» »

E-kolo uporabniške izkušnje

E-kolo uporabniške izkušnje

Jan2000 ::

Zanimam se za predelavo obstoječega trekking kolesa v e-kolo. Cene (motor, baterija, delo...) se gibljejo od 500 do 800€. Zanimajo me izkušnje oz. mnenja tistih, ki tako kolo že imate. Kolikor vem so najpomembnejše baterije, ki naj bodo Panasonic, Samsung ali Bosch. Ne mislim dajati preko 2.000€ za kakšen KTM (za katerega vem, da je dober), po drugi strani pa se bojim kupiti kakšno poceni sra..je.

starfotr ::

Lahko prideš k meni probat kolo. Samsung baterija.

Sosed ima predelavo, kot jo ti želiš, pa ni zadovoljen. Je moje tovarniško električno kolo bolje.

Jan2000 ::

Ravno to me zanima: zakaj ni zadovoljen? Verjamem, da je original električno kolo boljše, vendar je cena nekajkratna napram predelanemu.

llc ::

Jaz sem pred cca 5 leti "e-upgrade-al" moje mestno/treking kolo. Vzel sem Golden Motor, Smart Pie kit za predelavo tukaj. Takrat niti ni bilo neke razlike v ceni če bi s Kitajske direkt uvozil, kako je sedaj, ne vem. Po spominu mislim da me je prišlo ene 600/700 EUR (trekking kolo sem seveda že imel).

V kompletu je prišel zadnji obroč z motorjem, baterija, vsi kabli in ročke (sedaj sem malo posrfal in so šle reči malo naprej - BT povezava in ne vem kaj še vse, jaz nimam nič od tega)

Predelava načeloma niti ni ne vem kako zapletena. Z lahkoto jo narediš sam, če nimaš dveh levih rok. Je pa ene par fint - po spominu:

Pri boljših kolesih elektrika dodaja k poganjaju (pedelec), ta moj pa ima na krmilu ročico za "plin" enako kot moped in se v bistvu prevažam okoli ne da bi sploh kaj vrtel pedala. Tako je potrebno na krmilu zamenjati in ročice za zavore (ki imajo vgrajena stikala za izklop motorja in mogoče še regeneracijo - jaz imam V-brake, če so diski je verjetno malo drugače), kot tudi desni ročaj, ki sedaj služi "plinu". Na krmilo je potrebno montirati še indikator napolnjenosti baterije in ene par tipk (za hupo in luč (ki nista nikamor priklopljeni) in tempomat), tako da je na krmilu kar gneča.

Motor sam (in elektronika) je v pestu zadnjega kolesa, ki se ga enostavno zmontira, ter poveže s priloženimi kabli s kontrolami na krmilu in baterijo, ki jo imam jaz na mestu bidona.

Težavo sem imel tudi z zadnjo kaseto, ki je nisem mogel enostavno prestaviti iz originalnega zadnjega obroča na novega,
tako da sem moral kupiti novo 6 redno (mislim, da sem imel prej 8 redno, poleg tega zato tudi nove prestavne ročice).
Sicer menjalnika skoraj ne uporabljam (kot sem rekel, pedal skoraj ne uporabljam), tako da se posledično nisem preveč trudil okoli finih nastavitev menjalnika in mi (kadar pa le menjam) ne prestavlja najlepše. Ker imam za vikende in izlete drugo kolo, se s tem ne obremenjujem.

Baterija je 36V, mislim da 10Ah ali nekaj takega, kar mi omogoča nekih 30km dosega (brez poganjanja in več ali manj gas do konca, brez večjih klancev).

S polno baterijo gre tam nekje 30km/h, s tričetrt prazno pa dobrih 20km/h. Baterijo se s ključem odklene in lahko sname iz nosilca in polni v stanovanju (cca 3, 4 ure, da se napolni).

Kolo sicer sedaj zgleda malo ghetto, ampak funkcionira bp.

Plusi:
Če že imaš kolo, je načeloma cenovno dokaj ugodna varianta.
S polno baterijo je kar poskočen.
V službo in domov prideš brez znoja.
V primerjavi s sodelavčevim kitajskim e-Ponijem (že v osnovi kupljen, ne predelan) zgleda malo bolj ghetto, ampak je funkcionalno čisto primerljiv, oziroma mi je plin na ročici bolj všeč kot low-cost kitajski pedelec. Verjamem pa, da je bicikel za 3 jurje čisto druga pesem.

Minusi:
Gumidefekt na zadnji gumi je PITA, ker je zadnje kolo zelo težko sneti, ker je s kabli povezano z ostalimi deli kolesa.
Kolo je sedaj precej težko in zna biti nošnja po stopnicah kar podvig.
Ko gre baterija h koncu se zna zgoditi, da med pospeševanjem (oz. večjo obremenitvijo) vklopi zaščita pred preizpraznenostjo - baterija se izklopi. No, potem gre pač s pedali naprej.
Doseg je malo majhen, Jaz ga moram polniti vsak drug dan (5km do službe x 2/dan x 2 dni)
Ni več prostora za bidon, pa tudi za Abus-ov u-lock sem zaradi baterije komaj našel mesto na okvirju.
Plin na ročici zahteva nekaj privajanja. Ni to več kolo, ampak moped. V pešconi gre hitro prehitro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: llc ()

specing ::

Tovarniško e-kolo nikakor ni boljše od predelave.

Pri predelavi lahko sam izbiraš, kje boš imel motor in koliko jih boš imel. Tovarniški so večinoma pri gonilkah -> $$$.
Prav tako lahko sam izbiraš lokacijo baterije. Tovarniški večinoma na mestu flaše za vodo.
Prav tako lahko sam izbiraš velikost baterije. Tovarniški večinoma 450Wh +- 50Wh.
Prav tako imaš mnogokrat večjo izbiro koles.
...

llc ::

No, sem se tudi zapeljal en krog z enim KTM-om za 3K EUR. Če mi ga kdo šenka, takoj vržem svoja predelana jajca od e-kolesa stran...

BogyX ::

Za ženo sem vzel rabljenega KTMa z obnovljenim akumulatorjem - polnovzmeten MTB za 800EUR.

Drugače pa sam gledam A oglase, ker je tam več teh koles - en primer:
https://www.willhaben.at/iad/kaufen-und...

Pa previdno ob prvih vožnjah - sam sem se na testu dvignil na zadnje kolo, nakar je odprt BioniX pogon na polna pomagal in sem lepo telebnil po tleh ;((

Še en nasvet - če kupuješ rabljene zavrti zadnje kolo na prazno z roko in poslušaj ali so ležaji OK - če se sliši razkav zvok raje ne kupi - servis je tako 200EUR.

Sam sem bil tudi navdušen za predelavo ampak ob tako ugodnih cenah rabljenih ni kaj razmišljat.

multitron ::

Tri mesece nazaj sem predelal svoje gorsko kolo. Vzel sem Bafangov 250w sredinski motor kar je tudi legalno za po cesti brez registracije.
Baterijo imam narejeno po naročilu in sicer iz samsung 3500mah celic. 36 v in 21ah oz nekje 850wh.
Predelal sem sam saj ni zahtevno in vse posnetke predelave se dobi na youtubu. Rabil sem kupit nekaj orodja in v 3 urah je bilo narejeno.
Odstrani se gonilka z ležajem in na to mesto se namesti motor . Baterijo sem namedtil mamesto bidona. Display na balanco in vse skupaj pride povezano s konektorji. Sistem je pedelec. Dodal sem še senzor za zaznavanje prestavljanja kar omogoči zelo gladko prestavljanje med vrtenjem pedal.
Za srednji motor sem se odločil iz naslednjih razlogov:
večji moment kot v pestu
nižje težišče kolesa
ni težav pri menjavi gume ali zračnice
vsa elektronika je skrita v motorju

Edini minus je višja cena kot pogon v pestu.
Cena komponent je bila okoli 800 evrov.
Do sedaj sem.prevozil nekaj čez 2500 kilometrov brez problemov.
Zelo zadovoljen.
Hitrost po ravnem okoli 40kmh v klanec (Črni kal) pa od 20-25 kmh.

Pa baterija zdrži od 70 do 150 kilometrov odvisno od stopnje pomoči in klanca.

Zgodovina sprememb…

ToniT ::

Hitrost po ravnem okoli 40kmh v klanec (Črni kal) pa od 20-25 kmh.


Glede na napisano nimaš blokade, da motor neha delati pri hitrosti 25km/h, kar pomeni, da tvoje kolo ni v skladu s predpisi.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ToniT ()

multitron ::

Ja res je . Se jo pa da takoj vklopit s pritiskom par tipk na displayu.

ToniT ::

:D

Jan2000 ::

llc je izjavil:

No, sem se tudi zapeljal en krog z enim KTM-om za 3K EUR. Če mi ga kdo šenka, takoj vržem svoja predelana jajca od e-kolesa stran...

Kaj potem nisi zadovoljen s svojim predelanim kolesom?

Kitajc00 ::

Oj,
Imam podobno predelavo kot multitron le, da imam 1000/1500w bbshd motor in 48v/17,5ah baterijo z lion celicami Sanyo GA. Vse preko alija.
Namontiral sem na 25 let staro s 26 colskimi kolesi gorsko kolo z jeklenim okvirjem. Skupna teža 25kg.
V letu in pol sem prevozil 12000 km brez vsakih problemov.
Z lahkoto naredim 100km pri povprečni hitrosti 30km/h in ne preveč truda pri poganjanju.
Predelave sem se lotil iz radovednosti, sedaj pa se vozim samo še s tem, čeprav imam še specialko in gorca :)

Jan2000 ::

V prispevkih ste večinoma sami izvedli predelavo. Jaz bi rajši dal to komu, ki se s tem ukvarja. Kakšen predlog komu naj dam predelati kolo?

teflon ::

Kitajc00 je izjavil:

Oj,
V letu in pol sem prevozil 12000 km brez vsakih problemov.

Rešpekt, toliko nisem delal niti sam v najboljših letih. A e-kolo uporabljaš za v službo ali potovanja ali kaj tretjega?

Osebno imam enega kupljenega za v službo, sicer malo bolj zdržljivega, kar po ljubljanskih kolesarskih precej prav pride. Drugi pa je predelava Schwinna Stingraya Spoilerja, ki mi je na videz zelo všeč, bicikel pa je katastrofa in ni čudnega, da je kmalu po splavitvi modela šel Schwinn zu grund. Malo me mika še kak AllMountain varianta, da se pri svojih letih in kg spravim na kak hrib brez infarkta.

Jan2000 je izjavil:

V prispevkih ste večinoma sami izvedli predelavo. Jaz bi rajši dal to komu, ki se s tem ukvarja. Kakšen predlog komu naj dam predelati kolo?

S predelavami raznih zadev (še najmanj biciklov) se ukvarja Robert Tošnjak (http://e-tosnjak.si/). Delavnico ima v Šentvidu, za Merkatorjem. Meni je predelal elektriko na Schwinnu, ker sem si nekaj zmišljeval. Name je naredil vtis, ker je precej dal na varnost. Se da dogovoriti, da ti nabaviš, on pa predela. Vendar kot so omenili kolegi že zgoraj, predelava ni nek bavbav, dokler se ne greš neke eksotike.

jype ::

teflon je izjavil:

Rešpekt
A baterijam?

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: msjr ()

llc ::

Jan2000 je izjavil:

Kaj potem nisi zadovoljen s svojim predelanim kolesom?

Tako nekako na pol. Že osnovni bickel pred predelavo ni bil ravno vrhunski. Po predelavi mi za pot v službo in nazaj zadostuje, za kakšno daljšo ali rekreativno vožnjo mi pa ne nudi tistega užitka, ki ga imaš ob jahanju kakšnega boljšega/dražjega kolesa, kjer vse tiho teče kot dobro naoljen stroj in med vožnjo samo račna tiho prede...

Aja pa še to. Ker kolo nima ne sprednjega, ne zadnjega vzmetenja, zna biti vožnja po odlično asfaltiranih in vzdrževanih ljubljanskih cestah in ulicah včasih kar precej stres(a)na.

Drugače pa če nimaš sam veselja s predelavo, potem pač kupiš nekaj narejenega, po moje se ne splača dat nekomu predelat (če sicer nimaš kakšnih posebnih želja/potreb in ali viška denarja).

fikus_ ::

Tukaj imate cene za primerjavo:

https://www.ev-power.eu/EVBike-electric...

Jan2000 ::

Na zgornji povezavi se cene kitov začnejo pri 600€. Za tak denar pa dobiš predelavo pri privatniku (res je, da ni ekvivalentna oprema). Kot sem že omenil me zanima še kakšno priporočilo oz. naslov koga, ki se s tem ukvarja.

euagrus ::

Projekcija za prihodnost: veliko razbitih glav po hribih in se bolj restriktivna zakonodaja za mtb, ki jo bo dejansko nekdo uveljavljal. Do sedaj so bili na varnem (hribi in ljudje), ker nedeljskim voznikom ni uspelo zbrati kondicije za na golovc, zdaj bo pa kupe salabajzerjev, ki se se po ravnem ne znajo voziti, rinilo v hribe. Ne bo se dobro koncalo.
In regione caecorum rex est luscus.
Ker me je nekaj slotechovcev sprasevalo:
https://github.com/cullum/dank-selfhosted

Kitajc00 ::

@teflon
A e-kolo uporabljaš za v službo ali potovanja ali kaj tretjega?

90% za rekreacijo.

Sicer pa mislim, da so vsa ekolesa na trgu mnogo precenjena tako, da se bolj splača predelava.

Zgodovina sprememb…

  • predlagal izbris: RbOBoIJgE ()

Jan2000 ::

Pozanimal sem se pri treh, ki se ukvarjajo s predelavo koles: iz Ajdovščine, Ivančne gorice in Logatca. Vsak hvali svoje komponente. Tako da bi rad kakšen podatek oz. mnenje (pozitivno ali negativno) od koga, ki je dal predelati kolo.

multitron ::

Tudi sam sem se pred predelavo pozanimal pri več ponudnikih. Pa sem prišel do spoznanja da je boljše da se dela lotim sam,
Vsak je hotel prodat tisto kar je imel na zalogi. Večina mi je silila motor v pestu prednjega kolesa. Probal vozit in me ni prepričalo. Večina prodaja baterije iz manj zmogljivih celic posledično večja teža za isto moč.
Videl delo enega od zgoraj naštetih pa si tako grdo speljanih kablov ne bi želel imet na svojem.kolesu. Sem elektro stroke in sem alergičen na tako šlamparijo.
Lahko pa probaš vprašat na kakšnem servisu koles saj mislim da jim s tvojim materialom ne bi problem predelat kolo.
V kolikor se odločiš za samogradnjo ali nekoga najdeš ti lahko posredujem kontakte kjer sem jaz nabavil vse za predelavo.

darkolord ::

Priporočam mid-drive.

Trenutno imam motor v zadnjem kolesu, pa je sicer super, se pa moraš fiksno odločiti med hitrostjo ali momentom (vožnja v klanec). Na 26" kolesu gre z malo pedaliranja zraven okrog 40, ga pa zmanjka v klanec. Manjše kolo gre lepo v klanec, je pa polž po počasnem.

Pri mid-drive imaš prestave in imaš oboje.

Glede baterij, dobre znamke celic so Panasonic, LG, Sony, Samsung. Bosch ne dela svojih celic, samo sestavlja cele baterije.
spamtrap@hokej.si
spamtrap@gettymobile.si

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: darkolord ()

Jan2000 ::

multitron je izjavil:

Tudi sam sem se pred predelavo pozanimal pri več ponudnikih. Pa sem prišel do spoznanja da je boljše da se dela lotim sam,
Vsak je hotel prodat tisto kar je imel na zalogi. Večina mi je silila motor v pestu prednjega kolesa. Probal vozit in me ni prepričalo. Večina prodaja baterije iz manj zmogljivih celic posledično večja teža za isto moč.
Videl delo enega od zgoraj naštetih pa si tako grdo speljanih kablov ne bi želel imet na svojem.kolesu. Sem elektro stroke in sem alergičen na tako šlamparijo.
Lahko pa probaš vprašat na kakšnem servisu koles saj mislim da jim s tvojim materialom ne bi problem predelat kolo.
V kolikor se odločiš za samogradnjo ali nekoga najdeš ti lahko posredujem kontakte kjer sem jaz nabavil vse za predelavo.

Sem ti poslal na ZS.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Skiro v mestu (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
918841 (4351) bandidosss
»

PIaggio ciao in ustreznost za vožnjo brez vozniškega dovoljenja

Oddelek: Na cesti
3915900 (5078) konspirator
»

Električna transportna sredstva

Oddelek: Na cesti
223649 (2984) TehDucky
»

Naredi si sam: e-avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
629010 (6342) TribesMan
»

Elektromotor 500W - 1000W

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
195470 (5116) jernej63

Več podobnih tem