» »

Avtomob čip

Avtomob čip

kalcek16 ::

Zanima me kje se da kupiti čip za avto al pa če se da starega kako sprogramirati? Ker če v avtu zamenjaš čip gre hitreje in ima več konje a kdo ve kako je s tem?

Stallone ::

Dobro bi blo vedeti za kater avto!;)

zlabo ::

Daš enmu, da ti sprogramira eprom, sam morš računat na višjo porabo, pa moral boš izboljšati dotok zraka (športni filter), pa fajn je če ma avto intercooler. Kater avto?

kalcek16 ::

Rabu bi za polota letnik 1999, mašina 1.0,stari model. ALI PA za golfa 4 TDI,mašina 1.9.115 kon

MI_KO ::

Povečati dotok zraka, intercooler???:D :D :D

Ti čipi obstajajo za skoraj vse vrste avtomobilov kot nadgradnja. Dajo ti kakih deset ali dvajset konjev (lahko tudi več!). Spremenijo pa ti čas in dolžino vbrizga. Poraba je teoretično res malo večja, v praksi pa pogosto tudi manjša, saj avta z več konji ne rabiš tako "gnati" pri pospeševanju. Stanejo pa par 100.000Sit.

Obstajajo pa tudi razne programljive elektronike, ki dosegajo najboljši rezultat. Seveda, če imaš motor kje testirati, drugače nima smisla.

Dodajam:
Za polota bolj težko, za golfa pa imaš dobre šanse. Videl sem tutninge tudi do 180Ps (samo ni bil samo čip)!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MI_KO ()

IceIceBaby ::

http://www.rsrmotorsport.com/osnova.html

Probi tuki. Kot vidiš čip stane cca 100k sit. Lahko tudi manj. Jaz sem za svojga naroču iz UK in sem dal 100 funtov + poštnina (40k).

Dobr je tut če razumeš kako čip dela. Načeloma se da čip upgrejdat pri vse avtomobilih ki imajo injection. To pomeni da količino in čas vbrizga goriva kontrolira računalnik po določenem programu. Te programi so narejeni tko da ustrezajo raznim ekološkim standardom itd, uglavnem, niso nastavljeni za optimalne zmogljivosti. Če ti kupiš "športen" čip to pomeni da vbrizg zoptimiziraš tako da bo avto imel najbolj ugodno krivuljo navora in največ moči.
Pri taki predelavi boš dobil cca 5% več moči in nekoliko bolj ugodno krivuljo navora. Za 100k vsekakor premalo učinka.

Drugo so pa turbo motorji (ni važno, dizl, bencin itd...samo da ma turbino). Tam s čipom poleg optimizacije vbrizga spremeniš tudi tlak na turbini tako da v mašino tlači več zraka. Pri turbo motorjih se predelava ful pozna, dobiš lahko tudi 20, 30% moči, turbina se prej zavrti itd.
Za tistih 100k je to zelo dobra predelava. Pa še nikjer se ne pozna ker čip praktično ostane isti, le preprogramirajo ga.

Da bi šel sam čip prepisovat je brez veze. Za take stvari rabiš valerje (dyno meter) in veliko ur testiranja. Šele tako lahko pol določiš program ki dejansko kej pripomore zmogljivostim avtomobila. Tudi če ti rata povečat moč v zgornjem območju obratov za 10% ni rečeno da bo avto bolj letel ker ima lahko pa krivuljo navora čist zanič.

S porabo je tako. Več moči = več bencina. Če boš vozil isto kot do sedaj bo avto porabil več bencina ampak bo tudi hitrejši. Če boš vožnjo prilagodil in vozil enako hitro kot do sedaj bo avto porabil manj bencina. Ampak vse skup je pa zanemarljivo. To niso litri na 100km ampak par deci, kar se pa ne pozna.

zlabo ::

Izboljšati dotok zraka ni nuja, ampak je pa priporočljivo, ker za tistih 20k SIT, kolikor pač stane en tak filter, dobiš kar dovolj. OK intercooler, to res nism siguren, sem pa večkrat slišal, lohk da sem se zajebal:8)
100k SIT? Malo poglej po drugih forumih, kjer ima folk že pripravljene programe za določen avtomobil. Za primer, foter je dal za lanosa 1,5 mašina 6k SIT in eno pivo. Sam je bil program nespremenjen, programiral smo sam zato, ker je crknil prejšni čip. Tako da sprogramiran čip, ne bi smel biti čez 30k SIT. Nesprogramiran eprom, tak kot je v našem avtu mislim da ni čez 3k SIT, tako da ne verjamem da pride samo program okoli 100kSIT.
Poraba je seveda odvisna od vožnje, a naj bi se povečala, še posebej če greš rad v višje obrate

dela ::

intercooleri se samo na turbaše davajo

IceIceBaby ::

zlabo, kot sem že reku. Za dobr mapping je potrebno VELIKO testiranja na valerjih. To je pa drago. Odvisno verjetno tut kolk jih prodajo pri firmi itd. Sej pravim, jaz sem dal za svojga 40k s poštnino, ampak to je dost pocen. cca 100k je čist sprejemljiva cena. Najbolš je pa seveda če se to nardi za vsak avto posebi, ker že en športen filter lahko stvar precej spremeni. Pol boš mel res optimalno naštimano mašino, ampak to pa spet pride še 3x dražje. Samo 1 test moči na dynotu je mal več kot 10k.

Športni filtri in izpušni sistemi skrbijo da mašina lažje diha. To nima nobene veze s čipom je pa res to osnovna predelava, za večino ljudi prva stvar ki jo na avtomobilu nardijo.

Intercooler je hladilnik zraka, ki ga NA motorji ne potrebujejo, je samo za turbince. To pa zato ker se zrak v turbini ful segreje, kar pomeni manj kisika na določeno prostornino zraka, kar pomeni manj moči. Torej, če turbina pumpa zrak v turbino, in če je zrak prevroč turbina nima nobenga učinka, samo brezveze se vrti. Zato so pri turbo motorjih takoj za turbino montirani intercoolerji ki zrak ohladijo na tistih optimalnih 30, 40 stopinj.

MI_KO ::

Športni filter sam po sebi je le pljuvanje v morje. Ista scena kot športne svečke pa kaki poceni aditivi. Dodajo praktično nič oz. par konjev, pa še to če prej preprogramiraš elektroniko, ker po defaultu avto ne rabi več zraka kot ga dobi.
Vzami filter dol pa nogavico gor (žensko), pa svečke sčisti pa je efekt isti.

Če hočeš povečati dotok zraka potem se pozanimaj za kake optimizirane sesalne kolektorje in celotne izpušne sisteme (ne samo zadnji lonec in blenda!). Pika na i je tudi kaka nova odmična gred, samo to pa že stane $$$!!!

MI_KO ::

Če ti ni samemu za iskat si recimo poglej te tabele:
Klik

Stallone ::

No ja, sej je vredu ta čip, samo morte pa vedt da je večja obraba celotnega motorja, SIGURNO je večja poraba goriva itd... Če bi blo ta čip TAKO dobr in pocen zamenjat, bi ga vsak menjal... Je pa vredu, če dobiš kašnega golfa V 1.9 tdI 100KM, kšne 2 leti starega, pa ga tako nadgradiš...

Loki ::

No ja, sej je vredu ta čip, samo morte pa vedt da je večja obraba celotnega motorja, SIGURNO je večja poraba goriva itd... Če bi blo ta čip TAKO dobr in pocen zamenjat, bi ga vsak menjal


ce nimas pojma, je priporcljivo, da si raje tiho.

ce zamenjas cip, se ti poraba goriva pri normalni voznji (pa verjetno malo tudi pri sportni) ZMANJSA, ker ti motor dela pri MANJSIH vrtljajih, kot pri necipanemu motorju (zaradi optimirane krivulje moci/ navora).

golfa V 1.9 tdI 100KM

huh?
golf V je sele komej ven prisel (so ga predstavili)...


KST, si ti preprican, da se ti pri vecjemu tlaku turbina prej zalavfa?
mislim kmecka logika:
turb se ne zalavfa, dokler se tisti ventil v izpusnem kolektorju ne sprosti (>regulator).
ce je turbo nastiman na vecji tlak, rabi vec cajta, da se ventil sprosti (zalavfa turbino), kar pomeni visje vrtljaje.


za konec se dva linka do cip tuninga (za diesel):
http://www.car-invent.com/ponudba/diese...
http://www.car-invent.com/ponudba/diese...

prva stran je pomoje 75% nakladanja, npr:
pri nas je efekt delovanju v trenutku takoj ob vgradnji, medtem ko pri preprogramiranju efekt pride šele po nekaj 100 prevoženih kilometrih

mislim WTF?
preprogramiranje dovoda goriva in vziga se pozna takoj, ko se nastavitve spremenijo.

cene so nakako podobne in se gibljejo od 155 do 200 ksit (ceprav to ni navedeno).

komentarji?

Stallone ::

Loki: ok, priznam da sm se zmotu pri Golf V, seveda sem mislil IV kot si lahko sam predvidel...

LEj, recimo maš ti Golfa IV 115KM, pa daš čip, pa boš meu teoretično in praktično (recimo) 130KM. Vse lepo in prav, seveda DA se ti poveča poraba, ker ventili niso narejeni za to moč, ampak so drugačni ZARADI tega je poraba večja. Je pa že res, da 130KM-original (brez čipa) MANJ kuri pri ENAKIH obratih!! Uglavnem čip ni tako dobra rešitev kot močnejši motor!;)

IceIceBaby ::

Stallone, ni res. Večina TDI mašin ima enake bate, ventile, obročke... Razlike so le v turbinah, elektroniki, intercoolerju itd.
S čipom je seveda obraba večja, ker pride do večjih temperatur v valjih pa mal večje obremenitve nastajajo. Ampak to je tolk zanemarljiv da je škoda govort. Podobno kot pri procesorjih. Če ga naviješ se bolj greje pa manj časa bo delal, ampak so razlike tolk majhne da se ne pozna.
Aja, ventili pa bati in nasploh bloki pri sodobnih motorjih so pa vsi narjen tko da bi varno zdržal tut 2x večjo moč kot jo imajo serijsko. Golf 1,8 turbo recimo se da varno navit na 300konjev brez da bi menjal ventile in bate. Ventili pravzaprav sploh nimajo velike veze tuki.

Tudi poraba bo večja če bi oba avtomobila teral 100%. Če pa z obema voziš 90 bo pa čipani porabil manj ker bo imel v tistem območju večji navor in zato nižje obrate.

Loki, če večaš tlak na turbini se bo začela vrtet isto kot če je serijsko nastavljena. Pri tem ko večaš tlak ti samo prilagodiš ventil ki kontrolira tlak tako da zrak spusti mimo ko turbina doseže določene obrate in s tem določen tlak.

Aja, turbine ne kontrolira noben ventil. Tist ventil je to kar sem zgoraj napisu (wastegate). Turbina pa se začne vrtet takoj ko začnejo izpušni plini gor pihat. Več ko je obratov in večja kot je obremenitev, več je plinov. In s tem se tut turbina bolj suče in daje nadtlak.
Čip samo optimizira delovanje motorja, in verjetno maš pol pri nižjih obratih dost izpušnih plinov da se turbina zalaufa.

Btw...tistih 100 prevoženih km ima mogoče kej veze z lamda sondo, ki se "uči" iz tvoje vožnje. Čeprav dvig tlaka na turbini se pozna takoj, preverjeno :)

MI_KO ::

Stallone vsi (Iste generacije) 1,9 tdi motorji so enaki. Razlika je le v čipu in mogoče perifernih napravah (turbini,...)

Kje si pa ono z ventili pobral? :\

Stallone ::

MAh, brezupni ste. MA to sm pobral krnek, pri Vrtaču:D . Mislim tko je zdej, ni važn kaj! Mi se ne bomo kregal kaj je, pa kaj ni... Tip je vprašal kako čip vpliva na motor in kako in kaj je s tem. Dejmo mu razložit ane...

Torej, če pogledamo overall, se čip pač splača, ne?? Sam če pa kupuješ novega recimo golfa, pa ni samo čip drug, ampak SIGURNO še kaj drugega! Torej, vzemi čip in ga "navij":D , če pa kopuješ novega, pa ti jest svetujem, da izbereš močnejšo različico...

kst: 1.8 če naviješ golfa na 300KM in narediš 100.000km, ti dam za gajbo piva in še kaj;)

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Stallone ()

IceIceBaby ::

Dej mi golfa pa bom naredu 100kkm :)

Overall, čip se splača če kupuješ turbo avto. Kateri koli turbo avto, tudi če kupiš močnejšega se čip splača. Pri neturbo motorjih je pa brezveze, oziroma le kot pika na i ostalemu tuningu da uravnotežiš zadevo.

Loki ::

turbina ne zacne tlacit pri vsakrsnih vrtljajih (to dela samo kompresor), ampak se pri nekih vrtljajih "zbudi" (recimo R5 turbo ~3500, dizli se mi zdi, da kakih 1800), pod to mejo naj nebi dovajala zraka (efekt turbo luknje oz. tistega mocnega sunka pri raznih sportnih/ rally avtih, ko se zbudi.

cakaj, turbina dela na izpusne pline, right?
kar jest vem, je not ena prepreka al kaj ze, da se ne zacne vrtet pri nuli (glej zgoraj), razen tega imas pa se turbo luknjo/ efekt (spet glej zgoraJ).


ce povecas tlak na turbini, se poveca lag?
kar je v praksi isti shit, kot sem napisal (z stalisca voznika).


aja, zakaj nimajo vsi avtomobili naknadno vgrajenega cipa?
za 150 ksit dobis recimo klima napravo, ESP, kaksno usnje ze mogoce, ...
zdej si pa predstavljaj, da si mladi ocka (Bx style), kaj bi vzel - klimo al par konjev vec?

ali3n ::

tista "prepreka" je regulacijski ventil, ki določa kdaj in kolk se tirbina "odpre"... sej je že nekdo razlagal o tem ventilu prej... deluje na podtlak (memebrana) - mislim da je vezan na izp. sistem..
Pri men je trenutno ta ventil "mal pokvarjen" - posledica je "evil mode" - normalno se pri men turbina štarta na 2800 vrtljajih in deluje zvezno do konca (do blokade), sicer na konc pojenja sapa.. sam to ni debata te teme... no zdej, ko je ta ventil "pokvarjen" pride do zanimivega efekta - turbina se odpre šele pri 3700 vrtljajih, ampak takrat jo odpre _do konca_ - bolj kot kadarkoli prej... v kabino je slišat značilen "žvižg", nalima te na zice, volan ti skuša strgat iz rok (na gladkem asfaltu koplje pri 80kmh v tretji!)... vleče pa ko noro :-))) kinnda like that!


Glede čip tuninga - tisti ki pravite, da povečanje konjev (menjava čipa in prilagoditev ostale elektronike - JA - je treba še ostalo pošlihtat) ne prinese povečane porabe, verjetno tega niste probal na lastni koži! Poraba se poveča za skoraj toliko, kot se poveča moč (konje je treba futrat, pa ni važno al je to nafta al bencin); bivši šef ma golfa IV (110KM); in je mel čip @150KM tri tedne na probi, pa ga je dal nazaj... ker "ni fore"; tak TDI ni več "šparovček" ampak požrešna zverina ki trga asfalt!!! Leti ko strela, sam je treba motor držat v "ugodnih" vrtljajih - ker je efekt "turbo luknje" še bolj izrazit... (ta avto sem vozu dobrih 600km... tko da povem iz lastnih izkušenj); lima pa ko svinja! :D
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Stallone ::

Loki: ;) ;)

IceIceBaby ::

ali3n, tale evil mode se sliš uredu, jaz sem namenoma mal "pokvaru" tist ventil :) Samo če nimaš števca za boost je to precej nevarno početje. Moja turbina lahko varno zdrži tlak do 1,1 bara. Če bi jo gnal na več bi sicer tudi mel evil mode ampak ne za dolgo.

Drugač se pa poraba poveča zato ker s čipom skor vsak spremeni tudi način vožnje. Oziroma, ljudje ki si vgradijo čip že prej vozijo hitro, in kot sem že prej reku se poraba poveča ko enkrat začneš koristit vse te konjčke.
Če bi vozu normalno po omejitvah bi imel lahko porabo še nižjo. "ČE".

Stallone ::

kst: jah sej, kdo pa vozi po omejitvah ko zamenja čip? :) Itak se vsi SAJ mal zastopjo na to, zato zamenjajo čip in...gonjo... :)

ali3n ::

@ kst: za vožnjo z 50km/h je pomojem brezveze delat tunning >:D

Boost števc mam, sam žal nima cifer... le "polja" - belo (ekono), rumeno, rdeče (don't); zdaj mi ga za trenutek zabije na začetek rdečega...
- "Rozi vidm." "S psom!"
- "A vidš, to je pa že delirij... preveč piješ! Dec nemarn..."

Zgodovina sprememb…

  • zavaroval slike: Gandalfar ()

IceIceBaby ::

kir avto je to ?

Drugač pa logično da neboš delal tuninga za po omejitvah vozit. Ampak sej js sm napisal da je LAHKO poraba manjša če voziš enako hitro. Če pa izkoristiš vso moč pol pa itak da se poveča.

Dr_M ::

glede teh cipov si lohk kle ogledate zadevo. klik
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Renault Megane GT line 1.6 16v (strani: 1 2 3 4 5 6 7 )

Oddelek: Loža
31365276 (43406) cebelar123
»

Chip tuning box (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
9632453 (30021) Blinder
»

Proizvajalci avtomobilov (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
7417526 (15143) El Barto
»

Motor z notranjim izgorevanjem (strani: 1 2 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
7012052 (10299) ani
»

Testiranje pretoka zraka ?

Oddelek: Loža
51694 (1563) balocom

Več podobnih tem