Forum » Na cesti » Formula 1 2022
Formula 1 2022
springfield ::
Ce ne bi sli v boxe, bi pa zopet vsi pametovali, kako so izpustili dodatno tocko. 5s je kriv dirkac, al kako bi tvoj pes to prepreco?
springfield ::
Res je, vseeno probas. Tokrat ni slo skoz. Kot v vecini primerov letos. Ampak ta anti-Ferrari propaganda tu je nadlezna. Karkoli naredijo ni prav. Ce bi naredil to RB, bi pa vsi ploskali za trud.
BT52 ::
springfield je izjavil:
Bo mogel Ferrari resno goljufat z Haasom za CFD ure. Ker konceptualno jih RB šiša. Pa še drugo leto se dvigajo dna za 15mm
V Avstriji je pa Ferrari konceptualno sisal RB?
Gledi presek dirk skozi celotno sezono. Rb ima velikrat večjo širino setupa.
springfield ::
Realno je bil Ferrari veckrat hitrejsi, a so zapesnili strategi, dirkaci, vzdrzljivost. Tak da ta sirina jim ni pomagala kaj dosti.
BT52 ::
springfield je izjavil:
Ce ne bi sli v boxe, bi pa zopet vsi pametovali, kako so izpustili dodatno tocko. 5s je kriv dirkac, al kako bi tvoj pes to prepreco?
Ne greš v bokse, ko je tesno okno. Preveč Binottoju lezeš v rit.
springfield je izjavil:
Realno je bil Ferrari veckrat hitrejsi, a so zapesnili strategi, dirkaci, vzdrzljivost. Tak da ta sirina jim ni pomagala kaj dosti.
Strategi so zapesnili, ker je RB bil zelo zelo blizu. 1-2 desetinki. Z tem ne moreš vedno v vsako dirko v dirko vzdževat. Lažje prehitevaš itd
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
springfield ::
springfield je izjavil:
Ce ne bi sli v boxe, bi pa zopet vsi pametovali, kako so izpustili dodatno tocko. 5s je kriv dirkac, al kako bi tvoj pes to prepreco?
Ne greš v bokse, ko je tesno okno. Preveč Binottoju lezeš v rit.
Ja, predvsem Binotto bere vas genijalce tu, da se mi ga splaca zagovarjat.
springfield je izjavil:
Realno je bil Ferrari veckrat hitrejsi, a so zapesnili strategi, dirkaci, vzdrzljivost. Tak da ta sirina jim ni pomagala kaj dosti.
Strategi so zapesnili, ker je RB bil zelo zelo blizu. 1-2 desetinki. Z tem ne moreš vedno v vsako dirko v dirko vzdževat. Lažje prehiteša itd
What? Po tvoji teoriji je torej bolse met slabsi dirkalnik, al kaj hoces povedat?
Celo leto je zelo odvisno od dirke do dirke. Danes je bil RB v svojem svetu. Spa se je tako vedelo, da bo zelo slab za Ferrari, podobno bo v Mozni. Bo pa naslednja dirka pokazala koliko je TD vplival na formo. Upam, da ne prevec, drugace bomo gledali monotone dirke do konca.
ripmork ::
Alonso po trku v prvem krogu s poškodovanim dirkalnikom do končnega petega mesta, pretty impressive.
broken/link ::
ajajajaj
Leclerc before final pitstop "I will not risk it this time, but if you really want to try it but I will not risk it" Xavi "So box now box"
https://streamable.com/a13qh2
Leclerc before final pitstop "I will not risk it this time, but if you really want to try it but I will not risk it" Xavi "So box now box"
https://streamable.com/a13qh2
no comment ::
kiFni ::
Sram naj bo komentatorja, ki spremlja F1. Pol position in prvo mesto na startu je ista stvar.
BT52 ::
no comment je izjavil:
Kaka pika DUDE prvenstvo je končano.
Mogoče pri Ferrariju vseeno še niso čisto obupali. Če realno pogledaš, imajo še vedno nekaj možnosti, da so v WCC in WDC... drugi. In, ja, vsaka pika šteje.
Delusional. Potem pa na dirkača pritiskaš brezveze in ta dela napake, ker ti ne zaupa.
Sicer ni pomebno, ker itak Merc ni resen in ima dovolj svojih težav z razumevanjem.
Ferrari bo nekako potegnil ven P2.
Čeprav ironično RB je na tole dirko pripeljal nove sidepode z podarjeno ramo v smeri ALpina in Ferrarija. MOJSRI NI KEJ. Porsche mogoče ima prav. To bo EZ prvestvo vsaj enkrat.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BT52 ()
billy ::
Kako lepo je videt mučenje lujza, medtem ko russel lepo niza točke.
Na naslednji dirki bo itak živčnega fasal...ne vem kaj merc razmišlja, da ne išče alternative, edino če res prinaša toliko marketing denarja, ampak da bi merc to rabil ?
Na naslednji dirki bo itak živčnega fasal...ne vem kaj merc razmišlja, da ne išče alternative, edino če res prinaša toliko marketing denarja, ampak da bi merc to rabil ?
ZveeZ ::
Kako lepo je videt mučenje lujza, medtem ko russel lepo niza točke.
Na naslednji dirki bo itak živčnega fasal...ne vem kaj merc razmišlja, da ne išče alternative, edino če res prinaša toliko marketing denarja, ampak da bi merc to rabil ?
Nocem zveneti kot kak "antiHamiltonec" ampak ze par sezon opazam, da so taki manevri njegov modus operandi. Predvsem kadar je prehitevan.
billy ::
Res je ja, lani je naletel na enakega "norca" in zato sta si naredila zanimivo prvenstvo, na srečo je na koncu bil pravičen razplet...
scythe ::
Res je ja, lani je naletel na enakega "norca" in zato sta si naredila zanimivo prvenstvo, na srečo je na koncu bil pravičen razplet...
Seveda, stric Massi.
X670F | 7700X | 2x16Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
billy ::
https://www.gpblog.com/en/news/129583/m...
Dejansko lahko sedaj rbr, ferari in merc, začnejo delat na 2023, ker 2022 je že odločeno. Merc se je zajebal, če so šele sedaj začeli o tem razmišljat in če ne bodo vrgli vstran ta zero side pot design, bo tudi 2023 izgubljena in verjetno še 2024.
V glavnem, joy times, za vse nas ostale.
Dejansko lahko sedaj rbr, ferari in merc, začnejo delat na 2023, ker 2022 je že odločeno. Merc se je zajebal, če so šele sedaj začeli o tem razmišljat in če ne bodo vrgli vstran ta zero side pot design, bo tudi 2023 izgubljena in verjetno še 2024.
V glavnem, joy times, za vse nas ostale.
springfield ::
Ferrari more najprej porihtat stratege pa vzdrzljivost, najhitrejsi avto so letos meli pa jim ni nic pomagalo.
codeMonkey ::
Ce bo tako slo dalje, potem tudi to ne bi bilo dovolj, ker jih ocitno RB prehiteva tudi s popravki med sezono.
AtaŠtumf ::
Ta sezona je končana, čestitke Verstappnu za novi naslov, vozi odlično, ne dela napak, pa tudi taktika je brezmadežna.
Red Bull je naredil odličen avto.
Še celo zelo povprečni Perez je trenutno na drugem mestu v točkovanju
Mercedes je brcnil v temo tokrat, morda ima ta design avta potencial, samo zaenkrat niso pokazali še nič konkretnega!
Ferrari pa mora poleg avta, tudi taktiko in komunikacijo porihtat, ker tole je sedaj že konkretno smešno, sploh pogovori v Spaju, wrong tires, ...question.
Red Bull je naredil odličen avto.
Še celo zelo povprečni Perez je trenutno na drugem mestu v točkovanju
Mercedes je brcnil v temo tokrat, morda ima ta design avta potencial, samo zaenkrat niso pokazali še nič konkretnega!
Ferrari pa mora poleg avta, tudi taktiko in komunikacijo porihtat, ker tole je sedaj že konkretno smešno, sploh pogovori v Spaju, wrong tires, ...question.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem
ginekk ::
Ferrari je dober edino za navijače mazohiste. Včeraj so šli na koncu po nove gume: "dajmo naresti najhitrejši krog". Na koncu je Leclerc dobil kazen, plus izgubil dodatna mesta (in ni naredil najhitrejšega kroga).
Pa dirkalnik je letos bil na začetku sezone definitvno boljši od RBR, zdaj pa je tam tam. Glede na to da Perez ni bil daleč pred Sainzem, bi verjetno Verstappen lahko včeraj s Ferrarijem zmagal isto.
Pa dirkalnik je letos bil na začetku sezone definitvno boljši od RBR, zdaj pa je tam tam. Glede na to da Perez ni bil daleč pred Sainzem, bi verjetno Verstappen lahko včeraj s Ferrarijem zmagal isto.
codeMonkey ::
Binotto sokiran zaradi izjave Verstappna, da RB razvija lazjo sasijo:
https://www.express.co.uk/sport/f1-auto...
Mogoce je Ferrari v primerjavi z RB prezgodaj ponucal vsa sredstva, ali pa so stvari res prevec ohlapne. Kakorkoli, Ferrari so povozili v razvoju med sezono. Binotto se zdaj lahko samo tolazi...
https://www.express.co.uk/sport/f1-auto...
Mogoce je Ferrari v primerjavi z RB prezgodaj ponucal vsa sredstva, ali pa so stvari res prevec ohlapne. Kakorkoli, Ferrari so povozili v razvoju med sezono. Binotto se zdaj lahko samo tolazi...
AvtoR ::
RB vedno povozi Ferarri z razvojem med sezeno, vsaj zadnjih nekaj let...
*!Ferrari
*!Ferrari
Zgodovina sprememb…
- spremenil: AvtoR ()
Ganon ::
codeMonkey je izjavil:
Kakorkoli, Ferrari so povozili v razvoju med sezono. Binotto se zdaj lahko samo tolazi...
Ko sem tole napovedal pred meseci, so se mi zaslepljeni navijači smejali. Pri Ferrariju ni ne znanja ne kompetenc, da se borijo z največjimi. Tudi, če jim po čudežu uspe za začetek sezone razviti nekaj spodobnega, gre kasneje vse v franže. Prihodnjo sezono bo RBR še močnejši, priklopil se bo še Mercedes. V preteklosti so že čakali na naslov več kot 20 let, tokrat bodo podrli vse rekorde.
codeMonkey ::
Vsi s(m)o mogoce res malo prevec pricakovali, ker so res pokazali dober napredek. V resnici pa res danes neka ekipa, ne le Ferrari, tezko deluje na vrhunskem nivoju, ce je bil se vceraj glavni cilj prikljucitev k najboljsimi*. RB se je dobro nabrusil v boju z Mercedesom in so kot utecen stroj. Medtem ko je bil glavni fokus Ferrarija loviti zaostanek, ki so ga pridelali vsaj po zadnji aferi ("fuel flow gate"). Zdaj, ko so spet pri vrhu, ven prihajajo drugi problemi, oz. detajli, ki jih bo potrebno izpiliti. Ocitno rabijo se kaksno sezono ali dve, ampak vmes morajo ostati na vrhu. Tudi v casu Schumacherja je moralo iti na tak nacin. Glede na potek te sezone pa tudi malo dvomim o kombinaciji Leclerc-Sainz, ker s takim pristopom proti Verstappnu nimajo nobene moznosti (rezen ce neaslednje leto po cudezu konstantno koncujejo na 1. in 2. mestu).
*razen z revolucionarno resitvijo, ki se pojavi na vsake nekaj casa, npr. Brawn GP
*razen z revolucionarno resitvijo, ki se pojavi na vsake nekaj casa, npr. Brawn GP
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
ripmork ::
Sej bi rekel, da rabi Ferrari takoj zamenjat glavnega taktika, sam je problem sistemski (Binotto očitno ne vidi problema v sedanji ureditvi).
Škoda, da po poletnem premoru namesto priključitve Mercedesa prvima dvema in troboju za zmage gledamo dominacijo Red Bulla. Evidentno bolje opravljajo delo, Max pa hara v tem bolidu. Ni kej drugega za rečt kot - svaka čast. Letošnji finale bo le še formalnost, predvidevam (žal).
Škoda, da po poletnem premoru namesto priključitve Mercedesa prvima dvema in troboju za zmage gledamo dominacijo Red Bulla. Evidentno bolje opravljajo delo, Max pa hara v tem bolidu. Ni kej drugega za rečt kot - svaka čast. Letošnji finale bo le še formalnost, predvidevam (žal).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ripmork ()
springfield ::
Po eni slabi dirki Ferrarija je ze dominacija RB-ja Isto se je pisalo po Avstraliji, da je sezona odlocena, da ima Ferrari preveliko prednost. Mislim, v tem trenutku je sezona odlocena, a dvomim, da bomo gledali tako dominacijo RB-ja kot je bila v Spaju.
billy ::
Zdaj se itak več ne rabi dominacije, ima max dovolj prednosti, RB se lahko osredotoči na naslednje leto in razvija v tej smeri...
pa mogoče še malo sandbaggajo v stilu merca...
pa mogoče še malo sandbaggajo v stilu merca...
no comment ::
springfield je izjavil:
Po eni slabi dirki Ferrarija je ze dominacija RB-ja Isto se je pisalo po Avstraliji, da je sezona odlocena, da ima Ferrari preveliko prednost. Mislim, v tem trenutku je sezona odlocena, a dvomim, da bomo gledali tako dominacijo RB-ja kot je bila v Spaju.
Ja, najkasneje od tretje dirke naprej je bilo jasno, da bo RB letel v Spaju in Monzi. Dodaj še nov motor in razbremenjenega Verstappna...
V Zandvoortu se bo RB moralo verjetno kar vse 100% poklopiti za pole in/ali zmago, imho.
PrimozR ::
springfield je izjavil:
Po eni slabi dirki Ferrarija je ze dominacija RB-ja Isto se je pisalo po Avstraliji, da je sezona odlocena, da ima Ferrari preveliko prednost. Mislim, v tem trenutku je sezona odlocena, a dvomim, da bomo gledali tako dominacijo RB-ja kot je bila v Spaju.
Eni? Slabi?
springfield ::
Kje so pa se bili tako nekonkurencni? Vecino dirk so bili hitrejsi ali zelo blizu RB.
PrimozR ::
Zakaj so potem tako močno zadaj v obeh prvenstvih? Sploh glede na prednost po prvih parih dirkah? Q.E.D. much?
Oz. recimo tako, koliko dirk je Ferrari letos sploh imel dobrih?
Oz. recimo tako, koliko dirk je Ferrari letos sploh imel dobrih?
springfield ::
Ti si prebral kaj smo se pogovarjali? O hitrosti bolida. Ferrari ni izgubljal dirk zaradi pocasnega bolida, ampak zaradi napak. Spa je bila prva dirka, kjer je bil RB res spredaj. Kar je bilo vsaj delno pricakovano in ne pomeni, da bo tako tudi do konca sezone. Kot sem rekel, ljudje so odpisali RB po Avstraliji, ker je bil Ferrari toliko hitrejsi.
ZveeZ ::
springfield je izjavil:
Ti si prebral kaj smo se pogovarjali? O hitrosti bolida. Ferrari ni izgubljal dirk zaradi pocasnega bolida, ampak zaradi napak. Spa je bila prva dirka, kjer je bil RB res spredaj. Kar je bilo vsaj delno pricakovano in ne pomeni, da bo tako tudi do konca sezone. Kot sem rekel, ljudje so odpisali RB po Avstraliji, ker je bil Ferrari toliko hitrejsi.
Kjer so sedaj, so tudi zaradi bolida.
Res je bil najhitrejsi ampak na racun zanesljivosti.
springfield ::
Lazje je naredit hiter dirkalnik zanesljiv, kot zanesljiv dirkalnik hiter
Ferrari je sel zavestno all in pri motorju, ker so morali veliko nadoknadit. Po moje so si vec skode naredili s "strategijo" in napakami dirkacev.
Ferrari je sel zavestno all in pri motorju, ker so morali veliko nadoknadit. Po moje so si vec skode naredili s "strategijo" in napakami dirkacev.
endelin ::
Red Bull ima najboljši paket. Imajo odličen dirkalnik in daleč najboljšega voznika v karavani. Tezko jih bo sklatiti drugo leto z vrha
Zgodovina sprememb…
- spremenil: endelin ()
PrimozR ::
springfield je izjavil:
Ti si prebral kaj smo se pogovarjali? O hitrosti bolida. Ferrari ni izgubljal dirk zaradi pocasnega bolida, ampak zaradi napak. Spa je bila prva dirka, kjer je bil RB res spredaj. Kar je bilo vsaj delno pricakovano in ne pomeni, da bo tako tudi do konca sezone. Kot sem rekel, ljudje so odpisali RB po Avstraliji, ker je bil Ferrari toliko hitrejsi.
Mogoče si ti govoril o hitrosti avta, ostali so omenjali tudi strategijo. In še tako hiter avto ti ne pomaga, če nanj ne namontiraš pravih gumn, če turbo požge pol pokrova motorja, itd. itd. Q.E.D., Ferrari WDC in WCC v 2022.
springfield je izjavil:
Lazje je naredit hiter dirkalnik zanesljiv, kot zanesljiv dirkalnik hiter
Ferrari je sel zavestno all in pri motorju, ker so morali veliko nadoknadit. Po moje so si vec skode naredili s "strategijo" in napakami dirkacev.
Therefore my question, koliko dirk, ki niso bile slabe, so imeli letos? Torej kolikokrat so iztržili neko spodobno število točk?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PrimozR ()
driver_x ::
Tilen88 ::
Kot nabvjač ferrarija lahko samo rečem zasrali in to fajn,..kako gre že una NextYearTM XD
scythe ::
Red Bull ima najboljši paket. Imajo odličen dirkalnik in daleč najboljšega voznika v karavani. Tezko jih bo sklatiti drugo leto z vrha
Res je, isto je bilo v preteklosti Mercedes/Hamilton, najbolši dirkalnik in voznik. Letos je pa RBR/Max nadomestil Mercedesa/Hamiltona
X670F | 7700X | 2x16Gb | 6000Mhz/CL30 | RTX3090FTW3 | HP X27i | Phanteks NV7|
BT52 ::
Bomo zdaj v Zandvortu videli kaki resni vpliv ima TD039 na Ferrari vs RB. Na papirju bi Ferrari mogel bit favorit.
Ko so bile debate konceptov. Ferrari ima zelo dobro idejo, če bi obstajala stara pravila. Takrat je RB zmagoval na na podobnih principih. Merc potem za njimi tudi. "Downforce by any means ie dirty downforce" je bila mana aktivne kariere Adriana Neweya.
Skozi tole desetletje smo dobili principe metodičnega in analitičnega inženiringa z vodji, ki razmišljajo lateralno. Dobili smo uspešne CFD in vetrovniške metode dela, potiskanje pravilnika v aeroelastičnosti, ter matematične analize petabytov podatkov so postale del vsakdana. Potem analitični in holistični pristopi se niso ustavili tukaj še prehrana vsega osebja ima namen. Še posebej pristop k bodi fit podobi tehničnega osebja v boksih je postala norma.
Low speed je zelo mikavna strategija, ker več sekund prebiješ v počasnem ovinku, več statistične priložnosti imaš za večjo časovno delto proti nasprotnikom. Plus dirkač lahko veliko bolje izkoristi bolid pri majhnih hitrostih. Z drugimi besedami lažje gredo do fizikalnega optimuma. Pri velikih hitrostih so deviacije večje, ker naravno smo omejeni z reakcijo in setup postane stvar občutka, ter kompromisa.
Vendar letos je na žalost nekaterih v karavani postalo jasno, da efekti tal obrnejo zadevo na glavo. Recimo Merc in RB sta povsem skrajna konceptna svetova. Merc mora zaradi delfinčkanja delat kolobocije z trdimi nastavitvami vzmetenja recimo (razne opore so postale dovoljena norma zaradi njih).
Težko najdeš vse harmonične načine in včasih ne moreš najt najboljšega kompromisa. Še posebej, ko zraven dodaš realni svet, kjer se ti vse pregreva, zvija in upogiba nelinearno, ter skoraj kaotično. In postanejo enačbe celotnega avtomobila pain in the ass. Zato forma niha, ker si dejansko veliko bolj ozek v idealnemu setupu, ker imaš v bistvu tudi manjše razumevanje kompleksnega sistema. Pa naj si bo to zaradi zero podov in koncepta "statičnega tlaka", ter agresivnega izkoristka vseh volumnom za aero nima veze. Kot celota avtomobil ne deluje skozi celotni koledar.
RB pa je na drugi strani skonstruiral nek povsem nov fluidni dizajn povsem v 3d obliki. Skoraj povsem topološko oblikovanje, kot bi ga delali vesoljci. Seveda imajo te kvalitete že leta. Vendar letos so tale pristop povsem obrnili na glavo, ter ga postavili v ospredje že od celotnega spočetka avtomobila na konceptni ravni. Mogoče tudi podzavestno iz dela od Valkerie pridobili okus, kako moderni GF vpliva na tokovne strukture. Najbolj impresivni so mnogim tuneli, ki so zelo ovalni, rebrasti z večjimi radiji. Po besedah učenikov spodbujajo vrtinčenje, ki baje ne propade tako hitro, ko se dirkalnik pritisne k tlom. Sam vidim veliko moč z tem dolgim mid wingom pri vhodih v dno. Celotna struktura se organsko debeli in oža, zvija skupaj z spodnjimi lopaticami. SICK dizajn. Nemogoče prekopirat - glej Aston... Zelo močna naprava za podtlak okoli cofg, ki hkrati kasneje služi, kot ubijanje upora zadnje gume, ter počisti motni tok izza prednjega kolesa. To zadnje počne podobno tudi Ferrari samo na povsem brutalni način, skoraj agrikulturni inženiring xD (btw no offense mam rad kmetijski inženiring :D da bomo politično korektni v današnji sferi LOL).
Potem imamo Ferrari kateri očitno ne more razširit delovnega okna tak kak jim paše, kot recimo lani ali pa iz prejšjih uspešnih let. težko je dvignit aero učinkovitost, brez da bi dirkalnik poribal spodnjo desko recimo. No BOOM engine tudi ne pomaga samo tole je bil kalkuliran riziko. Daleč nahitrejši v Pouhonu, ter La sourceju, Bus stopu ti ne pomaga kaj veliko. Če ti setup zaklene premikanje zadnje osi, da bi ogrel gume v okno in jih držal tam. Spa je bil katastrofa na kubik. Tako iz konceptnega razloga, kjer relativno več upora na pram RBju je prvi minus. Potem večja odvisnost od podrsavanja, kjer že sam po sebi izgubljaš Joule po ravnini je drugi. Ter vse tole se spacati v uspešni kompromis, ko ne moreš dvignit dna, ker nebi izgubil aero je misija nemogoče. Ali pa omejuješ neko potovanje vzmetenja na absurdne ravni. Začaran krog skratka. Mogoče v nekem paralelnem vesolju obstaja rešitev za te težave tudi z Ferrarijevim konceptom. Vendar letos z temi Pirelijkami je velikokrat bolj ne kot ja. Rb te preskoči ali pa se šlepa z DRSom z tabo (nova pravila dejansko delujejo in omogočajo dokaj tesno vožnjo, ups) in te prisili v posrano overcut taktiko, kjer nimaš šanse, da bi prehitel nazaj brez večje delte. Ali pa zadevo preveč zakompliciraš in zajebeš še bolj. Osebno zaploskam vsem inženirjem v Maranelu za poizkus v šasiji in predvsem motorju, ki je čudo vseh čud (zelo zanimiva konstrukcija postavitve turboja še vedno zgleda da je zadi in nenavadnega toroidnega intercoolerja). Potem pa še samo Salutiram RBjevim inženirjem, ter po dolgih letih ne verjamem v Mercedesove čudake, da spet naredijo tole divo hitro.
Ko so bile debate konceptov. Ferrari ima zelo dobro idejo, če bi obstajala stara pravila. Takrat je RB zmagoval na na podobnih principih. Merc potem za njimi tudi. "Downforce by any means ie dirty downforce" je bila mana aktivne kariere Adriana Neweya.
Skozi tole desetletje smo dobili principe metodičnega in analitičnega inženiringa z vodji, ki razmišljajo lateralno. Dobili smo uspešne CFD in vetrovniške metode dela, potiskanje pravilnika v aeroelastičnosti, ter matematične analize petabytov podatkov so postale del vsakdana. Potem analitični in holistični pristopi se niso ustavili tukaj še prehrana vsega osebja ima namen. Še posebej pristop k bodi fit podobi tehničnega osebja v boksih je postala norma.
Low speed je zelo mikavna strategija, ker več sekund prebiješ v počasnem ovinku, več statistične priložnosti imaš za večjo časovno delto proti nasprotnikom. Plus dirkač lahko veliko bolje izkoristi bolid pri majhnih hitrostih. Z drugimi besedami lažje gredo do fizikalnega optimuma. Pri velikih hitrostih so deviacije večje, ker naravno smo omejeni z reakcijo in setup postane stvar občutka, ter kompromisa.
Vendar letos je na žalost nekaterih v karavani postalo jasno, da efekti tal obrnejo zadevo na glavo. Recimo Merc in RB sta povsem skrajna konceptna svetova. Merc mora zaradi delfinčkanja delat kolobocije z trdimi nastavitvami vzmetenja recimo (razne opore so postale dovoljena norma zaradi njih).
Težko najdeš vse harmonične načine in včasih ne moreš najt najboljšega kompromisa. Še posebej, ko zraven dodaš realni svet, kjer se ti vse pregreva, zvija in upogiba nelinearno, ter skoraj kaotično. In postanejo enačbe celotnega avtomobila pain in the ass. Zato forma niha, ker si dejansko veliko bolj ozek v idealnemu setupu, ker imaš v bistvu tudi manjše razumevanje kompleksnega sistema. Pa naj si bo to zaradi zero podov in koncepta "statičnega tlaka", ter agresivnega izkoristka vseh volumnom za aero nima veze. Kot celota avtomobil ne deluje skozi celotni koledar.
RB pa je na drugi strani skonstruiral nek povsem nov fluidni dizajn povsem v 3d obliki. Skoraj povsem topološko oblikovanje, kot bi ga delali vesoljci. Seveda imajo te kvalitete že leta. Vendar letos so tale pristop povsem obrnili na glavo, ter ga postavili v ospredje že od celotnega spočetka avtomobila na konceptni ravni. Mogoče tudi podzavestno iz dela od Valkerie pridobili okus, kako moderni GF vpliva na tokovne strukture. Najbolj impresivni so mnogim tuneli, ki so zelo ovalni, rebrasti z večjimi radiji. Po besedah učenikov spodbujajo vrtinčenje, ki baje ne propade tako hitro, ko se dirkalnik pritisne k tlom. Sam vidim veliko moč z tem dolgim mid wingom pri vhodih v dno. Celotna struktura se organsko debeli in oža, zvija skupaj z spodnjimi lopaticami. SICK dizajn. Nemogoče prekopirat - glej Aston... Zelo močna naprava za podtlak okoli cofg, ki hkrati kasneje služi, kot ubijanje upora zadnje gume, ter počisti motni tok izza prednjega kolesa. To zadnje počne podobno tudi Ferrari samo na povsem brutalni način, skoraj agrikulturni inženiring xD (btw no offense mam rad kmetijski inženiring :D da bomo politično korektni v današnji sferi LOL).
Potem imamo Ferrari kateri očitno ne more razširit delovnega okna tak kak jim paše, kot recimo lani ali pa iz prejšjih uspešnih let. težko je dvignit aero učinkovitost, brez da bi dirkalnik poribal spodnjo desko recimo. No BOOM engine tudi ne pomaga samo tole je bil kalkuliran riziko. Daleč nahitrejši v Pouhonu, ter La sourceju, Bus stopu ti ne pomaga kaj veliko. Če ti setup zaklene premikanje zadnje osi, da bi ogrel gume v okno in jih držal tam. Spa je bil katastrofa na kubik. Tako iz konceptnega razloga, kjer relativno več upora na pram RBju je prvi minus. Potem večja odvisnost od podrsavanja, kjer že sam po sebi izgubljaš Joule po ravnini je drugi. Ter vse tole se spacati v uspešni kompromis, ko ne moreš dvignit dna, ker nebi izgubil aero je misija nemogoče. Ali pa omejuješ neko potovanje vzmetenja na absurdne ravni. Začaran krog skratka. Mogoče v nekem paralelnem vesolju obstaja rešitev za te težave tudi z Ferrarijevim konceptom. Vendar letos z temi Pirelijkami je velikokrat bolj ne kot ja. Rb te preskoči ali pa se šlepa z DRSom z tabo (nova pravila dejansko delujejo in omogočajo dokaj tesno vožnjo, ups) in te prisili v posrano overcut taktiko, kjer nimaš šanse, da bi prehitel nazaj brez večje delte. Ali pa zadevo preveč zakompliciraš in zajebeš še bolj. Osebno zaploskam vsem inženirjem v Maranelu za poizkus v šasiji in predvsem motorju, ki je čudo vseh čud (zelo zanimiva konstrukcija postavitve turboja še vedno zgleda da je zadi in nenavadnega toroidnega intercoolerja). Potem pa še samo Salutiram RBjevim inženirjem, ter po dolgih letih ne verjamem v Mercedesove čudake, da spet naredijo tole divo hitro.
codeMonkey ::
RB pa je na drugi strani skonstruiral nek povsem nov fluidni dizajn povsem v 3d obliki. Skoraj povsem topološko oblikovanje, kot bi ga delali vesoljci. Seveda imajo te kvalitete že leta. Vendar letos so tale pristop povsem obrnili na glavo, ter ga postavili v ospredje že od celotnega spočetka avtomobila na konceptni ravni. Mogoče tudi podzavestno iz dela od Valkerie pridobili okus, kako moderni GF vpliva na tokovne strukture. Najbolj impresivni so mnogim tuneli, ki so zelo ovalni, rebrasti z večjimi radiji. Po besedah učenikov spodbujajo vrtinčenje, ki baje ne propade tako hitro, ko se dirkalnik pritisne k tlom. Sam vidim veliko moč z tem dolgim mid wingom pri vhodih v dno. Celotna struktura se organsko debeli in oža, zvija skupaj z spodnjimi lopaticami. SICK dizajn.
Genetski algoritmi bi znali dati take odbite rezultate, ko gres zares v 3D. Na vsake toliko casa vidim, da se uporablja na razlicnih podrocjih konstruiranja. Neka omejitev organskih struktur pa je pogosto sama realizacija (ce je 3D printing, se gre, vse ostalo pa kar tezko). Pa pri takih razvojnih postopkih spet rabis v nulo validiran model, z vsemi pojavi, da je rezultat uporaben. Kar je, kot si omenil, precej zabavno, ko so prisotne nelinarnosti :)
Fajn komentar drugace.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Formula 1 2021 (strani: 1 2 3 4 … 136 137 138 139 )Oddelek: Na cesti | 440682 (208681) | BT52 |
» | Formula 1 2020 (strani: 1 2 3 4 … 45 46 47 48 )Oddelek: Na cesti | 206230 (126622) | ripmork |
» | Formula 1 2019 (strani: 1 2 3 4 … 30 31 32 33 )Oddelek: Na cesti | 184953 (119513) | |
» | Formula 1 2016 (strani: 1 2 3 4 … 37 38 39 40 )Oddelek: Na cesti | 231170 (145097) | kosta |