» »

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Zakaj so avtonomna vozila prava stvar

Temo vidijo: vsi
««
5 / 26
»»

rejven ::

po mojem dokler ne bo dvofaktorske verifikacije avto-cesta, se pravi z dvema setoma neodvisnih senzorjev, položaja/hitrosti/itd vozila to ne bo to.Zna biti "good enough", bo pa prihajalo do večjega števila mejnih problemov.
Pa komaj čakam na dan ko ne bo treba volana vrtet :). Zvečer v avto, prižgeš film, gledaš dve urce, greš spat, pa zjutraj v Parizu kavico s francoskim spiješ. Count me in!

mertseger ::

Abracori je izjavil:

mertseger je izjavil:

Abracori je izjavil:

In tebi je kako leto stara in "niti 10 let stara" kar isto al kako? A se ti sploh zavedaš kakšne neumnosti kvasiš? Sem ti že razložil zakaj večina stroke ne more dajati nekih kredibilnih napovedi kaj se bo zgodilo, ker za kaj takšnega rabiš obširno znanje iz vseh področij (delovanja družbe, ekonomije, pshologije človeka ipd), kar pa večina strokovnjakov nima, ker se spozna samo in izključno na svojo stroko. Videno pri kolegih v moji stroki. Do tega svojega "dokumentarca" pa kar prilepi link da vidimo kje si še naredil logične nesmisle pri sklepanju.


Ampak ti ga očitno imaš pa niti blizu nisi tej stroki a ne...


Motiš se o meni, sem strokovnjak: diplomiran inženir strojnišva imam pa tudi obširna znanja iz drugih področij. Presenetljivo je da večina ljudi (tudi večina kolegov iz stroke) ne pozna niti osnov ekonomije in osnovnih zakonitosti trga, kar šele kaj več. Sicer pa lej, čas bo pokazal da sem imel prav. Tamle nekdo trdi da do 2040 leta ne bo nobenih samovozečih avtomobilov, jaz trdim da bodo. Ti glede na napad sklepam da zagovarjaš nasprotno stališče od mojega, torej tudi ti trdiš da do 2040 leta ne bo samovozečih vozil nikjer. Po mojem mnenju se globoko motiš, čas pa bo pokazal da sem imel prav. Hack..že danes obstajajo samovozeča vozila: https://blog.waymo.com/2020/10/waymo-is..., tako da čas je pokazal da sem imel prav.


Ne slabo bereš, jaz pravim da leta 2040 na cesti ne bodo samo samovozeča vozila na levelu 5 ampak bo še precej "samostojne vožnje".

BigWhale ::

Abracori je izjavil:

Sej sneženje ni problem za avtonomna vozila, ogrevane kamere ki stalijo sneg pa res niso neka vesolska znanost.


Pri mocnem snezenju, nizkih temperaturah in gostem prometu ti prakticno nobeno ogrevanje kamer ne pomaga.

Okapi ::

Abracori je izjavil:


2. Sneg za človeka pri vožnji ne predstavlja ovire in je kadar sneži še vedno zmožen voziti. To velja tudi za avtonomna vozila.
:)) Danes je veliko voznikov ugotovilo, da v resnici niso zmožni voziti v snegu.

kow ::

Verjetno je to bolj posledica slabe zimske opreme. Pa starih voznikov ipd. Iscete cedalje bolj mejne probleme, kar je na nek nacin komicno. Ker nekaj let nazaj so/ste govorili, da bo ze dez problem. Pa megla. Zdaj ze gost promet pri mocnem snezenju. Se vidi kako velik napredek je bil narejen v zadnjih letih.

Poleg tega. Kolikokrat pa dozivis gost promet pri mocnem snezenju, vsaj v Sloveniji? 3x na leto za par ur? Zdaj, ko se je zaradi kovida porihtala infrastruktura za remote delo, verjetno veliko ljudi sploh ne bo vec slo fizicno v sluzbo, ce bo padal sneg.

Ja, volana se ne bodo sneli dol - lahk Musk naklada kar hoce.

Abracori ::

BigWhale je izjavil:

Abracori je izjavil:

Sej sneženje ni problem za avtonomna vozila, ogrevane kamere ki stalijo sneg pa res niso neka vesolska znanost.


Pri mocnem snezenju, nizkih temperaturah in gostem prometu ti prakticno nobeno ogrevanje kamer ne pomaga.


S tem se nebi ravno strinjal, vse je fora samo kakšna je moč grelca. Strinjam se da gledec ki bo par W ti res ne pomaga kaj dosti, vendar grelec moči 50 W ali celo 100 W je pa zadosti za kakršnokoli sneženje/nizke temeprature (pa še to sem verjetno pretiraval, zelo možno da bi že z ene 20 do 30 W dosegel želen rezultat). Poleg tega bi bilo tehnično možno narediti sistem ki bi mehansko odstranil sneg iz tistega kvadratnega centimetra površine, vse to je možno narediti.

mertseger je izjavil:

Abracori je izjavil:

mertseger je izjavil:

Abracori je izjavil:

In tebi je kako leto stara in "niti 10 let stara" kar isto al kako? A se ti sploh zavedaš kakšne neumnosti kvasiš? Sem ti že razložil zakaj večina stroke ne more dajati nekih kredibilnih napovedi kaj se bo zgodilo, ker za kaj takšnega rabiš obširno znanje iz vseh področij (delovanja družbe, ekonomije, pshologije človeka ipd), kar pa večina strokovnjakov nima, ker se spozna samo in izključno na svojo stroko. Videno pri kolegih v moji stroki. Do tega svojega "dokumentarca" pa kar prilepi link da vidimo kje si še naredil logične nesmisle pri sklepanju.


Ampak ti ga očitno imaš pa niti blizu nisi tej stroki a ne...


Motiš se o meni, sem strokovnjak: diplomiran inženir strojnišva imam pa tudi obširna znanja iz drugih področij. Presenetljivo je da večina ljudi (tudi večina kolegov iz stroke) ne pozna niti osnov ekonomije in osnovnih zakonitosti trga, kar šele kaj več. Sicer pa lej, čas bo pokazal da sem imel prav. Tamle nekdo trdi da do 2040 leta ne bo nobenih samovozečih avtomobilov, jaz trdim da bodo. Ti glede na napad sklepam da zagovarjaš nasprotno stališče od mojega, torej tudi ti trdiš da do 2040 leta ne bo samovozečih vozil nikjer. Po mojem mnenju se globoko motiš, čas pa bo pokazal da sem imel prav. Hack..že danes obstajajo samovozeča vozila: https://blog.waymo.com/2020/10/waymo-is..., tako da čas je pokazal da sem imel prav.


Ne slabo bereš, jaz pravim da leta 2040 na cesti ne bodo samo samovozeča vozila na levelu 5 ampak bo še precej "samostojne vožnje".


Ne berem slabo, ti si trdil da še nekaj desetletij (nekaj je vsaj 3, kar pomeni vsaj 3 desetletja, kar pomeni vsaj do 2050) ne bo samovozečega vozila (na levelu 5 si kasneje dodal). Jaz pa trdim da bo samovozeče vozilo sigurno bo do leta 2050 na cesti nekje na svetu: še več, JE ŽE danes, link sem že podal.

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Gregor P ::

V bistvu nisi ...8-)
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Abracori ::

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: jest10 ()

Gregor P ::

... to ni povsem avtonomno vozilo, ki lahko vozi kjerkoli (L5).

Tako, da še čakam na ta tvoj dokaz.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Gregor P ()

mn ::

Gregor P je izjavil:

... to ni povsem avtonomno vozilo, ki lahko vozi kjerkoli (L5).

Tako, da še čakam na ta tvoj dokaz.


Eh, v Kranju imamo že avtonomne avtobuse. Članek: Avtonomen avtobus

codeMonkey ::

mn je izjavil:

Gregor P je izjavil:

... to ni povsem avtonomno vozilo, ki lahko vozi kjerkoli (L5).

Tako, da še čakam na ta tvoj dokaz.


Eh, v Kranju imamo že avtonomne avtobuse. Članek: Avtonomen avtobus


Bonus tocke za osebna vozila policistov :)

kow ::

codeMonkey ::

"self-driving bubble" ocitno pocasi pusca. Precej optimisticno, ce so res pricakovali profit na kratek rok.

Zgodovina sprememb…

codeMonkey ::

Se vedno sem presenecen, da se ob vseh standardih, ki jih imamo, se se vedno uporablja tako izrazanje:

"I think Autopilot's getting good enough that you won't need to drive most of the time unless you really want to"

In ce ne razumes, da je to BS, se zgodi tole:

https://www.cnbc.com/2021/04/18/no-one-...

The victims, ages 59 and 69, who have not been identified, dropped off their wives at a nearby house earlier that Saturday and told them they were going to take a ride in the Tesla, Herman told ABC News. The men were touting the electric car's features, the constable said.


https://abcnews.go.com/US/investigators...

Okapi ::

Mimogrede, v seriji Big Sky policija zasleduje teslo, v kateri je ugrabitelj in njegova žrtve. Ko se avto končno ustavi, ugotovijo, da v njem sploh ni ugrabitelja, ampak je bil vključen avtopilot.;)

Police told the New York Times that minutes before the crash, the wives of the men involved heard them say they wanted to go for a drive, and were talking about the vehicle's Autopilot feature.
Nov način, kako se znebiš moža. Mrtvega daš v avto, vključiš avtopilot, zabiješ avto v drevo in ga zažgeš. >:D

Ko od avta ostane samo še to, so vsi dokazi zločina uničeni.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

J.McLane ::

Kaj pa "črna skrinjica"?

Tesla razvija nekaj zanimivega, ampak kako daleč je ta cilj je težko oceniti, zdi se kot prava pot.

Kakšno vezo ima današnji produkcijski Teslin sistem s to temo pa res ne vem. To ali je poimenovanje Avtopilot zavajanje ali ne tudi stvar kakšne druge teme.

Waymo se kaže kot finančna katastrofa, Tesla razvija svoj sistem iz vidika low cost na en avto, ali bo to delovalo čez eno leto ali čez 10 let nima take hude veze. Ker konkurenca ki naredi avtonomno vozilo s prtljažnikom polnega HW in remote operaterja v resnici ni konkurenca.
Simplicity is the ultimate sophistication - Leonardo da Vinci

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: J.McLane ()

feryz ::

A veste, kdaj bodo avti avtonomni? Nikoli. Dokler bodo avti.
Ko bo kaj drugega, pa ja.

Vlak ni avtonomen, porko dio. Pa rabi znati samo naprej in nazaj.

TheBlueOne ::

V vlaku je sofer relativno mali strosek, v recimo taksiju ni tako.

Kakor kaze bodo avti najverjetneje avtonomni kjer ni prevec kompleksno ali pa imajo "zemljevid" in bodo skoraj kakor vlak na digitalnih tirnicah.

feryz ::

Avtonomni bodo tam, kjer bodo vse ostale, neavtonomne, zradirali. In niti ne dvomim, da nismo tako daleč od tega.
V tem, krasnem novem svetu, samo še prepovedi štempljajo.

codeMonkey ::

J.McLane je izjavil:

Ker konkurenca ki naredi avtonomno vozilo s prtljažnikom polnega HW in remote operaterja v resnici ni konkurenca.


Kako ves?

Zakaj konkretno jetako ocitno bolj narobe skalirati hardver z ze razvitega level 4 sistema (precej naprav v tem prtljazniku je btw za zajem podatkov), kot verjeti, da bo nek neznani algoritem na namenoma omejenem hardverju cez "ni vazno kdaj" spremenil level 2 v level 4? Zaradi vere?

Zgodovina sprememb…

TheBlueOne ::

feryz je izjavil:

Avtonomni bodo tam, kjer bodo vse ostale, neavtonomne, zradirali. In niti ne dvomim, da nismo tako daleč od tega.
V tem, krasnem novem svetu, samo še prepovedi štempljajo.


Jaz si mislim, da je teren bolj problem, kot ostali udelezenci v prometu.

Okapi ::

J.McLane je izjavil:

Kaj pa "črna skrinjica"?

Tesla razvija nekaj zanimivega, ampak kako daleč je ta cilj je težko oceniti, zdi se kot prava pot.

Kakšno vezo ima današnji produkcijski Teslin sistem s to temo pa res ne vem. To ali je poimenovanje Avtopilot zavajanje ali ne tudi stvar kakšne druge teme.

Waymo se kaže kot finančna katastrofa, Tesla razvija svoj sistem iz vidika low cost na en avto, ali bo to delovalo čez eno leto ali čez 10 let nima take hude veze. Ker konkurenca ki naredi avtonomno vozilo s prtljažnikom polnega HW in remote operaterja v resnici ni konkurenca.

To je v resnici zelo huda konkurenca. Če potrebuješ namesto 200 voznikov 10 operaterjev, da imaš na cesti ves čas floto 100 taksijev (ali tovornjakov), lahko z nižjo ceno povoziš vso konkurenco.

feryz je izjavil:

A veste, kdaj bodo avti avtonomni? Nikoli. Dokler bodo avti.
Ko bo kaj drugega, pa ja.

Vlak ni avtonomen, porko dio. Pa rabi znati samo naprej in nazaj.
Nekateri vlaki so že avtonomni. V bistvu bi lahko bili vsi, ampak kot je nekdo že omenil, "šofer" je pri vlaku minimalen strošek, in je po načelu "ziher je ziher" pač še vedno v večini lokomotiv.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

feryz ::

To se pravi, bodo tudi nekateri avti kmalu avtonomni.
Samo volan in šoferja bodo še rabili.

codeMonkey ::

Drugace pa, ce smo ze ravno pri tej temi, samo eden izmed "nevidnih" korakov, ki nam bodo dali kmalu spodobne level 3 in level 4 sisteme: pri Apex.AI so forkali ROS 2 in ga tudi v precej kratkem casu uspeli certificirati po ISO 26262. Osebno mi je ta novica precej vsec zaradi treh razlogov: uporabljen open source za osnovo, industrijski standard za funkcionalno varnost in ustanovitelj iz SLO. Vsa cast.

TheBlueOne ::

feryz je izjavil:

To se pravi, bodo tudi nekateri avti kmalu avtonomni.
Samo volan in šoferja bodo še rabili.


Ja Mercedes je po novem Level 3.

Gregor P ::

V pogovoru z nekaterimi odločevalci v EK, oni sploh ne razmišljajo o tem, da bi avtomobili postali kaj kmalu povsem avtonomni (na to računajo šele čez desetletja); trenutno želijo nekako regulirati le obstoječe sisteme do max L3.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).

codeMonkey ::

codeMonkey je izjavil:

Drugace pa, ce smo ze ravno pri tej temi, samo eden izmed "nevidnih" korakov, ki nam bodo dali kmalu spodobne level 3 in level 4 sisteme: pri Apex.AI so forkali ROS 2 in ga tudi v precej kratkem casu uspeli certificirati po ISO 26262. Osebno mi je ta novica precej vsec zaradi treh razlogov: uporabljen open source za osnovo, industrijski standard za funkcionalno varnost in ustanovitelj iz SLO. Vsa cast.


Novica: https://www.engineering.com/story/toyot...

codeMonkey ::

Gregor P je izjavil:

V pogovoru z nekaterimi odločevalci v EK, oni sploh ne razmišljajo o tem, da bi avtomobili postali kaj kmalu povsem avtonomni (na to računajo šele čez desetletja); trenutno želijo nekako regulirati le obstoječe sisteme do max L3.


Jap. Sicer moras tudi vedeti, da v EK nekoliko zaostajajo za tehnologijo iz previdnosti. Audi je zelel urediti stvari ze leta 2017 za prvi L3 scenarij. Podobno imajo nekateri proizvajalci ideje tudi za prve L4 senarije ze danes. Se ne bom cudil, ce bodo postavili okvirje tudi za L4 cez nekaj let ze (npr. nekaj enostavnega, kot je parkirna hisa, kar ze demonstrirajo pri MB). Je pa jasno, L3 je trenutno prvi korak.

Zgodovina sprememb…

kow ::

Gregor P je izjavil:

V pogovoru z nekaterimi odločevalci v EK, oni sploh ne razmišljajo o tem, da bi avtomobili postali kaj kmalu povsem avtonomni (na to računajo šele čez desetletja); trenutno želijo nekako regulirati le obstoječe sisteme do max L3.


Da v EK (karkoli ze to je) sedijo idioti, ne dvomim. Racunanje "na desetletja" samo pomeni, da to niso resni ljudje.

BigWhale ::

"Desetletja" se za L5 slisi kar ok. Mogoce bo samo dve desetletji, ce bo samo eno, bo pa to resnicno presenecenje. L5 je avto brez volana, ki se lahko pripelje tja kamor se pripelje clovek.

kow ::

L5 je splosna umetna inteligenca na nivoju nizko inteligentnega cloveka. Da

Okapi ::

V bistvu ni L5 nič kaj dosti (splošne) inteligence, ker so načeloma vsa pravila dovolj dobro definirana.

Ključna je samo ena stvar, pravilno in zanesljivo prepoznavanje okolice v različnih vremenskih in svetlobnih okoliščinah.

Ko avto enkrat pravilno in v vseh okoliščinah prepozna sredino in rob ceste, zna po tej cesti vozit. Ko prepozna vse prometne znake, se zna po njih ravnati. Ko prepozna vse udeležence prometa, se jim zna prilagoditi (izogniti, ustaviti, prehiteti...).

Prepoznavanje okolice pa ni stvar "nizko inteligentnega človeka", ampak premikajoče se živali.

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

V bistvu ni L5 nič kaj dosti (splošne) inteligence, ker so načeloma vsa pravila dovolj dobro definirana.

Ključna je samo ena stvar, pravilno in zanesljivo prepoznavanje okolice v različnih vremenskih in svetlobnih okoliščinah.


Vedno je kljucna samo ena stvar, posebej ce zanemaris 90% stvari :D

Percepcija je le en majhen del zgodbe. Med kljucne zadeve vsaj spadajo se lokalizacija (in mapiranje), nacrtovanje, odlocanje (strategija), nadzor vozila ter reagiranje na okoliscine/dogodke.

Zgodovina sprememb…

RedDrake ::

Človek zna peljati tudi tam kjer ceste ni.
Ostajam pri svoje napovedi iz cca 2014 (morda 2013) iz teme o el. avtomobilih - minimum dvajset let od takrat do solidne avtonomne vožnje (aka vozila brez volana) po certificiranih cestah. Da bi pa kak "avtopilot" znal po brezpotjih bo pa desetletja od danes, ja ...

Aja, pa ne sledim več Teslinim podvigom, a zdaj so vsi lastniki Tesel že miljonarji, ko imajo sedaj že 4 mesce avtonomne taksije doma?
sam prašam.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: RedDrake ()

jernejl ::

Okapi je izjavil:

V bistvu ni L5 nič kaj dosti (splošne) inteligence, ker so načeloma vsa pravila dovolj dobro definirana.

Nekaj pa tega vseeno je.
Če bom recimo z avtom domov (k bloku) pripeljal hladilnik (ali pa karkoli večjega, težjega), se bom seveda ustavil tik pred vhodom, da bom stvari zložil iz prtljažnika, zagotovo pa se ne bom s polnim prtljažnikom parkiral vzvratno na oddaljenem koncu parkirišča, če imam namen stvari vzeti ven.
Če bom videl, da je nekje ob cesti nekdo, ki rabi pomoč, se bom ustavil in pomagal.
Če bom šel na dunajsko letališče pobrat strica, se bova zmenila, da ga poberem na "departures" delu in ne na "arrivals" delu, ker je pobiranje na prvem bolj praktično, in ustavil se bom na mestu, kjer bo čakal stric (ker ga bom spoznal) in ne 300m stran.
Če bo poleti vroče, bom poskusil na parkingu avto pustiti tam, kjer je senca, oziroma tam, kjer bo senca glede na to, koliko časa nameravam avto pustiti tam. In ne bom ga parkiral na mestu, kjer bi lahko bilo to neugodno (denimo pod drevesom, iz katerega štrli na pol odlomljena veja, ki bi lahko padla na avto; ali tam, kjer je na tleh vse polno ptičjih iztrebkov; ali tam, kjer bi moral iz avta stopiti v blato).

En kup scenarijev obstaja, ki niso samo pravila cestnega prometa, ampak bolj splošna inteligenca. In vprašanje je, kdaj bodo avti vse to znali; vse dotlej bomo pa potrebovali možnost, da bomo lahko vsaj v določenih scenarijih prevzeli nadzor in naredili nekaj po svoje.

Okapi ::

Praktično vse, kar si napisal, je povezano samo s prepoznavanjem stvari. Če avto vidi nekoga v težavah ob cesti, bo reagiral skladno z navodili, ki jih ima. Pri parkiranju poleti bo iskal senco, ker bo to imel v svojih navodilih. Pri stricu se bo ustavil, ko ga bo prepoznal.

Pravila reagiranja v določenih okoliščinah je trivialno sprogramirati. Ključno je prepoznavanje okoliščin, da avto ve, kateremu navodilu mora slediti.

V bistvu je zadnja stvar, ki jo hočeš, da ima avto neko svojo "splošno inteligenco", ker potem ne moreš zanesljivo vedeti, kaj bo v določenem primeru sploh počel.

kow ::

Posledica taksne logike bi bila, da bo avto obcasno obstal oz. ne bo hotel naprej. Potnik verjetno ne bo navdusen?
Imam obcutek, da bi mocno preklinjal, ce ne bi imel moznosti overridea.

Avto brez volana, se slisi bolj kot konceptualna zelja, kot prakticna resitev.

Po drugi strani se pa potrosnik vsega navadi. Taxi je specificna zadeva, saj tudi sedaj te kdaj taksist gladko ignorira, ce si prevec izmisljujes.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

DamijanD ::

Jernejl - jaz si rešitev za kakšen tak scenarij predstavljam v tem, da boš avtu (dobesedno) povedal kaj naj naredi - tako kot bi npr. povedal človeškemu vozniku (npr. zapelji k vhodu ipd). Mislim, da bo to nujno, če avto ne bo imel volana oz. kakšne druge naprave za upravljanje.

In se strinjam za popolni L5 mora sistem biti sposoben offroad obvozov, tako kot povprečen voznik danes. In to je bližje definiciji kowa, kot pa Okapija

Okapi ::

Sploh ni res. Tudi za zapeljat na njivo in iti okoli ovire na cesti mora avto predvsem prepoznati okolici, da ve, da lahko po njivi sploh zapelje, in kje naj po njivi zapelje, da ne bo takoj obtičal v blatu. Ostalo so samo vnaprej sprogramirana navodila, kaj početi, če je na cesti ovira.

codeMonkey ::

Okapi je izjavil:

Ostalo so samo vnaprej sprogramirana navodila, kaj početi, če je na cesti ovira.


if-then-else, simpl :) Cudno, da se tega nimamo, res.

Okapi ::

Čisto nič čudno. Manjka zanesljivo prepoznavanje okolice, da bi avto sploh vedel, kakšen IF je.

Najprej mora avto prepoznati oviro. Potem mora prepoznati bankino in njivo. Ko enkrat pozna okolico, ni problem zapeljati okoli. V videoigrah recimo umetna inteligenca brezhibno vozi, ker natančno pozna vso okolico, vse predmete...

kow ::

Okapi, enkrat smo se s prijatelji vozili po strmem klancu, se ustavili. In debatirali ali upamo naprej oz. ali bomo na koncu lahko kje obrnili. Nato je eden izstopil in sel pes po ozki cesti pogledati za ovinek in smo se odlocili, da je bolje cimprej nekako obrniti. Ce prav pomnim, je bila cesta celo na google maps. Zdaj si predstavljaj se dodatno zacinjeno situacijo s kaksnimi vremenskimi neprilikami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Ja in? Nas so pa enkrat z vitlom vlekli iz sipine.;)

kow ::

Brez inteligence, se to ne bo zgodilo 1x na nekaj let, ampak kar pogosto. Oz. avto bo ze preventivno zajokal, da ne upa naprej, takoj ko bos zavil na tako cesto. Kar pomeni, da je to avtonomija na papirju.

Saj to ze ves cas ponavljam, da je klasifikacija na L3,L4,L5 itak brezpredmetna - oz. je pomembna novinarjem, odvetnikom, politikom, birokratom. Tisti, ki imajo od tega koristi. Mora biti cimbolj useful.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: kow ()

Okapi ::

Kolikorat gre taksi po brezpotjih?

Nihče ne pravi, da mora biti L5 vsemogočen. Bo na ravni povprečnega voznika, ne dirkača na Pariz-Dakar.

BigWhale ::

Brezpotje je next level. :> Mamo se kup problemov v mestih.

Bolj se je treba vprasat, kolkrat mora taksist zapeljati po plocniku mimo neke ovire, ker drugje ne gre in kako posnemat taksista, ki odpre okno, se zdere na mulca, ki povsem pravilno hodi po plocniku, da se mu umakne in pol nadaljuje voznjo?

A bo znal zapeljati cez dvojno polno crto na stiri pasovnici, ce je pocez postavljena ovira? Ali pa celo obrniti preko prehoda za pesce, ce je sredi vozisca otok ali ograja namesto dvojne crte?

Ali pa cisto banalna zadeva, a se bo znal vkljuciti iz Bolgarske na Smartinsko v najhujsi konici takrat, ko bo se policaj stal tam in mal mahal in nekak urejal promet?

Al pa kak zamasek kjer potem deset avtov leze pocasi ritensko, da lahko prvi obrne...

Taksnih situacij je se polno na cestah in dogajajo se prakticno na dnevni bazi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

Okapi ::

Ja, ampak pri vseh je ključno prepoznavanje situacije. V prometni konici je velikokrat treba malo izsiljevati, da se lahko vključiš na prednostno cesto, kjer ni semaforja. Ampak ni problem sprogramirati pravila za tako varno "izsiljevanje", problem je prepoznati situacijo, kjer je to nujno.

Poleg tega bodo sprva samodejna vozila skoraj zanesljivo posebej označena, recimo z rumeno lučjo na strehi, da bodo ostali udeleženci v prometu vedeli, da v avtu ni voznika, in se temu prilagodili.

BigWhale ::

Dokler ne bodo same ceste precej bolj avtomatizirane, bodo nekatere zadeve tezko izvedljive. Dva dni nazaj sem naletel na cestnega delavca, ki je mahal z rdeco in z zeleno zastavo. Rdeca je bila namenjena kamionu na drugi strani ceste, zelena pa meni. Pa precej dolgo se ni mogel odlociti katero zastavo bo komu pokazal.

Prepoznavanje situacij je blazno abstrakten pojem in vedno znova in znova se srecujemo s situacijami s katerimi se prej se nikoli nismo srecali. In pri takih primerih ti machine learning lahko da napacen rezultat.

Invictus ::

Ko bo to takole...



Bodo avtonomni avti realnost. Prej tega ne vidim. Infrastruktura je preveč raznolika.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Okapi ::

BigWhale je izjavil:

Dokler ne bodo same ceste precej bolj avtomatizirane, bodo nekatere zadeve tezko izvedljive. Dva dni nazaj sem naletel na cestnega delavca, ki je mahal z rdeco in z zeleno zastavo. Rdeca je bila namenjena kamionu na drugi strani ceste, zelena pa meni. Pa precej dolgo se ni mogel odlociti katero zastavo bo komu pokazal.

Prepoznavanje situacij je blazno abstrakten pojem in vedno znova in znova se srecujemo s situacijami s katerimi se prej se nikoli nismo srecali. In pri takih primerih ti machine learning lahko da napacen rezultat.

Saj tudi ljudje se dostikrat zmotijo, ker si kaj napačno razložijo oziroma napačno razumejo. Robot se še vedno lahko odloči, da ne bo naredil nič, ali pa do šel naprej 5 na uro, in se ustavil, če se bo česa dotaknil.
««
5 / 26
»»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Prvi samovozeči avtomobil tretje stopnje v ZDA je mercedes (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
596792 (3366) Gregor P
»

Mercedes-Benz v Evropi prehitel Teslo (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
8413867 (8798) DamijanD
»

Za predlansko nesrečo tesle odgovorna Tesla in voznik (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5212593 (7444) Meizu
»

Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
21258160 (52869) Unknown_001
»

Prva smrtna žrtev samovozečih avtomobilov, ki to niso (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
20566443 (59187) Mare2

Več podobnih tem