Forum » Na cesti » Zimske gum poleti ???
Zimske gum poleti ???
GrimReaper ::
Bolje menjat zimske na tri leta vožnje čez celo leto, kot pa imeti letni in zimski komplet 6+ let.
Sam sem hotel povedat ravno to, da ne vem kje naj bi sploh prišparal, zimske 3 leta ali dva kompleta 5-6 let, cenovno druga opcija ni dosti dražja, ampak je precej boljša.
Zimske bodo 4. leto še vedno odlične, 5. leto še dovolj dobre, zimske čez celo leto bodo pa že 2. leto slabe, 3. leto pa že zanič. Dobre letne pa po mojih izkušnjah zdržijo 6-7 let, tudi 8. leto sem preživel brez večjih problemov, samo en ali dva manjša, kar pa ni dosti drugače zdaj z novimi.
Je pa ravno za take dileme zdaj Michelin Cross Climate.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
suncer ::
Hecno je ko nekateri trdijo da se zimska guma zapeče.
Hkrati pa pozabijo, da se je pekla pri vulkanizaciji v fabriki na 200 in še več °C.
S takimi idejami bi se zapekla tudi letna, pa tu ni še nobeden omenil da bi se.
Potem pa drugi trdijo da je taka kot radirka in da jo odnese v ovinkih.
A nobeden od teh tipov ne ve kako so mehke kakšne racing gume, ko jih zvoziš do kraja v manj kot 5000km.
Zdrsovanje v križiščih je zaradi slabega, mastnega in mokrega asvalta, ne zaradi slabih gum.
M+S guma pa ni nujno zimska in je brez problema lahko celoletna.
se mi zdi da nekateri tu gume kupujejo bolj po občutku kakor po specifikacijah.
Za tiste ki znajo brat je vse razloženo tule notri:
http://www.uniroyaltires.com/assets/pdf...
http://www.uniroyaltires.com/assets/pdf...
Hkrati pa pozabijo, da se je pekla pri vulkanizaciji v fabriki na 200 in še več °C.
S takimi idejami bi se zapekla tudi letna, pa tu ni še nobeden omenil da bi se.
Potem pa drugi trdijo da je taka kot radirka in da jo odnese v ovinkih.
A nobeden od teh tipov ne ve kako so mehke kakšne racing gume, ko jih zvoziš do kraja v manj kot 5000km.
Zdrsovanje v križiščih je zaradi slabega, mastnega in mokrega asvalta, ne zaradi slabih gum.
M+S guma pa ni nujno zimska in je brez problema lahko celoletna.
se mi zdi da nekateri tu gume kupujejo bolj po občutku kakor po specifikacijah.
Za tiste ki znajo brat je vse razloženo tule notri:
http://www.uniroyaltires.com/assets/pdf...
http://www.uniroyaltires.com/assets/pdf...
mitja73 ::
In kje vidite racunico da poleti vozite zimske namesto letnih?
Letne so namrec precej cenejse.
Letne so namrec precej cenejse.
suncer ::
Zna biti da je strošek premontaže večji kakor strošek izrabe gum.
Je namreč dvojni 2, za letne gor in za letne dol.
10EUR/kom za 4 gume = 40EUR
80EUR letno.
Je namreč dvojni 2, za letne gor in za letne dol.
10EUR/kom za 4 gume = 40EUR
80EUR letno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: suncer ()
Aston_11 ::
suncer ::
Če se boš svaljkal po lavi s tvojim avtom verjetno ne.
Za ostale civilne aplikacije pa so take temperature nedosegljive.
Za ostale civilne aplikacije pa so take temperature nedosegljive.
Aston_11 ::
Če se boš svaljkal po lavi s tvojim avtom verjetno ne.
Za ostale civilne aplikacije pa so take temperature nedosegljive.
Niti niso. Nisi nikoli videl, kako se zakadi za avtomobilom zaradi hudega zaviranja ali hudega pospeševanja? Ali pa recimo črno črne rise po asfaltu, ponavadi od zaviranja kamionov v kakšno ograjo? In potem kako zgleda površina take gume (sicer jo verjetno letna ne bi popolnoma nič bolje odnesla).
suncer ::
In kaj hočeš s tem povedati ?
Da če avto naredi totalko, gume potem niso več dobre za na nov avto ? Kaj drugega ?
Pri normalnem in ekstremnem zaviranju gume ne bodo dosegale takih temperatur.
Če zdrsavanjo pa seveda bodo, kar je pa pri ABS dandanes nemogoče.
Če si misliš zmišljevati neke ekstremne primere jih lahko napišeš za celo stran, samo to tebe bolj zanima kakor mene.
Da če avto naredi totalko, gume potem niso več dobre za na nov avto ? Kaj drugega ?
Pri normalnem in ekstremnem zaviranju gume ne bodo dosegale takih temperatur.
Če zdrsavanjo pa seveda bodo, kar je pa pri ABS dandanes nemogoče.
Če si misliš zmišljevati neke ekstremne primere jih lahko napišeš za celo stran, samo to tebe bolj zanima kakor mene.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: suncer ()
Aston_11 ::
Če si misliš zmišljevati neke ekstremne primere jih lahko napišeš za celo stran, samo to tebe bolj zanima kakor mene.To so povsem vsakdanji primeri in ne en na miljon let. Lej, če trdiš, da gume ne presežejo temperature pečenja, potem je sedaj čas, da poveč, da si se zmotil ali pa da poveš, kdaj je ne dosežejo. Ali pa se vleči ven, meni je vseeno, manipuliraj dalje.
In kaj hočeš s tem povedati ?Da če avto naredi totalko, gume potem niso več dobre za na nov avto ? Kaj drugega ?Saj ni težko. Par postovo višje ti vse piše. Boš že seštel.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Aston_11 ()
mitja73 ::
Še cenejš je letne imet skoz gor in ketne v prtljažnik. Ketne pridejo tolk kolkor je razlika za eno gumo med letno in zimsko.
Tk da vsi ki poleti zimske vozjo stran mečejo denar.
Tk da vsi ki poleti zimske vozjo stran mečejo denar.
energetik ::
In kje vidite racunico da poleti vozite zimske namesto letnih?Nisem opazil, da bi bile bistveno cenejše. Pri meni morda 2 €/gumo, seveda če vzamem dobro ocenjene po ADAC.
Letne so namrec precej cenejse.
Pri takih obremenitvah bo potem tudi letna presegla te temperature.Hkrati pa pozabijo, da se je pekla pri vulkanizaciji v fabriki na 200 in še več °C.Ti slučajno kaj garantira, da pri radiranju na asfaltu ne bo presegla tovarniške temperature?
Sem 3 poletja vozil zimske pri 2 avtih (pač okoliščine, dobil na rabljenih avtih), pa nisem opazil nič posebnega glede tekalne površine, ne neke blazne obrabe ne "zapečenosti". Opazil sem samo, da na mokrem boljše držijo kot katerekoli letne, ki sem jih imel.
Jaz vidim edino negativno stvar v tem, da jih očitno nekateri znucate toliko poleti, da imajo potem pozimi manjši profil in zato slabše grabijo v snegu. Ne pa neka "zapečenost".
suncer ::
Če si misliš zmišljevati neke ekstremne primere jih lahko napišeš za celo stran, samo to tebe bolj zanima kakor mene.To so povsem vsakdanji primeri in ne en na miljon let. Lej, če trdiš, da gume ne presežejo temperature pečenja, potem je sedaj čas, da poveč, da si se zmotil ali pa da poveš, kdaj je ne dosežejo. Ali pa se vleči ven, meni je vseeno, manipuliraj dalje.
In kaj hočeš s tem povedati ?Da če avto naredi totalko, gume potem niso več dobre za na nov avto ? Kaj drugega ?Saj ni težko. Par postovo višje ti vse piše. Boš že seštel.
Zakaj bi se motil, ker si se ti tako spomnil ?
Ker si ti tak tip da voziš z zategnjeno ročno ?
To koliko doseže guma na površini je irelevantno. Tistih par mm ki si jih "zažgal" pri "naglem pospeševanju in zaviranju" se bi izrabilo v naslednjih par tisoč km.
Če le nebi bila obraba večja od morebitne vulkanizacije, samo to ti tudi uide mimo ..
In tudi če doseže tako temperaturo je to za par sekund in ne za par minut.
Tako da mi ne govorit tvojih neumnosti če niti najmanj ne poznaš procesa.
Curing is the chemical cross-linking of rubber and vulcanizing agents, resulting in an elastomer. The outcome
of this reaction depends primarily on the amount and purity of the raw materials. Temperatures of up to 200 °C,
pressures exceeding 30 bar and long cycles ranging from a few minutes to several hours help to create
the unique properties of the final product rubber.
V običajni uporabi nimaš ne tlaka in ne temperature, kje si šele s časom.
Da ne omenjamo da so gume iz tovarne že zapečene.
Za racing aplikacije se gume držijo med rangom 160-200°C, imajo tipi in temperaturo in čas.
Na koncu je guma iztrošena zaradi obrabe, ne zaradi temperature.
WarpedGone je izjavil:
Pametnim jasno, ostali prosto palamudite svoje naprej.
Pametni berejo. Si prebral PDF ki sem ga prilimal ?
Odpornost na temperaturo je popolnoma svoj razred, ki ne spada pod to ali je guma zimska ali letna.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: suncer ()
m0LN4r ::
Torej tukaj šparate predvsem na nepredvidljivi varnosti, ker je "peka" med proizvodnjo isti učinek na gumo, kot poleti po proizvodnji na umazanem vročem asfaltu.
Strošek je edino to, da si par let nazaj kupiš 4 feltne. Maš dva kompleta in zamenjane v 15 minutah 2x letno.
Torej v bistvu pri montaži lahko v parih letih več prišparaš kot z vožnjo z zimskimi. Letne zdržijo 40-50.0000 trpljenja, medtem ko zimske sigurno pol manj. Skupaj nekje 70-80.000km Jaz sem lani vrgel zimske v smeti, pa so še imele dovolj profila, ampak komu se da šparati na varnosti? Šparaj drugje.
Mud+snow ?
Zna biti da je strošek premontaže večji kakor strošek izrabe gum.
Je namreč dvojni 2, za letne gor in za letne dol.
10EUR/kom za 4 gume = 40EUR
80EUR letno.
Strošek je edino to, da si par let nazaj kupiš 4 feltne. Maš dva kompleta in zamenjane v 15 minutah 2x letno.
Torej v bistvu pri montaži lahko v parih letih več prišparaš kot z vožnjo z zimskimi. Letne zdržijo 40-50.0000 trpljenja, medtem ko zimske sigurno pol manj. Skupaj nekje 70-80.000km Jaz sem lani vrgel zimske v smeti, pa so še imele dovolj profila, ampak komu se da šparati na varnosti? Šparaj drugje.
M+S guma pa ni nujno zimska in je brez problema lahko celoletna.
Mud+snow ?
https://ref.trade.re/38mvdvxm
Trade Republic 38MVDVXM
Trade Republic 38MVDVXM
Zgodovina sprememb…
- spremenil: m0LN4r ()
suncer ::
suncer ::
Torej tukaj šparate predvsem na nepredvidljivi varnosti, ker je "peka" med proizvodnjo isti učinek na gumo, kot poleti po proizvodnji na umazanem vročem asfaltu.
To peko mora prvo nekdo dokazat na mythbusterjih.
Do takrat je to samo en ljudski mit.
Izrabljene gume, zimske ali letne pa so tako ali tako za v smeti.
Par mm profila dol, razdalja +30% gor. Kaj še rabiš ..
Strošek je edino to, da si par let nazaj kupiš 4 feltne. Maš dva kompleta in zamenjane v 15 minutah 2x letno.
Torej moraš kupit 4 dodatne feltne in 8 gum.
Strošek montaže 8 gum
Prostor za hrambo v ugodnih pogojih
proti
0 dodatnih felten in 4 gume
Strošek montaže 4 gum
(Za ceno 4h dodatnih felten z gumami lahko nabaviš nove gume mnogo prej)
Najbolje je izbrati ene dobre letne s ketnami potem.
Nizkih temperatur in snega je čedalje manj, ketne pa pašejo tudi na druga vozila in jih imaš za nekaj časa.
Minus pa ta, da ketne založiš ko jih rabiš in nekaj ekstra prostora.
Kakor vem, prepovedi ni in vsi vozijo kar poželijo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: suncer ()
jalovec09 ::
Zimska gre boljš po blatu, travi, šodru, kot letna.
Ko je enkrat zimska vožena tekom poletja ni več dobra za zimo.
Po zakonu se lahko vozi z zimskimi/letnimi in s min. 1.6mm profila, če bi bile zimske res slabe, nevarne bi jih prepovedali.
Zvoziš do konca in kupiš druge, v nekih drugih državah so na avtu še 5x slabše gume, 5x slabši avti recimo Balkan.
Ko je enkrat zimska vožena tekom poletja ni več dobra za zimo.
Po zakonu se lahko vozi z zimskimi/letnimi in s min. 1.6mm profila, če bi bile zimske res slabe, nevarne bi jih prepovedali.
Zvoziš do konca in kupiš druge, v nekih drugih državah so na avtu še 5x slabše gume, 5x slabši avti recimo Balkan.
suncer ::
Na koncu je vprašanje bolj to.
Ali se splača imeti dvoje gum ali je bolje menjati gume preprosto tistih 20% prej.
Starajo se pa oboje.
Ali se splača imeti dvoje gum ali je bolje menjati gume preprosto tistih 20% prej.
Starajo se pa oboje.
matobeli ::
Na "koncu" je verjetno bolj vprašanje to:
Ali imam dovolj nesreče da bi mi dobra guma bo rešila življenje slaba pa ne.
Eni imamo raje boljše zavarovanje, pa čeprav plačamo več in verjetno ne bomo tega nikoli potrebovali.
Na koncu se itak hvalijo samo tisti ki so preživeli, kolk so "prišparali".
Ali imam dovolj nesreče da bi mi dobra guma bo rešila življenje slaba pa ne.
Eni imamo raje boljše zavarovanje, pa čeprav plačamo več in verjetno ne bomo tega nikoli potrebovali.
Na koncu se itak hvalijo samo tisti ki so preživeli, kolk so "prišparali".
jalovec09 ::
Na koncu nastradajo tisti z dobrimi gumami in solidnim avtom, povprečnim za 15000 evrov.
Problem je dobre gume, naš asfalt pa je slab, slabe gume veš da je asfalt slab, voziš previdno.
Problem je dobre gume, naš asfalt pa je slab, slabe gume veš da je asfalt slab, voziš previdno.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: jalovec09 ()
suncer ::
Na "koncu" je verjetno bolj vprašanje to:
Ali imam dovolj nesreče da bi mi dobra guma bo rešila življenje slaba pa ne.
Eni imamo raje boljše zavarovanje, pa čeprav plačamo več in verjetno ne bomo tega nikoli potrebovali.
Na koncu se itak hvalijo samo tisti ki so preživeli, kolk so "prišparali".
Na koncu vsi umremo. Nobeden ni še pobegnil:)
WarpedGone ::
Pametni berejo. Si prebral PDF ki sem ga prilimal ?
Vem kaj sm doživel s kvalitetno zimsko gumo - Bridgestone Blizzak LM25.
Poleti je dobro držala, razen pri močnejšem zaviranju pri visokih hitrostih je rahlo plesala levo desno po cesti. Nič strašnega a se je občutilo da ni ravno vrhunec stabilnosti in natančnosti. Ko je nastopila zima, je guma zgubljala stik s podlago ko nora. Pospeševanje iz semaforja v drugi se kolesa vrtijo v prazno. Profila je bilo še vedno 7mm.
Sedaj vozim Vredestein Wintrac Extreeme, ker gredo proti koncu življenja. Letne sm vrgu stran jeseni in se odloču da preskočim eno sezono letnih. Ponavlja se zgodba z blizzakom. Guma drži OK razen vob kakšnih močnejših zaviranjih pri višjih hitrostih.
Kako se bi obnašala pozimi ne bom več probal ampak bo jeseni na avtu nova zimska.
Občutek 'plesanja' ni težko razložit - višji in bol narezljan profil iz mehkejšega materiala, ki se posledično bolj zvija ob večji obremenitvi. Letna guma nima tolk narezljanosti in je trše sestave, zato manj zvijanja samega profila in manj plesanja.
Da je zimska guma manj odporna na visoke temperature kot letna si razlagam na podlagi lastne izkušnje kako zanič so bile tiste bridgstone blizzak potem ko sm jih vozil eno poletje. Lahko me seveda poskušate prepričat da je bila Bridgestone Blizak LM25 klump že kot nova in to ni postala šele po vsaj eni sezoni vožnje na visokih temp.
Zbogom in hvala za vse ribe
spawns ::
Sam isto vozim zimske gume skozi celo leto, menjam na tri leta. Za normalno vožnjo se obnesejo super, dežju malce slabše, ga pač ne pičiš čez ovinke po mokri cesti.
mitja73 ::
suncer ::
WarpedGone je izjavil:
Pametni berejo. Si prebral PDF ki sem ga prilimal ?
Vem kaj sm doživel s kvalitetno zimsko gumo - Bridgestone Blizzak LM25.
Poleti je dobro držala, razen pri močnejšem zaviranju pri visokih hitrostih je rahlo plesala levo desno po cesti. Nič strašnega a se je občutilo da ni ravno vrhunec stabilnosti in natančnosti. Ko je nastopila zima, je guma zgubljala stik s podlago ko nora. Pospeševanje iz semaforja v drugi se kolesa vrtijo v prazno. Profila je bilo še vedno 7mm.
Sedaj vozim Vredestein Wintrac Extreeme, ker gredo proti koncu življenja. Letne sm vrgu stran jeseni in se odloču da preskočim eno sezono letnih. Ponavlja se zgodba z blizzakom. Guma drži OK razen vob kakšnih močnejših zaviranjih pri višjih hitrostih.
Kako se bi obnašala pozimi ne bom več probal ampak bo jeseni na avtu nova zimska.
Občutek 'plesanja' ni težko razložit - višji in bol narezljan profil iz mehkejšega materiala, ki se posledično bolj zvija ob večji obremenitvi. Letna guma nima tolk narezljanosti in je trše sestave, zato manj zvijanja samega profila in manj plesanja.
Da je zimska guma manj odporna na visoke temperature kot letna si razlagam na podlagi lastne izkušnje kako zanič so bile tiste bridgstone blizzak potem ko sm jih vozil eno poletje. Lahko me seveda poskušate prepričat da je bila Bridgestone Blizak LM25 klump že kot nova in to ni postala šele po vsaj eni sezoni vožnje na visokih temp.
Torej lokalne anekdote.
Nobenega double blind testa, samo bluzenje v 3pm. Pričakovano.
Heisenberg ::
tudi sam, verjetno kot marsikdo, vozim tudi poleti zimske gume, ko so preslabe, da bi služile še eno zimo!
V tem ne vidim problema, vozim max 160-170km/h in prevozim okoli 30.000km z njimi čez leto (april-sredi nov.). Tako delam že leta in do danes brez problema
V tem ne vidim problema, vozim max 160-170km/h in prevozim okoli 30.000km z njimi čez leto (april-sredi nov.). Tako delam že leta in do danes brez problema
SuperVeloce ::
8 let sem vozil iste zimske gume in ko so me končno prepričali, da jih zamenjam, sem ugotovil, da nove letne na mojem referenčnem delu ceste držijo precej slabše. Tako da ...
Kaj se norca delaš... ne vem, kaj si vozil prej in kaj za vraga si kasneje gor dal, ampak še nevem kakšen roben primer tukaj ne bo držal.
Drugače pa, če zimske gume nimajo več globokega profila (zvijanje lamel itd), potem se pri tako malo kilometrih da preživeti eno poletje (po predpostavki, da itak kupuješ nove zimske jeseni). Pelješ bolj počasi in z večjo razdaljo na avtocesti. Sicer sem sam tudi to preizkusil lani zaradi finančnih razlogov, ampak se sam ne bom več šel tega.
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
SuperVeloce ::
Dolgo časa sem verjel, da je zimska poleti slaba. Ampak po nekaj prevoženih kompletih letnih in zimskih, ki sem jih sam nabavil in imel na svojem avtu, lahko še tako nabijate, da je zimska slaba. Ni.
Imam isto dimenzijo letne/zimske in točno vidim razliko. Vse letne, ki sem jih imel do zdaj, so bile na mokrem slabše od zimskih, pa četudi so nove in je bilo +20°. Na suhem približno enake.
Prepričala pa me je zadnjič moja, ki je res počasna voznica - ko sem zamenjal spomladi s Conti TS800 na 1 leto stare Nokian Line, je rekla zakaj tako spodrsava na vsakem semaforju (mokro). Pa speljuje res umirjeno.
Enako vidim tudi jaz, ko testiram zaviranje in speljevanje. Zimske grabijo, letne se vrtijo v prazno.
Tako da resno razmišljam, da bi vozil samo še na zimskih (naredim le 7000/leto) in bi jih menjal na cca. 3 leta.
Zadnje čase delam tako, da imam letne res samo za poletne mesece, torej nekje od 1. maja do konca septembra. V drugih mesecih se varnejše počutim na zimskih.
Mislim, da je tvoj problem bolj to, da za svojo dimenzijo ne dobiš ene fakin normalne gume. Takšen problem ima tudi moja mama na Fabii, same neke eko gume, mastni rondoji pa katastrofa. Edine dokaj normalne so bile uniroyalove rainexpert 3, ki pa jih je nenormalno hitro pobralo, kot bi zimske vozil. Pri ostalih avtomobilih na malo večjih gumah teh problemov sploh ni in se večinoma tehnica lepo prevesi k letnim gumam. Zakaj je tako, ne vem, ampak če nebi imel možnosti vožnje večih avtov na različnih dimenzijah (in posledično popolnoma drugih cenovnih razredih), ti sploh nebi verjel
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SuperVeloce ()
SuperVeloce ::
Moj bottom line ... dokler so gume okrogle, so ok. V vseh pogojih. Oznake so precej irelevantne, veliko bolj pomemben je način vožnje. Opažam tudi, da vsi, ki imate vozila s pogonom na pol koles, veliko več jamrate čez gume. Omislite si normalno prevozno sredstvo s pogonom na vsa kolesa in teh problemov kar naenkrat ne bo več.
Zaviral bo pa kdo, dedek mraz?
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
mitja73 ::
No ce komu letne med vsakim speljevanjem kr naenkrat spodrsavajo to pomeni samo to da ne zna normalno tako kot vecina ostalih vozit. Ne pomeni pa to da zato zimske boljse za poleti.
Unknown_001 ::
eric_cartman je izjavil:
Čedalje bolj se mi zdi, da tut če maš najboljšo gumo letno ali zimsko je naš asfalt tako zanič, da drsi ne glede na vse.
To se recimo opazi predvsem v BTCju na krožnih. Če še malo dež pada pred tem, tam nastane živa drsalnica, ne glede na znamko in vrsto gume.
Po mojih izkušnjah se ravno na zanič cesti pokaže razlika med dobro in slabo gumo. Ljubljana ima še luksuz napram tistem kar mamo v našem koncu.
https://www.google.si/maps/@45.85297,15...!3m6!1e1!3m4!1sm1ALuf-eClw4Rd7EIg_qHQ!2e0!7i13312!8i6656
Ladies an gentlemen. I presen you biser cest, kjer se samo moli da ti medenica ostane cela. V bistvu je trenutno stanje še slabše kot na slikah.
https://www.google.si/maps/@45.852885,1...!3m6!1e1!3m4!1sKOTlkDfILQihAkhN0aJCJQ!2e0!7i13312!8i6656
Še po kateremkoli makadamu je bolj varno peljat kot po tem. Se pozna razlika med zimsko in letno gumo tu sploh pri normalni hitrosti. Če zapeljaš v neravnino, ti zimsko gumo dobesedno potegne iz smeri, medtem ko z dobro letno dokaj solidno (z ogromno tresenja) prepelješ brez bojazni da bi ti avto v eno smer zaneslo na neravnini. Pa je bilo to opaženo že večkrat in to z gumami razreda višje kvalitete.
Pa so še slabši primeri, sam se ne spominm točno.
Wie nennt man einen Moderator mit der Hälfte des Gehirnis ?
Begabt
Begabt
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Unknown_001 ()
energetik ::
SuperVeloce je izjavil:
Mislim, da je tvoj problem bolj to, da za svojo dimenzijo ne dobiš ene fakin normalne gume. Takšen problem ima tudi moja mama na Fabii, same neke eko gume, mastni rondoji pa katastrofa. Edine dokaj normalne so bile uniroyalove rainexpert 3, ki pa jih je nenormalno hitro pobralo, kot bi zimske vozil. Pri ostalih avtomobilih na malo večjih gumah teh problemov sploh ni in se večinoma tehnica lepo prevesi k letnim gumam. Zakaj je tako, ne vem, ampak če nebi imel možnosti vožnje večih avtov na različnih dimenzijah (in posledično popolnoma drugih cenovnih razredih), ti sploh nebi verjelMorda imaš prav, imam 185/65/14. Zame niso nobene letne dovolj mehke, vse vržem stran s 6mm profila, ko ratajo po 4-5 letih totalni obup na mokrem. Pa tudi ko so nove niso kaj dosti boljše.
Ko pa dam gor zimske (prej UG7+, zdaj TS800) samo gledam, kaj to lima na mokrem.
jalovec09 ::
Zimska je tako zanič že tretjo sezono a ni boljš jo skurit tekom poletja pa si nove zimske nabavit.
globoko grlo ::
suncer tnx za linke
zdej pa folk, hitr brat in se kj novga naučit
zdej pa folk, hitr brat in se kj novga naučit
Gigabyte B460M DS3H | I5 - 10400F | 16GB | 6700XT | P2 m.2 500GB
GrimReaper ::
SuperVeloce je izjavil:
Vse letne, ki sem jih imel do zdaj, so bile na mokrem slabše od zimskih, pa četudi so nove in je bilo +20°. Na suhem približno enake.
Mislim, da je tvoj problem bolj to, da za svojo dimenzijo ne dobiš ene fakin normalne gume. Takšen problem ima tudi moja mama na Fabii, same neke eko gume, mastni rondoji pa katastrofa. Edine dokaj normalne so bile uniroyalove rainexpert 3, ki pa jih je nenormalno hitro pobralo, kot bi zimske vozil. Pri ostalih avtomobilih na malo večjih gumah teh problemov sploh ni in se večinoma tehnica lepo prevesi k letnim gumam. Zakaj je tako, ne vem, ampak če nebi imel možnosti vožnje večih avtov na različnih dimenzijah (in posledično popolnoma drugih cenovnih razredih), ti sploh nebi verjel
Za marec, april, pa oktober, november lahko zatrdim da so zimske po mokrem boljše od letnih, res veliko bolj sigurno vozim.
Mogoče tudi da obstaja kakšna dobra letna guma za po mokrem, ampak v mojem primeru, Dunlop Sport Maxx RT 205/55/16 in Conti TS830 195/65/15, ni primerjave.
Dunlop sem dvakrat še upal probat tako da sem pritisnil čez mokro krožno (seveda tisto brez robnikov), ampak ko so enkrat spustile, sem komaj ujel avto, dočim s Conti ni nobenega problema, lepo postopoma izgubljajo oprijem in ga tudi takoj dobiš nazaj.
Dokler so normalni ovinki gre tudi z letnimi, recimo da vozim na 90% napram suhi cesti, enako tudi z zimskimi. Ampak ko enkrat močneje sukaš volan (v glavnem krožna, pa en ovinek poznam kjer je že na suhem slab oprijem), pa grabijo edino lamele pri zimskih gumah.
Pa pri speljevanju v prvi, že na suhem, moraš z letnimi precej bolj pazit, že 3000 obratov je dovolj da se začnejo vrtet.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
GrimReaper ::
Zimska je tako zanič že tretjo sezono a ni boljš jo skurit tekom poletja pa si nove zimske nabavit.
Moje TS830 so ble 4. sezono tako na oko rečeno na nekje 80-90% novih, nisem opazil nekega poslabšanja. Jih bom pa primoran vozit še 5. sezono, ampak ker se zavedam da niso več nove, mislim da ne bo problemov.
Ne vem zakaj bi kuril zimske gume poleti, če imaš letne že zanič, moraš v vsakem primeru enkrat nabavit nove. Sploh pa če imaš tako kot sam 15 in 16", ni šans da se vozim na balonih še 2/3 leta, komaj čakam na 15. marec (letos sem jih že 13.3., ker je bila bolj švoh zima) da dam gor letne.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W
matobeli ::
Imam tudi jaz zimske kontije, vedno pustim zimske malo dlje, ker konec marca lahko še kakšen sneg pade. ene dve furi na šiht sta pa bili po prvi vročini (april?), grabile so kot nore, ampak bi se tudi hitro uničile, so kar dost mehke. Da bi se zdej fural z njimi mi pa ne pade na misel. Jih na zimo samo stran še vržem.
Prav tako imam v isti dimenziji (195/65/15) letne PremiumContact5 in zaenkrat držijo dobro, pri hitrem speljevanju po mokrem lahko malo spodrsnejo ampak hitro najdejo grip. Med vožnjo pa me še niso razočarale. Tudi če ni najbolj športen presek se zelo lepo držijo.
Prav tako imam v isti dimenziji (195/65/15) letne PremiumContact5 in zaenkrat držijo dobro, pri hitrem speljevanju po mokrem lahko malo spodrsnejo ampak hitro najdejo grip. Med vožnjo pa me še niso razočarale. Tudi če ni najbolj športen presek se zelo lepo držijo.
Olórin ::
Imam tudi jaz zimske kontije, vedno pustim zimske malo dlje, ker konec marca lahko še kakšen sneg pade. ene dve furi na šiht sta pa bili po prvi vročini (april?), grabile so kot nore, ampak bi se tudi hitro uničile, so kar dost mehke. Da bi se zdej fural z njimi mi pa ne pade na misel. Jih na zimo samo stran še vržem.
Prav tako imam v isti dimenziji (195/65/15) letne PremiumContact5 in zaenkrat držijo dobro, pri hitrem speljevanju po mokrem lahko malo spodrsnejo ampak hitro najdejo grip. Med vožnjo pa me še niso razočarale. Tudi če ni najbolj športen presek se zelo lepo držijo.
Vprašanje kje voziš. V goratem svetu, kjer je asfalt relativno "hladen" tudi poleti ali po obali kjer asfalt poleti segreje na temperaturo daleč čez 40 *C.
Namreč če ima asfalt tam okoli 20*C boš z gumami nekoliko drsel ampak še vedno pa boš imel nek manjši oprijem. Pri temperaturi čez 40*C pa bo tako, kot da bi se vozil po mokrem betonu.
Zimske gume boš tudi povsem uničil, če jih boš vozil poleti. Pač niso narejene za take temperature zato bodo zaradi vožnje pri teh temperaturah postale trde, skoraj plastične. Skratka uničene.
Res pa je, da če veš da imaš tako slabe gume (zimske gume poleti), lahko pač znižaš hitrost vožnje in izredno povečaš varnostno razdaljo (recimo vsaj 3x daljšo), da boš lahko še vedno vozil varno.
Za ljudi, ki delajo zelo malo kilometrov (pod 20.000 letno) priporočam uporabo dobrih "vsesezonskih" pnevmatik. Čeprav je resnica da ko dobre vsesezonske pnevmatike stanejo točno toliko kot nakup zimskih + letnik pnevmatik, tako da je nakup takih v bistvu zelo neumen.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
TESKAn ::
Res pa je, da če veš da imaš tako slabe gume (zimske gume poleti), lahko pač znižaš hitrost vožnje in izredno povečaš varnostno razdaljo (recimo vsaj 3x daljšo), da boš lahko še vedno vozil varno.
Finta je v tem, da vecino casa tudi slabe gume dobro drzijo. Ko ugotovis, da so zanic, imas ponavadi par sekund do trka z necim, s cimer si ne zelis trcit.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.
Olórin ::
ja, vem. Zato ne morem razumeti zakaj se ljudje vozijo z zimskimi gumami poleti. Ali letnimi pozimi.
Mislim.. to je strošek okoli 250 EUR na vsakih 5 let. Če imaš denar za nakup avta, ti teh 250 EUR na vsakih 5 let za nakup enih povprečnih letnih/zimskih gum ne bi smelo predstavljat prav nobenega stroška.
edit.: če si kupil avto, ki ima gume dražje od 250 EUR si pač zajebal že v štartu in kupil avto s precenjenim potrošnim materialom.
Zato mi ne jokat da se bilokomu zdi škoda plačati 500 EURza letne in 500 EUR za zimske. Boo fucking hoo, bi pač pri nakupu vozila uporabljal možgane in izbral ustreznejšo dimenzijo platišč+pnevmatik.
Mislim.. to je strošek okoli 250 EUR na vsakih 5 let. Če imaš denar za nakup avta, ti teh 250 EUR na vsakih 5 let za nakup enih povprečnih letnih/zimskih gum ne bi smelo predstavljat prav nobenega stroška.
edit.: če si kupil avto, ki ima gume dražje od 250 EUR si pač zajebal že v štartu in kupil avto s precenjenim potrošnim materialom.
Zato mi ne jokat da se bilokomu zdi škoda plačati 500 EURza letne in 500 EUR za zimske. Boo fucking hoo, bi pač pri nakupu vozila uporabljal možgane in izbral ustreznejšo dimenzijo platišč+pnevmatik.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
oemdzi ::
Mislim... vsi pišete te stroške gum, kot da si jih vsi 2x letno sami montirajo in centrirajo na feltnah oz. stroškov premontaže ni...
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*
Olórin ::
25 EUR na premontažo. To je 50 EURna leto, 250 EUR v petih letih. Torej v 5 letih daš 250 EUR za letne gume, 250 EUR za zimske gume in 250EUR za premontažo. Skupno 750 EUR za gume. V 5 letih.
To je 150 EUR na leto za gume. Resno se vam to zdi drago?! Kako za božjo voljo ste potem kupili avtomobile vredne vsaj 10.000 EUR?!
Kako jih registrirate vsako leto?
Kaj je stanje v državi res tako klavrno?
dodatek.: 25 EURza premontažo gum sem računal ker smatram da je govora o revežih, ki ne morejo plačati premontaže za aluminijasta platišča.... Namreč, če si lahko privoščiš nadstandard in montiraš alu platišča, potem pa praviš kako drago je menjavat gume vsako sezono, si naravnost trapast.
To je 150 EUR na leto za gume. Resno se vam to zdi drago?! Kako za božjo voljo ste potem kupili avtomobile vredne vsaj 10.000 EUR?!
Kako jih registrirate vsako leto?
Kaj je stanje v državi res tako klavrno?
dodatek.: 25 EURza premontažo gum sem računal ker smatram da je govora o revežih, ki ne morejo plačati premontaže za aluminijasta platišča.... Namreč, če si lahko privoščiš nadstandard in montiraš alu platišča, potem pa praviš kako drago je menjavat gume vsako sezono, si naravnost trapast.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
AapocalypseE ::
Na 1nadan, kuponko, ipd... strani ponujajo bone ob menjavanju iz letnih na zimske in obratno za 15€ do 16col, tako da to sploh ni drago.
Delajo pa eni letno po 30-40k km, tisti pa letno menjavajo gume in je druga zgodba.
Drugače pa si je najlažje kupit avto na leasing in potem maš vsaki mesec obroke za leasing in dražje zavarovanje zaradi kaska.
Potem pa ni denarja za servisiranje avta in menjavo gum itd...
Je pa klavrno v naši državi in mislim, da bo vedno slabše na žalost.
Delajo pa eni letno po 30-40k km, tisti pa letno menjavajo gume in je druga zgodba.
Drugače pa si je najlažje kupit avto na leasing in potem maš vsaki mesec obroke za leasing in dražje zavarovanje zaradi kaska.
Potem pa ni denarja za servisiranje avta in menjavo gum itd...
Je pa klavrno v naši državi in mislim, da bo vedno slabše na žalost.
Olórin ::
jaz delam okoli 50-60k letno z osebnim vozilom. Pogosto čez vikend naredim 2000 km.
Gume menjavam na 3 leta, ker kupim kvalitetne gume in vozim tako, da jih ne menjam vsako sezono.
In ne, če o zadevi razmisliš in narediš pametno, prideš zelo poceni skozi. Sem montiral na vozilo zelo popularno dimenzijo pnevmatik tako da za Bridgestone plačam okoli 70 EUR na gumo, montirano na kovinska platišča. Montirano na avto višjega razreda.
Imam pa prijatelje, ki dajo najdražjo dimenzijo na avto in kupijo aluminijaste feltne, potem pa je problem, ko morajo kupiti gume in se držijo za glavo ja. Imajo pa seveda avto nižjega razreda, tako da si nekako povečujejo spolovilo s tem, da imajo kvazi lepe feltne.
Gume menjavam na 3 leta, ker kupim kvalitetne gume in vozim tako, da jih ne menjam vsako sezono.
In ne, če o zadevi razmisliš in narediš pametno, prideš zelo poceni skozi. Sem montiral na vozilo zelo popularno dimenzijo pnevmatik tako da za Bridgestone plačam okoli 70 EUR na gumo, montirano na kovinska platišča. Montirano na avto višjega razreda.
Imam pa prijatelje, ki dajo najdražjo dimenzijo na avto in kupijo aluminijaste feltne, potem pa je problem, ko morajo kupiti gume in se držijo za glavo ja. Imajo pa seveda avto nižjega razreda, tako da si nekako povečujejo spolovilo s tem, da imajo kvazi lepe feltne.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
AapocalypseE ::
Ponavadi dobre gume držijo 30-40k km in jih je treba menjat.
Tebi pa očitno 50-60k km.
Zgleda maš unikatne gume...
Tebi pa očitno 50-60k km.
Zgleda maš unikatne gume...
Olórin ::
30.000 km da zdržijo gume?! Kako za božjo voljo, potem bi jih moral jaz uničiti v pol leta.
No saj morda bi jih, ko sem bil še mladi voznik. Ko pa to nisi več pa se pričakuje da že znaš dobro voziti in da jih ne uničiš tako hitro.
Moraš pa vedeti, da imaš gume, ki zdržijo malo, ker so "kao dirkalne gume" in inaš gume, ki zdržijo nenormalno dolgo, ker so enostavno pretrde.
Imaš pa tudi gume, namenjene ljudem ki delajo ogromno kilometrov. Takšne gume pogosto začnejo delati 100% šele ko jih lepo segreješ.
No, dovolj za danes. lepo zgrizite komentarji vsi ki si nočete privoščiti dveh kompletov gum, imate pa vseeno denar za pivo in cigarete.
No saj morda bi jih, ko sem bil še mladi voznik. Ko pa to nisi več pa se pričakuje da že znaš dobro voziti in da jih ne uničiš tako hitro.
Moraš pa vedeti, da imaš gume, ki zdržijo malo, ker so "kao dirkalne gume" in inaš gume, ki zdržijo nenormalno dolgo, ker so enostavno pretrde.
Imaš pa tudi gume, namenjene ljudem ki delajo ogromno kilometrov. Takšne gume pogosto začnejo delati 100% šele ko jih lepo segreješ.
No, dovolj za danes. lepo zgrizite komentarji vsi ki si nočete privoščiti dveh kompletov gum, imate pa vseeno denar za pivo in cigarete.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Olórin ()
oemdzi ::
Tako ja, kar na pamet... Imam leasing, 10k vreden avto, še kolk km delam veste
p.s. Vozim opel astro 1.4 letnik 1998, vredna glih 500 eur. Glede na to da ni šihta, so mi gume zadnja stvar v katero mislim vlagati, po drugi strani te pa na razgovoru še vedno vprašajo ali imaš lasten prevoz, pa tudi sicer mislim, da če se znebim avta, za 500 eur nikoli ne kupim nekaj tako ohranjenega oz. preverjenega (točno vem kaj se je z njim dogajalo). Jebiga, pač 6let stare gume zdržijo tistih nekaj tisoč letno, zavarovanje je pa po kilometrih, tako da še kar poceni pridem skozi.
p.s. Vozim opel astro 1.4 letnik 1998, vredna glih 500 eur. Glede na to da ni šihta, so mi gume zadnja stvar v katero mislim vlagati, po drugi strani te pa na razgovoru še vedno vprašajo ali imaš lasten prevoz, pa tudi sicer mislim, da če se znebim avta, za 500 eur nikoli ne kupim nekaj tako ohranjenega oz. preverjenega (točno vem kaj se je z njim dogajalo). Jebiga, pač 6let stare gume zdržijo tistih nekaj tisoč letno, zavarovanje je pa po kilometrih, tako da še kar poceni pridem skozi.
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*
AapocalypseE ::
Olórin, ko malo pomislim, imaš ti verjetno večina AC in zato lahko toliko narediš, če pa bi se moral po mestu in lokalnih cestah po ovinkah vozit pa bi videl koliko km bi naredil.
SuperVeloce ::
Tudi po avtocesti se moraš voziti 90-100, če želiš nizko obrabo. Brez skrbi da pri 140-150 je občutno večja in povsem primerljiva s kakšno drugo relacijo dinamične vožje
ryzen 5900x, MSI 5700xt Gaming X, 2x16GB 3600CL16, 850evo+860qvo, Fractal Mini C
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Menjava pnevmatik po 15. 11. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 24475 (20168) | Buggy |
» | Staranje zimskih gum (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 11086 (9201) | GrimReaper |
» | Zimske vs. poletne gume (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Na cesti | 36365 (31262) | m0LN4r |
» | gume nove letne ok? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25591 (22957) | krneki0001 |
» | Zimske gume poleti (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 34769 (31910) | SuperVeloce |