Slo-Tech - Evropski Odbor za transport in turizem (TRAN) je obravnaval prihodnost samo-vozečih avtomobilov. Obravnava je trajala dve uri in pol, vodil jo je Evropski poslanec in predsednik odbora Michael Cramer, član stranke Zelenih. Obravnava je bila časovno razdeljena na dva dela. V prvem delu sta svojo vizijo predstavila strokovnjak Stephan Neugebauer s skupine BMW in hkrati predsednik Evropskega cestnega raziskovalnega posvetovalnega odbora (ERTRAC) ter Beat Mueller z javnega avtobusnega prevoznika Swiss Postbus Ltd.
Njuna vizija samo-vozečega avtomobila prihodnosti je bila precej različna. G. Neugebauer, ki predstavlja BMW, vidi prihodnost samo-vozečega avtomobila zelo postopno, avtomobilu bi dali vse več avtonomije, človeku pa jo postopoma odvzemali. Sama podoba avtomobila naj bi še vsaj naslednjih 10 do 20 let ostala enaka. Po vprašanju enega izmed poslancev, na katerem nivoju avtomatizacije trenutno BMW je, g. Neugebaer odgovori, da so trenutno nekje na začetku stopnje 3 po lestvici SAE International, stran 20, kar pomeni da novi BMW avtomobili že spremljajo dogajanje v okolici in imajo sposobnost ukrepanja, vendar tega še ne počno. Problema v odgovornosti pri primeru nastopa prometne nesreče popolno avtonomnega avtomobila ne vidi, saj bodo za opazovanje dogajanja povsod nameščene kamere in bo iskanje krivca pravzaprav še poenostavljeno. Meni, da je trenutna zakonodaja za zavarovanje avtomobila zadovoljujoča, verjame tudi da bo prometnih nesreč veliko manj, jih pa ne izključuje. Na vprašanje glede zasebnosti pri zbiranju podatkov je g. Neugebauer pozval, naj podatke razdelijo na 3 glavne dele - tiste ki jih BMW lahko brezpogojno zbira (zaradi varnosti in napredka), tiste ki jih absolutno ne sme in tiste ki jih lahko občasno in s privolitvijo uporabnika.
Povsem drugačen pristop pa ima švicarsko podjetje Postbus. Ta meni, da je postopnost odveč, ter da je tehnologija dovolj zrela da bi popolno avtonomna vozila lahko uporabljali prej kot v desetih letih. Je mnenja, da jih začnemo previdno uporabljati takoj ter se iz njih učimo. Povprečno vozilo danes je v voznem stanju le 2 uri na dan, ostali čas pa čaka na parkirnem mestu. Pravi, da bi lahko število avtomobilov v obtoku zmanjšali za 90%. Zaradi tega so Decembra 2015 v Švicarskem mestu Sion testno začeli s projektom popolnoma avtonomnega minibusa, ki že prevaža potnike po mestu. Omejen je na meje mesta in ima le stojišča, volana ali drugih kontrol vozilo nima (razen ene tipke za ustavitev v sili). Pilotni projekt so začeli v majhnem mestu zaradi lažje birokracije, vozilo pa je omejeno na maksimalno hitrost 20km/h za vsak slučaj. Postopoma bodo hitrost zviševali. Trenutno minibusi vozijo po vnaprej določenih trasah, v bodoče pa želijo dodatni možnost avtonomnega taksija, ki bi ga oseba priklicala preko mobilne aplikacije. Programsko opremo za upravljanje vozila je razvilo francosko startup podjetje BestMile. G. Mueller pravi, da so ljudje navdušeni in da je strah, ki večkrat kroži po parlamentu, da ljudje tehnologije ne bodo sprejeli, odveč, sploh zaradi cen, ki bodo manjše od trenutnih možnosti prevozov od točke do točke.
Drugi del obravnave je bil usmerjen v prihodnost plačilnih sistemov na cestah z elektronskim cestninjenjem - na kakšen način narediti elektronsko cestninjenje čim bolj pošteno ter hkrati zmanjšati prometne konice (ob času prometnih konic bi bila lahko cestnina dražja).
Poslanec Cramer se je še pošalil, da se bo evropska avtomobilska industrija morala prilagoditi in bi kratica BMW v prihodnosti lahko pomenila Bicycle, Metro, and Walking (Kolo, Vlak in Pešec). Nekateri poslanci so izrazili strah, da če se zadeve EU loti napačno, lahko evropsko avtomobilsko industrijo doleti podobno kot Nokio.
Video obravnave v vseh Evropskih jezikih: klik!
Novice » NWO » V Evropskem Parlamentu razglabljali o prihodnosti samovozečih avtomobilov
JurijTurnsek ::
BMW se je odzval ko dinozaver, ki mora zaradi finančne stabilnosti evolucijsko posodabljati svoje podjetje. Vsekakor razumljivo, a za končne uporabnike nepotrebna zavora.
Startup ima veliko konkurenčno prednost in tudi pravo razmišljanje - tehnologija je že zrela, čas je za nabiranje izkušenj z dejanskim delovanjem. Ampak startup ne more financirati lobistov, torej vemo, kdo bo prevladal.
Startup ima veliko konkurenčno prednost in tudi pravo razmišljanje - tehnologija je že zrela, čas je za nabiranje izkušenj z dejanskim delovanjem. Ampak startup ne more financirati lobistov, torej vemo, kdo bo prevladal.
http://www.slatnaskejta.com
Ghenghiz ::
10 do 20 let pri tem, da je tehnologija na stopnji 3? Verjetno si postopno uvajanje BMW predstavlja tako, da se na vse proizvajalce pocaka, da ujamejo konkurenco, ne pa kot sobivanje avtonomnih in klasicnih avtomobilov.
J.McLane ::
Ne vem kaj imajo zakoni s tem kako se bo določen proizvajalec zadeve lotil? Zakon lahko obravnava različne stopnje avtonomonosti (SAE Level), zadnja (Level 5) je itak polna avtonomnost brez voznika.
phong ::
Če bomo čakali na tempo BMW-ja, bodo samovozeče avtomobile na cestah morda uporabljali naši vnuki.
Res se veselim, da bo evropske proizvajalce avtomobilov (pa tudi ostale) končno nekdo (Tesla) brcnil v njihovo počasno rit. Upam pa, da njihovi lobisti ne bodo uspeli upočasniti napredka. Komisarka Violeta Bluc deluje kar sposobno, zato upam, da se jim uspe zoperstaviti.
Res se veselim, da bo evropske proizvajalce avtomobilov (pa tudi ostale) končno nekdo (Tesla) brcnil v njihovo počasno rit. Upam pa, da njihovi lobisti ne bodo uspeli upočasniti napredka. Komisarka Violeta Bluc deluje kar sposobno, zato upam, da se jim uspe zoperstaviti.
pegasus ::
Meni se bolj zanimivo zdi stališče, da je lastnik/voznik vozila po novem uporabnik. Že samo to kaže, da je švicarska pot bolj smiselna. Osebno jo komaj čakam ... kdaj gremo do župankoviča s pobudo za avtonomne taksije po lj? :)
Dr_M ::
Meni se bolj zanimivo zdi stališče, da je lastnik/voznik vozila po novem uporabnik. Že samo to kaže, da je švicarska pot bolj smiselna. Osebno jo komaj čakam ... kdaj gremo do župankoviča s pobudo za avtonomne taksije po lj? :)
Boli njega k, vazn, da njega prevaza serif z paraolimpijskim znakom.
The reason why most of society hates conservatives and
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
loves liberals is because conservatives hurt you with
the truth and liberals comfort you with lies.
||_^_|| ::
Res se veselim, da bo evropske proizvajalce avtomobilov (pa tudi ostale) končno nekdo (Tesla) brcnil v njihovo počasno rit. Upam pa, da njihovi lobisti ne bodo uspeli upočasniti napredka. Komisarka Violeta Bluc deluje kar sposobno, zato upam, da se jim uspe zoperstaviti.
Pa si že kdaj peljal ali se peljal v katerem od Teslinih beta izdelkov?
Dejstvo je, da so pospešili razvoj v tej smeri, kar je dobro. So pa tudi še leta oddaljeni od kvalitetnega proizvoda in če bodo nadaljevali s takim klumpom, ne bodo preživeli. Naslednje leto bodo počasi prispeli na trg tudi pravi evropski električni avtomobili (npr. Audi Q6 e-tron) z dosegom okoli 350km.
3p ::
Končno se nekaj dogaja pri ropotajočem plehu. Samodejna vožnja, električni pogon in skupna raba.
Ampak malo me skrbi, kje bo pa na stopnji 5 in 6 alfa samec izživel svoje frustracije?
Ampak malo me skrbi, kje bo pa na stopnji 5 in 6 alfa samec izživel svoje frustracije?
||_^_|| ::
Jupito ::
LOL. Geekoidno špasferdefberstvo spet v polnem zamahu...
I used to be with it, but then they changed what it was.
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
Now what I'm with isn't it and what's it seems weird
and scary to me. It'll happen to you!
J.McLane ::
Samo je vseeno kar malo smešno da govorimo o samovozečih avtih, ko pa še na vlakih in tramvajih potrebujemo "voznike"
AtaStrudl ::
Ne vem, kje je tocno problem z zavarovanjem?
Saj je ze zdaj zavarovan bolj avto kot voznik - ce zena vozi mojega, jo "moje" zavarovanje krije.
Torej zakaj ne tudi, ce robot vozi moj avto? Ce je verjetnost nesrece se manjsa, bi zavarovalnice morale biti navdusene?
Saj je ze zdaj zavarovan bolj avto kot voznik - ce zena vozi mojega, jo "moje" zavarovanje krije.
Torej zakaj ne tudi, ce robot vozi moj avto? Ce je verjetnost nesrece se manjsa, bi zavarovalnice morale biti navdusene?
J.McLane ::
To je neznanka ki jo bodo morali proizvajalci še dokazat, to dokazovanje bo pa skozi EU birokracijo trajalo več let, če ne desetletje.
srus ::
Ob uvedbi avtonomnih vozil bodo povišali zavarovalne premije. In to za vsa vozila.
Podobno kot že sedaj kupci/davkoplačevalci subvencioniramo vozila na električni pogon.
Podobno kot že sedaj kupci/davkoplačevalci subvencioniramo vozila na električni pogon.
rasta ::
Pravi, da bi lahko število avtomobilov v obtoku zmanjšali za 90%.
To cifro, da se bo število avtov, ko bodo avtonomni, zmanjšali za blazen procent sem slišal že na več koncih. Ve kdo, kako so prišli do te cifre?
Meni se zdi absolutno pretirana, ker je uporaba avtomobila absolutno konična. Zjutraj od 8h do 10h gredo vsi na šiht, prav tako vsi rinejo na sončen vikend na izlet. In v poletnih mesecih ...
Relanium ::
Vsi krcate BMW, ampak po moje ima še najbolj realistična pričakovanja.
Glej, že dolgo imamo v avtu servo volan, ampak predpis je tak, da še vedno mora bit fizično povezan s kolesi (preko zobate letve).
Tu ni dovoljen noben steer-by-wire in podobno, ravno zaradi zanesljivosti. Kjer so odvisna človeška življenja in kjer lahko kak manever pomeni razliko med življenjem in smrtjo, tam se bo vedno šlo na najbolj varno in zanesljivo stran.
Pa ne bi spet v debate kako algoritem bolje vozi od človeka, ker ni poanta v tem.
Glej, že dolgo imamo v avtu servo volan, ampak predpis je tak, da še vedno mora bit fizično povezan s kolesi (preko zobate letve).
Tu ni dovoljen noben steer-by-wire in podobno, ravno zaradi zanesljivosti. Kjer so odvisna človeška življenja in kjer lahko kak manever pomeni razliko med življenjem in smrtjo, tam se bo vedno šlo na najbolj varno in zanesljivo stran.
Pa ne bi spet v debate kako algoritem bolje vozi od človeka, ker ni poanta v tem.
Utk ::
100 let je to pravilo drzalo, potem pa pac ne bo vec. Bmw prodaja sportne avte, uzitek v voznji in podobno. To ne gre skup z avtnomnim avtom. Mercedes nima tega problema, ker je bolj gosposki avto, in gospod nima problema s tem, da ne rabi vrtet tiste cudne stvari.
Unilseptij ::
Ne vem, kje je tocno problem z zavarovanjem?
Saj je ze zdaj zavarovan bolj avto kot voznik - ce zena vozi mojega, jo "moje" zavarovanje krije.
Torej zakaj ne tudi, ce robot vozi moj avto? Ce je verjetnost nesrece se manjsa, bi zavarovalnice morale biti navdusene?
Problem je, da danes, če povzročim nesrečo, kjer recimo umrejo trije ljudje, grem lepo v zapor. Nekako pa se mi ne zdi prav, da bi veljalo isto, če nesrečo povzroči moj samovozeči avtomobil... če pa bo res tako, potem bodo ljudje še težje prepustili kontrolo avtomatiki. Vsaj meni bi se zdelo precej trapasto, da bi šel sedet, ker je moj avto naredil napako... potem raje obdržim kontrolo in napake delam sam, če že odgovarjam za njih.
Utk ::
V zapor gre tist, ki je naredil nekaj hudo narobe. Če samo sediš v avtu, ki je homologiran, da vozi sam, sigurno ne boš šel v zapor.
Unilseptij ::
V zapor gre tist, ki je naredil nekaj hudo narobe. Če samo sediš v avtu, ki je homologiran, da vozi sam, sigurno ne boš šel v zapor.
No saj, kdo bo pa potem šel? Ali pa ne bo šel nihče, kar bo nekako zmanjšalo težo vsega skupaj in bo potem povzročitev nesreče s smrtnim izidom postala le "tehnična" napaka, za katero kazensko ne bo odgovoarjal nihče?
Utk ::
Kdo gre pa danes v zapor, če pride do NESREČE? Nihče. V zapor se gre samo, če si pijan, hudo malomaren in podobno. Če se voziš 50 čez naselje, pa ti otrok skoči na cesto, ti zaviraš in ga vseeno povoziš, je to sicer celo sranje, ampak v zapor ne boš šel. Isto ne bo šel nihče potem v zapor, če bo prišlo do NESREČE. Bo pa šel, če se bo ugotovilo, da je nekdo nekje napol namerno ali malomarno zaj*. Pa še potem bo dosti lažje ugotovit, kaj se je sploh zares zgodilo, in če je kdo kaj kriv, ker bo avto imel kup podatkov, ki jih danes nima.
Danes si tega ne predstavljamo, ker od teh 150 mrtvih na leto je v resnici morda 5 primerov prave NESREČE. Vse drugo je idiotizem in malomarnost, tega pa avtonomni avto ni sposoben.
Danes si tega ne predstavljamo, ker od teh 150 mrtvih na leto je v resnici morda 5 primerov prave NESREČE. Vse drugo je idiotizem in malomarnost, tega pa avtonomni avto ni sposoben.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()
Unilseptij ::
Kdo gre pa danes v zapor, če pride do NESREČE? Nihče. V zapor se gre samo, če si pijan, hudo malomaren in podobno. Če se voziš 50 čez naselje, pa ti otrok skoči na cesto, ti zaviraš in ga vseeno povoziš, je to sicer celo sranje, ampak v zapor ne boš šel. Isto ne bo šel nihče potem v zapor, če bo prišlo do NESREČE. Bo pa šel, če se bo ugotovilo, da je nekdo nekje napol namerno ali malomarno zaj*. Pa še potem bo dosti lažje ugotovit, kaj se je sploh zares zgodilo, in če je kdo kaj kriv, ker bo avto imel kup podatkov, ki jih danes nima.
Danes si tega ne predstavljamo, ker od teh 150 mrtvih na leto je v resnici morda 5 primerov prave NESREČE. Vse drugo je idiotizem in malomarnost, tega pa avtonomni avto ni sposoben.
Nikdar ne pride kar do "nesreče". Zmeraj je nekdo kriv za nesrečo... in v tvojem primeru zadeva sploh ni tako enostavna, saj bi pri določitvi krivde merili ali si res začel zavirati dovolj zgodaj, ali je bilo možno sklepati, da lahko otrok skoči na cesto (bližina hiš, šole, ipd.), ali si tisti dan dovolj spal, itd. Samo zato, ker ti je otrok skočil pred avto, še ne pomeni, da ne moreš biti kriv, saj bi nesrečo lahko morda preprečil oz. se ji izognil. In vprašanje, kdo bo odgovarjal, kadar je krivda za nesrečo na strani samovozečega avtomobila, še vedno ostaja, čeprav se strinjam, da bo nesreč pač manj, kar je navsezadnje cilj avtomatizacije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unilseptij ()
Utk ::
Volvo je že napovedal, da namerava odgovarjat za nesreče, ki jih bojo povzročili oni.
Ni nujno, da je kdo kriv. Če nisi vozil prehitro, pijan, telefoniral, itd., ne boš šel v zapor. Pač, stanje tehnike, človeka in narave je takšno kot je, da kdaj pride do nesreče. Tudi z avtonomnimi avti bo. Samo da jih bo veliko manj.
Ni nujno, da je kdo kriv. Če nisi vozil prehitro, pijan, telefoniral, itd., ne boš šel v zapor. Pač, stanje tehnike, človeka in narave je takšno kot je, da kdaj pride do nesreče. Tudi z avtonomnimi avti bo. Samo da jih bo veliko manj.
Unilseptij ::
Volvo je že napovedal, da namerava odgovarjat za nesreče, ki jih bojo povzročili oni.
Ni nujno, da je kdo kriv. Če nisi vozil prehitro, pijan, telefoniral, itd., ne boš šel v zapor. Pač, stanje tehnike, človeka in narave je takšno kot je, da kdaj pride do nesreče. Tudi z avtonomnimi avti bo. Samo da jih bo veliko manj.
Torej bo CEO Volva šel v zapor? Vsaj en primer obstaja, ko je bil za nesrečo kriv samovozeči avto (Google, novica je bila tudi na slo-tech). Res nihče ni umrl, ampak kaj pa če bi... In kaj se bo zgodilo, če bo krivda dokazano na strani tehnike. Danes je tako, da če sem povzročitelj nesreče s smrtnim izidom, grem v zapor. Kako bo to urejeno potem?
Utk ::
Da, če bo avtonomni volvo pobijal ljudi, CEO pa podpisal, da je avto varen, potem bo šel v zapor. Zakaj ne bi?
Unilseptij ::
Zato, ker je pri masovni uporabi še vedno pričakovati nekaj tisoč nesreč na leto (na svetovni ravni) in bodo zapori zelo hitro polni CEO-tov vseh večjih avtomobilskih podjetij. V resnici se bo verjetno zgodilo, da kazenske odgovornosti pri nesreči ne bo več (razen v izjemnih primerih, ko bi nekdo recimo namenoma pokvaril zavore na posameznem avtu, da bi nekoga spravil s poti), vse pa se bo zreduciralo na odškodnino. Tako bomo še enkrat dali "price tag" na človeško življenje.
bambam20 ::
Unilseptij je izjavil:
Danes je tako, da če sem povzročitelj nesreče s smrtnim izidom, grem v zapor. Kako bo to urejeno potem?
Potem bo družina dobila spodobno odškodnino.
Še nekaj. Samovozeči avtomobili bodo vozili o omejitvah. Tako s ene bo zgodilo, da tam, kjer je ovinek in omejitv 60 km/h ne bo vozilo 90 ali 100 km/H kot to danes počnejo določeni vozniki in se skantajo v jarek.
večina nesreč je zaradi previsoke in neprilagojene vožnje. To se bo s samovozečimi vozili uredilo.
Še več. Upam, da v prihodnje tudi uredijo, da če oseba zaužije alkohol, da vozilo sploh ne bo delovalo.
Utk ::
Unilseptij je izjavil:
Zato, ker je pri masovni uporabi še vedno pričakovati nekaj tisoč nesreč na leto (na svetovni ravni) in bodo zapori zelo hitro polni CEO-tov vseh večjih avtomobilskih podjetij. V resnici se bo verjetno zgodilo, da kazenske odgovornosti pri nesreči ne bo več (razen v izjemnih primerih, ko bi nekdo recimo namenoma pokvaril zavore na posameznem avtu, da bi nekoga spravil s poti), vse pa se bo zreduciralo na odškodnino. Tako bomo še enkrat dali "price tag" na človeško življenje.
Če danes niso zapori polni povzročiteljev nesreč, kako bi bli potem polni CEO-jev? Če že danes, ko 99% nesreč povzroči človek z neumnostjo, malokdo sedi, kako bi potem sedeli, ko teh 99% nesreč ne bo več?
Okapi ::
Upam, da v prihodnje tudi uredijo, da če oseba zaužije alkohol, da vozilo sploh ne bo delovalo.LOL, v čem je potem sploh smisel robotskega avta? Ko sem trezen, lahko vozim tudi sam.
SambaShare ::
Da, če bo avtonomni volvo pobijal ljudi, CEO pa podpisal, da je avto varen, potem bo šel v zapor. Zakaj ne bi?
No poglej VW recimo. Situacija z emisijami je podobna, pa ni šel nihče v zapor. Tudi pri avtonomnim vozilih bo težnja k goljufanju. Na srečo najbrž nemci ne bojo imeli velike vlogo pri vpeljavi avtonomnih vozil.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
matobeli ::
SambaShare je izjavil:
Tudi pri avtonomnim vozilih bo težnja k goljufanju.
V katerem segmentu pa bi lahko goljufali?
bambam20 ::
Okapi ::
V katerem segmentu pa bi lahko goljufali?Sigurno se bo kdo spomnil shekati računalnik, da bo avto vozil 5 km/h hitreje od predpisov.
matobeli ::
Mejčken sumljivo bo če bodo Passati in BMWji imeli višjo 130km/h top speed kot pa renojčki in pežojčki Še bolj sumljivo bo če ne bodo znali pravilno bočno parkirat...
Vsaj kakor sem razumel se namiguje na goljufanje proizvajalca. Ljudje bodo pa itak vedno šarili po stvareh ki jih zanimajo. Mogoče bo tega veliko manj ko bomo dejansko najemniki avtomobilov in jih bomo menjavali glede na potrebe.
Vsaj kakor sem razumel se namiguje na goljufanje proizvajalca. Ljudje bodo pa itak vedno šarili po stvareh ki jih zanimajo. Mogoče bo tega veliko manj ko bomo dejansko najemniki avtomobilov in jih bomo menjavali glede na potrebe.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: matobeli ()
Unilseptij ::
No, gre tudi za druge sorte "goljufanje". Recimo, da zaradi tehnične napake pri merilniku hitrosti moj samovozeči avtomobil sčasoma vozi vedno hitreje... recimo za 1 km/h na leto. Tako bo po desetih letih uporabe omejitve hitrosti prekoračeval za 10 km/h, kar niti ni taka groza saj večina človeških voznikov to počne stalno . Ampak v določenem odstotku primerov bo zaradi tega prišlo do nesreče s smrtnim izidom. Krivda je nesporno na strani proizvajalca, ki bi za izboljšanje svojega izdelka in odpravo napake moral nameniti dodatnih x milijonov EUR na leto. Odškodnine v redkem deležu nesreč s smrtnim izidom pa znašajo y milijonov EUR na leto. Ni težko uvideti, da če ni kazenske odgovornosti, prevlada logika manjših stroškov in če je x > y, se proizvajalcu bolj splača poravnati odškodnine kot vlagati v nov razvoj.
Saj tako zadeva poteka bolj ali manj že sedaj... avti so varni toliko, kolikor se to še splača, ampak trenutno se to nanaša samo na osnovni "hardver" avta. Po uvedbi samovozečih avtomobilov pa se bo to nanašalo tudi na "softver", torej na pamet in sprejemanje odločitev, ki so povzročile nesrečo, kar je trenutno odgovornost voznika, napačne odločitve pa so strogo sankcionirane tudi z zaporom.
Saj tako zadeva poteka bolj ali manj že sedaj... avti so varni toliko, kolikor se to še splača, ampak trenutno se to nanaša samo na osnovni "hardver" avta. Po uvedbi samovozečih avtomobilov pa se bo to nanašalo tudi na "softver", torej na pamet in sprejemanje odločitev, ki so povzročile nesrečo, kar je trenutno odgovornost voznika, napačne odločitve pa so strogo sankcionirane tudi z zaporom.
SambaShare ::
SambaShare je izjavil:
Tudi pri avtonomnim vozilih bo težnja k goljufanju.
V katerem segmentu pa bi lahko goljufali?
Najbolj očitna je da voziš hitreje kot dopuščajo razmere na cesti. Recimo v dežju/snegu/megli, zraven pešcev ipd.. Kar je značilnost današnjih BMW/VW voznikov.
Okapi ::
Glede hitrosti - gps v povprečju meri bolj natančno od klasičnega merilnika hitrosti, tako da to ne bi smel biti vzrok okvar oziroma nesreč.
SambaShare ::
Saj ne govorim o preseganju omejitev. Po veliko regionalk niti v lepem vremenu ni varno voziti 90kmh. Ali po AC v dežju/snegu 130kmh. Tu je stvar voznika da oceni kako hitro je še varno.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SambaShare ()
stara mama ::
stara mama ::
Volvo je že napovedal, da namerava odgovarjat za nesreče, ki jih bojo povzročili oni.
Ni nujno, da je kdo kriv. Če nisi vozil prehitro, pijan, telefoniral, itd., ne boš šel v zapor. Pač, stanje tehnike, človeka in narave je takšno kot je, da kdaj pride do nesreče. Tudi z avtonomnimi avti bo. Samo da jih bo veliko manj.
A tu je tud prevzel krivdo?
c00L3r ::
stara mama je izjavil:
Volvo je že napovedal, da namerava odgovarjat za nesreče, ki jih bojo povzročili oni.
Ni nujno, da je kdo kriv. Če nisi vozil prehitro, pijan, telefoniral, itd., ne boš šel v zapor. Pač, stanje tehnike, človeka in narave je takšno kot je, da kdaj pride do nesreče. Tudi z avtonomnimi avti bo. Samo da jih bo veliko manj.
A tu je tud prevzel krivdo?
Če pogledaš komentarje pod videjem:
The XC60 in the video doesn't have the pedestrian detection system equipped as it's an optional feature. It comes as part of the Driver Support Pack, which also adds Adaptive Cruise Control (A radar in the grille to the left of the iron mark), which is clearly not equipped in the aforementioned SUV.
So, this isn't an "Auto brake system fail" - It's an SUV running into a person because the driver forgot to check whether the car has the Pedestrian Upgrade to the City Safety system. You'll be able to tell if an XC60 has Pedestrian detection as it will also have a shiny black square in the grille (The ACC system).
And, anyhow, City Safety isn't designed to replace the driver braking, it's an assistance system to try and help if the driver fails to intervene. Whether the car comes to a stop or not depends on several different factors, for example, vehicle speed, and whether or not the vehicle actually has the technology equipped.
Only on Volvo's all-new 90-Series models will you find Pedestrian Detection as standard equipment.
Tukaj je več kot očitno kriv voznik. Upam, da gre v zapor.
fantasycamp ::
Ljudje so smešni ta tehnologija je še v vzponu, veliko bo napak, samo je očitno da bodo zrihtal, v 10 letih bo vsaka boljša firma imela opcijo da tvoj avto vozi sam...
bambam20 ::
stara mama je izjavil:
BMW je dinozaver in dinozavri enkrat umrejo. Nič takšnega.
A, zato se dosti manjših proizvajalcev zgleduje po njih?
Že prejšnje stoletje so v avte dajali webastoje, sisteme proti zdrsu in podobno serijsko opremo.
To je bilo doplačilo. Webasto je še vedno zgolj za doplačilo pri BMW-ju. Nazaj v šolo bo treba.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: bambam20 ()
Rias Gremory ::
Končno se nekaj dogaja pri ropotajočem plehu. Samodejna vožnja, električni pogon in skupna raba.
Ampak malo me skrbi, kje bo pa na stopnji 5 in 6 alfa samec izživel svoje frustracije?
ostalim, ki pa mislijo da so njegove reakcijske sposobnosti nad raznimi senzorji pa na hladno.
Mirno gledamo, kako naš svet propada,
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
saj za časa našega življenja ne bo popolnoma propadel.
nicksonn ::
stara mama je izjavil:
BMW je dinozaver in dinozavri enkrat umrejo. Nič takšnega.
A, zato se dosti manjših proizvajalcev zgleduje po njih?
Že prejšnje stoletje so v avte dajali webastoje, sisteme proti zdrsu in podobno serijsko opremo.
To je bilo doplačilo. Webasto je še vedno zgolj za doplačilo pri BMW-ju. Nazaj v šolo bo treba.
Nope. Webasto je bil serijsko pri peticah in sedmicah s tavelikimi dizli (3.0d); pri serijah E39 in E38.
Nihče ni rekel, da je bil serijsko v vsakem bmwju.
Ontopic: Resnica glede (masovne) avtoindustrije bo bolj na tezi, ki jo postavlja BMW - torej postopna avtomatizacija.
Se pa seveda bodo pojavljali mali, lokalni projekti, kot omenjeni švicarski.
x n!
stara mama ::
stara mama je izjavil:
BMW je dinozaver in dinozavri enkrat umrejo. Nič takšnega.
A, zato se dosti manjših proizvajalcev zgleduje po njih?
Že prejšnje stoletje so v avte dajali webastoje, sisteme proti zdrsu in podobno serijsko opremo.
To je bilo doplačilo. Webasto je še vedno zgolj za doplačilo pri BMW-ju. Nazaj v šolo bo treba.
Hahaha, bo nekdo drug moral nazaj v šolo.
e39 so ga imeli notri vsi dizli in tud PFL e46 dizli.
Ampak podal sem zgolj kot primer, kak hud dinozaver je bil BMW že od nekdaj, ane?
GeRo ::
Pa še marsikaj drugo je že imel in ima BMW...
BMW da je dinozaver...smešno. Vsak dan se "jezim" ko gledam reklame celo kaj vse imajo ta novi avti... Ne me j... a res, to tudi imajo.
Vse kar je že ogromno let pri BMW, pa tudi Audi in MB. Je pa res da rajši 3x preverijo preden dajo kaj v promet.
BMW da je dinozaver...smešno. Vsak dan se "jezim" ko gledam reklame celo kaj vse imajo ta novi avti... Ne me j... a res, to tudi imajo.
Vse kar je že ogromno let pri BMW, pa tudi Audi in MB. Je pa res da rajši 3x preverijo preden dajo kaj v promet.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Kaj naj policija stori z napačno parkiranim samovozečim vozilomOddelek: Novice / Varnost | 8815 (5724) | TheBlueOne |
» | Samovozeč taksi prvi dan udeležen v nesreči (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 13878 (10417) | matobeli |
» | Uber v Pittsburghu začel testirati samovozeči taksi (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 31731 (27253) | M.B. |
» | V Evropskem Parlamentu razglabljali o prihodnosti samovozečih avtomobilov (strani: 1 2 )Oddelek: Novice / NWO | 18166 (15911) | Markoff |
» | Googlovi samovozeči avtomobili povzročili prvo prometno nesrečoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 10676 (7249) | Okapi |