Forum » Loža » Preveč izobraževalnih programov?
Preveč izobraževalnih programov?
sci3nc3 ::
Velikokrat zasledim kakšen poklic ali bolje rečeno strokovni naziv, za katerega sploh ne vem, kam sodi. Tako zadnjih nekaj dni proučujem naš izobraževalni sistem, od srednješolskih do magistrskih programov. Od vsega me je še najmanj presenetilo število šol, fakultet in drugih izobraževalnih stanov, ki jih pri nas ni malo. Veliko bolj me preseneča število izobraževalnih programov in strokovnih nazivov, ki jih te programi podeljujejo.
Časi niso ravno rožnati. S službami je itak kriza, zato se mi zdi nepravično, da se mlade zavaja z nekimi poklici, ki na koncu ne obetajo zaposlitve. Dejstvo je, da ko se odločaš za karierno pot, ne veš, kako zgleda trg dela. Ponavadi se odločaš na podlagi zanimanj, želja in opisa poklica. Verjamem, da če si zmisliš nek naziv (magari inženir prezračevanja) in ga dobro predstaviš, bo to nekdo kupil. Ampak na koncu tak človek ne dobi zaposlitve, ker nima uporabnih znanj, delodajalcem pa niti ni jasno, čemu je tak poklic namenjen. V najslabšem primeru človek pristane na zavodu in vleče socialko. Kaj smo s tem dosegli? Ljudje, ki so si izmislili šolski program samo zato, da imajo sami zaposlitev, zdaj delajo za takega človeka.
Imamo pri nas sploh kakšen nadzor nad tem, kakšne izobraževalne programe imamo, kaj ponujajo in koliko so zares uporabni oz. jih potrebujemo? Kako se to preverja ali kar brez preverjanja odobrimo vsak program, ki si ga lahko nekdo zmisli? Je še kdo razmišljal o tem? Kakšno je vaše mnenje?
Časi niso ravno rožnati. S službami je itak kriza, zato se mi zdi nepravično, da se mlade zavaja z nekimi poklici, ki na koncu ne obetajo zaposlitve. Dejstvo je, da ko se odločaš za karierno pot, ne veš, kako zgleda trg dela. Ponavadi se odločaš na podlagi zanimanj, želja in opisa poklica. Verjamem, da če si zmisliš nek naziv (magari inženir prezračevanja) in ga dobro predstaviš, bo to nekdo kupil. Ampak na koncu tak človek ne dobi zaposlitve, ker nima uporabnih znanj, delodajalcem pa niti ni jasno, čemu je tak poklic namenjen. V najslabšem primeru človek pristane na zavodu in vleče socialko. Kaj smo s tem dosegli? Ljudje, ki so si izmislili šolski program samo zato, da imajo sami zaposlitev, zdaj delajo za takega človeka.
Imamo pri nas sploh kakšen nadzor nad tem, kakšne izobraževalne programe imamo, kaj ponujajo in koliko so zares uporabni oz. jih potrebujemo? Kako se to preverja ali kar brez preverjanja odobrimo vsak program, ki si ga lahko nekdo zmisli? Je še kdo razmišljal o tem? Kakšno je vaše mnenje?
w0mbat ::
sem vedel moj poklic že pri 15ih.. jaz nisem v tej pašti.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: SaXsIm ()
KG-348 ::
namesto da se jamra kako ni kadra za to pa ono naj se odprejo izobraževalni programi za te smeri, kjer tekom izobraževanja delaš in dobiš potem nek certifikat. Ne pa da se ljudem svetuje naj gre zastonj delat k mojstru da se bo naučil. Vsi bi takoj imeli kader s 3 leti izkušenj in ne vem še čim
Cruz ::
Moje mnenje: V šolo/fakulteto se gre po izobrazbo/znanje, ne po poklic/službo. Meni je v Sloveniji dobro to, da se lahko v večini primerov vpišeš na magisterij čisto druge smeri(če opraviš diferencialne seveda), če ti ni všeč trenutna diploma oz. želiš neko drugo smer.
Zagnan, izobražen človek bo vedno zanimiv delodajalcem, tudi če je diplomiral s smeri, kjer ne obstaja točno delovno mesto v privatni(pa tudi javni) industriji.
Je pa res, da imamo variacije smeri, kjer je dobiš niti znanja/izobrazbe, niti priložnosti za kariero. Večinoma so takšne smeri na privatnih fakultetah in višjih šolah. Papir seveda prav pride in seveda lahko še vedno imaš uspešno kariero, ampak bi bilo vseeno dobro preverjati kakovost(ali pa opustiti mišljenje, da takšna diploma kaj dosti velja).
Zagnan, izobražen človek bo vedno zanimiv delodajalcem, tudi če je diplomiral s smeri, kjer ne obstaja točno delovno mesto v privatni(pa tudi javni) industriji.
Je pa res, da imamo variacije smeri, kjer je dobiš niti znanja/izobrazbe, niti priložnosti za kariero. Večinoma so takšne smeri na privatnih fakultetah in višjih šolah. Papir seveda prav pride in seveda lahko še vedno imaš uspešno kariero, ampak bi bilo vseeno dobro preverjati kakovost(ali pa opustiti mišljenje, da takšna diploma kaj dosti velja).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cruz ()
A110 ::
smisel faksa je da te nauci razmisljati. sam se v praksi neposredno uporabnih znanj na faksu nisem naucil. sem se pa naucil realne probleme prevesti na probleme ki sem se jih ucil resevati na faksu in predvsem se naucil biti se sposoben sam ucitnkivo in hitro nauciti karkoli. in to mi pomaga več kot 1000ur prakse v podjetjih. za službo niti nebi rabil dokončati študija (znanja imam več kot dovolj) ampak je tudi študij nek projekt in s tem da ga dokončaš pokažeš tudi neko resnost. se pa strinjam da je marsikateri študij sam sebi namen oz smešno prelahek (tudi kak naravoslovni)
MasterKiD ::
Itak, da je preveč izobraževalnih programov, več kot 50% jih nima nobenega smisla že zaradi napačnega šolskega načrta.
Večina ljudi, ko konča neko šolo nima nekega posebnega znanja.
V današnjem času pa zgleda, da res povečini hodijo po papir v šolo.
Če smo že nek IT forum, recimo tehnik računalništva ko konča ne more nič takega delat, velika večina jih konča v proizvodnji, trgovini oz. druge slabo plačane službe.
Večina ljudi, ko konča neko šolo nima nekega posebnega znanja.
V današnjem času pa zgleda, da res povečini hodijo po papir v šolo.
Če smo že nek IT forum, recimo tehnik računalništva ko konča ne more nič takega delat, velika večina jih konča v proizvodnji, trgovini oz. druge slabo plačane službe.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: MasterKiD ()
Cheetah ::
Problem je tudi v bodočih študentih teh programov. Nekateri grejo študirati kr nek program, ki ga je cim lazje zdelat da lahko tistih par let hodijo po feštah in živijo "študentsko življenje" dokler jih še financirajo starsi. Pol pa tudi če nardijo faks in diplomirajo npr. iz "zgodovine vzhodne azije" ipd. niso nič in jim ne preostane nič drugega kot da delajo na pumpi al pa da živijo od sociale.
Cruz ::
Zakaj pa ne bi mogel z diplomo iz zgodovine delati v IT-ju ali ekonomiji? Brez problema lahko, saj pa se izobraževanje ne zaključi po faksu, lahko greš v čisto drugo smer.
Robocop1 ::
Zakaj pa ne bi mogel z diplomo iz zgodovine delati v IT-ju ali ekonomiji? Brez problema lahko, saj pa se izobraževanje ne zaključi po faksu, lahko greš v čisto drugo smer.
Ali ni potem bolje, da gre takoj delati IT oz. ekonomsko usmerjen faks? Če je pa tako, da je smer študija nepomembna, pa kar združimo predmete vseh faksov in imamo osnovno šolo druge stopnje.
Cruz ::
Mogoče pa ni vedel, kot 18-letni mulc, kaj bi delal v svojem življenju, je pa vedel, da ima rad zgodovino.Zakaj pa ne bi mogel z diplomo iz zgodovine delati v IT-ju ali ekonomiji? Brez problema lahko, saj pa se izobraževanje ne zaključi po faksu, lahko greš v čisto drugo smer.
Ali ni potem bolje, da gre takoj delati IT oz. ekonomsko usmerjen faks?
Če je pa tako, da je smer študija nepomembna, pa kar združimo predmete vseh faksov in imamo osnovno šolo druge stopnje.Ni nepomembna, je pa preveč nepotrebnega pritiska v tem, da izbereš pravo smer po mojem mnenju. Kot, če bi se življenje končalo z diplomo pri 23. letu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Cruz ()
A110 ::
fajn je malo brezskrbno uzivat sam sem delal 6 let prvo stopnjo (fmf uni) pa čeprav se za noben izpit nisem rabil učiti več kot teden na vaje in predavanja pa praktično nisem hodil nikoli. mi je pač več pomenila medalja iz majskih kot pa pozitivna ocena v indeksu sem pa zeloooooooo užival in tega nebi moglo nadomestiti nič drugega.
KG-348 ::
Problem je tudi v bodočih študentih teh programov. Nekateri grejo študirati kr nek program, ki ga je cim lazje zdelat da lahko tistih par let hodijo po feštah in živijo "študentsko življenje" dokler jih še financirajo starsi. Pol pa tudi če nardijo faks in diplomirajo npr. iz "zgodovine vzhodne azije" ipd. niso nič in jim ne preostane nič drugega kot da delajo na pumpi al pa da živijo od sociale.
Razmišljaš zelo zmotno. Faks neke smeri ni pogoj da potem sploh dobiš službo, če pogledaš mediano slovenskih plač se vidi, da za precej delovnih mest faksa sploh ne rabiš. Na koncu tak ki ga opisuješ lahko doseže višjo plačo od enega inženirja, če se gre naučit še kaj ali ima pa nekaj sreče
Robocop1 ::
Jaz šolo rad primerjam z avtošolo: Avtošola redkokoga nauči voziti avto, ker se to ponavadi prej naučiš sam. Niti ne rabiš nobenega papirja, da lahko voziš avto. Doma lahko krožiš okoli bajte, dokler ne sprazniš tank. Če pa želiš na cesto, rabiš vozniško dovoljenje in tega ti da avtošola. Vozniško dovoljenje izkazuje, da poznaš prometne predpise in zakone.
Enako bi moralo biti s šolo: Saj vsi vemo, da te šola ne nauči vsega, ampak se moraš za znanje pobrigati sam. Niti ne rabiš nobene diplome, da lahko servisiraš računalnike ali izdeluješ spletne strani. Če pa to delaš za stranke, bi moral imeti neko spričevalo. S tem bi dokazal, da veš kaj delaš, da ne prodajaš megle in tako nateguješ ljudi. Bi se pustil operirati "zdravniku", ki nima niti opravljenega niti primernega faksa niti specializacije? Verjetno ne. Zakaj bi moralo biti drugje drugače?
Edina razlika je, da na cesti imamo policaja, ki bo preveril ali imaš vozniško dovoljenje, se pravi, da si opravil ustrezno "šolo". Medtem pa v šolstvu nimamo nobenega nadzora, zato lahko vsakdo konča eno kvazi šolo, na koncu pa odpre svojo firmo z neko tretjo dejavnostjo. Pa nimam nič proti, če menjaš poklic, ampak prej bi morala biti kakšna specializacija.
Enako bi moralo biti s šolo: Saj vsi vemo, da te šola ne nauči vsega, ampak se moraš za znanje pobrigati sam. Niti ne rabiš nobene diplome, da lahko servisiraš računalnike ali izdeluješ spletne strani. Če pa to delaš za stranke, bi moral imeti neko spričevalo. S tem bi dokazal, da veš kaj delaš, da ne prodajaš megle in tako nateguješ ljudi. Bi se pustil operirati "zdravniku", ki nima niti opravljenega niti primernega faksa niti specializacije? Verjetno ne. Zakaj bi moralo biti drugje drugače?
Edina razlika je, da na cesti imamo policaja, ki bo preveril ali imaš vozniško dovoljenje, se pravi, da si opravil ustrezno "šolo". Medtem pa v šolstvu nimamo nobenega nadzora, zato lahko vsakdo konča eno kvazi šolo, na koncu pa odpre svojo firmo z neko tretjo dejavnostjo. Pa nimam nič proti, če menjaš poklic, ampak prej bi morala biti kakšna specializacija.
A110 ::
Jaz šolo rad primerjam z avtošolo: Avtošola redkokoga nauči voziti avto, ker se to ponavadi prej naučiš sam. Niti ne rabiš nobenega papirja, da lahko voziš avto. Doma lahko krožiš okoli bajte, dokler ne sprazniš tank. Če pa želiš na cesto, rabiš vozniško dovoljenje in tega ti da avtošola. Vozniško dovoljenje izkazuje, da poznaš prometne predpise in zakone.
Enako bi moralo biti s šolo: Saj vsi vemo, da te šola ne nauči vsega, ampak se moraš za znanje pobrigati sam. Niti ne rabiš nobene diplome, da lahko servisiraš računalnike ali izdeluješ spletne strani. Če pa to delaš za stranke, bi moral imeti neko spričevalo. S tem bi dokazal, da veš kaj delaš, da ne prodajaš megle in tako nateguješ ljudi. Bi se pustil operirati "zdravniku", ki nima niti opravljenega niti primernega faksa niti specializacije? Verjetno ne. Zakaj bi moralo biti drugje drugače?
Edina razlika je, da na cesti imamo policaja, ki bo preveril ali imaš vozniško dovoljenje, se pravi, da si opravil ustrezno "šolo". Medtem pa v šolstvu nimamo nobenega nadzora, zato lahko vsakdo konča eno kvazi šolo, na koncu pa odpre svojo firmo z neko tretjo dejavnostjo. Pa nimam nič proti, če menjaš poklic, ampak prej bi morala biti kakšna specializacija.
razlika je da za vsako stvar nerabiš papirja da znaš dovolj. pomisli koliko jim manjka samo še diploma oz magisterska pa dobijo papir. pa zato znajo kaj manj? tudi zdravnik z 1 neopravljenim izpitom zna verjetno popolnoma enako kot tisti ki je opravil še zadnjega. že sebe če dam primer. po "poklicu" sem matematik. redke sluzbe ki so prav za matematike so ucitelj, potem pa se ze pocasi konca čeprav v praksi kolegi delajo odbančništva, celotnega ITja,... trenutno delo ki ga opravljam pa zajema predvsem machine learning in druga dela s podatki ki se ga na faksu nisem niti malo naucil. ali bi zato moral po tvoje še enkrat delati nekakšno prekvalifikacijo?
FTad ::
Jaz šolo rad primerjam z avtošolo: Avtošola redkokoga nauči voziti avto, ker se to ponavadi prej naučiš sam. Niti ne rabiš nobenega papirja, da lahko voziš avto. Doma lahko krožiš okoli bajte, dokler ne sprazniš tank. Če pa želiš na cesto, rabiš vozniško dovoljenje in tega ti da avtošola. Vozniško dovoljenje izkazuje, da poznaš prometne predpise in zakone.
Enako bi moralo biti s šolo: Saj vsi vemo, da te šola ne nauči vsega, ampak se moraš za znanje pobrigati sam. Niti ne rabiš nobene diplome, da lahko servisiraš računalnike ali izdeluješ spletne strani. Če pa to delaš za stranke, bi moral imeti neko spričevalo. S tem bi dokazal, da veš kaj delaš, da ne prodajaš megle in tako nateguješ ljudi. Bi se pustil operirati "zdravniku", ki nima niti opravljenega niti primernega faksa niti specializacije? Verjetno ne. Zakaj bi moralo biti drugje drugače?
Edina razlika je, da na cesti imamo policaja, ki bo preveril ali imaš vozniško dovoljenje, se pravi, da si opravil ustrezno "šolo". Medtem pa v šolstvu nimamo nobenega nadzora, zato lahko vsakdo konča eno kvazi šolo, na koncu pa odpre svojo firmo z neko tretjo dejavnostjo. Pa nimam nič proti, če menjaš poklic, ampak prej bi morala biti kakšna specializacija.
razlika je da za vsako stvar nerabiš papirja da znaš dovolj. pomisli koliko jim manjka samo še diploma oz magisterska pa dobijo papir. pa zato znajo kaj manj? tudi zdravnik z 1 neopravljenim izpitom zna verjetno popolnoma enako kot tisti ki je opravil še zadnjega. že sebe če dam primer. po "poklicu" sem matematik. redke sluzbe ki so prav za matematike so ucitelj, potem pa se ze pocasi konca čeprav v praksi kolegi delajo odbančništva, celotnega ITja,... trenutno delo ki ga opravljam pa zajema predvsem machine learning in druga dela s podatki ki se ga na faksu nisem niti malo naucil. ali bi zato moral po tvoje še enkrat delati nekakšno prekvalifikacijo?
Po eni strani imas prav. Lahko, da ti nekje manjka 1 izpit. Vendar je to spet odvisno od podrocja. Bodisi je to druzboslovni ali naravoslovni fax, za dolocene poklice moraš zaključiti šolanje z diplomo, sicer ne moreš dobiti zaposlitve na področju za katerega si se šolal e.g. farmacija, medicina, pravo ipd.
Mike_Rotch ::
Časi niso ravno rožnati. S službami je itak kriza, zato se mi zdi nepravično, da se mlade zavaja z nekimi poklici, ki na koncu ne obetajo zaposlitve. Dejstvo je, da ko se odločaš za karierno pot, ne veš, kako zgleda trg dela. Ponavadi se odločaš na podlagi zanimanj, želja in opisa poklica. Verjamem, da če si zmisliš nek naziv (magari inženir prezračevanja) in ga dobro predstaviš, bo to nekdo kupil. Ampak na koncu tak človek ne dobi zaposlitve, ker nima uporabnih znanj, delodajalcem pa niti ni jasno, čemu je tak poklic namenjen. V najslabšem primeru človek pristane na zavodu in vleče socialko. Kaj smo s tem dosegli? Ljudje, ki so si izmislili šolski program samo zato, da imajo sami zaposlitev, zdaj delajo za takega človeka.
Veliko predvidevanj in ugibanj.
Osnovnošolci in dijaki res nimajo pojma kako izgleda trg dela. Ampak, tudi ti ne veš kako bo trg dela izgledal čez 10, 20 let, 40 let. Se je že večkrat izkazalo v praksi, da se omejevanje in sproščanje prostih mest na faksih ne obnese iz stališča zaposljivosti.
Mogoče je pa inženir prezračevanja poklic prihodnosti. 10 let nazaj si verjetno ne bi mislil, da bo "poklicni jutubar" solidna karierna izbira.
Druga stvar, ki me moti, je pa omejenost na en, relativno ozek skillset in delitev na delodajalce in delojemalce. V času, ko lahko veliko poklicev opravljaš na daljavo in iščeš priložnosti po vsem svetu se te klasične delitve podirajo.
Tretja stvar, ki me moti pa je predvidevanje, da z diplomo iz prezračevanja lahko delaš le v okenski industriji. Ogromno je uspešnih ljudi, ki nimajo formalne izobrazbe na svojem profesionalnem področju ali pa imajo zraven še kakšno, na prvi pogled povsem nepovezano izobrazbo. Nisem še videl, da bi več znanja kakorkoli škodilo.
sci3nc3 ::
Počasi se oddaljujemo od teme. V prvem postu sem vas spraševal, kaj si mislite o tolikšnem številu programov.
Če za primer vzamem samo informatiko: imamo z računalništvom povezano informatiko, poslovno informatiko, družboslovno informatiko in ne vem kaj še vse. Zakaj ne bi imeli samo eno informatiko, ki pokriva vsa ta področja? Ponovno poudarjam, da govorim za strokovne nazive, ne za predmete na različnih faksih. Na koncu imamo inženirja družboslovne informatike in inženirja informatike. Kdo je zdaj kaj? A se en samo napol spozna na področje, drugi pa v celoti ali kako?
Še en podoben primer je inženir telekomunikacij. Dejansko se s tem ukvarjajo na fakulteti za elektrotehniko, kjer po končanem faksu dobijo naziv dipl. inženir elektrotehnike.
Preveč se gre tu v podrobnosti. Če se poučuje samo en del stroke je pa fatalna napaka, ker čez 5 let lahko tega poklica ne bo več, zato je boljše spoznati malo širši spekter. Saj potem se vsak usmeri v področje, kjer se bolj vidi in mu bolj leži. Moje mnenje je, da bi bilo treba to poenotit in zminimalizirat študijske programe.
Če za primer vzamem samo informatiko: imamo z računalništvom povezano informatiko, poslovno informatiko, družboslovno informatiko in ne vem kaj še vse. Zakaj ne bi imeli samo eno informatiko, ki pokriva vsa ta področja? Ponovno poudarjam, da govorim za strokovne nazive, ne za predmete na različnih faksih. Na koncu imamo inženirja družboslovne informatike in inženirja informatike. Kdo je zdaj kaj? A se en samo napol spozna na področje, drugi pa v celoti ali kako?
Še en podoben primer je inženir telekomunikacij. Dejansko se s tem ukvarjajo na fakulteti za elektrotehniko, kjer po končanem faksu dobijo naziv dipl. inženir elektrotehnike.
Preveč se gre tu v podrobnosti. Če se poučuje samo en del stroke je pa fatalna napaka, ker čez 5 let lahko tega poklica ne bo več, zato je boljše spoznati malo širši spekter. Saj potem se vsak usmeri v področje, kjer se bolj vidi in mu bolj leži. Moje mnenje je, da bi bilo treba to poenotit in zminimalizirat študijske programe.
MadMen ::
Stroka gre danes v spezcializacijo, ti pa pričakuješ neko splošno izobrazbo na fakultetah?Nismo leta 1900.
Pa če vzameš primer telekomunikacij na FE, kaksno širino ti da ta študij, da boš lahko čez pet let pokrival kolega na smeri energetike, elektronike, avtomatike( in v obratni smeri). Ne ravo kaj dosti.
Sicer problem, ki ga ti opažaš je bolj problem da so se razpasle zasebne visoke šole, po drugi strani pa je to super, ker se javne univerze ne želijo kaj dosti prilagajat ljudem, ki so zaposleni in bi radi pridobili VSŠ izobrazbo.
Pa če vzameš primer telekomunikacij na FE, kaksno širino ti da ta študij, da boš lahko čez pet let pokrival kolega na smeri energetike, elektronike, avtomatike( in v obratni smeri). Ne ravo kaj dosti.
Sicer problem, ki ga ti opažaš je bolj problem da so se razpasle zasebne visoke šole, po drugi strani pa je to super, ker se javne univerze ne želijo kaj dosti prilagajat ljudem, ki so zaposleni in bi radi pridobili VSŠ izobrazbo.
Invictus ::
Problem vseh šol je, da se preveč fokusirajo na orodja, namesto na koncepte...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
pegasus ::
Invictus ::
Mike_Rotch je izjavil:
Kako pa veš, da je to problem?
Vidim mladino, ko drka neko svoje orodje, zajebe pa zadevo že v osnovi.
Dokler se klika, gre, ko je treba razviti koncept, pa zmrznejo, oz. zajebejo vse dobre prakse...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
mojsterleo ::
Zagotovo je problem, to kar je op izpostavil. Sploh ne vem kje bi začel pri tej temi, ker je to en konglomerat kjer se meša kup interesov in žrtve so po navadi nič hudega sluteči študentje.
Fakultetam (vsaj večini teh javnih), je popolnoma vseeno, kje boš ti delal po končanem študiju. Oni imajo izobraževalni program zato, da dobijo denar od države. Več kot je programov in študentov v njih, več je denarja, jasno. Zato imamo na stotine študentov za ene totalno neperspektivne poklice.
Kot drugo je treba povedati problem, da je veliko umetno ustvarjenih ovir, ki so jih postavili tisti prej, ko je bilo lažje priti na kakšno dobro delovno mesto.
Če damo omenjene primere npr. zgodovina ali bibliotekarstvo, po opravljenem študiju nisi nikome ništa. Kar poskusi se zaposliti v kakšni inštituciji ali knjižnici (tudi kot pripravnik) - se ti bodo smejali. Žal. Poznam druge, heck, poznam sebe, ki smo padli v luknjo tega natega. Za moje pojme lahko 3/4 faksov kar takoj ukinejo.
Fakultetam (vsaj večini teh javnih), je popolnoma vseeno, kje boš ti delal po končanem študiju. Oni imajo izobraževalni program zato, da dobijo denar od države. Več kot je programov in študentov v njih, več je denarja, jasno. Zato imamo na stotine študentov za ene totalno neperspektivne poklice.
Kot drugo je treba povedati problem, da je veliko umetno ustvarjenih ovir, ki so jih postavili tisti prej, ko je bilo lažje priti na kakšno dobro delovno mesto.
Če damo omenjene primere npr. zgodovina ali bibliotekarstvo, po opravljenem študiju nisi nikome ništa. Kar poskusi se zaposliti v kakšni inštituciji ali knjižnici (tudi kot pripravnik) - se ti bodo smejali. Žal. Poznam druge, heck, poznam sebe, ki smo padli v luknjo tega natega. Za moje pojme lahko 3/4 faksov kar takoj ukinejo.
sci3nc3 ::
mojsterleo je izjavil:
Fakultetam (vsaj večini teh javnih), je popolnoma vseeno, kje boš ti delal po končanem študiju. Oni imajo izobraževalni program zato, da dobijo denar od države. Več kot je programov in študentov v njih, več je denarja, jasno. Zato imamo na stotine študentov za ene totalno neperspektivne poklice.
Kot drugo je treba povedati problem, da je veliko umetno ustvarjenih ovir, ki so jih postavili tisti prej, ko je bilo lažje priti na kakšno dobro delovno mesto.
Če damo omenjene primere npr. zgodovina ali bibliotekarstvo, po opravljenem študiju nisi nikome ništa. Kar poskusi se zaposliti v kakšni inštituciji ali knjižnici (tudi kot pripravnik) - se ti bodo smejali. Žal. Poznam druge, heck, poznam sebe, ki smo padli v luknjo tega natega. Za moje pojme lahko 3/4 faksov kar takoj ukinejo.
Se nanaša na boldano: Točno tako! Brez problema bi jih lahko vsaj polovico (precej optimistična ocena) zaprli. Zakaj? Država iz proračuna vzame določen znesek in ga nameni izobraževanju. Vse lepo in prav, dokler je študijski program smiseln in diploma s tega področja potrebna na trgu dela. Če pa imamo neke larifari programe, ki so na nivoju osnovne šole, pomeni, da bo država vrgla ta denar stran. Zakaj že? Ker bodo diplomanti takih faksov nezaposljivi in na enakem kot bi bili brez diplome. Zakaj ne bi namesto v take študijske programe denar investirali v dobrobit vsem? V Sloveniji imamo kar nekaj projektov, kjer bi denar prišel zelo prav (prometna infrastruktura, gradnja stanovanj itd.). Prepričan sem, da bi bilo od tega več koristi.
johanblond ::
Imamo pri nas sploh kakšen nadzor nad tem, kakšne izobraževalne programe imamo, kaj ponujajo in koliko so zares uporabni oz. jih potrebujemo? Kako se to preverja ali kar brez preverjanja odobrimo vsak program, ki si ga lahko nekdo zmisli? Je še kdo razmišljal o tem? Kakšno je vaše mnenje?
Temu se reče javno veljaven oziroma akreditiran program. To v Sloveniji preverja NAKVIS.
https://www.nakvis.si/
KG-348 ::
V Sloveniji imamo kar nekaj projektov, kjer bi denar prišel zelo prav (prometna infrastruktura, gradnja stanovanj itd.). Prepričan sem, da bi bilo od tega več koristi.
Raje zmanjšajmo korupcijo, ki nam je leta 2019 pobrala 3 milijarde. Več kot lahko fdvjevci poberejo v desetletjih
Cheetah ::
mojsterleo je izjavil:
Fakultetam (vsaj večini teh javnih), je popolnoma vseeno, kje boš ti delal po končanem študiju. Oni imajo izobraževalni program zato, da dobijo denar od države. Več kot je programov in študentov v njih, več je denarja, jasno. Zato imamo na stotine študentov za ene totalno neperspektivne poklice.
Kot drugo je treba povedati problem, da je veliko umetno ustvarjenih ovir, ki so jih postavili tisti prej, ko je bilo lažje priti na kakšno dobro delovno mesto.
Če damo omenjene primere npr. zgodovina ali bibliotekarstvo, po opravljenem študiju nisi nikome ništa. Kar poskusi se zaposliti v kakšni inštituciji ali knjižnici (tudi kot pripravnik) - se ti bodo smejali. Žal. Poznam druge, heck, poznam sebe, ki smo padli v luknjo tega natega. Za moje pojme lahko 3/4 faksov kar takoj ukinejo.
Se nanaša na boldano: Točno tako! Brez problema bi jih lahko vsaj polovico (precej optimistična ocena) zaprli. Zakaj? Država iz proračuna vzame določen znesek in ga nameni izobraževanju. Vse lepo in prav, dokler je študijski program smiseln in diploma s tega področja potrebna na trgu dela. Če pa imamo neke larifari programe, ki so na nivoju osnovne šole, pomeni, da bo država vrgla ta denar stran. Zakaj že? Ker bodo diplomanti takih faksov nezaposljivi in na enakem kot bi bili brez diplome. Zakaj ne bi namesto v take študijske programe denar investirali v dobrobit vsem? V Sloveniji imamo kar nekaj projektov, kjer bi denar prišel zelo prav (prometna infrastruktura, gradnja stanovanj itd.). Prepričan sem, da bi bilo od tega več koristi.
Se popolnoma strinjam. Nimam nič proti ljudem, ki jih zanimajo/študirajo določene stvari, ki sicer nimajo pomena in uporabe na trgu dela, ampak to bi se moralo smatrati kot hobi/občasni interesi in pač takšni študiji bi morali biti samoplačniški. Mene je tudi včasih zanimala npr. zgodovina 2. sv. vojne, ampak nisem šel tega študerat ampak sem pač vzel par knjig v roke v prostem času (seveda se zavedam, da je možno delo kot učitelj zgodovine, ampak samo dam kot primer).
Mike_Rotch ::
ampak to bi se moralo smatrati kot hobi/občasni interesi in pač takšni študiji bi morali biti samoplačniški.
Z drugimi besedami. Umetniki, zgodovinarji in drugi "neuporabni" družboslovci so lahko le otroci premožnejših staršev. Reveži pa naj lepo tiho študirajo kar jim rečejo stemlordi iz slo-techa?
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Družboslovna informatika je nezaposljiva smer! (strani: 1 2 3 )Oddelek: Šola | 26000 (19197) | jernejl |
» | Biopsihologija neakreditiran študij (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 32271 (28219) | abakus480 |
» | lahki/najlažji faks ali vš (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 37424 (24445) | GGGGG |
» | Goljufiva izobrazba (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Šola | 34293 (27301) | celada |
» | Ali imamo preveč diplomantov s fakultet? (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Problemi človeštva | 24859 (22541) | BlueRunner |