.
m0LN4r ::
Ne to so tisti, ki se samo na siht vozijo celi zivot za druge pa nimajo casa, ce ne javis en mesec prej, da splanirajo.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
D3m ::
V zadnji reviji od Motorevije/AMZS imate test ID.3 Pro
So šli v Njemačko na sejem, koštalo jih je cca. 100 eur za polnjenje gor in nazaj.
So šli v Njemačko na sejem, koštalo jih je cca. 100 eur za polnjenje gor in nazaj.
|HP EliteBook|R5 6650U|
denabiker ::
drugače pa je zmaga zdajle kot ima kolega sončna elektrarna, nabavil je letos 2 električna avta, elektrike mu nosi ob lepem vremenu 10-11KW, mislim da je rekel o rekordih 12-13KW, saj mi je kazal na telefonu, samo mi je šlo iz spomina.A to električno elektrarno s sabo na pot nosi? ...
Za večina uporabnikov gre skozi, da polni doma, saj večina uporablja avte za službe, trgovine, obiske,...kar pač niso nore razdalje, da bi bilo kritično glede dosega. Zdaj, če si pa ti izjema in se voziš po par 100 km v eno smer službeno ali privat pa ne moreš posploševat za vse. Eni kolegi trenutno še izkoriščajo polnjenje v službi, trenutno tudi v tej firmi kateri delam noben nič ne reče, ampak ko bo enkrat veliko sodelavcev imelo EV se bo pa tudi to končalo, mislim vsaj zastonj ne bo več....
Mato989 ::
drugače pa je zmaga zdajle kot ima kolega sončna elektrarna, nabavil je letos 2 električna avta, elektrike mu nosi ob lepem vremenu 10-11KW, mislim da je rekel o rekordih 12-13KW, saj mi je kazal na telefonu, samo mi je šlo iz spomina.A to električno elektrarno s sabo na pot nosi? ...
Za večina uporabnikov gre skozi, da polni doma, saj večina uporablja avte za službe, trgovine, obiske,...kar pač niso nore razdalje, da bi bilo kritično glede dosega. Zdaj, če si pa ti izjema in se voziš po par 100 km v eno smer službeno ali privat pa ne moreš posploševat za vse. Eni kolegi trenutno še izkoriščajo polnjenje v službi, trenutno tudi v tej firmi kateri delam noben nič ne reče, ampak ko bo enkrat veliko sodelavcev imelo EV se bo pa tudi to končalo, mislim vsaj zastonj ne bo več....
Saj tudi če se dnevno voziš samo 50 ali 70 km je EV nadležen... zdaj si pa predstavljaj... dnevno se voziš 50km... torej avto tankaš načeloma kaj? 1x na 10 delovnih dni, ali pa morda 9... če maš dokaj varčnega in lepo voziš torej na cca 11-13 dni "tankaš" vzame ti kaj? 10 min vse skup...
Živiš v bloku, nimaš priključka za elektriko, z 3 štuka ne boš dol vlačil kabla vsak večer... torej kako je lahko EV bolj priročen? Doseg ima manjši kot en poln tank... v službi recimo se ne morš priklopit, torej kako lahko nekdo reče da je EV boljši? Če porabiš zanj več časa pa še skoz moraš tuhtat kje boš polnil.
EVji bodo koristni ko boš lahko dobil za trenutno ceno Cliota, enakega Cliota ki je električni in bo imel enak domet kot današnji Clio, in če bo garancija da bo doseg vsaj 80% originalnega dosega po 7+ letih...
Do takrat so za mene EV nekoristni.
Aja pa nova baterija ne sme stat več kot 2x veliki servis na bencincu Clio letnik 2010-2016
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
deco16 ::
Na tvojo srečo se Clio vsako leto draži ;)
Eni buntajo kako se to ne splača, eni se pa vozimo že neki časa :)
Eni buntajo kako se to ne splača, eni se pa vozimo že neki časa :)
feryz ::
Lej ga, matota, spet isto natepava.
EV in SE so za premožne.
Glupa, neuka raja v blokih naj pa stare dizle voha in preko davkov in subvencij onim prvim odplačuje pritikline. Tako je in tako mora biti.
EV in SE so za premožne.
Glupa, neuka raja v blokih naj pa stare dizle voha in preko davkov in subvencij onim prvim odplačuje pritikline. Tako je in tako mora biti.
savana ::
Z elektriko se bodo tudi manj premožni lahko vozil, ravno to je ena izmed glavnih prednosti elektrike. Predstavljej si situacijo leta 2030 da se elektrika recimo podraži za 3x iz 1 EUR na 3 EUR na 100 km (polnjenje doma), dizel pa postane 30 EUR na 100 km (5 EUR na liter). Ko k temu dodaš še dejstvo da se bo nakupna cena bencinskih in dizelskih vozil slej ko prej izenačila (napoveduje se leto 2025), nato pa bodo električna vozila cenejša za nakup (kar je tudi logično saj so mnogo bolj enostavno zgrajena), ter 10x cenejša za vožnjo..kdo bo takrat še hotel dizla/bencinarja? Vrednost starim bo padla na minimum. Nekaj takega se že dogaja na Norveškem kjer so "umetno" izenačili ceno vozil tako da so električna vozila oproščena plačila DDV. Rezultat? Več kot 90 % prodaje predstavljajo električni avtomobili, ter delež se še dodatno veča z meseca v mesec. Da ne govorimo o tem da se obetajo prepovedi vožnje z fosilnimi avtomobili v mnogo velika svetovna mesta in države. Phase-out of fossil fuel vehicles @ Wikipedia
https://cleantechnica.com/2021/12/03/no...
https://cleantechnica.com/2021/12/03/no...
savana ::
Prav nič ne trolam, si me zamešal z nekom. Danes je tako, električni avto polnjen doma čez noč ima porabo 1 EUR do 1,3 EUR na 100 km. Dizel z porabo 6 litrov pa 6 x 1,4EUR/l =8,4 EUR na 100 km. Razlika je cca 6 do 8 kratna. Vendar v prihodnosti bo lahko razlika še večja, kajti nafto je čedalje težje in dražje pridobivati ker jo je čedalje manj, hkrati pa je tukaj še težnja politike in razvitega sveta da se zaračuna škodo onesnaževanja in prav gotovo ni več daleč dan ko bodo ta strošek vračunali v ceno goriva (ker danes ni vračunan). Slovenija zgubi letno 7693 milijonov evrov zaradi onesnaženega zraka, kar je več kot 10 % BDP-ja. Mi se pa borimo za par procentov BDP-ja medtem ko nam 10 % leži dobesedno na dlani (https://slo-tech.com/forum/t591779/p739.... To je samo finančno, da ne govorimo o tem kako onesnažen zrak dela ogromno zdravstveno škodo in zmanjšuje kakovost življenja ljudi (znanstvene študije kažejo da onesnažen zrak povzroča manjšanje inteligence, povzroča pojav depresije, zmanjšuje delovno storilnost ipd). Tako da slej ko prej se bo ta škoda vračunala v ceno goriva, to si lahko kar prepričan. Pa da ne govorimo o tem da nafta predstavlja energetsko odvisnost, Evropa je zelo revna z nafto (Slovenija jo pa sploh nima) in tako denar redno vozimo na bližnji vzhod in v Ameriko, medtem ko bi denar lahko ostajal doma.. Pa niso to neke nove zadeve, odločevalci to vedo, zato pa spodbujajo čimprejšnji prehod na električno mobilnost.
mailer ::
Ko boste imeli za e avtomobile posebne števce bo tudi cena na tistih priključkih x5 v primerjavi z današnjimi cenami. Pa se potem oglasi, koliko je zadeva še superiorna v primerjavi z dizli.
Asus B560-I, Intel 11500, Corsair 16GB 3200MHz
savana ::
Ko boste imeli za e avtomobile posebne števce bo tudi cena na tistih priključkih x5 v primerjavi z današnjimi cenami. Pa se potem oglasi, koliko je zadeva še superiorna v primerjavi z dizli.
Ne, ne bo tako ker ni nobene logike. Državi se finančno splača da spodbuja rabo električnih avtomobilov, ker naftni avtomobili ustvarijo letno 7693 milijonov evrov škode za razliko od električnih avtomobilov. Ja naftni avtomobili letno prinesejo državi cca 900 milijonov evrov trošarine, vendar ustvarijo 7693 milijonov evrov škode. Torej je bilanca -6793 milijonov evrov. Po kakšni logiki bi se torej državi splačalo povečati trošarine tudi pri elektriki (nekaj trošarine elektrika že sedaj plačuje)? Če država obremeni električne avtomobile z več davka se bo več folka se bo vozilo z naftnimi vozili in bo strošek države VEČJI. Pa tudi če bi električni avtomobilom naprtil plačevanje trošarine po vsakem kilometru tako velike kot je sedaj pri naftnih avtomobilih, bi bila vožnja z električnim avtom še vedno 3x cenejša (sedaj je 6 do 8x cenejša). To velja če polniš iz omrežja. Če pa imaš svojo lastno sončno elektrarno je vožnja 30x cenejša. Naj ti povem v čem je trik: električni avto porabi 4x manj energije na prevožen kilometer zaradi veliko večjega izkoristka električnega motorja. Torej elektrika ni poceni zato ker bi bila sama energija tako poceni, ampak zato ker je PORABA tako nizka.
savana ::
In to je samo kar se tiče škode in stroška povezanega z njo, predstavljej si kakšen bi šele bil dvig BDP-ja če denarja za nafto ne bi vozili na divji vzhod in v Ameriko, ampak bi se obračal tu pri nas (ker elektriko pač znamo delati, nafte pa ne ker je pač nimamo)..Arabci niso kaj prida sposobni pa poglej kaj vse so naredili z denarjem od nafte. Našim denarjem od nafte! Ves ta denar bi lahko ostal pri nas za nas. In to ni nekaj novega, vsakemu ki se je vsaj malo poglobil v to je to kristalno jasno.
A. Smith ::
Ne, ne bo tako ker ni nobene logike. Državi se finančno splača da spodbuja rabo električnih avtomobilov, ker naftni avtomobili ustvarijo letno 7693 milijonov evrov škode za razliko od električnih avtomobilov. Ja naftni avtomobili letno prinesejo državi cca 900 milijonov evrov trošarine, vendar ustvarijo 7693 milijonov evrov škode. Torej je bilanca -6793 milijonov evrov. Po kakšni logiki bi se torej državi splačalo povečati trošarine tudi pri elektriki (nekaj trošarine elektrika že sedaj plačuje)? Če država obremeni električne avtomobile z več davka se bo več folka se bo vozilo z naftnimi vozili in bo strošek države VEČJI. Pa tudi če bi električni avtomobilom naprtil plačevanje trošarine po vsakem kilometru tako velike kot je sedaj pri naftnih avtomobilih, bi bila vožnja z električnim avtom še vedno 3x cenejša (sedaj je 6 do 8x cenejša). To velja če polniš iz omrežja. Če pa imaš svojo lastno sončno elektrarno je vožnja 30x cenejša. Naj ti povem v čem je trik: električni avto porabi 4x manj energije na prevožen kilometer zaradi veliko večjega izkoristka električnega motorja. Torej elektrika ni poceni zato ker bi bila sama energija tako poceni, ampak zato ker je PORABA tako nizka.
Električne avtomobile se bo obdavčilo, ker bo morala država nadomestiti izpad prihodka od obdavčevanja bencinskih. https://slo-tech.com/novice/t793362
"Be professional, be polite,
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
but have a plan to kill everyone you meet".
- General James Mattis
Mato989 ::
Samo moraš pogledat še razliko med ceno najcenejšega bencinarja vs najcenejši električni avto, pa poglej še kako je na segmentu rabljenih... če jaz vzamem rabljenega 2k everov vrednega Megana II ki pije 7l/100km, koliko let se moram vozi 10-15k letno da izenačim ceno novega električnega za 22k+?
Tole z električnim je brezveze, kolko stane najcenejši clio električni? 22k? najcenejši clio bencinar pa 12,xK torej na nuli boš šele ko bo kaj, bencinar porabil za 9.000-10.000€ bencina... to je pa za koliko kilometrov?
od oka je to 100k kilometrov (če štejemo da za 100k, porabiš še dodatnega dobrega jurija elektrike.
No ti jaz povem koliko let potrebujem jaz da naredim 100k kilometrov? OSEM...
Se pravi od nakupa novega cliota (električni vs bencinc) bom rabil 8 (OSEM) let da pridemo na NULO...
Tole z električnim je brezveze, kolko stane najcenejši clio električni? 22k? najcenejši clio bencinar pa 12,xK torej na nuli boš šele ko bo kaj, bencinar porabil za 9.000-10.000€ bencina... to je pa za koliko kilometrov?
od oka je to 100k kilometrov (če štejemo da za 100k, porabiš še dodatnega dobrega jurija elektrike.
No ti jaz povem koliko let potrebujem jaz da naredim 100k kilometrov? OSEM...
Se pravi od nakupa novega cliota (električni vs bencinc) bom rabil 8 (OSEM) let da pridemo na NULO...
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
savana ::
Samo moraš pogledat še razliko med ceno najcenejšega bencinarja vs najcenejši električni avto
Kljub večji nakupni ceni je električni avto na dolgi rok veliko cenejši zaradi cenejšega "goriva" in servisov. Novi električni Twingo stane 14 jurjev in je samo 4 jurje dražji od novega bencinskega Twinga. Novi električni Dacia Spring stane samo 13 jurjev, kar je spet samo 4 jurje več od bencinske Dacie Sandero..Višji razred Perguet 5008 dizel najcenejši pride 37 tisoč evrov, kar je spet samo 2 jurja več od primerljivega električnega ID.4 z ceno 39 tisoč evrov.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Mato989 ::
Samo moraš pogledat še razliko med ceno najcenejšega bencinarja vs najcenejši električni avto
Kljub večji nakupni ceni je električni avto na dolgi rok veliko cenejši zaradi cenejšega "goriva" in servisov. Novi električni Twingo stane 14 jurjev in je samo 4 jurje dražji od novega bencinskega Twinga. Novi električni Dacia Spring stane samo 13 jurjev, kar je spet samo 4 jurje več od bencinske Dacie Sandero..Višji razred Perguet 5008 dizel najcenejši pride 37 tisoč evrov, kar je spet samo 2 jurja več od primerljivega električnega ID.4 z ceno 39 tisoč evrov.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Ok zdaj pa poglejva še takole, jaz grem kupit rabljenega megana II za 2k... ti pa pojdi poiskat najcenejšega električnega pa primerjajva =)
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
savana ::
Ne, ne bo tako ker ni nobene logike. Državi se finančno splača da spodbuja rabo električnih avtomobilov, ker naftni avtomobili ustvarijo letno 7693 milijonov evrov škode za razliko od električnih avtomobilov. Ja naftni avtomobili letno prinesejo državi cca 900 milijonov evrov trošarine, vendar ustvarijo 7693 milijonov evrov škode. Torej je bilanca -6793 milijonov evrov. Po kakšni logiki bi se torej državi splačalo povečati trošarine tudi pri elektriki (nekaj trošarine elektrika že sedaj plačuje)? Če država obremeni električne avtomobile z več davka se bo več folka se bo vozilo z naftnimi vozili in bo strošek države VEČJI. Pa tudi če bi električni avtomobilom naprtil plačevanje trošarine po vsakem kilometru tako velike kot je sedaj pri naftnih avtomobilih, bi bila vožnja z električnim avtom še vedno 3x cenejša (sedaj je 6 do 8x cenejša). To velja če polniš iz omrežja. Če pa imaš svojo lastno sončno elektrarno je vožnja 30x cenejša. Naj ti povem v čem je trik: električni avto porabi 4x manj energije na prevožen kilometer zaradi veliko večjega izkoristka električnega motorja. Torej elektrika ni poceni zato ker bi bila sama energija tako poceni, ampak zato ker je PORABA tako nizka.
Električne avtomobile se bo obdavčilo, ker bo morala država nadomestiti izpad prihodka od obdavčevanja bencinskih. https://slo-tech.com/novice/t793362
1. Omenjena novica je fake news, preberi originalni Norveški članek. 2. Preberi zgornji sestavek še enkrat ker ga nisi razumel. Ja izpada prihodka je 900 milijonov evrov letno, vendar za to je 7693 milijonov evrov PLUSA (ker ni treba plačevati zdravljenja za bolezni + BDP je višji). Torej 7693 milijonov plusa minus 900 milijonov izpada pridemo na 6593 PLUSA. Znana je tudi študija OECD ki je ugotovila da 20 % zmanjšanje količine mikroskopskih trdih delcev v zraku vodi 2,4 % izboljšanja BDPja. Če to ekstrapoliramo na 100 %, to pomeni 12 % BDP-ja, kar letno pomeni zgubljenih 6705 milijonov evrov zaradi onesnaženega zraka (Slovenski BDP je namreč 52,88 milijarde evrov letno). Prištej še 988 milijonov evrov letno zaradi stroškov zdravljenja prezgodnjih smrti in pridemo na 7693 milijonov evrov letno.
savana ::
pa poglej še kako je na segmentu rabljenih.
Rabljenih je še malo, zato ker je bila prodaja pred 5 leti pač mala. Cene imajo pa rabljeni relativno visoke, zato ker je povpraševanje veliko, so pač hot roba, ljudje jih želijo in so to pripravljeni tudi plačati (v stilu zakaj bi kdo tebi prodal rabljen električni avto za 2 jurja, če ga pa lahko tvojemu sosedu za 6 jurjev ali več). Z leti ko bo več prodaje pa bo tudi več rabljenih električnih avtomobilov na trgu in bodo cene ustrezno nižje. Sicer pa rabljenega električnega Leafa se da dobiti za 4 jurje.
če jaz vzamem rabljenega 2k everov vrednega Megana II ki pije 7l/100km, koliko let se moram vozi 10-15k letno da izenačim ceno novega električnega za 22k+?
Primerjaš neprimerljivo. Ne moreš primerjati STAREGA bencinskega Megana z NOVIM električnim avtom. Primerjaj staro z starim in novo z novim. 4 jurje višja nabavna cena pri novem električnem avto se ti izenači prej kot v 3 letih pri 15 tisoč km na leto (povprečna kilometrina), če pa delaš več, pa še prej.
Samo moraš pogledat še razliko med ceno najcenejšega bencinarja vs najcenejši električni avto
Kljub večji nakupni ceni je električni avto na dolgi rok veliko cenejši zaradi cenejšega "goriva" in servisov. Novi električni Twingo stane 14 jurjev in je samo 4 jurje dražji od novega bencinskega Twinga. Novi električni Dacia Spring stane samo 13 jurjev, kar je spet samo 4 jurje več od bencinske Dacie Sandero..Višji razred Perguet 5008 dizel najcenejši pride 37 tisoč evrov, kar je spet samo 2 jurja več od primerljivega električnega ID.4 z ceno 39 tisoč evrov.
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
https://www.avto.net/Ads/details.asp?id...
Ok zdaj pa poglejva še takole, jaz grem kupit rabljenega megana II za 2k... ti pa pojdi poiskat najcenejšega električnega pa primerjajva =)
Osnovna logika. Novo moraš primerjati z novim in staro z starim. Okej ti rabljenga Megana za 2k, jaz pa rabljenega električnega Nissan Leafa za 4k. Razliko v ceni dobim notri v dobrem letu.
Mato989 ::
Osnovna logika. Novo moraš primerjati z novim in staro z starim. Okej ti rabljenga Megana za 2k, jaz pa rabljenega električnega Nissan Leafa za 4k. Razliko v ceni dobim notri v dobrem letu.
Ja samo morš računat čas ki ga zabušim pri tankanju tvojega, jaz ne morem doma tankat, kako dolgo se fila en tvoj električni napram bencinu? Veš kolko ur zgubiš to letno, pa še doseg je crap... jaz tankam 1x na mesec...
električni avto ki ga sploh vzamemo za primerjavo mora za začetek met tudi ENAK doseg kot bencinar/diesel, če nima je primerjava nepravična, ker tam se skriva razlika v ceni.
Ko bodo električni avti zmogli obseg 900km, tudi po 10-15 letih kot bencinarji se bomo pa pogovarjali.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
savana ::
Ja samo morš računat čas ki ga zabušim pri tankanju tvojega, jaz ne morem doma tankat, kako dolgo se fila en tvoj električni napram bencinu? Veš kolko ur zgubiš to letno, pa še doseg je crap... jaz tankam 1x na mesec...
Kdor lahko fila električni avto doma (kar je okrog 80 % Slovenev) zgubi MANJ časa za polnjenje kot pa za polnjenje bencinskega avta. Priklop električnega avta traja 5 sekund, polnjenje bencinarja pa 5 minut. Če možnosti polnjenja doma nimaš, potem električni avto pač trenutno še ni zate. Doseg je pri elektro avtu lahko zelo dober, tudi po 600 km in več, odvisno od modela (sploh pa povprečno Slovenci prevozimo dnevno samo 32 km).
električni avto ki ga sploh vzamemo za primerjavo mora za začetek met tudi ENAK doseg kot bencinar/diesel, če nima je primerjava nepravična, ker tam se skriva razlika v ceni.
Ne. Zakaj bi rabil enak doseg? Koliko ljudi prevozi 900 kilometrov brez enega samega postanka? Jaz ne poznam niti enega. Kdo vozi 900 kilometrov, kar je okrog 8 ur vožnje brez hrane in brez postanka za WC? Noben. Sicer pa testi so bili narejeni. Bjorn Nyland se je podal na 1000 kilometrov dolgo pot z različnimi avtomobili in je meril čas od odhoda do prihoda na 1000 km oddaljen cilj (vključeni vsi postanki za polnjenje). Rezultati? Bencinski avto je to pot opravil v 9 urah, najboljši električni avto pa je pot naredil v 9 urah in 20 minutah, kar je skoraj identičen čas. Zdaj pa mi povej kolikorat na leto potuješ na 1000 kilometrov oddaljeno destinacijo? Enkat? Še to ne? Ker kar je znotraj dosega avtomobila je pa čas identičen. Zvečer prideš domov in priklopiš kabel in zjutraj imaš polnega.
https://insideevs.com/news/521066/tesla...
Ko bodo električni avti zmogli obseg 900km, tudi po 10-15 letih kot bencinarji se bomo pa pogovarjali.
Že zmorejo. 1000 km dosega če rabiš. (vendar 99,99 % ljudi toliko ne rabi).https://www.drive.com.au/news/2022-nio-...
Ales ::
Zdaj že v temi o ceni goriva prodajaš nebuloze o električnih avtomobilih? Kateri nick po vrsti ti je že to, a šteješ?
savana ::
Ne, nobenih nebuloz ni, pravim samo da se gorivo hitro draži, kdor je mislil da bo dizel skos po 1 EUR se je globoko zmotil. Kar poglej si rast cen goriva spodaj na grafu. Zdaj pa iščemo način za rešitev tega problema.
Ales ::
Ni nobenega "mi". TI poskušaš promovirati neko agendo, prigodno še pod okriljem nekega imaginarnega "mi", očitno dajajoč težo nečemu, kar je... kaj? Nima? Tako se ne debatira.
Kateri nick po vrsti je to pol?
Kateri nick po vrsti je to pol?
DevML ::
Kako da ne? Torej trdiš da sem edini na svetu ki poskuša poiskati rešitev za naraščujoče cene naftnih derivatov? Seveda da nisem edini. Seveda je MI. Mi kot družba iščemo rešitve za te probleme. Glede nicka pa sem povedal da ga uporabljam toliko časa dokler lahko z njega pišem, nisem jaz kriv da se en moderator malo igra in za brezveze ukinjuje nicke. O debati vem precej več kot ti, si lahko prepričan, sem nekdanji tekmovalni debater. Moj način debate je na nivoju, tvoj pa na nivoju "ad hominem logičnega fejla".
Ales ::
Kako da ne? Torej trdiš da sem edini na svetu ki poskuša poiskati rešitev za naraščujoče cene naftnih derivatov? Seveda da nisem edini. Seveda je MI. Mi kot družba iščemo rešitve za te probleme. Glede nicka pa sem povedal da ga uporabljam toliko časa dokler lahko z njega pišem, nisem jaz kriv da se en moderator malo igra in za brezveze ukinjuje nicke. O debati vem precej več kot ti, si lahko prepričan, sem nekdanji tekmovalni debater. Moj način debate je na nivoju, tvoj pa na nivoju "ad hominem logičnega fejla".
Nick si falil. Je treba malo bolj paziti, v katero okno kaj tipkaš.
Tekmovalni debater ja... Trolololololol.
Ampak vsaj nasmejal si me, thx.
DevML ::
Nisem nič falil. Danes ob 21:20 se je ob mojem prejšnjem nicku prikazal napis "persona non grata", možnost komentiranja pa mi je bila brez legitimnega razloga zablokirana . Da se ti sploh lahko odgovoril na tvoje pomisleke sem moral narediti nov nick. Ja tekmovalni debater sem bil včasih, google it če ne veš kaj to pomeni in da je to real thing. Debatera pa se z argumenti, ne pa za napadanjem osebe veš, sam povem. ;) Se sploh zavedaš da se je dizel v komaj 27 letih podražil za 3,5 krat (za 350 %)? Če ti to ni veliko potem nevem kaj ti je. In če boš gledal graf boš videl da se čedalje hitreje draži (strmina krivulje se veča).
slon ::
Nisem nič falil. Danes ob 21:20 se je ob mojem prejšnjem nicku prikazal napis "persona non grata", možnost komentiranja pa mi je bila brez legitimnega razloga zablokirana . Da se ti sploh lahko odgovoril na tvoje pomisleke sem moral narediti nov nick. Ja tekmovalni debater sem bil včasih, google it če ne veš kaj to pomeni in da je to real thing. Debatera pa se z argumenti, ne pa za napadanjem osebe veš, sam povem. ;) Se sploh zavedaš da se je dizel v komaj 27 letih podražil za 3,5 krat (za 350 %)? Če ti to ni veliko potem nevem kaj ti je. In če boš gledal graf boš videl da se čedalje hitreje draži (strmina krivulje se veča).
Ali lahko javno poveš kdo te sponzorira, da tako navijaš za električne avte? Razumljivo mi je, da v taki temi napišeš nekaj komentarjev. Tvoj način pisanje je zame napadalen. Ker če ne kupim električnega avta sem ekološki gnoj. Žal pa zamižiš, ko govorimo o ekologiji pri proizvodnji litija(primer Srbija).
AMD Ryzen7 5900x & MSI MAG 570x TOMAHAWK
& Asus TUF 3080 & 32 GB 3200MHz@3600MHz
& Samsung 970 Evo plus 1TB & LG 27GL850
& Asus TUF 3080 & 32 GB 3200MHz@3600MHz
& Samsung 970 Evo plus 1TB & LG 27GL850
DevML ::
Noben me ne spozorira lol (i wish haha). Preprosto mi je fanj debunkati že tisokrat debunkane mite, ki jih producijo nasprotniki električnih avtomobilov. In uporaba električnih avtov je boljša za vse, tako za posameznika (nižja cena na dolgi rok, več navora, boljši pospeški, nižje težiče, lažja in bolj zvezna vožnja), kot za celotno družbo in državo (boljša kakovost življenja zaradi boljše kakovosti zraka, zagotovitev energetske neodvisnosti od tuje nafte). Če se ti zdi napadalen je to tvoj problem, objektivno ni napadalen, prav tako nisem nikjer rekel da če ne kupiš električnega avta, da si ekološki gnoj, to si kar sam sebi pripisal. Proizvodnja litija ni niti v istem velikostnem razredu glede onesnaževanja v primerjavi z proizvodnjo nafte. Električni avto je mnogo bolj ekološki kljub proizvodnji litija (ki je resnici na ljubo precej čista, mnogo čistejša kot pa sama proizvodnja nafte). En podatek da te malo strezni, Avstralija proizvede kar 50 % vsega litija na svetu in rafinerira samo četrt enega procenta svetovne nafte (0,25 %) in ugani kdo so največji onesnaževalci po uradnih virih? Tako je, rafinerije nafte (malo po 8. minuti na videu).
Kripto mesi ::
Ti si tekmovalni debil ne pa debater, inženircek butast. Naredi si svojo temo pa tam drkaj o elektricnih avtih, ne pa posiljevati v vseh ostalih s svojim mnenjem.
wtlas ::
Ad hominem logical fallacy at its finest.
Ne, nisem ne butast, ne debil, je pa jasno da ti osnove debate niso znane, manjka ti tudi osnovne logike. Nikogar ne posiljujem z svojim mnenjem, je pa dejstvo da je v električnih avtomobilih prihodnost, da so zaloge nafte omejene in cene goriva močno naraščajo in z električnim prevozom lahko stroške močno znižamo in si zagotovimo energetsko neodvisnost.
Ne, nisem ne butast, ne debil, je pa jasno da ti osnove debate niso znane, manjka ti tudi osnovne logike. Nikogar ne posiljujem z svojim mnenjem, je pa dejstvo da je v električnih avtomobilih prihodnost, da so zaloge nafte omejene in cene goriva močno naraščajo in z električnim prevozom lahko stroške močno znižamo in si zagotovimo energetsko neodvisnost.
Ales ::
Si kdaj pomislil, da tvoj način komunikacije odvrača ljudi od dejanske debate? Pomisli, koliko ljudi sploh prebere, kar copy-pastaš pod vsemi temi nicki, v vse možne teme. Hint: število zelo verjetno gravitira k nuli.
Kar je sicer čisto običajno in pričakovano, glede na fanatičen pristop, ki ga imaš. Poskušaš debatirat na krajih in z ljudmi, ki si tovrstne debate s tabo ne želijo. Pa iz nekega čudnega razloga misliš, da si do tega vseeno upravičen. Ampak nisi.
Končni učinek je samo nepotrebno delo moderatorjev, pa uničene teme o drugih stvareh.
Se bom izklopil dokler se tema spet ne očisti.
Kar je sicer čisto običajno in pričakovano, glede na fanatičen pristop, ki ga imaš. Poskušaš debatirat na krajih in z ljudmi, ki si tovrstne debate s tabo ne želijo. Pa iz nekega čudnega razloga misliš, da si do tega vseeno upravičen. Ampak nisi.
Končni učinek je samo nepotrebno delo moderatorjev, pa uničene teme o drugih stvareh.
Se bom izklopil dokler se tema spet ne očisti.
Mato989 ::
Ne. Zakaj bi rabil enak doseg?
Enak obseg mora bit zato da je primerljivo kot praviš ti... nov za nov, to je ok, ampak potem moramo vzet tudi NOV z enako opremo in zmožnostmi.
To zakaj bi moral bit obseg 900km, pa zato ker je tako tudi pri bencinarju, ker pač nočem večkrat kot je treba priklapljat na elektriko simpl.
Bistvo je v primerljivosti
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
wtlas ::
Ne. Zakaj bi rabil enak doseg?
Enak obseg mora bit zato da je primerljivo kot praviš ti... nov za nov, to je ok, ampak potem moramo vzet tudi NOV z enako opremo in zmožnostmi.
To zakaj bi moral bit obseg 900km, pa zato ker je tako tudi pri bencinarju, ker pač nočem večkrat kot je treba priklapljat na elektriko simpl.
Bistvo je v primerljivosti
Ne, to dvoje ni niti v istem rangu. Primerljivo more biti v smislu realne uporabe. 900 km dosega ti nič ne koristi če ga nikoli toliko ne rabiš. Medtem ko nov avto je pa dosti manj zjahan, nesmrdeč, bolj varen in tako naprej. Ales moj način komunukacije je vljuden in na nivoju, nič ne copy pastam, prebere pa veliko ljudi. Forum je za debato in kresanje različnih mnenj, kdor si delate ne želi ta nima kaj delati na forumu. Mato: Ker nočeš večkrat kot je treba priklapljat v elektriko? Bullshit izgovor, priklop v elektriko traja 5 sekund, ravno tako izklop, to je zanemarljivo. Tudi če ima električni avto samo 300 km dosega (nekateri ga imajo tudi 600 km in več) to pomeni 3 filanja na eno filanje bencinskega avta. 3x po 10 sekund je pol minute, medtem ko pri bencinskem avtu zadeva traja 5 minut (vožnja tja, filanje, plačevanje ipd.). 900 km dosega hočeš imeti zato da imaš nek izgovor proti elektro avtu, ali pa zato ker si do sedaj tako navajen, onaniraš na številke pa čeprav toliko dosega sploh ne rabiš (če slučajno enkrat na leto rabiš več dosega kot je dosega avtomobila obstaja ekspresno hitro polnjenje na DC polnilnici kjer v 15 minutah nafilaš za 300 km). V praksi je pri dobro zasnovanih elekričnih avtomobilih z hitrim polnjenjem čas vožnje na 1000 km oddaljeno destinacijo vključno z polnjenjem skoraj identičen kot z bencinarjem (glej tabelo zgoraj).
energetik ::
Inženir, zakaj prav v vsaki temi pišeš isto?
EV je dobra izbira za tistega, pri katerem izpolnjuje vse njegove pogoje. Pri drugih pač ni. Seveda se absolutno strinjam, da je vožnja z EV neprimerno boljša in udobnejša kot z ICE (navsezadnje vozim e-CVT, ki dejansko je primerljiv z EV), "problemi" so s polnjenjem, kapaciteto baterij.
Npr. če gledam sebe, rabim karavana polne velikosti, k mi bo zdržal nekje vsaj 300km vožnje s 130km/h. Ker dosti hodimo na izlete nekje do 120km v eno smer in nikakor ne mislim na cilju še iskat polnilnice, sploh ker je to velikokrat na koncu kakšne alpske doline, kjer tudi štroma ni, kaj šele polnilnice. Torej koliko me stane EV s 600L prtljažnika in 60kWh+ baterijo?
EV je dobra izbira za tistega, pri katerem izpolnjuje vse njegove pogoje. Pri drugih pač ni. Seveda se absolutno strinjam, da je vožnja z EV neprimerno boljša in udobnejša kot z ICE (navsezadnje vozim e-CVT, ki dejansko je primerljiv z EV), "problemi" so s polnjenjem, kapaciteto baterij.
Npr. če gledam sebe, rabim karavana polne velikosti, k mi bo zdržal nekje vsaj 300km vožnje s 130km/h. Ker dosti hodimo na izlete nekje do 120km v eno smer in nikakor ne mislim na cilju še iskat polnilnice, sploh ker je to velikokrat na koncu kakšne alpske doline, kjer tudi štroma ni, kaj šele polnilnice. Torej koliko me stane EV s 600L prtljažnika in 60kWh+ baterijo?
Mato989 ::
Moj glavni pomislek pri električnih avtih je preprost: Čez 10-20 let je vprašljivo stanje baterije napram rezervaru za gorivo + doseg.
Aja pa večina EVjev trenutno mi je grdih ali pa so predragi.
Recimo najcenejši Clio bencinar je okrog 12k, najcenejši Clio EV je 19k+ to je 7k razlike... bistveno preveč.
Aja pa večina EVjev trenutno mi je grdih ali pa so predragi.
Recimo najcenejši Clio bencinar je okrog 12k, najcenejši Clio EV je 19k+ to je 7k razlike... bistveno preveč.
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
kow ::
Smo offtopic, ampak:
Baterije so zelo nerazumljena tehnologija. Dolgozivost baterije je predvsem odvisna od rezima v katerem delujejo. Ce delujejo v 'pravilnem' rezimu, bos dosegel krepko cez 1000 ciklov (torej najmanj 300k kilometrov z nekje 80-90p ohranjene kapacitete. Poudarek je na NAJMANJ). Skrivnost je torej v primernem dizajnu BMS-ja (kar vkljucuje tudi hlajenje/gretje baterije). To pa je nova tehnologija (v smislu integriranja vecih tehnologij), zato niti priblizno ni mogoce doseci nizke cene. Clio za 12k, je vendarle 20-30 let stara tehnologija, kjer nic ne spreminjas, ampak samo stancas na lokaciji z najnizjimi stroski. Vcasih je bila to Slovenija, danes pa je to Romunija, Turcija, Maroko itd.
V nekem trenutku bodo EV z 40-50kwh stancali v Maroku in bo poceni, da bo smesno.
Grdi so, ker je ucinkovitost pri njih veliko bolj pomembna kot pri ICE, nekaj pa je tudi navajenost na neko sorte obliko itd.
Baterije so zelo nerazumljena tehnologija. Dolgozivost baterije je predvsem odvisna od rezima v katerem delujejo. Ce delujejo v 'pravilnem' rezimu, bos dosegel krepko cez 1000 ciklov (torej najmanj 300k kilometrov z nekje 80-90p ohranjene kapacitete. Poudarek je na NAJMANJ). Skrivnost je torej v primernem dizajnu BMS-ja (kar vkljucuje tudi hlajenje/gretje baterije). To pa je nova tehnologija (v smislu integriranja vecih tehnologij), zato niti priblizno ni mogoce doseci nizke cene. Clio za 12k, je vendarle 20-30 let stara tehnologija, kjer nic ne spreminjas, ampak samo stancas na lokaciji z najnizjimi stroski. Vcasih je bila to Slovenija, danes pa je to Romunija, Turcija, Maroko itd.
V nekem trenutku bodo EV z 40-50kwh stancali v Maroku in bo poceni, da bo smesno.
Grdi so, ker je ucinkovitost pri njih veliko bolj pomembna kot pri ICE, nekaj pa je tudi navajenost na neko sorte obliko itd.
feryz ::
V bistvu je clio 120 let stara tehnmologija.
EV clio pa 140 let stara tehnologija.
Malo so izboljšali estetiko in to je to.
EV clio pa 140 let stara tehnologija.
Malo so izboljšali estetiko in to je to.
kow ::
Govoris neumnosti. 120 let nazaj niti priblizno niso znali v masovni proizvodnji izdelati motorja kot je v Clio Storia. Verjetno ciljas na izdelavo prvih motorjev, kar pa ni pomembno.
wtlas ::
Inženir, zakaj prav v vsaki temi pišeš isto?
EV je dobra izbira za tistega, pri katerem izpolnjuje vse njegove pogoje. Pri drugih pač ni. Seveda se absolutno strinjam, da je vožnja z EV neprimerno boljša in udobnejša kot z ICE (navsezadnje vozim e-CVT, ki dejansko je primerljiv z EV), "problemi" so s polnjenjem, kapaciteto baterij.
Npr. če gledam sebe, rabim karavana polne velikosti, k mi bo zdržal nekje vsaj 300km vožnje s 130km/h. Ker dosti hodimo na izlete nekje do 120km v eno smer in nikakor ne mislim na cilju še iskat polnilnice, sploh ker je to velikokrat na koncu kakšne alpske doline, kjer tudi štroma ni, kaj šele polnilnice. Torej koliko me stane EV s 600L prtljažnika in 60kWh+ baterijo?
Ne pišem isto. Ja EV je dobra izbira za vse tiste ki ga lahko polnijo doma, to je 80 % ljudi v Slo. Pri drugih pač še ni (bo v prihodnosti). MG5 bi zadostil tvojim zahtevam (300 km, pritljažnik), dobiš ga ceneje od primerljivega dizelskega Passata.
wtlas ::
Moj glavni pomislek pri električnih avtih je preprost: Čez 10-20 let je vprašljivo stanje baterije napram rezervaru za gorivo + doseg.
Aja pa večina EVjev trenutno mi je grdih ali pa so predragi.
Recimo najcenejši Clio bencinar je okrog 12k, najcenejši Clio EV je 19k+ to je 7k razlike... bistveno preveč.
Tvoji pomisleki so neupravičeni, podatki so znani, stanje baterije po 20 letih je okrog 75 do 80 %, podatki so znani:
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Da so grdi? To je stvar okusa, da pa so ti od več kot 100 različnih modelov grdi čisto vsi pa zelo težko verjamem. Veliko bolj verjetno je da samo ne veš kaj vse obstaja. Da so predragi? Ja zaenkrat so dražji od primerljivih bencinskih modelov, vendar na dolgi rok so precej cenejši. In tudi niso veliko dražji, ID.4 je samo 2 jurja dražji od primerljivega dizelskega Pergueta 5008. Na kitajskem so ravno izdali električni avto ranga Clio, stane 15 tisoč evrov, kar je samo 3 jurje več kot bencinski Clio, to se ti povrne prej kot v treh letih če se voziš samo 15k km na leto, če pa več pa še prej. Tudi 7 jurjev razlike se ti povrne v cirka 5 letih pri 15k km na leto, kar je relativno majhna kilometrina. In električni ne bodo vedno dražji za nakup, v roku nekaj let (kakšnih 5 let) bodo cene padle in boš v trgovini za isto ceno kot dobiš Clio bencinar dobil tudi električni Clio. Na dolgi rok so pa že danes cenejši, kljub višji nakupni ceni.
Sparkxl ::
Inženir, zakaj prav v vsaki temi pišeš isto?
EV je dobra izbira za tistega, pri katerem izpolnjuje vse njegove pogoje. Pri drugih pač ni. Seveda se absolutno strinjam, da je vožnja z EV neprimerno boljša in udobnejša kot z ICE (navsezadnje vozim e-CVT, ki dejansko je primerljiv z EV), "problemi" so s polnjenjem, kapaciteto baterij.
Npr. če gledam sebe, rabim karavana polne velikosti, k mi bo zdržal nekje vsaj 300km vožnje s 130km/h. Ker dosti hodimo na izlete nekje do 120km v eno smer in nikakor ne mislim na cilju še iskat polnilnice, sploh ker je to velikokrat na koncu kakšne alpske doline, kjer tudi štroma ni, kaj šele polnilnice. Torej koliko me stane EV s 600L prtljažnika in 60kWh+ baterijo?
Točno to tudi mene zanima. Kje je taki avto? Male piksne, SUVi in SUViči me ne zanimajo.
Mato989 ::
Moj glavni pomislek pri električnih avtih je preprost: Čez 10-20 let je vprašljivo stanje baterije napram rezervaru za gorivo + doseg.
Aja pa večina EVjev trenutno mi je grdih ali pa so predragi.
Recimo najcenejši Clio bencinar je okrog 12k, najcenejši Clio EV je 19k+ to je 7k razlike... bistveno preveč.
Tvoji pomisleki so neupravičeni, podatki so znani, stanje baterije po 20 letih je okrog 75 do 80 %, podatki so znani:
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Da so grdi? To je stvar okusa, da pa so ti od več kot 100 različnih modelov grdi čisto vsi pa zelo težko verjamem. Veliko bolj verjetno je da samo ne veš kaj vse obstaja. Da so predragi? Ja zaenkrat so dražji od primerljivih bencinskih modelov, vendar na dolgi rok so precej cenejši. In tudi niso veliko dražji, ID.4 je samo 2 jurja dražji od primerljivega dizelskega Pergueta 5008. Na kitajskem so ravno izdali električni avto ranga Clio, stane 15 tisoč evrov, kar je samo 3 jurje več kot bencinski Clio, to se ti povrne prej kot v treh letih če se voziš samo 15k km na leto, če pa več pa še prej. Tudi 7 jurjev razlike se ti povrne v cirka 5 letih pri 15k km na leto, kar je relativno majhna kilometrina. In električni ne bodo vedno dražji za nakup, v roku nekaj let (kakšnih 5 let) bodo cene padle in boš v trgovini za isto ceno kot dobiš Clio bencinar dobil tudi električni Clio. Na dolgi rok so pa že danes cenejši, kljub višji nakupni ceni.
Mene zanima kako bodo te baterije drzale ob daljsi neuporabi recimo da jo mas zunaj na mrzlem ene 3 mesece bo zdrzala kvaliteto kot zdrzi navadni rezervar
Vprasanj ogromno skoraj toliko kot propagande
Če sem pomagal, se priporočam za uporabo linka!
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
KUCOIN EXCHANGE link: https://www.kucoin.com/#/?r=E3I9Ij
BINANCE EXCHANGE link: https://www.binance.com/?ref=10161115
rotophp ::
Inženir, zakaj prav v vsaki temi pišeš isto?
EV je dobra izbira za tistega, pri katerem izpolnjuje vse njegove pogoje. Pri drugih pač ni. Seveda se absolutno strinjam, da je vožnja z EV neprimerno boljša in udobnejša kot z ICE (navsezadnje vozim e-CVT, ki dejansko je primerljiv z EV), "problemi" so s polnjenjem, kapaciteto baterij.
Npr. če gledam sebe, rabim karavana polne velikosti, k mi bo zdržal nekje vsaj 300km vožnje s 130km/h. Ker dosti hodimo na izlete nekje do 120km v eno smer in nikakor ne mislim na cilju še iskat polnilnice, sploh ker je to velikokrat na koncu kakšne alpske doline, kjer tudi štroma ni, kaj šele polnilnice. Torej koliko me stane EV s 600L prtljažnika in 60kWh+ baterijo?
Točno to tudi mene zanima. Kje je taki avto? Male piksne, SUVi in SUViči me ne zanimajo.
Marsikaj še pride, električna doba se je komaj dobro začela. Če hočeš električnega karavana imaš na voljo MG5,400 km WLTP dosega, pritljažnika 1456 litrov (podobno kot pri Passatu karavan). To je zaenkrat edini karavan, bojo pa kmalu tudi drugi. https://www.mg.co.uk/new-cars/mg5-ev
Moj glavni pomislek pri električnih avtih je preprost: Čez 10-20 let je vprašljivo stanje baterije napram rezervaru za gorivo + doseg.
Aja pa večina EVjev trenutno mi je grdih ali pa so predragi.
Recimo najcenejši Clio bencinar je okrog 12k, najcenejši Clio EV je 19k+ to je 7k razlike... bistveno preveč.
Tvoji pomisleki so neupravičeni, podatki so znani, stanje baterije po 20 letih je okrog 75 do 80 %, podatki so znani:
https://www.thisismoney.co.uk/money/car...
https://electrek.co/2016/11/01/tesla-ba...
Da so grdi? To je stvar okusa, da pa so ti od več kot 100 različnih modelov grdi čisto vsi pa zelo težko verjamem. Veliko bolj verjetno je da samo ne veš kaj vse obstaja. Da so predragi? Ja zaenkrat so dražji od primerljivih bencinskih modelov, vendar na dolgi rok so precej cenejši. In tudi niso veliko dražji, ID.4 je samo 2 jurja dražji od primerljivega dizelskega Pergueta 5008. Na kitajskem so ravno izdali električni avto ranga Clio, stane 15 tisoč evrov, kar je samo 3 jurje več kot bencinski Clio, to se ti povrne prej kot v treh letih če se voziš samo 15k km na leto, če pa več pa še prej. Tudi 7 jurjev razlike se ti povrne v cirka 5 letih pri 15k km na leto, kar je relativno majhna kilometrina. In električni ne bodo vedno dražji za nakup, v roku nekaj let (kakšnih 5 let) bodo cene padle in boš v trgovini za isto ceno kot dobiš Clio bencinar dobil tudi električni Clio. Na dolgi rok so pa že danes cenejši, kljub višji nakupni ceni.
Mene zanima kako bodo te baterije drzale ob daljsi neuporabi recimo da jo mas zunaj na mrzlem ene 3 mesece bo zdrzala kvaliteto kot zdrzi navadni rezervar
Vprasanj ogromno skoraj toliko kot propagande
ja tudi zunaj na mrzlem 3 mesece neuporabe ne bo problem ker ima baterija svoje lastno ogrevanje(avto je vštekan v štrom). Načeloma glede na podatke/študije baterija počasneje degradira na nižjih temperaturah kot na višjih (parazitske reakcije pač počasneje tečejo). Edino kar je da kadar je baterija zelo hladna ti bo avto restrictal najvišjo dovoljeno moč motorja za okoli 20 % vse dokler se baterija ne segreje, vendar pri avtih ki imajo ogrevanje baterije do zelo hladne baterije sploh prišlo ne bo. Sicer praktično nihče ne pušča avta 3 mesece brez uporabe. Za propagando se obrni na trgovce, jaz nisem pravi naslov za to, sem predstavnik stroke.
rotophp ::
Nimaš samo SUVe in male piksne, imaš razne velikosti, A segment, B segment, C segment: tukaj imaš ene par predstavnikov vsakega segmenta naštetih:
Avtov je še mnogo, preko 100 je vseh modelov, najbolje da uporabiš tale iskalnik: https://ev-database.org/
Avtov je še mnogo, preko 100 je vseh modelov, najbolje da uporabiš tale iskalnik: https://ev-database.org/
energetik ::
Glede baterij te vseeno malo preveč skrbi. Li-ion baterija se najbolj počuti ravno na hladnem pri nekje 30% napolnjenosti, če govorimo o stanju na mestu 3 mesece. BMS je kar poseben računalnik, ki dejansko spremlja vsako celico posebej in jih ves čas drži zbalansirane v nulo.
Mene zanima kako bodo te baterije drzale ob daljsi neuporabi recimo da jo mas zunaj na mrzlem ene 3 mesece bo zdrzala kvaliteto kot zdrzi navadni rezervar
Vprasanj ogromno skoraj toliko kot propagande
Če potem malce paziš na uporabo, da npr. uporabljaš večinoma med 20 in 80%, boš iz batwrije dobil neprimerno več ciklov kot pri telefonu ali laptopu, sploh ker imajo sodobni EV hlajenje in ogrevanje baterije.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 253034 (1399) | hojnikb |
» | Pretirana uporaba avtomobila (kako pretirana uporaba avtomobila uničuje posameznika i (strani: 1 2 3 4 … 8 9 10 11 )Oddelek: Loža | 72281 (4716) | m0LN4r |
» | Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 4 … 19 20 21 22 )Oddelek: Loža | 129315 (89380) | D3m |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23907 (21790) | hojnikb |
⊘ | WHO:dizli definitivno povzročajo raka, čas je da jih pošljemo na smetišče zgodovine!Oddelek: Loža | 2047 (1689) | Zimonem |