» »

Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov

Markoff ::

Manu je izjavil:

nikolahodin je izjavil:

Bo manj denarja prišlo iz Nl v Savdsko Arabijo in s tem se bo nekoliko povečal procent lačnih arabcev.

Edini, ki je dojel bistva te politične odločitve Nizozemske.
Glavni namen prehoda na obnovljive vire energije je zmanjšanje financiranja bližnjega vzhoda, ki je zelo problematičen del sveta.
Bolje EV in denar ostane doma, kot pa bencinska in dizelska vozila in denar na bližnji vzhod.


Se kar strinjam. Nekateri pomembni razlogi za promoviranje EV:
1. Zmanjšanje odvisnosti od uvoza nafte (čeprav je to v primeru NL nesmisel, saj uvaža tudi elektriko)
2. Zmanjševanje emisij raznoraznih svinjarij in podaljševanje življenjske dobe vozil (ekologija)
3. Spodbujanje inovacij na področju ne samo EV, temveč tudi proizvodnje energije (čeprav tu brez milijardnih vlaganj ne bo šlo)

Pomembni razlogi proti pa so:
1. Izpad davčnih prihodkov, elektrike pa se ne bo dalo tako močno obdavčit (prizadaneš tudi ne-uporabnike vozil) - Mramor bo izgubil še zadnjih nekaj las
2. Gospodarski kolaps BV in s tem še večja nestabilnost regije in večje migracije v naše konce
3. Ogromna vlaganja v infrastrukturo, pri čemer je elektrika smešno nizka in se investicija še kar nekaj let ne bo izplačala, ne glede na povpraševanje po elektriki

Ni lahko biti strateški odločevalec.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

AC_DC ::

Lažje je znukati salafiste na BV kot se iti elektro "revolucijo".
Tako bodo dizli odpadli kot gumb iz gat, če 1/2 cen bencina ne bodo razne dajatve, trošarine in podobne pogruntavščine.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: AC_DC ()

PrihajaNodi ::

AC_DC je izjavil:

Lažje je znukati salafiste na BV kot se iti elektro "revolucijo".
Tako bodo dizli odpadli kot gumb iz gat, če 1/2 cen bencina ne bodo razne dajatve, trošarine in podobne pogruntavščine.



Kako to mislis? Da bo cena elektrike ostala ista in uni zgoraj ne bodo kradli? Malo morgen.


Sicer pa:

ExxonMobil was the second most profitable company in the Fortune 500 in 2014.[7]


To ni Apple vs Samsung.

Zgodovina sprememb…

2CrazyFish ::

Elektrika se zaradi EV ne bo podražila. Preprosto se bo uvedel nek davek na prevožene kilometre in bo rešeno.
The Big Boss @ http://EVSVET.eu

krneki0001 ::

Potem boš pa na istem, kot če bi kupoval bencin. Potem se pa ne bo splačalo.

2CrazyFish ::

Normalno da se ne bo "bistveno" splačalo na dolgi rok. Bomo pa za isto/nekaj nižjo ceno imeli boljši zrak!
The Big Boss @ http://EVSVET.eu

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Sigurno da se ne bomo vozili kaj ceneje kot danes, od 5 do 10 evrov. Niti ni potrebe. Ce bo tako bo kar v redu. Ampak na bencin in dizel ne more tako ostat.

krneki0001 ::

Dokler EV nima avtonomije 1000km in polnjenja 10 minut do povhnega "tanka", potem se nimamo kaj pogovarjat. Jaz ne mislim vsakih 200km stat na pumpi eno uro, da se mi bodo akumulatorju napolnili.
Poleg tega sedaj vzamem 3 komade 20 litrskih kant in imam še enkrat toliko avtonomije. Pa je to samo 60kg teže. Če bi z baterijami hotel še enkrat toliko avtonomije bi rabil vsaj dodatnih 300kg.

Invictus ::

krneki0001 je izjavil:

Dokler EV nima avtonomije 1000km in polnjenja 10 minut do povhnega "tanka", potem se nimamo kaj pogovarjat. Jaz ne mislim vsakih 200km stat na pumpi eno uro, da se mi bodo akumulatorju napolnili.
Poleg tega sedaj vzamem 3 komade 20 litrskih kant in imam še enkrat toliko avtonomije. Pa je to samo 60kg teže. Če bi z baterijami hotel še enkrat toliko avtonomije bi rabil vsaj dodatnih 300kg.

Tega večina zagovornikov EV ne pošteka ...

In da naliješ 120 litrov bencina, rabiš 10 minut ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

BigWhale ::

krneki0001 je izjavil:

Recimo Tesla ima 7000 komadov 18650 panasonicovih akumulatorčkov. En je težak 45.5g, kar znese nekje 320kg samo za akumulatorčke, kje so potem še žice za povezavo med njimi, prostora pa zasedejo akumulatorji cel poden od avta.


Model S je priblizno enake teze kot BMW 7 in je krajsa za 10cm in nekaj cm sirsa.

Tvoje ideje o tezi 1:2 so mal zgresene. Elektromotorja, ki zeneta Teslo sta lazja. Je pa zaradi same baterije tezisce Modela S precej bolj pozicionirano, kot pri drugih avtomobilih, ki imajo tezisce dosti bolj spredaj (ali zadaj). Polozaj baterij in namestitev je prednost. Stvar je v resnici genialna resitev.

Invictus je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Dokler EV nima avtonomije 1000km in polnjenja 10 minut do povhnega "tanka", potem se nimamo kaj pogovarjat. Jaz ne mislim vsakih 200km stat na pumpi eno uro, da se mi bodo akumulatorju napolnili.
Poleg tega sedaj vzamem 3 komade 20 litrskih kant in imam še enkrat toliko avtonomije. Pa je to samo 60kg teže. Če bi z baterijami hotel še enkrat toliko avtonomije bi rabil vsaj dodatnih 300kg.

Tega večina zagovornikov EV ne pošteka ...

In da naliješ 120 litrov bencina, rabiš 10 minut ...


Tega vecina zagovornikov ICE tud ne posteka. Voznja 1000km brez postankov je redkost. Je prej izjema kot pravilo. Postaviti eno veliko parkirisce z X polnilnimi postajami je pa priblizno tako tezko kot je postaviti eno vecjo bencinsko crpalko. Ce v pol ure 'natankas' za 500-600km je to za 95% ljudi dovolj dobro.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: BigWhale ()

2CrazyFish ::

Hehe, tisoči kilometrov dosega in ure in ure čakanja na polnjenje... :)

Z mojim ubogim EVjem vsak dan naredim 50 do 100km pa na polnjenje nisem v pol leta še čakal niti minute.
The Big Boss @ http://EVSVET.eu

Invictus ::

BigWhale je izjavil:

Ce v pol ure 'natankas' za 500-600km je to za 95% ljudi dovolj dobro.

Kot prvo, EV za 500-600 km je še precej daleč ...

Pol ure polnenja? Bo moralo pa precej toka skozi steči. Ko greš enkrat nad tokove 100A, zadeve niso več tako preproste. Pa tudi baterije niso preveč navdušene nad velikimi tokovi, ker se malce pregrejejo. A jih bodo vmes še polivali s tekočim dušikom?

Kdo bo pa plačal taka parkirišča? Davkoplačevalci?
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

mihec87 ::

Kakšna je cena EV avtomobilov na trgu(pa da ni ravno ko rikša)?

energetik ::

Invictus je izjavil:

Pol ure polnenja? Bo moralo pa precej toka skozi steči. Ko greš enkrat nad tokove 100A, zadeve niso več tako preproste. Pa tudi baterije niso preveč navdušene nad velikimi tokovi, ker se malce pregrejejo. A jih bodo vmes še polivali s tekočim dušikom?
Baterije, pri katerih so potrebni veliki tokovi, imajo toliko večjo kapaciteto, da velik skupni tok sploh ni problem, je bolj težava za priključek.
Dejansko nima toliko veze velikost baterije, ker vsako Li-ion se načeloma lahko fila komot s tokom 1C, kar bi teoretično pomenilo nafilanje v 1h, pa če je 100 ali 1000km dosega. V realnosti je do 100% več časa, ker z 1C gre tam nekje do recimo 80% kapacitete, potem je treba na CV način in tok upada do nule.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

krneki0001 ::

BigWhale je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Recimo Tesla ima 7000 komadov 18650 panasonicovih akumulatorčkov. En je težak 45.5g, kar znese nekje 320kg samo za akumulatorčke, kje so potem še žice za povezavo med njimi, prostora pa zasedejo akumulatorji cel poden od avta.


Model S je priblizno enake teze kot BMW 7 in je krajsa za 10cm in nekaj cm sirsa.

Tvoje ideje o tezi 1:2 so mal zgresene. Elektromotorja, ki zeneta Teslo sta lazja. Je pa zaradi same baterije tezisce Modela S precej bolj pozicionirano, kot pri drugih avtomobilih, ki imajo tezisce dosti bolj spredaj (ali zadaj). Polozaj baterij in namestitev je prednost. Stvar je v resnici genialna resitev.


Nisi dojel poante. Novodobni motor in menjalnik skupaj nimata 150kg, ti imaš pa samo baterij za 320kg. Torej si že tukaj orenk težji. Pa ker moraš the 7000 komadov baterij tudi nekam postavit, ti dodatno težo vzamejo še nosilci, ki morajo teh 320kg držat na avtu.


BigWhale je izjavil:


Invictus je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Dokler EV nima avtonomije 1000km in polnjenja 10 minut do povhnega "tanka", potem se nimamo kaj pogovarjat. Jaz ne mislim vsakih 200km stat na pumpi eno uro, da se mi bodo akumulatorju napolnili.
Poleg tega sedaj vzamem 3 komade 20 litrskih kant in imam še enkrat toliko avtonomije. Pa je to samo 60kg teže. Če bi z baterijami hotel še enkrat toliko avtonomije bi rabil vsaj dodatnih 300kg.

Tega večina zagovornikov EV ne pošteka ...

In da naliješ 120 litrov bencina, rabiš 10 minut ...


Tega vecina zagovornikov ICE tud ne posteka. Voznja 1000km brez postankov je redkost. Je prej izjema kot pravilo. Postaviti eno veliko parkirisce z X polnilnimi postajami je pa priblizno tako tezko kot je postaviti eno vecjo bencinsko crpalko. Ce v pol ure 'natankas' za 500-600km je to za 95% ljudi dovolj dobro.


Ne gre za vožnjo 1000km v enem kosu, ampak v večih dneh. V evropi ni problem natankat ali pa napolnit z elektriko. Kaj pa v tretjem svetu? Recimo se odločim it čez cel Atlas po dolgem ali pa čez cele Karpate od romunije do ukrajine.
A bom moral vsake 200km dol zapeljat pa iskat elektro vtičnico ali pa celo agregat laufat (na dizla po možnosti in zraven še dodatne kante dizla nosit) da si bom EV napolnil?

Meni so potovanja všeč in ja, za to rabim gorivo. Kar nekaj goriva, ker v enem takem povprečnem potovanju skurim nekje od 800 pa do 1000 litrov bencina za nekje 5000km po avtocestah in potem še od 3500 pa do 5000km po brezpotjih, makadamih in daleč od ljudi.
In zato rabim zanesljivo zadevo ki ima ponavadi še vgrajen Webasto, ki dela tudi na enako gorivo kot avto.
Če se bom v EV grel celo noč, ker je ponoči zapadel sneg na 3000mnv sredi atlasa, se zjutraj ne bom nikamor več odpeljal, pa poraja se mi vprašanje, če se bom sploh celo noč grel.

Kje boš tukaj dobil vtičnice za 10 avtomobilov, da bodo hitro napolnjeni za naslednjih 200 do 300km:

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Dobro si to napisal, bencin in nafta spadajo v tretji svet. Sej se tam verjetno ne bi odpravil niti z dcijem, tdijem ali pa ecoboostom.

Oberyn ::

BigWhale je izjavil:

Ce v pol ure 'natankas' za 500-600km je to za 95% ljudi dovolj dobro.

Pri teh vaših sintetičnih izračunih po mojem skromnem mnenju čisto preveč pozabljate na realnost. Prvo, pol ure za 600 km je malo pretirano, recimo 20 minut za 300 km. Ker zdaj polnimo 2 minuti za 1000 km, bo 20 minut za 300 km očitno močno povečalo frekvenco polnjenja, kar pomeni, da bo hkrati polnilo veliko več avtomobilov kot jih hkrati polni sedaj. Če vzameš enako število odjemnih mest, kot jih imamo sedaj za naftna goriva (ampak to je spet fantazija), bo za vsako odjemno mesto vedno neka vrsta. Pozabi na 20 minut, najprej boš 3 ure čakal na vrsto. Zdaj tega nihče ne jemlje v obzir, ker imamo 120 električnih avtomobilov.

Druga stvar je pa predpostavka, da bo večina ljudi polnila preko noči doma. Ne vem če bo šlo tako. Prvo, večina ljudi preko noči ne more pripeljati elektrike do svojega avta. V obširnih blokovskih naseljih po vseh večjih mestih to odpade. Količek na vsakem parkirnem mestu v masivnih blokovskih naseljih se zdi velika fantazija, sploh pa, kako to obračunati? Drugo, po mojem mnenju bo polnjenje iz domače vtičnice itak prepovedano, čim se masa EV malo poveča. Brez dvoma bo elektrika kot gorivo morala biti obdavčena več kot je sedaj, državni proračun se temu ne bo odpovedal, ni šans (se niti ne more). To je sicer možno obračunati z davkom na prevožene kilometre, vendar ima to slabe strani. S števci je možno manipulirati, pravzaprav danes to počnejo vsi. In dalje, tak davek bi imel letni obračun, kar je slabo, ker se ga ne da prilagajati z večjo ločljivostjo, kot sedaj pri naftnih gorivih na 2 tedna ali nekaj takega. Zato predpostavljam, da bo davek obračunan pri polnjenju, polnjenje iz hišne vtičnice bo prepovedano in tehnično onemogočeno. Potem odpadejo nočna polnjenja, na katera vsi računate, kar še poveča dnevno obremenitev odjemnih mest in tudi potrebno po odjemni moči za hkratna polnjenja.

Potem je pri vaših sintetičnih izračunih mogoče narobe še to, da odjem računate iz proizvodnje v smislu toliko in toliko na leto proizvedemo in toliko avtomobili na leto porabijo. Ja, ampak polnjenja ne bodo statistično enakomerno razpršena, temveč bodo nekatera obdobja bistveno bolj obremenjena kot druga. Pred lepimi vikendi v sezoni izletov in dopustov bodo vsi hoteli napolniti do 100% in to v petek po službi. To še poveča število odjemnih mest in odjemne moči, ki bo morala biti v rezervi. Kaj pa one množice, ki se 2 meseca valijo preko slo na hrvaško, tudi oni bodo rabili odjemna mesta. V glavnem, to so problemi, za katere ne kupim fraze "trg bo za to poskrbel, ko se bo pojavila potreba".

Saj drugače nimam nič proti EV in bi bil prav vesel enega uporabnega kosa za sprejemljivo ceno. Samo na glavo skakati v neke fašistične prepovedi, to mi pa ne diši preveč.

Utk ::

Prevec te skrbi. Tudi ce res prepovejo se bo na leto zamenjalo kakih 5 procentov avtov. Izracunat je treba samo kolk denarja gre zdaj za nafto brez davkov in kaj se da s tem denarjem zgradit v 20 letih. Po moje ogromno in sigurno vse kar je potrebno. Arabci so precej nesposobni pa s tem denarjem ogromno naredijo, se vec ga pa brez veze zagonijo. Kakorkoli zapravimo ta nas denar, ga bi tezko bolj neumno kot oni. Zakaj ga potem ne bi?

jan_g ::

@nebivedu
Za potovanja v Afriko oz. kamorkoli pri tako velikih razdaljah avto/jeep najameš. Nima smisla plačevati in vzdrževati take krave doma.

D3m ::

AC_DC je izjavil:

energetik je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Novi bencinarji s "skupnim vodom" tudi spuščajo NOx v zrak. Stari bencinarji so spuščali samo CO2 v zrak, NOx pa nič.

Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
Večje emisije proizvajajo le novi GDI oz. FSI motorji z direktnim vbrizgom. Revna mešanica->presežek kisika+lokalno višje temp = NOx.

Turbo bencinarji tudi.


Tudi.
|HP EliteBook|R5 6650U|

energetik ::

Se strinjam s temi pomisleki, ampak po mojem polnjenja vseeno ne bodo prepovedovali doma. Bi rekel da bo šlo za vgrajen in zaplombiran satelitski oddajnik za merjenje kilometrine, ki jo bomo plačali pri registraciji, in hude kazni ob odstranitvi/predelavi tega oddajnika. Recimo. Čeprav to spet ni OK, ker nekdo s SUV, ki se dnevno vozi pa klancih, bo porabil bistveno več kWh za isto kilometrino kot nek jajček na ravnini.
Ker če prepovejo polnjenje doma, to bistveno poslabša možnosti za prehod na EV vozila, saj bi moralo biti število hitrih polnilnih mest vsaj tako kot je zdaj za bencin, pri tem da bi bilo vsako vsaj ene 2-3x močnejše od Tesla SC. Kar bo itak potrebno, če bodo hoteli vsi v blokovskih naseljih preiti na EV.

Enostavno si nekateri težko predstavljate kakšno energijsko gostoto nudijo tekoča goriva in s kakšno hitrostjo se to energijo dovede v tank v primerjavi z elektriko in baterijami.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Utk ::

Ce bi ostal isti strosek kot je zdaj, bi elektricni avti tolk dvignili bdp da davkov od goriv ne bi nihce pogresal. Zdaj moras za 100 evrov davkov poslat 70 evrov sejkom, potem bi pa vseh 170 evrov krozilo po sloveniji ali vsaj evropi. Pa tudi od 170 evrov za elektriko je kar lep del davkov.

WarpedGone ::

Nisi dojel poante. Novodobni motor in menjalnik skupaj nimata 150kg, ti imaš pa samo baterij za 320kg. Torej si že tukaj orenk težji. Pa ker moraš the 7000 komadov baterij tudi nekam postavit, ti dodatno težo vzamejo še nosilci, ki morajo teh 320kg držat na avtu.


Ja in? Akademsko onaniranje na prazne številke.

Kljub višji/podobni teži se Tesla pelje in obnaša bolje kot nekaj lažji bencinar.
Niso vse v kg, bolj je pomembno kje so to ti kg locirani, kolk visoko od tal in kolk stran od dimenzijskega centra avtomobila.

Vzemi v eno roko kilsko kroglo, v drugo pa polkilski šrauf, dolžine ~20cm.
Obe roki sočasno vrti okrog navpične osi ter se čudi kako se pol lažji šrauf bol upira spremembam vrtenja kot težja krogla.
Zbogom in hvala za vse ribe

bambam20 ::

Invictus je izjavil:

[
Kot prvo, EV za 500-600 km je še precej daleč ...




Ni res. S teslo s pri hitrosti 70 km/h narediš 680 km..

Utk ::

Aha zdej vemo kako ti prides na 4 litre nafte s tono pa pol tezkim avtom.

krneki0001 ::

jan_g je izjavil:

@nebivedu
Za potovanja v Afriko oz. kamorkoli pri tako velikih razdaljah avto/jeep najameš. Nima smisla plačevati in vzdrževati take krave doma.


Zakaj bi si najemal terenca za par tednov, če ga pa imam lahko za stalno. Enkrat ga kupim, pa dam takrat zanj toliko kot da bi ga v afriki najel za 2 tedna. Potem ga pa poštimam in je za vedno v moji lasti. Najemanje je bedarija. Predrago, pa nimaš avta poštimanega tako kot ti hočeš.
Hkrati pa ga imam tudi za po ljubljani se vozit. Noben me ne izsili, tudi če se že kdo pripravi da bo, mu višina avta in železje spredaj potem da misliti in se umakne nazaj, kolesarji se ustavijo pri rdeči luči in ne zapeljejo v rdečo pred moj avto. Problemov nimam s parkranjem, lahko tudi na kakega električnega zapeljem, če se mi zdi, da je pregrd in ga je potrebno dodatno obdelat in mu spremenit obliko, pa sta potem dva parkirana na enem parkirnem mestu (prišparamo na parkirnih prostorih). :))

krneki0001 ::

Utk je izjavil:

Ce bi ostal isti strosek kot je zdaj, bi elektricni avti tolk dvignili bdp da davkov od goriv ne bi nihce pogresal. Zdaj moras za 100 evrov davkov poslat 70 evrov sejkom, potem bi pa vseh 170 evrov krozilo po sloveniji ali vsaj evropi. Pa tudi od 170 evrov za elektriko je kar lep del davkov.


Če je sodček 22 dolarjev in je v sodčku 159 litrov surove nafte, pride liter nafte nekje 13 centov in toliko dobita šejk in prevoznik za dostavo sodčka nafte do evrope. Potem pa pridejo tisti, ki so res požrtni in poberejo ogromno denarja od nas.

In ko bo veliko EV, bo enako. Proizvajalec elektrike bo dobil bore malo, največ bodo požrli posredniki in državne blagajne.

WarpedGone je izjavil:

Nisi dojel poante. Novodobni motor in menjalnik skupaj nimata 150kg, ti imaš pa samo baterij za 320kg. Torej si že tukaj orenk težji. Pa ker moraš the 7000 komadov baterij tudi nekam postavit, ti dodatno težo vzamejo še nosilci, ki morajo teh 320kg držat na avtu.


Ja in? Akademsko onaniranje na prazne številke.

Kljub višji/podobni teži se Tesla pelje in obnaša bolje kot nekaj lažji bencinar.
Niso vse v kg, bolj je pomembno kje so to ti kg locirani, kolk visoko od tal in kolk stran od dimenzijskega centra avtomobila.


Bencinar s ceno tesle se obnaša neprimerno bolje kot tesla.

bambam20 je izjavil:

Invictus je izjavil:

[
Kot prvo, EV za 500-600 km je še precej daleč ...




Ni res. S teslo s pri hitrosti 70 km/h narediš 680 km..


Na papirju. Pri -10 stopinjah celzija je to samo še 280km.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ampak sodcek ni 22 dolarjev, prevoz gor pa dol po svetu nekaj stane, tudi predelava, ki spet rabi nafto sama zase, in se kup posrednikov ja, ki jih pri elektriki skoraj da ni.

krneki0001 ::

Prevoz za cel tanker ne pride 1 cent po litru. Predelava tudi ni draga, par centov po litru. Najdražji so posredniki, ki nič ne naredijo samo žepi se jim napolnijo.

A tebi starša plačujeta elektriko? Daj poglej enkrat na položnico. Realna poraba elektrike je nekje 20% celotne vsote s položnice. Ostalo so davki, trošarine in provizije,...

Oberyn ::

energetik je izjavil:

Enostavno si nekateri težko predstavljate kakšno energijsko gostoto nudijo tekoča goriva in s kakšno hitrostjo se to energijo dovede v tank v primerjavi z elektriko in baterijami.

Jaz se tega dobro zavedam. Ko točim gorivo v mojega dizla, moj odjem energije v tistem času presega zmogljivost hidroelektrarne v Mostah pri Radovljici. Ravno zato pa imam vse te pomisleke.

Kar se pa tiče polnjenja iz domače vtičnice, tudi če bo dovoljeno (v kar dvomim), večina ljudi tega vseeno ne bo mogla izkoristiti. Ne vem, kakšen je delež ljudi, ki bivajo v velikih blokovskih naseljih, vendar nikakor ne more biti zanemarljiv. Taki pač iz domače vtičnice ne morejo polniti.

BigWhale ::

krneki0001 je izjavil:

Nisi dojel poante. Novodobni motor in menjalnik skupaj nimata 150kg, ti imaš pa samo baterij za 320kg. Torej si že tukaj orenk težji. Pa ker moraš the 7000 komadov baterij tudi nekam postavit, ti dodatno težo vzamejo še nosilci, ki morajo teh 320kg držat na avtu.


Novodobni motorji v Formuli 1 mogoce. V navadnih avtomobilih ima pa cel drive train kar vec kot 150kg. Ampak teza baterij oziroma motorja je pravzaprav nepomembna. Pomembna je teza celotnega avtomobila in kako hitro se lahko premika.

krneki0001 je izjavil:


Ne gre za vožnjo 1000km v enem kosu, ampak v večih dneh. V evropi ni problem natankat ali pa napolnit z elektriko. Kaj pa v
tretjem svetu? Recimo se odločim it čez cel Atlas po dolgem ali pa čez cele Karpate od romunije do ukrajine.


Ti pac ne spadas med 95% casual uporabnikov avtomobilov. A zdej bomo pa zarad se nehal ukvarjat z elektricnimi avtomobili?

Utk ::

krneki0001 je izjavil:

Prevoz za cel tanker ne pride 1 cent po litru. Predelava tudi ni draga, par centov po litru. Najdražji so posredniki, ki nič ne naredijo samo žepi se jim napolnijo.

A tebi starša plačujeta elektriko? Daj poglej enkrat na položnico. Realna poraba elektrike je nekje 20% celotne vsote s položnice. Ostalo so davki, trošarine in provizije,...

Predelava porabi 20 procentov energije zase. Plus place, masine in profit. Par centov ja, sej to je dost. Posrednikov pri elektriki pa ni kaj dost. In glih zarad tega, ker se iz 20 procentov poloznice za elektriko, ki je ze tako veliko nizja od goriva za en mesec, financira nek, tes in vse hidroelektrarne, plus vse zablode in provizije, je cisto jasno da se bi tudi iz denarja za surovo nafto komot naredila ena uboga nuklearka.

krneki0001 ::

Utk je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Prevoz za cel tanker ne pride 1 cent po litru. Predelava tudi ni draga, par centov po litru. Najdražji so posredniki, ki nič ne naredijo samo žepi se jim napolnijo.

A tebi starša plačujeta elektriko? Daj poglej enkrat na položnico. Realna poraba elektrike je nekje 20% celotne vsote s položnice. Ostalo so davki, trošarine in provizije,...

Predelava porabi 20 procentov energije zase. Plus place, masine in profit. Par centov ja, sej to je dost. Posrednikov pri elektriki pa ni kaj dost. In glih zarad tega, ker se iz 20 procentov poloznice za elektriko, ki je ze tako veliko nizja od goriva za en mesec, financira nek, tes in vse hidroelektrarne, plus vse zablode in provizije, je cisto jasno da se bi tudi iz denarja za surovo nafto komot naredila ena uboga nuklearka.


Teš se ni plačal iz tega. Kr poglej kdo je zabil več kot miljardo zanj?

Ahim ::

krneki0001 je izjavil:

A to pomeni, da je slabši izkoristek?


To vprasanje je nesmiselno na vec nivojih ... Si sploh pomislil, preden si stisnil gumb 'poslji'?

Seveda ne pomeni, da je izkoristek slabsi - izkoristek je boljsi, torej avto porabi manj goriva za enako kolicino proizvedene energije.

Cena za boljsi izkoristek pa je bolj kompleksno delovanje motorja in visja temperatura delovanja, pri kateri nastaja vec (bolj) skodljivih izpustov, kot so zgoraj omenjeni dusikovi oksidi.

krneki0001 ::

BigWhale je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

Nisi dojel poante. Novodobni motor in menjalnik skupaj nimata 150kg, ti imaš pa samo baterij za 320kg. Torej si že tukaj orenk težji. Pa ker moraš the 7000 komadov baterij tudi nekam postavit, ti dodatno težo vzamejo še nosilci, ki morajo teh 320kg držat na avtu.


Novodobni motorji v Formuli 1 mogoce. V navadnih avtomobilih ima pa cel drive train kar vec kot 150kg. Ampak teza baterij oziroma motorja je pravzaprav nepomembna. Pomembna je teza celotnega avtomobila in kako hitro se lahko premika.

Dej nehaj že nakladat. Kdaj si nazadnje kaj šraufal, da je bilo treba mašino ven vzet - recimo menjal sklopko?

Motor 2.0 v Subaru foresterju letnik 2001 (torej 15 let star) ima 95kg z vso navlako zraven. Zaradi dodatnega odgona za zadnji pogon in sredinskega diferenciala je pa menjalnik težak celih 55kg. Torej skupaj 150kg, pa je 4x4 vozilo. Menjalnik sam nesem brez problemov (sprobano v živo kak mesec nazaj, ko je kolega rabil ene kose).

In sedaj ti trdiš, da v ostale novodobne avtomobile dajejo težje motorje in težje menjalnike? Ker šparajho na materialih vsi, vgrajujejo sedaj več materiala?


BigWhale je izjavil:

krneki0001 je izjavil:


Ne gre za vožnjo 1000km v enem kosu, ampak v večih dneh. V evropi ni problem natankat ali pa napolnit z elektriko. Kaj pa v
tretjem svetu? Recimo se odločim it čez cel Atlas po dolgem ali pa čez cele Karpate od romunije do ukrajine.


Ti pac ne spadas med 95% casual uporabnikov avtomobilov. A zdej bomo pa zarad se nehal ukvarjat z elektricnimi avtomobili?


Sej ni noben rekel, da se ne smete ukvarjat. Je zaželjeno, da se vas čimveč ukvarja s tem, ker nekoč bodo tudi moje zahteve izpolnjene. Samo ne to početi na fašističen način, kot bi to rada nizozemska uvedla.

S tem, ko se bo vse skupaj razvijalo, se bo tudi fotovoltaika, ker boste svoje avtomobile začeli prekrivat s fotocelicami, da se bo že med vožnjo nazaj nekaj energije vrnilo.
Recimo sam imam sedaj trdo plato (sončni kolektorji) 120x75cm za napajanje akumulatorjev in napajanje kompresorskega hladilnika. Ta plata mi brez skrbi napaja 45W hladilnik ob sončnih dnevih. Ampak moram zato stati na mestu, jo sneti dol z avta, postavit na sonce, pazit, da se ne razsuje, ko je na avtu, se ne sme nič nanjo postavit, da je ne uničiš,....
Najbolj vesel bi bil, če bi namesto plat dobil lahko upogljivo plahto recimo 2x2m ali 2x3m, ki bi bila tako prožna, da bi jo zložil in postpravil kot sedaj šotorkso krilo. Ko pa bi jo rabil, bi jo položil čez streho strešnega šotora, kot zaščito, pa še filala bi mi akumulatorje in ostale naprave. Ampak zaenkrat je taka upogljiva plahta še zelo preveč draga.

sedaj imam to:

rad bi pa to, samo večje in cenejše:

in to:


Saj se plahta dobi v velikosti 3 x 2 metra, ampak cene so še tako visoke, da je celoten potovalni avto manj vreden od te plahte.

Zato se vi kr ukvarjajte s tem na veliko, da bodo nekoč cene nižje.

Zgodovina sprememb…

  • zavarovalo slike: gzibret ()

energetik ::

Oberyn je izjavil:

Kar se pa tiče polnjenja iz domače vtičnice, tudi če bo dovoljeno (v kar dvomim), večina ljudi tega vseeno ne bo mogla izkoristiti. Ne vem, kakšen je delež ljudi, ki bivajo v velikih blokovskih naseljih, vendar nikakor ne more biti zanemarljiv. Taki pač iz domače vtičnice ne morejo polniti.
Sigurno ni zanemarljiv, ampak bi rekel da precej velik delež. Verjetno bodo takrat šla za med stanovanja z lastniškimi parkirplaci z električnim stebričkom za polnjenje. Tam, kjer je že mest premalo, pa bodo cene stanovanj verjetno močno padle. Ja, bo še zanimivo dogajanje. Vsekakor pa še vsaj 20-30 let v SLO ne bodo možne kakšne prepovedi ICE vozil. Razen kot sem že rekel, ob izrednih izboljšavah baterij in izredni izboljšavi polnilne infrastrukture - da bi si tudi blokovci lahko nafilali EV v roku npr. pol ure pred vsako štacuno/bifejem/šolo/podjetjem.

krneki0001 ::

Ahim je izjavil:

krneki0001 je izjavil:

A to pomeni, da je slabši izkoristek?


To vprasanje je nesmiselno na vec nivojih ... Si sploh pomislil, preden si stisnil gumb 'poslji'?

Seveda ne pomeni, da je izkoristek slabsi - izkoristek je boljsi, torej avto porabi manj goriva za enako kolicino proizvedene energije.

Cena za boljsi izkoristek pa je bolj kompleksno delovanje motorja in visja temperatura delovanja, pri kateri nastaja vec (bolj) skodljivih izpustov, kot so zgoraj omenjeni dusikovi oksidi.


Prav imaš temu naj bi rekli napredek, ne izkoristek.
Prejšnje mašine so porabile nekaj več goriva, izpuščale so pa samo CO2 in H2O pri pravilno ogretem motorju, to spušča tudi človek in vsa živa bitja v zrak in ne eno ne drugo ni nevarno za nič (ker ni nobene povezave med CO2 in GW, razen v glavah debilov).

Sedaj pa zato, da imamo malo manjšo porabo spuščamo v zrak še goro dodatnih strupov, ki pa so mnogo bolj nevarni od CO2 in navadne vode. In temu celo pravimo napredek!
Če so že tako dobri v napredku, zakaj pa ostalih strupov ne probajo loviti in jih ne spuščati naokoli.

Golaz ::

krneki0001 je izjavil:

Prav imaš temu naj bi rekli napredek, ne izkoristek.
Prejšnje mašine so porabile nekaj več goriva, izpuščale so pa samo CO2 in H2O pri pravilno ogretem motorju, to spušča tudi človek in vsa živa bitja v zrak in ne eno ne drugo ni nevarno za nič (ker ni nobene povezave med CO2 in GW, razen v glavah debilov).

Sedaj pa zato, da imamo malo manjšo porabo spuščamo v zrak še goro dodatnih strupov, ki pa so mnogo bolj nevarni od CO2 in navadne vode. In temu celo pravimo napredek!
Če so že tako dobri v napredku, zakaj pa ostalih strupov ne probajo loviti in jih ne spuščati naokoli.


Imaš kakšen link z dokazi, da so starejši avtomobili v ozračje spuščali le H20 in CO2?

Člankov, ki potrjujejo domneve o globalnem segrevanju ozračja zaradi C02 in H20 je ogromno, poglej si ta dva:
https://www3.epa.gov/climatechange/ghge...
https://www.skepticalscience.com/empiri...
...

Sicer ste pa res eni čudni tiči, raje onesnažujete svoj dom, kot pa da bi čakali 20 minut več da se vam avto napolni. Kam se vsem tako mudi? Malo se sprostite.

kow ::

Nikoli ne cakam, da se mobitel polni, ker ga imam ves cas na polnilcu - tako doma, kot v sluzbi. Z avti je lahko popolnoma enako.

WarpedGone ::

Ne da je lahko enako, ampak je enako. Čakaš le, če hočeš met zastonj elektriko kar pomeni da se morš zapeljat nekam do javne polnilnice.
Dokler polniš doma, ne čakaš sploh nič. Tut par minut vsake dva tedna ne.
Zbogom in hvala za vse ribe

2CrazyFish ::

Pa še to ne. Ko greš v Hofer, Lidl, BTC, Rutar, itd, kjer imajo polnilnice, se pač priključiš in med nakupovanjem je avto poln. Tako da v praksi razmišljanje o bateriji in dosegu sploh pozabiš... Samo voziš... :)
The Big Boss @ http://EVSVET.eu

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:

Ne da je lahko enako, ampak je enako. Čakaš le, če hočeš met zastonj elektriko kar pomeni da se morš zapeljat nekam do javne polnilnice.
Dokler polniš doma, ne čakaš sploh nič. Tut par minut vsake dva tedna ne.

Tudi javne polnilnice ne bodo v končni fazi zastonj. Ker zastonj polnjenje se mora plačati tudi od mojih davkov ...

Zaenkrat je pa še lažje transportirati bencin kot elektriko.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

krneki0001 ::

Golaz je izjavil:


Imaš kakšen link z dokazi, da so starejši avtomobili v ozračje spuščali le H20 in CO2?

Nekateri pač ne dojamete, da je CO2 hrana za rastline in ne strup, ki nas uničuje.
Nekoč, ko je bilo celo več CO2 v zraku, so bila drevesa in ostalo rastlinje konkretno višje kot danes. Kar pomeni, da smo že nekoč bili na več CO2 in da zemlja ni imela s tem nobenih problemov. Torej CO2 ne dela škode. Škodo delajo druge zadeve. (ampak to je za drugo temo, odpri jo pa dokaži da nimam prav).

Golaz je izjavil:


Sicer ste pa res eni čudni tiči, raje onesnažujete svoj dom, kot pa da bi čakali 20 minut več da se vam avto napolni. Kam se vsem tako mudi? Malo se sprostite.


Ti to resno?

- moj avto (evro 3 standard):
CO2 Emissions: 215 g/km
NOx Emissions: 0 mg/km
- euro 6:
CO2 Emissions 153 g/km
NOx Emissions 25 mg/km

Če pa to primerjam z najnovejšim gnojfom 1.6TDI
CO2 Emissions 109 g/km
NOx Emissions 110 mg/km

Ali pa 2.0 TDI
CO2 Emissions 108 g/km
NOx Emissions 142 mg/km

Se tebi zdi normalno, da 15 let mlajši avto spušča večje strupe v zrak, kljub 3 razrede višjem EURO standard in nevemkakih vse filtrih vgrajenih?

energetik ::

2CrazyFish je izjavil:

Pa še to ne. Ko greš v Hofer, Lidl, BTC, Rutar, itd, kjer imajo polnilnice, se pač priključiš in med nakupovanjem je avto poln. Tako da v praksi razmišljanje o bateriji in dosegu sploh pozabiš... Samo voziš... :)
In potem greš v BTC po opravkih v 5+ štacun, in pri vsaki moraš opravit identifikacijo/priklop/odklop. Ali pa polnit na eni in pešaka po celem BTC.

2CrazyFish ::

Priznam, da se še nikoli nisem z avtom prevažal od trgovine do trgovine po BTCju :) Tistih 500 metrov zmoremo peš.
The Big Boss @ http://EVSVET.eu

krneki0001 ::

2CrazyFish je izjavil:

Priznam, da se še nikoli nisem z avtom prevažal od trgovine do trgovine po BTCju :) Tistih 500 metrov zmoremo peš.


Ti ja, večina mora pa parkirat na mestu za invalide, pa še to je že skoraj predaleč od vhoda v trgovino. Če bi se dalo bi svoj avto čisto pred vhod porinili.

Zgodovina sprememb…

WarpedGone ::

Pa še to ne. Ko greš v Hofer, Lidl, BTC, Rutar, itd, kjer imajo polnilnice, se pač priključiš in med nakupovanjem je avto poln. Tako da v praksi razmišljanje o bateriji in dosegu sploh pozabiš... Samo voziš... :)

Na teh javnih polnilnicah ornk EV ne bo nikoli poln. 20kW proti 100kWh bateriji je vsaj 5 ur časa. Pa so pogosto stvari manj kot 20kW.
Je pa to nekaj dodatnih km dosega.

Ampak pravi 'problem' oz. 'nevšečnost' je tole:
In potem greš v BTC po opravkih v 5+ štacun, in pri vsaki moraš opravit identifikacijo/priklop/odklop. Ali pa polnit na eni in pešaka po celem BTC.

oz v/izštekavanje kabla.

Še vrat ni več potrebno odklepat ker je pač bolš, če se avto zaklene sam.
Zato je ključno da zaživi tole.

Sam ne jokcat zaradi izgub, prosim, priti plis.
kWh namest 10 centov, košta 11centov, horroz!
Ne sploh če ti delajo klikerji.
Zbogom in hvala za vse ribe

krneki0001 ::

WarpedGone je izjavil:

Še vrat ni več potrebno odklepat ker je pač bolš, če se avto zaklene sam.
Zato je ključno da zaživi tole.

Sam ne jokcat zaradi izgub, prosim, priti plis.
kWh namest 10 centov, košta 11centov, horroz!
Ne sploh če ti delajo klikerji.



Jaz bi pa raje na vodikove celice. Zliješ 200 litrov vode v avto in se voziš 1000 kilometrov, pa greš spet tankat vodo in se voziš dalje.

Letos upam da pride kia končno ven na vodikove celice, kjer samo vodo dolivaš.

Invictus ::

WarpedGone je izjavil:


kWh namest 10 centov, košta 11centov, horroz!

To je 10% podražitev. Če bi se toliko podražil alkohol, bi bili Štajerci že na ulicah ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Golaz ::

krneki0001 je izjavil:


Nekateri pač ne dojamete, da je CO2 hrana za rastline in ne strup, ki nas uničuje.
Nekoč, ko je bilo celo več CO2 v zraku, so bila drevesa in ostalo rastlinje konkretno višje kot danes. Kar pomeni, da smo že nekoč bili na več CO2 in da zemlja ni imela s tem nobenih problemov. Torej CO2 ne dela škode. Škodo delajo druge zadeve. (ampak to je za drugo temo, odpri jo pa dokaži da nimam prav).

Ti to resno?

- moj avto (evro 3 standard):
CO2 Emissions: 215 g/km
NOx Emissions: 0 mg/km
- euro 6:
CO2 Emissions 153 g/km
NOx Emissions 25 mg/km

Če pa to primerjam z najnovejšim gnojfom 1.6TDI
CO2 Emissions 109 g/km
NOx Emissions 110 mg/km

Ali pa 2.0 TDI
CO2 Emissions 108 g/km
NOx Emissions 142 mg/km

Se tebi zdi normalno, da 15 let mlajši avto spušča večje strupe v zrak, kljub 3 razrede višjem EURO standard in nevemkakih vse filtrih vgrajenih?


Nekateri pač ne dojamete (ali pa nočete), da se s številom ljudi na svetu veča ogljikov odtis in manjša rastlinje. In če to dvoje združiš pride do eksponentnega višanja CO2 in H20 v naravi.

Seveda se mi zdi to normalno, tehnologija je pač šla naprej in na svetu je prevladal kapitalizem. Vsaki večji korporaciji je vseeno za okolje, glavno da imajo oni dobiček.

Ravno zato pa je potrebno čimprej preklopiti na električne avtomobile!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Stint

Oddelek: Na cesti
263179 (2237) jype
»

Na Švedskem odprli prvo elektrificirano cesto

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
208343 (5378) LeQuack
»

Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
27786784 (78708) AštiriL
»

Nizozemci uzakonili Net Neutrality

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
3217077 (14519) poweroff

Več podobnih tem