» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
11 / 26
»»

karafeka ::

A se je že razjasnilo glede odgovornosti pri nesrečah samovozečih avtov? Kdo odgovarja, tisti, ki je takrat v avtu, lastnik avta, proizvajalec, indijc, ki je kodo copy-pejstal?

Gregor P ::

Odvisno od vgrajene tehnologije je lahko tudi deljena krivda (voznik/proizvajalec).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

Okapi ::

Kako je lahko voznik kriv, če ga ni v avtu?

Gregor P ::

Dobro, ti izhajaš že iz situacije, ko imamo poponoma avtonomno vozilo brez voznika, le s potniki (pomeni kritje prek zavarovalnice podjetja/proizvajalca ipd.); jaz sem odgovarjal glede na današnje razmere.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

llc ::

Kako si bo avtonomno vozilo nadelo verige? Ali pa odmaknilo vejo, ki je padla na cesto?

Pravo res avtonomno vozilo bo pomoje možno šele, ko ga bo vozil (seveda ne nujno z rokami) humanoidni AGI robot. Ko bo lahko tudi odmaknil kanto za smeti, da bo lahko odpeljal iz garaže ali pa javorjev list, ki se bo prilepil na kamero/lidar.

Okapi ::

V večini avtov sploh ni verig, pa tudi če so, jih polovica voznikov ne zna nataknit. Tako da verige niso problem.

Z odmikanjem vej je podobno - če pade drevo, ga voznik tudi ne more odmaknit. Če pade veja, pa pač robotski avto počaka, da mimo pride en avto z voznikon, dovolj močnim, da oviro odstrani. Oziroma sporoči vzdrževalcu cest, naj pride odstranit oviro. Znova, noben problem.

Listje s kamer in lidarjev odstranjujejo vgrajeni brisalci. Noben problem. Če je slučajno pa vseeno je problem, pač zapeljejo na stran in sporočijo v nadzorni center, da ne morejo naprej. Nadzornik pogleda, v čem je problem, in če lahko odpelje z daljinskim vodenjem (zadostuje par kamer, nameščenih v kabini), odpelje na neko varno parkirišče ali do domače garaže, če ne more odpeljati, pa pokliče vlečno službo.

BigWhale ::

Okapi je izjavil:

Z odmikanjem vej je podobno - če pade drevo, ga voznik tudi ne more odmaknit. Če pade veja, pa pač robotski avto počaka, da mimo pride en avto z voznikon, dovolj močnim, da oviro odstrani. Oziroma sporoči vzdrževalcu cest, naj pride odstranit oviro. Znova, noben problem.


Mnogo let nazaj sem imel sodelavca, ki je zivel malo visje v hribih. V zimski opremi je imel lopato in motorno zago. :>

Okapi je izjavil:

Nadzornik pogleda, v čem je problem, in če lahko odpelje z daljinskim vodenjem (zadostuje par kamer, nameščenih v kabini), odpelje na neko varno parkirišče ali do domače garaže, če ne more odpeljati, pa pokliče vlečno službo.


Mah listje s kamer je mal smesna zadeva, no. Jaz se ne spomnim kdaj sem nazadnje takole odstranjeval liste iz avtomobila. :) Ampak ja, ko bodo razmere take, da bo avto sam tezko vozil naprej, bo treba nekaj narest.

kow ::

Ukvarjate se z banalnimi problemi. V resnici bo na cesti mnogo manj stvari, ker bi ze prvi avto avtomatsko sporocil cestarjem, da je nekaj na cesti in naj pocistijo.
Avtonomno vozilo tudi ne bo parkiralo pod drevesom. Saj noces, da ptici serjejo po tvoji strehi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

llc ::

Jap, ker še v življenju nihče ni nikoli prazne gume menjal, al pa snega kidal, da se je dal avto sploh premaknit.
Eno dopoldansko sneženje/žled, pa bo celotna flota avtonomnih vozil prizemljena.
Pri 3 avtonomnih vozilih na cesti je to banalni problem, pri 100 mio pa nič več.

kow ::

Ko bos imel 100m avtonomnih vozil, verjemi da Google ali Teslo ne bo presenetil sneg. Za razliko od povprecnega Janeza, si bodo pogledali vremensko napoved. Bodo pac vlozili nek drobiz in sami prevzeli se cestarsko sluzbo. Pa spucali optimalno, saj imajo podatke kam se ljudje vozijo. Po moznosti spluzili z avtonomnimi vozili. Itak bodo lahko reroutali celo svojo floto po spluzenih poteh. Podjetja so organizacije, ki resujejo probleme. Si sploh predstavljas koliko problemov smo morali resiti, da sedaj komunicirava po tem forumu?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

fikus_ ::

kow je izjavil:

Ko bos imel 100m avtonomnih vozil, verjemi da Google ali Teslo ne bo presenetil sneg. Za razliko od povprecnega Janeza, si bodo pogledali vremensko napoved. Bodo pac vlozili nek drobiz in sami prevzeli se cestarsko sluzbo. Pa spucali optimalno, saj imajo podatke kam se ljudje vozijo. Po moznosti spluzili z avtonomnimi vozili. Itak bodo lahko reroutali celo svojo floto po spluzenih poteh. Podjetja so organizacije, ki resujejo probleme. Si sploh predstavljas koliko problemov smo morali resiti, da sedaj komunicirava po tem forumu?


In potem svizec zavije čokolado. . . .:D

Ta vozila bodo za AC, regionalke in dobro označene ulice, podeželj in makadam ceste (ko bo traktor pripeljal nasproti) pa pozabi.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

Sej v vukojebinah tud nimas interneta oz. ce obstaja, je zaradi drzavnih subvencij. Kaj je tvoja poanta?

llc ::

Da me avtonomni avto še zeeeeelo dolgo časa ne bo mogel prit iskat na mojo zidanco, ne glede na to, kaj eni pravite... Do takrat bo pa vse na cesti samo približek FSD.

J.McLane ::

Zate morda je to približek, za nekoga drugega je to delujoč avotnomni avto.

Nima se smisla kregat kdaj lahko na nek avto damo ali je avtonomvno ali ne, gre se za to kaj tako vozilo rešuje. Imenovanje je čisto postranskega pomena.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

nejc_nejc ::

Pri tehle centrih po moje pozabljate na politično noto. Pa valjda nebo en Google diktiral_koordiniral prometa v Moskvi.
Že trenutni zajeb na AC, ki ga rešujejo 3 leta na Logu in Torovem, za ostale ne vem, je banalen.

Škoda, mogoče se bom poskusno vozil v takem avtu, kot približek, realno pa se mnogo let ne.

Trenutni realen cilj je, kolikor jaz vidim, na AC, kjer na ta način povečaš absorbcijo za ene 80%, pa se tle imamo faktor prbitega Janeza v klasičnem avtu, ki bodo tudi med vozili.

Okapi ::

Na bo Google, ampak pač državni center za nadzor samovoznih vozil. Lahko bo pa država podelila koncesijo, mogoče tudi Googlu, ali pa Tesli, Volkswagnu...

In na daljavo ne bo težko zapirati posameznih cest za samovozona vozila, v primeru sneženja, dela na cesti...

kow ::

Bos moral podati kaksno teoreticno ozadje za svoje trditve. Ze ce je avtocestah polovico avtonomnih vozil, ki drzijo primerno razdaljo ter ne izvajajo naglih pospesevanj ipd. Bi moralo mocno povecati pretocnost. Ravno pred kratkim sem vozil daljso voznjo po avtocesti. Vecino nevarnih situacij oz. zaviranj so povzrocili "dobri" vozniki z drazjimi avtomobili, ki so bili nepotrpezljivi. In so zeleli voziti vec kot 150km/h.

Saj je vseeno ali je Google ali pa samo odpre API-je, ker ga prisili drzava. Poanta je, da je tehnicno relativno enostaven problem (za doseganje zaznavnih izboljsav).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nejc_nejc ::

@Kow, če si name ciljal
Ja pretočnost bo bistveno višja, saj sem napisal po moje napamet ene 80%. Povprečna hitrost enako višja od sedanje.

Če nebi bilo infrastrukture, je zadeva že sedaj izvedljiva.
Koliko daleč pa spustiti koordiniranje, je pa politično, ok, filozofsko in ne tehnično vprašanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: nejc_nejc ()

kow ::

nejc_nejc je izjavil:

@Kow, če si name ciljal
Ja pretočnost bo bistveno višja, saj sem napisal po moje napamet ene 80%. Povprečna hitrost enako višja od sedanje.

Če nebi bilo infrastrukture, je zadeva že sedaj izvedljiva.
Koliko daleč pa spustiti koordiniranje, je pa politično, ok, filozofsko in ne tehnično vprašanje.


Ja. Hotel sem samo povedati, da jaz sklepam na podlagi intuicije. Za neko oceno, bi pa potreboval simulacijo oz. neko osnovo na kateri stevilke bazirajo. Od kod si potegnil 80%?

Kdorkoli sedaj investira v razsirjanje pasov obvoznic, avtocest ipd. Je blazen ali pa skorumpiran. Druge ne vidim. V vsakem primeru ga je potrebno cimprej odpustiti.
Bi pa upal staviti velike zneske, da bomo podobno kot s TES, zopet zapravili vec stotin milijonov evrov. Zato, da se bo nekaj deset ali sto druzin financno okoristilo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

nejc_nejc ::

Varnostna razdalja za 130 je mislim, da 72 ali 74 m, za 100 okoli 55m
Za predstavo in osnova za mojo oceno:
sredinska črta je v rastru 1-2-1 to pomani črta - prazno poje - črta ali 6m - 12m - 6m
polje je 1 in 2 je 18m
Torej 72m /18 je 4 polja__ da lažje vidimo, še +1 črta torej 5 črt (ko boš naslednjič na AC)

Če naštelamo ves promet samo na radarski tempomat, (približek avtonomni varijanti, kar se sledenja tiče) in upoštevamo, da je odzivni čas vozila 0s_brez človeškega faktorja, z lahkoto v razdaljo med vozili vrinemo še enega in si na 100%.

Torej glede na zastoje pred mesti jih nagužvaš na pol razdalje ter kolona, ki teče se podaljša....
Seveda hitrost ni več 130, če ostane 90 je to že raketa in upošteva še janeze brez pilota, ki bodo v večji količini še par let od uvedbe.
za oldajmerje je pa itak vseeno, ker vozniki bolj zbrano vozijo...
To je preveč ker na naših AC ni od začetka do konca avtomobilov.
Verjetno še za 80% sploh ni vozil (na recimo 1 uro) ali pa samo v neki špici, ki je pač špica.

Evo enako "intuicija" pa mal računstva, ne matematike ter predpostavka odzivnega časa 0s_kar mislim, da je in mi boste "štromarji_od foha" podtrdili.

Nastane problem kam s temi avti na izvozih. To pa pomeni zmanjšanje povprečne hitrosti na AC oziroma podaljševanje zavirlnih pasov_(beri spodaj) ter zeleni vali, možne menjave pasov v druge smeri glede na konico......na mestnih priključnih cestah.

Kar se pa AC tiče to niso klasične razširitve temveč v osnovi razširitev zaradi vzdrževalnih del. Promet na eni strani AC po sistemu 2 v eno 2 v drugo smer, kar sedaj kot opažamo ni izvedljivo, ker je ena stran AC preozka. Če potem nastane sedanji namesto odstavni pas vozni, je pa itak vseeno in je pred mestom v bodočnosti, hkrati podaljšan zaviralni pas, kjer se pa hitrosti zmanjšajo_(beri zgoraj) in ostala mestna cestna površina požira, tranzit pa šiba mimo.

Kaj pa bo od vsega skupaj pojma nimam, upoštevati pa bo potrebno še "šmarnco", kar bo pa malo težja. Upam, da bom, pa mislim da bom, to še uporabljal, avto brez volana mislim da ne.
Ali je sploh smisel? USA bazira na "freeridu" in ne vem kako bodo spravili skozi pri malo bolj zagrizenih.
Koridorji za samo AV so pa moje brez veze, škoda zemljišč.

Evo eno neštromarsko videnje

kow ::

Mislil sem na šestpasovnice.

Dars:
"Priprave na gradnjo potekajo tudi za širitev v šestpasovnico odseka Koseze-Kozarje na zahodni ljubljanski obvoznici (v teku je izdelava projektne dokumentacije, pridobivanje okoljevarstveno soglasje in zemljišč, v pripravi je vloga za izdajo gradbenega dovoljenja)."

llc ::

Tale del vidi v *POVPREČJU* 70000 avtov na dan. Tudi avtonomna vozila v fantazijski vlak varianti ne bi pomagala, da ne bi bilo zastojev...

nejc_nejc ::

mislim, da je kakšen avto več
tukaj je križišče A1 in A2 ter H1 + trije dvostranski priključki

filozofija v svetu, je, da je že na cesti premikajoče parkirišče na izvozih ter tranzit mimo
še štromarji dodate polnenje EV na cestišču in to je to :)

ne vem v katero smer gre vodenje ali na navigacijo ali na wifi ali na mehaniko_žice ter oddajniki ob cestah?

kow ::

llc je izjavil:

Tale del vidi v *POVPREČJU* 70000 avtov na dan. Tudi avtonomna vozila v fantazijski vlak varianti ne bi pomagala, da ne bi bilo zastojev...

Ne razumem. Kje sem rekel, da ne bo zastojev?

llc ::

kow je izjavil:

Kdorkoli sedaj investira v razsirjanje pasov obvoznic, avtocest ipd. Je blazen ali pa skorumpiran.

Verjamem, da bi dodaten pas na tem odseku (in naprej proti Brezovici) vseeno malo povečal prepustnost in zmanjšal zastoje?

kow ::

Seveda bi. Koliko? Ter koliko stane? In koliko je to skalabilno itd. Napacna dolgorocna investicija. Vsak investiran kapital ima alternativno nalozbo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

llc ::

Pojma nimam. Ampak 70k vozil je za 4 pasovno preveč. Lahko pa vržeš denar stran in probaš prepričat ljudi, da se na morje vozijo s kolesi, pa romunske kamionarje naj grejo rajši čez Italijo/Avstrijo.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: llc ()

kow ::

Najbolj pametno (ni pa politicno izvedljivo), bi bilo odpustiti 10k javnih usluzbencev. Bi takoj zmanjsal za kaksnih 2k avtomobilov dnevno. Ampak gremo offtopic.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

BigWhale ::

llc je izjavil:

kow je izjavil:

Kdorkoli sedaj investira v razsirjanje pasov obvoznic, avtocest ipd. Je blazen ali pa skorumpiran.

Verjamem, da bi dodaten pas na tem odseku (in naprej proti Brezovici) vseeno malo povečal prepustnost in zmanjšal zastoje?


Off-topic, ampak ne bo. Morda za kratek cas. Potem bo pa spet vse po starem.

In tudi avtonomna vozila ne bi bistveno pripomogla k zmanjsanju. Razen, ce bi v eno vozilo stlacil 50 ljudi.

kow ::

Ne gre za avtonomnost (razen, ce bi bili neki avtonomni minibusi, kot si sam navedel), ampak za programsko opremo. Ze avtomatsko speljevanje bi povecalo pretocnost. Vsak procent steje.
Ce sem se malo cinicen (za salo). Itak moramo proizvajalce prisiliti, da dajo kaj pametnega v avto, drugace se bodo ukvarjali z netflixi in oblikami luci.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

codeMonkey ::

nekaj v smislu level 3 sistema za stau :)

nejc_nejc ::

Zadostuje ze aktivni tempomat in avtomatik.
Za ob 3.00 ponoči je pa itak frejlauf v razumskih mejah, mal za gust...

codeMonkey ::

Ma je vseeno fino, da v koloni lahko legalno surfas po netu, dokler ti ni treba prevzeti volana :)

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

In tudi avtonomna vozila ne bi bistveno pripomogla k zmanjsanju. Razen, ce bi v eno vozilo stlacil 50 ljudi.

Če bi bila vsa vozila (ali vsaj velika večina) samovozna, zastojev praktično ne bi bio, četudi bi bile ceste polne vozil. Vsa kolona pred semaforjem bi se začela premikati v istem delčku sekunde. Pri izključno samovoznih avtih semaforjev sploh ne bi več potreboval, vse bi se roboti zmenili med seboj.

kow ::

Ja, samo to je tehnicno se znanstvena fantastika. Level 3 stau (ki ga je omenil code monkey), pa je leta 2021 tehnicno ze resen problem.

clix ::

Okapi je izjavil:

BigWhale je izjavil:

In tudi avtonomna vozila ne bi bistveno pripomogla k zmanjsanju. Razen, ce bi v eno vozilo stlacil 50 ljudi.

Če bi bila vsa vozila (ali vsaj velika večina) samovozna, zastojev praktično ne bi bio, četudi bi bile ceste polne vozil. Vsa kolona pred semaforjem bi se začela premikati v istem delčku sekunde. Pri izključno samovoznih avtih semaforjev sploh ne bi več potreboval, vse bi se roboti zmenili med seboj.


Za pešče pa kolesarje pa trampolin na stran ceste, pa naj čez skačejo?
Se strinjam da so (bodo?) avtonomna vozila super, ampak za odstranitev semaforjev, bi potrebovala popolnoma svojo, ločeno infrastrukturo, kar v večini primerov ni izvedljivo, sploh ne v mestih (niti zaželjeno). Kakšne avtoceste / hitre ceste morda.

Gregor P ::

codeMonkey je izjavil:

Ma je vseeno fino, da v koloni lahko legalno surfas po netu, dokler ti ni treba prevzeti volana :)

... to misliš prevzeti volana, ko tudi sicer avto stoji in noče sam naprej, ker sicer je trk neizogiben preden boš ti v koloni odreagiral na karkoli med surfanjem po netu>:D
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

J.McLane ::

Če sodim po tem kako speljujejo trenutni asistenčni sistemi, bi bil totalen kolaps glede zastojev.

Za malo zastojev bi morala biti varnostna razdalja ob speljevalnju na minimumu, takega sistema pa še nisem videl, ne pri Tesli ne pri Waymo.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

fikus_ ::

Za odpravo zastojev morajo vsa avtonomna vozila komunicirat z nadzornim centrom, ki potem planira optimalno pot za vsako vozilo posebej.
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.

kow ::

J.McLane je izjavil:

Če sodim po tem kako speljujejo trenutni asistenčni sistemi, bi bil totalen kolaps glede zastojev.
Za malo zastojev bi morala biti varnostna razdalja ob speljevalnju na minimumu, takega sistema pa še nisem videl, ne pri Tesli ne pri Waymo.


Tukaj je vec scenarijev. Popoln zamasek, kjer avti stojijo. Bi se strinjal (glede na posnetke). Trenutno je latency pri speljevanju previsok. Ce pa gledas zelo gost promet, so sistemi, ki drzijo razdaljo neverjetno ucinkoviti. Ker ni nobenega nenadnega bremzanja, menjavanja pasov itd. Cloveska psihologija je antiproduktivna. Ce bi precejsen delez voznikov vklopil avtomatski sistem, bi se imo kar poznalo.

J.McLane ::

Noben radarski tempomat ti ne drži razdaljo zacementirano, vsi delujejo mehko približno tako kot bi človek, s tem da so še bolj defenzivni kot človek.

Tole kar Tesla kaže v zadnji beta 10, je korak v pravo smer, manj cincanja, je sistem veliko bolj odločen kot je bil.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

codeMonkey je izjavil:

Ma je vseeno fino, da v koloni lahko legalno surfas po netu, dokler ti ni treba prevzeti volana :)

... to misliš prevzeti volana, ko tudi sicer avto stoji in noče sam naprej, ker sicer je trk neizogiben preden boš ti v koloni odreagiral na karkoli med surfanjem po netu>:D


Level 3 te v praksi ne prisili v nobeno hitro reagiranje. Vozilo te spremlja, ce si sposoben prevzeti v pribl. desetih sekundah (ne spis), in toliko ti da tudi casa. Drugace pa ja, ce ne prevzames, pa se ustavi, prizge utripalke, itd.

Zgodovina sprememb…

kow ::

J.McLane je izjavil:

Noben radarski tempomat ti ne drži razdaljo zacementirano, vsi delujejo mehko približno tako kot bi človek, s tem da so še bolj defenzivni kot človek.


Da, ne drzi zacementirano. Samo pomoje podcenjujes, koliko je vazno povprecno reagiranje. Lahko imas 9 voznikov, ki vozijo "bolje" kot avtomatika, pa ti bo 10. naredil neumnost, pa cela kolona zadaj mora pobremzati.

BigWhale ::

Z nekim 'sinhronim' speljevanjem bi pridobili nekaj malega na casu. Bistveno manj kot z zmanjsanjem stevila avtomobilov.

nejc_nejc ::

Okapi je izjavil:

.... Pri izključno samovoznih avtih semaforjev sploh ne bi več potreboval, vse bi se roboti zmenili med seboj.

Si ne predstavljam, vsaj primitivne oblike manuala v vozilih....potem pa rabiš signalizacijo. Horizontalno in vertikalno.
Meni bolj ne diši neko centralno vodenje, kjer bi ročno koordinirali zadeve. Sedaj recimo, mi razsvetljujejo pamet z obvezno zavijanje desno na AC, a na PP in VP vsi en za drugim.
Če avtomatski centralni sistem crkne, kar ni nemogoče, evo manual ter znake in semaforje.

Truga ::

BigWhale je izjavil:

In tudi avtonomna vozila ne bi bistveno pripomogla k zmanjsanju. Razen, ce bi v eno vozilo stlacil 50 ljudi.

avtonomnosto bo kvecjem povecala guzvo. uber in podobne aplikacije so super case study za to, odkar se je zgodil razmah teh aplikacij kilometri osebnih avtomobilov rastejo hitreje kot prej, kar pomeni da jih je vec ob enem na cesti.

DamijanD ::

Na kakšen način avtonomni sistemi prilagajajo hitrost vožnje v ovinkih (na regionalnih cestah)? Vemo, da imamo veliko cest, ki imajo omejitev 90kmh, ampak v vseh ovinkih pač tako hitro ne gre. To sicer verjetno ni problem, ker lahko vse izračunaš, če imaš dovolj dober zemljevid in/ali input. Kako pa gre recimo upoštevanje dežja, recimo po dolgem suhem obdobju je cesta na začetku padavin super mastna, potem se pa malo spere in je bolje? Ali pa recimo dejstvo, da ima vozilo stare gume, ki so v dežju zelo slabe? Aquaplaning pri gumah, ki so že skoraj brez profila?
A imajo kakšne extra senzorje, delajo brake test ali kaj povsem tretjega?

Qcube ::

Ovinke lahko dobiš iz vision outputa/map, če si že v ovinku lateralni pospešek. Za mokro cesto pač vedno upoštevaš najslabši možni scenarij imo. oz mogoče z opazovanje drugih avtomobilov. Ugotovljene manjše zdrse v ovinku bi pač upošteval podatek v naslednjih ovinkih in še dodatno zmanjšal hitrost.

codeMonkey ::

DamijanD je izjavil:

Na kakšen način avtonomni sistemi prilagajajo hitrost vožnje v ovinkih (na regionalnih cestah)? Vemo, da imamo veliko cest, ki imajo omejitev 90kmh, ampak v vseh ovinkih pač tako hitro ne gre. To sicer verjetno ni problem, ker lahko vse izračunaš, če imaš dovolj dober zemljevid in/ali input. Kako pa gre recimo upoštevanje dežja, recimo po dolgem suhem obdobju je cesta na začetku padavin super mastna, potem se pa malo spere in je bolje? Ali pa recimo dejstvo, da ima vozilo stare gume, ki so v dežju zelo slabe? Aquaplaning pri gumah, ki so že skoraj brez profila?
A imajo kakšne extra senzorje, delajo brake test ali kaj povsem tretjega?


Odgovor z vprasanjem: Katero avtonomno vozilo pa poznas, da ima regionalne ceste znotraj "operational design domaina". Ali pa voznjo po dezju? ;)

Sicer pa za potrebe level 3 ALKS sistema ima ze Mercedes razreda S posebne senzorje za kolesi, ki na osnovi piezoelektricnega senzorja detektirajo kolicino vode na cesti. Zdaj, to je le za avtocesto in do 60 km/h, pa je taka stvar potrebna ze zaradi prilagajanja varnostne razdalje. Za regionalko, ki si jo omenjal, bo precej verjetno potrebno bistveno vec - zaznavanje in predvidevanje luz dalec pred vozilom.

Zgodovina sprememb…

DamijanD ::

Nobenega (oz. Tesla bi to rada bila) - samo sprašujem, kako se lotevajo problema, ker se mi zdi zanimivo.
««
11 / 26
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
596646 (3220) Gregor P
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8413610 (8541) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5212463 (7314) Meizu
»

Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
21257722 (52431) Unknown_001
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20565968 (58712) Mare2

Več podobnih tem