» »

Star vs. nov avto

Star vs. nov avto

1
2
3

Relanium ::

Jst najlažje spim če imam na bančnem računu dvakratnik vrednosti mojega avta.
Če ga jutri slučajno zakantam lahko kupim drugega enakega, pa še imam za živet.

Iz tega vidika so starejši avti dosti v prednosti.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Relanium ()

nicksonn ::

Glede avtov ponavadi obstajata dva tabora.
Eni so za nove, ker se jim ne da ukvarjat s servisiranjem, niti se ne spoznajo na te stvari, in pač hočejo zanesljiv in brezhiben avto. In za to dajo malo (dosti) več denarja. In kupijo avto po svojih zmožnostih, če to ne gre, vzamejo kredit. Večini pomeni avto prevoz od točke A do B, nekateri ga pa kupijo kot statusni simbol, in jim boosta ego.

Drugi so za stare, se malo bolj spoznajo na avte, vedo določene hibe in na kaj morajo biti pozorni. Jim je nasmiselno dajati veliko denarja za avto, ki izgublja na leto več vrednosti, kot dajo za gorivo.

Med temi drugimi se potem najde določen delež ljudi, ki so ljubitelji.
Ki avto nadstandardno vzdržujejo (preventivne menjave), gredo v detajle, poskrbijo da je avto brez vsake napakice. Imajo radi avto in se radi ukvarjajo z njim.

Večina uporabnikov rabljenih avtomobilov so povprečni glede vzdrževanja. Delajo redno male servise, če se kaj pokvari popravijo, če ni kritično lahko (in ponavadi) počaka.

Določen delež delež ljudi pa zastopa drugo skrajnost, kupijo star avto, po navadi za malo denarja, vozijo dokler ne crkne, ne delajo servisev, kake malenkosti ali ostale (ne)pomembne okvare jih ne motijo, avta se znebijo za manj denarja, in kupijo drugo "kripo".

Jst osebno ne bom nikoli razumel folka, ki kupi nov avto. Razen če niso (precej) premožni, toda potem kupijo značko na havbi, ne avto. Kot je bilo omenjeno v tehle zadnjih postih, ne dam za avto več kot polovico razpoložljivih sredstev.
x n!

hojnikb ::

predn kupiš avto, se je imo treba vprašat, če ga RES potrebuješ..
#brezpodpisa

Invictus ::

Kot vedno, najbolj pri avtih pomagajo dobro odnosi z dobrim mehanikom.

Nov avto moraš do konca garancije vozit na pooblaščen servis. Ki ti računa dvojno.

Lahko pa kupiš star avto in najdeš zanesljivega mehanika.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Utk ::

energetik je izjavil:

Kakšna popravila?
Recimo primer nabaviš 4 leta starga za 6000. Ko bo 10let, ga recimo še vedno lahko prodaš za vsaj 2000. Torej te pride sama izguba vrednosti povprečno 660/leto. Če nabaviš isti avto nov za 14000 in imaš 10 let, je izguba vrednosti povprečno 1200/leto. Servisov je enako število, gum zamenjaš enako. Edino če je kakšna skrita napaka pri nakupu rabljenega.
Pa še 2x manj denarja imaš vloženega v pleh, vsaj jaz zato bolje spim.

Če kupiš 4 leta starega in ga imaš do 10. leta, imaš avto 6 let. Če kupiš novega, in ga imaš recimo do 12., da bo lažje računat, ga imaš dvakrat dlje. Torej boš moral pri rabljenem dat dvakrat po 6 jurjev. Velik servis boš moral delat dvakrat, namesto enkrat. Dvakrat boš menjal gume, auspuh, diske in vse kar spada zraven. Do 4-5 leta je ponavadi vse še original gor. Sej nekaj res še zmeraj profitiraš, ampak ni to ranga 5 jurjev, ampak morda jurja, če še tolk, v 10-12 letih. Pri vseh stroških avta ni neka razlika, s tem da imaš z novim v povprečju zmeraj novejši avto. Če boš imel z enim od dveh rabljenih smolo, si pa lahko globoko v minusu.

energetik ::

Tole pa malce posplošuješ zdaj. Za oba moraš računat enako, torej da ju imaš do 10. leta in potem prodaš. Poleg tega moraš itak v obeh primerih na vsake 5 let menjat gume. Sicer pa so stroški za gume in veliki servis skoraj zanemarljivi v primerjavi s stroški goriva in zavarovanja.
Diski, avspuh - 2x v enem letu? Imeli smo avto 16 let, od novega, pa je imel še vedno originalne diske, z veliko "mesa" - povsem odvisno kako voziš. Pri avspuhu smo zamenjali samo gibljivo cev.
Ne vem no, jaz sem zdaj nabavil 4 leta starega in je skoraj kot nov, brezhibno se vozim že dobro leto, nabavil sem le nova 2 kompleta gum. Imel ga bom pa dokler ne bo starejši od 10let in hkrati večjih okvar.
Vsaj zame bo prišlo veliko cenejše kot če bi nabavil novega.

Utk ::

Ja lahko imaš oba do 10. leta in prodaš, ampak če kupiš 5 let starega, boš zamenjal dva v istem času, kot boš imel novega do 10. leta, razumeš? To je dvakrat 6000 evrov, in si na 12. Do 5. leta ne menjaš NIČ, niti gum, niti brisalcev, niti ploščic, pri 5 let staremu imaš kmalu glavni servis, dobiš zlizane gume, itd. Če kupiš novega, boš te stvari zamenjal enkrat in si dober do 10. leta, pri rabljenih boš to menjal dvakrat, ker si v 10 letih moral kupit dva. A je to tako težko razumet? Ne delaj zdaj ti neke statistike v enem letu kar imaš ta avto. Karkoli boš menjal v 10 letih, boš z rabljenimi menjal dvakrat več kot z novim, to je logično.

nicksonn ::

Utk je izjavil:

energetik je izjavil:

Kakšna popravila?
Recimo primer nabaviš 4 leta starga za 6000. Ko bo 10let, ga recimo še vedno lahko prodaš za vsaj 2000. Torej te pride sama izguba vrednosti povprečno 660/leto. Če nabaviš isti avto nov za 14000 in imaš 10 let, je izguba vrednosti povprečno 1200/leto. Servisov je enako število, gum zamenjaš enako. Edino če je kakšna skrita napaka pri nakupu rabljenega.
Pa še 2x manj denarja imaš vloženega v pleh, vsaj jaz zato bolje spim.

Če kupiš 4 leta starega in ga imaš do 10. leta, imaš avto 6 let. Če kupiš novega, in ga imaš recimo do 12., da bo lažje računat, ga imaš dvakrat dlje. Torej boš moral pri rabljenem dat dvakrat po 6 jurjev. Velik servis boš moral delat dvakrat, namesto enkrat. Dvakrat boš menjal gume, auspuh, diske in vse kar spada zraven. Do 4-5 leta je ponavadi vse še original gor. Sej nekaj res še zmeraj profitiraš, ampak ni to ranga 5 jurjev, ampak morda jurja, če še tolk, v 10-12 letih. Pri vseh stroških avta ni neka razlika, s tem da imaš z novim v povprečju zmeraj novejši avto. Če boš imel z enim od dveh rabljenih smolo, si pa lahko globoko v minusu.

Tukaj je čisto preveč spremenljivk.
Kaj pa če se novega avta naveličaš, in prodaš po 6ih letih? Potem si definitivno bil na profitu s 4 leta starejšim. Kaj če je starejši po 6ih letih (10let star) še čisto ok? Ga furaš dalje, saj veš da je redno servisiran in veš kaj imaš.
Če delaš veliko km boš tudi pri novem delal dva velika servisa. Sicer pa velik servis spet ni nek bav bav... In imaš potem na nekaj časa spet mir.
Diski, auspuh, kakšna klima ipd...to pride kake 600-800eur, vseeno manj, kot izgubiš pri novem na leto samo na vrednosti. In tega seveda ne menjaš vsako leto.
Aja, pozabil si pa, da nov avto zaradi garancije servisiraš po 2x višji postavki!
Če kupiš starega lahko servise delaš sam, če se ne spoznaš vseeno prihraniš pri "svojem" mehaniku.

Po navadi se ljudje po neki določeni starosti avta "ustrašijo". Oz pri določenih kilometrih. Sploh slovenci se bojimo vsega, kar ima več kot 200.000km. Ker bo prišel nek hud strošek in bo pol avta crknilo, ali nevem kaj.
Ja pa kaj, tudi ČE se kaj pokvari, odkartaš tistega jurja, poservisiraš, pa furaš dalje. A ker pa popravilo presega vrednost avta, je pa to nesmiselno? Ko pa nabaviš drugega (novega) pa že samo ko ga pripelješ iz salona izgubi vsaj jurja, raje dva.
Potem pa vsako leto še 10+ % vrednosti dol.
IMHO.
lp,nix
x n!

Utk ::

Če menjaš avto samo zato, ker si se ga naveličal, ti itak ni računica na prvem mestu.
Lahko je tudi nov kupljen po 10 letih še ok, in ga voziš še 5 let. V tem primeru je računica za novega samo še boljša, ker si šele v 15 letih izgubil nekaj več na vrednosti, ne po desetih. Če boš pri novem delal dva velika servisa, boš prevozil vsaj 250 jurjev, če kupiš rabljenega s 100 na števcu plus tvojih 250, boš delal 3 velike servise.
Če se odpoveš garanciji, ki je pri rabljenih itak nimaš, lahko delaš tudi pri novem servise sam. Drugače pa pride ta garancija 100 evrov na leto, maksimalno, teh par let koliko jo že imaš. Nimaš pa tehničnega do 4. leta.
Sej ni tako težko to izračunat.
Računica je kupit 10 let star avto in ga vozit dokler gre, ampak za to moraš imet voljo do iskanja dobrega vsake tolko časa, ali pa nov, oz. skoraj nov, če ima eno leto in 15 jurjev na števcu je res vseeno, ampak težko bi vsi prav takega našli. Vse drugo je pa približno isto sranje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

nicksonn ::

Ma, vseeno si kake 3 ali 4 jurje v prednosti s starim avtom. Imaš pa zato pač nekaj starejši avto. Mene kaj takega ne bi motilo.
Od osebe od osebe odvisno, ali ima rajši mlajši avto, ali pa si za tisti denar privošči počitnice npr na Karibih, ali pa prenovi del stanovanja.

Se pa čisto strinjam z zadnjim odstavkom.
x n!

Utk ::

Od kod 3-4 jurje, se ti tako zdi, ker vsi vejo, da je nov avto drag in ful zgubiš na vrednosti, ali si kaj računal?

gruntfürmich ::

nicksonn je izjavil:

Jst osebno ne bom nikoli razumel folka, ki kupi nov avto. Razen če niso (precej) premožni, toda potem kupijo značko na havbi, ne avto. Kot je bilo omenjeno v tehle zadnjih postih, ne dam za avto več kot polovico razpoložljivih sredstev.

ja res. kupijo značko; renault, dačijo, kio;(( in res, takšni so zelo premožni...

energetik je izjavil:

Kakšna popravila?
Recimo primer nabaviš 4 leta starga za 6000. Ko bo 10let, ga recimo še vedno lahko prodaš za vsaj 2000. Torej te pride sama izguba vrednosti povprečno 660/leto. Če nabaviš isti avto nov za 14000 in imaš 10 let, je izguba vrednosti povprečno 1200/leto. Servisov je enako število, gum zamenjaš enako. Edino če je kakšna skrita napaka pri nakupu rabljenega.
Pa še 2x manj denarja imaš vloženega v pleh, vsaj jaz zato bolje spim.

same narobne kalkulacije. in potem folk resnično misli da je VELIKO bolje kupiti rabljen avto, in to od naših kšefterskih nategantov...

nicksonn je izjavil:

Ma, vseeno si kake 3 ali 4 jurje v prednosti s starim avtom. Imaš pa zato pač nekaj starejši avto. Mene kaj takega ne bi motilo.

da. 4 jurje / 10 let. 400€ / leto. 40€ / mesec. jaka računica.;(( in potem so vsi zelo pametni kako so prišparali na rabljenem avtu, in si lahko kupijo velikega in težkega. ter fino potrošnega...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Ma pri avtu za 15 jurjev ne more bit 4 jurje razlike v 10 letih. Če je pa jurja, potem pa to komot že pri mobitelu, ki ga menjaš na 3 leta namesto 2 prišparaš to razliko.
Pri kakšnem passatu je razlika večja, ampak tu racionalna računica itak ni več na prvem mestu.

Invictus ::

Racionalne računice pri avtih ni.

Sam, recimo, ne bom več kupoval novega avta. Sem se pač tako odločil. Nočem jemati kredita za avto, nekih 10 jurjev pa lahko zbereš.

Za ta denar pa dobiš starejšo limuzino, težjo, kar je bolj varno od novega, malega avta. Več pleha vseeno prenese več škode.

Pogoj je pa zaupanja vreden mehanik. In to imam.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

nicksonn ::

Utk je izjavil:

Od kod 3-4 jurje, se ti tako zdi, ker vsi vejo, da je nov avto drag in ful zgubiš na vrednosti, ali si kaj računal?

Ja, to.
Res pa je, da nisem računal, da po 6ih letih zamenjaš onega starega.
Recimo: doba=6let (nov za 14k in star za 6k)
Nov: Izguba vrednosti 9K, servisi 1,5K, gume ipd 1K = total 11,5k
Star: Izguba vrednosti 4,5K, servisi 2,5K, gume ipd 1,5K = total 8,5k

Da obrazložim servise:
Nov: 4x redni po 200e
1x veliki po 500e
1x redni po 100e
Star: 4x redni po 100e
2x veliki po 500e
1x nove bremze: 500e
ostane še 600 za izredne servise

Ok, za izredne servise gre lahko pri starem 2k, ali pa 0eur.
Prav tako se lahko kaj izrednega po potegu garancije pokvari pri novem, nisem računal.

Ok, pri novem prišparaš 4 TP, kar znese celih 150eur.

Ok, doba=10let.
Vsakemu še en velik servis, pri staremu se malo več stvari pokvari, vsak porabi še en ali dva kompleta gum.
Nov: Izguba vrednosti 12,5K, servisi 2,5K, gume ipd 2K = total 17k
Star: Izguba vrednosti 5,5K, servisi 4,5K, gume ipd 2,5K = total 12,5k

Tu je razlika večja, saj star ni več veliko izgubil na ceni, nov pa precej. In to kljub temu, da smo dali 2k več za servise pri starem.

Seveda so vse postavke precej zaokrožene, ampak tako, malo za filing.
Če je to nekomu vredno zavoljo zanesljivosti ali šminkeraja, ok.
Vsakemu svoje ;)
x n!

Utk ::

To je slab izračun. Zdaj si izračunal, da te avto od 0 do 5. leta stane več kot od 5. do 10. To vemo. Ampak kaj se zgodi po 5 letih v obeh primerih? Če si kupil novega, imaš 5 let star avto, ki ga lahko voziš še 5 let, ali pa prodaš. Če si kupil rabljenega, imaš 10 let starega, in če hočeš priti na enako situacijo, kot tist, ki je kupil novega, moraš kupit spet "novega" 5 let starega za 6 jurjev.
Ne moreš kar zanemarit situacije po 5 letih. V enem primeru imaš še dokaj nov avto, ki ga voziš z majhnimi stroški še najmanj 5 let, v drugem pa staro kripo, in spet rabiš 6 jurjev, znova naredit vse servise itd.

oemdzi ::

Jaz če bom kdaj kupoval nov avto bom definitivno enega za okrog 10k in to zato, ker mi avto ni drugega kot prevozno sredstvo, nov pa zato, ker o avtih nimam najmanjšega pojma in me pri rabljenih lahko nategne praktično vsak švercer ali pa malo bolj podmazan obični prodajalec (glede ohranjenosti, prikritih napak, cene ...)
*Črna grafična kartica z rumeno lučko in varčnim hladilnikom*
Neslišen intel procesor iz lepe modre škatle* 2 enakomerno ploščata rama*
*overclockan napajalnik in varno ohišje z modro lučko* Hofer gamer copate*

nicksonn ::

gruntfürmich je izjavil:

ja res. kupijo značko; renault, dačijo, kio;(( in res, takšni so zelo premožni...

Ok, nisem definiral premožnosti. Pač, dandanes malokdo skešira za nov avto.
Moral bi napisati, da ne razumem folka, ki nima keša za avto, pa kupi ranault, dačijo, kio.
Razumem pa folk, ki ima keš, in kupi avto, ki ni ranault, dačija, kia.

gruntfürmich je izjavil:


same narobne kalkulacije. in potem folk resnično misli da je VELIKO bolje kupiti rabljen avto, in to od naših kšefterskih nategantov...

Ja, pri rabljenem je velika verjetnost, da te nategnejo. Če nimaš časa da se pozanimaš o avtu, če si malo naiven, in kupuješ pri raznih Kičo-tih, in če nisi vsaj malo za igre na srečo, potem pač kupiš nov avto.

gruntfürmich je izjavil:


da. 4 jurje / 10 let. 400€ / leto. 40€ / mesec. jaka računica.;(( in potem so vsi zelo pametni kako so prišparali na rabljenem avtu, in si lahko kupijo velikega in težkega. ter fino potrošnega...

Grem še dlje: To je dober evro na dan! ;((
Samo marsikdo pač nima za odkartat ekstra 5-10k. In nekomu 40e na mesec nekaj pomeni.
Zakaj bi dal, če te bo starejši avto enako pripeljal nekam, ni ti pa mar za to kaj voziš.
x n!

krneki0001 ::

Moje mnenje je pa drugačno. Vedno imam in sem imel stare avtomobile za ceno do cene mesečne plače evrov ali manj (toliko, da če ga celega razbijem, lahko naslednji mesec kupim drugega). Avto je zame prevozno sredstvo za vožnjo iz točke A v točko B (občasno tudi naravnost čez drn in strn) in se mi v avto ne da vložiti več kot toliko denarja. Raje tisti denar, ki bi ga dal za nov avto porabim zato, da par let hodim na dopuste in se imam lepo, ali pa vložim denar v hišo ali računalnike s katerimi služim. Nikakor pa nebi dal 10 ali več tisoč evrov za avto. Ja mogoče, če bi na lotu zadel, pa nebi vedel kam z denarjem. Drugače pa nisem tako bogat, da bi si privoščil metanje denarja v pleh, ki vsak dan izgublja ceno.
Kupim star avto do recimo 2500 evrov, vložim vanj veliki servis (samo material, ker delo opravim sam) in nove gume ter registracijo (še nekih 1500 evrov). Servise opravljam na svojih avtomobilih vestno, ker mi gre zato, da bo avto tudi varen, ne samo da bo ustrezal zakonom.
Avto je s tem pripravljen za vsaj 100.000km, ki jih z avtom tudi naredim. Če mi je všeč ga potem vozim še dlje, če se ga pa naveličam, ga pa prodam za ceno kot sem ga kupil. Ponavadi se kupec sam najde že preden avto sploh prodajam (tako je bilo pri zadnjih treh avtomobilih, ker je avto poznan in je poservisiran (kar je največkrat problem ko kupuješ avto), pa kupec ve kaj bo kupil in kaj bo dobil v roke).

Če pa cenovno gledam;
Zadnji avto s 180.000km prevoženimi sem kupil za 1200 evrov (prodajajo se taki za okoli 3000) z napako na elektroniki ali motorju (prodajalec ni znal pojasnit napake). Napako sem odpravil za ceno 20 evrov (en del v elektronike je delal probleme in sem ga zamenjal z delom iz odpada), naredil sem veliki servis 260 evrov, zamenjal zadnje fedre (fedre in ne amortiterje - 100 evrov za oba), pa je avto uštiman in delujoč na cesti za okoli 1600 evrov. Avto bo pri meni vsaj 100.000km, če ne več, ker ima ogromno opreme in ni gnil. Še gume mu dam jeseni nove, pa bo cena okoli 2000 evrov zanj. Ko ga bom prodajal, bo njegova cena še vedno okoli 2000 evrov (prodajal ga bom čez kaki 2 leti), ker je pač taka znamka, štirikolesni pogon in kup opreme v njem.
Strošek tega avta pa je okoli 65 evrov za redni servis na 15.000km in bencin, ki ga porabi od 7 do 8 litrov na 100km.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Buggy ::

v teh casih se dobi lahko zelo dober rabljen avto po ugodni ceni.
Sam sem pred stirimi leti kupil 2 leti star avto, katerega lastnik ni zmogel placevati leasing obroka in mu je avtohisa ponudila za odkup in poravnavo manj, kot pa je dobil od mene. Avto po racunu od te iste avtohise nov je bil 32K s popustom 27k , po dveh letih in preverjenih 60Kkm, ter odpravljenih vseh porodnih tezavah sem ga dobil za 12k...toliko o tem, koliko se lahko tudi na racun novega-rabljenega avta prispara.

nicksonn ::

Utk je izjavil:

To je slab izračun. Zdaj si izračunal, da te avto od 0 do 5. leta stane več kot od 5. do 10. To vemo. Ampak kaj se zgodi po 5 letih v obeh primerih? Če si kupil novega, imaš 5 let star avto, ki ga lahko voziš še 5 let, ali pa prodaš. Če si kupil rabljenega, imaš 10 let starega, in če hočeš priti na enako situacijo, kot tist, ki je kupil novega, moraš kupit spet "novega" 5 let starega za 6 jurjev.
Ne moreš kar zanemarit situacije po 5 letih. V enem primeru imaš še dokaj nov avto, ki ga voziš z majhnimi stroški še najmanj 5 let, v drugem pa staro kripo, in spet rabiš 6 jurjev, znova naredit vse servise itd.

Erm.
Ja.
Oba imava prav.

Sem že v štartu rekel, da ne računam tega, da kupiš drug star avto po 6ih letih, ampak to, da se bolj "splača" starejši avto.
Tako da sem vbistvu dokazal tvoj prav:
Nov na 10 let: Izguba vrednosti 12,5K, servisi 2,5K, gume ipd 2K = total 17k
Star na 6 let: Izguba vrednosti 4,5K, servisi 2,5K, gume ipd 1,5K = total 8,5k
Faktor je ravno 2.
Edina minorna razlika je, da si ti videl za dobo 5 let, jst pa za 6 let.
Tako da imaš z novim toliko stroškov v 10ih letih, kot z dvema rabljenima v 12ih. Ampak je seveda vse preveč odvisno od sreče, če si imel z enim starim srečo, jo najbrž z drugim ne boš imel - tako da - ja, isto je.

In se strinjam s tistim, kar si sam napisal, da se najbolj splača avto star 10 let.
Jst rečem: avto pred letom 2000. Ker tisti so enostavni za šraufat, ni toliko elektronike, ki se rada kvari, so pa vseeno že udobni, hitri. Ok, rja zna biti problem, zato že v štartu iščeš takega, ki je ima čimmanj.
Potem vložiš v avto 2-3K (amortizerji, bremze, podvozje, gume, klima, hladilni sistem, ipd) in se precej zanesljivo voziš nadaljnih par let. To ne velja za dizle. In to pač ni za vsakega, povprečen človek bo o tem mislil: "Lejga, kako staro kripo vozi, luzer!"
(in šel na banko prosit za vnovično podaljšanje limita)
x n!

Utk ::

Sem že v štartu rekel, da ne računam tega, da kupiš drug star avto po 6ih letih,

Pa bi moral, drugače račun ni pošten. Ko se račun zaključi, morata bit tist, ki je kupil novega in tist, ki je kupil rabljenega, v isti situaciji, z enako starim avtom, ali pa brez njega, drugače račun enostavno še ni zaključen.

gruntfürmich ::

Invictus je izjavil:

Za ta denar pa dobiš starejšo limuzino, težjo, kar je bolj varno od novega, malega avta. Več pleha vseeno prenese več škode.

nicksonn je izjavil:

Grem še dlje: To je dober evro na dan! ;(( Samo marsikdo pač nima za odkartat ekstra 5-10k. In nekomu 40e na mesec nekaj pomeni.

to ti dam prav. ampak zgornji citat pokaže pravo logiko slovenskih kupcev rabljenih avtomobilov. totalno kontra spodnjemu, ki se prav tako upošteva, čeprav sta si v nasprotju. in da ne omenim da tak povprečni janez ne dela veliko 'upravičenih' kilometrov za neke velike in težke limuzine...
to je problem.

nicksonn je izjavil:

Ok, nisem definiral premožnosti. Pač, dandanes malokdo skešira za nov avto.
Moral bi napisati, da ne razumem folka, ki nima keša za avto, pa kupi ranault, dačijo, kio.
Razumem pa folk, ki ima keš, in kupi avto, ki ni ranault, dačija, kia.

tudi jst nisem definiral premožnosti, samo pogledal sem najbolj prodajane avtomobile v sloveniji.
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Utk ::

To kaj dobiš za kak denar ne vpliva kaj dost na računico. To težo je treba premikat, in ta avto je potem dražji kot nek clio, tudi če v štartu stane enako, in tudi če bi bila oba nova ali pa rabljena. Lahko imata dva 10 jurjev v kešu, pa si en od njih s tem lahko privošči rabljenega passata, drugi si ga pa ne more in si kupi cliota. Ampak spet, kaj bo čez 5-7 let?
Nekaj razlike je samo v tem, da dražji avti hitreje izgubljajo na ceni. Ne čisto brez razloga.

gruntfürmich ::

sj točno tko je kot si rekel:

Utk je izjavil:

Računica je kupit 10 let star avto in ga vozit dokler gre, ampak za to moraš imet voljo do iskanja dobrega vsake tolko časa, ali pa nov, oz. skoraj nov, če ima eno leto in 15 jurjev na števcu je res vseeno, ampak težko bi vsi prav takega našli. Vse drugo je pa približno isto sranje.
vse ostalo vmes so nianse, ki bi jih morda eni lahko izkoristili svoji računici v prid, ampak slovenski folk pa je glup in potem pristane na raznih premočnih pasatih/bmw3-5/audi4 ker so kao poceni za 3-4 let star avto. ki jih sploh ne potrebuje ker ne dela kilometrov in mu samo trošijo denar katerega bi lahko drugam dal.
ampak ne, glavno da slovenček misli koliko je prišparal ker je kupil tak malo star avto...;((
in potem mi taki debili serjejo kako je fino kupiti rabljen avto in da sem neumen ker sem kupil novega...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

nicksonn ::

Vse je odvisno od tega, koliko ima kdo pod palcem, ter od tega, za kakšnen namen se bo avto uporabljal.

Nekdo, ki dela 40kkm na leto po AC si ne bo za 10k kupil novega cliota, ampak rabljenega pasata tdi.
En drug živi pa v mestu, in ne vidi smisla v nakupu velike okorne limuzine, čeprav ima lahko slednja manjšo porabo (a vseeno večje stroške vzdrževanja).

Pa bi moral, drugače račun ni pošten. Ko se račun zaključi, morata bit tist, ki je kupil novega in tist, ki je kupil rabljenega, v isti situaciji, z enako starim avtom, ali pa brez njega, drugače račun enostavno še ni zaključen.
Saj sem pokazal, da sta.

Ampak spet je odvisno od situacije in raznih "if" stavkov.
Nekdo rad pogosto menja avte. Nekomu je važno, da je zanesljiv, ali varčen, ali karkoli.
Če po 5ih letih nimaš denarja za drugega, lahko obstoječega obdržiš, ali imaš še toliko časa, dokler ne našparaš za drugega. Po drugi strani, če se ti nekaj zalomi, in moraš prodati avto po 2h letih, si precej več na izgubi če prodaš novega, kot rabljenega.
Zato je moja odločitev pač star avto :)

Problem pri slovenceljnih je, da dajo preveč na to, kakšen avto ima sosed.
In zato se potem kupi passat, bmw, audi. Seveda ob predpogoju, da je bil pocen.
Po možnosti uvožen.
In vse to s samo 120k km, hehe.
x n!

Utk ::

Ja če se le da, je boljše brez kredita. Ampak če moraš, je pa spet isto, ali vzameš 10 jurjev za novega, ali dvakrat po 5 za starega :) Kakorkoli obrneš, najebeš. Če pa novi sploh ni varianta niti teoretično, pa itak ni izbire.
Ampak ja, največ prišparaš če veš kaj rabiš, in ne pretiravaš.

l0g1t3ch ::

Utk je izjavil:

Ja če se le da, je boljše brez kredita. Ampak če moraš, je pa spet isto, ali vzameš 10 jurjev za novega, ali dvakrat po 5 za starega :) Kakorkoli obrneš, najebeš. Če pa novi sploh ni varianta niti teoretično, pa itak ni izbire.
Ampak ja, največ prišparaš če veš kaj rabiš, in ne pretiravaš.


Ali pa kupiš 2 leti in 9 mesecev star avto za 13,8k€, medtem ko je bil nov z popusti (torej kar je dejansko plačal prvi lastnik) 28,5k€
Tu res ne vidim kako bi z novim prišel skozi ceneje :)

Buggy ::

Ali pa kupiš 2 leti in 9 mesecev star avto za 13,8k€, medtem ko je bil nov z popusti (torej kar je dejansko plačal prvi lastnik) 28,5k€ Tu res ne vidim kako bi z novim prišel skozi ceneje :)


tako je, se posebej kot sem ze omenil odkup od raznih leasing shem, ki jih nudijo avtohise, kjer ves poreklo, ves da je bil avto ustrezno servisiran, pa se garancijo ti praviloma dajo, v najslabsem primeru pa lahko koristis kasneje tudi razne kulance. Ta varianta, ce res ne zelis tocno specificne opreme in barve pri avtu po narocilu je pomoje najbolje od obeh svetov ;)

gruntfürmich ::

l0g1t3ch je izjavil:

Ali pa kupiš 2 leti in 9 mesecev star avto za 13,8kEUR, medtem ko je bil nov z popusti (torej kar je dejansko plačal prvi lastnik) 28,5kEUR
Tu res ne vidim kako bi z novim prišel skozi ceneje :)

tipično razmišljanje slovenčka za avto ki ga ne potrebuje. zgaran višji srednji razred iz uvoza s ~300Mm in z višjimi sprotnimi stroški. in sedaj do the math koliko se dejansko prišpara...
ampak hej, glavno da je klasa!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Fizikalko ::

Zakaj si dodal "iz uvoza"?

Po moje je računica taka: 3-5 let star preverjen avto primerne velikosti (glede na potrebe). Če je vse preverjeno in je orenk servisiran, pri tej starosti kilometri praktično niso pomembni. Vsekakor pa je pri večini večjih vozil prvi veliki servis že za njimi pri tej starosti.

Če ni preverjenega porekla, je recept glede starosti enak (ali celo v smer starejšega vozila), s seboj pa se vzame mehanika (50 EUR za tako uslugo je preverjeno čez glavo) in če so glavne zadeve ok, se naredi takoj velik servis in upa na najboljše. Dokaj velika verjetnost, da je/bo vse ok.

l0g1t3ch ::

gruntfürmich je izjavil:

l0g1t3ch je izjavil:

Ali pa kupiš 2 leti in 9 mesecev star avto za 13,8kEUR, medtem ko je bil nov z popusti (torej kar je dejansko plačal prvi lastnik) 28,5kEUR
Tu res ne vidim kako bi z novim prišel skozi ceneje :)

tipično razmišljanje slovenčka za avto ki ga ne potrebuje. zgaran višji srednji razred iz uvoza s ~300Mm in z višjimi sprotnimi stroški. in sedaj do the math koliko se dejansko prišpara...
ampak hej, glavno da je klasa!


In ti me seveda poznaš, da me lahko obkladaš z takimi in drugačnimi omaleževalnimi pridevniki ?
Prvi lastnik je avto kupil pri nas v sloveniji in ga servisiral na uradnem servisu, avto ima poštimane vse servise in je še v garanciji.
Pa brez skrbi, znamka avta ne pripada sveti nemški trojici, pravzaprav ni niti nemški in niti prestižen tako, da ni bil kupljen za sosede ;)

Če te pa še kaj zanima pa vprašaj, samo brez neumnosti.

theBill ::

gruntfürmich je izjavil:

in da ne omenim da tak povprečni janez ne dela veliko 'upravičenih' kilometrov za neke velike in težke limuzine...


Od kje vam ideja, da moraš z avtom srednjega razreda (ali višjega) delati veliko kilometrov? Od kdaj pa so letno prevoženi kilometri edino vodilo pri izbiri velikosti avtomobila?

Zelo enoplastno razmišljanje.

gruntfürmich ::

Fizikalko je izjavil:

Zakaj si dodal "iz uvoza"?
ker je to dejstvo za 90% vozil.

l0g1t3ch je izjavil:

In ti me seveda poznaš, da me lahko obkladaš z takimi in drugačnimi omaleževalnimi pridevniki ?
in zakaj bi te moral poznati da bi te lahko obkladal? ker btw izjeme ne potrjujejo pravila.

theBill je izjavil:

Od kje vam ideja, da moraš z avtom srednjega razreda (ali višjega) delati veliko kilometrov? Od kdaj pa so letno prevoženi kilometri edino vodilo pri izbiri velikosti avtomobila?
Zelo enoplastno razmišljanje.
morda je res enoplastno, vendar sem vseeno mnenja da velik avto ni primeren ne za v mesto ne za teren ne samo za do trgovine ne samo za k maši. in torej če ni za to je potem bolj kot ne za nabijat kilometre...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

Zgodovina sprememb…

Invictus ::

Zakaj pa bi se vozil z malim avtom okoli? Ne pa z velikim?

V večini primerov mali avti ne kurijo proporcionalno manj goriva kot veliki. Včasih celo več. Pustite tiste stare tete, ki se komaj dotaknejo plina ... In zamorijo svoj avto do amena. Ter plačujejo 400 EUR na leto za servis ...

Velik avto preprosto nudi udobje in varnost. Mali piz**** pač ne. Malo si poglejte crash teste na ADACu kaj se zgodi ko velik avto nabije malega. Takrat ne pomaga nobenih 5 zvezdic ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

GrimReaper ::

Če voziš samo po regionalkah (veliko ovinkov), ti je avto nižjega srednjega razreda najboljši, oz. s kakšnim BMW 3 s 4,6m bi se še dalo, A4 s 4.7m je pa pomoje že prevelik.
Če večinoma po AC pa srednji ali višji razred.
Če si v kakšnem večjem mestu pa pride v poštev tut manjši avto, oz. pri nas so popularni bolj zaradi nizke cene kot karkoli drugega.

Sam imam 4.25m velik avto in je kr idealen, vozil sem tut 4.8m, sej se da peljat po ovinkih, sam mal pa vseeno ovira tisti zadek, sploh pri parkiranju. Tko da za naprej bom sigurno gledal nekaj od 4.3 do 4.6m.
7600X | Noctua NH-D15 | ASUS STRIX X670E-F | G.Skill 6000 CL30
Palit GameRock 4080 | Be Quiet 802 | ASUS Strix 1000W

Zgodovina sprememb…

gruntfürmich ::

Invictus je izjavil:

Zakaj pa bi se vozil z malim avtom okoli? Ne pa z velikim?

V večini primerov mali avti ne kurijo proporcionalno manj goriva kot veliki. Včasih celo več. Pustite tiste stare tete, ki se komaj dotaknejo plina ... In zamorijo svoj avto do amena. Ter plačujejo 400 EUR na leto za servis ...

Velik avto preprosto nudi udobje in varnost. Mali piz**** pač ne. Malo si poglejte crash teste na ADACu kaj se zgodi ko velik avto nabije malega. Takrat ne pomaga nobenih 5 zvezdic ...


sj ni panike, pač kakor komu paše. samo da pa slovenčki solijo pamet okoli avta in njegove rabe je pa totalen fail. ker pri nas imamo koncept avta totalno zgrešen.
lahko pa da imamo mi balkanci prav, pa se na zahodu motijo...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

theBill ::

gruntfürmich je izjavil:

Invictus je izjavil:

Zakaj pa bi se vozil z malim avtom okoli? Ne pa z velikim?

V večini primerov mali avti ne kurijo proporcionalno manj goriva kot veliki. Včasih celo več. Pustite tiste stare tete, ki se komaj dotaknejo plina ... In zamorijo svoj avto do amena. Ter plačujejo 400 EUR na leto za servis ...

Velik avto preprosto nudi udobje in varnost. Mali piz**** pač ne. Malo si poglejte crash teste na ADACu kaj se zgodi ko velik avto nabije malega. Takrat ne pomaga nobenih 5 zvezdic ...


sj ni panike, pač kakor komu paše. samo da pa slovenčki solijo pamet okoli avta in njegove rabe je pa totalen fail. ker pri nas imamo koncept avta totalno zgrešen.
lahko pa da imamo mi balkanci prav, pa se na zahodu motijo...


Na zahodu (npr. Nemčija) ima večina familij več kot en avto. Največkrat je manjši za ženo (za do službe, trgovine, vrtca,...), večji pa za celotno familijo prevažat na dopuste, izlete, itd. In večji avto prav gotovo ni v razredu Renault Clio, minimalno je srednjega razreda (BMW 3, A4, Passat, itd.)

Pri nas imamo zgrešen predvsem koncept koliko denarja se nameni za avto in koliko za vse ostalo. Najboljši so mi tiste cvetke, ki živijo še doma pri starših ali v kaki luknji v najemu, hkrati pa gredo v nakup novega avta nad 20 000 € - seveda s kreditom na XY let 8-O

AngelOfDeath ::

theBill je izjavil:

gruntfürmich je izjavil:

Invictus je izjavil:

Zakaj pa bi se vozil z malim avtom okoli? Ne pa z velikim?

V večini primerov mali avti ne kurijo proporcionalno manj goriva kot veliki. Včasih celo več. Pustite tiste stare tete, ki se komaj dotaknejo plina ... In zamorijo svoj avto do amena. Ter plačujejo 400 EUR na leto za servis ...

Velik avto preprosto nudi udobje in varnost. Mali piz**** pač ne. Malo si poglejte crash teste na ADACu kaj se zgodi ko velik avto nabije malega. Takrat ne pomaga nobenih 5 zvezdic ...


sj ni panike, pač kakor komu paše. samo da pa slovenčki solijo pamet okoli avta in njegove rabe je pa totalen fail. ker pri nas imamo koncept avta totalno zgrešen.
lahko pa da imamo mi balkanci prav, pa se na zahodu motijo...


Na zahodu (npr. Nemčija) ima večina familij več kot en avto. Največkrat je manjši za ženo (za do službe, trgovine, vrtca,...), večji pa za celotno familijo prevažat na dopuste, izlete, itd. In večji avto prav gotovo ni v razredu Renault Clio, minimalno je srednjega razreda (BMW 3, A4, Passat, itd.)

Pri nas imamo zgrešen predvsem koncept koliko denarja se nameni za avto in koliko za vse ostalo. Najboljši so mi tiste cvetke, ki živijo še doma pri starših ali v kaki luknji v najemu, hkrati pa gredo v nakup novega avta nad 20 000 € - seveda s kreditom na XY let 8-O



V velikih mestih se jih večina vozi z javnim prometom, ali pa z "rent-a-car". Svojega avta pa nimajo in ne potrebujejo.
edit: Slovnica

menjalnik ::

Hec je v tem, da ko kupiš rabljen avto nikoli ne veš kaj dobiš.

solatko ::

Ko kupiš novega pa veš?
Delo krepa človeka

nicksonn ::

Invictus je izjavil:

Zakaj pa bi se vozil z malim avtom okoli? Ne pa z velikim?

Naprimer, ker ne rabiš velikega? (Ker imaš garažo po JUS standardu? Ali pa ker si štorast pri parkiranju pred domačim blokom, po možnosti bočno?)
Ali pa si enostavno ne moreš privoščiti vzdrževanja..

Invictus je izjavil:

V večini primerov mali avti ne kurijo proporcionalno manj goriva kot veliki. Včasih celo več. /.../

Proporcionalno res ne, ampak je pa dejstvo, da mali avti kurijo manj goriva. Edina izjema so AC > 120 kmh, tam postanejo požrešni glede na svojo moč.
In včasih je nekomu dovolj že 1L/100km (kar je recimo razlika med 60KM in 100KM), ker pač ne rabi večje moči / oz si jo ne more privoščiti.

theBill je izjavil:

Na zahodu (npr. Nemčija) ima večina familij več kot en avto. Največkrat je manjši za ženo (za do službe, trgovine, vrtca,...), večji pa za celotno familijo prevažat na dopuste, izlete, itd. In večji avto prav gotovo ni v razredu Renault Clio, minimalno je srednjega razreda (BMW 3, A4, Passat, itd.)

Pri nas imamo zgrešen predvsem koncept koliko denarja se nameni za avto in koliko za vse ostalo. Najboljši so mi tiste cvetke, ki živijo še doma pri starših ali v kaki luknji v najemu, hkrati pa gredo v nakup novega avta nad 20 000 € - seveda s kreditom na XY let 8-O

Mislim, da je tudi pri nas v povprečju tako - pri družinah, kjer oba starša delata.
En večji avto (ki ga običajno vozi moški) in en manjši za ženo.

So pa potem izjeme, ko se mulc noče osvobodit, slučajno dobi solidno službo, ker ima oprane možgane da je pleh najjača stvar na planetu (če je samski bo lahko s tem še pleharce pecal) in se zapufa za 20K.

menjalnik je izjavil:

Hec je v tem, da ko kupiš rabljen avto nikoli ne veš kaj dobiš.

Tako novega, kot starega lahko sprobaš in pregledaš predno kupiš.
Prav tako se da avtomobilsko zgodovino in servisiranost dobro preveriti. Če tega ne opraviš temeljito, si povečaš šanse za nateg. Te pa niso nikoli nič, zmeraj gre lahko kaj narobe. Zato je treba ob nakupu rabljenega vedno imeti nekaj denarja na strani za morebitne napake.

Ko kupuješ novega pač ne pričakuješ, da bo pil hladilno tekočino ali olje. Ali kake druge skrite napake.
Pač se znebiš dosti enih potencialnih napak.
Sem pa tudi sam že slišal, ko so prodajali nove avte kot nove, čeprav so bili razbiti / stolčeni od toče / poplavljeni. Kakšen merilec laka zato tudi pri novih ni odveč pri pregledu...
x n!

energetik ::

nicksonn je izjavil:

Invictus je izjavil:

Zakaj pa bi se vozil z malim avtom okoli? Ne pa z velikim?

Naprimer, ker ne rabiš velikega? (Ker imaš garažo po JUS standardu? Ali pa ker si štorast pri parkiranju pred domačim blokom, po možnosti bočno?)
Ali pa si enostavno ne moreš privoščiti vzdrževanja..
Kaj pa ima veze velikost avta z vzdrževanjem? Servis stane enako, pa če je mašina 1,0 ali pa 1,8L. Tudi gume imajo današnji malčki že blizu dimenzij velikih.

nicksonn je izjavil:

Invictus je izjavil:

V večini primerov mali avti ne kurijo proporcionalno manj goriva kot veliki. Včasih celo več. /.../

Proporcionalno res ne, ampak je pa dejstvo, da mali avti kurijo manj goriva. Edina izjema so AC > 120 kmh, tam postanejo požrešni glede na svojo moč.
In včasih je nekomu dovolj že 1L/100km (kar je recimo razlika med 60KM in 100KM), ker pač ne rabi večje moči / oz si jo ne more privoščiti.
Kaj pa ti smatraš kot mali avto? Med današnjimi malčki in večjimi avti je v glavnem razlika v dolžini. Visoki so praktično enako. Na porabo pa vpliva praktično samo čelna površina, torej razlike niso tako velike. Tudi mase vozil se ne razlikujejo toliko, ker današnji malčki so konkretno težki. Če torej voziš z malčkom povsem enako kot z večjim avtom, bo poraba zelo, zelo podobna.
Evo 2 primera, Hyundai I10 in I40:
I10
I40
Eden miniaturen mestni malček s 69KM, drugi konkreten karavan, pol tone težji, dober meter daljši in 135KM. Razlike v izvenmestni porabi pa manj kot 1L/100. Pa gre za ogromno razliko med avtoma. Torej ni praktično nobenega razloga, da ne bi zaradi porabe nabavil npr. I30 namesto I20 ali recimo Megana namesto Cliota. Razen zelo majhne razlike v nabavni ceni.

Zgodovina sprememb…

nicksonn ::

energetik je izjavil:

Kaj pa ima veze velikost avta z vzdrževanjem? Servis stane enako, pa če je mašina 1,0 ali pa 1,8L. Tudi gume imajo današnji malčki že blizu dimenzij velikih.

Seveda ima veze.
Ok, pri malih servisih res ni takšne razlike. Verjetno gre v 1.0 mašino 0,5L olja manj.
Vseeno so cene pri večjih motorjih malo večje kot pri manjših. Če druga ne, je pa marže več :P.

Kolikor je servis večji, je razlika večja.
Zavore - na 1.0 so sigurno manjše kot na 1.8. Se tu prišpara nekaj.
Navadno imajo večji in dražji avti več elektronike oz opreme, ki gre lahko narobe.

Evo, cene servisov pri random nepooblaščenem avtomehaniku:

CLIO III 1,5 DCi 46,00 94,84 159,59 198,98
LAGUNA III 2,0 Dci 81,59 147,01 183,91 540,96


POLO 1,4i 1999 -2002 35,78 69,38 98,09 192,84
PASSAT 1,8T 150 KM 2000 40,87 70,27 100,32 166,68

Ok, cene spet niso toliko različne, verjamem pa, da so pri pooblaščencu večje razlike.

energetik je izjavil:

Kaj pa ti smatraš kot mali avto? Med današnjimi malčki in večjimi avti je v glavnem razlika v dolžini. Visoki so praktično enako. Na porabo pa vpliva praktično samo čelna površina, torej razlike niso tako velike. Tudi mase vozil se ne razlikujejo toliko, ker današnji malčki so konkretno težki. Če torej voziš z malčkom povsem enako kot z večjim avtom, bo poraba zelo, zelo podobna.
Evo 2 primera, Hyundai I10 in I40:
I10
I40
Eden miniaturen mestni malček s 69KM, drugi konkreten karavan, pol tone težji, dober meter daljši in 135KM. Razlike v izvenmestni porabi pa manj kot 1L/100. Pa gre za ogromno razliko med avtoma. Torej ni praktično nobenega razloga, da ne bi zaradi porabe nabavil npr. I30 namesto I20 ali recimo Megana namesto Cliota. Razen zelo majhne razlike v nabavni ceni.

Po mali avto smatram Clio/Polo in manjši.
Pod velik avto smatram Laguna/Passat in večji.
Dobro, Megane/Golf je pač en kompromis, ki večini uporabnikov še najbolj ustreza (zato je tudi veliko prodanih, vsaj v Nemčiji, ko je standard malo višji)

Na porabo v grobem vplivata masa in čelna površina. S tem, da je slednja skoraj enaka pri "normalnih" avtih (ne-Suv-i in ne-enoprostorci).
Torej, pri enakomerni vožnji zunaj naselja bo poraba skoraj enaka. Pri večjih hitrostih bo zaradi krajšega menjalnika, večjih vrtljajev in pomanjkanja navora večja poraba pri malčku.
Večja razlika bo pa v mestu. Tu je masa avtomobila precej bolj pomembna kot čelna površina, ker so hitrosti manjhne, pospeševanj pa precej. In tu se bo še kako poznala razlika, ki znaša skoraj 500kg med omenjenima primeroma.
In tistim tovarniškim podatkom niti slučajno ne verjamem ;) Ker razlika ne bo "zgolj" en liter..

Ampak ok, tole sta bila ekstremna primera. Seveda bo razlika med i20 in i30 precej manjša. Še vseeno bo pa mešana/povprečna poraba vsaj 0,5L večja pri večjem/težjem modelu, rajši več.
x n!

energetik ::

nicksonn je izjavil:

Na porabo v grobem vplivata masa in čelna površina. S tem, da je slednja skoraj enaka pri "normalnih" avtih (ne-Suv-i in ne-enoprostorci).
Torej, pri enakomerni vožnji zunaj naselja bo poraba skoraj enaka. Pri večjih hitrostih bo zaradi krajšega menjalnika, večjih vrtljajev in pomanjkanja navora večja poraba pri malčku.
Večja razlika bo pa v mestu. Tu je masa avtomobila precej bolj pomembna kot čelna površina, ker so hitrosti manjhne, pospeševanj pa precej. In tu se bo še kako poznala razlika, ki znaša skoraj 500kg med omenjenima primeroma.
Tole se popolnoma strinjam.


nicksonn je izjavil:

In tistim tovarniškim podatkom niti slučajno ne verjamem ;) Ker razlika ne bo "zgolj" en liter..
Jst pa verjamem. Razlika manj kot liter bo pri relacijski vožnji po regionalkah in AC - seveda vedno predpostavljam popolnoma enako vožnjo z obema avtoma. Jasno pa je, da bo I40 v mestu žrl mnogo več kot I10 (zaradi mase in start/stop vožnje), kar nakazujejo tudi tovarniški podatki.

Zgodovina sprememb…

Utk ::

Manjši avto sigurno je cenejši no. Tudi če je samo liter razlike je to hitro 300 evrov na leto, cenejši kasko, osnovno zavarovanje, cestnina, še tu je 300 in več evrov, nabavna cena oz. razlika v starosti te tudi stane kar nekaj 100 evrov na leto, komplet 15" gum je dobrih 200 evrov, 16" 400, več da niti ne govorimo, servis je tudi cenejši, in če je to 1000 razlike na leto, pa je lahko tudi več, to pri slovenski povprečni plači ni malo.

krneki0001 ::

Utk je izjavil:

Manjši avto sigurno je cenejši no. Tudi če je samo liter razlike je to hitro 300 evrov na leto, cenejši kasko, osnovno zavarovanje, cestnina, še tu je 300 in več evrov, nabavna cena oz. razlika v starosti te tudi stane kar nekaj 100 evrov na leto, komplet 15" gum je dobrih 200 evrov, 16" 400, več da niti ne govorimo, servis je tudi cenejši, in če je to 1000 razlike na leto, pa je lahko tudi več, to pri slovenski povprečni plači ni malo.


Zato pa če kupiš star avto za 2000 evrov, se lahko do cene 10.000 kolikor stane povprečen majhen avto še vedno voziš 8 let (da prideš na isto ceno s stroški in vsem skupaj).
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Utk ::

Če ga sam šraufaš. Marsikdo pa ne zna ali pa noče. Ali pa ni v državni službi in ni čisto vseeno če pride zjutraj ob uri na šiht ali ne.

krneki0001 ::

Do sedaj sem imel največ problemov z novim avtom. Od vseh starih avtov, ki sem jih imel, me še nobeden ni pustil na cesti, ali pa da zjutraj on 6:30 nebi bil v službi zaradi avta.
Asrock X99 Extreme 4 | Intel E5-2683V4 ES | 64GB DDR4 2400MHz ECC |
Samsung 250GB M.2 | Asus 1070 TI | 850W Antec | LC Tank Buster

Slo-One ::

Razlika, ki je nismo prav računali je seveda, da novi avto vzameš na kredit (vsaj večina ljudi). In pri kreditu imaš naslednjih par let 5% obresti, ki jih plačuješ. In te obresti so pri avtu vrednem 12.000 po petih letih pavšalno rečeno 2000€. Če se skeširaš za avto pol manj, ga lahko proporcionalno več plačaš na roko, namesto teh obresti pa imaš letno vzdrževanje in servise skoraj pokrite.
1
2
3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Nov VS rabljen avto (strani: 1 2 3 47 8 9 10 )

Oddelek: Na cesti
45497068 (82055) Red_Mamba

koliko za nov avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
13730554 (25573) dzinks63

Izguba na novejših vozilih (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Na cesti
28959111 (52214) Mavrik
»

Kupci kupujejo kilometre in ne avto (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Na cesti
12225346 (20272) bond007

Več podobnih tem