Forum » Loža » Kalkulator razdalje e-kolo v kolo
Kalkulator razdalje e-kolo v kolo
Silici ::
Tega še ni se mi zdi. Z dovolj parametri, bi se verjetno dalo približat dokaj natančni pretvorbi.
Od kje ideja:
Naredil sem preprost test med zelo udobnim polnovzmetenim mestnim e-kolesom 250W (ogromno izgub, spredaj motor) in navadnim kolesom z zvmetnimi vilicami. Povprečna hitrost je bila ~30% višja na e-kolesu, ali ~8 minut razlike na 15km. Za konstanto sem uzel obremenitev nog.
Ugotovitve:
Po končani vožnji sem potreboval neprimerno več časa za ohladitev na navadnem biciklu, teh 30% razlikie v hitrosti naredi konkretno razliko v hlajenju. Sklepam, da bi se pri dalši razdalji povprečna hitrost povečala v prid ekolesa, zaradi "termična preobremenitve"
Strm klanec gre v prid navadnega kolesa ali drugače povedano motor v pestu ne razvije nazivne moči pri nizki hitrosti, bilanca teža-dodatna moč je negativna.
e-kolo se slabše odreže pri visokih hitrostih, enostabno e-pogon ne dodaja več nazivne moči, bilanca negativna.
Prepričan sem bil da bo e-kolo pometlo z navadnim kolesom v rangu 50% in več.
Mojih 5 centu.
Od kje ideja:
Naredil sem preprost test med zelo udobnim polnovzmetenim mestnim e-kolesom 250W (ogromno izgub, spredaj motor) in navadnim kolesom z zvmetnimi vilicami. Povprečna hitrost je bila ~30% višja na e-kolesu, ali ~8 minut razlike na 15km. Za konstanto sem uzel obremenitev nog.
Ugotovitve:
Po končani vožnji sem potreboval neprimerno več časa za ohladitev na navadnem biciklu, teh 30% razlikie v hitrosti naredi konkretno razliko v hlajenju. Sklepam, da bi se pri dalši razdalji povprečna hitrost povečala v prid ekolesa, zaradi "termična preobremenitve"
Strm klanec gre v prid navadnega kolesa ali drugače povedano motor v pestu ne razvije nazivne moči pri nizki hitrosti, bilanca teža-dodatna moč je negativna.
e-kolo se slabše odreže pri visokih hitrostih, enostabno e-pogon ne dodaja več nazivne moči, bilanca negativna.
Prepričan sem bil da bo e-kolo pometlo z navadnim kolesom v rangu 50% in več.
Mojih 5 centu.
Mikrohard ::
Ne vem, po kakšnih klancih ti voziš... ampak še nisem videl klanca (tudi krepko čez 10% vzpon), kjer bi bilo navadno kolo v prednosti pred električnim. Po ravnem je pa ravno obratno... električno kolo pri hitrosti nad 25kmh neha asistirat... od tu naprej je pa navadno kolo v prednosti (predvsem zaradi teže in potencialno gum... e-kolesa so večinoma gorci).
iso2000 ::
No, jaz sem primerjal Specialized turbo vado 4 z omejitvijo na 25kmh, in pa "odprtega". Drugace se vozim z navadnim "turnim" kolesom. Na 50km dolgi relaciji 25km/h e-kolo zame ni bistveno hitrejše, razlika je predvsem v utrujenosti na koncu. Seveda, par klancev sem lažje zvozil, ampak kaj dosti nad 25 km/h pa po ravnem s tisto kravo tudi ni šlo. Za kolesarje v formi e-kolo z omejitvijo pri 25km/h po mojih izkušnjah nima bistvene prednosti pred navadnim kolesom. "Odprt" model je pa druga zgodba. Na 50km relaciji sem približno 25% hitreje vozil. Mislim da bi lahko še hitreje, vendar sem večino poti vozil na najnižji stopnji asistence, ker nisem hotel kje ostati. Pa tudi moja trasa poteka precej po makedamih in so tudi zato višje hitrosti težje dosegljive.
Na najnižji stopnji asistence gre po ravnem (asfaltu) brez "umiranja" nekje do 30-35 km/h. Na višjih podporah pa se da res vozit vse do 45km/h. V mislih imam "kruzanje" da prevoziš par kilometrov ravnine.
Drugače mi je pri električnem kolesu všeč, da rahle klančke "izravnaš" s preklopom nivoja asistence in na ta način se da fajn vzdrževat povprečno hitrost.
Seveda, zgornje številke in hitrosti so ljudjem na specialkah bolj hecne, se mi zdi da se na specialkah brez asistence operira s takšnimi in višjimi vrednostmi.
Na najnižji stopnji asistence gre po ravnem (asfaltu) brez "umiranja" nekje do 30-35 km/h. Na višjih podporah pa se da res vozit vse do 45km/h. V mislih imam "kruzanje" da prevoziš par kilometrov ravnine.
Drugače mi je pri električnem kolesu všeč, da rahle klančke "izravnaš" s preklopom nivoja asistence in na ta način se da fajn vzdrževat povprečno hitrost.
Seveda, zgornje številke in hitrosti so ljudjem na specialkah bolj hecne, se mi zdi da se na specialkah brez asistence operira s takšnimi in višjimi vrednostmi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: iso2000 ()
sunshine403 ::
Se namig za se lazje "vzdrzevanje povprecne hitrosti", ki je za povrhu se veliko visja, vse skupaj pa krepko cenejse... recimo en MX motor. Povprecna hitrost bo visja, cena motorja (ce kupis rabljenega) je nizja kot cena mopeda, pa se manj utrujen bos na koncu. Pa za razliko od ebika (kjer ne kolesaris) bo vsaj uzitek za peljat.
iso2000 ::
sunshine403 je izjavil:
Se namig za se lazje "vzdrzevanje povprecne hitrosti", ki je za povrhu se veliko visja, vse skupaj pa krepko cenejse... recimo en MX motor. Povprecna hitrost bo visja, cena motorja (ce kupis rabljenega) je nizja kot cena mopeda, pa se manj utrujen bos na koncu. Pa za razliko od ebika (kjer ne kolesaris) bo vsaj uzitek za peljat.
No, naj ti povem da sem imel sam enako mnenje glede "nekolesarjenja" na e-kolesu. Pa moram priznat da je bila izkušnja kar pozitivna in vsekakor kolesariš. Tudi utrudiš se na e-kolesu. No, lahko se malo, lahko se pa orenk, spet odvisno kako aktivno poganjaš. Ker ima omenjeno kolo asistenčni sistem v gonilnem sklopu zaznava tudi delo kolesarja in ti lepo spiše koliko "dela" je bilo vloženega in to v kCal. Za 50km sem tako na testni progi porabil ca. 800 kcal.
sunshine: Ti aktivno kolesariš. Si že probal e-kolo?
sunshine403 ::
Ja bi lahko rekel da dokaj aktivno kolesarim. Tudi ebike sem ze probal, zato vem koliko "kolesaris" z njim. Se strinjam da naceloma se res da, ceprav tam kjer se vozim jaz ze tezko, ker preprosto po tistih potkah gor tezko peljes 4x hitreje. Ampak do sedaj se nisem videl cloveka na emtb, ki bi kolesaril na tak nacin. Cisto vsi, katere sem imel priloznost videti se vozijo na motor in noge vrtijo zgolj zato, da povedo motorju, da mora delati. No pa za primerjavo... vcerajsnih 50km in 2000 visincev in slabe 3h na mtb je zneslo 2800kcal... za primerjavo z 800kcal pri tebi. Ja se strinjam ni ista proga, verjetno niti podobna ne pa vseeno.
iso2000 ::
O, lepa tura! Definitivno aktivno kolesarjenje
Ja, moja testna 50 km proga je bila večinoma ravninska, mislim da je na celi trasi višincev ca. 300m. Pri mojem testu je šlo za to, da bi e-kolo občasno uporabil za vožnjo v službo in to je teh 50km. S klasičnim kolesom sem ob prihodu domov kar utrujen, s tistim testnim sem pa še kazal znake življenja.
Ja, moja testna 50 km proga je bila večinoma ravninska, mislim da je na celi trasi višincev ca. 300m. Pri mojem testu je šlo za to, da bi e-kolo občasno uporabil za vožnjo v službo in to je teh 50km. S klasičnim kolesom sem ob prihodu domov kar utrujen, s tistim testnim sem pa še kazal znake življenja.
Silici ::
Ne vem, po kakšnih klancih ti voziš... ampak še nisem videl klanca (tudi krepko čez 10% vzpon), kjer bi bilo navadno kolo v prednosti pred električnim. Po ravnem je pa ravno obratno... električno kolo pri hitrosti nad 25kmh neha asistirat... od tu naprej je pa navadno kolo v prednosti (predvsem zaradi teže in potencialno gum... e-kolesa so večinoma gorci).
Nižji obrati na motorju pomeni manjša moč na kolesu, to je slabost hub motorjev. Če motor nebi bi zaklenjen, se še vedno pogovarjamo o hitrosti nekaj čez 30kmh preden začne izgubljati moč. Dejansko se ima tale motor najbolje med 20-25kmh, mestni parametri motorja.
Kondicija: Vsak dan ~3/4 ure klesa pod mejo da razbijanja srca, da še vedno lahko hodim ko pridem domov, da me ne pobere od vročine.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Silici ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kit za električno kolo (strani: 1 2 3 4 … 15 16 17 18 )Oddelek: Šport | 136767 (520) | dnsd |
» | Nakup E-MTB (strani: 1 2 )Oddelek: Šport | 16606 (11341) | itak37 |
» | E-kolo uporabniške izkušnjeOddelek: Šport | 15884 (9781) | Vesolje |
» | Kolo za celoleten commuting (strani: 1 2 )Oddelek: Šport | 9225 (7635) | carota |