» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
21 / 26
»»

codeMonkey ::

Zato se uporablja primernejsi izraz - avtomatizirana voznja (in stopnja avtomatizacije).

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ja, ampak tudi pri stopnjah je ogromna razlika ali je nek avto sposoben L3 ali L4 pod pogoji, ki nastanejo samo vsako 5. polno luno, ali pri skoraj vsaki vožnji skoraj kjerkoli in kadarkoli.
Že pri L2 so tu razlike.

codeMonkey ::

AtaŠtumf je izjavil:

Če se navežem na kitkovo teorijo, avtonomnvo vozilo zame ni in nikoli tudi ne bo, če bom sam moral vedno zraven gledati ali dela v avtonomnem načinu ali ne, oz. biti oprezen za volanom, če slučajno nečesa ne zna narediti!

Waymo je beta produkt, ki se ga testira in vsaj imho ne bi nikoli smel biti uporabljen za širšo populacijo, enako kot marsikateri drugi testni izdelek (khm Tesla fsd, khm).


To je zdaj precej druga izjava kot "popolnoma avtonomno v vseh pogojih". Mislim pa da stekam zdaj. Ti govoris o level 2 in level 3 sistemu, kjer mora pri prvem voznik stalno nadzorovati vozilo (Tesla) ter v drugem primeru biti sposoben prevzeti nadzor v varnem intervalu. Kar nima nekega smisla, ker potem imas nic ali pa level 5. Se da lepo narediti stvari uporabne tudi drugace, z level 4.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Ja, ampak tudi pri stopnjah je ogromna razlika ali je nek avto sposoben L3 ali L4 pod pogoji, ki nastanejo samo vsako 5. polno luno, ali pri skoraj vsaki vožnji skoraj kjerkoli in kadarkoli.
Že pri L2 so tu razlike.


Jasno. "Operational design domain" je karakteristika znacilna za L3 in L4 sisteme, ki ti o tem pove vec.

BigWhale ::

Ne dojemati koncepta avtonomnosti v absolutnem smislu.

Utk ::

Zato pa pravim, rabim avto, ki me pelje na L3 nivoju po avtocesti pod vsemi pogoji v mejah normale (v temi, dežju, delo na cesti, ne pa nujno v snežnem metežu), več ne rabim. To kar ima zdaj mercedes ni niti blizu tega. Tesla je pač bližje, čeprav nima L3 štemplja.

codeMonkey ::

V nekaterih stvareh je blizje, v drugih pa precej dalec. Ne manjka samo stempelj, ampak cisto drugacen pristop pri zasnovi. Ko smo pa pri uporabnosti, je trenutno Mercedes bolj uporaben. Ima prav tako level 2, ki je primerljiv, kjer ga je smiselno uporabljati, ter prve level 3 ter level 4 sisteme.

Zgodovina sprememb…

Alfonso ::

https://insideevs.com/news/630075/merce...

Ja za utk je Tesla še vedno bližje verjetno...

Utk ::

Res je. Dokler ima mercedes tako zahtevne pogoje, je tesla bližje.

Mercedes' Level 3 conditionally automated driving assistant can, on suitable highway sections and where traffic density is high, offer to take over the driving, leaving the driver free to do something else, like watch a movie or participate in a meeting.


Čisto lahko se izkaže, da je mercedes stuck v lokalnem maksimumu in ne bo nikoli splezal ven. Tesla se niti ne spušča v to luknjo, da bi postavljala "nemogoče" pogoje v katerih bi pa vendarle delala na L3. Ker je to brez veze in neuporabno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

kow ::

Alfonso je izjavil:

https://insideevs.com/news/630075/merce...

Ja za utk je Tesla še vedno bližje verjetno...



Domnevam, da nisi prebral novice, ki si jo linkal. Zadeva je neuporabna zaenkrat.
Je morda ze kdo nasel kaksne posnetek te avtonomne voznje v realnem prometu - ne vem ali ni posnetkov, ali pa ne najdem nic na YT.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Alfonso ::

Vidva z utk sta povsem neuporabna...en Tesla lover, drugi nemški avti hater, oba pa povsem brez substance v postih.

p.s.: če bi se kdaj v življenju vozil po ameriških avtocestah, pa če ne bi stalno nosil Tesla plašnic, bi ti bilo tako jasno da je tale pogojna avtonomna vožnja še kako uporabna.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Alfonso ()

kow ::

Jaz sem samo presenecen kako ni na netu nobenega posnetka te revolucionarne tehnologije.

Utk ::

p.s.: če bi se kdaj v življenju vozil po ameriških avtocestah, pa če ne bi stalno nosil Tesla plašnic, bi ti bilo tako jasno da je tale pogojna avtonomna vožnja še kako uporabna.

Če bi vozil katerikoli avto novejši od 7 let, bi ti bilo jasno, da to kar zmore ta mercedes, zmore vsak, edina razlika pri mercedesu je, da ima štempelj, da po zakonu ne rabiš držat volana. Hint, tudi po drugih ga pri taki vožnji realno ne rabiš.

Alfonso ::

Ja Mercedes ima samo štempelj. Le zakaj ga drugi nimajo? Se jim ne da verjetno dati vloge a ne, ker tehnika jim špila, problem je samo vloga.

Utk ::

Mercedes je to naredil 3x preveč na ziher. Samo določene vnaprej mapirane avtoceste v idealnih pogojih, s kupom radarjev, kamer in ne vem česa. Tega mercedes ne more skalirat niti na vse avtoceste, kaj šele običajne ceste. Zato je to slepa ulica. Je pa fajn za pokazat kako oni "vodijo"...takim naivnežem kot si ti.
Toyota se tega ne bo šla, ker je predrago za premalo efekta. Tesla ima čisto drugo taktiko. Kakšen audi bi pa znal posnemat mercedesa, ampak to bi bila glih tako napaka.

Alfonso ::

Lol, pametnjakovič. Cepci mercedesovi a ne. Zdaj so cepci šli mapirat še ceste v Nevadi in Kaliforniji. Pa ziher vse na roke delajo.

Utk ::

https://gearjunkie.com/motors/mercedes-...

Tu si malo preberi, da ne boš tako zabit. Sistem rabi ekstra mapirano cesto, veliko bolj natančno od navadnih gps map. Dela do 60 na uro v koloni. Še zmeraj moraš bit pozoren in buden. Itd.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Alfonso ::

Zabita je bila tvoja mama da je šla s tvojim fotrom seksat. Ti si pa beyond zabitega...

Tesla, meanwhile, continues to promise true full self-driving is just around the corner. I tako još milijon godina.

ales85 ::

Utk je izjavil:

p.s.: če bi se kdaj v življenju vozil po ameriških avtocestah, pa če ne bi stalno nosil Tesla plašnic, bi ti bilo tako jasno da je tale pogojna avtonomna vožnja še kako uporabna.

Če bi vozil katerikoli avto novejši od 7 let, bi ti bilo jasno, da to kar zmore ta mercedes, zmore vsak, edina razlika pri mercedesu je, da ima štempelj, da po zakonu ne rabiš držat volana. Hint, tudi po drugih ga pri taki vožnji realno ne rabiš.

S to razliko, da Mercedes v teh pogojih odgovarja za nesreče.

Utk ::

A nisem napisal, da je edina razlika v štemplju?
V realnosti je pa vožnja v tesli pod temi pogoji enako, če ne manj, stresna, in glih tako varna. Ker tesla bo to v resnici speljala, mercedes bo pa piskal in vriskal za vsako malenkost.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

ales85 ::

To ni isto kot štempelj. Ali zakonodaja zahteva kritje nesreč s tem štempljem?

Tesla bo to speljala, zelo kmalu. V letu n+1 bo končano! (tm)

Utk ::

Ja, isto je, štempelj pomeni, da mercedes prevzame vožnjo, uradno.
Tesla to že spelje, samo uradno moraš imet roke na volanu. Neuradno pa...jih nimam niti jaz v toyoti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

codeMonkey ::

Prevec poenostavljas. Mercedesov sistem je razvit tako, da bo v principu, znotraj podrocja delovanja, 10s prej zaznal okoliscine, za katere ni bil testiran in razvit. Medtem ko Tesla nima dobro definiranega podrocja delovanja, niti stotinko sekunde pred dejansko odpovedjo ne zazna okoliscin, ki so do same odpovedi pripeljale. Isto ni, in ne gre le za stempelj. To je nekako tako, kot da bi vzel Raspberry Pi in realiziral vse krmilnike ter se kup dodatnih novih funkcij za Boeing 747 in trdil, da je ista stvar (oz. je zadaj samo stempelj). Ni.

Zgodovina sprememb…

kow ::

V principu ja - samo nismo se videli nobenih posnetkov, da bi sodili, ce je zadeva prakticna. Kako pogosto pride do okoliscin, ko avto zahteva prevzem, kako dolgi so ti odseki itd. Skratka, zaenkrat ni nobenega dokaza, da je zadeva uporabna. Pravi dokaz bo, ko bo Mercedes podal izjavo, da so prodali 10k takih sistemov. Torej, da bomo videli, da obstaja trg.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Tesla tega ne rabi, ker moraš itak spremljat kaj dela. Pod takimi pogoji kot samostojno vozi mercedes, to spremljanje v resnici ni neka strašno stresna stvar. Če pa vleti nekaj izrednega, pa imata itak en in drug spet druge sisteme, ki bojo, ali pa ne, reagirali.

codeMonkey ::

Mogoce imata oba prav, ampak ODD za level 3 se bo z novimi regulativami siril. Kaj pa potem, ko bo zagotovo uporabno? Pa tudi dvomov ne razumem. Gneca je ja en najbolj dolgocasnih in napornih zadev pri voznji. Za prvi use case, cisto OK.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Bo uporabno. In ljudje bodo placali Mercedesu tistih 10k tisocakov za funkcionalnost.

Glede gnece - nobenega dokaza nismo videli, da je zadeva uporabna v praksi - saj jaz ga nisem. Kje so 30m posnetki uporabnikov v realnih situacijah?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Če bi mercedes v resnici samostojno vozil od 0 do 130 na uro, ne glede če je v koloni ali ne, bi bila to čisto druga stvar.

Okapi ::

codeMonkey je izjavil:

Mogoce imata oba prav, ampak ODD za level 3 se bo z novimi regulativami siril. Kaj pa potem, ko bo zagotovo uporabno? Pa tudi dvomov ne razumem. Gneca je ja en najbolj dolgocasnih in napornih zadev pri voznji. Za prvi use case, cisto OK.

Sploh v Nemčiji, ko je "Stau" in se lahko po polžje premikaš uro in več.

kow ::

Za stau ne rabis L3. Preplacal bos.

codeMonkey ::

kow je izjavil:

Glede gnece - nobenega dokaza nismo videli, da je zadeva uporabna v praksi - saj jaz ga nisem. Kje so 30m posnetki uporabnikov v realnih situacijah?


Ce bi te zanimalo, bi nasel.

kow ::

To je 5min posnetek armaturke med voznjo v gneci, kjer se ne dogaja nic nepricakovanega. Marketing material se temu rece.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Gregor P ::

To z gnečo je sedaj vprašanje kje, ker na kakšnem balkanskem mejnem prehodu moram kot voznik aktivno sodelovati, če ne želim, da se mi takoj 10 voznikov ne vrine vmes na varnosti razdalji asistenčne pomoči (in sem čakal tudi že celo noč na teh mejah) :D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Utk ::

codeMonkey je izjavil:

kow je izjavil:

Glede gnece - nobenega dokaza nismo videli, da je zadeva uporabna v praksi - saj jaz ga nisem. Kje so 30m posnetki uporabnikov v realnih situacijah?


Ce bi te zanimalo, bi nasel.


To na posnetku zmore tudi golf, ki cel stane tolk kot dodatna oprema v tem mercedesu.

codeMonkey ::

stekam, golf samo stemplja nima :)

Utk ::

Tako je.
Pa ne, jaz verjamem, da mercedes dela to bolj na ziher, z več senzorji, itd., ampak kolk smisla ima to za tako majhen efekt? Če bi se vsaj vozil potem zares sam tudi ko ni kolone. Pa se ne.

SambaShare ::

codeMonkey je izjavil:

stekam, golf samo stemplja nima :)


Zna, dokler ne zna. In potem voznik krije škodo. Jbg to je drugače pravi pristop. Stoj za tem kar prodaš, pa tudi če deluje v omejenem obsegu.

Utk ::

Ja ja, lahko je bit načelen na forumu. Ampak bi plačal recimo 3 ali 5 jurjev za to funkcionalnost? Jaz ne. Bi pa plačal kolk je potrebno za navaden radarski tempomat in lane assist. In tudi sem.

SambaShare ::

Saj se bo pocenilo. Važno je da proizvajalci začnejo prevzemati odgovornost. Da ne bomo čez 20 let še vedno na tem, da avto sicer baje zna vse, ampak moraš biti pa pripravljen vsako sekundo prevzeti kontrolo.

codeMonkey ::

Utk je izjavil:

Tako je.
Pa ne, jaz verjamem, da mercedes dela to bolj na ziher, z več senzorji, itd., ampak kolk smisla ima to za tako majhen efekt? Če bi se vsaj vozil potem zares sam tudi ko ni kolone. Pa se ne.


UNECE regulativa glede level 3 se bo posodobila samo na osnovi prakticnih izkusenj. Gre za razvoj in Mercedes sigurno dela izgubo s tem. Skoda je samo, da ni vec konkurence v tej smeri, ki bi te stvari porinila tudi z vidika regulative naprej.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

SambaShare je izjavil:

Saj se bo pocenilo.

Bo bo...pri mercedesu je po 20 letih radarski tempomat še zmeraj dodatna oprema.

codeMonkey je izjavil:

Utk je izjavil:

Tako je.
Pa ne, jaz verjamem, da mercedes dela to bolj na ziher, z več senzorji, itd., ampak kolk smisla ima to za tako majhen efekt? Če bi se vsaj vozil potem zares sam tudi ko ni kolone. Pa se ne.


UNECE regulativa glede level 3 se bo posodobila samo na osnovi prakticnih izkusenj. Gre za razvoj in Mercedes sigurno dela izgubo s tem. Skoda je samo, da ni vec konkurence v tej smeri, ki bi te stvari porinila tudi z vidika regulative naprej.

Kar naj. Ampak zakaj bi nekdo plačal za to?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

Gregor P ::

Utk je izjavil:

SambaShare je izjavil:

Saj se bo pocenilo.

Bo bo...pri mercedesu je po 20 letih radarski tempomat še zmeraj dodatna oprema.

... očitno fantje še niste kupovali nikoli pravega mercedesa.

1. cena ni važna
2. 110.000 evrov je praktično gol avtomobil brez neke opreme (danes je morda še dražji)
3. dodatna oprema stane vsaj še 50.000 evrov dodatno
4. običajno vzameš kar vse, tako da najbrž nevede tudi to L3 avtonomno vožnjo;
5. seveda je pri mercedesu vse zelo drago, ali precenjeno; to je vse samo po 5.000, 10.000 evrov
6. zdaj glede na to, da denar ni težava, morda kupuješ podaljšano različico, ker imaš itak svojega šoferja in te spet ne zanima, ali ima avto to L3 avtonomno opremo poleg ali ne 8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

pegasus ::

codeMonkey ::

100x predebatirano. To je prej sala kot porocilo.

BigWhale ::

Utk je izjavil:

A nisem napisal, da je edina razlika v štemplju?


Ta razlika je v bistvu zelo pomembna. Ker dela razliko v tem ali si pesca ubil _ti_ ali ga je pa ubil avto. Oziroma v tem primeru ali si se ti nekomu zaletel v rit ali pa je bil to avto. In to je razlika, ki bo naredili ali pa zlomila avtonomna vozila.

Ce bo na koncu Tesla delala 90% zanesljivo povsod in bo brez stemplja, Mercedes pa 100% zanesljivo, samo po 50% cestah, in s stempljem, bo Mercedes bolj avtonomno vozilo kot Tesla. V Mercedesu bos lahko na 50% cestah spal, v Tesli pa na 100% cestah defacto ne bos smel spati. Kaj je boljs? :)

Utk je izjavil:

V realnosti je pa vožnja v tesli pod temi pogoji enako, če ne manj, stresna, in glih tako varna. Ker tesla bo to v resnici speljala, mercedes bo pa piskal in vriskal za vsako malenkost.


Ne. Prvo kot prvo je to samo tvoja spekulacija, da je v Tesli manj stresno. Drugo sem pa omenil ze zgoraj. V Meercedesu imas stempelj, da lahko gledas film in vrtas po nosu medtem, ko avto sam vozi. V Tesli pa tega enostavno ne smes in MORAS gledat na cesto.

Utk ::

Ce bo na koncu Tesla delala 90% zanesljivo povsod in bo brez stemplja, Mercedes pa 100% zanesljivo, samo po 50% cestah, in s stempljem, bo Mercedes bolj avtonomno vozilo kot Tesla. V Mercedesu bos lahko na 50% cestah spal, v Tesli pa na 100% cestah defacto ne bos smel spati. Kaj je boljs? :)

Kaj pa če bo ta procent defacto enak? Ja, v tesli ne smeš spat, ampak ne smeš niti v mercedesu. Smeš samo gledat film. Ko boš lahko spal, se bomo menili o tem. Ampak to je že level 4, ne 3.
To kar je zdaj, ni nič bolj uporabno kot navaden "pilot", ki ga imaš tudi ti v leafu, če si ga kupil. Stani-kreni. To zna danes že vsak in v teh pogojih delajo avti zelo zanesljivo. Tudi brez štemplja.

BigWhale ::

Ne, dovolj je da lahko gledas film. :) To je tisto kar zmanjsuje stres. Garancija, da ne rabis gledat na cesto. Stempelj je na koncu dneva resnicno pomemben. Da lahko brez stresa drkas po telefonu, gledas film, jes sendvic z obema rokama.

V Leafu pro pilot dela zadovoljivo in jaz vecino AC prevozim s tem, ampak se vedno gledam na cesto. Moram gledati. Ampak je to gledanje aktivno, avto spremljas, z nogo pripravljeno na zavori, ker defacto ne ves a se bo avto ustavil pred tovornjakom ali se ne bo. Avto sam ti ne garantira tega.

To je na nek nacin bolj stresno kot ce sam vozis, tam ti dela 'muscle memory' in ce vidis zavorne luci avta pred sabo, avtomatsko umaknes nogo s plina na zavoro.

kow ::

Lahko pa drugace pogledamo. Kdaj bo na youtubeu prvi neprekinjen ogled filma (1h 30min) v teh mercedesih. Bo kaksen junak ugibal letnico?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Utk ::

Jaz nisem čisto nič živčn s tem in nimam noge na zavori. Mercedes sam vozi samo pod takimi pogoji, ki tudi za tvojga nissana res niso problem in bi komot tudi ti gledal film zraven, do 60 na uro v lepem vremenu ko si v koloni. Če je karkoli izven idealnega se bo L3 na mercedesu itak ugasnil. Da ne bi tudi v mercedesu vsake toliko uč vrgel na cesto pa skoraj ne verjamem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

ales85 ::

Utk je izjavil:

Jaz nisem čisto nič živčn s tem in nimam noge na zavori. Mercedes sam vozi samo pod takimi pogoji, ki tudi za tvojga nissana res niso problem in bi komot tudi ti gledal film zraven, do 60 na uro v lepem vremenu ko si v koloni.

A to si ti poizkusil, da veš?
««
21 / 26
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
596831 (3405) Gregor P
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8413969 (8900) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5212670 (7521) Meizu
»

Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
21258339 (53048) Unknown_001
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20566684 (59428) Mare2

Več podobnih tem