» »

nenormalno visok račun za elektriko

nenormalno visok račun za elektriko

1
2
»

Maestral ::

Magic1 je izjavil:

Maestral je izjavil:

lol...
Ko boš malce bolj premislil, se pa kar javi!

Ma daj si sramoto delat, debata je bila že obdelana tukaj na Slo-techu in to z ljudmi, ki imajo malo več kot osnovnošolsko fiziko obdelano. A se vedno najdejo sveži padalci, ki pa niti tega nimajo(so pa slišal na TVju neki "kompleksne" fizike)...

Po mojem nas provucira en nov troll.

A ja, troll?

Lepo si me spljuval, in to iz prve... Se vidi tvoj ego.
Ker te najbrž ne bom mogel srečati osebno (žal), bom odslej pozoren nate kar na teh straneh!
LP!

Utk ::

Vodni kamen ne bi imel vpliva, če bi bojler stalno držal vodo na neki temperaturi, to je res. V realnosti pa nažgeš bojler in čakaš toplo vodo. In vsak ki ima 5% pojma o čemurkoli ve, da "izolacija" upočasni segrevanje vode, tako da čakaš dlje časa na toplo vodo, potem se stuširaš, greš spat, vodni kamen pa še zmeraj greje vodo, ki je ne rabiš več.

Trancedeejay ::

No, da spravim debato on topic - pri meni je trenutna poraba 40kwh dnevno, je pa res, da štrom uporabljam tudi za gretje - toplotna črpalka.
Have a nice Day

Matt
Music is the key

telexdell ::

Utk je izjavil:

Vodni kamen ne bi imel vpliva, če bi bojler stalno držal vodo na neki temperaturi, to je res. V realnosti pa nažgeš bojler in čakaš toplo vodo. In vsak ki ima 5% pojma o čemurkoli ve, da "izolacija" upočasni segrevanje vode, tako da čakaš dlje časa na toplo vodo, potem se stuširaš, greš spat, vodni kamen pa še zmeraj greje vodo, ki je ne rabiš več.

Čist električni grelec v bojlerju obdaja le voda. Ko grelec vključimo začne segrevati vodo. Zaradi temperaturne razlike med vodo ob grelcu in okoliško vodo se voda začne gibati. Tako toplo vodo ob grelcu zamenja hladnejša voda iz okolice. Na ta način dejansko voda hladi grelec, da se ne pregreje. Če je grelec obdan z vodnim kamnom to predstavlja neko izolacijo. Toplota iz grelca se ne prenaša tako intenzivno na vodo in posledica je porast temperature na grelcu. Temperatura grelca pa je v neposredni zvezi z valovnim spektrom sevanja. Vodo nam ogreva infra rdeči spekter. Kar je višje, je vidna svetloba, katera nič ne prispeva k ogrevanju. Grelec obdan z vodnim kamnom postaja vedno bolj oranžen= vedno bolj postaja žarnica. Da pa žarnica spremeni 100% elektrike v toploto pa najbrž ne bi nihče trdil, čeprav je žarilna nitka po obliki identična spirali v grelniku vode, le da je segreta na bistveno višjo temperaturo.
Pravilne so ugotovitve, da elektrika ne more steči v črno luknjo. Je pa velika razlika v kateri valovni spekter sevanja se premeni. Poleg tega, da obložen grelnik porabi več elektrike za segrevanje iste količine vode, se mu zaradi delovanja na višji temperaturi tudi precej skrajša življenjska doba.
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

M-XXXX ::

Tole tvoje velja z eno veliko pripombo: grelec se zaradi tega razloga izklaplja.

Žarnica na nitko z namenom svetlobe ima cca 10% izkoristka. Idealni pogoji. Zdaj pa vzemi grelec, ki ima glede na žarnico ogromno zmožnost hlajenja. Zdaj pa še enkrat citiram prvotno izjavo (bedarijo seveda):

Moj primer: starejši bojler, 100l, z grelcem 2,2kW mi je z leti kuril kakih 12kWh DNEVNO (!!!) - (kar je več kot je povprečna skupna dnevna poraba el.priključka v SLO!) - razlog pa - katastrofalna obloženost grelcev in notranjosti z vodnim kamnom. Ja, najbrž že kakih 10let, na področju centralne Slovenije, ki ima res "trdo" vodo...
Ko sem bojler končno očistil, sem uspel nabrati za cel hobuk Jupola (+25l!) apnenca. Grelec je bil kot stalagmit iz postojske jame, povprečna debelina obloge vsaj 3cm.... Ne bi verjel, res..
No, po čiščenju je zadeva padla na nekaj čez 4kWh dnevno, kar je še vedno dovolj, pa vseeno skoraj 3x manj...


Da, se vrnem moji prvotni izjavi za katero še zdaj stojim.
Poraba zaradi apnenca NE more biti 3x nižja. Če tukaj upoštevamo tvojo razlago bi v tem primeru moral biti svetlobni izkoristek grelca (posluši zdaj to): skoraj 70%. Okoli 7x višja kot žarnica v idealnih pogojih. Zakaj izjava zgoraj ne pije vode. Tukaj se najbrž strinjamo a?

No uglavnem, nekaj se seveda pozna obloženost kamna v bojlerju. Ampak to ni 70%, niti 10%, niti 5% zelo verjetno niti 1% ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: M-XXXX ()

driver_x ::

Nekaj lahko prihraniš, če na bojler montiraš stikalno uro, da greje vodo le ponoči.

energetik ::

telexdell je izjavil:

Čist električni grelec v bojlerju obdaja le voda. Ko grelec vključimo začne segrevati vodo. Zaradi temperaturne razlike med vodo ob grelcu in okoliško vodo se voda začne gibati. Tako toplo vodo ob grelcu zamenja hladnejša voda iz okolice. Na ta način dejansko voda hladi grelec, da se ne pregreje. Če je grelec obdan z vodnim kamnom to predstavlja neko izolacijo. Toplota iz grelca se ne prenaša tako intenzivno na vodo in posledica je porast temperature na grelcu.
Je res.

telexdell je izjavil:

Temperatura grelca pa je v neposredni zvezi z valovnim spektrom sevanja. Vodo nam ogreva infra rdeči spekter. Kar je višje, je vidna svetloba, katera nič ne prispeva k ogrevanju. Grelec obdan z vodnim kamnom postaja vedno bolj oranžen= vedno bolj postaja žarnica. Da pa žarnica spremeni 100% elektrike v toploto pa najbrž ne bi nihče trdil, čeprav je žarilna nitka po obliki identična spirali v grelniku vode, le da je segreta na bistveno višjo temperaturo.
Pravilne so ugotovitve, da elektrika ne more steči v črno luknjo. Je pa velika razlika v kateri valovni spekter sevanja se premeni. Poleg tega, da obložen grelnik porabi več elektrike za segrevanje iste količine vode, se mu zaradi delovanja na višji temperaturi tudi precej skrajša življenjska doba.
O madonca.Voda v bojlerju se praktično nič ne ogreva preko IR sevanja, ampak direktno s toplotnim stikom.
Žarnica spremeni 100% elektrike v toploto. Par % sicer najprej v vidno svetlobo, ki pa se na prvem predmetu, ki ga zadane, spremeni v toploto. Bojler bi funkcioniral povsem enako, če bi namesto grelca imel 2kW žarnico (če bi ta zdržala svetenje v vodi).
Torej - količina kamna v bojlerju nič ne vpliva na porabo bojlerja, ampak samo na količino uporabne tople vode in na hitrost priprave tople vode.
Poraba bojlerja je odvisna izključno od iztočene količine tople vode in njene temperature ter od debeline izolacije bojlerja in nastavljene temperature.
Kamen izolira grelec, zato se ta neprestano izklaplja (ja, termostat in varivalka sta v neposredni bližini grelca).

Maestral ::

"No uglavnem, nekaj se seveda pozna obloženost kamna v bojlerju. Ampak to ni 70%, niti 10%, niti 5% zelo verjetno niti 1% ne."

Jaz sem opisal dejanski primer, ti si pa izrazil svoje mnenje. Ok.

Seveda nisem nikjer trdil, da gre elektrika v črno luknjo.
Primer "obloženega" bojlerja je čisto preprost - voda se je zaradi močno povečane zakasnitve prenosa toplote iz grelca na termostat po nepotrebnem "kuhala", ali pa je bila mlačna. Histereza regulacije. Namesto recimo 65C +-10C je bilo od 30 pa do 90+... "Pumpanje".
Bojler je tudi takrat, ko ni bilo porabe pregreval vodo skoraj do vretja. Ponoči se je najbrž veselo kuhalo, jasno, po nepotrebnem. Namesto vklopa nekajkrat po par minut čez noč je "žgalo" precej dlje časa...
Težavo sem opazil šele po tem, ko je bilo (občasno) "brez vzroka" voda na pipi mlačna. Prevroče pa zaradi termostatskih pip sploh nisem zaznal.
Ko sem končno šel čekirat nesrečni bojler, je ravno vrelo, najprej sem seveda pomislil, da je "zapikal" termostat, potlej pa mi je le kapnilo.
Po čiščenju so potem računi za elektriko padli kar opazno, povprečna dnevna poraba pa iz ~30 kWh pod 20.

Mislim, da je tale štorija "on topic", ker gre za nepotrebno kurjenje elektrike in s tem povezane "nenormalno visoke račune za elektriko".
Pa brez zamere!

energetik ::

Nimaš prav preberi zgoraj. Grelec lahko še tako žge, pa vendar se vsa ta energije porabi za segretje vode+kamna. Izgub preko izolacije nisi povečal.

jebiveter2 ::

Po čiščenju so potem računi za elektriko padli kar opazno, povprečna dnevna poraba pa iz ~30 kWh pod 20.

Naklučje

klemenSLO ::

Nov smo mel porabo 508kW, tako da je kar se mene tiče to normalno (enodružinska hiša /5oseb). Račun pa je bil 65€ pri gen-i.
Life is not measured in minutes, but in MOMENTS...

Maestral ::

energetik je izjavil:

Nimaš prav preberi zgoraj. Grelec lahko še tako žge, pa vendar se vsa ta energije porabi za segretje vode+kamna. Izgub preko izolacije nisi povečal.

Kako da ne? Toplotni tok izgub pri 90C proti 20C(okolica), ali pa 60:20 ni enak, a ne?

energetik ::

Je res, ampak toplotni tok poganja Tvode pri robu bojlerja proti Tokolice.
Zaradi kamna ti je temperatura verjetno "žagala" do 90° v okolici grelca, ne pa po celotnem volumnu ali pri steni bojlerja.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Maestral ::

energetik je izjavil:

Je res, ampak toplotni tok poganja Tvode pri robu bojlerja proti Tokolice.
Zaradi kamna ti je temperatura verjetno "žagala" do 90° v okolici grelca, ne pa po celotnem volumnu ali pri steni bojlerja.

Termostat in grelec sta na dnu bojlerja. Oba "zamaskirana" z apnencem.
Segreta voda je zaradi konvekcije brbotala "pod stropom", dokler se ni VSA segrela (oz. pregrela), ni izklopilo...

Glejte, nobenemu ne solim pameti. Če mislite, da obložen bojler ni problem, potem je to vaša stvar.

telexdell ::

energetik je izjavil:

O madonca.Voda v bojlerju se praktično nič ne ogreva preko IR sevanja, ampak direktno s toplotnim stikom.
Žarnica spremeni 100% elektrike v toploto. Par % sicer najprej v vidno svetlobo, ki pa se na prvem predmetu, ki ga zadane, spremeni v toploto. Bojler bi funkcioniral povsem enako, če bi namesto grelca imel 2kW žarnico (če bi ta zdržala svetenje v vodi).
Torej - količina kamna v bojlerju nič ne vpliva na porabo bojlerja, ampak samo na količino uporabne tople vode in na hitrost priprave tople vode.
Poraba bojlerja je odvisna izključno od iztočene količine tople vode in njene temperature ter od debeline izolacije bojlerja in nastavljene temperature.
Kamen izolira grelec, zato se ta neprestano izklaplja (ja, termostat in varivalka sta v neposredni bližini grelca).

V tem sestavku si napisal toliko neumnosti, da sploh ne vem, kje bi začel.
Bi malce pojasnil, kako žarnica toploto spremeni v vidno svetlobo in kaj potem v mojem očesu spremeni vidno svetlobo v toploto? Me je namreč postalo strah, da če bom predolgo gledal v monitor se bo v mojem zrklju toliko svetlobe spremenilo v toploto, da se mi bo oko skuhalo.
Kamen nič ne vpliva na porabo ampak samo na količino... Daj pojasni malo: 2kW grelec segreje toliko vode v takšnem času. Isti grelec, obložen z vodnik kamnom pa segreje manj vode v daljšem času. Se je torej nekaj energije izgubilo ali pa je vodni kamen vplival na moč grelnika, da ni več 2 kW ampak mogoče le 1,5 kW?
Kamen izolira grelec, zato se ta neprestano izklaplja... daj pojasni malo ali termostat meri temperaturo vode ali temperaturo grelca? Če meri temperaturo vode, vodni kamen pa povzroči segretje manj vode v daljšem času, kako se bo grelec izklapljal pogosteje? Če pa meri temperaturo grelca pa pojasni, na kakšen način lahko držim v bojlerju konstanto temperaturo npr. 60°C?
Precej je treba vedeti, preden opaziš, kako malo veš.

energetik ::

Če določene stvari očitno ne razumeš, še ne pomeni, da je neumnost...

telexdell je izjavil:

Bi malce pojasnil, kako žarnica toploto spremeni v vidno svetlobo in kaj potem v mojem očesu spremeni vidno svetlobo v toploto? Me je namreč postalo strah, da če bom predolgo gledal v monitor se bo v mojem zrklju toliko svetlobe spremenilo v toploto, da se mi bo oko skuhalo.
Kako kaj? Vidna svetloba se absorbira v tkivu in tkivo se segreje. Oko se ti pred monitorjem zato ne skuha, ker je svetlobni tok premajhen. Se ti pa segreje za neko majhno vrednost tudi pred monitorjem.

telexdell je izjavil:

Kamen nič ne vpliva na porabo ampak samo na količino... Daj pojasni malo: 2kW grelec segreje toliko vode v takšnem času. Isti grelec, obložen z vodnik kamnom pa segreje manj vode v daljšem času. Se je torej nekaj energije izgubilo ali pa je vodni kamen vplival na moč grelnika, da ni več 2 kW ampak mogoče le 1,5 kW?
Tako je, povprečna moč grelca se zmanjša, ker ga termostat vmes izklaplja.

telexdell je izjavil:

Kamen izolira grelec, zato se ta neprestano izklaplja... daj pojasni malo ali termostat meri temperaturo vode ali temperaturo grelca? Če meri temperaturo vode, vodni kamen pa povzroči segretje manj vode v daljšem času, kako se bo grelec izklapljal pogosteje? Če pa meri temperaturo grelca pa pojasni, na kakšen način lahko držim v bojlerju konstanto temperaturo npr. 60°C?
Meri temperaturo vode v bližini grelca oziroma sredi spirale grelca. Ko je notri toliko kamna, da je grelec delno pokrit, bo lokalno pregretje zaznal termostat in hitro izklopil grelec, preden bo preostali volumen vode segret na nastavljeno temperaturo.

Sem imel tak bojler in sem ga tudi sam odprl in spucal, tako da točno vem, kako se obnaša prej in potem. Ne, spremembe v porabi ni bilo potem, ko sem ga spucal. Le večjo količino uporabne tople vode sem imel na voljo in hitreje se je ta segrela.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

mn ::

Bi malce pojasnil, kako žarnica toploto spremeni v vidno svetlobo in kaj potem v mojem očesu spremeni vidno svetlobo v toploto? Me je namreč postalo strah, da če bom predolgo gledal v monitor se bo v mojem zrklju toliko svetlobe spremenilo v toploto, da se mi bo oko skuhalo.


Razmisli recimo zakaj so laserski žarki tako škodljivi za oko. In kako je možno, da se z laserjem, ki je zgolj svetlobni tok lahko tudi reže.

Ali pa zakaj ne smeš gledat direktno v sonce.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mn ()

jalovec09 ::

Kaj je bolje ogrevat manjšo sobo od 19.00 ure dalje ali nažgat električni radiator ob 22.00 uri v 2 urah se že ogreje soba.

Pri nas je elektrike 120-140 evrov s tem, da so dve hiši, kmetija

Magic1 ::

jalovec09 je izjavil:

Kaj je bolje ogrevat manjšo sobo od 19.00 ure dalje ali nažgat električni radiator ob 22.00 uri v 2 urah se že ogreje soba.

Odvisno za kaj, če rabiš sobo pred eneajsto, potem nimaš ravno izbire. Za spat je čist dost en konvekcijski radjator, ki se vklopi ob 22.00 na 1250W. Ko pa greš spat ob 23.00 pa ga preklopiš na 750W, 16-18°C naštiman termostat.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

einstein :P ::

energetik je izjavil:

Nimaš prav preberi zgoraj. Grelec lahko še tako žge, pa vendar se vsa ta energije porabi za segretje vode+kamna. Izgub preko izolacije nisi povečal.


Ni res, kdo pa segreje posodo bojlerja? In prostor okoli njega? Ne gre vse samo v vodo in kamen ;)
STAY OUT OF MY TERRITORY!

St235 ::

zdaj pa še razloži kako toplota pride od grelca do ohišja in okolice? Mogoče čez kamen in vodo?

Magic1 ::

Hehe, imamo vsi star trek tehnologijo v bojlerjih: črne luknje, teleport,... svašta:))
Beam me out Scotty.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

einstein :P ::

St235 je izjavil:

zdaj pa še razloži kako toplota pride od grelca do ohišja in okolice? Mogoče čez kamen in vodo?


Da.

Če je seveda grelec v vodi, kar normalno, da je.

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

In kakšno ima tukaj vlogo "zanič" grelec???
Magic

einstein :P ::

Kdo je pa rekel, da jo ima? Saj zanič grelec ne obstaja sploh, tak kot je, je.

@magic1

Upam, da boš ti v tej temi dojel, o čem govorim sploh, ker v nekaterih temah nekateri uporabniki preprosto ne razumejo, kaj jim hočeš povedat in vsiljujejo nekaj svojega.

Zgodovina sprememb…

Magic1 ::

Res je, iz tvojih enovrstičnih postov je res težko razbrati, kaj hočeš povedat...
Magic

St235 ::

še posebej ker se lotiš svoje enovrstičnice limat na čisto konstruktivne poste in po vrhu še nimajo kaj dosti s temo.

Utk ::

Le večjo količino uporabne tople vode sem imel na voljo in hitreje se je ta segrela.

Če bojler ugašaš ročno ali uporabljaš kakšne timerje, to pomeni tudi večjo porabo.

einstein :P ::

@utk

Ponavadi ugašate? Mi nikoli ne ugasnemo.

Magic1 ::

Utk je izjavil:

Le večjo količino uporabne tople vode sem imel na voljo in hitreje se je ta segrela.

Če bojler ugašaš ročno ali uporabljaš kakšne timerje, to pomeni tudi večjo porabo.

Načeloma res, ker ga moraš malo bolj segret, da ti ne zmanjka vode prehitro in imaš potem večje toplotne izgube bojlerja v prostor. Vendar ne toliko, da bi ti upravičilo 70% višje cene elektike v dražji tarifi.

Se tudi govori okoli, da je potrebno več energije dodati, če vodo segreješ za večjo temperaturno razliko, kot če bi vzdrževal konstantno podobn nivo temperature. Vendar mi še noben ni uspel razložiti fizike za tem.
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Utk ::

To je jasno kot beli dan. Večja je temperaturna razlika med vodo in zunanjostjo bojlerja, večji je prehod te toplote. Ni isto segret vodo iz 20 na 30 stopinj kot iz 80 na 90, pa naj rečejo fiziki kar hočejo.

M-XXXX ::

Ni isto segret vodo iz 20 na 30 stopinj kot iz 80 na 90, pa naj rečejo fiziki kar hočejo.

Za domačo uporabo: je ja!

driver_x ::

Jaz imam v bojlerju še en svoj senzor, ki mi kaže, da se bojler ohlaja linearno, ne glede na temperaturo (kadar ne greje in ni porabe vode). Torej je vseeno, če vodo grejem samo v času MT (če mi kapaciteta bojlerja dopušča, da zdržim z enim nočnim gretjem do 22. ure.

...:TOMI:... ::

Utk je izjavil:

To je jasno kot beli dan. Večja je temperaturna razlika med vodo in zunanjostjo bojlerja, večji je prehod te toplote. Ni isto segret vodo iz 20 na 30 stopinj kot iz 80 na 90, pa naj rečejo fiziki kar hočejo.


:)) si že naredil popravni izpit iz fizike?

http://www.e-fizika.si/GimUni/NalogaJun...

Tu so enačbe in računajte. Dejstvo je, da pretvorba el. energije v toplotno je enaka, če imamo poln bojler vode ali pa je noter tudi vodni kamen.
Tomi

Highlag ::

Načeloma res. Samo temperatura se počasneje porazdeli po celotnem volumnu bojlerja.

Če je senzor temperature vode - preko katerega bojler krmili grelec, izven tega kamna, bo bojler segrel vodo na višjo temperaturo, kot je nastavljena - ker traja dlje, da se voda segreje in bo poraba višja zaradi tega.
Never trust a computer you can't throw out a window

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Highlag ()

jebiveter2 ::

Poraba je odvisna samo od 1. toplotnih izgub preko izolacije, 2. porabe tople vode, 3. velja pozimi - razlike med vstopno in izstopno vodo.

Poraba pozimi naraste za x2

Utk ::

Ja, če zanemariš pol stvari. Kot sem napisal na prejšni strani, vsi predmeti tudi z enakim pospeškom padajo proti tlom, če zanemariš stvar, ki jo na Zemlji ne moreš zanemarit, in ki lahko to padanje upočasni za 90%.
Za te stvari ne rabim gledat nobenih enačb. Ne vem po kateri fiziki je vseeno ali greješ vodo iz 20 na 30 stopinj pri zunanji temperaturi 0 ali 100 stopinj. Tako da ne vem niti po kateri fiziki bi bilo vseeno ali greješ vodo iz 20 na 30 pri sobnih 25, ali iz 80 na 90 pri istih sobnih 25.

echo ::

Ni vseeno, samo zanemarljivo je, dokler imaš na drugem koncu 100x večje toplotne izgube.
Težava vodnega kamna je tudi v manjši kapaciteti bojlerja (nekdo je omenjal jupolovo vedro), kar se predvsem pozna na udobju (je treba čakat pa to).

...:TOMI:... ::

Sprememba temperature. Evo, to guglaj. Pri zaprtem sistemu brez izgub je isto, če segrevaš od 0 °C do 10 °C ali od 60 do 70 °C.

Tu pa nastopi faktor spremembe temperature in toplotna prevodnost izolacije.

Pa še nekaj. Vsi v temi si poglejte pojme moč, energija, čas. Poglejte si, kaj pomenijo W (in kW), kaj pomeni kWh in kaj pomeni h. Namig: ni pravilno, če nekdo reče da je pokuril 200 W na uro in 2000 W v 10 h. Pravilno je: pri moči 200 W in času delovanja 1 h se je "potrošilo" (bolje rečeno pretvorilo) 0,2 kWh energije.
Tomi

Utk ::

In kje imaš ta zaprt sistem brez izgub?

Milk production at a dairy farm was low, so the farmer wrote to the local university, asking for help from academia. A multidisciplinary team of professors was assembled, headed by a theoretical physicist, and two weeks of intensive on-site investigation took place. The scholars then returned to the university, notebooks crammed with data, where the task of writing the report was left to the team leader. Shortly thereafter the physicist returned to the farm, saying to the farmer "I have the solution, but it only works in the case of spherical cows in a vacuum."

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

jebiveter2 ::

Utk je izjavil:

Ja, če zanemariš pol stvari. Kot sem napisal na prejšni strani, vsi predmeti tudi z enakim pospeškom padajo proti tlom, če zanemariš stvar, ki jo na Zemlji ne moreš zanemarit, in ki lahko to padanje upočasni za 90%.
Za te stvari ne rabim gledat nobenih enačb. Ne vem po kateri fiziki je vseeno ali greješ vodo iz 20 na 30 stopinj pri zunanji temperaturi 0 ali 100 stopinj. Tako da ne vem niti po kateri fiziki bi bilo vseeno ali greješ vodo iz 20 na 30 pri sobnih 25, ali iz 80 na 90 pri istih sobnih 25.


Nič se ni zanemarilo.

Izgube so precej fiksne, poraba je odvisna od same potrebe po vodi.

Špirala v grelcu se tako ali tako greje na 600°C +

Maestral ::

Utk je izjavil:

In kje imaš ta zaprt sistem brez izgub?

Milk production at a dairy farm was low, so the farmer wrote to the local university, asking for help from academia. A multidisciplinary team of professors was assembled, headed by a theoretical physicist, and two weeks of intensive on-site investigation took place. The scholars then returned to the university, notebooks crammed with data, where the task of writing the report was left to the team leader. Shortly thereafter the physicist returned to the farm, saying to the farmer "I have the solution, but it only works in the case of spherical cows in a vacuum."


Tako je! El. bojler ni vakumski kalorimeter za miljon evrov, je samo "realen sistem za ogrevanje vode", kar pomeni, da ima tudi izgube. In te izgube se eksponencialno večajo z višanjem "delovne" temperature. Voda še vedno rabi enak vložek energije, da se segreje npr. od 20-30C, kot od 80-90C. Ampak so izgube v prvem primeru minimalne, v drugem pa (odvisno od konstrukcije bojlerja, števila priključkov/izmenjevalcev, kakovosti izolacije,..) lahko ogromne. V mojem primeru voda celo ni zavrela (ni spustil varn.ventil), ker je bil toplotni tok izgub skoraj enako velik kot dovedena moč.
In ja, vse to je zakuhal vodni kamen, pa ne zato, ker bi kradel toploto oz.jo odvajal v črno luknjo, ampak zato, ker je porušil normalno regulacijo do te mere, da je bojler zašel v neželjen režim delovanja in je kuril elektriko skoraj 3x dlje, kot bi bilo potrebno.

Torej, tudi nov bojler lahko pokuri 2x več elektrike pri 90C, kot pri 60C. Če kdo tega ne verjame, naj sproba. Lahko tudi poskus z loncem vode na el.štedilniku. Merite čas ogrevanja od npr.10C(voda iz pipe) in beležite pretečen čas za vsakih 10C. Če bi potem poskus ponovili s 100l loncem, bi najbrž ugotovili, da te vode z isto kuhalno ploščo nikoli ne bi mogli pogreti do 90C, ali celo zavreti.. Zaradi toplotnih izgub.
Ali pa kar "slečite" izolacijo na vašem bojlerju, pa čakajte rezultat v obliki računa za elektriko.

Upam, da smo s temi bojlerskimi debatami končali. Ko sem na prejšnji strani navedel svoj primer, sem želel le opozoriti, kje se lahko nahajajo skriti krivci za povečanje porabe oz.stroška elektrike.
LP

leelooblue ::

Živjo,

tudi meni se je zgodilo podobno ta mesec. Dobil sem še 1x višji račun kot prejšnje mesece, prej sem plačeval nekje med 30 in 40 € na mesec, za november pa je prišel račun za 80 €. Ni mi jasno od kje se mi je tako povišala poraba glede na to, da je vse nespremenjeno. poraba se je dvignila iz cca. 200kw na cca. 600 kw...Živim pa sam in imam le boljer, hladilnik, štedilnik in pa elektronske naprave (TV, PC) pa še to vse bolj malo uporabljam, ker me ni ravno veliko doma...

Magic1 ::

Jah, si je treba včasih malo časa vzet, razmislit in šele nato nekaj napisat. Končno si nekaj pametnega napisal Maestral, star posti so kar neki bluzili o grelcu, ki nima nobene veze s porabo. Kot si ugotovil, je problem v termostatu. Če se njegov režim drastično spremeni, bodo seveda toplotne izgube bojlerja v prostor toliko večje.
Samo kdo pa ne opazi, da mu iz pipe priteče voda s 90°C? Tako stvar pa ja opaziš in zrihtaš, saj je to nevarno, sploh za otroke.
Vsak bojler ima še zaslonček, na katerem kaže temperaturo in večina ima nastavljivi termostat.
Pa še skok termostata iz 50 na 80°C se ne zgodi v enem mesecu, tako da je en zgornji post on nekoga o trojni elektriki za bojler v enem mesecu tak velik :)). Žensko naj vpraša, kaj se ji je tolk pasal tuširat vsak dan pol ure ali več pod vročo vodo. Naj jo pošlje v savno(sam ga ne bo nič ceneje prišlo).
Magic

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Magic1 ()

Aston_11 ::

leelooblue je izjavil:

Živjo,

tudi meni se je zgodilo podobno ta mesec. Dobil sem še 1x višji račun kot prejšnje mesece, prej sem plačeval nekje med 30 in 40 € na mesec, za november pa je prišel račun za 80 €. Ni mi jasno od kje se mi je tako povišala poraba glede na to, da je vse nespremenjeno. poraba se je dvignila iz cca. 200kw na cca. 600 kw...Živim pa sam in imam le boljer, hladilnik, štedilnik in pa elektronske naprave (TV, PC) pa še to vse bolj malo uporabljam, ker me ni ravno veliko doma...


Poračun?

energetik ::

Maestral je izjavil:

ker je bil toplotni tok izgub skoraj enako velik kot dovedena moč.
In ja, vse to je zakuhal vodni kamen, pa ne zato, ker bi kradel toploto oz.jo odvajal v črno luknjo, ampak zato, ker je porušil normalno regulacijo do te mere, da je bojler zašel v neželjen režim delovanja in je kuril elektriko skoraj 3x dlje, kot bi bilo potrebno.
Ko sem imel jaz 1/3 kamna v bojlerju, se temperatura vode ni prav nič povišala. Senzor termostata je na sredi grelca in če tega zasuje, bo termostat lepo izklapljal kvečjemu prekmalu, ne pa da bi voda zavrela. Polega tega ima vsak bojler zraven še termo varovalko, ki sigurno ne bo dopustila vretja.

Ja, seveda bodo izgube večje, če bo temp. vode večja, ampak ne bodo pa kar 3x dvignile porabo bojlerja.
Ponavadi so termostati nastavljeni nekje na 60°C. Če se temp. vode dvigne na recimo 90°C, so izgube točno 1,9x večje (temp zraka v kopalnici 25°C). Ampak izgube so samo en del porabe bojlerja. Večji del sestavlja poraba tople vode. Torej tudi če zaradi kamna fejla termostat in ti voda skoraj vre, boš pri isti porabi tople vode kvečjemu za ene 10-20% dvignil porabo. Ampak po mojih izkušnjah zaradi kamna ne boš imeš toliko večje temperature vode v bojlerju.

Maestral ::

energetik je izjavil:

Maestral je izjavil:

ker je bil toplotni tok izgub skoraj enako velik kot dovedena moč.
In ja, vse to je zakuhal vodni kamen, pa ne zato, ker bi kradel toploto oz.jo odvajal v črno luknjo, ampak zato, ker je porušil normalno regulacijo do te mere, da je bojler zašel v neželjen režim delovanja in je kuril elektriko skoraj 3x dlje, kot bi bilo potrebno.
Ko sem imel jaz 1/3 kamna v bojlerju, se temperatura vode ni prav nič povišala. Senzor termostata je na sredi grelca in če tega zasuje, bo termostat lepo izklapljal kvečjemu prekmalu, ne pa da bi voda zavrela. Polega tega ima vsak bojler zraven še termo varovalko, ki sigurno ne bo dopustila vretja.

Ja, seveda bodo izgube večje, če bo temp. vode večja, ampak ne bodo pa kar 3x dvignile porabo bojlerja.
Ponavadi so termostati nastavljeni nekje na 60°C. Če se temp. vode dvigne na recimo 90°C, so izgube točno 1,9x večje (temp zraka v kopalnici 25°C). Ampak izgube so samo en del porabe bojlerja. Večji del sestavlja poraba tople vode. Torej tudi če zaradi kamna fejla termostat in ti voda skoraj vre, boš pri isti porabi tople vode kvečjemu za ene 10-20% dvignil porabo. Ampak po mojih izkušnjah zaradi kamna ne boš imeš toliko večje temperature vode v bojlerju.


Kje si to videl, senzor termostata na sredi grelnih elementov? Imaš ti kak elektronski (moderen) bojler z mikroprocesorsko regulacijo? Še vsi bojlerji, ki sem jih videl, imajo temp. "senzor" nameščen v posebni cevki, IZVEN elementa grelca. Preverjen sistem, ki špila že desetletja. Tudi zaradi same mehanske rešitve. Grelec posebej, zamenjaš kadarkoli, termostat tudi. Zakaj le? Ja, "senzor" je v bistvu kapilarni (plinski) element, NAMERNO nameščen s strani (oz.bližine) grelca. Odmik od aktivnega ogrevanja služi predvsem za programirano/namerno histerezo vklopov/izklopov, oz.za zaščito elektromehanskih kontaktov termostata. Da se zadeva ne vklaplja 30x na minuto, ampak le vsake toliko... Da ti zadeva traja VSAJ predviden "življenski" rok bojlerja.

A je to jasno?

Evo, še enkrat. Sem podiral svoj bojler, ob "demontaži" grelca sem izvlekel strašansko gmoto apnenca, "stalagmit" v oceni cca 8kg (ja, Slovenija ima marsikateri rekord, tudi po trdoti vode...).
Grelec z vso navlako (prirobnica, itd) tehta sicer precej manj, mogoče kilo?
Torej, so se pogoji za primerno regulacijo ZARADI APNENCA precej spremenili. Podaljšanje časa (ogrevanja vode, posledičnega izklopa, itd) so se precej podaljšali, s tem je bila močno povečana tudi moč izgubnih toplotnih tokov (power/time). Če kuriš 1kWh v eni uri, ali pa v treh, je razlika glede možnih izgub? A ne?
LP

Maestral ::

Magic1 je izjavil:

Jah, si je treba včasih malo časa vzet, razmislit in šele nato nekaj napisat. Končno si nekaj pametnega napisal Maestral, star posti so kar neki bluzili o grelcu, ki nima nobene veze s porabo. Kot si ugotovil, je problem v termostatu. Če se njegov režim drastično spremeni, bodo seveda toplotne izgube bojlerja v prostor toliko večje.
Samo kdo pa ne opazi, da mu iz pipe priteče voda s 90°C? Tako stvar pa ja opaziš in zrihtaš, saj je to nevarno, sploh za otroke.
Vsak bojler ima še zaslonček, na katerem kaže temperaturo in večina ima nastavljivi termostat.
Pa še skok termostata iz 50 na 80°C se ne zgodi v enem mesecu, tako da je en zgornji post on nekoga o trojni elektriki za bojler v enem mesecu tak velik :)). Žensko naj vpraša, kaj se ji je tolk pasal tuširat vsak dan pol ure ali več pod vročo vodo. Naj jo pošlje v savno(sam ga ne bo nič ceneje prišlo).

Ojej. Magic mi bo pamet solil?
Sem jaz bluzil o "grelcih", itd, ja???
Fascinantno.

energetik ::

Maestral je izjavil:

Kje si to videl, senzor termostata na sredi grelnih elementov? Imaš ti kak elektronski (moderen) bojler z mikroprocesorsko regulacijo?

Pri bojlerju, ki sem ga pucal. Takole nekako, una cevka na sredi:



Tole je vsaj zame v neposredni bližini grelca. Vse tole zasuto s kamnom, zato bo termostat izklopil, ko se bo ta kup kamenja segrel na nastavljeno temperaturo. Voda nad kamenjem bo pa še hladnejša, nikakor pa ne bo imela 90°.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: energetik ()

Maestral ::

Tale slika prikazuje najbrž grelec (malega) kuhinjskega bojlerja?
Kjer je vse "integrirano" na eni prirobnici? Zaradi precej drugačnega razmerja moči grelca proti volumnu vode je pri teh bojlerjih res "senzor" nameščen "v sredi" grelca (manjša histereza vklop/izklop oz. tudi hitra odzivnost na dotok sveže vode).
Ja, pa obloge vodnega kamna tudi niso videti problematične. V taki situaciji še vse špila bp, in bi najbrž še leta.
Verjemi, če bi imel v tvojem primeru toliko kamna, da grelca ali kapilarne cevi sploh ne bi videl, bi se tudi tukaj "podrla" regulacija. Apnenec ima bistveno manjšo toplotno prevodnost kot voda, pomeni torej daljši čas "dojemanja" termostata glede dejanske temperature vode.

Sicer pa, tega se nisem jaz izmislil, lahko vprašate izkušene vodovodarje ali štromarje, ki take zadeve pogosto rešujejo na terenu. Čeprav vam bodo (glede na letnik bojlerja) najbrž svetovali kar novega...


Pa še to, če koga res zanima, ali ima kak "skriti" potratni porabnik elektrike, se splača nabaviti merilnik porabe el.energije. Vklopiš ga med vtičnico in porabnik, in pustiš tako po želji. Dobiš odčitke o moči, porabi energije na uro, dan,... Potem pa izračunaš, kolikšen delež računa za elektriko prinese.
Npr., pri www.conrad.si se ga dobiti že za 15€.

LP
1
2
»


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Ogrevanje sanitarne vode (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
9028783 (15493) energetik
»

Kdaj bojler požre več štroma? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21237773 (31937) K0l1br1
»

Poraba elektrike (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Loža
14749475 (36099) Duhec
»

Koliko € me stane, da mi bojler segreje 60L vode? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7326342 (25533) korenje3
»

El. bojler - vklapljanje

Oddelek: Elektrotehnika in elektronika
1311312 (11109) MadMax

Več podobnih tem