Novice » Znanost in tehnologija » Nizozemska se spogleduje s prepovedjo prodaje bencinskih in dizelskih avtomobilov
borisk ::
2CrazyFish ::
če jih polni polovica čez noč
1/2 je 500 000 * 5000 = 2 500 000 000 W oz 2500 MW (oz dobrih 3.5 trenutne NEK, če gre celotna proizvodnja v Slo el. omrežje).
Ne, ne, moj izračun je kar vredu. Polnijo se čez noč, torej 10 ur, za kar je potrebna moč 250MW.
Podatki o proizvodnji so od tukaj http://www.energetika-portal.si/statist...
Skupaj: 3453MW, torej se pogovarjamo o manj kot 10%... brez panike. :)
Plus, seveda, ne bodo vsi polnili le ponoči, torej se poraba še zmanjša.
The Big Boss @ http://EVSVET.eu
Zgodovina sprememb…
- spremenil: 2CrazyFish ()
tigrr ::
Zgoraj je nekdo omenil, da bi rabili še kako nuklearko ali dve.. ocena mi ni dala miru in sem šel preverit cifre.. izkaže se, da bi za pokrit potrebe transporta po električni en. potrebovali kakih 8 nukleark...
Takole nekako izgleda, z optimističnimi približki:
V SI imamo 1.4 mio registriranih vozil, povprečno menda (glede na stat. urad si) naredimo ca 15k km na leto. Pri tipični porabi 0.2 kWh/km (vir Tesla S) to znese 4.2 TWh energije letno. NEK proizvede ca. 0,5 TWh letno in smo že pri 8 nuklearkah..
Zdaj nej mi pa nekdo _lepo prosim_ razloži, kako je EV "sustainable", oz., kako bi lahko obstoječa goriva nadomestili z obnovljivimi viri.. Zaenkrat raje odmislim kolateralno škodo kopanja, transporta in reciklaže litija za akumulatorje, s tipično življ. dobo. 1000 polnilnih ciklov, prav tako je realno bistveno manjši doseg EV: link
Skratka, preden kolektivno zbezljamo v to novo lepo električno prihodnost, ne bi bilo slabo, da se vprašamo, kdo tu pije in kdo plača, in kako bi čez 30 let vse skupaj izgledalo.. Pa ne me narobe razumet, sem 100% zagovornik EV, ampak v trenutnem stanju tehnologije in elektroenergetike mi masovna uporaba EV bolj spominja na zabaviščni park z možnimi resnimi ekološkimi posledicami.. Tako da zaenkrat le prekrižam prste in čakam na prihod mikrofuzijskih generatorjev..
Takole nekako izgleda, z optimističnimi približki:
V SI imamo 1.4 mio registriranih vozil, povprečno menda (glede na stat. urad si) naredimo ca 15k km na leto. Pri tipični porabi 0.2 kWh/km (vir Tesla S) to znese 4.2 TWh energije letno. NEK proizvede ca. 0,5 TWh letno in smo že pri 8 nuklearkah..
Zdaj nej mi pa nekdo _lepo prosim_ razloži, kako je EV "sustainable", oz., kako bi lahko obstoječa goriva nadomestili z obnovljivimi viri.. Zaenkrat raje odmislim kolateralno škodo kopanja, transporta in reciklaže litija za akumulatorje, s tipično življ. dobo. 1000 polnilnih ciklov, prav tako je realno bistveno manjši doseg EV: link
Skratka, preden kolektivno zbezljamo v to novo lepo električno prihodnost, ne bi bilo slabo, da se vprašamo, kdo tu pije in kdo plača, in kako bi čez 30 let vse skupaj izgledalo.. Pa ne me narobe razumet, sem 100% zagovornik EV, ampak v trenutnem stanju tehnologije in elektroenergetike mi masovna uporaba EV bolj spominja na zabaviščni park z možnimi resnimi ekološkimi posledicami.. Tako da zaenkrat le prekrižam prste in čakam na prihod mikrofuzijskih generatorjev..
AC_DC ::
2CrazyFish
http://www.energetika-portal.si/statist...
Dejanska delovna moč elektrarn (MW), Slovenija, letno -> skupaj elektrarne Slo -> skupaj -> 2014
3453MW je "dejanska delovna moč elektrarn (MW), Slovenija, letno".
Kar pomeni da viri iz OVE na letni ravni (3453MW) zadoščajo za 1,38 noči polnjenja.
tigrr
Kakšne so letne izgube pri prenosu elektrike v Slo omrežjih ?
http://www.energetika-portal.si/statist...
Dejanska delovna moč elektrarn (MW), Slovenija, letno -> skupaj elektrarne Slo -> skupaj -> 2014
3453MW je "dejanska delovna moč elektrarn (MW), Slovenija, letno".
Kar pomeni da viri iz OVE na letni ravni (3453MW) zadoščajo za 1,38 noči polnjenja.
tigrr
Kakšne so letne izgube pri prenosu elektrike v Slo omrežjih ?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: AC_DC ()
2CrazyFish ::
Zdaj si me pa izgubil... nekaj je moč, drugo pa energija...???
The Big Boss @ http://EVSVET.eu
2CrazyFish ::
V SI imamo 1.4 mio registriranih vozil, povprečno menda (glede na stat. urad si) naredimo ca 15k km na leto. Pri tipični porabi 0.2 kWh/km (vir Tesla S) to znese 4.2 TWh energije letno. NEK proizvede ca. 0,5 TWh letno in smo že pri 8 nuklearkah..
Po teh podatkih
http://www.energetika-portal.si/statist...
Krško pridela 6.061TWh na leto. Torej 20x več od tvoje predpostavke. Skupaj pa v SLO 16.486 TWh, in potem 4.2TWh za prevoz ne izgleda več tako grozno. S tem da je to številka postavljena nekam 20 let v prihodnost. Jasno da ne bomo v 10 letih vsi na elektriki. Važno da se premika.
The Big Boss @ http://EVSVET.eu
energetik ::
Pa ne že spet o tem...
https://slo-tech.com/forum/t307663/p194...
Če bi šel še cel tovorni promet na elektriko, rabimo cca. 700MW 24/7. Če to zreduciraš na 10h ponoči, 1700MW. Potem rabiš za to moč zakupit rezervo za primer remonta/izpada.
Pogledati je treba, koliko moči IN energije je na voljo. Bazeni HE so ponoči večinoma prazni razen ob deževjih, zato do HE ne moreš dobiti kaj dosti več. NEK že zdaj dela 24/7 na polno.
TET-a ni več. TE-TOL je omejen s soproizvodnjo toplote pa že itak gre za par 10MW.
Torej bi dobil lahko tistih par 100MW iz TEŠ6 ponoči, če dela z znižano močjo. Pa par 100 iz TEB, kjer pa je elektrika _draga_.
Torej imamo nekaj od TEŠ6, drugo iz tujine (koliko časa bo še poceni energija)?
https://slo-tech.com/forum/t307663/p194...
Če bi šel še cel tovorni promet na elektriko, rabimo cca. 700MW 24/7. Če to zreduciraš na 10h ponoči, 1700MW. Potem rabiš za to moč zakupit rezervo za primer remonta/izpada.
Dejanska delovna moč elektrarn (MW), Slovenija, letno -> skupaj elektrarne Slo -> skupaj -> 2014?? Kaj ti bo inštalirana moč?
3453MW je "dejanska delovna moč elektrarn (MW), Slovenija, letno".
Pogledati je treba, koliko moči IN energije je na voljo. Bazeni HE so ponoči večinoma prazni razen ob deževjih, zato do HE ne moreš dobiti kaj dosti več. NEK že zdaj dela 24/7 na polno.
TET-a ni več. TE-TOL je omejen s soproizvodnjo toplote pa že itak gre za par 10MW.
Torej bi dobil lahko tistih par 100MW iz TEŠ6 ponoči, če dela z znižano močjo. Pa par 100 iz TEB, kjer pa je elektrika _draga_.
Torej imamo nekaj od TEŠ6, drugo iz tujine (koliko časa bo še poceni energija)?
Utk ::
hehe, na wikipediji je za NEK napisana mesečna proizvodnja kot letna. Jap, še en slab NEK pa je vse rešeno. Drobiž.
energetik ::
Evo sem šel mal posodobit izračune.
Bencina smo porabil 2014 (95+98+100 oktanc) 427 kiloton
Poenostavimo da je dizelskih avtov (brez tovornjakov) še enkrat toliko, torej skupne porabe za osebne avte imamo cca. 850 kiloton, kar je 10.000 TWh energije.
Predpostavimo cca. 20% izkoristek energije od tanka do koles, torej 2000TWh na kolesih. EV ima recimo s polnjenjem, izgubami in prenosom, koliko, 85% izkoristka elektrike iz vtičnice? Torej rabimo na leto dodatnih 2300TWh elektrike.
To je 270 MW 24/7 ali 645 MW v 10h ponoči. En NEK še torej.
Bencina smo porabil 2014 (95+98+100 oktanc) 427 kiloton
Poenostavimo da je dizelskih avtov (brez tovornjakov) še enkrat toliko, torej skupne porabe za osebne avte imamo cca. 850 kiloton, kar je 10.000 TWh energije.
Predpostavimo cca. 20% izkoristek energije od tanka do koles, torej 2000TWh na kolesih. EV ima recimo s polnjenjem, izgubami in prenosom, koliko, 85% izkoristka elektrike iz vtičnice? Torej rabimo na leto dodatnih 2300TWh elektrike.
To je 270 MW 24/7 ali 645 MW v 10h ponoči. En NEK še torej.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: energetik ()
Manu ::
nikolahodin je izjavil:
Bo manj denarja prišlo iz Nl v Savdsko Arabijo in s tem se bo nekoliko povečal procent lačnih arabcev.
Edini, ki je dojel bistva te politične odločitve Nizozemske.
Glavni namen prehoda na obnovljive vire energije je zmanjšanje financiranja bližnjega vzhoda, ki je zelo problematičen del sveta.
To je prvo in najpomembnejše. Spomnite se naftne krize v 70-ih. Pa napad na dvojčka v New Yorku s strani Osame bin Ladna, milijarderja iz Savdske Arabije. Največji problem človeštva se giblje okoli energije in bližnjega vzhoda.
Zahod se zato trudi postati čimbolj energetsko neodvisen. Drugi vidik te odločitve je čistejše okolje. Kar je lokalno gledano res. Sicer pa nobena trenutna energetska rešitev ni 100% čista. Potrebe po energiji pa se ne da kar odpraviti, saj brez nje sodobna civilizacija ne more obstati.
Bolje EV in denar ostane doma, kot pa bencinska in dizelska vozila in denar na bližnji vzhod.
Sredi spečih in nepazljivih je modrec buden in pazljiv -
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
po poti gre kot hiter konj, ki je prehitel šibko kljuse.
2CrazyFish ::
No, pa imamo le enake ševilke :)
Ja, še en NEK se sliši ogromen projekt, ampak ljudje si sploh ne predstavljajo da to pomeni nikoli več nihče v Sloveniji ne tanka uvožene nafte!!!
Ja, še en NEK se sliši ogromen projekt, ampak ljudje si sploh ne predstavljajo da to pomeni nikoli več nihče v Sloveniji ne tanka uvožene nafte!!!
The Big Boss @ http://EVSVET.eu
kow ::
Skratka, za 1 NEK, postopoma v 20 letih, kolikor rabis da zamenjas celo floto. Drobiz. Sploh, ker prisparas drugje zaradi mocnejse valute, ker vec ne uvazas nafte oz. naftnih derivatov. Drobiz, fantje, drobiz.
energetik ::
Vsekakor sem še za kakšen blok NEK, superchargerje na 20km, pa da nam prodajajo Tesle S za 15k€.
Sam od kje bo dnar pršu...
Sam od kje bo dnar pršu...
krneki0001 ::
Novo jedrsko postavit v piranski zaliv. Italjani bodo postavili plinski terminal, mi pa zraven postavimo jedrsko. Plin se mora segrevat, jedrska pa ohlajat in imamo pokrito tudi hlajenje jedrske in ogrevanje plina.
In imamo rešeno.
In imamo rešeno.
PrihajaNodi ::
Sam od kje bo dnar pršu... :|
To je dejansko super novica, ker bomo slovenci lahko kupovali poceni avtomobile tam kjer jih bodo zamenjali z elektricnimi. Ne pa sanjat da povprecni slovenc kar pricara 35k evrov, medtem pa jih 80% zivi doma pri starsih.
Sicer pa ravno sedaj so zaceli s to propagando ko zeli hrvaska vrtat luknje v sredozemlju.
Utk ::
Vsekakor sem še za kakšen blok NEK, superchargerje na 20km, pa da nam prodajajo Tesle S za 15k€.
Sam od kje bo dnar pršu...
Od kod pa pride zdaj denar za nafto. Skoraj vsako gospodinjstvo porabi več za gorivo kot za elektriko, pa se iz elektrike financira NEK, TEŠ, vse ostalo in še žice. Kako se potem ne bi iz denarja za gorivo zgradil še en JEK v 20 letih.
PrihajaNodi ::
Vsekakor sem še za kakšen blok NEK, superchargerje na 20km, pa da nam prodajajo Tesle S za 15kEUR.
Sam od kje bo dnar pršu...
Od kod pa pride zdaj denar za nafto. Skoraj vsako gospodinjstvo porabi več za gorivo kot za elektriko, pa se iz elektrike financira NEK, TEŠ, vse ostalo in še žice. Kako se potem ne bi iz denarja za gorivo zgradil še en JEK v 20 letih.
Seveda porabi vec za gorivo kot za elektriko ampak to je pisledica trosarin ne cena same nafte. Mislis da bo potem cena elektrike nespremenjena? Malo morgen. Dodaj temu se investicijo v vrednosti 30k + pa ze v startu prepricis taksno realizacijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PrihajaNodi ()
_dice7 ::
Še enega priključka k termo elektrarni nismo sposobni izvesti, eni bi pa kar nuklearke gradili :D
Eni hodite po oblakih, upam da ne boste kdaj imeli možnosti kakega vpliva na energetiko, ker smo v dveh letih copypasta južne afrike.
Eni hodite po oblakih, upam da ne boste kdaj imeli možnosti kakega vpliva na energetiko, ker smo v dveh letih copypasta južne afrike.
WarpedGone ::
Kako se potem ne bi iz denarja za gorivo zgradil še en JEK v 20 letih.
Milijon avtomobilov, 15k km letno = 15G km
Povprečna poraba 7l/100km => 1G l, cena bencina 1EUR/L => slovenci letno za gorivo plačamo 1 milijardo EUR.
Če nas polovica gre na štrom čez noč, je to 500M 'sproščenega' denarja letno, v 10ih letih 5 milijard.
To sta DVE novi jedrski elektrarni v 10ih letih, vsaka ranga 1 GW:
je projekt druge jedrske elektrarne naveden z naslednjimi ciljnimi letnicami: začetek leta 2013, zaključek 2023, cena 2 milijardi evrov.
EV kuri 200W/km, 500k EVjev pri 15k prevoženih letno skuri: 1500 GWh letno.
Enga 1 GW jedrska, ki deluje 99% časa, v enem letu proizvede 8000 GWh energije. Ampak plačali smo za dve,ki bosta dali 16.000GWh porabili bomo pa samo 1500,
ergo ne nucamo dat komplet celo razliko za izgradnjo JE, ampak samo 10%
Skratka: EV se splača tudi v absurdnem scenariju da nas gre polovica čez noč na štrom.
Zbogom in hvala za vse ribe
nikolahodin ::
nikolahodin je izjavil:
Bo manj denarja prišlo iz Nl v Savdsko Arabijo in s tem se bo nekoliko povečal procent lačnih arabcev.
Edini, ki je dojel bistva te politične odločitve Nizozemske.
Glavni namen prehoda na obnovljive vire energije je zmanjšanje financiranja bližnjega vzhoda, ki je zelo problematičen del sveta.
To je prvo in najpomembnejše. Spomnite se naftne krize v 70-ih. Pa napad na dvojčka v New Yorku s strani Osame bin Ladna, milijarderja iz Savdske Arabije. Največji problem človeštva se giblje okoli energije in bližnjega vzhoda.
Zahod se zato trudi postati čimbolj energetsko neodvisen. Drugi vidik te odločitve je čistejše okolje. Kar je lokalno gledano res. Sicer pa nobena trenutna energetska rešitev ni 100% čista. Potrebe po energiji pa se ne da kar odpraviti, saj brez nje sodobna civilizacija ne more obstati.
Bolje EV in denar ostane doma, kot pa bencinska in dizelska vozila in denar na bližnji vzhod.
Da dodam še malo k drugemu odstavku. Ko se je začela naftna kriza bi mi v Yu lahko razvili električni avto in bi s tem bili energetsko neodvisni od bljižnega vzhoda. Politična situacija je pa šla po tej poti, da smo imeli bencin na bone ali par in ne par ( lihi in sodi dnevi)sistem.
krneki0001 ::
nikolahodin je izjavil:
Bo manj denarja prišlo iz Nl v Savdsko Arabijo in s tem se bo nekoliko povečal procent lačnih arabcev.
Edini, ki je dojel bistva te politične odločitve Nizozemske.
Glavni namen prehoda na obnovljive vire energije je zmanjšanje financiranja bližnjega vzhoda, ki je zelo problematičen del sveta.
To je prvo in najpomembnejše. Spomnite se naftne krize v 70-ih. Pa napad na dvojčka v New Yorku s strani Osame bin Ladna, milijarderja iz Savdske Arabije. Največji problem človeštva se giblje okoli energije in bližnjega vzhoda.
Zahod se zato trudi postati čimbolj energetsko neodvisen. Drugi vidik te odločitve je čistejše okolje. Kar je lokalno gledano res. Sicer pa nobena trenutna energetska rešitev ni 100% čista. Potrebe po energiji pa se ne da kar odpraviti, saj brez nje sodobna civilizacija ne more obstati.
Bolje EV in denar ostane doma, kot pa bencinska in dizelska vozila in denar na bližnji vzhod.
Zakaj bi se sploh trudili postati neodvisni na tak hudo napačen način. Sesujmo bližnji vzhod v prafaktorje, ampak dobesedno. Ne bo več problemov z teroristi, pol miljarde manj bo lačnih, pa nafta bo tako naša in se ne bo treba več sekirat za obnovljive vire.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Manu ()
_dice7 ::
WarpedGone je izjavil:
Kako se potem ne bi iz denarja za gorivo zgradil še en JEK v 20 letih.
Milijon avtomobilov, 15k km letno = 15G km
Povprečna poraba 7l/100km => 1G l, cena bencina 1EUR/L => slovenci letno za gorivo plačamo 1 milijardo EUR.
Če nas polovica gre na štrom čez noč, je to 500M 'sproščenega' denarja letno, v 10ih letih 5 milijard.
To sta DVE novi jedrski elektrarni v 10ih letih, vsaka ranga 1 GW:
je projekt druge jedrske elektrarne naveden z naslednjimi ciljnimi letnicami: začetek leta 2013, zaključek 2023, cena 2 milijardi evrov.
EV kuri 200W/km, 500k EVjev pri 15k prevoženih letno skuri: 1500 GWh letno.
Enga 1 GW jedrska, ki deluje 99% časa, v enem letu proizvede 8000 GWh energije. Ampak plačali smo za dve,ki bosta dali 16.000GWh porabili bomo pa samo 1500,
ergo ne nucamo dat komplet celo razliko za izgradnjo JE, ampak samo 10%
Skratka: EV se splača tudi v absurdnem scenariju da nas gre polovica čez noč na štrom.
1+5=10, če izpustim še tisith +4.
Dejansko ne morem verjeti kako eni 'računate'. Ali je res taka kriza v intelektu?
Invictus ::
2CrazyFish je izjavil:
No, pa imamo le enake ševilke :)
Ja, še en NEK se sliši ogromen projekt, ampak ljudje si sploh ne predstavljajo da to pomeni nikoli več nihče v Sloveniji ne tanka uvožene nafte!!!
Pa uporabljaš uvožene baterije.
Pač Bližnji vzhod zamenjaš s Kitajsko ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."
http://goo.gl/2YuS2x
http://goo.gl/2YuS2x
::
Elektrika je bolj umazana energija, kot pa bencinski ali dieselski avtomobili. Pa vendar je ta korak smotrn na Nizozemskem, ki daje veliko na obnovljive vire in ugasa termoelektrarne. Ko bo dovolj energije iz obnovljivih virov, bo tudi lazje "dihanje" z elektricnimi pogoni, kot tudi v gospodinjstvih.
Ne glede na to, koliko je elektrika (ali ni) umazana je prednost že v tem, da svinjanje skoncentriraš v eni točki (npr. v Šoštanju), stran od mest, kjer prebivaš.
krneki0001 ::
je izjavil:
Elektrika je bolj umazana energija, kot pa bencinski ali dieselski avtomobili. Pa vendar je ta korak smotrn na Nizozemskem, ki daje veliko na obnovljive vire in ugasa termoelektrarne. Ko bo dovolj energije iz obnovljivih virov, bo tudi lazje "dihanje" z elektricnimi pogoni, kot tudi v gospodinjstvih.
Ne glede na to, koliko je elektrika (ali ni) umazana je prednost že v tem, da svinjanje skoncentriraš v eni točki (npr. v Šoštanju), stran od mest, kjer prebivaš.
Sej z motorji z notranjim izgorevanjem pa razpršiš in imaš veliko manjše svinjanje povsod naokoli. Je bolj enakomerno porazdeljeno.
A res misliš, da če samo na eni točki svinjaš, da do ostalih nič ne pride? Poglej kaj so si kitajci naredili iz okolja in zraka ter vod v svoji državi v zadnjih 30 letih. Pa imajo tudi skoncentrirano vse skupaj na par točk. Na 7% kitajske živi 90% kitajcev.
::
Lažje je držati pod nadzorom izpust ene TE kakor milijona avtov, starih od 0 do 40 let, s prevrtanimi DPF filtri in podobno.
Magic1 ::
Evo sem šel mal posodobit izračune.
Bencina smo porabil 2014 (95+98+100 oktanc) 427 kiloton
Poenostavimo da je dizelskih avtov (brez tovornjakov) še enkrat toliko, torej skupne porabe za osebne avte imamo cca. 850 kiloton, kar je 10.000 TWh energije.
Predpostavimo cca. 20% izkoristek energije od tanka do koles, torej 2000TWh na kolesih. EV ima recimo s polnjenjem, izgubami in prenosom, koliko, 85% izkoristka elektrike iz vtičnice? Torej rabimo na leto dodatnih 2300TWh elektrike.
To je 270 MW 24/7 ali 645 MW v 10h ponoči. En NEK še torej.
A si mogoče pozabil vštet 30% izgub na omrežju?
Magic
krneki0001 ::
je izjavil:
Lažje je držati pod nadzorom izpust ene TE kakor milijona avtov, starih od 0 do 40 let, s prevrtanimi DPF filtri in podobno.
Dizle prepoveš, bencinarji, tudi 40 let stari, pa niso problem.
_dice7 ::
Zanimivo da ti 'ljubitelji' okolja nič ne omenjajo plina. Le kaj je temu vzrok? Hmmmmm, ni dosti trendovsko ker Master Supreme Tribal Chief Obongo ne omenja?
Zgodovina sprememb…
- zavarovalo slike: gzibret ()
krneki0001 ::
Novi bencinarji s "skupnim vodom" tudi spuščajo NOx v zrak. Stari bencinarji so spuščali samo CO2 v zrak, NOx pa nič.
Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
Magic1 ::
To se ne ve zakaj plina nihče ne šmergla. Mogoče zato, ker so potrebne posodobitve premajhne in se nebi dalo dosti nakrast s takim novim biznisom?!?
Nove mašine dosežejo boljši izkoristek s tlakom, le ta pa proizvede NOx.
krneki0001 je izjavil:
Novi bencinarji s "skupnim vodom" tudi spuščajo NOx v zrak. Stari bencinarji so spuščali samo CO2 v zrak, NOx pa nič.
Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
Nove mašine dosežejo boljši izkoristek s tlakom, le ta pa proizvede NOx.
Magic
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Magic1 ()
matobeli ::
Torej je danes best p/p "eko" vozilo en star japanac z 2.0 in predelavo na plin
"Napredek" da ni večjega...
"Napredek" da ni večjega...
krneki0001 ::
To se ne ve zakaj plina nihče ne šmergla. Mogoče zato, ker so potrebne posodobitve premajhne in se nebi dalo dosti nakrast s takim novim biznisom?!?
krneki0001 je izjavil:
Novi bencinarji s "skupnim vodom" tudi spuščajo NOx v zrak. Stari bencinarji so spuščali samo CO2 v zrak, NOx pa nič.
Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
Nove mašine dosežejo boljši izkoristek s tlakom, le ta pa proizvede NOx.
Tlak nič ne proizvaja. Očitno pa bencin pod večjim tlakom drugače razpad, ali pa drugače razpada, ker je bil drugače izdelan in ima več drugačnih primesi.
energetik ::
Kakšnih 30%?Evo sem šel mal posodobit izračune.
Bencina smo porabil 2014 (95+98+100 oktanc) 427 kiloton
Poenostavimo da je dizelskih avtov (brez tovornjakov) še enkrat toliko, torej skupne porabe za osebne avte imamo cca. 850 kiloton, kar je 10.000 TWh energije.
Predpostavimo cca. 20% izkoristek energije od tanka do koles, torej 2000TWh na kolesih. EV ima recimo s polnjenjem, izgubami in prenosom, koliko, 85% izkoristka elektrike iz vtičnice? Torej rabimo na leto dodatnih 2300TWh elektrike.
To je 270 MW 24/7 ali 645 MW v 10h ponoči. En NEK še torej.
A si mogoče pozabil vštet 30% izgub na omrežju?
Na uč ocenjeno je v VN prenosnem sistemu cca. 50 MW izgub pri recimo 2GW odjema, torej slabe 3%.
Malo sem precenil le izkoristek EV, ki je po različnih virih tam okoli 70% (od vtičnice do koles, vključno s polnjenjem). Torej 330 MW 24/7 ali 780MW 10h ponoči.
energetik ::
krneki0001 je izjavil:
Novi bencinarji s "skupnim vodom" tudi spuščajo NOx v zrak. Stari bencinarji so spuščali samo CO2 v zrak, NOx pa nič.Večje emisije proizvajajo le novi GDI oz. FSI motorji z direktnim vbrizgom. Revna mešanica->presežek kisika+lokalno višje temp = NOx.
Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
krneki0001 ::
Torej je danes best p/p "eko" vozilo en star japanac z 2.0 in predelavo na plin
"Napredek" da ni večjega...
Lej, 15 let star japonc dela brez problemov, rezervni deli so poceni in že dost kvalitetno narejeni, da nimaš problemov. Predelava na plin, skupaj s homologacijo, pride 900 evrov in se voziš s porabo 10 litrov plina na 100km, kar pomeni 5.53€ na 100km prevoženih.
energetik ::
2CrazyFish je izjavil:
Po temle sodeč je res 30%.Malo bolj si preberi, kaj pomenijo cifre.
http://kazalci.arso.gov.si/?data=indica...
Govorili smo o tem, koliko MW več rabimo elektrike v omrežju, ne koliko premoga in urana rabimo več.
Izgub v omrežju (od praga elektrarne do vtičnice) je par %, piše tam v opombah.
krneki0001 ::
krneki0001 je izjavil:
Novi bencinarji s "skupnim vodom" tudi spuščajo NOx v zrak. Stari bencinarji so spuščali samo CO2 v zrak, NOx pa nič.Večje emisije proizvajajo le novi GDI oz. FSI motorji z direktnim vbrizgom. Revna mešanica->presežek kisika+lokalno višje temp = NOx.
Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
A to pomeni, da je slabši izkoristek?
Premalo bencina in preveč kisika - pomeni pregrevanje. Če mašina deluje stalno na taki mešanici, ti motorji ne bodo ravno dolgo časa delovali.
V starejših mašinah je taka mešanica povzročila topljenje batov (zato zasilni program vedno zaliva z bencinom).
_dice7 ::
krneki0001 je izjavil:
Torej je danes best p/p "eko" vozilo en star japanac z 2.0 in predelavo na plin
"Napredek" da ni večjega...
Lej, 15 let star japonc dela brez problemov, rezervni deli so poceni in že dost kvalitetno narejeni, da nimaš problemov. Predelava na plin, skupaj s homologacijo, pride 900 evrov in se voziš s porabo 10 litrov plina na 100km, kar pomeni 5.53€ na 100km prevoženih.
Samo plin izjemno osnsnažuje okolje. Avti na baterije dosti manj, ker je treba samo kuriti premog za elektriko, kopati litij...
krneki0001 ::
2CrazyFish je izjavil:
Po temle sodeč je res 30%.Malo bolj si preberi, kaj pomenijo cifre.
http://kazalci.arso.gov.si/?data=indica...
Govorili smo o tem, koliko MW več rabimo elektrike v omrežju, ne koliko premoga in urana rabimo več.
Izgub v omrežju (od praga elektrarne do vtičnice) je par %, piše tam v opombah.
V EU-27 je bilo končni rabi leta 2009 na voljo 71,6 % oskrbe z energijo (22,0 % se je izgubilo pri pretvorbi, 5,0 % zaradi rabe energetskega sektorja ter 1,4 % zaradi izgub v omrežju. Med državami je najbolj učinkovit Luksemburg, kjer je bilo končni rabi na voljo 94 % oskrbe z energijo, najmanj pa Malta, kjer se je izgubilo kar 52 % oskrbe z energijo (EEA, 2012).
matobeli ::
krneki0001 je izjavil:
Torej je danes best p/p "eko" vozilo en star japanac z 2.0 in predelavo na plin
"Napredek" da ni večjega...
Lej, 15 let star japonc dela brez problemov, rezervni deli so poceni in že dost kvalitetno narejeni, da nimaš problemov. Predelava na plin, skupaj s homologacijo, pride 900 evrov in se voziš s porabo 10 litrov plina na 100km, kar pomeni 5.53€ na 100km prevoženih.
Ni bilo mišljeno nič slabega, imam starega japonca, res dela, ni sicer še na plin, ker razmišljam da bi vzel enega drugega starega japonca z mejčken več konji...
Je pa vseeno bizarno kaj se danes v imenu "ekologije" počne.
krneki0001 ::
Saj vem da ni bilo mišljeno kot slabo. Jaz se točno tega držim. Če hočeš šparat, moraš resnično 15 let starega japonica kupit za do 2000€, vložit 900€ za plin in se vozit poceni naslednjih 10 let z njim.
perci ::
Za resno potovanje z EV potrebujemo brezžično polnjenje med vožnjo. To pa zahteva nekaj cestne infrastrukture.
Markoff ::
Jedrsko gorivo se je kar precej izkazalo na trgu. Prav tako se je izkazalo se en kup drugih goriv. A ljudje se vedno mecejo premog v peci in svinjajo. Tako v elektrarnah kot v domacih peceh. Pozimi ima clovek vcasih obcutek, da se vedno zivi v viktorijanskih casih.
Vcasih je kaksno stvar potrebno prepovedati.
Hja, premog morda kuri še par procentov ljudi. Avte na fosilna goriva pa uporablja preko 99% ljudi. Kako boš prepovedal nekaj, kar se masovno uporablja in za kar je alternativa precej slaba? Se ti ne zdi, da mora najprej obstajati smiselna alternativa, potem pa začneš stvari urejati bolj na trdo?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
krneki0001 ::
Še ena stvar. Primerljivo velik bencinar in EV bosta po teži 1:2.
Recimo Tesla ima 7000 komadov 18650 panasonicovih akumulatorčkov. En je težak 45.5g, kar znese nekje 320kg samo za akumulatorčke, kje so potem še žice za povezavo med njimi, prostora pa zasedejo akumulatorji cel poden od avta.
Recimo Tesla ima 7000 komadov 18650 panasonicovih akumulatorčkov. En je težak 45.5g, kar znese nekje 320kg samo za akumulatorčke, kje so potem še žice za povezavo med njimi, prostora pa zasedejo akumulatorji cel poden od avta.
AC_DC ::
krneki0001 je izjavil:
Novi bencinarji s "skupnim vodom" tudi spuščajo NOx v zrak. Stari bencinarji so spuščali samo CO2 v zrak, NOx pa nič.Večje emisije proizvajajo le novi GDI oz. FSI motorji z direktnim vbrizgom. Revna mešanica->presežek kisika+lokalno višje temp = NOx.
Kaj je vzrok, da tudi bencinar spušča sajaste delce v zrak?
Turbo bencinarji tudi.
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | StintOddelek: Na cesti | 3202 (2260) | jype |
» | Na Švedskem odprli prvo elektrificirano cestoOddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 8370 (5405) | LeQuack |
» | Slovenija po letu 2030 brez novih avtomobilov na nafto in bencin (strani: 1 2 3 4 5 6 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 87491 (79415) | AštiriL |
» | Nizozemci uzakonili Net NeutralityOddelek: Novice / Omrežja / internet | 17169 (14611) | poweroff |