Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi

codeMonkey ::
Bilo jih je kar nekaj, ampak konkretno o nesrecah z Model S/X, ko se ni bilo omejtev proti izrabi. V tisto prikolico, pa na Kitajskem v cistilec, v ZDA v ograjo, itd. Ta sistem (skupaj s clovekom) je imel bistveno slabso statistiko v primerjavi s clovekom (ker je enostavno za stevilo prodanih vozil tega bilo prevec). Kar ni ustavilo propagande da je v resnici varen in da gre pri izpostavljanju tega izkljucno za Tesli sovrazne namene.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Tezko reci. Morda je slo za specificno skupino uporabnikov (neverjetno naivni tehnoloski navdusenci). Tisti zid je lep primer. Tip je prakticno delal samomor. Se splaca pretirano fokusirati na taksne stvari? Bomo enako po medijih leta govorili, ce se izkaze da je novi "supersportnik" Xiaomi tako poceni, da ga bo kupovala tudi 20 letna mladina in se bodo v startu serijsko pobijali? Dvomim.
Si predstavljas, da bi se tako fokusirali na zdravniske napake? Pomoje bi lahko pozaprli polovico medicinskega osebja. Kaksne storije sem ze slisal od ljudi zaposlenih v zdravstvu...
Si predstavljas, da bi se tako fokusirali na zdravniske napake? Pomoje bi lahko pozaprli polovico medicinskega osebja. Kaksne storije sem ze slisal od ljudi zaposlenih v zdravstvu...

codeMonkey ::
Tak problem ze poznamo iz motociklov, ki imajo tudi vecje razmerje med mocjo in tezo. Pa tam tudi ne more vsak takoj na "open", in mora voziti najprej 125 ccm recimo. Ali pa biti dovolj star, kakor kje. Cisto lahko pride do tega, da z dostopnostjo vozil s 3,5 s do 100 km/h, kjer so danes mnogi elektricarji z dvema motorjema (kaj sele ko bo standard po tri), pride do nesprejemljivih tveganj za druzbeno varnost in se pac uvede kategorije pri izpitih. Ali pa (osebno manj ljub pristop) zahteva omejtive v samem avtomobilu na razmere, lokacijo ipd. Nic novega.
Zdravniki pa niso moje podrocje, ampak si predstavljam, da imajo mnoge sistematicne resitve, da je tega manj. Ce se ne motim, so ravno njihovi specialni delovniki ze ena taka stvar. Dejstvo pa je, da nekaj je, in tega je na razlicnih podrocjih v druzbi precej. Povsod, kjer je prislo do problemov. Seveda govorimo o standardu razvitega sveta tu.
Zdravniki pa niso moje podrocje, ampak si predstavljam, da imajo mnoge sistematicne resitve, da je tega manj. Ce se ne motim, so ravno njihovi specialni delovniki ze ena taka stvar. Dejstvo pa je, da nekaj je, in tega je na razlicnih podrocjih v druzbi precej. Povsod, kjer je prislo do problemov. Seveda govorimo o standardu razvitega sveta tu.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

BigWhale ::
Da FSD vozi varneje kot clovek na vecini cestnih odsekov itd itd
Ta statistika enostavno ne obstaja. To si si v bistvu izmislil, ali pa samo ponovil za nekom, ki si je to izmislil.
Ne. Ti se pretvarjas, da je voznja po ameriskih ali evropskih cestah drugacen problem. Ideologija, ti je unicila software v mozganih. Pac, ni ti pomoci.
Dude ... Vec kot 50.000km sem naredil s Teslo, trenutno je Tesla se vedno pri vrhu avtomobilov, ki bi jih kupil, ce bi moral v tem trenutku kupit avto. O ideologiji pa serjes samo ti.
V principu trdis, da nogometni sodnik ne more soditi rugby tekme, ker je to pa cisto drugacen problem.
Tocno to trdim, ja. Sodnik Ameriskega "nogometa" ne more soditi nogometa.
Z istimi mozgani parkrat prebere rulebook, pogleda nekaj tekem in to je to.
Aja, samo to? Ok. Potem pa easy peasy. :>
Ok, bom razlozil, od zacetka. Promet v ZDA in v EU ima tele skupne lastnosti:
- vozi se po desni strani
- desno pravilo
- stop znak
- znak za odvzem prednosti je priblizno enak
- asfalt good, ne-asfalt bad
- ne se zaletet v objekte okrog sebe
Prakticno vse ostalo so pa lokalne posebnosti in ne ti in ne jaz ne veva koliko teh lokalnih posebnosti je zapecenih v AI modele ali pa v dovolj natancno izdelane zemljevide. Tisti del Austina kjer zdaj vozi Robotaxi, so pokrili s precej natancnimi zemljevidi. Verjetno ne zaradi lepsega. In AI model v katerem je zapecena kaksna lokalna posebnost iz drugega kontinenta, se bo v EU tezje znasel.
Robotaxi smo ze videli, da je prevozil polno crto in se odlocil prehitevati kolono. Robotaxi, ki poganja novejso verzijo FSDja, in ki uporablja HD zemljevide podrocja, kjer se vozi. Ti pa upas trdit, da je voznja po EU nekaj povsem trivialnega?

BigWhale ::
Bomo enako po medijih leta govorili, ce se izkaze da je novi "supersportnik" Xiaomi tako poceni, da ga bo kupovala tudi 20 letna mladina in se bodo v startu serijsko pobijali? Dvomim.
Vsi so proti nam in nihce nas ne mara, a? :D
Ja, tocno to se bo zgodilo, ce se bo zacela mladina nenadoma pobijati v elektricnih supersportnikih. O tem se bo pisalo. Zdaj se pa pac pise o najbolj razvpitem in "glasnem" avtu oziroma proizvajalcu. Tudi, ce imas delnice, ni ravno najbolje, da taksno pisanje vzames prevec osebno in prevec custveno.

kow ::
Pisalo se bo 2 dni, potem pa bo news cycle sel naprej. Verjetno tezko zanikas, da ne bi tukaj bilo drugace (novinarji ravno ne ljubijo Muska). Anyway.
Ocitno se nisva razumela. Jaz ne trdim, da samo skopirajo ameriski build FSD-ja, in vozi enako zanesljivo v Evropi. Trdim, da je problem voznje v Evropi in ZDA prakticno enak problem. Na enak nacin lahko razvijejo FSD za evropo. In ja, je prakticno trivialno. Uporabijo ze razvit training stack.
Ocitno se nisva razumela. Jaz ne trdim, da samo skopirajo ameriski build FSD-ja, in vozi enako zanesljivo v Evropi. Trdim, da je problem voznje v Evropi in ZDA prakticno enak problem. Na enak nacin lahko razvijejo FSD za evropo. In ja, je prakticno trivialno. Uporabijo ze razvit training stack.

Gregor P ::
... ki so ga natrenirali na drugih podatkih (v drugačnih razmerah); le kaj bi lahko šlo narobe

The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

kow ::

Okapi ::
Tocno to trdim, ja. Sodnik Ameriskega "nogometa" ne more soditi nogometa.
Again. Lahko. Gre za povsem primerljiv problem. Sodnik lahko zamenja sport v nekaj tednih. Tudi ti gres lahko delati licenco za sodnika.
Še ena potrditev dunner-krugerja.
"Nogometni sodnik" z licenco lahko postaneš v enem tednu, če pohitriš stvari (teoretično lahko v enem dnevu), tudi če prej nisi bil sodnik v nobenem športu. Pogoj je 10 ur tečaja, teoretični izpit in dve odsojeni tekmi pod nadzorom.
Ampak....tako postaneš sodnik pripravnik in lahko sodiš na tekmah mladincev občinskih lig. Da postaneš mednarodni sodnik in sodiš na tekmah prve lige pa traja nekaj let (in 6 vmesnih kategorij sodnikov) in ne gre nič hitreje, tudi če si bil prej sodnik v kakšnem drugem športu.
Ali, kot bi rekel Bora, pravila pravila, da bi te udavila.


iKst_ ::
Fantje, malo teoretizirate. FSD brez večjih predelav vozi po največji gužvi po Parizu, po Kitajski in še kje. Tudi med ZDA in Kanado je precej razlik v prometu.

Utk ::
Tocno to trdim, ja. Sodnik Ameriskega "nogometa" ne more soditi nogometa.
Again. Lahko. Gre za povsem primerljiv problem. Sodnik lahko zamenja sport v nekaj tednih. Tudi ti gres lahko delati licenco za sodnika.
Še ena potrditev dunner-krugerja.
"Nogometni sodnik" z licenco lahko postaneš v enem tednu, če pohitriš stvari (teoretično lahko v enem dnevu), tudi če prej nisi bil sodnik v nobenem športu. Pogoj je 10 ur tečaja, teoretični izpit in dve odsojeni tekmi pod nadzorom.
Ampak....tako postaneš sodnik pripravnik in lahko sodiš na tekmah mladincev občinskih lig. Da postaneš mednarodni sodnik in sodiš na tekmah prve lige pa traja nekaj let (in 6 vmesnih kategorij sodnikov) in ne gre nič hitreje, tudi če si bil prej sodnik v kakšnem drugem športu.
Ali, kot bi rekel Bora, pravila pravila, da bi te udavila.![]()
No vidiš, to trajanje je rezultat regulacij, ne pa da ne bi znal sodit. Ker tudi če bi že prvi dan sodil popolno, bi trajalo svoj čas.

Okapi ::
In regulacije so zaradi varnosti, ker tudi če je prvi dan sodil 100%, ni nobenega zagotovila, da na neki kasnejši pomembni tekmi ne bo naredil hude napake.
Za avte pa velja prav enako.
Za avte pa velja prav enako.

Gregor P ::
Traja svoj čas, zato ker sodniki niso roboti (kjer bi morda na koncu treniranja modela lahko do določene mere za točno določena igrišča in ekipe skrajšal čas treniranja novega robota), ampak ljudje, pomeni to (namenoma) fizično traja toliko časa, da bo letih izkušenj postane dober sodnik.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()

Okapi ::
Predvsem traja, ker je ogromno različnih situacij. Ne moreš na eni (niti na stotih) tekmah preverit vseh. Enako velja za avte in stvari, ki se lahko zgodijo v prometu.

Gregor P ::
Da, drži.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

nejc_nejc ::
Dobro no, na načelni ravni mate prav, primerjat 22 profijev ter nebroj voznikov v prometu, od prepotentnih mulcev ter penzicev pa ni glih ok. Potem date pa mednje nekega "robota".

kow ::
Ok, bom razlozil, od zacetka. Promet v ZDA in v EU ima tele skupne lastnosti:
- vozi se po desni strani
- desno pravilo
- stop znak
- znak za odvzem prednosti je priblizno enak
- asfalt good, ne-asfalt bad
- ne se zaletet v objekte okrog sebe
Niti priblizno ni pravilen opis. Podobnosti je "neskoncnokrat" vec, ker zivimo v enaki fizikalni realnosti. Kaksne barve je asfalt, kaj je crta, kaksne barve je nebo, kako se lomi svetloba, kako selesti listje na drevesih ob cesti, kako izgleda oblika vozil, cloveka, kako se clovek nagiba med hojo, kako krili z rokami ko se pogovarja, kako se zoga zakotali po cesti itd itd.
Razlika med clovekom in bonobom je malo vec kot 1%. Vse ostalo je enako. Ker je evolucija kosti, dlak itd itd skupna. No, pri voznji je podobnost se veliko vecja, ker zivimo v enaki fizikalni realnosti.
In regulacije so zaradi varnosti, ker tudi če je prvi dan sodil 100%, ni nobenega zagotovila, da na neki kasnejši pomembni tekmi ne bo naredil hude napake.
Za avte pa velja prav enako.
Ce igrata Barcelona in Radomlje, je popolnoma vseeno, ce sodnik naredi hudo napako. Lahko sodim jaz. Pa sploh ne vem natancno pravil in je verjetno edina prepreka, da ne bi mogel soditi taksne tekme, fizicna pripravaljenost, ker bi pac izdihnil. Drugace se lahko sedaj pretransformiram na teren (miselni eksperiment) in odsodim tekmo. Na rezultat ne bom vplival, vedno bo z lahkoto zmagala Barcelona. Vse kompliciranje je le zaradi tekem, kjer je kakovost mostev dovolj blizu, da kakovost sojenja potencialno vpliva na rezultat. Povprecno inteligenten clovek, ki na leto pogleda nekaj tekem, pa bo pripeljal tekmo do konca. Saj je skoraj trivialno. Vsaka ekipa si zeli pripeljati zogo v nasprotni gol, potem pa stejes rezultat. Igra ze znotraj mej igrisca, vmes so prekinitve zaradi prekrskov itd.
Enako je z FSD voznjo v Evropi. Ce je FSD 10x dovolj dober v ZDA (ne vem tocno kaksna je prava stevilka - zdi se mi da je okrog 8x bolj varen kot clovek), je vseeno ce bo v EU pol slabsi. Se vedno bo dovolj dober.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

Utk ::
Elon Musk
@elonmusk
The first fully autonomous delivery of a Tesla Model Y from factory to a customer home across town, including highways, was just completed a day ahead of schedule!!
Congratulations to the
@Tesla_AI
teams, both software & AI chip design!
9:29 PM ? Jun 27, 2025
?
25M
Views
Elon Musk
@elonmusk
?
Jun 27
There were no people in the car at all and no remote operators in control at any point. FULLY autonomous!
To the best of our knowledge, this is the first fully autonomous drive with no people in the car or remotely operating the car on a public highway.
@elonmusk
The first fully autonomous delivery of a Tesla Model Y from factory to a customer home across town, including highways, was just completed a day ahead of schedule!!
Congratulations to the
@Tesla_AI
teams, both software & AI chip design!
9:29 PM ? Jun 27, 2025
?
25M
Views
Elon Musk
@elonmusk
?
Jun 27
There were no people in the car at all and no remote operators in control at any point. FULLY autonomous!
To the best of our knowledge, this is the first fully autonomous drive with no people in the car or remotely operating the car on a public highway.

iKst_ ::
In regulacije so zaradi varnosti, ker tudi če je prvi dan sodil 100%, ni nobenega zagotovila, da na neki kasnejši pomembni tekmi ne bo naredil hude napake.
Za avte pa velja prav enako.
Razlogi za regulacijo so lahko zelo različni. Včasih mogoče zaradi varnosti, včasih zaradi lobijev, včasih zato, ker so politiki neumni ali samo nabirajo politične točke.
En banalen primer, ki kaže, da varnost mogoče ni vedno glavni dejavnik pri regulaciji. V Sloveniji je konoplja še vedno prepovedana, kljub temu, da je dokazano precej varna substanca. Po drugi strani je polno legalizirana substanca zaradi katere letno neposredno umre cca. 1000 ljudi, nekaj 10.000 pa zaradi nje trpi hude posledice. Pa ne samo, da je legalizirana, uporaba določenih oblik se celo spodbuja z znižanimi davčnimi stopnjami itd.
Jaz sem čisto za to, da se poskrbi za varnost. Ampak na varnost lahko gledaš iz različnih vidikov. Sistem, ki za 1% zmanjša število nesreč s smrtnim izidom danes je boljši kot sistem, ki bo za 50% zmanjšal število nesreč čez 10 let.

Okapi ::

kow ::
The next race is scheduled to be held on 15 November 2025, with 12 teams
Bos videl, da bo boljse.
Bos videl, da bo boljse.

codeMonkey ::
Sej ni neka debata. To kar regulator zahteva od sistemov za avtomatizirano voznjo v EU ima dobre osnove, in tu zagotovo gre v prvi vrsti za varnost, oz. sistematicen pristop, in ne za protekcijo, kot dolocen tabor zeli prikazati. Vlaciti konopljo v to debato tako nima smisla in je samo se en nacin kako odvracati debato od bistva oz. specifik te problematike.
Vsi si sicer zelimo da bi to napredovalo hitreje, ampak to se predvsem lazje doseze s sodelovanjem in delom na nacin, ki prepricljivo kaze rezultate, da se sctem preprica javnost ter regulatorne organe. Z upiranjem pa pac pocasneje.
Vsi si sicer zelimo da bi to napredovalo hitreje, ampak to se predvsem lazje doseze s sodelovanjem in delom na nacin, ki prepricljivo kaze rezultate, da se sctem preprica javnost ter regulatorne organe. Z upiranjem pa pac pocasneje.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

kow ::
Bistvo problematike je nesprejemanje ocitnih zadev. Recimo, da tisti tvoj pdf nima vecjega prakticnega ucinka kot da postavi neke teoreticne meje.
V resnici pa se napake in incidenti na cestah dogajajo ves cas. Ce bos zmanjsal stevilo manjsih napak, manjsih nesrec itd., bos zmanjsal tudi stevilo ranjenih in mrtvih. Vecina nesrec se namrec ne zgodi v izolaciji. Da bi regulatorji zahtevali 100% dokaze, je nesmiselno.
Ne obstajajo povprecno izjemno dobri vozniki, ki delajo malo napak, ter so hkrati nadpovprecno dobri v ubijanju sebe in drugih. Poleg tega, ce bo robotika dobro vozila v Dallasu, bo dobro vozila tudi v Houstonu. Ker pac ni velikih razlik v okolici. Druga rec je, ko bos recimo hotel deployati v Chicago ali New Yorku. Tam je morda razlika prevelika in bos moral nameniti vec pozornosti itd. Poanta je, da je polno pragmaticnih moznih nacinov, da operaterji zmanjsujejo tveganja. In to tudi pocnejo.
V resnici pa se napake in incidenti na cestah dogajajo ves cas. Ce bos zmanjsal stevilo manjsih napak, manjsih nesrec itd., bos zmanjsal tudi stevilo ranjenih in mrtvih. Vecina nesrec se namrec ne zgodi v izolaciji. Da bi regulatorji zahtevali 100% dokaze, je nesmiselno.
Ne obstajajo povprecno izjemno dobri vozniki, ki delajo malo napak, ter so hkrati nadpovprecno dobri v ubijanju sebe in drugih. Poleg tega, ce bo robotika dobro vozila v Dallasu, bo dobro vozila tudi v Houstonu. Ker pac ni velikih razlik v okolici. Druga rec je, ko bos recimo hotel deployati v Chicago ali New Yorku. Tam je morda razlika prevelika in bos moral nameniti vec pozornosti itd. Poanta je, da je polno pragmaticnih moznih nacinov, da operaterji zmanjsujejo tveganja. In to tudi pocnejo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

codeMonkey ::
Tisti pdf je samo demonstriral en problem tega podrocja. In razlozi zakaj so doloceni pristopi potrebni. In tudi pokaze da clovek niti ni tako slab voznik. Vsekakor ne toliko, da bi trdil da potencialno resevanje nesrec nekega sistema, opravicuje njegovo implementacijo brez ustrezne kontrole. Kar pa je mnogokrat argument v primeru Tesle.
In pristop v Austinu je pravi. Super da so sli v to na tak nacin. Sem ze povedal da s tem delajo kot je zamisljeno. Problem so bile ideje z level 2 pristopom.
In pristop v Austinu je pravi. Super da so sli v to na tak nacin. Sem ze povedal da s tem delajo kot je zamisljeno. Problem so bile ideje z level 2 pristopom.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

Okapi ::
V resnici pa se napake in incidenti na cestah dogajajo ves cas.
Če ti voznik povozi in ubije mamo ali sina, boš sigurno hotel, da je kaznovan, in to ne samo z globo in odvzemom točk. Če ti jo bo ubil robotaksi, a misliš, da bo šel Musk v zapor?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

Utk ::
Če ni bil pijan ali vozil 2x čez omejitev, kaj več od tega ne bo kaznovan.
Tudi za robotaxi se strinjam da če vozi 2x čez omejitev, da je odgovoren Musk, kakorkoli obračamo. Pijan bo pa težko.
Tudi za robotaxi se strinjam da če vozi 2x čez omejitev, da je odgovoren Musk, kakorkoli obračamo. Pijan bo pa težko.

Okapi ::
Če ni bil pijan ali vozil 2x čez omejitev, kaj več od tega ne bo kaznovan.
Tudi za robotaxi se strinjam da če vozi 2x čez omejitev, da je odgovoren Musk, kakorkoli obračamo. Pijan bo pa težko.
Kdo je razlagal, da če si trezen in zbran in voziš po pravilih itak ne moreš povzročit nesreče?

Utk ::
Sej je ne moreš. Ampak če dela nekdo samomor, lahko zmeraj skoči pred tebe. In takrat ne boš kaznovan kaj veliko, če sploh.

BigWhale ::
Niti priblizno ni pravilen opis. Podobnosti je "neskoncnokrat" vec, ker zivimo v enaki fizikalni realnosti. Kaksne barve je asfalt, kaj je crta, kaksne barve je nebo, kako se lomi svetloba, kako selesti listje na drevesih ob cesti, kako izgleda oblika vozil, cloveka, kako se clovek nagiba med hojo, kako krili z rokami ko se pogovarja, kako se zoga zakotali po cesti itd itd.
Zarad vseh teh dreves ne vidis gozda. :)
Enako je z FSD voznjo v Evropi. Ce je FSD 10x dovolj dober v ZDA (ne vem tocno kaksna je prava stevilka - zdi se mi da je okrog 8x bolj varen kot clovek), je vseeno ce bo v EU pol slabsi. Se vedno bo dovolj dober.
Ne ves kolikokrat bolj varen je od cloveka. To je tisti glavni problem. Pa ce bos se 100x ponovil, da je, tega dejansko ne ves.
Trenutno dejstvo je, da FSD NI boljsi od cloveka. Se vedno je supervised (tudi v Austinu), in se vedno clovek prevzema nadzor. Za prevozene kilometre s FSDjem pa metrik o tem kako dober je, sploh nimamo.
Imamo samo to kar pove Tesla, vemo pa kako zaupanja vredne so njihove izjave. Ne prav dosti. Na zalost.

kow ::
Ne ves kolikokrat bolj varen je od cloveka. To je tisti glavni problem. Pa ce bos se 100x ponovil, da je, tega dejansko ne ves.
Trenutno dejstvo je, da FSD NI boljsi od cloveka. Se vedno je supervised (tudi v Austinu), in se vedno clovek prevzema nadzor. Za prevozene kilometre s FSDjem pa metrik o tem kako dober je, sploh nimamo.
Imamo samo to kar pove Tesla, vemo pa kako zaupanja vredne so njihove izjave. Ne prav dosti. Na zalost.
- nisem trdil, da je bolj varen od cloveka
- priblizno koliko je varen lahko sklepas hevristicno
Skratka, nabijas.

BigWhale ::
- nisem trdil, da je bolj varen od cloveka
- priblizno koliko je varen lahko sklepas hevristicno
Skratka, nabijas.
Zgoraj si rekel, da je 8x bolj varen kot clovek. Al bos zdaj mogoce rekel, da se ti to samo zdi, da tega ne trdis? :D
Ne. Ti in jaz ne moreva nicesar sklepati. Lahko samo verjameva temu kar pravi Tesla. Ti jim zgleda vse verjames. V tej zgodbi okrog avtonomnih vozil, pa se najbolj nabija Tesla. Avtomobili iz leta 2017 bodo appreciating asset. Pa klicanje avta iz NYC v LA. A jim to se vedno verjames? Ne vec? Probaj mal ponotranjit tole, no.

kow ::
Zgoraj si rekel, da je 8x bolj varen kot clovek. Al bos zdaj mogoce rekel, da se ti to samo zdi, da tega ne trdis?
To sem govoril o supervised FSD. Pa se to je seveda treba pravilno intepretirati (mulci in starcki teh tehnologij verjetno ne uporabljajo). Ti si govoril o Austinu. Sedaj se zapadel v neko histerijo in "appreciating assets" in ne vem kaj. Pac, ni ti pomoci.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

RedDrake ::
Ej, če se FSD izklopi 10ms pred nesrečo in potem to Tesla javi kot vozniško nesrečo, potem je lahko tudi ∞-krat bolj varen od človeka. It's all in the details.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()

kow ::
To drzi. Pa se?
Mimogrede, kar se mene tice, je naboljsa statistika: stevilo nesrec na specificen model avtomobila. Tukaj Tesla ne blesti. (ne blesti noben model, ki ima dobre pospeske)
Mimogrede, kar se mene tice, je naboljsa statistika: stevilo nesrec na specificen model avtomobila. Tukaj Tesla ne blesti. (ne blesti noben model, ki ima dobre pospeske)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

RedDrake ::
To ve samo Tesla.
Ki je trdila že vse mogoče, kar ni bilo res.
Se pravi smo na nivoju letečih špageti pošasti, jeebusov in podobnih zadev. (v smislu, believerji bodo vse verjeli, non-believerji ne bodo nikoli ničesar verjeli)
Ki je trdila že vse mogoče, kar ni bilo res.
Se pravi smo na nivoju letečih špageti pošasti, jeebusov in podobnih zadev. (v smislu, believerji bodo vse verjeli, non-believerji ne bodo nikoli ničesar verjeli)
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()

Okapi ::
To drzi. Pa se?
Mimogrede, kar se mene tice, je naboljsa statistika: stevilo nesrec na specificen model avtomobila. Tukaj Tesla ne blesti. (ne blesti noben model, ki ima dobre pospeske)
Če bi že hotel imeti pravo statistiko o varnosti, bi moral gledati na "model" voznika, ne na model avta.

kow ::
Odvisno po cem optimiziras. Ce zelis optimizirati po splosni varnosti, bos pac moral prepreciti, da se neumni mladci ali moski v krizi srednjih let, usedejo v hitri avtomobil. Ker drugace lahko dodajamo miljavznt varnostnih sistemov, pa ne bo spet veliko pomagalo. Ker bo velik delez populacije vozil Xiaomi supersportnika za 70k evrov. Ce karikiram.
Ravno zato je avtomatika kljuc do veliko visje varnosti v prometu. Da izlocimo clovesko naravo.
Ravno zato je avtomatika kljuc do veliko visje varnosti v prometu. Da izlocimo clovesko naravo.

RedDrake ::
No ja, saj to je solidno korelirano - model voznika in model/znamka vozila.
Ne vidiš veliko non-audi/BMW vozil, ki jim v krožiščih odtrga zadnje kolo, ko priletijo bočno v sredinski robnik.
V Teslah (vsaj pri nas) vidim veliko tech brojev in soccer mamic. Ni to ravno tista "bel audi za 100k s KP registracijo in pralnimi praškiTM v prtljažniku ter glasno muziko s spuščenimi šipami pri 35" populacija.
Ne vidiš veliko non-audi/BMW vozil, ki jim v krožiščih odtrga zadnje kolo, ko priletijo bočno v sredinski robnik.
V Teslah (vsaj pri nas) vidim veliko tech brojev in soccer mamic. Ni to ravno tista "bel audi za 100k s KP registracijo in pralnimi praškiTM v prtljažniku ter glasno muziko s spuščenimi šipami pri 35" populacija.

kow ::
V ZDA je velik nesrec tudi s pickup trucki (slabse vozne lastnosti). Ker jih je enostavno prevec. Uporablja jih tudi folk, ki niti ne tovori kaj veliko.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()

iKst_ ::

BigWhale ::
Zgoraj si rekel, da je 8x bolj varen kot clovek. Al bos zdaj mogoce rekel, da se ti to samo zdi, da tega ne trdis?
To sem govoril o supervised FSD. Pa se to je seveda treba pravilno intepretirati (mulci in starcki teh tehnologij verjetno ne uporabljajo).
Ti si govoril o Austinu.
Eh? Oba sva govorila o FSDju. K sreci lahko pogledas nazaj gor, pa se prepricas.
Sedaj se zapadel v neko histerijo in "appreciating assets" in ne vem kaj.
A si ti preprican, da dejansko preberes to kar jaz napisem, al samo poberes ven random besede, ki ti ustrezajo in potem ze hitis odgovarjat? O appreciating assetih sem govoril v kontekstu Teslinih obljub okrog FSDja in avtonomnih vozil. Ce se je vecina njihovih napovedi izkazala kot nekaj kar se ni uresnicilo niti priblizno, zakaj bi jim karkoli sploh verjeli okrog FSDja in avtonomije?
Pac, ni ti pomoci.
Zaljenje te ne bo dalec pripeljalo, kvecjemu do izvoza iz te teme. Pa tole ni prvic. Nehaj, in to velja tudi za druge sogovornike.

codeMonkey ::
Ej, če se FSD izklopi 10ms pred nesrečo in potem to Tesla javi kot vozniško nesrečo, potem je lahko tudi ∞-krat bolj varen od človeka. It's all in the details.
To seveda ni res. Cutoff je 5 sekund.
Kaj je to cutoff?
Pa kako razlagas da so pri NHTSA analizirali nesrece in ugotovili da se sistem izklaplja manj kot sekundo pred trkom?
https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2022/I...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()

iKst_ ::
Če se FSD izklopi manj kot 5 sekund pred nesrečo gre pri Tesli (verjetno tudi pri NHTSA?) ta nesreča pod FSD statistiko.
Torej, ni nobenega prirejanja statistik z izklapljanjem par desetink pred trkom.
Torej, ni nobenega prirejanja statistik z izklapljanjem par desetink pred trkom.

RedDrake ::
Če se FSD izklopi manj kot 5 sekund pred nesrečo gre pri Tesli (verjetno tudi pri NHTSA?) ta nesreča pod FSD statistiko.
Torej, ni nobenega prirejanja statistik z izklapljanjem par desetink pred trkom.
Saj pravim, eni verjamejo farju ko razlaga o Jeebusu, drugi pa za suho zlato vzamejo kar pride is strani nekega drugega Mesije, tam iz SF-ja. S tem da prvi ima skoraj boljši track record kot drugi.

RedDrake ::
Ne morem. Samo dodajam, da je Teslin track record kar se tiče izjav o FSD-ju zelo slab, ker na tem visi cela "Stonks go up" zgodba. In da korporacije "lažejo" in "prikrivajo/izkrivljajo" realnost že od nekdaj.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Tesla svoje robotaksije premierno zagnala v Austinu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 3470 (1441) | hruske |
» | Avtomobili z lidarjem lahko uničijo kamero na telefonu (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 10031 (3420) | Sparrow |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 5345 (3013) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 7590 (4008) | dexterboy |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 17325 (12256) | DamijanD |