» »

Uber v Pittsburghu začel testirati samovozeči taksi

1 2
3
4

m0LN4r ::

bluefish je izjavil:

In kaj točno ima tak test skupnega z realnim svetom?

Predvidevamo, da v realnem svetu se nebo vozil samo en AI program po cesti, bodo slabsi in boljsi, bi pa bilo vseeno fajn vedet, ce bo prislo do incidenta, kateri AI je bil tisti, ki je zatajil prvi.
Zanimivo bi bilo videt, kateri je boljsi, varnejsi, hitrejsi, kot neke vrste tekmovanje.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

7982884e ::

Večino testiranja se bo verjetno lepo na v 3D okolja saj tam "resničnost" prav lepo napreduje. Bodo lahko par 10,000 prevoženih km simulirali v nekaj minutah.
to sicer google ze dela v neki meri, ampak problem tega je seveda "pristranskost" takih simulacij, saj po nekaj milijonih km hitro izsusis nabor novih situacij, kjer bi se lahko se kaj naucil, docim pac ne bos zavzel vsega, kar bi se lahko dogodilo v resnicnosti.

LovelyTruth ::

Dejstvo je jim ni treba biti popolen,zelo okreten ali rally type, samo da zna dobro voziti do 150km/h..

Kot drugo bi pa lahko bilo več pritiska na industrijo da se tako kot pri F1 ne špara več na plehu in da morajo konstruirati kletko ki bi pri 150km/h zdržala udarec!

Ta bi postala minimum kar morajo vgrajevati!

darkolord ::

Tradeoff med udobjem, porabo in varnostjo.

LovelyTruth ::

darkolord je izjavil:

Tradeoff med udobjem, porabo in varnostjo.


tuki morajo država in porabniki not stopiti, ker drugače bodo gledali kako porabiti čim manj materiala in tako zmanjšati stroške....

BT52 ::

LovelyTruth je izjavil:

Kot drugo bi pa lahko bilo več pritiska na industrijo da se tako kot pri F1 ne špara več na plehu in da morajo konstruirati kletko ki bi pri 150km/h zdržala udarec!


Kako da ne? Imamo veliko izboljšano varnost pred trki. Absorpcijske cone (čelne, vratne, bočne, zadnje, pokrovi, airbagi vsepovsod, sesedajoči sedeži) so dodale vsaj 200 kg dodatne mase na sodobne avtomobile v primerjavi z avtomobili iz pred 20 let nazaj.

Imamo številne aktivne in pasivne varnostne sisteme. Iz leta v leto več. Razvoj pa se ti zdi mogoče počasen, ker testiranja in preverjanja morajo biti opravljena znotraj modernih konstrukcijsko varnostnih normativih. In tukaj nočemo naglih na pol opravljenih certifikacij. Nočemo stanja, ko bi lahko vsak garažar hitro štancal napol nevarne šasije avtomobilov na cesto, kjer bi ogrožal ne le sebe ampak tudi svoje, sosedove otroke... Recimo kot imamo nedaven diametralen primer v elektronski industriji z Samsung baterijami. Zraven avto-industrije je verjetno še veliko bolj restriktivno zahtevna le še vesoljska in letalska industrija.


IMO pa je preventiva vedno boljša, kot kurativa!!

Generalno gledano bi bila elektronska (plus softweare-a) nadomestitev stvarnih absorpcijskih con, ekonomsko cenejša. Namreč ko bodo AI vozila napredovala boš lahko celo odstranil nekatere zmečkljive cone in s tem ceno izdelka. Ali pa celo proizvodnjo le teh praktično zamrznil, ter mogoče celo standardiziral. To pa tudi zato, ker pozicija sedežev in varnostna kletka ne bo več v strogih okvirih voznik&potniki. Vsekakor v 100 letih bo avto doletel drastični premislek do zdaj ukoreninjenega koncepta vožnje potnikov.

Bo pa prehodno obdobje vsekakor na dražji strani. Zadeva še zdaleč ni optimizirana in mora podpirat tako AI in varnost, kot še vedno voznika.

Če pa grem še dalje ne le, da bo avto prihodnosti cenejši bo le še storitev in niti ne bo lastno-stvarno utemeljen.

LovelyTruth je izjavil:

darkolord je izjavil:

Tradeoff med udobjem, porabo in varnostjo.


tuki morajo država in porabniki not stopiti, ker drugače bodo gledali kako porabiti čim manj materiala in tako zmanjšati stroške....


Saj zato pa gre razvoj počasi, da bi bila optimizacija, čim bolj nadzorovana in premišljena. Ker pa naravno ljudje težko zaupamo drugim (naravno), kaj šele stroju niti ne bo z počasnostjo problem. Velike spremembe se bodo dogajale postopoma. Proizvajalci bodo počasi masirali kupce, da se navadijo. S tem pa tudi regulatorje na teh področjih prometne varnosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

LovelyTruth ::

BT52 je izjavil:

LovelyTruth je izjavil:

Kot drugo bi pa lahko bilo več pritiska na industrijo da se tako kot pri F1 ne špara več na plehu in da morajo konstruirati kletko ki bi pri 150km/h zdržala udarec!


Kako da ne? Imamo veliko izboljšano varnost pred trki. Absorpcijske cone (čelne, vratne, bočne, zadnje, pokrovi, airbagi vsepovsod, sesedajoči sedeži) so dodale vsaj 200 kg dodatne mase na sodobne avtomobile v primerjavi z avtomobili iz pred 20 let nazaj.

Imamo številne aktivne in pasivne varnostne sisteme. Iz leta v leto več. Razvoj pa se ti zdi mogoče počasen, ker testiranja in preverjanja morajo biti opravljena znotraj modernih konstrukcijsko varnostnih normativih. In tukaj nočemo naglih na pol opravljenih certifikacij. Nočemo stanja, ko bi lahko vsak garažar hitro štancal napol nevarne šasije avtomobilov na cesto, kjer bi ogrožal ne le sebe ampak tudi svoje, sosedove otroke... Recimo kot imamo nedaven diametralen primer v elektronski industriji z Samsung baterijami. Zraven avto-industrije je verjetno še veliko bolj restriktivno zahtevna le še vesoljska in letalska industrija.


IMO pa je preventiva vedno boljša, kot kurativa!!

Generalno gledano bi bila elektronska (plus softweare-a) nadomestitev stvarnih absorpcijskih con, ekonomsko cenejša. Namreč ko bodo AI vozila napredovala boš lahko celo odstranil nekatere zmečkljive cone in s tem ceno izdelka. Ali pa celo proizvodnjo le teh praktično zamrznil, ter mogoče celo standardiziral. To pa tudi zato, ker pozicija sedežev in varnostna kletka ne bo več v strogih okvirih voznik&potniki. Vsekakor v 100 letih bo avto doletel drastični premislek do zdaj ukoreninjenega koncepta vožnje potnikov.

Bo pa prehodno obdobje vsekakor na dražji strani. Zadeva še zdaleč ni optimizirana in mora podpirat tako AI in varnost, kot še vedno voznika.

Če pa grem še dalje ne le, da bo avto prihodnosti cenejši bo le še storitev in niti ne bo lastno-stvarno utemeljen.


Sigurno ni tako velik napredek glede na to koliko let je minilo in koliko denarja je na voljo!

Dejstvo je da je problem v tem da se ne dela več tako kot so delali včasih ker morajo produkte prodajati v hitrejših intervalih, primer je dokumentarec o žarnicah.

Če bi delali zelo dobre šasije ki bi zdržale dolgo bi tudi avtomobile prodajali v večjih intervalih..

V F1 je pa vse na očeh javnosti in ne moreš opravičiti če si dal slab material...

Absorbcijski materiali in boljši sistem za preprečevanje ne more recimo nič proti avtu ali pa kamionu ki naenkrat pred tabo zavije vate, tukaj te reši le dobra kletka.

Ko so v Nascar začeli delati take kletke se lahko obračajo pri 300km/h pa je notranjost zaščitena...

Problem je ekonomija in stroški, če bi jih prisilili v to da je to pogoj vseh potem določeni nebi gledali samo kako ceneje skoz pridt...

darkolord ::

Ne, problem je, da je to, kar praviš, precej nesmiselno.

M.B. ::

@3p: Glede opisov na sliki je kr napredovalo zadnje čase. Flickr detekcija če je ptič na sliki. Microsoft caption bot. Lahko tud svoje slike uploadaš pa probaš. Večinoma je zelo dober opis. Včasih pa totalka mimo. Najverjetneje uporablja Microsoftov toolkit CNTK, ki je na GitHubu.

Google je dve leti nazaj dosegel 60 od 100 točk na testu opisovanja slik s pomočjo nevronskih mrež ljudje dosežejo 70. Izvorna koda raziskovalcev s stanforda, ki doseže 50 je na GitHubu linkano s članka.

Še Facebookova koda detekcije in opisovanja objektov na sliki

Zadnje čase je ogromno modelov in knjižnic za strojno učenje na GitHubu od velikih firm naprimer: Amazon, Facebook, Google, Microsoft, Baidu idr. Ker ti kaj dosti ne pomaga da imaš model, ker potrebuješ še podatke in veliko GPU-jev da lahko kaj pametnega sploh počneš.
Everyone started out as a newbie.
Sadly only a handful ever progress past that point.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M.B. ()

BigWhale ::

Cervantes je izjavil:

Če bi čakal na soglasje naravovarstvenikov in sosedov, bi Henry Ford še dandanašnji moral vsako jutro osedlati osedlati Broncota pa hajd v službo.
BTW, mislim, da bi tudi Tesla N. imel probleme z vekslštromom.


Torej, Ford ni bil prvi, ki je izdelal avtomobil, bil je pa prvi, ki je moderniziral proizvodnjo avtomobilov v takratnih casih. Bronco je sicer konj, ki je pa 'divji' in se ga ponavadi ne osedla, ker ni primeren za jezo.

Kljub vsemu pa, zdrav skepticizem pred avtonomnimi vozili ni nic napacnega. Avtonomna vozila se morajo dokazati v vsakdanji uporabi. Trenutno se se niso in nic kaj ne kaze, da se bodo v naslednjih nekaj letih. Ce se bodo, bo to prej presenecenje, kot pa uresnicitev realnih pricakovanj.

Ko bo neko vozilo sam sposobno voziti vsaj tako dobro kot clovek, v vseh pogojih, mu bomo lahko pocasi rekli 'avtonomno vozilo'. Prej bo pa to zgolj avto z neko obliko 'drive assista'.

Se mi zdi, da sem v eni temi ze napisal, v resnici ni pomembno koliko kilometrov so prevozili z vklopljenimi razno raznimi avto piloti. Pomembno je koliko _neprekinjenih_ kilometrov so prevozili in brez posredovanja voznika.

nevone ::

Kljub vsemu pa, zdrav skepticizem pred avtonomnimi vozili ni nic napacnega. Avtonomna vozila se morajo dokazati v vsakdanji uporabi.

To ni noben zdrav skepticizem, če vse kar trenutno ne deluje optimalno popredalčkaš v:

Trenutno se se niso in nic kaj ne kaze, da se bodo v naslednjih nekaj letih. Ce se bodo, bo to prej presenecenje, kot pa uresnicitev realnih pricakovanj
Either we will eat the Space or Space will eat us.

BigWhale ::

Kje si pa prebrala, da kr vse popredalckam? Trenutno smo se dalec od tega, da bi avtomobili znali sami vozit. Znajo pomagati vozniku, v nekaterih omejenih primerih, to je pa vse kar znajo. Je to precej vec kot deset let nazaj? Jasno, da je. Ta pomagala so precej uporabna in koristijo, ampak so pa se precej dalec od avtonomnega vozila.

Tam je prej enmu cloveku avto oddrobil glavo, tukaj zdaj pa ni znal parkirati. Trenutno so 'avtonomna vozila' neuporaben drek, ki te lahko ubije in ne zna parkirat. Se priblizujemo temu, da jih bomo enkrat imeli? Se. Bo to jutri? Na zalost ne.

Avtonomno vozilo bo moralo znati opraviti vozniski izpit. V vseh vremenskih pogojih in na vseh cestah in v vsaki prometni situaciji. Dokler se pa to ne zgodi, pa imamo samo pametna vozila, ki imajo 'drive assist' in se vedno potrebujejo budnega soferja, ki pazi kaj avto pocne.

nevone ::

Kje si pa prebrala, da kr vse popredalckam?


Ni bilo mišljeno tako osebno, ampak opažanje na splošno, da se ljudje radi tako obnašajo in sem pač samo izpostavila, da tak skepticizem ni zdrav skepticizem.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

Okapi ::

Jaz temu ne bi rekel skepticizem, ampak realizem. Ker tisti, ki smo malo starejši, smo že doživeli oziroma bili priče kar nekaj razočaranj, povezanih s prevelikimi pričakovanji in navdušenjem nad tehnologijo. Pred 45 leti, ko je začel leteti Concorde, smo bili prepričani, da je to šele začetek nadzvočnih potovanj in da bomo že do leta 2000 sigurno leteli z 10 Machi do Avstralije. Evo, pa ni nič, še Concorda so ukinili.

Ko so prišli Američani na Luno, kmalu bo pol stoletja od tega, smo bili vsi prepričani, da bomo v naslednjega pol stoletja prav gotovo že na Marsu, na Luni bo pa najmanj raziskovalna postaja, če že ne hotel. In kaj imamo v resnici? En malo večji Skylab.

Če bi šli gledati napovedi izpred 20 let, bi videli tudi, da bi danes že vsi morali imeti 3D monitorje in televizorje (in to take, da ne potrebuješ očal), tipkovnic ne bi več potrebovali, ker bi računalniku narekovali, strojno prevajanje bi bilo že splošno uporabno, igrice bi vsi igrali v navidezni resničnosti, s čelado na glavi ...

Pred 20 leti je GM naredil EV1, prvi sodoben električni avto, in takrat so bili mnogi prepričani, da čez 20 let se bomo že skoraj vsi vozili v električnih avtih. Pa jih še vedno ni niti 1% na cestah, in jih še nekaj časa ne bo.

S samodejnimi avti je nekaj podobnega. Prvi obrisi so tu, ampak do robotskih avtov, ki bodo brez voznikov vozili po cestah, je še veliko dlje, kot razlagajo razni Muski.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

matobeli ::

Smo pa po drugi strani doživeli razcvet interneta in elektronike. Še 10 let nazaj so bili telefoni na touch rezervirani za geeke, danes pa ga ima vsak. Vsaj enega.

Vesoljska tehnologija je doživela nek zid ker ni novih tehnologij, problem evjev tudi, ker ni novih baterij.

Enako je bilo z konkordom, preveč energije je porabil da bi bil uspešn, veliko energije v kombinaciji z človeško nepopolnostjo pa privede do fatalnih okvar.

Strojno učenje pa ni toliko vezano na fizično tehnologiji kot na software. Sej radar in vsi senzorji obstajajo že precej let in se samo še izboljšujejo, ni pa nekih prebojev.

Po drugi strani pa AI res raste, šah smo že dali skoz, GO tudi, računalniška moč raste in je v tem trenutku že kar spodobna, zato so vsa tla za razvoj AIja samo še vprašanje zbiranja podatkov in genijalnost razvijalskih timov.

Oboje nam gre kar dobro.

Bomo pa vidli, do sedaj smo pumpali mišice, zdej je čas za možgane.

Okapi ::

Običajno je tako, da te napredek preseneti - v eno ali drugo stran. Kar pričakuješ, da bo, se ne zgodi, zgodijo se pa stvari, ki jih ne pričakuješ. Ali, kot je rekel Yogi Berra (legendarni igralec baseballa) - napovedovati je težko, še zlasti prihodnost.

Okapi ::

Recimo še en primer "razočaranja". Pred 11 leti sem, na osnovi tega, kako so se večale zmogljivosti diskov v obdobju 1995-2005, optimistično napovedal (ali, bolje rečeno, upal), da bomo čez 15 let že imeli petabajtne diske. Ampak se je žal napredek, ki je bil pred tem dolgo časa eksponenten, drastično upočasnil. Od kilobajtov prek megabajtov in gigabajtov do terabajtov je šlo hitro, petabajti pa ostajajo sci-fi.

http://bit-player.org/2016/wheres-my-pe...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

nevone ::

Ja, no saj imaš tudi drugo skrajnost od skepticizma in sicer pretirana pričakovanja, da ko se nekaj napove, da bo, potem ljudje pričakujejo, da bo to kar jutri.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

thramos ::

Mene ne moti toliko pesimizem oz. bolje rečeno realizem, kot previsoki kriteriji. Dandanes pustimo voziti ljudem, ki vsakodnevno pobijajo druge in sebe, ne znajo parkirati, odpovejo v nekaterih vremenskih primerih ... za AI vozila (pa je čisto nepomembno ali jim rečemo avtonomna, ali pa le z "drive assist") pa bi morali biti strožji kriteriji. Zakaj? Če že sedaj določeni elementi AIja rešujejo življenja (a jih včasih tudi vzamejo), zakaj zavlačevati z bolj naprednimi, ki bi jih še več.

nevone ::

za AI vozila (pa je čisto nepomembno ali jim rečemo avtonomna, ali pa le z "drive assist") pa bi morali biti strožji kriteriji. Zakaj? Če že sedaj določeni elementi AIja rešujejo življenja (a jih včasih tudi vzamejo), zakaj zavlačevati z bolj naprednimi, ki bi jih še več.


Hja, moramo biti strogi, pravzaprav. Samo, če se zgodi kakšna nesreča, ni treba da so reakcije tako extremne.

Je pa tako, če nisi strog, je precej možen scenarij, da rataš šlampast.

o+ nevone
Either we will eat the Space or Space will eat us.

matobeli ::

Kar je največji problem AIja, če bo en model imel feler da spregleda prikolico ali srno ali otroka, botem bodo vsi enaki modeli imeli to hibo. Voznik je vsak svoj in napake enega načeloma ne vplivajo na tretjo osebo. Kar pa v primeru samovozečkotov ne bo ravno "samo" ena žrtev.

Z diski je ista stvar kot je z raketami, baterijami, konkordom, trčili so v fizikalnk oviro in brez nove tehnologije ne bo hitrega napredka (ajd diske bodo verjeno v doglednem času nadomestili ssdji. Mogoče.) Enako se bo baje kmalu zgodilo z procesorji in računsko mocjo če ne bodo spedenali kvantnih računalnikov, kateri pa so res lahko še 50let v prihodnosti.

Za razvoj AIja pa teenutno ni teh ovir. Vsaj ne za AI na takem nivoju kot je vožnja avtov. Samo še razvjat je treba obstoječe tehnologije. Predvsem softwerske.

Okapi ::

Ja, ampak software ima ravno tako težave, pravzaprav še večje. Večina napredka, povezanega z AI, gre na račun čedalje hitrejše strojne opreme. Da bi imel v avtu eno kamero (OK, dve, za globinsko gledanje), in bi računalnik dejansko vedel, kaj ta kamera vidi, tudi če pogoji niso idealni, je pa precej bolj daleč v prihodnosti, kot nekateri upajo.

Napredek od električnega pisalnega stroja do WordStara je bil ogromen. Ampak urejevalniki besedil v zadnjih 10 letih niso praktično nič napredovali. Tudi črkovalniki in pregledovalniki slovnice so danes nekje tam, kjer so bili pred 10 leti, oziroma je napredek veliko počasnejši, kot smo upali, da bo.

7982884e ::

Večina napredka, povezanega z AI, gre na račun čedalje hitrejše strojne opreme.

a nismo to ze desetkrrat predelali, da je bullshit?

dandanes ti mobilni cip s sodobnimi algoritmi naredi precej vec kot superracunalnik 10 let nazaj, ceprav je slednji hitrejsi.

spremljaj malo MIT-ove publikacije na tem podrocju. zadnjih 5 let bi lahko napredek tako na CPUjih kot na GPUjih prakticno ustavil, pa podrocje umetne inteligence skoraj ne bi porajtalo.

BigWhale ::

A ves, da nisi nic drugega povedal kot ponovil za Okapijem? :)

Napredek je v glavnem zaradi strojne opreme. Se vedno ni nikomur uspelo sprogramirati resnicnega AIja. Na SW podrocju so stvari samo malenkost evoluirale. Revolucije se kar ni in je verjetno nikoli ne bo, ker bo ostalo pri evoluciji.

thramos ::

matobeli je izjavil:

Kar je največji problem AIja, če bo en model imel feler da spregleda prikolico ali srno ali otroka, botem bodo vsi enaki modeli imeli to hibo. Voznik je vsak svoj in napake enega načeloma ne vplivajo na tretjo osebo. Kar pa v primeru samovozečkotov ne bo ravno "samo" ena žrtev.


Če bi to res bil problem, potem bi bil samo en od faktorjev pri ugotavljanju kvalitete vožnje AI vs človek. Če bi kljub temu bil AI boljši, pa čeprav zgolj minimalno boljši, še vedno ne bi bilo nobenega razloga, da jih ne bi spravili na ceste in s tem rešili kakšno življenje.

Pa sploh ne gre za problem, ker je OTA reševanje felerjev celotne flote AI voznikov pravzaprav ena največjih prednosti.

BT52 ::

Točno tako. Princip strojnega učenja. Zdaj če ima po besedah Muska Tesla, pa tudi googla kolikor toliko dobro nastavljen model ucenja bi tole moglo ratat. Potem SEVEDA se bo krepila celotna flota.

Ljudje smo bistri in robne zadeve znamo že podzavestno prepoznat brez težav, toda proti tisočim spodobnim AI vozilom ni varijante, da tekmujemo.

Najbolj odgovorno bi bilo, da jim pomagamo v tem prehodu dozorevanja jih z posredovanji učit. Seveda bodo pa zlorabe, kar pa osebno bi preprečil z neko licenco z dovoljenjem za vožjo polrobotskega vozila. Pač na vozniški bi imel potrdilo, pa magari izmislimo novo podkategorijo vozil (kot avtomatiki).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: BT52 ()

Okapi ::

thramos je izjavil:

Če bi kljub temu bil AI boljši, pa čeprav zgolj minimalno boljši, še vedno ne bi bilo nobenega razloga, da jih ne bi spravili na ceste in s tem rešili kakšno življenje.

Se mi zdi, da imam trenutno še zelo slabe podatke (kolikor jih sploh imamo) glede tega, koliko nesreč "avtonomnih" vozil so preprečili vozniki s svojim pravočasnim posredovanjem. Sploh pa nimamo praktično nobenih podatkov, kakšne bi te nesreče dejansko bile. Dve smrtni žrtvi, ker robot ni opazil ovire na cesti, sta kar zaskrbljujoči, bi rekel.

m0LN4r ::

Dve smrtni zrtvi za tako malo stevilo vozil je kr veliko, ce pomislimo kaksna bi bila ta stevilka, ce bi teh avtov bilo 100.000x vec na cesti, ampak smo sele na zacetku.

Tudi bratom wright so se smejali, preden so letala postala vsakdanji potniski promet.

Verjetno v kakem ameriskem mestu, kjer so ulice ravne in kvadrataste, ter siroke bo zadeva funkcionirala veliko bolje, kot v kakem centru srednjeveskega evropskega mesta, po tistih zafukanih malih ulicah.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

thramos ::

Prav tako imamo zelo slabe informacije o tem, koliko nesreč, ki bi jih povzročile napake človeških voznikov, je preprečila AI. Cel kup smrtnih žrtev, kot posledica človeških napak, je prav tako zaskrbljujočih.

Vsekakor ugotavljanje, kdaj bodo AI vozila primerna za na cesto ne bo preprosto opravilo.

m0LN4r ::

Cloveku lahk vzames izpit, clovek ki umre ne bo vec vozil, afaik ne poznam cloveka, ki je v zivljenju 2x povozil nekoga, ko bo pa na cesti 100.000 avtov z istim softwarom in istim bugom, pa bos naredil kaj? Cakal na Hotfix update in izklopil do takrat vse te avte?

Vsekakor pa se gleda samo eno skrajnost, koliko ljudi ubije clovek. Koliko situacij pa prakticno resijo podzavestni refleksi pa ne vemo. Sam vem, da ogromnokrat se lahko zahvalim refleksom ali sovoznici, da sem se izognil budali oz. nepredvidljivemu incidentu.

Za primer ena situacija je, ko ti srna skoci pred avto ali pa se ti na AC pred tabo vozeci avto pozimi obrne za 180 stopinj. Potem je pa tu se gosta megla, tema, luknje, razlicn asfalt, razlicni avti, razlicne gume... skratka nebo enostavno, razen ce bomo vsi vozili iste avte na istih cestah.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

matobeli ::

predvsem pa bo AI znal vozit kot da ni sam na cesti, upošteval predpisane hitrosti, stanje avtomobila in ceste, upošteval zunanje okoliščine...

S tem ne bo aktiven povzročitelj situacij kjer bi prišlo do slabih stvari.

Več kot bo samovozečkotov, manj težav bodo imeli z prometom.
Če bi recimo danes vsem ljudem prepovedal vozit bi lahko google avtki že sami vozili po večini mest.

m0LN4r ::

Ja sej pravim, zadeva je relativno zelo hitro izvedljiva, ce iz cest in njih blizine odstranis vse cloveske/naravne riziko faktorje. Drugace pa bo trajalo se vsaj 20 let, da pridemo do tistih science-fiction scenarijev iz filmov.

Kako obravnava AI macko, ki zbezi preko ceste? Pok pnevmatike ?
Vejo, ki se odtrga z lepega hrasta ? Kaj se naredi AI, ko zalije voda kak podvoz in je prevozn samo na ene pasu ?
Ko se na cesti znaje neznan objekt? Kako bo locil kamen od vrecke za pomfri ? Bo v obeh primerih preklopil v safe mode?
Se bo zapeljal v vsako luknjo na cesti ali se bo vsake luknje izognil? Ali bo mesano na zaru ?

- Druga stvar pa je, nezanesljivost elektronike, senzorjev, materialov. V obicnem avtu je ze pun kurac teh zadev, ki se kvarijo.

Bo treba za full autonomicno voznjo se veliko naredit na infrastruktur cest. Naprimer kot zeleznice z ograjo in streho. Dvomim, da bo avtonomno vozilo imelo resitev za vse mozne scenarije, ki se lahko zgodijo na cesti.

Promet ni samo upostevanje predpisov in idealnih okoliscih, okoliscine pac nikoli ne bodo idealne in vcasih se je treba prepustit in odreagirat brez racunanja.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

matobeli ::

Statistika se pomojem ne bi strinjala.

Kako pa ljudje odreagirajo na točo, močno deževje? Ustavljanje na avtobanu pod nadvozi... Vožnja z vidljivostjo 15m v megli pri 130km/h?

In zakaj je veliko povoženih mačk/ježev... na cesti?

Predrta guma sicer ni nič takega (že imel pri 130km/h), ampak avtomatika bi lepše ujela avto in se pravilneje odločila kot pa človek v veliko primerih.

Avtu je vseeno če zjebe feltno samo za to da ne bo preveč ogrožal drugih ali se zabil v drevo ko se je izognil mucku.

m0LN4r ::

Po tvojem postu sodec bi rekel, da so AI ze prakticno popolni, izvzeto relativne napake.
Dvomim, da je znanost tako neumna, da tega se ni ugotovila.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

noraguta ::

Ma povozt mačka. Ai pa itak ne more naredit čudeža v nekem realnem okolju. Edino lahko ostane pri nekem solidnem rezultatu v statistiki. Kar je dovolj.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

thramos ::

m0LN4r je izjavil:

Po tvojem postu sodec bi rekel, da so AI ze prakticno popolni, izvzeto relativne napake.


Po tvojih pa, da smo takšni ljudje.

m0LN4r ::

Nope, jaz sem rekel, da glede na danasnji nivo cestisc, hardwara, in softwara - ima zaenkrat vsak svoje prednosti.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

matobeli ::

Problem je ker izpostavljaš take pogoje kjer nam ljudem ne gre prav dobro. AI bi z lahkoto obvladal vozilo z predrto pnevmatiko (tako kot obvlada zdrse pnevmatik). Neizkušen voznik pa ne.

noraguta ::

Esr ni ai. Je primitiven regulacijski sklop.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

m0LN4r ::

Moj ESP/ASR obvladuje zdrs slabse, kot jaz; vedno hoce isto naredit ne glede na razmere, profil gum, spusti gas ravno tam, kjer bi bilo potrebno mal bol prtisnt. To zdaj nebi komentiral rajsi.

Problem je ker izpostavljaš take pogoje kjer nam ljudem ne gre prav dobro.

Koliko smrtnih zrtev je v sloveniji na koliko avtov oz. prevozenih kilometrov?

AI lahko naredi samo to, da resi situacijo. Gas ali bremza. Ali ima tut opcijo, da zavije na travnik, ce se ne more ustavit ?
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

matobeli ::

m0LN4r je izjavil:


Koliko smrtnih zrtev je v sloveniji na koliko avtov oz. prevozenih kilometrov?


Nimam podatka, preveč. Ker živim ob zdravstvenem in gasilskem domu vem da je 5min po nalivu skor 100% sirena obeh, ali celo vseh treh vrst avtomobilov. Zakaj? Ker ljudje precenjujmo sebe.

Sem pa po radiju slišal da imamo več kot 10% smrtnih kot lani.
Očitno ni v tehniki problem.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: matobeli ()

m0LN4r ::

Ker živim ob zdravstvenem in gasilskem domu vem da je 5min po nalivu skor 100% sirena obeh, ali celo vseh treh vrst avtomobilov.

ampak ne zaradi smrtnih zrtev ali ? 105.000 incidentov za dva doma na leto je res prevec. V sosednji blok letijo vse tri vrste, tut ko je stedilnik prizgan in se mleko smodi.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

matobeli ::

Zanimive imaš sosede na 5min po nalivu smodijo mleko. Večkrat mesečno. ;)

Jasno da ne letijo samo zaradi smrtnih nesreč. Ponavadi samo zaradi manjše nezmožnosti vožnje ljudi v manj kot optimalnih pogojih. Vsake toliko časa pa letijo vsi kar jih je, pa še jih je premalo.

m0LN4r ::

No pol bo pa zelo hitro zmanjkalo slabih voznikov, ce je tak velik promet na urgenci ;)
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Kokore ::

No v USA očitno že pripravljajo predpise in regulative za avtonomna vozila ( http://newatlas.com/white-house-us-gove... ), Tako da kot odgovor vsem, ki se sprašujejo kdo bo kriv kdaj in kako bo z zavarovalnicami itd, enostavno bo zakonodajalec to določil in tako bo! Potem se bo pa zakonodaja sproti spreminjala dejanskemu stanju in razvoju. Ene bo pač tega strah, drugim bo vseeno, tretji bodo pa komaj čakali na to. Razvoj na tem področju pa se pravgotovo zelo pospešuje!

Okapi ::

Prvi korak je torej, da bodo avtopilote, kot je sedaj teslin, prepovedali.>:D

According to a statement from the White House, such systems "that fail to adequately account for the possibility that a distracted or inattentive driver-occupant might fail to retake control of the vehicle in a safety-critical situation may be defined as an unreasonable risk to safety and subject to recall."

So just telling people that they have to be responsible drivers, even in Autopilot, may no longer be enough in the eyes of the US government. Automakers could soon be required to find a way to "idiot-proof" such systems that are not considered fully autonomous.


O tem, kako pameten bo moral biti avto, da bo smel sam na cesto, pa niti besede v tem članku.

m0LN4r ::

Jaz iskreno uzivam v voznji, avtopilotov meni tudi ni strah.

Ampak ce bi ze lahko izbiral, bi se vedno raje sam vozil in vklopil avtopilota po potrebi, recimo po par sto kilometrov dolgocasne avtoceste - regionalke al pa ko se vozis pol ure, uro za kolono tovornjakov....

Prav tako bi bil ful navdusen, ce bi bili avti v prihodnosti do te mere sincani med sabo, da ce pride do neke gnece se bi sinhrono preljal z neko enakomerno hitrostjo, namesto tega vsakdanjega prekucavanja avta za vsakih 10 metrov in se ustavit, ter ponovit eno in isto 100x in prehitevanja, vrivanja in podobnih, kar potem nardi se vecjo gneco v bistvu.

To bi me zelo zelo interesiralo.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: m0LN4r ()

Okapi ::

LOL, saj bi vse. Jaz ne bi enkrat za volan prijel. Samo bo še trajalo, da bo to mogoče.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Okapi ()

7982884e ::

BigWhale je izjavil:

A ves, da nisi nic drugega povedal kot ponovil za Okapijem? :)

Napredek je v glavnem zaradi strojne opreme. Se vedno ni nikomur uspelo sprogramirati resnicnega AIja. Na SW podrocju so stvari samo malenkost evoluirale. Revolucije se kar ni in je verjetno nikoli ne bo, ker bo ostalo pri evoluciji.

kaj? am, ne. se enkrat preberi. levji delez NI zaradi strojne opreme. strojna oprema prispeva skoraj zanemarljivo v zadnjih 5-10 letih.

inteligenco je tezko definirat, ampak ce jo definiramo kot sposobnost obdelave informacij, potem je v zadnjih letih vecina napredka prisla iz novih algoritmov in metod.
v obratnem primeru bi 10 let nazaj superracunalniki bolje prepoznavali objekte na slikah kot danasnji mobilni cipi.

ko malo gledas publikacije ki predstavljajo cutting edge podrocja AIja, vidis da vecina stvari, tudi takih ob katerih ti malodane pade celjust, ne potrebuje ogromne strojne moci.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: 7982884e ()

m0LN4r ::

Jaz bi umrl od dolgcajta v avtu. Edin del dneva, ko res uzivam se igrat z volanom, pedali, menjalnikom in ne visim na "internetu" - telefonu, you name it.
https://www.youtube.com/user/m0LN4r
1 2
3
4


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Uber želi nadaljevati preizkuse avtonomnih vozil

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
63433 (2689) Mare2
»

Samovozeči tovornjaki že dostavljajo izdelke

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3410091 (8008) GizmoX
»

Uber zaradi nesreče prekinil preizkuse avtonomnih vozil (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
21257733 (52442) Unknown_001
»

Prvi so avtonomne taksije dobili v Singapurju

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
166071 (4500) LovelyTruth
»

Uber sestavlja ekipo za razvoj avtonomnih vozil

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
149294 (6899) Stari maček

Več podobnih tem