Forum » Na cesti » Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABS
Fizikalno ozadje zaviranja z in brez zavornega sistema ABS
B-king ::
Pozdravljeni,
A mi kdo od tukaj prisotnih zna v fizikalnem smislu, torej z enačbami , obrazložit, zakaj je zavorna pot vozila ki zavira z ABS zavornim sistemom bistveno krajša kot brez ABS zavornega sistema.
hvala
A mi kdo od tukaj prisotnih zna v fizikalnem smislu, torej z enačbami , obrazložit, zakaj je zavorna pot vozila ki zavira z ABS zavornim sistemom bistveno krajša kot brez ABS zavornega sistema.
hvala
Unilseptij ::
Za upočasnitev vozila moramo zmanjšati njegovo kinetično energijo. Pri zaviranju brez ABS, se del kinetične energije pretvori v izgube zaradi trenja, ko kolo drsi (blokirano) po cesti. Pri zaviranju z ABS se del kinetične energije pretvori v izgube zaradi lepenja, ko kolo zaviramo do blokiranja (ko se "prilepi" na podlago), potem pa takoj popustimo zavoro, da se spet zavrti. To se ponavlja v hitrih presledkih, tako da je v povprečju sila, s katero zaviramo, večja od sile trenja pri blokiranem kolesu, ker je sila lepenja večja od sile trenja. Je pa to res bolj v specifičnih ugodnih pogojih kot vedno in povsod... največja prednost ABS-a je, da omogoča nadzor nad volanom tudi med močnim zaviranjem, kar pa pri blokiranih kolesih ni možno.
tony1 ::
Hmm, zavorna pot z ABSom ni krajša. Daljša je.
Direkt iz ust sodnega izvedenca: največja zavorna sila se ustvarja, ko se guma žge ob asfalt. Tega pa z ABSom sploh ne moreš doseči.
Glavna fora ABSa je, da te kljub zaviranju na polno volan še vedno 100% uboga. Omogoči ti torej, da se kljub pritisnjeni zavori lahko izogneš oviri, v nobenem pomenu pa ne skrajša zavorne poti.
Direkt iz ust sodnega izvedenca: največja zavorna sila se ustvarja, ko se guma žge ob asfalt. Tega pa z ABSom sploh ne moreš doseči.
Glavna fora ABSa je, da te kljub zaviranju na polno volan še vedno 100% uboga. Omogoči ti torej, da se kljub pritisnjeni zavori lahko izogneš oviri, v nobenem pomenu pa ne skrajša zavorne poti.
IL_DIAVOLO ::
Poanta abs-a je pravzaprav to, da se ne zapeljes naravnost v oviro, ampak da jo lahko obvozis.
smacker ::
noraguta ::
Abs pač lovi neko ravnotežje da je sila. Zavira ja največja konstantna itak ni ker je odvisna od hitrosti. Se pa da tud na nogo, če nisi prepaničen.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Blinder ::
Direkt iz ust sodnega izvedenca: največja zavorna sila se ustvarja, ko se guma žge ob asfalt.
ta tip pa je preko vez dobil delo.
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 3050 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija
tony1 ::
Hmm, zavorna pot z ABSom ni krajša. Daljša je.
Ti še pa nisi bremze pohodil v življenju, da take bedarije pišeš.
Predlagam naziv.
Na suhi cesti ABS ne bo nujno skrajšal zavorne poti.
Predvsem pa glavni namen ABSa ni skrajšanje zavorne poti, ampak lažje obvladovanje avta, in s tem varnejše zaviranje.
Direkt iz ust sodnega izvedenca: največja zavorna sila se ustvarja, ko se guma žge ob asfalt.
ta tip pa je preko vez dobil delo.
Kdo bi vedel. Šlo je za tožbo človeka, ko ga je nekdo v suhem vremenu (kar je precej pomembno) grdo izsilil na AC uvozu.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tony1 ()
smacker ::
Isotropic ::
abs intervalno popusti zavoro (večkrat na sekundo), če zazna, da je guma zdrsnila
dokler ne upoštevaš vzmetenja, elastičnosti gume ipd. dinamičnih faktorjev, so enačbe čist na izi sicer
dokler ne upoštevaš vzmetenja, elastičnosti gume ipd. dinamičnih faktorjev, so enačbe čist na izi sicer
noraguta ::
Vse upošteva ker od senzorjev dobiva kdaj guma drsi.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!
Isotropic ::
mislil sem analitične enačbe, ki so ga zanimale, sem bil premalo jasen.
poglej si kakšno začetno knjigo vehicle dynamics, op.
poglej si kakšno začetno knjigo vehicle dynamics, op.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Isotropic ()
PandaFlow2 ::
Direkt iz ust sodnega izvedenca: največja zavorna sila se ustvarja, ko se guma žge ob asfalt. Tega pa z ABSom sploh ne moreš doseči..
Se eden izmed ljudi, ki jih kljub temu da nimajo pojma, ne mores odpustiti iz javnega sektorja.
Najvecja zavorna sila je tik preden se zgodi "lock-up" (trenje vs. lepenje). Z ABS je zavorna pot res daljsa, ampak ce lepo cruizas v nedeljo in ti pri 90 km/h na cesto skoci srna/otrok/whatever, ni veliko ljudi ki bi lahko trezno in z obcutkom pritisnilo v enem samem hitrem gibu zavorni pedal tocno do tocke, preden se kolesa zaklenejo, ampak bi nas vecina pohodila do konca, zgodi se "lock-up", rezultat pa je daljsna zavorna pot, pa se zavijati ne mores povrh vsega.
TheBlueOne ::
Teoreticno je mogoca krajsa zaviralna pot brez ABS sistema, vendar terja veliko vaje, ker je treba z obcutkom priti do tocke, kjer kolesa zablokirajo in potem spustiti tocno toliko, da se ponovno vrtijo in vseeno zavirajo.
Ce v temo dodam se BAS v kombinaciji z ABS, potem pa skoraj ni mozno bolj ucinkovito zavirati brez elektronskih sistemov.
BAS ugotovi kdaj je zaviranje nujno in v zavorni sistem spusti tekocino, ki je ze pod tlakom in s tem zelo hitro pride do tocke, kjer kolesa zablokirajo. Od tam naprej krmiljenje prevzame ABS. Zavore blokirati hitreje kot zmore BAS ni mogoce, BAS brez ABS pa prakticno ne mora obstajati.
Sem pa pred casom zasledil test, ki je testiral ravno te sisteme. Pri dirkacih (profesionalnih) skoraj ni bilo razlike z ali brez elektronskih sistemov, pri navadnih smrtnikih, ki dnevno ne trenirajo (ne ego ni dovolj) pa je bilo pri zaviranju iz 50km/h razlike za priblizno dolzino avta.
Ce v temo dodam se BAS v kombinaciji z ABS, potem pa skoraj ni mozno bolj ucinkovito zavirati brez elektronskih sistemov.
BAS ugotovi kdaj je zaviranje nujno in v zavorni sistem spusti tekocino, ki je ze pod tlakom in s tem zelo hitro pride do tocke, kjer kolesa zablokirajo. Od tam naprej krmiljenje prevzame ABS. Zavore blokirati hitreje kot zmore BAS ni mogoce, BAS brez ABS pa prakticno ne mora obstajati.
Sem pa pred casom zasledil test, ki je testiral ravno te sisteme. Pri dirkacih (profesionalnih) skoraj ni bilo razlike z ali brez elektronskih sistemov, pri navadnih smrtnikih, ki dnevno ne trenirajo (ne ego ni dovolj) pa je bilo pri zaviranju iz 50km/h razlike za priblizno dolzino avta.
Utk ::
In ti superman držiš zavoro točno v tej točki, a ne da? Tako kot vsi ostali vozniki na cesti. Ki večinoma ne znajo niti žmigavcev prižgat, kaj šele se vsaj približno držat omejitve, navzgor in navzdol.
koyotee ::
Ja sej se je mogu prov na novo registrirat da sam sebi pritrjuje
Rear DVD collector!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
JTD power!
Coming soon: bigger E-penis & new internet friendzzz!
Miha 333 ::
Največji zavorni učinek je tik preden kolesa zdrsnejo. To lahko tudi sami preizkusite, npr. na mokri cesti z izključenim ABS se prav čuti, dokler se kolesa vrtijo, avto zavira, ko pa zdrsnejo, pa se čuti, kot da zavorni učinek rahlo popusti.
ABS v popvrečju drži kolo precej blizu te točke, tako da v splošnem zavorna pot pri uporabi ABS ni daljša kot brez. Izjema je sneg, pri katerem se blokirano kolo uporabi za odrivanje le tega, da se dokoplje do oprijemljive podlage. Sem že vlekel ročno pri ustavljanju v križišču z ABS. Pri višji hitrosti je to smrtno nevarno, ampak tukaj sem enostavno rabil "vkopanje" koles, da sem se ustavfil pred avtom pred sabo.
ABS v popvrečju drži kolo precej blizu te točke, tako da v splošnem zavorna pot pri uporabi ABS ni daljša kot brez. Izjema je sneg, pri katerem se blokirano kolo uporabi za odrivanje le tega, da se dokoplje do oprijemljive podlage. Sem že vlekel ročno pri ustavljanju v križišču z ABS. Pri višji hitrosti je to smrtno nevarno, ampak tukaj sem enostavno rabil "vkopanje" koles, da sem se ustavfil pred avtom pred sabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Miha 333 ()
ZloTech ::
In ti superman držiš zavoro točno v tej točki, a ne da? Tako kot vsi ostali vozniki na cesti. Ki večinoma ne znajo niti žmigavcev prižgat, kaj šele se vsaj približno držat omejitve, navzgor in navzdol.
Seveda, nekaj kar ABS ne zna in ne more. ABS zablokira kolesa in jih nato zavrti in tako naprej. Vem kako je na cesti, ker ko se vklopi ABS avto začne drseti naprej.
ZloTech ::
Bluzis. Ko ti bo pri 90 v ovinku skocila srna, si ti kar izklopi abs in esp.
Bluziš, ko ti bo pri 200 na uro v ovinku skočil medved, ti kar pritiskaj abs in esp knofe.
Še od Bosh-a
Kjer pove da je ABS namenjen ohranitvi stabilnosti in smeri vozila.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: ZloTech ()
jb_j ::
Namen ABS-a je bolj učinkovito zaviranje na spolzkih in neoprijemljivih voziščih. In sama obraba pnevmatik.
Z "žlajfanjem" po suhi cesti je verjetno krajša zavorna pot, zaradi segrevanje pnevmatik na točki stika z voziščem. Je pa velik problem, da se z takim zaviranjem hitro uničijo pnevmatike.
Izjema spolzkega cestišča je po mojem mnenju res sneg, vsaj pri starejših modelih avtomobilov, ker je res bila "ročna" dobra rešitev. Novejši avtomobili imajo najbrž krajši interval, blokiranja zdrsa in vrtenja pnevmatike. --> nimam pa še izkušenj z njimi na snegu.
-->nisem na Švedskem, in nimam denarja za kvaliteten Švedski model avtomobila za izprobo na snegu
Z "žlajfanjem" po suhi cesti je verjetno krajša zavorna pot, zaradi segrevanje pnevmatik na točki stika z voziščem. Je pa velik problem, da se z takim zaviranjem hitro uničijo pnevmatike.
Izjema spolzkega cestišča je po mojem mnenju res sneg, vsaj pri starejših modelih avtomobilov, ker je res bila "ročna" dobra rešitev. Novejši avtomobili imajo najbrž krajši interval, blokiranja zdrsa in vrtenja pnevmatike. --> nimam pa še izkušenj z njimi na snegu.
-->nisem na Švedskem, in nimam denarja za kvaliteten Švedski model avtomobila za izprobo na snegu
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
jb_j ::
Namen ABS-a je bolj učinkovito zaviranje na spolzkih in neoprijemljivih voziščih. In sama obraba pnevmatik.
Z "žlajfanjem" po suhi cesti je verjetno krajša zavorna pot, zaradi segrevanje pnevmatik na točki stika z voziščem. Je pa velik problem, da se z takim zaviranjem hitro uničijo pnevmatike.
Izjema spolzkega cestišča je po mojem mnenju res sneg, vsaj pri starejših modelih avtomobilov, ker je res bila "ročna" dobra rešitev. Novejši avtomobili imajo najbrž krajši interval, blokiranja zdrsa in vrtenja pnevmatike. --> nimam pa še izkušenj z njimi na snegu.
--> nisem na Švedskem, in nimam denarja za kvaliteten Švedski model avtomobila za izprobo na snegu
ZBIRAM DONACIJE ZA TEST (ampak sem preveč len, da bi zbiral donacije) --> pošljite mejl mithbusterjom, al pa final gear za test
OFF TOPIC: KAKO SE IZBRIŠE PREJŠNJI KOMENTAR, KI NI ZMOŽEN TOLIKŠNIH POPRAVKOV!!!!
Z "žlajfanjem" po suhi cesti je verjetno krajša zavorna pot, zaradi segrevanje pnevmatik na točki stika z voziščem. Je pa velik problem, da se z takim zaviranjem hitro uničijo pnevmatike.
Izjema spolzkega cestišča je po mojem mnenju res sneg, vsaj pri starejših modelih avtomobilov, ker je res bila "ročna" dobra rešitev. Novejši avtomobili imajo najbrž krajši interval, blokiranja zdrsa in vrtenja pnevmatike. --> nimam pa še izkušenj z njimi na snegu.
--> nisem na Švedskem, in nimam denarja za kvaliteten Švedski model avtomobila za izprobo na snegu
ZBIRAM DONACIJE ZA TEST (ampak sem preveč len, da bi zbiral donacije) --> pošljite mejl mithbusterjom, al pa final gear za test
OFF TOPIC: KAKO SE IZBRIŠE PREJŠNJI KOMENTAR, KI NI ZMOŽEN TOLIKŠNIH POPRAVKOV!!!!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jb_j ()
Utk ::
Z "žlajfanjem" po suhi cesti je verjetno krajša zavorna pot
Morda v laboratoriju. V resnici avto nikoli ne pelje naravnost, po suhi cesti, brez prometa levo in desno, pa da bi se glih takrat moral strasno zavirat. Kaj bi se v takem primeru sploh lahko zgodilo, da bi sploh moral tolk zavirat? V resnici cesta ni ravna, ni enaka na levi in desni strani, pa se levo in desno je lahko kaj kar ni pametno zadet.
Sem videl par zim nazaj enga takega majstra kako je na mokri cesti zabremzal pred rdeco lucjo. Vsak normalen avto bi normalno ustavil, on je pa svojega 20 let starega skodilaka zapeljal 20 metrov naprej v sred krizisca,z blokiranjem. Avto prakticno ni zaviral sploh, ker ze zacetna hitrost je bla nikakrsna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Highlag ::
Povedo in pokažejo tudi krajšo zavirno pot z ABS-om (Bosh video)
Never trust a computer you can't throw out a window
jb_j ::
na mešano mokro-suhem cestišču na ravnini, v ovinkih na mokrem.....
ni pa testa na suhem cestišču na ravnem
ni pa testa na suhem cestišču na ravnem
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: kuvanasarma ()
St235 ::
na mešano mokro-suhem cestišču na ravnini, v ovinkih na mokrem.....
ni pa testa na suhem cestišču na ravnem
normalno, ker vsi vemo, da se nenadna zaviranja vedno dogodijo na ravni suhi cesti. Razlika pri profesionalnem vozniku je minimalna. Razlika pri povprečnem vozniku pa kaže na enormno prednost sistemov ABS v kombinaciji z BAS.
kuvanasarma ::
perci ::
ABS sistemi so zelo napredovali in prepričan sem, da ga tule ni junaka, ki bi s samostojnim doziranjem zavorne sile lahko pariral dobremu ABS-u. Velja tako za suho kot mokro cesto. Ne pa nujno za zasneženo - tam ABS ima pomanjkljivosti.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Lučka za ABS se občasno prižge (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 25626 (3940) | PrimozR |
» | Razlika med pnevmatiki (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 24572 (22137) | denabiker |
» | Izguba na rabljenih oz. novih avtih (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Loža | 57606 (48977) | Steinkauz |
» | O pnevmatikah, zavorni razdalji in oprijemu (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 31667 (29773) | energetik |
» | ABS in njegovi problemi (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 11530 (10071) | SkIDiver |