» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
20 / 31
»»

ales85 ::

Ok, jaz sem pisal za Teslo. Je pa res, da velikokrat ljudje sploh ne vedo za napredne funkcije in jih tudi zaradi tega ne uporabljajo. Ali pa rajši sami hitreje parkirajo. Vsaj zaenkrat. Najbrž kombinacija obojega.

kow ::

Problem je, da ze priprava traja predolgo. Tudi, ce notri zavije idealno, je se vedno pocasneje kot, ce voznik 2x popravi. Morda bi funkcionalnost lahko uporabljal tudi kaksen slab/nesamozavesten voznik. So pa naredili velik napredek v zadnjih 10 letih. Zna biti kmalu (v nekaj letih) uporabno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

feryz ::

Ene parkrat je bimer sam parkiral. Moraš imeti jeklene živce, da ne pritisneš nič vmes. Uleti noter, da ti ni nič jasno. Je pa enkrat nagazil robnik zadaj. In zjebal feltno. J... ga.
Ali pa ko fura sam, recimo med 160 in 170 na AC. Levi ovinki so BP, pri desnih pa je ubitačno opazovati kako se približuje ograja.
Ampak sem se navadil in mu zaupam. Če ne bo pa treščilo. Zelo.

msjr ::

RedDrake je izjavil:

...O tem, kako bo boljši HW/SW čudežno vse rešil.
Poglej, imam izkušnje z meteorološkimi modeli.
Ko sem bil na faksu 20 let nazaj, je bilo rečeno, da zdaj, ko imamo boljše računalnike, bomo pa hitro izboljšali napovedi in bomo napredovali iz takratnih ~5 solidno zanesljivih dni v 10+ solidno zanesljivih dni.
Guess what.
Še danes nismo na 10+ solidno zanesljivih dneh, pa je šla računska moč dobesedno x 10000 od takrat, s tem da se neizogibno bližamo fizikalnim omejitvam silicijevih čipov.
Kaj to meni pove?
Da ljudje, ki niso videli kompleksnih modelov od blizu nimajo pojma kaj pomeni obdelati "situacijo".
Vreme je dovolj kaotično, da ga komot primerjaš s cesto v neidealnih (beri izven AC) primerih.
In to je tisto, kar me "jezi". Kot je en napisal, neki SW inžinirji, ki operirajo z buzzwordi mislijo da so prijeli Boga za jajca, ker znajo narediti algoritem ki prepoznava stvari na slikah. Ni jim pa jasno, da slika ne pove nič o tem s katerega drevesa bodo srali ptiči, kater pes bo stekel na cesto, kater del ceste je dovolj "sf..an" da ti bo prebilo feltno, in še miljon stvari, ki jih mi pogruntamo iz dogajanja okoli nas in ne iz slike.
Kontekst, je tisto kar "AI" še vedno ne obvlada in moja stava je, da bo tako ostalo naslednjih 10-20 let...

Se podpišem pod tole razmišljanje, tole bi moral biti sticky odgovor v smislu - preberi preden bluziš. /thread

kow ::

Razmisljanje je napacno, ker je napovedovanje vremena neprimerljiv problem. Clovek lahko v lokalnem oz. poznanem okolju pogleda v nebo in oceni vreme za naslednjih nekaj ur. Vec ne more. Lahko mu tudi das vse prebrati vse podatke, mu pokazes satelitske slike trenutnega stanja, pa ne bo znal z veliko zanesljivostjo napovedati vreme vec kot nekaj dni vnaprej. Racunalnik je ze dosegel/presegel cloveske zmogljivosti v napovedovanju vremena.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

Kow se strinjam - vreme je bistveno bolj nepredvidljiv problem, kot pa vožnja. Pri vožnji rabiš napovedovati/predvidevati dogodke za nekaj sekund v naprej in se odzivati glede na trenutne situacije.

BigWhale ::

DamijanD je izjavil:

Kow se strinjam - vreme je bistveno bolj nepredvidljiv problem, kot pa vožnja. Pri vožnji rabiš napovedovati/predvidevati dogodke za nekaj sekund v naprej in se odzivati glede na trenutne situacije.


V tem pogledu je vreme za nekaj magnitud bolj predvidljiv problem. Za nekaj sekund vnaprej lahko prakticno vedno napoves vreme. Slike krizisca pa ne mores.

DamijanD ::

ok to ja - ampak za praktično uporabo rabiš napoved vremena v dnevih in napoved stanja v prometu v sekundah,

ales85 ::

DamijanD je izjavil:

ok to ja - ampak za praktično uporabo rabiš napoved vremena v dnevih in napoved stanja v prometu v sekundah,

Menda nisi s tem priznal trditvi od BigWhale?

LeQuack ::

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar:
https://www.rtvslo.si/slovenija/zaradi-...
Quack !

Gregor P ::

Hudič je, ker v gosti megli tudi ti asistenčni pripomočki običajno odpovedo ... kamera itak.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Tole se senzorjev ne rabis. Le komunikacijo med vozili. Torej rabis informacijo ali je pred tabo, recimo 200-300m, kaksno vozilo. Eden od problemov voznje v megli je kako izbrati hitrost voznje. Morda bi lahko DARS dinamicno sugeriral priporoceno hitrost - ne vem pa, ce imajo dovolj na gosto postavljene table.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

ales85 ::

kow je izjavil:

Tole se senzorjev ne rabis. Le komunikacijo med vozili. Torej rabis informacijo ali je pred tabo, recimo 200-300m, kaksno vozilo. Eden od problemov voznje v megli je kako izbrati hitrost voznje. Morda bi lahko DARS dinamicno sugeriral priporoceno hitrost - ne vem pa, ce imajo dovolj na gosto postavljene table.

Seveda rabis. Nekaj rabis za fallback pri avtomatozaciji. Poleg tega, da ni realno, da bi ineli komunikacijo med vsemi vozili v naslednjih 30+ letih.

kow ::

Moznih resitev je vec. Vsaka resitev, ki zahteva novi hw pri avtih bo zahtevala naslednjih 30+ let.
Resitev je tudi zmanjsanje stevila takih nesrec, ne popolna odprava.

Nimam pojma koliko je sploh taksnih nesrec. Verjetno v sloveniji nekaj na leto - kar spet ni ogromna stevilka.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

kow je izjavil:

Tole se senzorjev ne rabis. Le komunikacijo med vozili. Torej rabis informacijo ali je pred tabo, recimo 200-300m, kaksno vozilo. Eden od problemov voznje v megli je kako izbrati hitrost voznje. Morda bi lahko DARS dinamicno sugeriral priporoceno hitrost - ne vem pa, ce imajo dovolj na gosto postavljene table.


Jaz nisem preprican, ce je kakrsnokoli remote upravljanje vozil nekaj kar zelim imet. Distopicni pesimist v meni ne odobrava tega. Vsaj ne v avtomobilu, katerega lastnik si.

Plus mal dvomim, da se bodo vozila znala karkoli med sabo zmenit. Avto industrija ne slovi pa trdnih standardih in izmenjavi podatkov. :)) "Pametne" ceste se mi zdijo v tem primeru verjetno boljsa resitev.

Irbis ::

kow je izjavil:

Tole se senzorjev ne rabis. Le komunikacijo med vozili. Torej rabis informacijo ali je pred tabo, recimo 200-300m, kaksno vozilo. Eden od problemov voznje v megli je kako izbrati hitrost voznje. Morda bi lahko DARS dinamicno sugeriral priporoceno hitrost - ne vem pa, ce imajo dovolj na gosto postavljene table.


Na nekaterih odsekih avtocest so narisani polkroge, ki so namenjeni temu, da omejiš hitrost glede na to, koliko jih vidiš:
https://www2.ecpp.si/voznja-v-megli/

kow ::

Tile polkrogi so definitvno bolje kot nic, samo dvomim, da velik del voznikov pozna pravila. Poleg tega imas na cesti veliko tujcev itd. Morda bi lahko EU regulirala, da bi vsi novi avti, busi, tovornjaki morali znati detektirati "gostoto" megle in znati priporociti hitrost voznje ter avtomatsko prizgati meglenko. Koliko je to draga in ucinkovita resitev, tezko recem. Ta resitev bi bila tudi globalna. Ce bi zadeve reseval infrastrukturno, bi EU avtoceste se lahko porihtal relativno poceni, ne bi pa resitev skalirala na navadne ceste in globalno (stare avte se izvozi izven EU).

Ne vidim ocitne ter poceni resitve. Ce bodo imeli vsi novi avti v prihodnosti kamero spredaj, pa se bo problem delno resil brez dodatnega stroska. Da dokoncno resis problem, ko nekdo stoji na cesti sredi megle (komunikacija pa ne deluje ali faila) - pa rabis nekaj kar vidi skozi meglo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

feryz ::

Gregor P je izjavil:

Hudič je, ker v gosti megli tudi ti asistenčni pripomočki običajno odpovedo ... kamera itak.
Ahhh, daj no mir.
Vsak radarski tempomat tole že danes obvlada u nulo. Problem je, ker nimajo vsi avti radarskega tempomata. Ali pa ni prižgan.

Sicer pa ..., problem je, ker si vi narobe predstavljate avtonomne avte. Ker vas je musk zastrupil z njegovim famoznim FSD. Se pravi, avto malo vozi po črti, kolikor gre, potem pa vi poprimete.
Ko govorimo o avtonomnih avtih, si predstavljate avto brez volana. Nula, niente. Takrat bo avto avtonomen. Se pravi nikoli, za časa našega življenja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: feryz ()

Gregor P ::

Jaz pa menim, da slabe vremenske razmere vplivajo tudi na njegovo delovanje.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

kow ::

Brez analize vseh takih nesrec, recimo v megli - ti na besedo pac ne bomo verjeli.

msjr ::

Gregor P je izjavil:

Jaz pa menim, da slabe vremenske razmere vplivajo tudi na njegovo delovanje.

Se strinjam, a v zgornjem primeru - megla - radarski tempomat dela brez problemov. Ima pa radar težave v močnem sneženju (recimo takem kot je bil 10. 12. letos), včasih pa zapaničari če voziš direktno proti nizkem soncu.
Pilot assist (kombinacija radar in kamera) noče delat pri močnih padavinah, pa ravno takrat ko slabo vidim črte na cesti se tudi asistenca upre...

feryz ::

Radarski tempomat dela tudi v močnem dežju, odpove pa v snegu, ker ploščico prekrije sneg ali led.
Krmiljenje pa, jasno, odpove že mnogo prej. Dež, sneg, megla ali sonce, vse ga zna zmotiti.

Gregor P ::

Pri močnem dežju sem že doživel, da radarski tempomat ni več zaznal vozil pred seboj.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

feryz ::

Jaz pa to, da je kazal avto na ekranu, bremzal in pospeševal, čeprav jaz avta zaradi vode sploh nisem videl. Je pa definitivno bil pred mano.

Gregor P ::

Meni pa je kar pospeševal v vozilo pred menoj, na ekranu pa ni bilo zaznanega vozila. In to praktično vedno, ko je (zares) močan naliv in vozim po AC. Ampak ok itak sam vidim ta vozila in sedaj imam to asistenco v takšnih primerih rajši izklopljeno.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

feryz ::

Saj jo sam. Prej ve da je nesposoben, kot ti to zveš.
Sicer pa zadeve tudi zatajijo. Zadnjič se v koloni približujemo semaforju. Avto šofira sam. Ni šlo hitro, zgolj kakih 50 do 60. Rdeča luč, kombi pred mano začne bremzati. Bremzati je začel tudi moj avto, ampak hkrati užgal opozorilo za nalet. In če ne bi sam pohodil bremzo dodatno, bi se ta idiot od avta dejansko zapičil kombiju v rit.
Še zdaj ni mi jasno, zakaj bi to naredil, ampak bi.

DamijanD ::

Ker je narejen za gospode: rajši nežno u rit, kot močno po bremzi - mogoče je vedel, da bo "skupni pojemek" v enem primeru manjši :D

AtaŠtumf ::

feryz je izjavil:



Sicer pa ..., problem je, ker si vi narobe predstavljate avtonomne avte. Ker vas je musk zastrupil z njegovim famoznim FSD. Se pravi, avto malo vozi po črti, kolikor gre, potem pa vi poprimete.
Ko govorimo o avtonomnih avtih, si predstavljate avto brez volana. Nula, niente. Takrat bo avto avtonomen. Se pravi nikoli, za časa našega življenja.


Točno tako, edino avto, ki vozi popoplnoma samostojno v vseh pogojeih je avtonomen.

Vse ostalo so samo bolj ali manj fancy pomagala, ki so pri nekaterih proizvajalcih v taki obliki, kakršni so danes, bolj nevarna, kot pa navaden trezen človek.

Pa še pri tem avtonomnem vozilu je treba rešiti vsa legalna vprašanje, vprašanja zasebnosti, odgovornosti, varnosti itd., predenj mu bo večina ljudi osebno zaupala.
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

codeMonkey ::

AtaŠtumf je izjavil:

Točno tako, edino avto, ki vozi popoplnoma samostojno v vseh pogojeih je avtonomen.


To niti priblizno ne drzi. Avtonomno vozilo lahko deluje v omejenih pogojih, katere spremlja, da jih ne prekoraci. Kar je po definiciji level 4 avtonomno vozilo (SAE J3016).

Zgodovina sprememb…

nejc_nejc ::

Seveda, ko si aksiome prilagajaš. Ata ima prav....

BigWhale ::

Ja, tud jaz sem podobno mislil ampak sem se motil in codeMonkey ima prav tle.

Avto je lahko pri nekih pogojih popolnoma avtonomen. In v tistih pogojih se ga tretira kot avtonomno vozilo v katerm potniki ne rabijo skrbeti za voznjo.

Mercedes in Waymo imata recimo taksna vozila.

nejc_nejc ::

Misli, da ne.
Pri nekaterih pogojih....

Ali je punca noseča ali ne. Tle ni pogojev.

Ne rečem, je treba postaviti pravila, samo....

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

feryz ::

Avto je popolnoma avtonomen tudi ko stoji v garaži. Popolnoma vsak. Le pravila avtonomije malo prirediš in je urejeno.

Utk ::

Neki pogoji so lahko, ampak morajo bit pa malo širši kot so bili pri delovanju filtrov pri dizlu...

nejc_nejc ::

Kva ma tukaj dizel zraven...?

Utk ::

Prekompliciran stavek za razumet?

nejc_nejc ::

Ja, v temo avtonomije tlačiš dizle.
Ne vem, kaj ima to veze s sonarji, tipali...., edino kot nadgradnja, kar pa iz tvojega pisanja ni razvidno.

BigWhale ::

nejc_nejc je izjavil:

Misli, da ne.
Pri nekaterih pogojih....

Ali je punca noseča ali ne. Tle ni pogojev.

Ne rečem, je treba postaviti pravila, samo....


Saj ne govorimo o popolnoma 100% avtonomnih avtomobilih v vseh pogojih, vedno in povsod. In mislim, da se kakih 150 let ne bomo govorili o tem. Bomo pa govorili o stopnji avtonomnosti in koliko je ta avtonomnost bizarna. Primerjava z nosecnostjo je abotna in napacna, ker tudi nosecnost ni samo in zgolj binarna.

Avtomobili ze zdaj niso vedno in povsod uporabni, imas pogoje v katerih ne mores vozit ali pa ne znas vozit. Torej, ne znas vozit. Al kako?

nejc_nejc ::

Čaki,
Implementacija v obstoječ sistem infrastrukture, pogojno, nekaj lahko, itd... očitno z avtonomnostjo nima veze.

Vse kar govorite, neki leveli, pa đež.. pri obstoječem omrežju, so nek približek in pika. (kar je osnova za naprej).

V evropi, je mal mal prostora in ne bomo imelu avtomatskih pasov kot v usa, kje poleg stare zgradijo novo cesto ali koridor_da bom s časom.

Ja, stvar je čisto binarna. Avtonomuja da ali ne in z mojim znanjem vožnje nima veze.

feryz ::

Veliki kit hoče povedati, da bodo avtomobili nekje avtonomni, nekje bo šlo pa na peš.
Pa čeprav se nekje pri levelih omenja, da naj bi avtonomnost pomenila vozila brez krmilnega mehanizma. Vse kar je pred tem, pa so pomagala pri vožnji.
Pod določenimi pogoji so avti že skoraj 20 let delno avtonomni. Ampak to zagotovo ni to.

Tudi teslino definicijo Fsd-ja poznamo. Robotaxi, ki se bo sam vozil naokrog in služil denar za nas, medtem ko bomo mi po službah ali na Maldivih.

nejc_nejc ::

Je se strinjam. Nekje, pa pogoji itd......
Ok, mogoče je beseda napačna.

Če bi pa zastavili sedaj, na prazni mizi, je pa stvar trivialna.

BigWhale ::

Lej, Mercedes _garantira_ da bo v nekaterih pogojih deloval popolnoma avtonomno, takrat lahko beres knjigo v avtu. In avto je takrat povsem avtonomen. Tudi Waymo, tam kjer vozi, je povsem avtonomen.

A je kdo rekel, da so to vozila, ki so 100% vedno in povsod avtonomna? Niso. To kar pa Musk blodi je pa nekaj povsem drugega.

Avtomobili lahko sedaj sami prevozijo resnicno majhen del sveta ampak to del se bo pocasi vecal. A bodo kdaj lahko prevozili 100% sveta? Ne, ker ga tudi avtomobili z ljudmi za volanom ne morejo. A bodo kdaj prevozili prav vse kar lahko clovek za volanom prevozi? Morda. Ampak tega niti ne potrebujemo. Potrebujemo to, da bodo avtomobili lahko prevozili dovolj velik procent tega kar lahko prevozi clovek, da bodo zadovoljili vecino potreb po voznji, to bo dovolj.

A je to res tko tezko razumet?

Zakaj ste sli kupit avto, ce z njim defacto ne morete na Triglav? A ni to popolnoma neuporabno potem? :> Ni, a ne? :)

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Ja, tud jaz sem podobno mislil ampak sem se motil in codeMonkey ima prav tle.

Avto je lahko pri nekih pogojih popolnoma avtonomen. In v tistih pogojih se ga tretira kot avtonomno vozilo v katerm potniki ne rabijo skrbeti za voznjo.

Mercedes in Waymo imata recimo taksna vozila.

Samo še vedno mora biti v avtu nekdo z vozniškim izpitom. Tako da v tem pogledu ni povsem avtonomno vozilo, tudi če voznik lahko med vožnjo gleda film. Tudi dvomim, da sme (po cestno-prometnih predpisih) med takšno "samodejno" vožnjo spati.

codeMonkey ::

Na AC mora biti, ker tam je level 3. V eni garazi pa Mercedes ze legalno deluje brez voznika, ker ima level 4 sistem za parkiranje. Waymova vozila pa se ze kar nekaj casa vozijo brez voznika po dolocenih mestih.

Zgodovina sprememb…

Okapi ::

codeMonkey je izjavil:

Waymova vozila pa se ze kar nekaj casa vozijo brez voznika po dolocenih mestih.

So pa daljinsko nadzorovana.

feryz ::

Plus tega so ta področja prilagodili samovoznim avtomobilom. Niso se avtomobili prilagodili tem področjem.
Verjamem da so avtomobili že z lahkoto samovozni, če naredimo cesto posebej za njih.

AtaŠtumf ::

Če se navežem na kitkovo teorijo, avtonomnvo vozilo zame ni in nikoli tudi ne bo, če bom sam moral vedno zraven gledati ali dela v avtonomnem načinu ali ne, oz. biti oprezen za volanom, če slučajno nečesa ne zna narediti!

Waymo je beta produkt, ki se ga testira in vsaj imho ne bi nikoli smel biti uporabljen za širšo populacijo, enako kot marsikateri drugi testni izdelek (khm Tesla fsd, khm).
#SlovenijaPrva #SLOVEenianLivesMatter #SlavaGasilcem

DamijanD ::

OK. To je res, ampak če ti pa recimo avto garantira, da na vseh ACjih vozi povsem avtonomno potem je to uporabno in od uvoza do izvoza ne rabiš skrbeti za vožnjo.

codeMonkey ::

feryz je izjavil:

Plus tega so ta področja prilagodili samovoznim avtomobilom. Niso se avtomobili prilagodili tem področjem.
Verjamem da so avtomobili že z lahkoto samovozni, če naredimo cesto posebej za njih.


To ni res.

Okapi je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Waymova vozila pa se ze kar nekaj casa vozijo brez voznika po dolocenih mestih.

So pa daljinsko nadzorovana.


Ja in? V petek je bila zaprta AC po izvozu Celje center in na to me je opozorila tabla, da sem lahko sel pravocasno ven. Nadzor je na nek nacin prisoten ze zdaj

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Treba je ločit med avtonomno vožnjo in avtonomnim vozilom. Vsak avto lahko tudi avtonomno vozi (sicer ne po zakonu), razlika je samo pod kakimi pogoji in koliko procentov časa so taki pogoji.
Avtonomno vozilo je pa vozilo, ki je sposobno avtonomne vožnje najmanj od štarta do cilja neke vožnje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()
««
20 / 31
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi
583123 (791) BT52
»

Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Rezultati
705519 (1937) dexterboy
»

NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
1188818 (4104) c3p0
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8415753 (10684) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5214063 (8914) Meizu

Več podobnih tem