» »

Kaj še preventivno menjat na malem servisu

Kaj še preventivno menjat na malem servisu

«
1
2

noob96 ::

Zanima me ali je še kaj od potrošnega materiala pametno menjat na malem servius na 15k km.

avto je peugeout 508, 1.6 hdi l. 2011

-olje
-filter olja
-zračni filter
-filter kabine
-potencialno naftni filter
- še kaj druga?

slotech5 ::

Obvezno po 1 letu je samo olje in oljni filter. Ostalo odvisno, kdaj je bilo nazadnje menjano.

Reaper ::

Jaz na vsak servis menjam tudi filter kabine. Stane skoraj nič in se ne obremenjujem s kakšnim rošenjem kabine, kot tisti, ki ga menjajo na N let ali samo spihajo.

Miha 333 ::

noob96 je izjavil:

Zanima me ali je še kaj od potrošnega materiala pametno menjat na malem servius na 15k km.

avto je peugeout 508, 1.6 hdi l. 2011

-olje
-filter olja
-zračni filter
-filter kabine
-potencialno naftni filter
- še kaj druga?


Kako da ni sedaj velik servis, saj je ravno izpolnjen časovni interval za ta motor (10 let)? Je morda že bil narejen prej zaradi kilometrov?

Če sta minili 2 leti od menjave zavorne tekočine, jo je treba zamenjati.
Ostalo po potrebi. Preveriti zavore, zračnost podvozja, morebitne sledi puščanja olja, nivo olja v menjalniku, delovanje termostata, nastavitev žarometov, delovanje klime, žarnice, brisalci, prebrati parametre DPF (diferencialni pritisk, morebitne napake v zvezi z regeneracijo), preveriti cevi okrog turbine in intercoolerja. Namreč pod mali servis se smatra tudi splošen pregled vozila, da je to zanesljivo za vožnjo do naslednjega servisnega intervala.

blackbfm ::

Reaper je izjavil:

Jaz na vsak servis menjam tudi filter kabine. Stane skoraj nič in se ne obremenjujem s kakšnim rošenjem kabine, kot tisti, ki ga menjajo na N let ali samo spihajo.


filter kabine odstranjuje smeti iz zraka, ne vlage

Če sta minili 2 leti od menjave zavorne tekočine, jo je treba zamenjati.


Menja se jo po specifikacijah proizvajalca ali pa ko pride vlaga v sistem.. da bi bilo zavorno po "dveh letih" mus menjat pač ne drži

Miha 333 ::

blackbfm je izjavil:


Če sta minili 2 leti od menjave zavorne tekočine, jo je treba zamenjati.


Menja se jo po specifikacijah proizvajalca ali pa ko pride vlaga v sistem.. da bi bilo zavorno po "dveh letih" mus menjat pač ne drži

Točno tako, Peugeot za večino in tudi ta model predpisuje menjavo zavorne tekočine na 2 leti, ne pišem na pamet.

Horas ::

malo pretiravate eni ni čudn d tako mastno služijo servisi in mehaniki. menja se ko crkne! ole pa filter se menja na 30kkm ne pa na 10-15 tako kot majo servisi pogoj ob nakupu novega sicer garancija ne velja. za stare avto pa tk al tk, se ne splača neki preventivno menjat. ko crkne menjaš, konec. voziš dalje.
8700k+z390, 32gb 3600mhz, 1080ti, 700w gold, 512gb+2x250gb m.2 nvme + 2tb hdd

8500+b360, 32gb 2666mhz, rx 6600, 600w bronze, 512gb+250gb ssd m.2 + 2tb hdd

rejven ::

Pa zakaj k***C bi čakal, da crkne če vem, da bo? Menjaj zdej pa mir. A diske/ploščice tud čakaš, da so do konca hin?. Js vsakič ko menjam gume ali servis vprašam kako je stanje in če ne reče dobro menjam (sitem bo še..).
Olje pa menjam enkrat na let, pa na dveh avtih skupaj ne nardim 30k km.

m0LN4r ::

Eni sparajo na avtu in na servisu, pol pa ga nevzdrzevanega predajo naprej naslednji zrtvi. Krog se zakljuci, ko dva ista naletita na en drugega, pol se pa odpirajo teme: "kupil rabljen avto in po 1 mescu dela probleme"

Skrtarjenje na vsakem vogalu.
Tak mimgrede, se najbolj butast clovek lahko olje zamenja, pa magar brez filtra na 15k in na 30 ga peljes k mehaniku. Pumpa za olje se dobi za 10 evrov, olje pa za 10-20 odvisno al spar budget al shell. Menjas pa v 20ih minutah.
Res je recimo, jaz pri korejcu lahko menjam filter tudi brez posebnega orodja, ker je direkt spodaj dostopen z roko.

Ce ima avto blazilce, bi jaz to menjal relativno pogosto zaradi udobja in nebi cakal, do zadnjega momenta, kot 99% ljudi.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Blinder ::

Blazilci so tipo 400 € plus 100 € za delo?
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

m0LN4r ::

https://www.autodoc.si/search?keyword=b...

Odvisno od avta, ne mislim komplet, lahko tudi gume das menjat zgoraj spodaj, pa je ze opazna razlika, ko so tiste gume, ce jih ima sesedene in trde.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Klamzi ::

Odvisno od avta, načeloma pa malenkost več, če še menjaš vzmeti, udarne gumice, ležaje amortizerjev...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Klamzi ()

blackbfm ::

Menjas pa v 20ih minutah


To vsi pravjo, potem se pa avto rihta cel popoldne ker realno 20 minut pripravljas prostor in orodje, 20 minut da prides do filtra, 20 minut pustiš da se steče, potem 20 minut pospravljas ker si polil olje, itd :))

hojnikb ::

ce mas filter zgoraj motorja v vlozku je to 10 sekund dela.
#brezpodpisa

HotBurek ::

Ne pozabit tudi zamenjat zrak v gumah, ker ko je dlje časa notri pod pritiskom postane težji, in potem so kolesa težja in bolj ruka.

Se pravi, sprazniš na prazno, da gre star težek zrak ven, pa novega notri. Se pozna do 0.2 litra pri porabi, pa lepša vožnja je čez pukle.

Probi pa boš presenečen!
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

WizzardOfOZ ::

Horas je izjavil:

malo pretiravate eni ni čudn d tako mastno služijo servisi in mehaniki. menja se ko crkne! ole pa filter se menja na 30kkm ne pa na 10-15 tako kot majo servisi pogoj ob nakupu novega sicer garancija ne velja. za stare avto pa tk al tk, se ne splača neki preventivno menjat. ko crkne menjaš, konec. voziš dalje.

katero olje pa zdrži 30.000 km? rad bi vedel katero je to odlično olje, pa kok je cena zanj?

če vidiš napokan amortizer tudi čakaš da se bo odlomil, pa boš šele po tem menjal?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

obstajajo stroji, kjer so intervali menjav olja tudi ekvivalent 100kkm in vec, pa ni z oljem nic narobe k pride ven.

Key tukaj je seveda pravo olje, kolicina in nacin obratovanja.
#brezpodpisa

WizzardOfOZ ::

ja, obstajajo. je pa v njih tudi količina olja parkrat večja.

ne boš pa rekel da 4 litre najboljšega olja, ki gredo v 2500 ccm motor, zdrži 30.000km? jih ne. motul priporoča menjavo njihovih najboljših olj med 10.000 in 15.000 km.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

hojnikb ::

če bo tak stroj 95% časa kruzal po AC, ga tut 30kkm menjave olja nebodo ubile.
#brezpodpisa

WizzardOfOZ ::

bodo. samo ne v prvih 150.000 km.
navadno mineralno olje zdrži okoli 10k, polsintetično ene 15, polna sintetika max 20k, ostalo pa teflon rešuje. ko se bo teflon uničil, bo šel pa motor rakom žvižgat.
to se je izredno poznalo na 1.5 dci motorjih. mat ima takega cliota s preko 200k in še prvi ojnični ležaji, ampak menja olje na 10k, predpisano je pa na 30k. večina je pa na enakih motorjih že pri 80k menjala ojnične ležaje, ki so servise delali na 30k.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Zgodovina sprememb…

hojnikb ::

mogoče majo japonci te težave, ja. Maš pa precej tdijev, ki delajo normalno 30kkm servise pa gredo bp do 500kkm+
Nwm sicer zakaj bi šel motor rakom žvizgat zarad teflonov. Bo zru olje, nebo pa crknu.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()

WizzardOfOZ ::

ker je folk butast, pa ne zna pogledat če ma dost olja.

pa japonci nimajo teh problemov, ker imajo predpisano menjavo full sintetike na 15 do 20k. tisti s polsintetiko pa med 10 in 15k.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

šernk ::

katero olje pa zdrži 30.000 km? rad bi vedel katero je to odlično olje, pa kok je cena zanj?

to govorijo tisti, ki zamenjajo olje v 20ih minutah. >:D

pri meni traja menjava olja cca 1h. Od tega se cca 30min zajebavaš samo z odstranjevanjem in ponovno monžato zaščitnih plastik. Tud menjava žarnice pomeni pri meni 1min dela na desni strani. Na levi pa pol ure če vzameš bližnjico in razdreš pol avta, če jo imaš za zamenjat na cesti, po možnosti še v temi si tam verjetno do naslednjega jutra.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

jest10 ::

Če potegneš olje skozi odprtino za nalivanje/luknjo za testno palico, si lahko konec v 20 min. Jasno ti ga kake pol litra starega na tak način ostane v mašini, ma vseeno bolje, kot brez menjave

kixs ::

Sparat pa ni vazno koliko kosta...

WizzardOfOZ ::

jest10 je izjavil:

Če potegneš olje skozi odprtino za nalivanje/luknjo za testno palico, si lahko konec v 20 min. Jasno ti ga kake pol litra starega na tak način ostane v mašini, ma vseeno bolje, kot brez menjave

zakaj bi to bedarijo počel? pri twm ti ostanejo v motorju ravno tiste vsedline, ki bi morale prve ven.
zapelješ na dvigalo, spuatiš olje ven in potem novega not naliješ. to je za motor najboljše.
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

starfotr ::

Seveda. In tudi menjava filtra hkrati z menjavo olja je edina pametna poteza.

Zavorno tekočino je treba menjat v celem sistemu ne samo spraznit posodice in dotočit novo.

Ter pri tem upoštevat pravi vrstni red odzračevanja.

Tudi na tehničnem pregledu ti (sicer ne vsakič in ne vsakemu) pregledajo zavorno tekočino.

Nato je tu še hladilna tekočina in menjava le te.

Pa seveda menjava olja v menjalniku. Tudi v ročnem.

V glavnem, če samo redno menjaš tekočine in filtre, je to že mnogo bolje, kot velika večina avtov, ki so na trgu.

jest10 ::

WizzardOfOZ je izjavil:

jest10 je izjavil:

Če potegneš olje skozi odprtino za nalivanje/luknjo za testno palico, si lahko konec v 20 min. Jasno ti ga kake pol litra starega na tak način ostane v mašini, ma vseeno bolje, kot brez menjave

zakaj bi to bedarijo počel? pri twm ti ostanejo v motorju ravno tiste vsedline, ki bi morale prve ven.
zapelješ na dvigalo, spuatiš olje ven in potem novega not naliješ. to je za motor najboljše.

Če ti avto stoji v garaži po en mesec ja. Po vožnji je vse lepo premešano in nimaš nobenih usedlin(isti idiotizem, kot ga eni širijo z usedlinami v tanku)

korenje3 ::

Reaper je izjavil:

Jaz na vsak servis menjam tudi filter kabine. Stane skoraj nič in se ne obremenjujem s kakšnim rošenjem kabine, kot tisti, ki ga menjajo na N let ali samo spihajo.


kakšno povezavo ima filter z rošenjem kabine?
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

korenje3 ::

HotBurek je izjavil:

Ne pozabit tudi zamenjat zrak v gumah, ker ko je dlje časa notri pod pritiskom postane težji, in potem so kolesa težja in bolj ruka.

Se pravi, sprazniš na prazno, da gre star težek zrak ven, pa novega notri. Se pozna do 0.2 litra pri porabi, pa lepša vožnja je čez pukle.

Probi pa boš presenečen!


sej ne veš kaj pišeš.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

WizzardOfOZ ::

jest10 je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

jest10 je izjavil:

Če potegneš olje skozi odprtino za nalivanje/luknjo za testno palico, si lahko konec v 20 min. Jasno ti ga kake pol litra starega na tak način ostane v mašini, ma vseeno bolje, kot brez menjave

zakaj bi to bedarijo počel? pri twm ti ostanejo v motorju ravno tiste vsedline, ki bi morale prve ven.
zapelješ na dvigalo, spuatiš olje ven in potem novega not naliješ. to je za motor najboljše.

Če ti avto stoji v garaži po en mesec ja. Po vožnji je vse lepo premešano in nimaš nobenih usedlin(isti idiotizem, kot ga eni širijo z usedlinami v tanku)

zakaj imajo potem vijaki za izpust olja magnet? zaradi lepšega?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!

Blinder ::

Tle vprasi za ceno servisa, imajo 30% popust :)) A cena ze v startu par 100% visja od "normalne"
https://regionalobala.si/novica/kako-pr...
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

energetik ::

jest10 je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

jest10 je izjavil:

Če potegneš olje skozi odprtino za nalivanje/luknjo za testno palico, si lahko konec v 20 min. Jasno ti ga kake pol litra starega na tak način ostane v mašini, ma vseeno bolje, kot brez menjave

zakaj bi to bedarijo počel? pri twm ti ostanejo v motorju ravno tiste vsedline, ki bi morale prve ven.
zapelješ na dvigalo, spuatiš olje ven in potem novega not naliješ. to je za motor najboljše.

Če ti avto stoji v garaži po en mesec ja. Po vožnji je vse lepo premešano in nimaš nobenih usedlin(isti idiotizem, kot ga eni širijo z usedlinami v tanku)
No ja. Preden porinejo tisto sesalno cev notr, se že zadeve delno usedejo v karter oz. težje stvari so že tam. Saj oil pickup ne pobira direktno z dna + na čepu je magnet za morebitne železne delce. Jasno je edini pravi način, da stočiš spodaj, zamenjaš filter in natočiš sveže olje. Na domačem dvorišču mi to vzame max 45min vključno s pospravljanjem.

Preventivno menjati je smiselno kvečjemu zavorno tekočino, ker sem že večkrat videl posledice nemenjave v zavornih cilindrih, ki zarustajo. Tudi to je povsem enostavno, na 2 leti, ko menjam letne/zimske, nataknem cevke na odzračevalne ventilčke, jih odprem in v rezervoar sproti točim svežo tekočino. Tako zamenjam cca. pol litra vsake 2 leti.
Zračni filtri načeloma ne vplivajo na življensko dobo avtodelov, tudi če so zapacani.
Še ena pomembna preventivna zadeva, pozimi probat čim bolj pogosto sprati podvozje zaradi soli in pa zaščita z dinitrolom. To vidim zdaj, ko sem 8 let zanemarjal zaščito podvozja in imam rjo. Prej mi bo požrlo podvozje, preden bo crknil motor ali karkoli drugega.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

m0LN4r ::

blackbfm je izjavil:

Menjas pa v 20ih minutah


To vsi pravjo, potem se pa avto rihta cel popoldne ker realno 20 minut pripravljas prostor in orodje, 20 minut da prides do filtra, 20 minut pustiš da se steče, potem 20 minut pospravljas ker si polil olje, itd :))
20 minut je bilo misljeno, ce samo s pumpo olje menjas, brez filtra. Faking 20 evrov za frisno olje. Kava pa pol na dan.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

m0LN4r ::

WizzardOfOZ je izjavil:

ker je folk butast, pa ne zna pogledat če ma dost olja.

pa japonci nimajo teh problemov, ker imajo predpisano menjavo full sintetike na 15 do 20k. tisti s polsintetiko pa med 10 in 15k.

Ni res. Odvisno je od velikosti motorja, moci in teze vozila. Sodobna, dobro narejena vozila, ki se ne terajo v obrate, ne terajo pod 7s do 100 in ne vlacijo 2 toni, komot laufajo 30kkm z oljem pa olju ne bo nic, edino sajast bo, ker motor ni pod naporom in ni nekega hudega trenja.

KER ni vseeno ali ima avto 200+ konjev in dela 4000-6000 obratov na minuto ali pa ima 75 konjev 300kg manj in dela 1500-2500 obratov na minuto pa se to povprecno na nizji temperaturi.

Sicer pa tudi na GTIju je racunalnik sele pri 26kkm rekel, menjaj mi olje. Razne debate o 150.000kkm pa so v tem segmentu irelevantne.

Cilindri so danes tako fino narjeni, da to ni primerjave z cilindri izpred 20 let.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

;-) ::

Največ dobrega kaj lahko narediš za avto sploh dizel IN ZASE in je marsikdaj spregledano pri servisih je, da zraven rednih servisov redno menjavaš naftni filter, zavorno tekočino in da se ne voziš z nizkim nivojem goriva v keslu.

jest10 ::

Jasno je edini pravi način, da stočiš spodaj, zamenjaš filter in natočiš sveže olje.


To itak. Samo je pa vseeno bolje menjati samo olje, pa magari da ga spumpaš po cevki, kot ne menjati ničesar.
(Prej je bilo govora o 30k intervalu, pri katerem sam pri 15k menjaš le olje)

kixs ::

m0LN4r je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

ker je folk butast, pa ne zna pogledat če ma dost olja.

pa japonci nimajo teh problemov, ker imajo predpisano menjavo full sintetike na 15 do 20k. tisti s polsintetiko pa med 10 in 15k.

Ni res. Odvisno je od velikosti motorja, moci in teze vozila. Sodobna, dobro narejena vozila, ki se ne terajo v obrate, ne terajo pod 7s do 100 in ne vlacijo 2 toni, komot laufajo 30kkm z oljem pa olju ne bo nic, edino sajast bo, ker motor ni pod naporom in ni nekega hudega trenja.

KER ni vseeno ali ima avto 200+ konjev in dela 4000-6000 obratov na minuto ali pa ima 75 konjev 300kg manj in dela 1500-2500 obratov na minuto pa se to povprecno na nizji temperaturi.

Sicer pa tudi na GTIju je racunalnik sele pri 26kkm rekel, menjaj mi olje. Razne debate o 150.000kkm pa so v tem segmentu irelevantne.

Cilindri so danes tako fino narjeni, da to ni primerjave z cilindri izpred 20 let.


Kaj imajo veze konji in stevilo obratov? Teras lahko tako mocnega, kot svoh. Navado mlincka moras terat, da se sploh premakne...

hojnikb ::

korenje3 je izjavil:

Reaper je izjavil:

Jaz na vsak servis menjam tudi filter kabine. Stane skoraj nič in se ne obremenjujem s kakšnim rošenjem kabine, kot tisti, ki ga menjajo na N let ali samo spihajo.


kakšno povezavo ima filter z rošenjem kabine?

se malo jutranje kavice bo treba spit, da bos mogoce postudiral zakaj je tako :)
#brezpodpisa

m0LN4r ::

kixs je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

ker je folk butast, pa ne zna pogledat če ma dost olja.

pa japonci nimajo teh problemov, ker imajo predpisano menjavo full sintetike na 15 do 20k. tisti s polsintetiko pa med 10 in 15k.

Ni res. Odvisno je od velikosti motorja, moci in teze vozila. Sodobna, dobro narejena vozila, ki se ne terajo v obrate, ne terajo pod 7s do 100 in ne vlacijo 2 toni, komot laufajo 30kkm z oljem pa olju ne bo nic, edino sajast bo, ker motor ni pod naporom in ni nekega hudega trenja.

KER ni vseeno ali ima avto 200+ konjev in dela 4000-6000 obratov na minuto ali pa ima 75 konjev 300kg manj in dela 1500-2500 obratov na minuto pa se to povprecno na nizji temperaturi.

Sicer pa tudi na GTIju je racunalnik sele pri 26kkm rekel, menjaj mi olje. Razne debate o 150.000kkm pa so v tem segmentu irelevantne.

Cilindri so danes tako fino narjeni, da to ni primerjave z cilindri izpred 20 let.


Kaj imajo veze konji in stevilo obratov? Teras lahko tako mocnega, kot svoh. Navado mlincka moras terat, da se sploh premakne...

Menda ti je jasno kaj pomeni, vecja moc, vecja poraba, vec izgorevanja, vecji pritisk, vec napora, vec trenja, vec vrtljajev.
Da bo lazje: i20 - 30.000km ali 24M in i20N - 10.000km ali 12M, direkt iz Betriebsanleitung.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Ganon ::

Navajen sem, da vsako leto zamenjam olje in oljni filter, to je najmanjši strošek. Oboje prinesem s sabo, seveda k nepooblaščencu, ki mu zaupam. Filter notranjega prostora in filter zraka zamenjam sam v parih minutah. Po potrebi. Filter goriva je bil menjan 3 leta nazaj. Avto je izredno ekonomičen in deluje brez težav.

sekvap ::

dejstvo je, da bi bilo bolj smiselno predvidevat servisen intervale na delovne ure, kot imajo to predvideni stroji. Je razlika ali narediš 100km v mestu ali 100km na avtocesti. Na avtocesti ti avto deluje 50 min, v mestu pa 4 ure. Torej bi lahko tisti na avtocesti brez težav menjali olje na 30.000km, tisti v mestu pa na 15.000km. Menjava je predvidena tako, da je na varni strani. Pri renoju so šli na malo manj varno stran s 30.000km in so nastale težave.

zato so pa avti, ki imajo 300.000km v štirih letih še vedno kot novi in če bi moral izbirat med avtom, ki ima 100.000 mestnih ali hribovskih km, ali pa med 200.000 avtocestnih km, je zagotovo boljši nakup slednji.

korenje3 ::

hojnikb je izjavil:

korenje3 je izjavil:

Reaper je izjavil:

Jaz na vsak servis menjam tudi filter kabine. Stane skoraj nič in se ne obremenjujem s kakšnim rošenjem kabine, kot tisti, ki ga menjajo na N let ali samo spihajo.


kakšno povezavo ima filter z rošenjem kabine?

se malo jutranje kavice bo treba spit, da bos mogoce postudiral zakaj je tako :)


Rosi se ti samo če ti klima ne dela. Vse klime imajo pa delno recirkulacijo, tako da če je filter zamašen ne pomeni da se bodo stekla rosila.

sekvap je izjavil:

dejstvo je, da bi bilo bolj smiselno predvidevat servisen intervale na delovne ure, kot imajo to predvideni stroji. Je razlika ali narediš 100km v mestu ali 100km na avtocesti. Na avtocesti ti avto deluje 50 min, v mestu pa 4 ure. Torej bi lahko tisti na avtocesti brez težav menjali olje na 30.000km, tisti v mestu pa na 15.000km. Menjava je predvidena tako, da je na varni strani. Pri renoju so šli na malo manj varno stran s 30.000km in so nastale težave.

zato so pa avti, ki imajo 300.000km v štirih letih še vedno kot novi in če bi moral izbirat med avtom, ki ima 100.000 mestnih ali hribovskih km, ali pa med 200.000 avtocestnih km, je zagotovo boljši nakup slednji.


Največ škode se naredi pri vžigu motorja ali pri hitrem pospeševanju.
Tako da 30000km pove bolj malo. So pa te številke nekako preventivne.

Tako da dokler je olje čisto ga ni potrebno menjat. Ko se čez olje ne vidi ga je potrebno menjat. Takrat je največ kovniskih delcev v olju in to povzroča erozijo cilindrov in ostalih delov. Pri neupoštevanju tega se lahko zgodi, da bo motor kuril več olja.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: korenje3 ()

kixs ::

m0LN4r je izjavil:

kixs je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

WizzardOfOZ je izjavil:

ker je folk butast, pa ne zna pogledat če ma dost olja.

pa japonci nimajo teh problemov, ker imajo predpisano menjavo full sintetike na 15 do 20k. tisti s polsintetiko pa med 10 in 15k.

Ni res. Odvisno je od velikosti motorja, moci in teze vozila. Sodobna, dobro narejena vozila, ki se ne terajo v obrate, ne terajo pod 7s do 100 in ne vlacijo 2 toni, komot laufajo 30kkm z oljem pa olju ne bo nic, edino sajast bo, ker motor ni pod naporom in ni nekega hudega trenja.

KER ni vseeno ali ima avto 200+ konjev in dela 4000-6000 obratov na minuto ali pa ima 75 konjev 300kg manj in dela 1500-2500 obratov na minuto pa se to povprecno na nizji temperaturi.

Sicer pa tudi na GTIju je racunalnik sele pri 26kkm rekel, menjaj mi olje. Razne debate o 150.000kkm pa so v tem segmentu irelevantne.

Cilindri so danes tako fino narjeni, da to ni primerjave z cilindri izpred 20 let.


Kaj imajo veze konji in stevilo obratov? Teras lahko tako mocnega, kot svoh. Navado mlincka moras terat, da se sploh premakne...

Menda ti je jasno kaj pomeni, vecja moc, vecja poraba, vec izgorevanja, vecji pritisk, vec napora, vec trenja, vec vrtljajev.
Da bo lazje: i20 - 30.000km ali 24M in i20N - 10.000km ali 12M, direkt iz Betriebsanleitung.


Obe masini sta dimenzionirani za svojo moc. Ce bos teral enega ali drugega enako, bo tudi priblizno enako za masino. Vzdrzevanja pa je neko predvidevanje uporabe avta.

m0LN4r ::

No jaz nevem, kako bos ti avto, ki trosi 2x vec teral enako, ampak me res zanima kako, bos vozil 75 konjski avto pod enakim naporom z enako kolicino izgorevanja, kot 200+ konjski avto.

Teoreticno se da pri mocnejsem manj pritisnit po gasu, ampak

Takrat je največ kovniskih delcev v olju
Na sreco pri sodobnih motorjih je tega minimalno oz. skoraj nic. Olje je crno zaradi saj, ki nastanejo pri izgorevanju goriva in oljne pare.

Predlagam, da naredis en test. Menjaj olje pri poljubni kilometrini, recimo 10kkm potem pa zmontiraj gor en Catchtank in menjaj spet pri 20kkm in primerjaj barvo olja.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

;-) ::

No jaz nevem, kako bos ti avto, ki trosi 2x vec teral enako, ampak me res zanima kako, bos vozil 75 konjski avto pod enakim naporom z enako kolicino izgorevanja, kot 200+ konjski avto.

Teoreticno se da pri mocnejsem manj pritisnit po gasu, ampak


Točno to pri 3.0 DA opažam da pri normalni vožnji grejo obrati redko preko 2500rpm, ajd ko pospešuješ na hard pa še to če nekaj srednjega ali prehitevam izven avtoceste šalta malo pod 2500. pri 2.0 DM grejo obrati kar pogosto proti 4000. Drugače imata oba preko 200KM ampak vrjetno prostornina dela svoje.

Manj razlike je pomoje pri malih motorjih 1.6 imaš od 75km motorje do 160km motorje (NA) tam si vrjetno z obema skozi na obratih ker ni navora.

kixs ::

m0LN4r je izjavil:

No jaz nevem, kako bos ti avto, ki trosi 2x vec teral enako, ampak me res zanima kako, bos vozil 75 konjski avto pod enakim naporom z enako kolicino izgorevanja, kot 200+ konjski avto.

Teoreticno se da pri mocnejsem manj pritisnit po gasu, ampak

Takrat je največ kovniskih delcev v olju
Na sreco pri sodobnih motorjih je tega minimalno oz. skoraj nic. Olje je crno zaradi saj, ki nastanejo pri izgorevanju goriva in oljne pare.

Predlagam, da naredis en test. Menjaj olje pri poljubni kilometrini, recimo 10kkm potem pa zmontiraj gor en Catchtank in menjaj spet pri 20kkm in primerjaj barvo olja.


Ocitno tebi ni jasno... motorja sta oba narejena glede na svojo moc - mocnejsi bo imel uporabljene druge, bolj primerne, materiale. Teranje je glede na obrate. Oba lahko sponas na 6K+ obratih in pri tem se oba po svoje matrata in trpi material.

d0rK ::

Je kje v LJ lokacija kjer lohka gratis zapelješ avto gor in naprimer zamenjaš olje? Na svojem avtu bom kar sam menjal filtre in olje ampak bom moral kupiti dvigalke ali pa najti eno lokacijo kjer je luknja za servis.

Menjalnik, zavora in hladilna je verjetno boljše na servisu? Hladilno me še mika da bi sam samo tisto stiskanje cevi za ujet zrak me malo nervira.

m0LN4r ::

kixs je izjavil:

m0LN4r je izjavil:

No jaz nevem, kako bos ti avto, ki trosi 2x vec teral enako, ampak me res zanima kako, bos vozil 75 konjski avto pod enakim naporom z enako kolicino izgorevanja, kot 200+ konjski avto.

Teoreticno se da pri mocnejsem manj pritisnit po gasu, ampak

Takrat je največ kovniskih delcev v olju
Na sreco pri sodobnih motorjih je tega minimalno oz. skoraj nic. Olje je crno zaradi saj, ki nastanejo pri izgorevanju goriva in oljne pare.

Predlagam, da naredis en test. Menjaj olje pri poljubni kilometrini, recimo 10kkm potem pa zmontiraj gor en Catchtank in menjaj spet pri 20kkm in primerjaj barvo olja.


Ocitno tebi ni jasno... motorja sta oba narejena glede na svojo moc - mocnejsi bo imel uporabljene druge, bolj primerne, materiale. Teranje je glede na obrate. Oba lahko sponas na 6K+ obratih in pri tem se oba po svoje matrata in trpi material.

Kaj ima to tocno veze s 2x vecjo kolicino izgoretega goriva in oljne pare, ki se v obliki saj nabira v 4-5 litrih olja?
In ne, marsikater motor ima enako osnovo, razlika je le v turbini, cevi do turbine in programu, ce se pogovarjamo o ljudskih avtih.
VAG 1.4 z 75KM ima identicen blok z tistim 1.4 wrcjem in enako kolicino olja.
Tudi EA888 imas od 90-100km pa vse do 300.
Anyway, 2-3x vec izgorevanja ustvarja tudi vec oljne pare in saj.
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM

WizzardOfOZ ::

a saje od olja pa ne "praskajo" po kovini?
Milčinski je napisal butalce kot prispodobo in ne kot priročnik!!!
Svuda u svijetu ima budala ali je izgleda kod nas centrala!!!
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Menjava olja pri dizlu. (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Loža
16423857 (11734) m0LN4r
»

Velik servis - absurdna cena? (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Na cesti
31749369 (34817) robo125
»

Vzdrževanje -+15 let starega avta (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7613508 (10050) WizzardOfOZ
»

Menjava olja Kia Ceed (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6615129 (13561) fikus_
»

Potrebnost menjave filtrov v avtu (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Na cesti
15124500 (19985) hojnikb

Več podobnih tem