» »

Garancija pri spletnem trgovcu

Garancija pri spletnem trgovcu

1 2
3
»

St235 ::

Okapi - Ravno zaradi poljubnih podaljšanj garancije in tako direktnega goljufanja proizvajalcev, praviloma zadostuje račun, s samim garancijskim listom, če prav 5x poštempljanim in podpisanim, brez računa, ne dobiš garancijske usluga ali pa servis od trgovine zahteva kopijo računa za reklamiran izdelek.


Spet nakladaš da glava peče. Ne vem kako si drzneš govorit o izkušnjah, ki naj bi jih imel z servisi in ne vem še čim potem pa izjavit tako laž?

Zakon je zelo jasnen rabiš ali račun ALI garanciski list. Nikakor pa nihče od tebe nima pravice zahtevat obojega hkrati.

solatko ::

Lakotnik29 - Večina zahteva račun ali oboje. S samo potrjeno garancijo si velikokrat nimaš kaj pomagat. Tebi izgleda ni jasno, da lahko med datumom izdelave in datumom prodaje, mine več kot je garancija proizvajalca, glede na to, kar je napisal Okapi (datum nakupa vpisujejo kupci po potrebi), pa je ta doba lahko dva ali več kratnik proizvajalčeve garancije. V takem primeru stroške zamenjave in popravila, nosi grosist ali prodajalec.
Večina kupljenih stvari, vsaj v računalništvu, nima potrjenega garancijskega lista, prodajalec pa ti pojasni, da račun velja kot garancija - torej si s tistim kosom papirja nimaš kaj pomagat.
Po navadi so stvari, ki jih uvažajo naši zastopniki, opremljeni z garancijo, ki jo prodajalec tudi opremi s potrebnimi podatki, stvari, ki jih naše trgovine nabavljajo v tujini, pa imajo garancijo samo na podlagi računa (če imaš srečo), sicer pa sledi jebada s prodajalcem, kot v tem primeru.
Pravno imaš sicer prav, v RL pa to, tako kot mnogo drugih stvari ne deluje, saj so stroški pravne poti, po navadi nekajkrat višji, kot je zadeva vredna, same prijave na TIRS pa za potrošnika, po navadi, nimajo direktnega učinka (kazen gre v proračun, kupcu pa preostane civilna tožba, z neznanimi stroški in zaključkom).

Lahko pa po pravni poti razložiš, kdo plača delo servisa, po preteku garancije proizvajalca in ni znan datum prodaje?
Delo krepa človeka

Bellzmet ::

Tole pove vse "Pravno imaš sicer prav" se pravi prodajalci kršijo zakon ker ne sprejemajo izdelka v garancijo samo z garancijskim listom.

Pač ker se jim ob prodaji izdelka ne da vpisati datuma prodaje v garancijski list.

St235 ::

solatko je izjavil:

Lakotnik29 - Večina zahteva račun ali oboje. S samo potrjeno garancijo si velikokrat nimaš kaj pomagat. Tebi izgleda ni jasno, da lahko med datumom izdelave in datumom prodaje, mine več kot je garancija proizvajalca, glede na to, kar je napisal Okapi (datum nakupa vpisujejo kupci po potrebi), pa je ta doba lahko dva ali več kratnik proizvajalčeve garancije. V takem primeru stroške zamenjave in popravila, nosi grosist ali prodajalec.
Večina kupljenih stvari, vsaj v računalništvu, nima potrjenega garancijskega lista, prodajalec pa ti pojasni, da račun velja kot garancija - torej si s tistim kosom papirja nimaš kaj pomagat.
Po navadi so stvari, ki jih uvažajo naši zastopniki, opremljeni z garancijo, ki jo prodajalec tudi opremi s potrebnimi podatki, stvari, ki jih naše trgovine nabavljajo v tujini, pa imajo garancijo samo na podlagi računa (če imaš srečo), sicer pa sledi jebada s prodajalcem, kot v tem primeru.
Pravno imaš sicer prav, v RL pa to, tako kot mnogo drugih stvari ne deluje, saj so stroški pravne poti, po navadi nekajkrat višji, kot je zadeva vredna, same prijave na TIRS pa za potrošnika, po navadi, nimajo direktnega učinka (kazen gre v proračun, kupcu pa preostane civilna tožba, z neznanimi stroški in zaključkom).

Lahko pa po pravni poti razložiš, kdo plača delo servisa, po preteku garancije proizvajalca in ni znan datum prodaje?


Ti resno verjameš neumnostim, ki jih pišeš? Koliko servisov in trgovin misliš, da plačuje po 1200€kazni zaradi tako bizarne stvari kot je napačen datum na garancijskem listu?

Daj ne nakladaj spet o stvareh kjer pojma nima. Zakon je jasen. Garancija se uveljavlja ali s potrjenim garancijskim listom ali z računom. Ravno tako je zakon jasen, da mora prodajalec izdat garancijski list, če potrošnik zahteva.

Zdaj mi pa resno povej kateri servis ima zaposlene tako zabite ljudi, da verjamejo da je pri računalniških komponentah (kjer jih bore malo stane več od 1000€) boljše plačat 1200€ kazni za kršenje pogojev garancije kot pa popravit izdelek? Pri čemer te plačilo kazni niti približno ne reši odgovornosti za garancijo.

solatko ::

Problem je, ker bi moral grosist izpolnit garancijski list takrat, ko naš prodajalec dvigne zadevo za nadaljno prodajo. To so posli brez pogodb o poslovnem sodelovanju. Preprodajalec ne more izpolnit garancije takrat, ko izdelek proda končnemu kupcu, ker nima pogodbe z grosistom ali trgovino v tujini.
Za trgovino v tujini je AGT končni kupec in garancija praviloma velja od datuma prevzema AGT-ja. Če je garancija dovolj dolga, se datumi ob naši 1-letni garanciji lahko pokrijejo (če ima izdelek pri grosistu 2-leti garancije), ob ponujeni enaki dobi, pa nastane problem, če se izdelek pokvari nekaj dni pred potekom.
Agt sem navedel samo kot primer, lahko bi bil tudi Dino, Sestavi.si......., gre namreč za to, da mora v takih primerih prodajalec nositi stroške popravila ali zamenjave, kar pa pri prodanih količinah pri nas, lahko predstavlja velik problem.

Zamislite si nakupa in prodaje nekaj 10 brand name zadev visokega razreda, ki imajo slučajno serijsko napako in zadeva crkuje nekaj dni pred potekom garancije.

Lakotnik29 - Kaj pa ima servis s tem, da ti je prodajalec dal izdelek, ki garancije po proizvajalčevih pogojih nima več? Servis je samo garancijski podaljšek proizvajalca (če je za izdelek pooblaščen in mu proizvajalec povrne vložena sredstva), vso odgovornost in posledice nosi prodajalec.

In ja, zakon je jasen za prodajalca! Kaj ima pri tem servis? Servis ima pogodbe s tistimi, ki garancijo podpirajo, za neveljavne garancije, je njegova stvar samo v tem, da popravilo zavrne in te napoti na prodajalca.

Ti morda delaš zastonj?

Noben zakon ne obvezuje servis-a, razen, kadar zavrne popravilo pod garancijskimi pogoji, ki so veljavni, tako s strani proizvajalca, kot prodajalca neke zadeve.
Ne vem koliko si seznanjen s poslovanjem servisov, vedi, da od kar obstoja internet, servis pred pričetkom popravila, najprej preveri veljavnost garancije.
V večini primerov je to v redu, se pa zgodi (večinoma pri izdelkih, ki jih prodajajo razne firme, ki nabavljajo robo v tujini), da garancije enostavno ni nihče pripravljen finančno pokriti. Takrat nastane problem, ki pa je izključno problem prodajalca, končnemu kupcu.
Delo krepa človeka

St235 ::

Noben zakon ne obvezuje servis-a, razen, kadar zavrne popravilo pod garancijskimi pogoji, ki so veljavni, tako s strani proizvajalca, kot prodajalca neke zadeve.

Tebi se resno blede. PReberi si obligacijski zakonik in zakon o varstvu potrošnikov.

Ne vem koliko si seznanjen s poslovanjem servisov, vedi, da od kar obstoja internet, servis pred pričetkom popravila, najprej preveri veljavnost garancije.

Ki je v Sloveniji minimalno eno leto od dneva prodaje končnemu kupcu. Tako da tvoje blodnje o temu, da je relavanten datum veleprodaje so samo in le mokre sanje vseh slovenskih nategunov, ki se izogibajo obveznostim z naslova garancije.

V večini primerov je to v redu, se pa zgodi (večinoma pri izdelkih, ki jih prodajajo razne firme, ki nabavljajo robo v tujini), da garancije enostavno ni nihče pripravljen finančno pokriti. Takrat nastane problem, ki pa je izključno problem prodajalca, končnemu kupcu.
Kupcu popolnoma dol visi za to kdo bo dejansko plačal popravilo. To je stvar spora med servisom in prodajalcem. Zakon jasno nalaga, daje uveljavljanje obvezne garancije možno ali pri proizvajalcu ali pri servisu ali pri prodajalcu. In samo servis z resno duševno motnjo zaposlenih je pripravljen plačat kazen 1200€ namesto zamenjat/popravit 100€ vreden izdelek.

Problem je, ker bi moral grosist izpolnit garancijski list takrat, ko naš prodajalec dvigne zadevo za nadaljno prodajo. To so posli brez pogodb o poslovnem sodelovanju. Preprodajalec ne more izpolnit garancije takrat, ko izdelek proda končnemu kupcu, ker nima pogodbe z grosistom ali trgovino v tujini.
Tole je tako neumno, da je vredno komentarja samo zato, da ne bo slučajno kdo verjel tej neumnosti. Obvezna garancija vedno in povsod začne teči z dnem prodaje končnemu kupcu.

solatko ::

Lakotnik29 - Tebi izgleda ni jasno kdo je pri dealerju v Nemčiji ali drugje v tujini, končni kupec. To je preprodajalec, ki nima pogodbenih obveznosti (reklamiranje, servis, poprodajne aktivnosti...), torej vsi naši preprodajalci, v tujini nabavljene robe, prodane v SLO, brez pogodbe o zastopanju in maloprodaji, torej enako, kot da bi to počel ti in bi bil v SLO registriran za to početje.
V takem primeru TI odgovarjaš dejanskemu končnemu kupcu in ne servis in ne grosist, torej se moraš TI obračat na tistega, ki ti je zadevo prodal, on pa je po naši zakonodaji dolžan reklamacijo rešit.
Ta prodajalec bo dolžan plačati kazen, ki mu jo bo dodelil TIRS, ne pa servis, ki je kao pooblaščen, pa v resnici za ta izdelek ni.

Ti mešaš hruške in jabolka in jih mečeš v isto pravno sranje (tvoje razlage).
Dal ti bom samo en primer iz prakse - Nakup štiri leta stare nove profesionalne matične plošče in procesorja v skupni vrednosti cca 1300€ je bil opravljen v nemški trgovini, ki je tak komplet edina še imela. Tovarniška garancija na kompletu je bila 5 let, vendar so 4 že minile, preden je šel proizvod v prodajo in uporabo. Prodajalec (nemški) je ob nakupu ponudil 2 letno garancijo, naš preprodajalec pa zakonsko 1. leto. Po enem letu in pol, je šla MB v franže, kupec je ploščo reklamiral, saj je na netu prebral, da je proizvajalčeva garancija 5 let. Preprodajalec je med tem zamenjal firmo (bankrot) in začel poslovati pod drugimi imenom, kupec pa ni bil seznanjen, kje je prodajalec zadevo nabavil.
Po kontaktiranju komercialne službe pri Intel-u je dobil naslov grosista, ki mu je pojasnil, da je garancija mimo, lahko pa se pogovori s nemškim prodajalcem, kjer je bil artikel prodan. To je storil in dobil sporočilo, da naj kontaktira osebo, ki je prodala njemu, on pa bo za eventualno rešitev pozitivno rešitev reklamacije, dogovoril s to nedelujočo pravno osebo.
Ko je končno našel tega našega gospoda, mu je ta vehementno odvrnil, da je enoletna garancija pač potekla in on nima več nikakršne obveznosti do njega - prijava na TIRS je dala enak rezultat - garancija, ki jo je dal prodajalec je potekla in lep pozdarav.
Na srečo je nemški dealer šel na roko končnemu kupcu in MB za stroške pošiljanja v D zrihtal in zadeva deluje še danes.
Torej je nategnjenega kupca rešil samo profesionalni odnos tujega prodajalca in nikakršna zakonodaja, ki kao ščiti našega potrošnika.

Lahko bi ti naštel veliko primerov pri prodaji registrskih blagajn, katerih vzdržavanje je v rokah prodajalcev, ki so le-te prodali (seveda ugodno), potem pa firmo zaprli. Vprašaj gostince, ki so se tako nategnili, pa jim nihče ne more pomagat.

Zakonodaja ščiti kupce, ki robo kupijo pri naših zastopnikih ali dealerjih, za tisto, ki jo male firme nabavljajo individualno v tujini, pa samo s pritisom na trgovino. Servisi pri tem nimajo nič, če prav so pooblaščeni za izdelke teh znamk.
Zakonsko odgovarja prodajalec, ki zadevo proda končnemu kupcu, zato je možen samo spor med kupcem in prodajalcem, posledično med prodajalcem in servisom, nikakor pa med končnim kupcem in servisom.
Delo krepa človeka

St235 ::

Kako vezo ima to kar si napisal s tem, da je garancijo možno uveljavljat samo s potrjenim garancijskim listom pač veš samo ti.

In prepričan sem, da so sankcije, ki jih zakon predvideva tudi za servis v primeru kršitve garancijskih pogojev tam samo zato, ker so imeli preveč papirja za porabit.

Ampak ja, saj vemo kako je to milijoni kilometrov, sto-tisoči servisni zahtevki in vele solatko in njegovo sklicevanje na lastno avtoriteto.

Okapi ::

V tem primeru ima Solatko čisto prav. Garancijo sicer res lahko uveljavljaš tudi samo s potrjenim garancijskim listom, ampak ne kjerkoli, temveč pri prodajalcu. Če je garancijski list potrdil nepooblaščeni prodajalec, nima servis ali proizvajalec nobenih obveznosti do kupca.

O.

St235 ::

a bo za to končno kak vir?

Povzetek za tole bluzenje: http://www.delo.si/gospodarstvo/makromo...

Ker zdaj vlečete zmeraj bolj bizarne okoliščine ven, kot je tale nepooblaščen prodajalec, da se utemelji osnovna neumnost, ki je: da potrjen garancijski list ni dovolj za uveljavljanje garancije.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: St235 ()

Okapi ::

Garancijski list, ki ga potrdi nepooblaščeni prodajalec, je v bistvu ponaredek, kar se servisa ali proizvajalca tiče. Ne more ga kar kdorkoli potrditi, in da velja.

O.

Okapi ::

Račun pa ni edino sredstvo, s katerim lahko izkažemo, kje in kdaj je bil izdelek kupljen, saj to lahko storimo tudi s kakšnim drugim dokazilom, npr. s potrdilom, ki ga dobimo pri plačilu s kartico (bančni slip iz POS-terminala), z bančnim izpiskom, ki ga dobimo od banke po pošti ali ga natisnemo (če poslujemo prek elektronske banke) itd.
Ta del razlaga je recimo tudi BS, ker na bančnem izpisku ni serijske številke izdelka (če je sploh model omenjen).

Podoben način se je sicer že uporabljal za goljufije. Po izteku garancijskega roka se nekaj pokvari, in kupiš še en tak izdelek, ter z njegovim računom ali garancijskim listom (če na njem ni serijske številke) brezplačno popraviš starega. Ali pa dobiš račun/garancijski list od kakšnega kolega, ki ima enak izdelek, ki je še v garanciji. Ampak ali tak nateg deluje, je odvisno zgolj od dobre volje (ali površnosti) prodajalca/servisa.

Sem popolnoma prepričan, da ti niso dolžni popraviti zadeve, če nimaš dokumentirano, da si kupil natanko tisti kos, ki ga želiš popraviti, kar je brez serijske številke na računu/garancijskem listu praktično nemogoče.

O.

St235 ::

Okapi je izjavil:

Garancijski list, ki ga potrdi nepooblaščeni prodajalec, je v bistvu ponaredek, kar se servisa ali proizvajalca tiče. Ne more ga kar kdorkoli potrditi, in da velja.

O.


Al pa če ti "nepooblaščen prodajalec" izda ponarejen računal pa če ga kar sam v kelti natisneš. Samo to ne spremeni dejstva, da je za uveljavljanje garancije dovolj potrjen garancijski list.

Saj pravim, treba pač sestavljat vse božje fiktivne scenarije in mešat v zadevo ponarejanje dokumentov in goljufije zato, da se utemelji skrajno butasta izjava, ki nima veze z realnostjo. ŠE par namišljenih prijateljev pa bo absurd sklicevanja na lastno avtoriteto popoln.

Okapi ::

Sivih uvoznikov in nepooblaščenih (pre)prodajalcev je pri nas veliko, tako da to ni prav noben fiktivni scenarij, ampak še kar pogost primer. Razlaga, da lahko kar z enim papirjem prideš na pooblaščeni servis in zahtevaš brezplačno popravilo, je BS. To lahko zanesljivo zahtevaš samo od prodajalca, da ti mimo prodajalca zadevo uredi servis ali proizvajalec, pa mora biti izpolnjenih nekaj več pogojev.

O.

solatko ::

Preprodajalec, ki je robo nabavil v tujini, ne more izdati pravilno izpolnjen garancijski list. On je v bistvu končni kupec trgovine, v kateri je nabavil in tebi naprej prodal. Ti si s tistim garancijskim listom obrišeš rit, servis pa izdelka ni obvezen popravit, če prav je za izdelek pooblaščen, nima pa pogodbe z dejanskim prodajalcem, za povračilo stroškov.

Odgovornost je na takem prodajalcu (v bistvu končnem kupcu in njegovim posredovanjem pri prodajalcu). Kupec lahko hebe samo prodajalca, v nobenem primeru pa servis. Tako da ne, ni dovolj od kogarkoli potrjen garancijski list, če prav ga je potrdil prodajalec (preprodajalec, sicer registrirana pravna oseba).

Kupec niti ne more vedet ali je garancijski list opremljen s štempljem, datumom in podpisom prodajalca veljaven ali ne.

Poglej garancijske liste v Leclercu, ki so veljavni izključno z računom, reklamacije pa se urejajo v trgovini (za enkrat vse brez problemov), ti pa s temi izdelki nimaš kaj delat na servisu, sami uredijo zadeve.
Delo krepa človeka

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: solatko ()

kratos ::

Kot pričakovano nisem dobil nobenega odgovora s strani computercenter.si tako da je letela prijava na tirs z vsemi podatki in dokazi.

Preveril sem tudi če lahko uveljavljam garancijo direktno pri proizvajalcu (torej v tem primeru seagate) vendar se ne da, dobim odgovor:

The product you identified was sold as a system component. Please contact your place of purchase for service. Seagate sells many drives to direct OEM (Original Equipment Manufacturer) customers. These products are usually configured for the OEMs only, as components for their systems. You must contact your place of purchase for any warranty support on these drives.


Sem bil primoran kupiti ssd disk ki je že vgrajen in se kar lepo odreže v primerjavi z HDD-jem.

Vsem ostalim pa sporočam da naj se izogibajo poslovanju pri spletnem trgovcu computercenter saj vas bodo ob morebitnem uveljavljanju garancije nategnili ter ignorirali. Če imate kakšne znance ki kupujejo kakšne komponente jih opozorite na to spletno stran naj se držijo čim dlje od njih.
1 2
3
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Pomoč in nasveti
22639910 (15435) Furbo
»

Plačala sem eno pečico dobila drugo (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8312521 (9854) starfotr
»

Prenosljivost garancije (strani: 1 2 )

Oddelek: Kaj kupiti
6414353 (12289) solatko
»

45 dnevni rok (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8111039 (8581) čuhalev
»

DEMISE d.o.o. oz. DEMISE-PC d.o.o (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8018622 (14437) RejZoR

Več podobnih tem