» »

Potrebnost menjave filtrov v avtu

Potrebnost menjave filtrov v avtu

1 2
3
4

darkolord ::

facepalm je izjavil:

A tvoja pljuca? Btk:)
Ko stopiš iz avta, si vedno natakneš masko?

Unknown_001 ::

Če je v ozračju veliko spor gliv seveda. Sicer me boli glava.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

starfotr ::

facepalm ::

darkolord je izjavil:

facepalm je izjavil:

A tvoja pljuca? Btk:)
Ko stopiš iz avta, si vedno natakneš masko?


Zrak zunaj je "cistejsi" od tistega, ki pride v kabino skozi star filter pol umazanije in plesni..
Ce vztrajas dovolj dolgo z enim samim filtrom moras dezinfesticirat cel sistem.
Ce se sam ne zavedas problema, ne pomeni da ga ni.

IL_DIAVOLO ::

Dokler se ne nabira vlaga/rosa zaradi slabe ventilacije, ni potrebe po menjavi. To se je meni začelo pojavljati, tako da počasi bom zamenjal...počasi :D

Utk ::

facepalm je izjavil:

darkolord je izjavil:

facepalm je izjavil:

A tvoja pljuca? Btk:)
Ko stopiš iz avta, si vedno natakneš masko?


Zrak zunaj je "cistejsi" od tistega, ki pride v kabino skozi star filter pol umazanije in plesni..
Ce vztrajas dovolj dolgo z enim samim filtrom moras dezinfesticirat cel sistem.
Ce se sam ne zavedas problema, ne pomeni da ga ni.

Zakaj ne menjas pol vsak mesec? A si skrt? Kaksna je verjetnost, da traja enako casa filter olja, zraka in klime? Meni se zdi nemogoce, da bi 3 filtri s cisto razlicnimi funkcijami trajali tocno enako, eno leto.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

facepalm ::

Preventivno ga menjam 2x na leto. Pogosteje ga ne menjujem, ker ne cutim potrebe. Ce bi jo, bi seveda menjal mesecno. Me stane manj kot pol tedna kave.

Sem pa zaradi posebnega zdravstvenega stanja zelo obcutljiv na kvaliteto zraka.

Aja kar se tice ostalih filtrov, mi pa dol visi. Menjam ob predvidenem intervalu, ker so poceni in se izognem morebitnim problemom, ce bi se zabili. Je pa res, da se da zracni filter za motor malo otrest in postavit nazaj. Vsaj ce delas malo km

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: facepalm ()

energetik ::

IL_DIAVOLO je izjavil:

Dokler se ne nabira vlaga/rosa zaradi slabe ventilacije, ni potrebe po menjavi. To se je meni začelo pojavljati, tako da počasi bom zamenjal...počasi :D
Drgač na filtru se ne nabira vlaga in plesen, ker je vedno na suhem in bolj ali manj toplem. Razen če imaš neizpraven avto in ti na filter zamaka deževnica.
Jaz vsako leto potegnem ven kabinski filter in ne vidim razloga, da bi ga vsakič menjal. Je popolnoma suh, na zunanji strani malce siv, notri bel, pa kakšna iglica ali posušena osa je gor. Stresem ven in ga dam nazaj. Že samo ime filtra pove, da svinjarijo _filtrira_, torej svinjarija ostaja na zunanji strani in počasi zmanjšuje pretok. Torej glavna posledica, če ga ne menjaš dovolj pogosto, je nekaj slabši pretok zraka. Tista posušena osa pa ne bo ravno vplivala na tvoje zdravje.
Še bolj pa nima veze čistoča motornega filtra, ki mora biti res že zelo, zelo zabasan, da bi kaj vplival na zmogljivosti motorja.

Precej bolj vpliva na zdravje čistoča evaporatorja klime, ki ga je precej težje dobro spucati, pa je dejansko ves čas vlažen in ima potencial za gojenje plesni. Še kdo razen mene suši 20min klimo vsakič, ko pride domov?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

starfotr ::

Jaz jo igasnem zadnjih 5 km.

energetik ::

Zadnjih 5km lahko prevoziš v 3min ali pa v 15min :D
Evaporator pa rabi glede na izkušnje vsaj 15-20min da se posuši, odvisno od vremena.

Jaz se raje v udobju hladu pripeljem pred bajto, ugasnem avto, dam spet kontakt in ventilator, ter nastavim tajmer 20min na telefonu, da grem potem ugasnit.

Ganon ::

Filter, da je vedno na suhem in toplem? Da ni možnosti pojava plesni? Filter je tik ob uparjalniku.

energetik ::

Morda pri tvojem, pri meni je tako ene 60cm stran pa 40cm višje.
Pa ne verjamem da je pri tebi tik zraven. Vmes je sigurno še vsaj ventilator.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

TheBlueOne ::

Utk je izjavil:

Zakaj ne menjas pol vsak mesec? A si skrt? Kaksna je verjetnost, da traja enako casa filter olja, zraka in klime? Meni se zdi nemogoce, da bi 3 filtri s cisto razlicnimi funkcijami trajali tocno enako, eno leto.


Pravzaprav je visoka verjetnost, ker so specifikacije za ves potrosni material vezane na servisni interval. Torej, ko recimo VW naroci recimo Mahletu naj naredi filter za olje, bo v specifikacijah pisalo, da mora uspesno filtrirati kolilcino predvideno za recimo 30.000km. Enako bo za ves ostali potrosni material.

TheBlueOne ::

energetik je izjavil:

Torej glavna posledica, če ga ne menjaš dovolj pogosto, je nekaj slabši pretok zraka. Tista posušena osa pa ne bo ravno vplivala na tvoje zdravje.
Še bolj pa nima veze čistoča motornega filtra, ki mora biti res že zelo, zelo zabasan, da bi kaj vplival na zmogljivosti motorja.


Kabinski filtri lahko imajo tudi aktivne substance. Aktivno oglje menda adsorbira malo vecje delce, ko je potrosen verjetno slabse, kar seveda ne vidis.

Kar se tice filtra za olje pa trpijo druge zadeve, kakor crpalka za olje. Posledicno zna biti zmanjsan pretok ter tlak po filtru. Sicer ni alarmantno, ce ne odpove pumpa, ampak sigurno zmanjsa zivljenjso dobo motorja. Je pa res, da zmogljivost motorja pri normalno uporabi ne smela biti drugacna.

energetik ::

Pisal sem o zračnem motornem filtru, ne o oljnem.

rok_p ::

enkrat s prstom potegni po zadnji šipi od prtljažnika....kabinskega menjaj vsaj enkrat letno oz na predpisan interval.

glede klime: vedno vklopljena, nikoli nič ne sušim...sem pa parkrat probal voziti brez klime in ko sem jo vklopil nazaj je imel zrak nek vonj...tako da od takrat naprej je vedno on.
rok

pviran3 ::

Zračni filter ni mišljen, da boš dihal "boljši" zrak, ampak ščiti uparjalnik klime pred smetmi.

krneki0001 ::

Ogljeni kabinski filter je namenjan ravno temu - čiščenju zraka. Hkrati zaustavi še kake večje zadeve, ampak v osnovi je namenjen temu da večje delce zadrži.

Oglje se sčasoma zasiči s svinjarijo in ko je enkrat preveč, jih začne spuščat v kabino. Zato je dobro menjat tak filter vsaj enkrat letno.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

FTad ::

rok_p je izjavil:

enkrat s prstom potegni po zadnji šipi od prtljažnika....kabinskega menjaj vsaj enkrat letno oz na predpisan interval.

glede klime: vedno vklopljena, nikoli nič ne sušim...sem pa parkrat probal voziti brez klime in ko sem jo vklopil nazaj je imel zrak nek vonj...tako da od takrat naprej je vedno on.


pa je to res od filtra odvisno, da pride do takega vonja? Namrec vcasih je tudi v mojem avtu ob vklopu klime vonj po mokrem. Pa menjam filtre 1x letno za zrak in kabino.

MadMax ::

Ni filter.
Na bavarcu sem imel kronične probleme s tem smradom, na makaronarjih nikoli...
Stvari so preproste, le ljudje smo neverjetni mojstri, da jih zakompliciramo.

Tilen ::

To se dogaja, ker nimate prezračevanja ves čas na AC/AUTO. Tudi pozimi. :P
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

krneki0001 ::

To se dogaja ker je v ceveh vlaga in se zaredi svinjarija v njih, potem pa oddaja vonj. Če bi jih dobro očistil, tega smradu nebi bilo več.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

darkolord ::

Vlaga je predvsem na uparjalniku.

Ko poleti ugasneš klimo, na njem ostane kondenz. Ko se uparjalnik počasi segreje zaradi tople okolice, ostaneta vlaga in toplota, kar so čisto idealne razmere za razvoj raznih bakterij in gliv.

Zato je priporočljivo, da klimo ugasneš prej, ventilator pa pustiš prižgan, da se uparjalnik posuši. Nekateri si sicer zaradi kratkih voženj tega ne moremo privoščiti.

Unknown_001 ::

FTad je izjavil:

rok_p je izjavil:

enkrat s prstom potegni po zadnji šipi od prtljažnika....kabinskega menjaj vsaj enkrat letno oz na predpisan interval.

glede klime: vedno vklopljena, nikoli nič ne sušim...sem pa parkrat probal voziti brez klime in ko sem jo vklopil nazaj je imel zrak nek vonj...tako da od takrat naprej je vedno on.


pa je to res od filtra odvisno, da pride do takega vonja? Namrec vcasih je tudi v mojem avtu ob vklopu klime vonj po mokrem. Pa menjam filtre 1x letno za zrak in kabino.


To je zato ker klimo vklaplkate pa izklapljate za BV. Pustiš laufat pa maš suho. TUDI POZIMI
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

Zgodovina sprememb…

energetik ::

Unknown_001 je izjavil:

FTad je izjavil:

rok_p je izjavil:

enkrat s prstom potegni po zadnji šipi od prtljažnika....kabinskega menjaj vsaj enkrat letno oz na predpisan interval.

glede klime: vedno vklopljena, nikoli nič ne sušim...sem pa parkrat probal voziti brez klime in ko sem jo vklopil nazaj je imel zrak nek vonj...tako da od takrat naprej je vedno on.


pa je to res od filtra odvisno, da pride do takega vonja? Namrec vcasih je tudi v mojem avtu ob vklopu klime vonj po mokrem. Pa menjam filtre 1x letno za zrak in kabino.


To je zato ker klimo vklaplkate pa izklapljate za BV. Pustiš laufat pa maš suho. TUDI POZIMI
Pa kaj misliš, da kompresor kar ves čas laufa? Če imaš na auto in sveti lučka A/C to še ne pomeni da laufa kompresor. In če ne laufa, je uparjalnik moker in topel dokler se ne posuši. Vlažen vonj takoj po izklopu A/C je normalen, ni pa normalno če prav smrdi.
In seveda je razlika, ali avto nenehno uporabljaš, ali pa ti vmes stoji tudi po par dni.
Poleg tega pa, očitno večina ne loči kaj je ugašanje klime (torej A/C kompresorja) in pa celotnega HVAC sistema. Jasno da imaš HVAC sistev ves čas vklopljen, sicer ne laufa ventilator. Če pa imaš na polavtomatsko in izklopljen zgolj A/C, potem prav tako ne bo težav s smradom, kajti cel sistem bo povsem suh ves čas. Jaz A/C v hladni polovici leta vklapljam sam po potrebi, torej za odroševanje stekla ko je to potrebno. Ventilator pa jasno laufa ves čas.



krneki0001 je izjavil:

Ogljeni kabinski filter je namenjan ravno temu - čiščenju zraka. Hkrati zaustavi še kake večje zadeve, ampak v osnovi je namenjen temu da večje delce zadrži.

Oglje se sčasoma zasiči s svinjarijo in ko je enkrat preveč, jih začne spuščat v kabino. Zato je dobro menjat tak filter vsaj enkrat letno.
No ja, zamašen filter ne bo kar spustil delcev naprej, ampak se bo zgolj zmanjšal pretok zraka. Ogljeni pa bo spuščal naprej le vonjave, ko se zasiči. Ne bo pa kar naenkrat spustil naprej vseh nabranih delcev, razen če pride do kakšenga pretrganja filtra.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Unknown_001 ::

Energetik ne kompliciraj pa to drugim razlagaj. Glih to ugašanje pa drkenje knofa za vkolp izklop klimatizacije je problem da se plesen zaredi v sistemu. Vsaj prevetri naj se ne pa da se ti vlaga not zadržuje.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

energetik ::

Očitno sploh nisi točno prebral, kar sem napisal.

Unknown_001 ::

energetik je izjavil:

Očitno sploh nisi točno prebral, kar sem napisal.


Bunch of bullcrap o polavtomatski.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

pviran3 ::

Polo 2012 avtomatska klima v praksi
Klima laufa tudi pozimi, in razvlažuje zrak, zato se okna ne rosijo. Na potovalnem računalniku se vidi poraba klime. V prostem teku je poraba 0,6L/h, s klimo auto 1,2L/h. Če se vozi brez klime, se nekaj malega celo privarčuje. Seveda tudi pozimi.

Glede dezinfekcije klime. Je smrdelo na polno ob vklopu klime, nabavil sem nekaj podobnega v avto trgovini v Stegnah LJ
http://avtonega-nigrin.si/izdelki/notra...
in je delovalo.
Avto se pusti na obtok da laufa s klimo na polno tako da ta sprej v zaplinjenem avtu prepuca kanale in pobije bacile.
Pa filter za zrak sem dal med tem postopkom ven in ga potem zamenjal z ogljenim.

Rezultat je bil zelo ok, priporočam.

poweroff ::

Pobije bacile? Je to razkužilo ali morda antibiotik?

Ali je zgolj dezodorant, ki prikrije neprijetne vonjave?
sudo poweroff

pviran3 ::

Pobije plesen oz kar pač raste noter na vlagi. Smradu ob vklopu klime ni več že nekaj let.

Še moje izkušnje glede sušenja klime. To prepihavanje 15min pred koncem vožnje, da posušite uparjalnik, nekako odsvetujem. Pravite, da je potrebno 15 min pred ciljem klimo izklopiti, da se uparjalnik in kanali posušijo. To v praksi pomeni, da se je potrebno 20km pred ciljem voziti brez klime, kar pa v toplih dneh ni sprejemljivo in verjetno nihče ne upošteva.

Odkar sem porihtal ta smrad ob vklopu klime, se mi zdijo rezultati brez sušenja veliko boljši. Po dveh letih se problem še ni ponovil. Očitno je bolje z manj pretoka ugasniti namočen uparjalnik, kot napol suhega, ker se ob pol suhem poveča pretok ventilacije in se za kratek rok še bolj zakondenzira.

blackbfm ::

Polo 2012 avtomatska klima v praksi
Klima laufa tudi pozimi, in razvlažuje zrak, zato se okna ne rosijo.


Klima se pozimi sploh ne vzge:)) Tudi ni razloga da se karkoli rosi ce piha v šipo toplejsi zrak od okolice.

darkolord ::

Topel zrak meets hladna šipa = kondenz

blackbfm ::

Zakuris na max na šipo da se segreje vse in odpres okna da se zlufta vlaga ven

Unknown_001 ::

darkolord je izjavil:

Topel VLAŽEN zrak meets hladna šipa = kondenz


Ni zakaj.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?

Begabt

pegasus ::

pviran3 je izjavil:

Glede dezinfekcije klime. Je smrdelo na polno ob vklopu klime, nabavil sem nekaj podobnega v avto trgovini v Stegnah LJ
http://avtonega-nigrin.si/izdelki/notra...
in je delovalo.
Avto se pusti na obtok da laufa s klimo na polno tako da ta sprej v zaplinjenem avtu prepuca kanale in pobije bacile.
Zanimivo, pri meni ni bilo čisto nobenega efekta. Enak vonj kot pred tem zadimljanjem.

krneki0001 ::

blackbfm je izjavil:

Klima se pozimi sploh ne vzge:))


Odvisno od znamke in modela. Na večini avtomobilov klima ne dela šele ko je nižje od -3 stopije. Do takrat pa brez problemov vleče vlago iz avta.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

starfotr ::

Nekaj zadev je tu, ki so nesmiselne.

Če klima smrdi, ni zdravo pustiti stalno prižgane, da ne smrdi, pač pa je treba odpraviti vzrok smradu. To je očiatiti kanale in elemente klime. Lahko greste po asepsol ali pa kupite sprej s peno, tak kvaliteten, ne nek deodorant. Recimo kent ima kvalitetne spreje.

Filter menjat redno. Ali pa vsaj vzeti en in ga spihati/umiti, če vam je 10 eur preveč v lajfu.

Ugašanje klime 20 km prej je pretiravanje. 5 do 10 minut prej ugasneš AC in daš vent na na najvišjo hitrost. To vsakič.

Klimo pozimi se seveda uporablja, da se hitreje odrosi šipe. Predlagam da si v avto daste nekaj 100 g silika gela, nase vleče vlago, pač pomaga.

Tisti, ki se furate na 5 km dolge vožnje, sori, klima ni za vas. Ker jlv tistih parih minutah ne boste nič dosegli. Odpreš okno in se pelješ tiste par minut.

Tilen ::

Jaz nimam nikoli težav z vlago. Šipe nikoli niso zarošene, kljub temu, da je avto zunaj. Nastavitev ves čas AC/AUTO in nikoli nobenih problemov.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Tilen ()

blackbfm ::

Predlagam da si v avto daste nekaj 100 g silika gela, nase vleče vlago, pač pomaga.


Silika gel se hitro napije vlage, tako da to ni za daljsi rok uporabe. Plus treba je pazit ker nekatere imajo kancirogene indikatorje vlage (se pobarva na doloceno barvo) .

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

Ganon ::

starfotr je izjavil:

Ugašanje klime 20 km prej je pretiravanje. 5 do 10 minut prej ugasneš AC


Realnost je taka, da je večina relacij dovolj kratkih, da je ugašanje klime neizvedljivo. V desetih minutah lahko prevoziš kar nekaj kilometrov.

darkolord ::

starfotr je izjavil:

Tisti, ki se furate na 5 km dolge vožnje, sori, klima ni za vas. Ker jlv tistih parih minutah ne boste nič dosegli. Odpreš okno in se pelješ tiste par minut.
Iz savne se s klimo spremeni v čisto sprejemljivo okolje v manj kot minuti. Tako da, sori, klimo bom kar lepo uporabljal naprej na mojih 3 km dolgih vožnjah.

starfotr ::

Ja, seveda se ti v minuti shladi. To so take bučke, kot poraba 3,5 l na 100 km.

hojnikb ::

oboje je seveda preverjeno res.
#brezpodpisa

Ganon ::

Kako, da ne? Razlika je po vklopu klime precejšnja in to v zelo kratkem času.

hojnikb ::

pa tudi 3,5l poraba je kamot izvedljiva na kaksnih lazjih mlinckih..
#brezpodpisa

Utk ::

Ganon je izjavil:

Kako, da ne? Razlika je po vklopu klime precejšnja in to v zelo kratkem času.

Če piha hladen zrak direktno vate, drugače pozabi.

hojnikb je izjavil:

pa tudi 3,5l poraba je kamot izvedljiva na kaksnih lazjih mlinckih..

Je, enako lahko kot ohladit avto s klimo v minuti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

darkolord ::

Če piha hladen zrak direktno vate, drugače pozabi.
Ja kam pa? Sej ne rabim, da se zadnji zici hladijo, ampak da meni ni vroče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

blackbfm ::

hojnikb je izjavil:

pa tudi 3,5l poraba je kamot izvedljiva na kaksnih lazjih mlinckih..


Jaz sem testiral Clio 90tce, 4.5l/100 km. To pomeni ac, minimalno pipkanje pedal in tempomat 90-95, to je ze napol mazohisticna voznja ker se moras izogibat hitremu pospeševanju :p kako bi KOMOT prisparal se liter pa nevem

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: blackbfm ()

hojnikb ::

js mam tako porabo pri 1.5t tezki rwd kravi z voznjo po omejitvah, vecina ac. Seveda traktor dizl, ne bencin.
#brezpodpisa

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: hojnikb ()
1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Servis avta (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28847495 (19543) blackbfm
»

Prilivanje motornega olja ali menjava? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
6910245 (8827) bbbbbb2015
»

Mali servis - cena? (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
6324087 (21722) Tilen
»

smrad po klimi

Oddelek: Na cesti
379038 (6511) TheBlueOne
»

Nasveti glede klime (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
5116945 (13480) konspirator

Več podobnih tem