» »

BMW M340d vs i4

BMW M340d vs i4

«
1
2 3 4

blazkj ::

Odločam se med zgornjima modeloma. Letno delam cca 40kkm oz še kaj več, več kot 90% vožnje je AC. Delež AC vožnje je res ogromen, npr. med tednom imam namreč povprečno hitrost celo krepko nad 100kmh ravno na račun zadnjega. Do službe imam 60km v eno smer, vikend izleti so ponavadi kar dolgi (Istra, hribi, različni deli Slovenije). Enkrat do dvakrat letno delam tudi kakšno daljšo po (500km ena smer).

Nagibam se k dizlu (glavni prednosti sta mnogo večja prilagodljivost, sploh ob daljših izletih in pa premagovanje AC brez vsakega napora pri 160-170kmh, potovalna hitrost).

i4 plusi so mi bolj zanimiva oblika (ne nujno lepša, cena in predvsem strošek vzdrževanja/goriva). Vzel bi manj zmogljivo varianto z M paketom, ker dam v tem primeru več na doseg kot pospešek. Nisem pa prepričan da mi odtehtajo minuse EV. Ko vidim, kakšnega kolega koliko časa porabi za načrtovanje daljše poti ali pa gre na morje z ženinim avtomobilom, ker se ustraši zastojev ipd, se mi zazdi, da še tako nižji stroški ne odtehtanjo trenutne nepraktičnosti ev. Torej, glavno vprašanje je poraba i4/ev pri 160kmh, predvsem pozimi?
  • zaklenil: bluefish ()

d4vid ::

Avtocesta pije baterijo kar pošteno, tako da bi jaz vzel vseeno rajši dizla, čeprav ima elektrika soliden doseg. Pri elektriki si moraš vzet čas, ko je prazen (četudi je to "samo" pol ure), s tem, da moraš najti polnilnico, ki ni zasedena in ki dela.
Pri dizlu zaviješ na prvo pumpo, naliješ dizla v 5 minutah, plačaš, greš, in si dober za 1000km.

hojnikb ::

Še en glas za dizla. Pri tolk AC voznje nimas kaj razmisljat o EV ta trenutek, razn če se misliš cijazit pr 100kmh.
Opcija bi bla še recimo kakšen e model (330e) maš nekaj EV dosega, pa tudi soliden potencial za konjičke, če se pelješ lokalnemu tunerju.
#brezpodpisa

</head> ::

En velik minus i4ke je, da še ne obstaja :)

Machete ::

Si ziher, da rabiš 40d? Za denar 340/i4 dobiš kr fajno petko.. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta...
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

Kvinta ::

pri 160-170kmh, potovalna hitrost


Upam da te bojo čimprej ustavli in ti izpit vzeli bo ena smet na naših cestah manj za nekaj časa ...
A.C.A.B

Horas ::

hojnikb je izjavil:

Še en glas za dizla. Pri tolk AC voznje nimas kaj razmisljat o EV ta trenutek, razn če se misliš cijazit pr 100kmh.
Opcija bi bla še recimo kakšen e model (330e) maš nekaj EV dosega, pa tudi soliden potencial za konjičke, če se pelješ lokalnemu tunerju.


vi še kr tišite dizle v letu 2021?? največji smrad in onesnaževalec!

Kvinta je izjavil:

pri 160-170kmh, potovalna hitrost


Upam da te bojo čimprej ustavli in ti izpit vzeli bo ena smet na naših cestah manj za nekaj časa ...


ne palamudi, boječka.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Horas ()

GR2 ::

Kvinta je izjavil:

pri 160-170kmh, potovalna hitrost


Upam da te bojo čimprej ustavli in ti izpit vzeli bo ena smet na naših cestah manj za nekaj časa ...

Ti pa ne poznaš ravno naših zakonov. Za 160-170 ti ne vzamejo izpita, ampak samo odpreš tošl, daš ven 60EUR in rečeš policaju "kaj je, evo ti pare":
https://www.amzs.si/na-poti/prikaz-prom...
Pa to rabiš delat ravno 1x na 2-5 let. Sklepam po tem, ker po pol leta vožnje do max 170 nisem dobil ene položnice, kaj šele da bi videl kakšnega policaja.
170 je povsem normalna hitrost če veš kje lahko pritisneš, valda ne boš tam kjer se zgoščuje promet na desnem pasu in jim hitrost pada že pod 110-120, to itak da ti bo vsak čas eden uletel na levi pas, v takih primerih zmanjšuješ na 140, čeprav če se ti da bremzat, bi šlo skozi tudi s 160, pri 140 samo stopiš iz gasa.
Kot je rekel, potovalna hitrost. Izven šihtovskih ur seveda.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GR2 ()

Machete ::

170 je normalna hitrost, če le razmere to dovoljujejo. Ampak tema ni o tem, op pa vprašanje, če je resen, če igra neke nagradne igre, tu pa sprašuje o 60k avtih.. ne vem.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

GR2 ::

Jaz če imam jurja plače in sem ugotovil, da sem dal ene 2x preveč 21k za avto, čeprav če bi dobil novega za 16-17k se še splača, ker je le nov. Potem rabiš 6000EUR plače (oz. pač drugih dohodkov na mesec, v takih primerih itak večina ne služi denarja pošteno), da je smiselno vzemat 60kEUR avto. Oz. max eno letno plačo. Seveda če že imaš stanovanje ali hišo s katero si zadovoljen, drugače je bolje tja investirat denar.

Drugače mislim da ima kar prav, da rabiš 340KM namesto 265KM za AC vožnjo 160-170 brez napora.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: GR2 ()

Machete ::

Itak lahko 90% časa voziš zgolj 110kmh. Če na pa itak samo bremzaš.
LC1000|Asrock-H470PG|i7-10700K|2x16GB|RTX-3080 EAGLE|W10Pro
new Nintendo 2DS & 3DS XL|Galaxy S24+

hojnikb ::

tudi ~200 konjičov je dost, da se lagodno voziš ~160
#brezpodpisa

kriptobog ::

340d. Ignoriraj folk, ki ti pravi, da je to preveč konjev.

m0LN4r ::

Kvinta je izjavil:

pri 160-170kmh, potovalna hitrost


Upam da te bojo čimprej ustavli in ti izpit vzeli bo ena smet na naših cestah manj za nekaj časa ...

160-170 pa res ni strasno on zhe autobahn
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

bambam20 ::

blazkj je izjavil:

Torej, glavno vprašanje je poraba i4/ev pri 160kmh, predvsem pozimi?


Dobro vprašanje. Kalkulator na BMW-jevi strani kaže, da z nekakšno izbalansirano vožnjo pri -5 stopinjah je predviden doseg 440 km.


https://www.bmw.si/sl/all-models/bmw-i/...

hojnikb ::

seprav v resničnem svetu pr 160 nekje ~200km
#brezpodpisa

bambam20 ::

hojnikb je izjavil:

seprav v resničnem svetu pr 160 nekje ~200km



A si tiv ozil kakšen EV s konstantno hitrostjo1 160 km/H, da veš, da je tako visoka poraba?

Se mi zdi precej negativno, da bo imel i4 najvišjo hitrost 190 km/h.

V tem primeru je bolje vzet Teslo model 3.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bambam20 ()

hojnikb ::

Lej, stvar je zelo enostavna. Vecja hitrost terja svoj davek, gretje kabine, degradacija baterij zaradi zunanje temparature. 81,5kWh, kolker ma i4 raw kapacitete, pa tut ni nek cudez. Tko da ja, pr taki potovalni pozimi bos lahko vesel, ce bos stisnu 200km dosega.
#brezpodpisa

TheBlueOne ::

M340d.... Mora imeti asistencne sisteme, ce niso serijski.

jatode ::

blazkj je izjavil:

Odločam se med zgornjima modeloma. Letno delam cca 40kkm oz še kaj več, več kot 90% vožnje je AC. Delež AC vožnje je res ogromen, npr. med tednom imam namreč povprečno hitrost celo krepko nad 100kmh ravno na račun zadnjega. Do službe imam 60km v eno smer, vikend izleti so ponavadi kar dolgi (Istra, hribi, različni deli Slovenije). Enkrat do dvakrat letno delam tudi kakšno daljšo po (500km ena smer).

Nagibam se k dizlu (glavni prednosti sta mnogo večja prilagodljivost, sploh ob daljših izletih in pa premagovanje AC brez vsakega napora pri 160-170kmh, potovalna hitrost).

i4 plusi so mi bolj zanimiva oblika (ne nujno lepša, cena in predvsem strošek vzdrževanja/goriva). Vzel bi manj zmogljivo varianto z M paketom, ker dam v tem primeru več na doseg kot pospešek. Nisem pa prepričan da mi odtehtajo minuse EV. Ko vidim, kakšnega kolega koliko časa porabi za načrtovanje daljše poti ali pa gre na morje z ženinim avtomobilom, ker se ustraši zastojev ipd, se mi zazdi, da še tako nižji stroški ne odtehtanjo trenutne nepraktičnosti ev. Torej, glavno vprašanje je poraba i4/ev pri 160kmh, predvsem pozimi?


ID.4 bi zadostil tem željam, glavna prednost je da ti pri tej kilometrini prišpara 3000 EUR na leto samo na gorivu (ter še kakšnega stotaka ali dva na servisih), kar v 15 letih znese 45.000 EUR prihranka na gorivu. Realnega avtocestnega dosega pri modelu z največjo baterijo je 375 km, kar pomeni da bi lahko vse tvoje poti lahko opravil brez vmesnega polnjenja (razen dveh na leto). Pri modelu z najmanjšo baterijo je avtocestnega dosega 260 km, mešanega dosega pa 325 km. Pri teh dveh na leto pa tudi pol ure na polnilnici ne bo problematično glede na to da je samo 2x na leto.
Id.4 z največjo baterijo (sprehodi se do rubrike real range):https://ev-database.org/car/1273/Volksw...
Id.4 z najmanjšo baterijo:https://ev-database.org/car/1489/Volksw...

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

jatode ::

d4vid je izjavil:

Avtocesta pije baterijo kar pošteno, tako da bi jaz vzel vseeno rajši dizla, čeprav ima elektrika soliden doseg. Pri elektriki si moraš vzet čas, ko je prazen (četudi je to "samo" pol ure), s tem, da moraš najti polnilnico, ki ni zasedena in ki dela.
Pri dizlu zaviješ na prvo pumpo, naliješ dizla v 5 minutah, plačaš, greš, in si dober za 1000km.


Avtocesta pije več kot mesto, pa vendar ima ID.4 zaradi 82 kWh baterije še vedno zelo soliden doseg tudi na avtocesti. Treba je pogledati realne navade polnjenja in realno pomembnost da lahko dizla nafilaš v 5 minutah. V praksi ta lastnost ne igra bistvene vloge glede na način uporabe velike večine ljudi. Pol ure časa da ga napolniš si moraš vzeti samo takrat ko bi rad naredil turo ki je daljša od dosega avtomobila, kar je za večino ljudi enkrat ali dvakrat na leto, 99 % časa ti doseg ki se je nafilal čez noč več kot zadostuje za cel naslednji dan. Avto lepo filaš doma v domači garaži/dvorišču. Povprečen lastnik avtomobila bo zgubil manj časa za filanje električnega avtomobila kot pa za filanje dizla (da priklopiš kabel traja 5 sekund, da nafilaš in plačaš dizla pa 5 minut, včasih še več).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

Meizu ::

Nič od tega. Tesla Model 3 z long range paketom, dual motor.

jatode ::

hojnikb je izjavil:

Še en glas za dizla. Pri tolk AC voznje nimas kaj razmisljat o EV ta trenutek, razn če se misliš cijazit pr 100kmh.
Opcija bi bla še recimo kakšen e model (330e) maš nekaj EV dosega, pa tudi soliden potencial za konjičke, če se pelješ lokalnemu tunerju.


Ne drži, današnji moderni EVji imajo že zadosten doseg da zadosti njegovim potrebam (glede na kilometre ki jih je napisal) tudi pri velikem deležu avtoceste. Izmerjena poraba pri avtocestni hitrosti je 25 kWh, kar ti pri 82 kWh bateriji da več kot 300 km dosega. Pri regionalni vožnji pri 90 km/h pa je izmerjenega dosega 450 km.

Meizu je izjavil:

Nič od tega. Tesla Model 3 z long range paketom, dual motor.

+1

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

endelin ::

In koliko dosega ima i4 pri "potovalni hitrosti" okoli 160kmh?>:D jo je dovolj za 200km?

In še 20% baterije lahko mirno odštejete iz dometa. Verjetno se boste vozili mes 10-90% baterije večino časa.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: endelin ()

jatode ::

endelin je izjavil:

In koliko dosega ima i4 pri "potovalni hitrosti" okoli 160kmh?>:D jo je dovolj za 200km?


Pri tesli model 3 je pri 150 km/h dosega 315 km, pri 120 km/h pa 450 km. Za id4 ki je bolj škatla (ni aerodinamičen) mi testov pri 160 km/h ni uspelo najti, ampak je pa sigurno čez 200 km tudi pri tej hitrosti sklepajoč glede na velikost baterije in porabo podobnih SUVov. Sploh pa razen če si v Nemčiji boš težko konstantno vozil 160 km/h in tud če boš šel toliko po števcu boš imel povprečno nižjo (zaradi folka na prehitevalnem), kar pomeni da bo poraba manjša.

In še 20% baterije lahko mirno odštejete iz dometa. Verjetno se boste vozili mes 10-90% baterije večino časa.


Odšteješ lahko 20 % pri vsakodnevni vožnji v službo (torej moraš imeti do službe in nazaj 350 km ali manj, kar glede na velikost Slovenije pomeni da je dovolj za vse (recimo iz Maribora v Ljubljano in nazaj je komaj 255 km čisto tako za občutek) , pri daljših potovanjih vsake toliko lahko še vedno filaš do 100 %.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

Meizu ::

Pri 40kkm/leto si mona če ne greš na Teslo, samo na račun benzina odplačaš pri tolikih kilometrih celoten avto krepko znotraj njegove življenjske dobe kar je trenutno absolutno nor prihranek. Da ne govorim o tem, da Model 3 zdera to BMW 340 kanto kjerkoli, kadarkoli. Magari z vzvratno vožnjo. Komplet čisto drug razred.

In pozabite na ID4 in ostale EVje - vsi proizvajalci so krepko zaspali, medtem ko je Tesla pridno razvijal svojo tehnologijo - Tesla je v razvoju krepko spredaj, nihče od drugih proizvajalcev nima niti približno konkurenčnega paketa ponudbe (razen Rimac v performansu, ampak tu se bomo strinjali da nihče na tem forumu nima keša za tisto pizdarijo).

Lahko se dajamo tle kolikor hočemo, ampak dejstvo je, da če želi OP varen avto, ki mu bo prihranil ogromno denarja in povrhu še ponudil performance, ki si ga bo lahko kupil samo, če bo doložil še 150.000eur in kupil Ferrarija, potem nimaš kaj gruntat.

DamijanD ::

Niso zaspali, še zbudili se niso konkretno :D

krucymucy ::

endelin je izjavil:

In koliko dosega ima i4 pri "potovalni hitrosti" okoli 160kmh?>:D jo je dovolj za 200km?

In še 20% baterije lahko mirno odštejete iz dometa. Verjetno se boste vozili mes 10-90% baterije večino časa.

Mislim da ne.
Pri 160km/h ima vecji EV, kot je ID.4, porabo ~35kWh/100km.
jatode z novim nickom pise pa za porabo pri 100km/h, kar pac ni AC hitrost.

TheBlueOne ::

jatode je izjavil:




Kako tocno so to racunali? Kaj je pri obicajnem avtu odneslo toliko casa?

m0LN4r ::

Kdaj je treba panicarit o polnilnici na izletu, ko pokaze 20% left?

TheBlueOne je izjavil:

jatode je izjavil:




Kako tocno so to racunali? Kaj je pri obicajnem avtu odneslo toliko casa?
Jaz pridem na 12x 3 minute 36, pa ko grem na kako potepanje, recimo 5x5 25, celo leto je to 50-60 minut tops.
Pa kartice za avtomatsko placevanje se nimam, drugace bi samo natocil in odpeljal.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

m0LN4r ::

V 360 minutah bi natankal vec kot 3000 Litrov, kar pri varcni regionalni voznji znese 60.000km s sodobnim avtom. Pa se to sem bil radodaren z stevilkami.
Itak povprecn clovek dela 60.000km letno.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

TheBlueOne ::

Ne vem zakaj morajo tako komplicirati, ker takoj dobis faktor.

Tesla supercharger bo za 500km potreboval v najboljsem primeru pol ure, realno prej 45 min ali vec. Dizel bo tudi za vecji doseg potreboval med 5 in 10min polnjenja, blize pet.

Mi ni jasno, od kjer so potegnili, da za EV potrosis manj casa.

Kjer moras se upostevati, da ce so zasedeni polnilci za EV se lahko ekstremno nacakas, da so bolj redki itn.

Ajde, ce polnis doma in delas malo kilometrov. Ampak za primer, kjer si dosti na cesti in predvidevam da ne vsak dan doma pa je EV bolece neprakticen.

jatode ::

krucymucy je izjavil:

endelin je izjavil:

In koliko dosega ima i4 pri "potovalni hitrosti" okoli 160kmh?>:D jo je dovolj za 200km?

In še 20% baterije lahko mirno odštejete iz dometa. Verjetno se boste vozili mes 10-90% baterije večino časa.

Mislim da ne.
Pri 160km/h ima vecji EV, kot je ID.4, porabo ~35kWh/100km.
jatode z novim nickom pise pa za porabo pri 100km/h, kar pac ni AC hitrost.


Mislim da ne.
Pri 160km/h ima vecji EV, kot je ID.4, porabo ~35kWh/100km.


Narobe misliš. Če vzameva tvojo porabo 35 kWh/100 km pri 160 km/h in kapaciteto baterije ki znaša 82 kWh zdeliva z porabo dobiva 82 kWh /35 kWh/100 km = 234 km, torej je več kot 200 km.

jatode z novim nickom pise pa za porabo pri 100km/h, kar pac ni AC hitrost.


Seveda ne, s kje si pa to pobral. Testi pokažejo da je pri avtocestni hitrosti 130 km/h dosega 345 km:

Pri 90 km/h za regionalne ceste pa 528 km:


TheBlueOne je izjavil:

jatode je izjavil:




Kako tocno so to racunali? Kaj je pri obicajnem avtu odneslo toliko casa?


Vse piše. Električni avto pridobi ogromno časa ker ga je za 99 % voženj treba filati doma v garaži kjer porabimo za polnitev 15 sekund, medtem ko rabimo za polnitev dizla/bencinarja 5 minut ali pa celo včasih 10 minut (vklučujoč stanje v vrsti za plačilo, ter peljanje na črpalko). Slike sicer nisem jaz delal.

m0LN4r je izjavil:

Kdaj je treba panicarit o polnilnici na izletu, ko pokaze 20% left?

TheBlueOne je izjavil:

jatode je izjavil:




Kako tocno so to racunali? Kaj je pri obicajnem avtu odneslo toliko casa?
Jaz pridem na 12x 3 minute 36, pa ko grem na kako potepanje, recimo 5x5 25, celo leto je to 50-60 minut tops.
Pa kartice za avtomatsko placevanje se nimam, drugace bi samo natocil in odpeljal.


Kdaj je treba panicarit o polnilnici na izletu, ko pokaze 20% left?


Nikjer, ti lepo vneseš svojo končno destinacijo v navigacijo in če je destinacija dalj stan kot je doseg avtomobila ti avtomatsko zračuna na kateri polnilnici se moraš ustaviti ter za koliko minut, ter do koliko % moraš nafilat. Da dobiš občutek: podobna stvar je aplikacija "A better route planner" dostopna tukaj:
https://abetterrouteplanner.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

dild0idis ::

Meizu je izjavil:

Pri 40kkm/leto si mona če ne greš na Teslo, samo na račun benzina odplačaš pri tolikih kilometrih celoten avto krepko znotraj njegove življenjske dobe kar je trenutno absolutno nor prihranek. Da ne govorim o tem, da Model 3 zdera to BMW 340 kanto kjerkoli, kadarkoli. Magari z vzvratno vožnjo. Komplet čisto drug razred.

In pozabite na ID4 in ostale EVje - vsi proizvajalci so krepko zaspali, medtem ko je Tesla pridno razvijal svojo tehnologijo - Tesla je v razvoju krepko spredaj, nihče od drugih proizvajalcev nima niti približno konkurenčnega paketa ponudbe (razen Rimac v performansu, ampak tu se bomo strinjali da nihče na tem forumu nima keša za tisto pizdarijo).

Lahko se dajamo tle kolikor hočemo, ampak dejstvo je, da če želi OP varen avto, ki mu bo prihranil ogromno denarja in povrhu še ponudil performance, ki si ga bo lahko kupil samo, če bo doložil še 150.000eur in kupil Ferrarija, potem nimaš kaj gruntat.



Pri sposobnostih pospeševanje je Tesla drug svet, vse ostalo je BMW drug svet!
Ni važno na koga mečeš jedrske, važno je, da ti Lady Gaga poje!

jatode ::

Jaz pridem na 12x 3 minute 36, pa ko grem na kako potepanje, recimo 5x5 25, celo leto je to 50-60 minut tops.
Pa kartice za avtomatsko placevanje se nimam, drugace bi samo natocil in odpeljal.


Da v celem letu rabiš samo 5 polnjenj na polnilnici? Nemogoče razen če ti avto stoji skos v garaži in nikamor ne hodiš. Če rabiš 2 postanka na mesec na črpalki je to vsaj 10 minut na mesec, kar je 120 minut od tega, plus postanki za potovanja (36 minut kot si si izračunal za svoj primer če res opraviš v 3 minutah vse skupaj kar močno dvomim), kar je potem skupaj že 156 minut. Vzemimo avto z 400 km dosega. Električni avto za povprečno kilometrino Slovenca rabi 38 polnjenj na leto za 15.000 km kolikor je povprečna kilometrina, pri 15 sekundah za kabel ven in notr v domači garaži to znese manj kot 10 minut. Računaj še en postanek na hitri polnilnici 20 minut ko greš na dopust (če greš res več kot 400 km stran) in to znese skupaj 30 minut. Torej:
Naftni avto: 156 minut
Električni avto: 30 minut
Dobro, če se zelo dosti voziš na relacije daljše od 400 do 500 km potem pride drugače, vendar pri povprečnem Slovencu je pa tako. Skratka point je da je to glede zgubljenega časa pri električnem avtomobilu MIT in ni bistvenih razlik.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

TheBlueOne ::

jatode je izjavil:


Vse piše. Električni avto pridobi ogromno časa ker ga je za 99 % voženj treba filati doma v garaži kjer porabimo za polnitev 15 sekund, medtem ko rabimo za polnitev dizla/bencinarja 5 minut ali pa celo včasih 10 minut (vklučujoč stanje v vrsti za plačilo, ter peljanje na črpalko). Slike sicer nisem jaz delal.


Kje na sliki to pise? Kakor jaz vidim je slika predvidela samo 2x polnjenje doma za EV in 10x 25 min na rapid charging station. To je nekje max 400km, realno bolj 200km dosega v 25 minutah. Jaz bi s takim avtom pri podobnih kilometrih kot OP delal konkreten minus, ker moje ure niso zastonj. Bi pa EV lahko bil pri nas drugi avto, ampak potem se vec nikakor ne rentira, tako fin pa ni, da bi se zanj toliko skesiral.

m0LN4r ::

jatode je izjavil:

Jaz pridem na 12x 3 minute 36, pa ko grem na kako potepanje, recimo 5x5 25, celo leto je to 50-60 minut tops.
Pa kartice za avtomatsko placevanje se nimam, drugace bi samo natocil in odpeljal.


Da v celem letu rabiš samo 5 polnjenj na polnilnici? Nemogoče razen če ti avto stoji skos v garaži in nikamor ne hodiš. Če rabiš 2 postanka na mesec na črpalki je to vsaj 10 minut na mesec, kar je 120 minut od tega, plus postanki za potovanja (36 minut kot si si izračunal za svoj primer če res opraviš v 3 minutah vse skupaj kar močno dvomim), kar je potem skupaj že 156 minut. Vzemimo avto z 400 km dosega. Električni avto za povprečno kilometrino Slovenca rabi 38 polnjenj na leto za 15.000 km kolikor je povprečna kilometrina, pri 15 sekundah za kabel ven in notr v domači garaži to znese manj kot 10 minut. Računaj še en postanek na hitri polnilnici 20 minut ko greš na dopust (če greš res več kot 400 km stran) in to znese skupaj 30 minut. Torej:
Naftni avto: 156 minut
Električni avto: 30 minut
Dobro, če se zelo dosti voziš na relacije daljše od 400 do 500 km potem pride drugače, vendar pri povprečnem Slovencu je pa tako. Skratka point je da je to glede zgubljenega časa pri električnem avtomobilu MIT in ni bistvenih razlik.

Narobe si prebral!
Da ti bo lazje, 12x po 3 minute Shell in 5x po 5 minut Petrol. To je za celo leto dovolj.
Lahko ti pa stopam, kako dolgo traja natocit 45L.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

jatode ::

TheBlueOne je izjavil:

Ne vem zakaj morajo tako komplicirati, ker takoj dobis faktor.

Tesla supercharger bo za 500km potreboval v najboljsem primeru pol ure, realno prej 45 min ali vec. Dizel bo tudi za vecji doseg potreboval med 5 in 10min polnjenja, blize pet.

Mi ni jasno, od kjer so potegnili, da za EV potrosis manj casa.

Kjer moras se upostevati, da ce so zasedeni polnilci za EV se lahko ekstremno nacakas, da so bolj redki itn.

Ajde, ce polnis doma in delas malo kilometrov. Ampak za primer, kjer si dosti na cesti in predvidevam da ne vsak dan doma pa je EV bolece neprakticen.


Tesla supercharger bo za 500km potreboval v najboljsem primeru pol ure, realno prej 45 min ali vec. Dizel bo tudi za vecji doseg potreboval med 5 in 10min polnjenja, blize pet.


Niti podrazno. Tesla supercharger potrebuje za 300 km 15 minut. Torej dva taka postanka pride 30 minut.


Mi ni jasno, od kjer so potegnili, da za EV potrosis manj casa.


Vse piše. Od tega da avto 99 % časa v praksi lastniki polnijo doma kjer rabiš 15 sekund porabljenega časa da ga nafilaš v domači garaži/dvorišču. Pri dizlu pa 5 minut, včasih še več.

Kjer moras se upostevati, da ce so zasedeni polnilci za EV se lahko ekstremno nacakas, da so bolj redki itn.


Nikakor ne. Zasedene polnilnice so izjemno redke in v aplikaciji imaš napisano koliko je še prostih mest, če se slučajno zgodi da ni prostega mesta, greš pač do naslednje polnilnice, so posejane zadosti pogosto.

Ajde, ce polnis doma in delas malo kilometrov. Ampak za primer, kjer si dosti na cesti in predvidevam da ne vsak dan doma pa je EV bolece neprakticen.


Računano je za veliko večino Slovencev ki relacije daljše od 400 do 500 km kolikor je doseg avtombobila delajo izjemno redko (enkrat na leto na dopustu, morda 2x letno), za veliko večino je EV zelo praktičen, še bolj praktičen od dizla saj ga lahko filaš doma in se ti ni treba nikamor voziti na črpalke da ga napolniš. Če spadaš pod izjeme, potem pač spadaš pod izjeme.

TheBlueOne je izjavil:

jatode je izjavil:


Vse piše. Električni avto pridobi ogromno časa ker ga je za 99 % voženj treba filati doma v garaži kjer porabimo za polnitev 15 sekund, medtem ko rabimo za polnitev dizla/bencinarja 5 minut ali pa celo včasih 10 minut (vklučujoč stanje v vrsti za plačilo, ter peljanje na črpalko). Slike sicer nisem jaz delal.


Kje na sliki to pise? Kakor jaz vidim je slika predvidela samo 2x polnjenje doma za EV in 10x 25 min na rapid charging station. To je nekje max 400km, realno bolj 200km dosega v 25 minutah. Jaz bi s takim avtom pri podobnih kilometrih kot OP delal konkreten minus, ker moje ure niso zastonj. Bi pa EV lahko bil pri nas drugi avto, ampak potem se vec nikakor ne rentira, tako fin pa ni, da bi se zanj toliko skesiral.


Piše na sliki, poglej minute. Slika predvideva 100 polnjenj doma po 1 minuto (poglej tam ko piše 100 minut), ter 10 rapid chargin stationov po 25 minut (poglej tam ko piše 250 minut).

realno bolj 200km dosega v 25 minutah


Pri Tesli je 300 km v 15 minutah, izmerjeno, poglej teste.

Jaz bi s takim avtom pri podobnih kilometrih kot OP delal konkreten minus, ker moje ure niso zastonj.


Če je tako da vsakodnevno voziš ture daljše od 500 km (kar težko verjamem), potem pač spadaš pod izjeme, za veliko večino je pa tako kot je prikazano na sliki.

Bi pa EV lahko bil pri nas drugi avto, ampak potem se vec nikakor ne rentira, tako fin pa ni, da bi se zanj toliko skesiral.


Se rentira. Za drugi avto ne rabiš ID4, ampak vzameš recimo Dacio Spring za 13 jurjev, ki je samo par jurjev več od navadne dacie na bencin. Teh par jurjev se ti povrne v par letih. Lahko pa za drugi avto vzameš tudi kakšnega rabljenega električnega za 5 jurjev.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

jatode ::

m0LN4r je izjavil:

jatode je izjavil:

Jaz pridem na 12x 3 minute 36, pa ko grem na kako potepanje, recimo 5x5 25, celo leto je to 50-60 minut tops.
Pa kartice za avtomatsko placevanje se nimam, drugace bi samo natocil in odpeljal.


Da v celem letu rabiš samo 5 polnjenj na polnilnici? Nemogoče razen če ti avto stoji skos v garaži in nikamor ne hodiš. Če rabiš 2 postanka na mesec na črpalki je to vsaj 10 minut na mesec, kar je 120 minut od tega, plus postanki za potovanja (36 minut kot si si izračunal za svoj primer če res opraviš v 3 minutah vse skupaj kar močno dvomim), kar je potem skupaj že 156 minut. Vzemimo avto z 400 km dosega. Električni avto za povprečno kilometrino Slovenca rabi 38 polnjenj na leto za 15.000 km kolikor je povprečna kilometrina, pri 15 sekundah za kabel ven in notr v domači garaži to znese manj kot 10 minut. Računaj še en postanek na hitri polnilnici 20 minut ko greš na dopust (če greš res več kot 400 km stran) in to znese skupaj 30 minut. Torej:
Naftni avto: 156 minut
Električni avto: 30 minut
Dobro, če se zelo dosti voziš na relacije daljše od 400 do 500 km potem pride drugače, vendar pri povprečnem Slovencu je pa tako. Skratka point je da je to glede zgubljenega časa pri električnem avtomobilu MIT in ni bistvenih razlik.

Narobe si prebral!
Da ti bo lazje, 12x po 3 minute Shell in 5x po 5 minut Petrol. To je za celo leto dovolj.
Lahko ti pa stopam, kako dolgo traja natocit 45L.


Prav sem prebral, nisi pošteno povedal. Nima veze koliko traja da natočiš 45 litrov, upoštevati moraš celoten čas ki ga porabiš: peljanje na črpalko (če je sproti potem šteješ samo čas za "detour"), stanje v vrsti za črpalko, ven iz avta, tankanje, stanje v vrsti za plačilo, plačilo, nazaj do avta, peljanje iz črpalke). Močno dvomim da to narediš v 3 minutah. Amapak dajmo samo za namen te debate upoštevati da je res 3 minute kot si ti upošteval: sam si naračunal zase da 60 minut na leto. Pri električnem avtu pri večini ljudi je pa pol manj.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

TheBlueOne ::

jatode je izjavil:


Niti podrazno. Tesla supercharger potrebuje za 300 km 15 minut. Torej dva taka postanka pride 30 minut.


To govoris iz prakse? Toliko potrebujes ti na polnilnicah? Ali so to bolj osamljeni primeri take hitrosti, ko imas sreco? Namrec jaz sem slisal dosti drugacnih zgodb. Ima pa sodelavec M3, ga bom v priliki vprasal, da vidim, ce si kredibilen.

jatode je izjavil:



Računano je za veliko večino Slovencev ki relacije daljše od 400 do 500 km kolikor je doseg avtombobila delajo izjemno redko (enkrat na leto na dopustu, morda 2x letno), za veliko večino je EV zelo praktičen, še bolj praktičen od dizla saj ga lahko filaš doma in se ti ni treba nikamor voziti na črpalke da ga napolniš. Če spadaš pod izjeme, potem pač spadaš pod izjeme.


OP pise, da dela 40k km letno. Niti ne pise, da ima moznost polniti doma. Potem sprasuje kako je pri 160kmh pozizimi z i4 in je menda tako:

https://ev-database.de/pkw/1252/BMW-i4-...

Autobahn - Winter * 345 km verjetno 130kmh

Pri 160kmh verjetno bolj 250km dosega ker upor pac ne raste linearno s hitrostjo.

Pri Tesli verjetno ne bo nic drugace.

jatode ::

To govoris iz prakse? Toliko potrebujes ti na polnilnicah? Ali so to bolj osamljeni primeri take hitrosti, ko imas sreco? Namrec jaz sem slisal dosti drugacnih zgodb. Ima pa sodelavec M3, ga bom v priliki vprasal, da vidim, ce si kredibilen.


Toliko je na Ionity 350 kW polnilnicah (in na V3 superchargerjih), pri V2 superchargerjih pa dobrih 5 minut več (dobre 20 minut, ali včasih 25 minut traja do 60 %, kar je za 300 km).

OP pise, da dela 40k km letno


Torej se mu električni avto zelo splača, več kot delaš kilometrov, bolj se splača.

Niti ne pise, da ima moznost polniti doma.


Glede na to da sprašuje za električni avto se privzame da ima možnost polniti doma (80 % Slovencev jo ima), ker če te možnosti nima potem sploh ne bi spraševal za električni avto ker potem se ti ne splača, kar vsak ve. Električni avto zahteva da imaš možnost polnjenja doma.

Potem sprasuje kako je pri 160kmh pozizimi z i4 in je menda tako:

https://ev-database.de/pkw/1252/BMW-i4-...

Autobahn - Winter * 345 km verjetno 130kmh

Pri 160kmh verjetno bolj 250km dosega ker upor pac ne raste linearno s hitrostjo.

Pri Tesli verjetno ne bo nic drugace.


To sem mu vse povedal, preberi na nazaj. Pri Tesli je dosega 315 km STESTIRANO pri 150 km/h, pri 120 km/h pa 450 km. 345 km je več kot zadosti za 99 % voženj pri 99 % ljudeh (tudi on je napisal da ima samo 60 km do šihta).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

TheBlueOne ::

jatode je izjavil:



Toliko je na Ionity 350 kW polnilnicah (in na V3 superchargerjih), pri V2 superchargerjih pa dobrih 5 minut več (dobre 20 minut, ali včasih 25 minut traja do 60 %, kar je za 300 km).



Je to max hitrost, povprecna hitrost ali kaj?

jatode je izjavil:



To sem mu vse povedal, preberi na nazaj. Pri Tesli je dosega 315 km STESTIRANO pri 150 km/h, pri 120 km/h pa 450 km.


Zanimiva zima...

jatode je izjavil:



Glede na to da sprašuje za električni avto se privzame da ima možnost polniti doma (80 % Slovencev jo ima), ker če te možnosti nima potem sploh ne bi spraševal za električni avto ker potem se ti ne splača, kar vsak ve. Električni avto zahteva da imaš možnost polnjenja doma.


To pa res ni pravilo. Niti ni pisal kako naredi vecino kilometrov. Lahko, da je dosti od doma. Sej ni brezveze, da se nagiba k dizlu.

Zgodovina sprememb…

jatode ::

Je to max hitrost, povprecna hitrost ali kaj?

To je celoten čas polnjenja.

Zanimiva zima...


Zima? 468 km dosega pri 90 km/h, ter 333 km dosega pri 120 km/h stestirano:


To pa res ni pravilo. Niti ni pisal kako naredi vecino kilometrov. Lahko, da je dosti od doma. Sej ni brezveze, da se nagiba k dizlu.


Seveda je pravilo, za električni avto rabiš doma navadno vtičnico (tja kjer priklopiš tudi mikrovalovko in polnilec za telefon), to vsak ve. Jaz govorim za veliko večino ljudi, kar pomeni da je velika možnost da je tudi avtor teme tak. Če pa dela 500 kilometrske ture vsaj 2x na teden, potem bi pač spadal pod izjeme. Dizel kupovat v letu 2021 je neumnost, kmalu bodo mesta zaprta za dizle, marsikod so že:
Phase-out of fossil fuel vehicles @ Wikipedia

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

TheBlueOne ::

jatode je izjavil:

Je to max hitrost, povprecna hitrost ali kaj?

To je celoten čas polnjenja.

Zanimiva zima...


Zima? 468 km dosega pri 90 km/h, ter 333 km dosega pri 120 km/h stestirano:


Ali je to teoreticno najhitrejsi celoten cas polnjenja, ali je to povprecen celoten cas polnjenja ali je to najdaljsi celoten cas polnjenja?

Ja, potem si pri 160kmh verjetno na ca. 250km? Ni linearno.

jatode je izjavil:


Phase-out of fossil fuel vehicles @ Wikipedia


Poglej casovke. Dizel se b.p. se izide. Euro 6 dizli so prepovedani bolj malokje, mi bos pa sigurno dal seznam, da vidim kam ne smem. Je EV se vedno vecja omejitev, ker v marsiakteri drzavi se skoraj ni polnilnic.

Zgodovina sprememb…

jatode ::

TheBlueOne je izjavil:

jatode je izjavil:

Je to max hitrost, povprecna hitrost ali kaj?

To je celoten čas polnjenja.

Zanimiva zima...


Zima? 468 km dosega pri 90 km/h, ter 333 km dosega pri 120 km/h stestirano:


Ali je to teoreticno najhitrejsi celoten cas polnjenja, ali je to povprecen celoten cas polnjenja ali je to najdaljsi celoten cas polnjenja?

Ja, potem si pri 160kmh verjetno na ca. 250km? Ni linearno.


To je IZMERJEN čas polnjenja na polnilnici v praksi, toliko je čas polnjenja ves čas. Ne ni 250 km pri 160 km/h! Pri 150 km/h je 315 km dosega, pri 180 km/h pa je 250 km dosega. Torej bi pri 160 km/h bilo več kot 280 do 290 km. Vsi podatki so iz testov:


Vedi nekaj, moderni sodobni električni avtomobili imajo skoraj identičen čas tudi pri 1000 kilometrski turi, bencinar je 1000 kilomersko pot opravil v 9 urah in 25 minutah, najboljši električni pa v 9 urah in 35 minutah, razlika je zanemarljiva. Ogromno modelov je bilo pod 10 ur.

https://insideevs.com/news/510678/audi-...



Poglej casovke. Dizel se b.p. se izide. Euro 6 dizli so prepovedani bolj malokje, mi bos pa sigurno dal seznam, da vidim kam ne smem. Je EV se vedno vecja omejitev, ker v marsiakteri drzavi se skoraj ni polnilnic.


Ja poglej časovke in trende. Ne bodi presenečen če bo čez 5 let tudi euro 6 dizel v marsikaterem mestu prepovedan, že danes so prepovedani marsikje starejši dizli. Sicer pa saj ni problem samo prepoved, tudi cena vožnje dizla je 8x večja od cene električnega avtomobila na kilometer. Hitre polnilnice so pogoste v vseh državah, poglej in se prepričaj in še več jih bo kmalu (sicer pa je počasna polnilnica lahko tudi vsak gospodinjski štekar, kar najdeš čisto povsod):
https://www.plugshare.com/

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()

dj_uro ::

ne piši prosim 8x, ker je 6x...
bodi strikten povsod, ne le pri določenih zadevah8-)
vw-klub.si

TheBlueOne ::

jatode je izjavil:


To je IZMERJEN čas polnjenja na polnilnici v praksi, toliko je čas polnjenja ves čas. Ne ni 250 km pri 160 km/h! Pri 150 km/h je 315 km dosega, pri 180 km/h pa je 250 km dosega. Torej bi pri 160 km/h bilo več kot 280 do 290 km.


Caki malo, tvoji podatki za zimo:

90kmh --> 468km
+30 -135
120kmh --> 333
Sledi
+30 -135
150kmh --> 198

Ce bi bilo linearno in smo sele pri 150kmh. Slabsa projekcija, kot sem predvidel. Da ne govorimo, da se upor zal ne visa linearno in so stevilke se slabse. Cisto iskreno nisem vedel, da je tako slabo. Kaj potem imas pri 160kmh realno dobre 100km dosega? Oziroma kje delam napako?

ginekk ::

Poraba električarja pri udobni hitrosti 160km/h je velika, kupiš če imaš kje za polnit preko noči. Bo moralo preteči še nekaj vode preden bo EV polnilna infrastruktura na ravni polnilniške mreže fosilnih goriv.

Nekdo je omenil ID4. Vendar ID4 ima omejeno končno hitrost na 180km/h.
Ne vem zakaj omejujejo EV, če ne zaradi porabe. Morda zaradi pregrevanja pri rabi okoli maksimuma moči. To je bil problem pri i3 recimo.

TheBlueOne ::

jatode je izjavil:


Ja poglej časovke in trende. Ne bodi presenečen če bo čez 5 let tudi euro 6 dizel v marsikaterem mestu prepovedan, že danes so prepovedani marsikje starejši dizli. Sicer pa saj ni problem samo prepoved, tudi cena vožnje dizla je 8x večja od cene električnega avtomobila na kilometer. Hitre polnilnice so pogoste v vseh državah, poglej in se prepričaj in še več jih bo kmalu (sicer pa je počasna polnilnica lahko tudi vsak gospodinjski štekar, kar najdeš čisto povsod):
https://www.plugshare.com/


Cez pet let se ravno odlicno izide da zvozim dizla. Sedaj je bil ze zelo ugoden. Sem preracunaval in se EV ni niti priblizno izsel. Morda za drug avto ampak so malo predragi, ce ne delajo dosti km.

jatode ::

dj_uro je izjavil:

ne piši prosim 8x, ker je 6x...
bodi strikten povsod, ne le pri določenih zadevah8-)


Odvisno od primera, če polniš čez noč je 8x. Električni avto filan čez noč na poceni tarifo stane 1 € na 100 km, dizel take velikosti recimo poraba 6,5 litra, kar je pri današnji ceni 1.307 € na liter 8,5 € na 100 km, kar je 8 kratna razlika.

TheBlueOne je izjavil:

jatode je izjavil:


To je IZMERJEN čas polnjenja na polnilnici v praksi, toliko je čas polnjenja ves čas. Ne ni 250 km pri 160 km/h! Pri 150 km/h je 315 km dosega, pri 180 km/h pa je 250 km dosega. Torej bi pri 160 km/h bilo več kot 280 do 290 km.


Caki malo, tvoji podatki za zimo:

90kmh --> 468km
+30 -135
120kmh --> 333
Sledi
+30 -135
150kmh --> 198

Ce bi bilo linearno in smo sele pri 150kmh. Slabsa projekcija, kot sem predvidel. Da ne govorimo, da se upor zal ne visa linearno in so stevilke se slabse. Cisto iskreno nisem vedel, da je tako slabo. Kaj potem imas pri 160kmh realno dobre 100km dosega? Oziroma kje delam napako?


Caki malo, tvoji podatki za zimo:


Niso moji podatki. Podatki so iz testov.

90kmh --> 468km
+30 -135
120kmh --> 333
Sledi
+30 -135
150kmh --> 198


FAIL v dojemanju! Seveda ne, to kar si napisal nima nobenega smisla. Pri večji hitrosti je "davek" zaradi ogrevanja kabine proporcionalno manjši kot pri nižji hitrosti. Konkretno za ogrevanje kabine rabiš 1 kW pri Tesli 2021. Če voziš mestno vožnjo z porabo 10 kWh je to lahko 10 % energije za ogrevanje kabine, če pa voziš 150 km/h kjer je poraba 23,5 kWh pa tistih 1 kW za ogrevanje kabine znaša samo še 4 %.

Da ne govorimo, da se upor zal ne visa linearno in so stevilke se slabse. Cisto iskreno nisem vedel, da je tako slabo. Kaj potem imas pri 160kmh realno dobre 100km dosega? Oziroma kje delam napako?


Omejitev na avtocesti je 130 km/h, kar pomeni da imaš pozimi pri tej hitrosti 300 km dosega, poleti pa cca 410 km, kar je več kot zadosti za 99 % voženj. Za tisti 1 % pa se pač ustaviš za četrt ure na hitri polnilnici tiste 2x na leto, not a big deal.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: jatode ()
«
1
2 3 4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Resnica o škodljivosti dizla (strani: 1 2 3 419 20 21 22 )

Oddelek: Loža
1058105307 (65372) D3m

Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Loža
25626380 (22911) bluefish

Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
17919983 (18020) bluefish

Več podobnih tem