Forum » Loža » Resnica o škodljivosti dizla
Resnica o škodljivosti dizla
karafeka ::
[
Isto moraš primerjati z istim. Mali avtomobil ljudje uporabljajo za majhne razdalje. Če rabiš več kupiš kaj večjega z več dosega (tudi kaj večjega od ICE stane več kot 10k). Preveč pomena pripisuješ dosegu, večina ljudi ne dela takih relacij kot ti, ne moreš po sebi sklepati na vse ostale.
Ja za po mestu so EVji popolni, za čist zrak.
Za lastnika pač ne:
- ne privarčuje na gorivu, ker naredi zelo malo kilometrov
- električni avto pride več kot ICE
- sumasumarum bi privarčeval več, če bi uporabljal javni prevoz.
Dejansko se EV splača tistim, ki delajo ogromno kilometrov.
jatode ::
Tudi 10A kabel za luči je zadosti za filanje preko noči.
Koliko boš tako napolnil čez noč svojo 82 kWh Teslo? In koliko, če bo na isti varovalki gor še 10 avtov?
Zadosti za veliko večino Slovencev glede na njihovo kilometrino. Povprečje je 40 km na dan, za to rabiš komaj 7 kWh, kar pomeni manj kot 1 kW moči. Če pa polniš z 7 kW kar je moč ene gospodinjske indukcije pa lahko napolniš celo 82 kWh Teslo preko noči (za 500 km).
TheBlueOne ::
jatode ::
[
Isto moraš primerjati z istim. Mali avtomobil ljudje uporabljajo za majhne razdalje. Če rabiš več kupiš kaj večjega z več dosega (tudi kaj večjega od ICE stane več kot 10k). Preveč pomena pripisuješ dosegu, večina ljudi ne dela takih relacij kot ti, ne moreš po sebi sklepati na vse ostale.
Ja za po mestu so EVji popolni, za čist zrak.
Za lastnika pač ne:
- ne privarčuje na gorivu, ker naredi zelo malo kilometrov
- električni avto pride več kot ICE
- sumasumarum bi privarčeval več, če bi uporabljal javni prevoz.
Dejansko se EV splača tistim, ki delajo ogromno kilometrov.
Več kilometrov kot delaš bolj se splača, to je dejstvo. Ampak dejstvo je da se ti tistih 3k€ kolikor je Dacia dražja od bencinske povrne že v 3 letih tudi če delaš malo kilometrov (kar je normalno za mestni avtomobil).
Unchancy ::
Da lahko napolniš 500 km čez noč rabiš 7 kW moči
A nisi napisal, da je dost že imeti dostop do 10 A napeljave za razsvetljavo?
Pobrišite post, iz bunkerja vas že kličejo.
Adijo mod Rdeči Kmeri.
TheBlueOne ::
Tudi 10A kabel za luči je zadosti za filanje preko noči.
Koliko boš tako napolnil čez noč svojo 82 kWh Teslo? In koliko, če bo na isti varovalki gor še 10 avtov?
Zadosti za veliko večino Slovencev glede na njihovo kilometrino. Povprečje je 40 km na dan, za to rabiš komaj 7 kWh, kar pomeni manj kot 1 kW moči. Če pa polniš z 7 kW kar je moč ene gospodinjske indukcije pa lahko napolniš celo 82 kWh Teslo preko noči (za 500 km).
Ne mores gledati povprecje. Lahko da je po dnevih 10 10 10 10 10 150 150 in imas povprecje 50. Ce je povprecje visje so razlike lahko vecje. Ti moras gledati koliko so max mesecne razdalje. 7KW ti cez noc brez izgub ne bo napolnilo 82kWh. Prides na 12h brez izgub, kar pa je dalec od resnice. Bo cez palec bolj 16h.
jatode ::
TheBlueOne je izjavil:
Dejansko se EV splača tistim, ki delajo ogromno kilometrov.
Ampak potem verjetno ne polnis vedno doma, kar pa spremeni racunice. Takoj ko polnmis drugje pa racunaj se svoje ure.
Polnjenja zunaj doma je pri veli večini ljudi samo nekaj procentov letne kilometrine. Pri EVju v veliki većini primerov porabiš manj ur za polnjenje kajti velika večina polnjenja je polnjenje doma kjer potrebuješ 15 sekund, postanek na črpalki pa je 5 minut. Lej takole je: vezemimo za primer nekoga ki se vozi iz Maribora v Ljubljano v Službo (takih je okoli 15 tisoč ljudi v Sloveniji). Tak vsak dan do šihta naredi 260 km, kar se v 250 delovnih dneh nabere za 65.000 km. Tak človek z EVjem privarčuje vsako leto 4500 EUR, kar je 45.000 EUR v 10 letih in 67.500 EUR v 15 letih.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
TheBlueOne ::
Polnjenja zunaj doma je pri veli večini ljudi samo nekaj procentov letne kilometrine. Pri EVju v veliki većini primerov porabiš manj ur za polnjenje kajti velika večina polnjenja je polnjenje doma kjer potrebuješ 15 sekund, postanek na črpalki pa je 5 minut. Lej takole je: vezemimo za primer nekoga ki se vozi iz Maribora v Ljubljano v Službo (takih je okoli 15 tisoč ljudi v Sloveniji). Tak vsak dan do šihta naredi 260 km, kar se v 250 delovnih dneh nabere za 65.000 km. Tak človek z EVjem privarčuje vsako leto 4500 EUR, kar je 45.000 EUR v 10 letih in 67.500 EUR v 15 letih.
Ti moras 260 km narediti tudi v najslabsih razmerah in morda cez dan opraviti se kaj. Za to potrebujes najboljse EVje. Tu bos moral odsteti bolj resno ifrastrukturo doma, ker bos potreboval tisti standard paket. Drazji priklop, narocnina, 6mm2 kabli v stenah itn.
Vecina takih, ki jih poznam jaz vzame nekje Golf dizla ali Oktavijo, ki stanejo majhen del te cene, vozis se pa enako.
jatode ::
TheBlueOne je izjavil:
Da lahko napolniš 500 km čez noč rabiš 7 kW moči, kar je moč enaka kot pri gospodinjskem indukcijskem kuhališču. Strošek je odvisen od primera do primera, vem pa da Volkswagen ponuja polnilnico skupaj z vgradnjo za 1000 EUR. Fino je da kupiš domačo polnilnico, cena polnilnice je 500 EUR. Tukaj je cenik:
https://eauto.si/sl/izdelki/polnjenje-a...
Isto moraš primerjati z istim. Mali avtomobil ljudje uporabljajo za majhne razdalje. Če rabiš več kupiš kaj večjega z več dosega (tudi kaj večjega od ICE stane več kot 10k). Preveč pomena pripisuješ dosegu, večina ljudi ne dela takih relacij kot ti, ne moreš po sebi sklepati na vse ostale.
Ce imas standard bo kar drago, za do 7.5KW pa niti ni hudo. 2.5mm2 kabel v steno, stemanje itn. ampak bo vseeno kaksen tisocak ali dva brez polnilnice, samo da tok spravis do tja. Standard opcija pa bo potrebovala ze 40A varovalke in 6mm2 kable (naj me kdo popravi) in verjetno drazji priklop. To je kar nekaj infrastrukture, ki dosti stane in je verjetno nujna, ce nimas najvecjega EV jajca in bos polnil doma.
In mali avto se uporablja zelo pogosto za dolge razdalje, ker si marsikdo ne more privoscit drazjega. In tudi ce se ne nonstop, se tu in tam sigurno.
7.5 kW je več kot zadosti ker ti preko noči nafila za 500 km dosega. Tisočak ali dva se ti povrneta že v okoli enem letu. Za tu in tam kratek postanek na polnilnici ni big deal. :)
TheBlueOne ::
7.5 kW je več kot zadosti ker ti preko noči nafila za 500 km dosega. Tisočak ali dva se ti povrneta že v okoli enem letu. Za tu in tam kratek postanek na polnilnici ni big deal. :)
Kaksno kapaciteto baterije naj bi napolnilo? Kateri avto z dosegom 500km? Meni so postanki big deal. Raje delam nadure. To bi mi popolnoma sklatilo vse prihranke in slo na zivce.
jatode ::
TheBlueOne je izjavil:
Polnjenja zunaj doma je pri veli večini ljudi samo nekaj procentov letne kilometrine. Pri EVju v veliki većini primerov porabiš manj ur za polnjenje kajti velika večina polnjenja je polnjenje doma kjer potrebuješ 15 sekund, postanek na črpalki pa je 5 minut. Lej takole je: vezemimo za primer nekoga ki se vozi iz Maribora v Ljubljano v Službo (takih je okoli 15 tisoč ljudi v Sloveniji). Tak vsak dan do šihta naredi 260 km, kar se v 250 delovnih dneh nabere za 65.000 km. Tak človek z EVjem privarčuje vsako leto 4500 EUR, kar je 45.000 EUR v 10 letih in 67.500 EUR v 15 letih.
Ti moras 260 km narediti tudi v najslabsih razmerah in morda cez dan opraviti se kaj. Za to potrebujes najboljse EVje. Tu bos moral odsteti bolj resno ifrastrukturo doma, ker bos potreboval tisti standard paket. Drazji priklop, narocnina, 6mm2 kabli v stenah itn.
Vecina takih, ki jih poznam jaz vzame nekje Golf dizla ali Oktavijo, ki stanejo majhen del te cene, vozis se pa enako.
Rabiš osnovni poceni prikop kajti 7 kW je zadosti da ti nafila vsako noč 500 km. Ti iz Maribora v Ljubljano in nazaj rabiš samo 260 km, 500 km bo vrh glave za vsakodnevno rabo (kombinirano z parimi polnjenji na javni polnilnici če je potreba po več kot 500 km tisti dan). 260 km in še precej več naredi marsikateri današnji model tudi v najslabsih razmerah. Golf dizel ali oktavija staneta več na dolgi rok od podobnega električnega avtomobila. Električnega golfa se je dobilo že za 20k (ni več na voljo žal).
TheBlueOne je izjavil:
7.5 kW je več kot zadosti ker ti preko noči nafila za 500 km dosega. Tisočak ali dva se ti povrneta že v okoli enem letu. Za tu in tam kratek postanek na polnilnici ni big deal. :)
Kaksno kapaciteto baterije naj bi napolnilo? Kateri avto z dosegom 500km? Meni so postanki big deal. Raje delam nadure. To bi mi popolnoma sklatilo vse prihranke in slo na zivce.
82 kWh. Tesla model 3 long range. Postanki če so samo enkrat ali dvakrat na leto niso big deal. Če pa sam delaš več kot 500 kilometrske ture vsak dan, ali vsak teden nekajkrat potem pač spadaš pod izjeme in morda potem električni avto še ni zate. Počakaj na Niota z 1000 kilometrskim dosegom naslednje leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
TheBlueOne ::
82 kWh. Tesla model 3 long range. Postanki če so samo enkrat ali dvakrat na leto niso big deal. Če pa sam delaš več kot 500 kilometrske ture vsak dan, ali vsak teden nekajkrat potem pač spadaš pod izjeme in morda potem električni avto še ni zate. Počakaj na Niota z 1000 kilometrskim dosegom naslednje leto.
To bos napolnil cez noc nekje do polovice. Bo kar standard paket za kaj takega. Razen ce imas ti za razliko ostalih avto samo za sluzbo in bo vedno doma samo visel na vticnici. Potem imas sanse, da ga napolnis nekoliko bolj.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
jatode ::
TheBlueOne je izjavil:
82 kWh. Tesla model 3 long range. Postanki če so samo enkrat ali dvakrat na leto niso big deal. Če pa sam delaš več kot 500 kilometrske ture vsak dan, ali vsak teden nekajkrat potem pač spadaš pod izjeme in morda potem električni avto še ni zate. Počakaj na Niota z 1000 kilometrskim dosegom naslednje leto.
To bos napolnil cez noc nekje do polovice. Bo kar standard paket za kaj takega.
Ne. 7 kW polnilec napolni manj kot 12 urah 82 kWh. 82 kWh/ 7 KW= 11,7 ure. 82 kWh je dovolj za 500 km. Vsak dan.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
TheBlueOne ::
TheBlueOne je izjavil:
82 kWh. Tesla model 3 long range. Postanki če so samo enkrat ali dvakrat na leto niso big deal. Če pa sam delaš več kot 500 kilometrske ture vsak dan, ali vsak teden nekajkrat potem pač spadaš pod izjeme in morda potem električni avto še ni zate. Počakaj na Niota z 1000 kilometrskim dosegom naslednje leto.
To bos napolnil cez noc nekje do polovice. Bo kar standard paket za kaj takega.
Ne. 7 kW polnilec napolni manj kot 12 urah 82 kWh. 82 kWh/ 7 KW= 11,7 ure. 82 kWh je dovolj za 500 km. Vsak dan.
Ja ce nimas izgub, kar je znanstvena fantastika. In potem moras biti doma 12h, kar je tecno. Vedno "Sorry kolega, bos ti prisel do mene, ves imam Teslo in moram polniti.".
jatode ::
TheBlueOne je izjavil:
TheBlueOne je izjavil:
82 kWh. Tesla model 3 long range. Postanki če so samo enkrat ali dvakrat na leto niso big deal. Če pa sam delaš več kot 500 kilometrske ture vsak dan, ali vsak teden nekajkrat potem pač spadaš pod izjeme in morda potem električni avto še ni zate. Počakaj na Niota z 1000 kilometrskim dosegom naslednje leto.
To bos napolnil cez noc nekje do polovice. Bo kar standard paket za kaj takega.
Ne. 7 kW polnilec napolni manj kot 12 urah 82 kWh. 82 kWh/ 7 KW= 11,7 ure. 82 kWh je dovolj za 500 km. Vsak dan.
Ja ce nimas izgub, kar je znanstvena fantastika. In potem moras biti doma 12h, kar je tecno. Vedno "Sorry kolega, bos ti prisel do mene, ves imam Teslo in moram polniti.".
Jaooo si siten. Upoštevaj še 7 % izgub (toliko je realno google it) če hočeš in dobiš 12,5 ure. Ne ni tako. 12.5 ure je za 500 kilometrov dofilanega na 7 kW polnilnici. Če filaš 10 ur na 7 kW polnilnici je to še vedno za 400 km. Če filaš 7 ur na 11 kW polnilnici je to za 500 km dosega in večina hiš ima 3x25A varovalke, torej lahko brez problema fila 11 kW (recimo da je 5kW še za ostalo porabo hiše ponoči). Če je nuja greš na hitro polnilnico in nafilaš za 300 km v 15 minutah. Iščeš probleme tam kjer jih ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
TheBlueOne ::
To pac ni luksuz, da nonstop razmisljas kako bos zvozil naslednji dan. In se drago je.
Potem isces primerno polnilnico, se vozis do nje, tam cakas, morda je tam vec ljudi in polni pocasi, ker morda hodis iz sluzbe takrat, ko hodi vecina. Kjer se jaz peljem mimo polnilnic so prilicno polne, torej verjetno daljsi casi itn.
Pac smotano planiranje nonstop. Potem pa pride zima, pa verjetno samo se razmisljas, da bos do osmih doma in dal polnit avto, da naslednji dan ni treba planirati kam iti polnit.
Da ne govorimo, da imajo doseg 500km zelo dragi EVji, potem ga moras ne vem kako pazit, ker bog ne daj, da se kaj zgodi itn.
Pac neprakticne tecne zadeve, ki ti po nepotrebnem tratijo cas in jih imas v mislih.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
jatode ::
12h 7kW --> 84kWh -15% --> 71kWh
1. Ni -15 % ker izgub pri 7 kW polnilnici je 7 % ne pa 15 %. Torej je -7%, kar sem tudi prej upošteval. 11,7 ur /0,93 izkristka=12.5 ur na 7 kW polnilnici. Poglej graf na posnetku pri 7:50.
2.Tudi 71 kW je zadosti za 400 do 500 km dosega.https://ev-database.org/car/1321/Tesla-...
TheBlueOne:: danes, 16:08:19citiraj
#
12h 7kW --> 84kWh -15% --> 71kWh,
Polnilec stalno polni z polno močjo če to omogoča napeljava hiše. Ker večina hiš zmore 17 kW, ne bo noben problem 7 kW za polnilec avtomobila, polnilec bo v tem primeru ves čas deloval z polno močjo.
Potem pa neprakticno, ker moras planirati, da bos pravi cas doma, da bos polnil avto, kar je tecno.
Ne, nič ni treba planirati. Če hočeš 500 km napolniti v samo 7 do 8 urah potem vzameš 11 kW polnilec. Obstajajo pa celo 22 kW (ampak ni potrebe).
To pac ni luksuz, da nonstop razmisljas kako bos zvozil naslednji dan. In se drago je.
Nič ne razmišljaš o polnjenju, to so pravljice za petrolheade. Ni drago, je kar 7 do 10x ceneje od vožnje naftnega avtomobila (cena polnjenja je 1 EUR na 100 km pri polnjenu doma čez noč).
Potem isces primerno polnilnico, se vozis do nje, tam cakas, morda je tam vec ljudi in polni pocasi, ker morda hodis iz sluzbe takrat, ko hodi vecina.
Na polnilnici rabiš polniti zelo redko, enkrat ali dvakrat na leto. Vse ostale dni 500 km dosega napolnjenega doma čez noč zadostuje.
Kjer se jaz peljem mimo polnilnic so prilicno polne, torej verjetno daljsi casi itn.
Lažeš, ponavadi dobiš vedno prosto polnilnico. Če slučajno ni prosta se odpelješ do naslednje (že v aplikaciji je označeno če je polninica trenutno prosta).
Pac smotano planiranje nonstop. Potem pa pride zima, pa verjetno samo se razmisljas, da bos do osmih doma in dal polnit avto, da naslednji dan ni treba planirati kam iti polnit.
Napačno si predstavljaš. Se vidi da električnega avta nikoli imel nisi. Povprašaj kateregakoli lastnika električnega avtomobila (sigurno poznaš koga) in ti bo povedal da ni tako kot ti misliš.No, ne da se mi več. Uživaj v bencinskih hlapih toliko časa kot boš še lahko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
Utk ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
karafeka ::
jatode ::
Naj začnejo pri tistih transportnih sredstvih, ki veliko več onesnažujejo, kot pa neki mali avteki.
Več onesnažujejo po enem prevoznem sredstvu, vendar zaradi velike količine avtomobilov in relativne bližine ljudi (mesta) imajo ravno avtomobili največji negativni učinek na zdravje ljudi. Oziroma po domače: res ena ladja onesnaži več od enega avtomobila, vendar je avtomobilov 100.000 krat več, ter so v relativni bližini ljudi, ladja pa večino onesnaženja naredi na sredi oceana, stran od človeških pljuč. Poleg tega je avtomobile najbolj enostavno pretvoriti na elektriko, precej lažje kot velike tovorne ladje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
CoolBits ::
https://autojosh.com/early-electric-car...
1400km dosega v 1907
https://www.lowtechmagazine.com/overvie...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: CoolBits ()
karafeka ::
To je tolk ene korupc...eee.. lobiranja, da se nam sanja ne. Pa ne samo za te avte, tudi na drugih področjih (recimo farmacija).
Kdaj se bo folk zbudil, in videl, da nas birokracija samo duši... Ampak potreben bo globalni upor, ker je kapital drugače premočan. To je isto kot podnebje, če ne bomo hitro ukrepali, bo prepozno, če že ni, ker je kapital in s tem moč odločanja v rokah peščice.
Utk ::
karafeka ::
To je vse en krog. Karkoli posvinjamo, kjerkoli posvinjamo, se nam vrne. Avte je pač najlažje opazit.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: karafeka ()
Utk ::
karafeka ::
To se mora zgoditi organsko. Da bodo ljudje sami pripravljeni iti na novo tehnologijo, ne pa da se jih forsira in hkrati osiromaši.
Tole svinjanje po mestih lahko preprosto rešijo tako, da zaprejo center mest. Bo veliko manj vplivalo na naše denarnice.
PS: glede NOxa imajo novi turbo bencinarji približno isti vpliv kot novi dizli. Malo si poglej tehnične podatke pri avtih. Pa saj ni važno, itak bodo vse prepovedali.
karafeka ::
codeMonkey je izjavil:
Cene avtov, elektrike, goriva, rezervnih, potrošnih delov. Jaz si take prihodnosti ne želim. Ne da si tega ne bi mogel privoščiti, ampak napredek (inovacije) bi moral biti ravno obraten, da se boljše stvari dela ceneje, ne pa da na vsakem koraku lupijo kupce.
Za okolje in prihodnost je to vsekakor bolje. Sicer pa, vcasih je jahal konja prakticno vsak kmet, danes pa, kljub vsem inovacijam, pretezno premoznejsi. :)
Misliš, da se bo isto zgodilo ICE avtom? Da jih bodo imeli na koncu samo premožnejši, ostali pa EVje? :)
Pomoje bo za vse avte podobno kot danes z jahtami.
Konje so imeli kot delovno živino na kmetijah. Verjetno se kmetom sedaj bolj splača uporabljat mehanizacijo na nafto - kje so zdaj Zeleni? :). Konje pa imajo kaki ljubitelji in jahalni klubi. Sem malo gledal cene, in so od 300€ (poniji) do 5000€. Če si ga res želiš, je dosegljivo. Tesla Y je le "malo" več.
jatode ::
Odločevalcem ni v interesu, da se mi vozimo zdravo ali poceni, važen je samo profit.
https://autojosh.com/early-electric-car...
1400km dosega v 1907
https://www.lowtechmagazine.com/overvie...
EVji omogočajo oboje: boost Evropske ekonomije ker ne bomo ves vsega denarja zvozili na bližnji vzhod in bomo neodvisni od nafte, ter močno zmanjšan strošek za zdravstveno blagajno (zaradi škode naftnih vozil), ter hkrati še zdravo in poceni vožnjo. Btw kje vidiš 1400 km dosega v 1907?
Podpis.
To je tolk ene korupc...eee.. lobiranja, da se nam sanja ne. Pa ne samo za te avte, tudi na drugih področjih (recimo farmacija).
Kdaj se bo folk zbudil, in videl, da nas birokracija samo duši... Ampak potreben bo globalni upor, ker je kapital drugače premočan. To je isto kot podnebje, če ne bomo hitro ukrepali, bo prepozno, če že ni, ker je kapital in s tem moč odločanja v rokah peščice.
Će te skrbi podnebje: Električni avtomobili pomagajo tudi pri podnebju.
A kako morsko ribo si že pojedel? :)
To je vse en krog. Karkoli posvinjamo, kjerkoli posvinjamo, se nam vrne. Avte je pač najlažje opazit.
Sem. Vendar riba vska precej malo onesnaženja tiste ladje, kajti ocean je ogromen, svinarija pa se močno razredči. Ladij je tudi 100.000 krat manj kot avtov. Avti so direktno pred našimi pljuči. To je problem.
"Saj se strinjam, ampak naj ne zaradi tega "prehoda" vse za najmanj 1x podražijo"
Saj električni avti ti cenijo strošek tebi kot uporabniku. Električni avto ima manjši strošek lastništva od naftnega, ker toliko prišpara na gorivu in servisih.
Da bodo ljudje sami pripravljeni iti na novo tehnologijo, ne pa da se jih forsira in hkrati osirom
Forsira se jih zato ker povprečni janez ne vem da ga bo električni avto stal manj, poleg tega tudi ne ve da naftni avtomobili povzročijo 8,7 milijona smrti po svetu vsako leto, kar je 3x več kot zaradi alkohola, tudi ne ve da povzroča depresijo, pomanjkanje energije in manjšanje inteligence. Znanstvene raziskave pa so jasne.
Tole svinjanje po mestih lahko preprosto rešijo tako, da zaprejo center mest. Bo veliko manj vplivalo na naše denarnice.
Tudi to je ena izmed rešitev za onesnaženje v mesti, vsekakor. Še vedno pa ne reši problema energetske odvisnosti od nafte, ter še vedno ostane problem onesnaževanja drugje izven mest in globalnega segrevanja.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
D3m ::
Naj začnejo pri tistih transportnih sredstvih, ki veliko več onesnažujejo, kot pa neki mali avteki.
Pol pa Utk ne bo dobil robe in spet ne bo prav.
res ena ladja onesnaži več od enega avtomobila, vendar je avtomobilov 100.000 krat več,
Wait?
Ti resno?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: D3m ()
jatode ::
Naj začnejo pri tistih transportnih sredstvih, ki veliko več onesnažujejo, kot pa neki mali avteki.
Pol pa Utk ne bo dobil robe in spet ne bo prav.
res ena ladja onesnaži več od enega avtomobila, vendar je avtomobilov 100.000 krat več,
Wait?
Ti resno?
Resno. Verjetno si se kaj zabral/narobe prebral. Avtomobilov je 100.000 krat več kot ladij in suma sumarium onesnažijo mnogo več od ladij in povzročijo mnogo več škode za zdravje (zaradi bližine).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
codeMonkey ::
Misliš, da se bo isto zgodilo ICE avtom? Da jih bodo imeli na koncu samo premožnejši, ostali pa EVje? :)
Pomoje bo za vse avte podobno kot danes z jahtami.
Na splosno, za vsa vozila. Sicer ne ravno kot danes z jahtami, ampak vsekakor v to smer. Takole zgledajo priprave: https://finance.yahoo.com/news/volkswag...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
karafeka ::
Carsharing se splača oz. je praktičen samo za po mestu, če greš kam dlje, je takoj €€€, prvo moraš pa še nekak prit do njega (samovozeči avti bodo pa (pre)trd zalogaj imo). Da ne omenjam koliko ti zaračunajo za kakšno prasko ali ris, ki je bil že od prej, ti si ga pač spregledal preden si avto uporabil. Pa da ne bo pomote, tudi te storitve se bodo podražile, ko bo kapital zavohal profit.
Se pravi, za povzetek, za zmanjšanje škodljivosti dizla in bencina, nam bodo omejili svobodo in podražili življenja. Nekak se vračamo v (tehnokratski) fevdalizem. 1% bo v svojih gradovih v orbiti, ostali jim bomo pa vse to financirali. Juhej naprej....
jatode ::
Se pravi, za povzetek, za zmanjšanje škodljivosti dizla in bencina, nam bodo omejili svobodo in podražili življenja.
Pocenili življenja. ELektrični avto je danes kljub večji nakupni ceni dejansko cenejši kar se stroška lastnišva tiče (=nakupna cena + gorivo + servisi + vsi ostali stroški). Kmalu pa bo tudi nakupna cena v trgovini manjša od naftnega vozila. Poleg tega bo električni avto omogočil da se znebimo odvisnosti od tuje nafte tukaj v Evropi, kar bo omogočilo dvig življenskega standarda, booost evropske ekonomije in prihodkov ljudi tukaj pri nas.
samovozeči avti bodo pa (pre)trd zalogaj imo)
Nikakor ne, samovozeča vožnja bo v naslednjih 10 letih, že danes smo relativno blizu:
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
Utk ::
PS: glede NOxa imajo novi turbo bencinarji približno isti vpliv kot novi dizli. Malo si poglej tehnične podatke pri avtih. Pa saj ni važno, itak bodo vse prepovedali.
Ja, če ne bi bilo EV, bi iskali razlike med bencinom, dizlom in plinom. Ker gremo itak na elektriko, je proti njej vse troje približno enako slabo in je to brez veze zdaj gledat.
Tole svinjanje po mestih lahko preprosto rešijo tako, da zaprejo center mest. Bo veliko manj vplivalo na naše denarnice.
Zapiraš lahko turistične dele mest, ne pa tam kjer ljudje živijo. A boš zaprl obvoznico, ker cel Vič smrdi od nje?
To se mora zgoditi organsko. Da bodo ljudje sami pripravljeni iti na novo tehnologijo, ne pa da se jih forsira in hkrati osiromaši.
Kdo te forsira? Megan na bencin še zmeraj stane 15 jurjev, električni zoe pa 25, po subvenciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
TheBlueOne ::
Ampak to vseeno ne pomeni, da nima smisla razivajti EVjev. Vzporedno se mora vlagati v zelene vire elektrike, kar se menda pocne, posebej agresivno na Kitajskem.
Iz tega sledi, da se ICE kupci lahko zahvalimo kupcem EVjev, da stipendirajo razvoj, ki bo nujen v prihodnosti. Sicer ga deloma tudi mi skozi subvencije ampak samo deloma.
Pravi eko freak ima za moj okus doma solarne panele, potem baterijo in se EV. Me zanima koliko bi stal tak paket, da si 100% solar za hiso + avto za 30.000km/leto.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
Valvoline ::
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
TheBlueOne ::
Lažeš, ponavadi dobiš vedno prosto polnilnico. Če slučajno ni prosta se odpelješ do naslednje (že v aplikaciji je označeno če je polninica trenutno prosta).
.........................................................................
Napačno si predstavljaš. Se vidi da električnega avta nikoli imel nisi. Povprašaj kateregakoli lastnika električnega avtomobila (sigurno poznaš koga) in ti bo povedal da ni tako kot ti misliš.No, ne da se mi več. Uživaj v bencinskih hlapih toliko časa kot boš še lahko.
Ne pravim, da so polne, ampak menda potem ne polnijo tako hitro, ce so recimo 50% zasedene.
Imam dva v oddelku. En ima Zoe in je dokupil Skodinega Dizel SUVja. On je totalno razocaran, ker so mu prodajali kakor ti povprecja, zivljenje pa je vse kaj drugega kot povprecje. Drugi ima M3 in ima pravtako se en avto. Problem je, da enako kakor jaz nima nekega ustaljenega ritma in je pogosto doma sele zelo pozno, tako da si z zensko menjata po potrebi ICE. Te fore, ki ti jih delim tu v smislu zezanja lastnikov SUVjev poznam iz sluzbe. Tale z M3 je kar zadovoljen, ker dejansko potrebuje ca. 30% kapacitet, kar pomeni, da je pokrita vecino spikov.
Ni pa niti enega, ki bi imel samo EV. Jih je pa se nekaj v drugih oddelkih, vkljucno z direktorjem.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
stara mama ::
Več onesnažujejo po enem prevoznem sredstvu, vendar zaradi velike količine avtomobilov in relativne bližine ljudi (mesta) imajo ravno avtomobili največji negativni učinek na zdravje ljudi. Oziroma po domače: res ena ladja onesnaži več od enega avtomobila, vendar je avtomobilov 100.000 krat več, ter so v relativni bližini ljudi, ladja pa večino onesnaženja naredi na sredi oceana, stran od človeških pljuč. Poleg tega je avtomobile najbolj enostavno pretvoriti na elektriko, precej lažje kot velike tovorne ladje.
Ti, ozkogledni inženir, tule imam en praktični primer za rešit, ravno pravi za tebe:
Ker je čas žetev, zdaj pojejo kombajni vsak dan po 16 ur (voznika se menjujeta), stroj je vseskozi v pogonu.
Najdi mi eno alternativo, da se ne bo vsak dan zlivalo sodov dizla v tega požeruha z V8 motorjem.
Pa da ne bo 2/3 dneva visel na polnilnici in sesul omrežja, ker to je nedopustno!!
Aja, lahko še za traktor zraven prosim?
Hvala!
TheBlueOne ::
stara mama je izjavil:
Ti, ozkogledni inženir, tule imam en praktični primer za rešit, ravno pravi za tebe:
Ker je čas žetev, zdaj pojejo kombajni vsak dan po 16 ur (voznika se menjujeta), stroj je vseskozi v pogonu.
Najdi mi eno alternativo, da se ne bo vsak dan zlivalo sodov dizla v tega požeruha z V8 motorjem.
Pa da ne bo 2/3 dneva visel na polnilnici in sesul omrežja, ker to je nedopustno!!
Aja, lahko še za traktor zraven prosim?
Hvala!
Vodik.
eventyrer ::
Nikakor ne, samovozeča vožnja bo v naslednjih 10 letih, že danes smo relativno blizu:
Kot programer upam rečt da svojega življenja ne upam zaupati programski kodi ki se razvija na podlagi telemetrije ki jo dobijo od uporabnikov Tesel (je bilo že kar nekaj nesreč ki jih je Tesla potem analizirala in "naj bi v prihodnje preprečila take dogodke").
Kmalu pa bo tudi nakupna cena v trgovini manjša od naftnega vozila. P
ne, to ne bo "kmalu".
Zgodovina sprememb…
- spremenil: eventyrer ()
TheBlueOne ::
stara mama je izjavil:
TheBlueOne je izjavil:
Vodik.
Potem pa svizec v folijo zavije kombajn.
Pac sprasujes po teoreticnih opcijah, to je ena od njih. Sem celo zalsedil nekaj clankov na to temo okoli transporta in agro.
Jih pa imas se vec alternativ kakor biodizel in se bolj napredna goriva.
Utk ::
stara mama je izjavil:
Več onesnažujejo po enem prevoznem sredstvu, vendar zaradi velike količine avtomobilov in relativne bližine ljudi (mesta) imajo ravno avtomobili največji negativni učinek na zdravje ljudi. Oziroma po domače: res ena ladja onesnaži več od enega avtomobila, vendar je avtomobilov 100.000 krat več, ter so v relativni bližini ljudi, ladja pa večino onesnaženja naredi na sredi oceana, stran od človeških pljuč. Poleg tega je avtomobile najbolj enostavno pretvoriti na elektriko, precej lažje kot velike tovorne ladje.
Ti, ozkogledni inženir, tule imam en praktični primer za rešit, ravno pravi za tebe:
Ker je čas žetev, zdaj pojejo kombajni vsak dan po 16 ur (voznika se menjujeta), stroj je vseskozi v pogonu.
Najdi mi eno alternativo, da se ne bo vsak dan zlivalo sodov dizla v tega požeruha z V8 motorjem.
Pa da ne bo 2/3 dneva visel na polnilnici in sesul omrežja, ker to je nedopustno!!
Aja, lahko še za traktor zraven prosim?
Hvala!
Tudi če ne obstaja in nikoli ne bo obstajala alternativa za te kombajne, še zmeraj ne razumem zakaj bi bilo nujno se vozit na isto gorivo po mestih, pa tudi po avtocestah. Lahko pojasniš?
Hvala!
TheBlueOne ::
Tudi če ne obstaja in nikoli ne bo obstajala alternativa za te kombajne, še zmeraj ne razumem zakaj bi bilo nujno se vozit na isto gorivo po mestih, pa tudi po avtocestah. Lahko pojasniš?
Hvala!
Bo kar morala obstajati, ker menda ne bo vec za dobiti trenutnih goriv. To je menda glavna motivacija za Porsche, da razvija sinteticna goriva, da stari avti ne bodo neuporabni in bodo drzali naprej vrednost.
stara mama ::
Tudi če ne obstaja in nikoli ne bo obstajala alternativa za te kombajne, še zmeraj ne razumem zakaj bi bilo nujno se vozit na isto gorivo po mestih, pa tudi po avtocestah. Lahko pojasniš?
Tudi sam sem mnenja da ti stroji lahko ostanejo na dizlu še vsaj za neko podaljšano obdobje, ampak skupaj z vso podnebno gonjo jih bo usoda doletela tako ali drugače, zato bo potrebno poiskat alternative. Sploh ko tule nekateri napovedujejo, da čez 10 let ne bo več mogoče dobit dizla :)
Zakone pa seveda pišejo uradniki iz centrov mest, kjer so na voljo številne oblike javnega prevoza, elektrifikacija pa ni problem. Ozkoglednost pač.
TheBlueOne je izjavil:
Pac sprasujes po teoreticnih opcijah, to je ena od njih. Sem celo zalsedil nekaj clankov na to temo okoli transporta in agro.
Je, se strinjam. V vodik se polaga največ upov, je pa infrastruktura dobave praktično neobstoječa, vodik pa ima še en fizikalno hud problem - shranjevanje. Računaj še, da delovni stroj se ne ustavlja na črpalki, ampak se gorivo vozi na njegovo mesto.
Vsekakor veliko prevelik zalogaj za čas, v katerem se napoveduje opustitev vseh fosilnih goriv.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: stara mama ()
TheBlueOne ::
stara mama je izjavil:
Tudi če ne obstaja in nikoli ne bo obstajala alternativa za te kombajne, še zmeraj ne razumem zakaj bi bilo nujno se vozit na isto gorivo po mestih, pa tudi po avtocestah. Lahko pojasniš?
Tudi sam sem mnenja da ti stroji lahko ostanejo na dizlu še vsaj za neko podaljšano obdobje, ampak skupaj z vso podnebno gonjo jih bo usoda doletela tako ali drugače, zato bo potrebno poiskat alternative. Sploh ko tule nekateri napovedujejo, da čez 10 let ne bo več mogoče dobit dizla :)
Zakone pa seveda pišejo uradniki iz centrov mest, kjer so na voljo številne oblike javnega prevoza, elektrifikacija pa ni problem. Ozkoglednost pač.
Na neki tocki bo diesel sigurno predrag, ne bo infrastrukture itn. In to niti ni tako dalec v prihodnosti glede na to, da izgleda kakor, da je 2030 neka povprecna meja drzav za odhod iz ICE, potem pa dodaj se pet let, da bo velik del samo EVji, od tam naprej pa bo seveda nafta draga.
stara mama je izjavil:
Je, se strinjam. V vodik se polaga največ upov, je pa infrastruktura dobave praktično neobstoječa, vodik pa ima še en fizikalno hud problem - shranjevanje. Računaj še, da delovni stroj se ne ustavlja na črpalki, ampak se gorivo vozi na njegovo mesto.
Vsekakor veliko prevelik zalogaj za čas, v katerem se napoveduje opustitev vseh fosilnih goriv.
Ni nujno, ker naceloma ga lahko delas doma. Potrebujes vodo in elektriko. Ne vem pa tocno kaksni so plani. Bo kar veliko tezav na poti do tega ampak bomo ze. Toliko vec dela za tehnike, kar je za slo-tech super...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: TheBlueOne ()
jatode ::
Ne veš kaj gledaš. Graf prikazuje emisije toplogrednih plinov na Kitajskem. Pazi: Kitajskem, to NI za svet. Za svet transport predstavlja večino in to lahko učinkovito znižamo z električnimi avtomobili (10x manj CO2ja proizvedejo po prevoženem kilometru upoštevajoč celoten življenjski cikel (uporaba+ izdelava+ reciklaža).
Poleg tega glavni problem niso emisije toplogrednih plinov, ampak dušikovi oksidi (NOx), nezgoreli aromatski oglikovodiki (benzen ipd) in trdi delci (PM10, PM2,5), kajti toplogredni plini niso strupeni za človeka, te naštete stvari ki jih spuščajo avtomobili direkt v mesta pa so! In to je problem in in vpliv tega se lahko z električnimi avtomobili praktično znebimo.
Ni tu nobenega eko freaka ampak vse so preracunljivi paraziti, vecina itak mocno preplacanih sedaj tudi subvencioniranih drzavnih parazitov dnevnih migrantov v lj prisesanih na drzavnih joskicah. Pravi eko freak bo sel 100% offgrid, takih junakov ni ker se ne splaca, pac majo fenci panelcke zato da jih bo niihov sosed placeval skozi 3x visjo poloznico.
Da bi imel sosed zaradi tvojih panelčkov 3x večjo položnico je seveda neumnost da večje ni, subvencioniranega odkupa energije iz sončnih elektrarn za novo postavljene elektrarne ni več. Kar je bilo pa v preteklosti je pa znesek za obnovljive vire energije na položnici 3 EUR.
TheBlueOne je izjavil:
Lažeš, ponavadi dobiš vedno prosto polnilnico. Če slučajno ni prosta se odpelješ do naslednje (že v aplikaciji je označeno če je polninica trenutno prosta).
.........................................................................
Napačno si predstavljaš. Se vidi da električnega avta nikoli imel nisi. Povprašaj kateregakoli lastnika električnega avtomobila (sigurno poznaš koga) in ti bo povedal da ni tako kot ti misliš.No, ne da se mi več. Uživaj v bencinskih hlapih toliko časa kot boš še lahko.
Ne pravim, da so polne, ampak menda potem ne polnijo tako hitro, ce so recimo 50% zasedene.
Imam dva v oddelku. En ima Zoe in je dokupil Skodinega Dizel SUVja. On je totalno razocaran, ker so mu prodajali kakor ti povprecja, zivljenje pa je vse kaj drugega kot povprecje. Drugi ima M3 in ima pravtako se en avto. Problem je, da enako kakor jaz nima nekega ustaljenega ritma in je pogosto doma sele zelo pozno, tako da si z zensko menjata po potrebi ICE. Te fore, ki ti jih delim tu v smislu zezanja lastnikov SUVjev poznam iz sluzbe. Tale z M3 je kar zadovoljen, ker dejansko potrebuje ca. 30% kapacitet, kar pomeni, da je pokrita vecino spikov.
Ni pa niti enega, ki bi imel samo EV. Jih je pa se nekaj v drugih oddelkih, vkljucno z direktorjem.
Ne pravim, da so polne, ampak menda potem ne polnijo tako hitro, ce so recimo 50% zasedene.
Ne več, to je bilo včasih na Teslinih V2 superchargerjih da se je moč delila na polovico če je bilo sosednje polnilno mesto zasedeno. Vsi ti superchargerji so bili nadgrajeni in dandanes se moč ne deli in fila z polno hitrostjo ne glede na zasedenost. Daj ne zmišljuj si, če ima kdo dva avtomobila pri Zoetu ali modelu 3, potem bi imel 2 avtomobila tudi če bi imel 2 dizla, ne prodajaj pravljic (pač rabi en avto žena in enega mož tako kot marsikje). Če bi rekel da ima za električni avto mestnega malčka Škoda Citigo EV bi ti še kdo verjel, sedaj pa ni šanse. Marsikdo ima samo EV, poglej v facebook skupino "Električna vozila Slovenije".
stara mama je izjavil:
Več onesnažujejo po enem prevoznem sredstvu, vendar zaradi velike količine avtomobilov in relativne bližine ljudi (mesta) imajo ravno avtomobili največji negativni učinek na zdravje ljudi. Oziroma po domače: res ena ladja onesnaži več od enega avtomobila, vendar je avtomobilov 100.000 krat več, ter so v relativni bližini ljudi, ladja pa večino onesnaženja naredi na sredi oceana, stran od človeških pljuč. Poleg tega je avtomobile najbolj enostavno pretvoriti na elektriko, precej lažje kot velike tovorne ladje.
Ti, ozkogledni inženir, tule imam en praktični primer za rešit, ravno pravi za tebe:
Ker je čas žetev, zdaj pojejo kombajni vsak dan po 16 ur (voznika se menjujeta), stroj je vseskozi v pogonu.
Najdi mi eno alternativo, da se ne bo vsak dan zlivalo sodov dizla v tega požeruha z V8 motorjem.
Pa da ne bo 2/3 dneva visel na polnilnici in sesul omrežja, ker to je nedopustno!!
Aja, lahko še za traktor zraven prosim?
Hvala!
1. V prvi fazi lahko kombajne pustimo da še vedno laufa na dizel, kajti v primerjavi z avtomobili jih je tako malo da njihovo onesnaženje ne prispeva bistveno. Poleg tega tudi ne onesnažujejo strnjenih mest (torej stran od človeških pljuč).
2. V drugi fazi pa se da tudi velike stroje pretvoriti na elektriko, napolni se lahko že v pol ure (tako kot je za Teslin tovornjak napovedano pol urno polnjenje). 50 tonski minining tovornjak na elektriko:
3. Ena izmed verjant mišljena samo za velike stroje, ne pa za avtomobile (sicer slabša kot baterije) pa bi bila tudi vodik. Lahko direktno zgorevanje v motorju ali pa gorivne celice (bolje slednje). Na tem se že dela:
Nikakor ne, samovozeča vožnja bo v naslednjih 10 letih, že danes smo relativno blizu:
Kot programer upam rečt da svojega življenja ne upam zaupati programski kodi ki se razvija na podlagi telemetrije ki jo dobijo od uporabnikov Tesel (je bilo že kar nekaj nesreč ki jih je Tesla potem analizirala in "naj bi v prihodnje preprečila take dogodke").
Kmalu pa bo tudi nakupna cena v trgovini manjša od naftnega vozila. P
ne, to ne bo "kmalu".
Ko bo programska koda vozila bolje od tebe potem dilem več ne bo. 10 let je precej kmalu.
TheBlueOne je izjavil:
Tudi če ne obstaja in nikoli ne bo obstajala alternativa za te kombajne, še zmeraj ne razumem zakaj bi bilo nujno se vozit na isto gorivo po mestih, pa tudi po avtocestah. Lahko pojasniš?
Hvala!
Bo kar morala obstajati, ker menda ne bo vec za dobiti trenutnih goriv. To je menda glavna motivacija za Porsche, da razvija sinteticna goriva, da stari avti ne bodo neuporabni in bodo drzali naprej vrednost.
Sintetična goriva za avtomobile so zabloda, kajti izkoristek je porazno nizek. Zaradi nizkega izkoristka je proizvodna cena visoka, celo sam Porsche pravi da upa da bo z economy of scale lahko znižal proizvodno ceno na 10 dolarjev na galono, kar je cena 2,25 EUR na liter. Ko prišteješ posrednike in davke to pomeni vsaj 5 EUR na liter, oziroma pri porabi 6 litrov na 100 km bo cena 30 EUR na 100 km. Pri električnem avtu je 1 EUR na 100 km. Kdo se bo vozil z 30x dražjim gorivom? Danes da povprečni Janez približno 1000 EUR na leto za gorivo, verjami da ne bo preveč vesel ko bo moral dati 4000 EUR na leto. Janez se bo raje vozil na elektriko in dal letno samo 130 EUR, sploh zato ker bo leta 2025 nakupna cena električnega avtomobila v trgovini enaka kot za bencinarja. Sintetična goriva morda ja za kakšen motošport in dirkanje na stezah, za običajno vožnjo po cesti pa definitivno ne.
No, Synthetic Fuels Won't Replace Electric Cars
Vsekakor veliko prevelik zalogaj za čas, v katerem se napoveduje opustitev vseh fosilnih goriv.
Tudi vodik je možno pripeljati na mesto porabe (ni treba da gre delovni stroj na črpalko).
Ni nujno, ker naceloma ga lahko delas doma. Potrebujes vodo in elektriko. Ne vem pa tocno kaksni so plani. Bo kar veliko tezav na poti do tega ampak bomo ze. Toliko vec dela za tehnike, kar je za slo-tech super... :)
Teoretično ga lahko delaš doma, v praksi pa ga ne boš ker je preveč komplicirano in preveč nevarno (700 barov pritiska). Doma lahko delaš samo elektriko.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jatode ()
fikus_ ::
Oni eDumper si našel edinega na svetu in še ta iz planine vozi rudo v dolino in se mu z regeneracijo to izide! Tako da spet posplošuješ in zavajaš!
V glavnem ven vlečeš izjemne primere, ki ti ustrezajo! Besede so poceni, dejanja štejejo! In dokler ne boš naredil kaj v tej smeri, tvoje pisanje ne šteje nič, še bolj povečuješ porabo elektrike in CO2 z uporabo računalnika, torej čista zguba enrgije.
Valvoline ::
TheBlueOne je izjavil:
stara mama je izjavil:
Tudi če ne obstaja in nikoli ne bo obstajala alternativa za te kombajne, še zmeraj ne razumem zakaj bi bilo nujno se vozit na isto gorivo po mestih, pa tudi po avtocestah. Lahko pojasniš?
Tudi sam sem mnenja da ti stroji lahko ostanejo na dizlu še vsaj za neko podaljšano obdobje, ampak skupaj z vso podnebno gonjo jih bo usoda doletela tako ali drugače, zato bo potrebno poiskat alternative. Sploh ko tule nekateri napovedujejo, da čez 10 let ne bo več mogoče dobit dizla :)
Zakone pa seveda pišejo uradniki iz centrov mest, kjer so na voljo številne oblike javnega prevoza, elektrifikacija pa ni problem. Ozkoglednost pač.
Na neki tocki bo diesel sigurno predrag, ne bo infrastrukture itn. In to niti ni tako dalec v prihodnosti glede na to, da izgleda kakor, da je 2030 neka povprecna meja drzav za odhod iz ICE, potem pa dodaj se pet let, da bo velik del samo EVji, od tam naprej pa bo seveda nafta draga.
stara mama je izjavil:
Je, se strinjam. V vodik se polaga največ upov, je pa infrastruktura dobave praktično neobstoječa, vodik pa ima še en fizikalno hud problem - shranjevanje. Računaj še, da delovni stroj se ne ustavlja na črpalki, ampak se gorivo vozi na njegovo mesto.
Vsekakor veliko prevelik zalogaj za čas, v katerem se napoveduje opustitev vseh fosilnih goriv.
Ni nujno, ker naceloma ga lahko delas doma. Potrebujes vodo in elektriko. Ne vem pa tocno kaksni so plani. Bo kar veliko tezav na poti do tega ampak bomo ze. Toliko vec dela za tehnike, kar je za slo-tech super...
Goriva so poceni, draga je drzava. Sploh pa CNG je na borzah prakticno zastojn, preracunano v kwh 3-5x cenejsi k strom. Pa se dokaj obnovljiv vir saj ga narava sproti pridela.
Resitev za shranjevanje vodika? Amonijak. Dela se ze ogromno na konverzijo vodik/amonijak in obratno, japoncki ze pospeseno delajo na razvoj gorivne celice direkt na amonijak. V bistvu bi lahko amonijak resil problem shranjevanja energije prej in precej cenej kot baterije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kateri električni avto? (strani: 1 2 3 4 … 52 53 54 55 )Oddelek: Na cesti | 251307 (12950) | DamijanD |
» | Električni avtomobili (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Problemi človeštva | 15980 (15159) | sbawe64 |
⊘ | BMW M340d vs i4 (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 23868 (21751) | hojnikb |
⊘ | Umazana resnica o motorju z notranjim zgorevanjem: 8 milionov smrti vsako leto + more (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Loža | 33423 (29954) | bluefish |
⊘ | Zakaj vodikovi avtomobili in tovornjaki NISO prava stvar (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Znanost in tehnologija | 24420 (22457) | bluefish |