Forum » Znanost in tehnologija » Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Zakaj so avtonomna vozila prava stvar
Temo vidijo: vsi
Tody ::
Sej ne da obračaš besede preko Bluetooth lahko se vedno telefoniras, kot se pogovarjas s sopotniki, kar moti tvojo zbranost, da ne govorimo o petju med vožnjo. Ker pac ste bolj papeski od papeža vi sveda nic od tega ne delate. Tesla pravi da mores met vedno roke na volanu in da to ni samovozeče vozilo. Vsaj uradno, kaj pa kdo slisi je pa spet subjektivno.
Gregor P ::
Le da je Musk svoje čase govoril nekaj povsem drugega
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Precej zanimiv "Tesla AI Day". Zdi se, da imajo veliko reci v prototip fazi in rabijo vec inzenirjev, da spravijo reci v produkcijo. Tempo imajo ekspresen. Tezka bo konkurenci.
Gregor P ::
... sam še inženirje rabijo praviš?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Goody ::
feryz ::
kow ::
Prilepil si 3 linke z reklamnim materialom. Na netu imas kolikor hoces posnetkov dejanske voznje Tesla avtov. Po realnih poteh. Za Baidu nisem nasel nic.
codeMonkey ::
Jap, Dojo je bila nekako glavna tema. Ce koga zanima, je na voljo serija clankov na cleantechnici, kjer so fino izpostavljene novosti in izzivi: https://cleantechnica.com/2021/08/22/te...
Gregor P ::
Don't overthink it: Elon Musk's Tesla Bot is a joke
... he doesn't even need a simulacrum of a robot to sell the dream. All he needs is a dancer in a spandex suit. Now that's innovation.
This sort of bait-and-switch is often how Musk operates. Just think about how his plans for the Hyperloop changed over time. The technology was announced as a railgun-like train system that would move people from Los Angeles to San Francisco in less than half an hour. Over the years, these ambitions have shrunk until the project morphed into The Loop: a small tunnel that you can drive a car through, if you want. (Otherwise known as: a tunnel.)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
Robot je bil pac Muskov nacin drzanja hypa oz. namig, da bo tech iz FSD uporabil v sirsem smislu. Kar ni presenetljivo, posebej glede na tezave s stroski v avtomobilski industriji. Tak robot bi z visjo marzo lahko pokril razvojne in verjetno tudi materialne stroske za vozila. Je pa seveda precej nekih drugih stvari prej za resiti, Muska pa to nikoli ni ustavilo pri napovedih :)
Gregor P ::
... če bi tole s plesalcem naredila kakšna Toyota, bi po mojem vrednost delnic zgrmelo navzdol, ampak ker je pa to Musk
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Okapi ::
Tudi "navade" loop, tisti na sejmišču v Las Vegasu, je v bistvu parodija. Navaden 2 km dolg tunel, po katerem vozijo tesle, z vozniki.
V bistvu samo reklama za Teslo, kot javni prevoz se pa zna zgoditi, da bodo morali celo penale plačati, ker vprašanje, če bo v resničnem življenju dejansko zmogel 4400 potnikov na uro.
Če bi položili tračnice in namesto 50 tesel s 50 vozniki imeli pet vlakcev brez voznikov, bi bilo hitrejše in veliko ceneje. Ampak ne bi bil "loop" in reklama za Teslo in Muska.
V bistvu samo reklama za Teslo, kot javni prevoz se pa zna zgoditi, da bodo morali celo penale plačati, ker vprašanje, če bo v resničnem življenju dejansko zmogel 4400 potnikov na uro.
Če bi položili tračnice in namesto 50 tesel s 50 vozniki imeli pet vlakcev brez voznikov, bi bilo hitrejše in veliko ceneje. Ampak ne bi bil "loop" in reklama za Teslo in Muska.
kow ::
Bot je samo meglena napoved za naprej - tehnologija je oz. bo uporabna tudi za robotiko. Kar je itak samoumevno. Bistveno je, da Tesla samo povecuje prednost pred ostalimi. Nemci bodo pac placevali Nvidii - Musk ni tak debil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
kow ::
In kdo bo dolocal cone?
Pomoje brez veze, da se Slovenija sploh ukvarja s tem. Prepovemo in piggybackamo.
Pomoje brez veze, da se Slovenija sploh ukvarja s tem. Prepovemo in piggybackamo.
Gregor P ::
Načeloma sam sicer mislim, da je Slovenija lahko odličen poligon za preizkušanje novih in inovativnih tehnologij.
Iz tega članka na Delu:
Iz tega članka na Delu:
Avtomatizirana vozila bodo morala biti označena s tablico CAV, izdelano iz vremensko odpornih materialov, ki odsevajo svetlobo. Oblika, barva in minimalne dimenzije pa bodo določene v predpisu, ki ureja dele in opremo vozil.
V primeru prometne nesreče ali prometnega prekrška podatkov ni dovoljeno spreminjati in morajo biti na razpolago pooblaščeni uradni osebi. Policija jih bo lahko obdelovala v tolikšnem obsegu in trajanju, kolikor je nujno za izvedbo nadzora ali postopka o prekršku oziroma kazenskega postopka.
Predvidene so tudi sankcije. Globe za "klasične prekrške se ne spreminjajo", so pa dodane nove, ki so povezane s pravili preizkušanja avtomatiziranih vozil. Za voznika je zagrožena globa 400 evrov, za proizvajalca avtomatiziranega vozila ali sistema za avtomatizirano vožnjo 4000 evrov, za njegovo odgovorno osebo pa 400 evrov.
...
Novost prinaša spremembo tudi na področju zavarovanj vozil. Zavarovalnice se tega zavedajo in že usklajujejo oziroma izračunavajo premije. Ker je to povezano z več dejavniki in zakonskimi predpisi, o višini premije še ne morejo govoriti.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
kow ::
Načeloma sam sicer mislim, da je Slovenija lahko odličen poligon za preizkušanje novih in inovativnih tehnologij.
Kaj imamo od tega razen stroskov? Bo ministrstvo predvidelo zmagovalca? Bo od njega zahtevala garancijo deploymenta? Itak, da ne.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Prednost vidim predvsem v tem, da bi se tovrsten razvoj tehnologij še dodatno razvijal tudi pri nas (priložnost za razvijalce, za slovenska podjetja, za tuja podjetja pri nas itd.). Smo idealna manjša država članica EU za to.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
kow ::
Slovenija nima dovolj cloveskega kapitala. Ne sanjaj. Se programerja za spletno stran ne bos trenutno dobil.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Gregor P ::
Če je temu res tako, potem je to še razlog več, zakaj bi to bilo dobro
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Dobro bi bilo, da se nase tekstilne delavke pri 50ih prekvalificirajo v programerje, ja. Sam ni mogoce. Laws of physics. Ne sanjaj.
Gregor P ::
Nekje je pač treba začeti ...
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
To lahko reces za vsako sluzbo oz. ekonomsko aktivnost. Skratka, pises neumnosti, zdaj pa nekaj filozofiras.
mn ::
Slovenija nima dovolj cloveskega kapitala. Ne sanjaj. Se programerja za spletno stran ne bos trenutno dobil.
Z vsem spoštovanjem, ampak tole je po moje boolshit. Grem stavit, da če nekdo začne razvijati avtonomna vozila v Sloveniji in je pripravljen ponuditi vsaj neko povprečno programersko plačo, bi se kandidatov trlo.
Ja za spletno stran za minimalca jih pa res ne dobiš.
Gregor P ::
Sam dejansko delujem na področju, kjer zaganjamo različne projekte digitalizacije, večkrat iz nič (sploh sedaj v obdobju epidemije so se zadeve izjemno pospešile in bi bilo dobro obdržati ta momentum tudi v prihodnje). Tako da dejansko oblikujem to svoje mnenje na podlagi mojih preteklih izkušenj in dobrih praks. Resnično menim, da je Slovenija - tudi članica EU - odlična država za tovrstno preizkušanje in uvajanje novih tehnologij; tudi zaradi izjemnih ljudi pri nas, ki že delujejo na tem področju (po celem svetu).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Slovenija nima dovolj cloveskega kapitala. Ne sanjaj. Se programerja za spletno stran ne bos trenutno dobil.
Z vsem spoštovanjem, ampak tole je po moje boolshit. Grem stavit, da če nekdo začne razvijati avtonomna vozila v Sloveniji in je pripravljen ponuditi vsaj neko povprečno programersko plačo, bi se kandidatov trlo.
Ja za spletno stran za minimalca jih pa res ne dobiš.
Kandidati niso dovolj. Rabis ljudi s potrebnimi znanji. Tukaj jih pac v zadostni koncentraciji ne bos dobil. Se v Silicijevi dolini jih ne najdejo.
Gregor P ::
Najboljše, da potem ne naredimo nikoli nič, ali kaj točno hočeš povedati?
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
kow ::
Ne, hocem povedati, da je bolje narediti kaj drugega. Boljsi plan je odpustiti par ljudi na ministrstvu in znizati davke. Seveda bi bilo se boljse, da na fakultetah uvedemo ustrezne programe itd. Se resno lotimo. Samo tega ministrstvo ne bo naredilo. Ne delajte si utvar.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
Okapi ::
A ste že vsi pozabili velikopoteznih načrtov izpred treh let?
https://www.btc.si/sporocila-za-medije/...
Družbe BTC, DARS, AMZS, Avto-moto zveza Slovenijein AV Living Lab so vzpostavili slovenski ekosistem za razvoj rešitev in konceptov za samovozeča vozila
https://www.btc.si/sporocila-za-medije/...
mn ::
Slovenija nima dovolj cloveskega kapitala. Ne sanjaj. Se programerja za spletno stran ne bos trenutno dobil.
Z vsem spoštovanjem, ampak tole je po moje boolshit. Grem stavit, da če nekdo začne razvijati avtonomna vozila v Sloveniji in je pripravljen ponuditi vsaj neko povprečno programersko plačo, bi se kandidatov trlo.
Ja za spletno stran za minimalca jih pa res ne dobiš.
Kandidati niso dovolj. Rabis ljudi s potrebnimi znanji. Tukaj jih pac v zadostni koncentraciji ne bos dobil. Se v Silicijevi dolini jih ne najdejo.
Pa to je research projekt. Tega znanja nima še nihče, nihče še ni naredil avtonomnega vozila. Znanja pa v Sloveniji vseeno ni malo, jaz imam bolj občutek da manjka projektov kjer izkoriščamo pridobljena znanja, in gradimo nova.
kow ::
A ste že vsi pozabili velikopoteznih načrtov izpred treh let?
Družbe BTC, DARS, AMZS, Avto-moto zveza Slovenijein AV Living Lab so vzpostavili slovenski ekosistem za razvoj rešitev in konceptov za samovozeča vozila
https://www.btc.si/sporocila-za-medije/...
Vidis, ze vsaj 3 leta trosijo denar. Sem rekel, da mi jih morali odpustiti in zmanjsati davke.
Steak ::
Prva avtonomno vozeča električna tovorna ladja:
World's first autonomous, 7MWh electric cargo ship to make voyage with zero crew onboard
https://electrek.co/2021/08/25/worlds-f...
World's first autonomous, 7MWh electric cargo ship to make voyage with zero crew onboard
https://electrek.co/2021/08/25/worlds-f...
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Steak ()
codeMonkey ::
Teslin avtopilot se naprej cilja policijska vozila: https://jalopnik.com/a-tesla-that-the-d...
Res bo zanimivo videti v cem je problem. Luci? Crte? V zadnjem primeru je bolje kakega Dodge Viperja ali Shelby Cobro drzati stran od Teslinih vozil :D
Res bo zanimivo videti v cem je problem. Luci? Crte? V zadnjem primeru je bolje kakega Dodge Viperja ali Shelby Cobro drzati stran od Teslinih vozil :D
J.McLane ::
Problem je stoječe vozilo na cestišču, s tem imajo problem bolj kot ne vsi asistenčni sistemi.
Tesla razvija sistem samodejne vožnje, ampak to ne pomeni da imajo kar vse Tesle na cesti zadnjo različico takega sistema. Tesla se gre to v vsaj treh različnih oblikah:
- Avtopilot, ki je pač samo asistenčni sistem kot vsi ostali - takih je večina Tesel, dobro bi bilo videti odstotek, verjetno je pri 90%
- FSD, ki hoče to nekoč biti, ampka je danes samo Avtopilot z določenimi bombončki, ki jih regulatorji še dovolijo
- FSD beta - je testna različica, ki jo imajo samo določeni ljudje, ki to testirajo
Prav nič čudnega ni na tem da se Tesle z "navadnim" avtopilotom zaletavajo, običajna vozila s podobnim sistemom se tudi.
Tesla razvija sistem samodejne vožnje, ampak to ne pomeni da imajo kar vse Tesle na cesti zadnjo različico takega sistema. Tesla se gre to v vsaj treh različnih oblikah:
- Avtopilot, ki je pač samo asistenčni sistem kot vsi ostali - takih je večina Tesel, dobro bi bilo videti odstotek, verjetno je pri 90%
- FSD, ki hoče to nekoč biti, ampka je danes samo Avtopilot z določenimi bombončki, ki jih regulatorji še dovolijo
- FSD beta - je testna različica, ki jo imajo samo določeni ljudje, ki to testirajo
Prav nič čudnega ni na tem da se Tesle z "navadnim" avtopilotom zaletavajo, običajna vozila s podobnim sistemom se tudi.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
codeMonkey ::
Jasno, da gre za Avtopilot, ampak za primerjavo z ostalimi asistencnimi sistemi sta kljucna OEDR in ODD, kar je bistvo preiskave. In tudi, ce tip vozila vpliva na OEDR, kar bi bila katastrofa. Ker v tem primeru to, da drugo vozilo, ki ima OEDR in ODD ozje specificirano, zbije pa kar vse, ni noben izgovor za Teslo.
Gregor P ::
Sam še vedno mislim, da on v teh barvah, lučeh prepoznava "semaforje".
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
codeMonkey ::
V tem primeru bi bili vsi primeri s Teslami, ki imajo FSD, kar bi morali pri NHTSA hitro ugotoviti.
Za prvi del preiskave se bolj nagibam k izrabi Autosteera, ki ob pomoci drugih funkcij (npr. Collision Avoidance Assista) zgleda bolj napreden, kot dejansko je. V tem primeru bi bil lahko rezultat ta, da NHTSA zahteva naprednejsi nadzor nad voznikom ali pa bolj omejen sistem (kot je to zahtevano v EU). Pri NTSB so to itak na podlagi preteklih preiskav ze veckrat priporocali, kar so pri Tesli ignorirali, ampak NHTSA zdaj lahko sprozi "vpoklic".
Za drugi del, ce se izkaze da se Autopilot obnasa nekoliko drugace, ce ob cesti stoji klasicno oz. resevalno vozilo, pa je vprasanje kaj bi bil lahko razlog pri klasicnem Autopilotu. Lahko da Autosteer dela dobro, ampak se kaksen drug sistem ne vklopi vedno. V tem primeru OEDR sistema ni predvidljiv, oz. v celoti jasen uporabniku, pa ceprav je pri level 2 za OEDR primarno odgovoren voznik.
Primer uporabnika, ki klasicen Autopilot uporablja skoraj kot level 3 sistem, in njegov zanimiv komentar pri (2:13):
Za prvi del preiskave se bolj nagibam k izrabi Autosteera, ki ob pomoci drugih funkcij (npr. Collision Avoidance Assista) zgleda bolj napreden, kot dejansko je. V tem primeru bi bil lahko rezultat ta, da NHTSA zahteva naprednejsi nadzor nad voznikom ali pa bolj omejen sistem (kot je to zahtevano v EU). Pri NTSB so to itak na podlagi preteklih preiskav ze veckrat priporocali, kar so pri Tesli ignorirali, ampak NHTSA zdaj lahko sprozi "vpoklic".
Za drugi del, ce se izkaze da se Autopilot obnasa nekoliko drugace, ce ob cesti stoji klasicno oz. resevalno vozilo, pa je vprasanje kaj bi bil lahko razlog pri klasicnem Autopilotu. Lahko da Autosteer dela dobro, ampak se kaksen drug sistem ne vklopi vedno. V tem primeru OEDR sistema ni predvidljiv, oz. v celoti jasen uporabniku, pa ceprav je pri level 2 za OEDR primarno odgovoren voznik.
Primer uporabnika, ki klasicen Autopilot uporablja skoraj kot level 3 sistem, in njegov zanimiv komentar pri (2:13):
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: codeMonkey ()
J.McLane ::
Mislim da je tudi to glavni probelm da je autosteer preveč zaupljiv in se vozniku zdi da vse obvlada, dokler ne naleti na oviru na robu vozišča in jo mimogrede sname. Dvomim da je kakšna povezava točno s policio ali reševalci, treba je vedeti da so taka vozila na vozišču ravno z razlogom da so vidna in da v veliko primerih igrajo neko vlogo varnostnega trikotnika, saj jih nihče ne spregleda... dokler ne pride Tesla ki išče samo črte ob robu in pred sabo sledi premikajočemu prometu.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci
BigWhale ::
Ce Tesla se ne ve zakaj prihaja do teh nesrec, potem je morda bolje, da zaprejo stacuno. :>
Tko, takoj, ko se je zgodila prva taka nesreca, bi jim moral zagoret vsi semaforji tam v devops centru, se preden je NHTSA vedla za nesreco. In do preiskave NHTSA bi moral imet pripravljen odgovor: kaj je blo narobe in kako bodo odpravil problem.
To, da bi moral voznik gledat in bit pozoren je samoumevno in jasno je, da je krivda na strani voznika ampak to se ne pomen, da njihov software ni extremno shitty v nekaterih primerih in ne rabi popravkov.
Tko, takoj, ko se je zgodila prva taka nesreca, bi jim moral zagoret vsi semaforji tam v devops centru, se preden je NHTSA vedla za nesreco. In do preiskave NHTSA bi moral imet pripravljen odgovor: kaj je blo narobe in kako bodo odpravil problem.
To, da bi moral voznik gledat in bit pozoren je samoumevno in jasno je, da je krivda na strani voznika ampak to se ne pomen, da njihov software ni extremno shitty v nekaterih primerih in ne rabi popravkov.
DamijanD ::
but but but Elon je rekel, da majo princip "do not hit anything" na zadnji predstavitvi, očitno je tudi to težje kot si misli(mo).
Drugače pa BW - to bi bil edini pravi odziv odgovorne firme.
Drugače pa BW - to bi bil edini pravi odziv odgovorne firme.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: DamijanD ()
kow ::
Mislim da je tudi to glavni probelm da je autosteer preveč zaupljiv in se vozniku zdi da vse obvlada, dokler ne naleti na oviru na robu vozišča in jo mimogrede sname.
Bolj verjetna razlaga je, da so vozniki pijani, pod vplivom drog, neprespani ipd. In potem dejansko avto vozi pod nadzorom ljudi, ki ne reagirajo, ceprav imajo dovolj casa.
V vsakem primeru pa je potrebno izboljsati delovanje sistema.
Iz porocila:
https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2021/I...
Most incidents took place after dark and the crash scenes encountered included scene control measures such as first
responder vehicle lights, flares, an illuminated arrow board, and road cones. The involved subject vehicles were all
confirmed to have been engaged in either Autopilot or Traffic Aware Cruise Control during the approach to the
crashes.
Podnevi bi vsak priseben prijel za volan v takem primeru, ko bi se priblizal taksni situaciji.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: kow ()
fm13 ::
Podnevi bi vsak priseben prijel za volan v takem primeru, ko bi se priblizal taksni situaciji.
Še en, ki mu ni uspelo prijeti volana (od 8:02). Kaj se je zgodilo tu?
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | General Motors bo zaprl Cruise (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Nakupi / združitve / propadi | 3775 (1443) | BT52 |
» | Tesla povečala proizvodnjo in prodajo vozil (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Rezultati | 5557 (1975) | dexterboy |
» | NHTSA: Teslin Autopilot smrtno nevaren (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8879 (4165) | c3p0 |
» | Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 15805 (10736) | DamijanD |