» »

150.000 €/letno vzdrževanje heliodroma na kliničnem centru

150.000 €/letno vzdrževanje heliodroma na kliničnem centru

1 2 3
4
5

bluefish ::

Aja, heliopada na UKC-ju tudi ne rabimo, ker lahko pristajajo sredi Barja.
Dobro, da smo to razjasnili.

PaX_MaN ::

bluefish, sej mogoče je bil pa un za 120k funtov "postavljen na trdnih tleh", pa je bil zato 50x cnej. :))

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PaX_MaN ()

by00 ::

Hayabusa je izjavil:

KS
Če si ti pridobili vse podatke nas prosim razsvetli z detalji.

Kakšno letno vzdrževanje potrebuje heliport ? Tu ni govora o premikajoči se letalonosilki na Atlantiku ponoči, kjer pristajajo f14/ f18.

Bodo vsake 3 mesece na novo postavili nosilno konstrukcijo, prestavljali stene in betonirali temelje ?
Dvigala ponavadi vzdržuje zunanja služba, ki se ukvarja samo s tem.
Za tole igračko, kot je bell 412 so naredili 3x overkill konstrukcijo in kakor se spomnim iz tv prispevka, pri prvem poskusu gradnje grdo popušili glede na prvotne zahteve.
Še tiste postelje niso šle v dvigalo (tudi geometrija ploščadi ni bila pravilna).

Točnih podatkov žal nimamo, zato tu samo domnevamo, da so v te stroške vključeni tudi stroški 3 oseb, ki bodo opravljale delo upravljavca heliporta
(glej http://www.mz.gov.si/fileadmin/mz.gov.s..., str. 14).

Če bo povprečni letni strošek 15.000 EUR, je to že 45.000 za tri osebe, torej tretjina vseh stroškov. Tu so potem še stroški ogrevanja (celotno zimo, da površina ne zamrzne), elektrike in gasilnih naprav, ki morajo delovati ves čas ...

Glede velikosti so se oprli na dimenzije Cougarja, verjamem pa, da so glede dimenzij upoštevali pravila ICAO.

Mimo grede, nihče ni (če ne upoštevamo stroškov investicije) izračunal, kakšni so alternativni stroški ekipe, ki je bila v pripravljenosti za helikopter (ki je doslej pristajal na Roški).

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: by00 ()

Looooooka ::

marvin42 je izjavil:

Ko bo nekoga od vas pripeljal helikopter in mu s tem rešil življenje, boste drugače razmišljali.

Khm khm. Sej ves, da za prevoz ze placujemo iz zavarovanja? Ce nisi zavarovan dobis racun. Po vsej logiki stroskov za prevoz ne rabijo pisat v nobene stroske vdrzevanja, ker so ti stroski ZE pokriti :)

Go-ahead ::

bluefish je izjavil:

Aja, heliopada na UKC-ju tudi ne rabimo, ker lahko pristajajo sredi Barja.
Dobro, da smo to razjasnili.


Da bo bližje, lahko pristane tudi na splavu na Ljubljanici, in potem te prepeljejo z gliserjem po podzemni reki v klet UKC-ja. Ker bi bilo vse skupaj prepoceni, lahko vseeno zgradimo še tista dodatna tri, štiri dvigala, tako da se bomo lažje približali 6 tim miljončkom.

Dost mam.

by00 ::

Go-ahead je izjavil:


KS> 5,56 mio EUR = heliport (ploščad, jeklena konstrukcija) + sistem za ogrevanje + samodejni sistem za gašenje + varovala pred padcem + brv do pokritega hodnika + komandni prostor + vertikalno komunikacijsko jedro (stolp s stopnišči in dvigali)
Vir: http://www.mz.gov.si/nc/si/medijsko_sre...

Nisem strokovnjak s tega področja, zato ne morem soditi o ustreznosti cen in izvedenih rešitev. Zelo pa me moti napihovanje, posploševanje in površno branje solaikov s tega področja, ki si niti niso prebrali enega (nevtralnega) članka o tej tematiki do konca.



Aha, navedeni link vodi do nevtralnega članka? Daj no, a ti resno?

Vsi težko sodimo o ustreznosti cen, vendar če so nekje drugje zgradili heliodrom za 300.000 EUR pa ja imamo pravico izraziti naše pomisleke in skušamo raziskati zakaj je naš 20 X dražji? In še posebno ker je pred leti, nekdo naročal operacijske mize, po kakšnih cenah že?

In kot sem že komentiral, mene lahko helikopter pusti pred vhodom v UKC, ne rabim pristajati na strehi. Naj raje plačajo dežurstvo zobozdravnika v mojem kraju, tudi v soboto.

Zakaj niso heliodrom postavili na trdna tla, kar bi bistveno pocenilo gradnjo. Nekateri sodelujoči na tej temi pa bi najraje na vrh UKC-ja postavili še Eifflov stolp in nanj heliodrom.

Torej ne mi trditi, da ne moremo presojati o ustreznosti cen in ustreznosti rešitve. V tem primeru upravičeno lahko.

Še enkrat - kje so ga zgradili za 300.000 € in kakšne so bile prostorske zmožnosti? V neposredni okolici UKC ni dovolj prostora. S helikopterjem večinoma prevažajo paciente, ki so tako ogroženi, da bi druge oblike (počasnejših) prevozov pomenile povečano tveganje za smrt ali druge zaplete. To pomeni, da je vsaka minuta dragocena in da je pomembno, da je helikopter neposredno nad urgenco.

Link Ministrstva za zdravje navaja fakte, ki so nenazadnje preverljivi. Ne vem, zakaj bi jim oporekal.

PaX_MaN ::

Go-ahead je izjavil:

bluefish je izjavil:

Aja, heliopada na UKC-ju tudi ne rabimo, ker lahko pristajajo sredi Barja.
Dobro, da smo to razjasnili.


Da bo bližje, lahko pristane tudi na splavu na Ljubljanici, in potem te prepeljejo z gliserjem po podzemni reki v klet UKC-ja. Ker bi bilo vse skupaj prepoceni, lahko vseeno zgradimo še tista dodatna tri, štiri dvigala, tako da se bomo lažje približali 6 tim miljončkom.

Dost mam.

16 milijonov bi blo pa res mal preveč.
Znam tut jst "upravičeno presojat o ustreznosti cen in ustreznosti" tvoje rešitve na podlagi podatkov od drugje (razdalja od Ljubljanice do UKC, na uč ~200m; izgradnja vodnega tunela 3km ~ 250M$).

s51as ::

V stroške vzdrževanja ponavadi niso zajeti stroški obratovanja, tako da plače zaposlenih in material, ki se porablja ob rednem obratovanju v to nebi smel biti vključen.
Vzdrževanje so pričakovane redne menjave izrabljenih in odsluženih materialov (če gre za izredne dogodke, pač ne more biti načrtovano (odprava posledic potresa, ali ponesrečenega pristanka helikopterja v to ni štet, prav tako ne ponesrečeno razlitje gasilne pene ali posledice udara strele))...
Treba je narediti redne periodične preglede in meritve (tukaj so pregledi dvigal, tekočih stopnic, sistemov za aktivno požarno zaščito, električne meritve, pregledi delovne opreme, če obstajajo delovna mesta, potem še pogoji na delovnih mestih, usposabljanja delavcev za varno delo), to je vse nekje v vzdrževanju.
To so primeri rednih vzdrževalnih stroškov, ki nastanejo tudi če na ploščku nikoli ne pristane niti faliran komar.
V vzdrževalne stroške pa lahko štejejo tudi stroški, ki nastanejo ob redni uporabi glede na količino uporabe. Ne vem če te stroški nastajajo, to lahko kdo drug pove, lahko se pa štejejo v to vzdrževanje na podlagi pričakovane uporabe.
It's just me myself and I

fosil ::

Ne vem kaj eni bluzite o dežurni ekipi na heliportu.
Ekipa ne dežura na heliportu, ampak na Brniku, kjer so tudi parkirani helikopterji.
Heliport ni garaža za helikopter je samo postaja, helikopter odloži pacienta in odpelje nazaj na Brnik.
Zato tam ne rabiš nobene bencinske črpalke, dežurne ekipe ali kakšne druge neumnosti.
Pacienta prevzame dežurni z urgence tako, kot če ga pripeljejo z rešilcem.
Tako je!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fosil ()

by00 ::

fosil je izjavil:

Ne vem kaj eni bluzite o dežurni ekipi na heliportu.
Ekipa ne dežura na heliportu, ampak na Brniku, kjer so tudi parkirani helikopterji.
Heliport ni garaža za helikopter je samo postaja, helikopter odloži pacienta in odpelje nazaj na Brnik.
Zato tam ne rabiš nobene bencinske črpalke, dežurne ekipe ali kakšne druge neumnosti.
Pacienta prevzame dežurni z urgence tako, kot če ga pripeljejo z rešilcem.

Torej je šolanje "treh upravljalcev heliporta", ki jih je predvidevalo JN, odvečen strošek?

Looooooka ::

To tudi nima kaj delati v vzdrzevalni pogodbi.
Solanje je enkratni strosek in se ga ponavadi zaracuna samo enkrat.

Razen ce racunajo na to, da bo vsak mesec umrl vsaj en izmed teh strokovnjakov.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Looooooka ()

by00 ::

Looooooka je izjavil:

To tudi nima kaj delati v vzdrzevalni pogodbi.
Solanje je enkratni strosek in se ga ponavadi zaracuna samo enkrat.

Razen ce racunajo na to, da bo vsak mesec umrl vsaj en izmed teh strokovnjakov.

JN = Javno naročilo in ne vzdrževalna pogodba. Verjetno niti ne gre za eno vzdrževalno pogodbo, ampak za oceno stroškov vzdrževanja celotne infrastrukture. (Novinarji so včasih nedosledni in niti ne vemo, če gre tu za obratovalne ali vzdrževalne stroške).
Moje vprašanje se je nanašalo na trditev uporabnika fosil, ki pravi, da na heliportu ni ekipe.

Looooooka ::

Nekdo verjetno mora upravljati tisto daljinsko upravljanje. To pac ni nepotreben strosek. Visina vseh teh stroskov je pa vprasanje za stroko.

Mehmed ::

Eno butasto vprasanje; kok bi bilo vredno to parkirisce nasproti urgence?

http://goo.gl/maps/7dH3H

Veliko je ene tok kot helipad, verjetno je manj dela, stroskov in vzdrzevanja, ce bi ga raje na tleh naredili?

black ice ::

Vprašanje je, koliko bi stal nadhod/podhod in koliko časa bi potrebovali (oz. izgubili), da bi prišli do urgence na drugi strani ceste.

Vajenc ::

Najhujš od vsega, da "bistre glave" očitate neznanje o heliodromih (ki ga itak noben nima), medtem, ko se sami ne pozanimate oz. ne veste kje so parkirani helikopterji, kaj so redni stroški vzdrževanja, kaj vse so za dobrih 300k€ zgradili na črnogorskem hotelu... Kupte si sirkovo metlo, ker mate na svojem pragu precej trdovratno svinarijo. Na konc pride pa še Kayser, ki kot ponavadi ne ne sodeluje v temi in s svojo enovrstičnico "razloži" situacijo moje izobrazbe in razsodnosti hkrati pa misli, da je s tem razjasnil misterij stroškov vzdrževanja.
Not only is there no God, but try finding a plumber on Sunday.
Woody Allen

Go-ahead ::

Žal te brihte ocenjujejo stroške na podlagi nespornih internetnih virov. Če bo Haso ne neki internetni strani zapisal, da Mujo vsakič ko dvigne kramp zaračuna 100€, potem je to že dovolj za oceno izkopa jarka.

In potem nas cu*zajo prek javnih razpisov.

AngelOfDeath ::

Jaz pa se sploh ne čudim nad to temo.

Zakaj ?

Kje si pa v Sloveniji že zasledil javno naročilo, ki bi bilo dobro za davkoplačevalce in namen uporabe ?
Ponavadi je vse 10x predrago in ne opravlja svojega prvotnega namena.
edit: Slovnica

Keyser Soze ::

V Sloveniji bi bilo za folk na splošno dobro samo tisto kar je zastonj, pa še to bi skurcali do amena, ker je kretenizem nacional šport, mi pa narod šampionov.

P.S.: OK, če mora kdo kdaj nardit kaj, bi pa vseeno rad oz. se mu zdi edino zveličavno, da dobi kompenzacijo na nivoju über dobro plačanega in sposobnega direktorja. Vse kar je manj je seveda sitniš in siljenje v suženjstvo.
OM, F, G!

Looooooka ::

No lej...zdej se ze kregate za brezveze.
Dejansko pa se zmeraj nihce ne ve kam mecejo 12.500 eur na mesec(ce jih sploh res).
Mene odgovori v smislu, "a ti sploh ves, kok stane en blabla_blabla". Ne. Ne vem. Vem pa, da vecina stvari pri nas stane prevec. Vem tudi, da je ta cena za vecino genijalcev postala sprejemljiva zgolj zato, ker so se enkrat vozili v letalu. Guess what. Tud ce si se enkrat vozil v limuzini to pac se ni dober razlog, da bi jutri policija nabavila bmw-je in potem skopirala stroske, ki jih ima z vzdrzevanjem nekdo, ki renta limuzine. Prvo je vprasanje ce policija RES rabi bmw-je. Kot drugo bi se moral resno vprasati ce nam je v interesu, da je policijski avto vsak dan brez praske. Mi je pa logicno ce se to to prikacakuje od limuzine, ki jo rentas za nek "prestiz".
Bi blo fino ce bi vsi samooklicani pametnjakovici za stroske zaceli lociti take stvari.
Mi je pa jasno, da so nekateri leta 2000+ impresionirani ze samo zato, ker gre zadeva po zraku. To je definitivno magija in je logicno, da so stroski zato 5000x vecji. Obenem je seveda verjetno tudi logicno, da kdorkoli to vzdrzje za te pare na koncu ni objektivno ne subjektivno kriv za NIC. To vse je pac v Sloveniji LOGICNO.
Skoda, da sploh mamo javne podatke. Saj je menda vse LOGICNO.
Norci zmesani.

fosil ::

Potem pa je tukaj še mentaliteta, ko gre za zdravje je samo najboljše dovolj dobro.
Pri tem pa vsi pozabijo, da je v zdravstvu fiksna količina denarja, kar pomeni, da če daš toliko denarja za en helidrom in vzdrževanje, ga bo manj za kaj drugega. In da bo morda zaradi tega umrl nekdo drug.
Na primer sedaj zaradi varčevanja ukinjajo dežurne ekipe v zdravstvenih domovih v bolj odročnih krajih. To pomeni daljši odzivni čas in manjšo možnost preživetja.
Na eni strani se varčuje, na drugi strani pa denar z lopato meče čez okno.
Tako je!

PaX_MaN ::

Kot drugo bi se moral resno vprasati ce nam je v interesu, da je policijski avto vsak dan brez praske.

Ja a nis bral, tista dva polcaja k sta v avtu fjakala psa v kterga se je en psihič zaletu, bi moral na mestu odpustit ker sta se mu nastavla!

Vem pa, da vecina stvari pri nas stane prevec.

Jaz pa vem da večina stvari pri nas stane premalo!
Neener-neener!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: PaX_MaN ()

Go-ahead ::

Looooooka je izjavil:

No lej...zdej se ze kregate za brezveze.
Dejansko pa se zmeraj nihce ne ve kam mecejo 12.500 eur na mesec(ce jih sploh res).
Mene odgovori v smislu, "a ti sploh ves, kok stane en blabla_blabla". Ne. Ne vem. Vem pa, da vecina stvari pri nas stane prevec. Vem tudi, da je ta cena za vecino genijalcev postala sprejemljiva zgolj zato, ker so se enkrat vozili v letalu. Guess what. Tud ce si se enkrat vozil v limuzini to pac se ni dober razlog, da bi jutri policija nabavila bmw-je in potem skopirala stroske, ki jih ima z vzdrzevanjem nekdo, ki renta limuzine. Prvo je vprasanje ce policija RES rabi bmw-je. Kot drugo bi se moral resno vprasati ce nam je v interesu, da je policijski avto vsak dan brez praske. Mi je pa logicno ce se to to prikacakuje od limuzine, ki jo rentas za nek "prestiz".
Bi blo fino ce bi vsi samooklicani pametnjakovici za stroske zaceli lociti take stvari.
Mi je pa jasno, da so nekateri leta 2000+ impresionirani ze samo zato, ker gre zadeva po zraku. To je definitivno magija in je logicno, da so stroski zato 5000x vecji. Obenem je seveda verjetno tudi logicno, da kdorkoli to vzdrzje za te pare na koncu ni objektivno ne subjektivno kriv za NIC. To vse je pac v Sloveniji LOGICNO.
Skoda, da sploh mamo javne podatke. Saj je menda vse LOGICNO.
Norci zmesani.


Končno nekdo, ki ne gleda na svet samo skozi monitor.

Nekaterim še vedno ni jasno, da nekateri, ki čakajo na operacijo srca, prej umrejo kot jo dočakajo. S prihranki pri gradnji heliodroma in še marsikje v zdravstvu, bi mogoče rešili še nekaj ljudi. In ali ni to bistvo zdravstva.

Ali je bistvo postavljanje NLP-ja na UKC?

root987 ::

Go-ahead je izjavil:

In kot sem že komentiral, mene lahko helikopter pusti pred vhodom v UKC, ne rabim pristajati na strehi. Naj raje plačajo dežurstvo zobozdravnika v mojem kraju, tudi v soboto.

Ojoj, a zato ker ni dežurnega zobozdravnika te ta helipad tako moti? Grozno!

Pa naredimo nekaj matematike, ker že vsi vemo ceno helipada...
Drznil si bom predpostaviti, da je tvoja urna postavka 50e. Če te zob začne boleti v petek zvečer in zaradi svojega zdravstvenega stanja ne boš mogel med vikendom opravljati svojega dela pomeni to izpad prihodka - 50*10 ur (saj si tako marljiv, mar ne?) * 2 oz. skupno 1000e. Morda 1100, če se boš moral res daleč peljati z avtom?

Kul.

Sedaj gremo pa računat ceno, ker nimam helipada in ljudje umirajo.

Ocenjevanje vrednosti človeškega življenja je zelo težko, ampak začnimo z vrednostjo 7 milijonov dolarjev, kar bi naj bila povprečna vrednost za delavca v svojih najboljših letih. Ker je le četrtina intervencij povezanih z prometnimi nesrečami in večina z akutnimi obolenji, ki niso ravno pogosti pri prime aged delavcih, znižajmo to za faktor trikrat na 2,3 milijona dolarjev ali 1,7 milijona evrov.

Na osebo.

Ne najdem boljšega vira števila posredovanj na leto, tako da bom uporabil za pavšalno oceno tole - leta 2005 so v Avstriji rešili s helikopterji 1600 življenj - ker je avstrijcev 8 milijonov, bom predpostavil da bi pri nas lahko rešili 400 življenj, če bi imeli dobro in celovito zasnovan sistem (dovolj helikopterjev, posadk in medicinskega osebja, helipade (!) za hitro odlaganje pacientov - po možnosti z rezervoarjem, da lahko gre takoj naravnost na naslednjo točko brez postanka na brniku, itd.)

Pa bom stvari še malenkost znižal - rečemo 200 življenj z povprečno ceno 1 milijon evrov na osebo, ali skupno 200 milijonov evrov, ker smo se odločili da bomo res nujne paciente rešili takoj in za ceno 3000 evrov na intervencijo in 150.000 evrov letno za vzdrževanje helipada. Torej 6.15 milijona evrov letno, pa ker je kerozin drag, recimo 10 milijonov evrov?

Če se za trenutek osredotočimo samo na helipad - če povprečna intervencija traja eno uro in z njo dolgoročno profitiramo milijon evrov, poglejmo koliko stanejo minute, ki jih reši helipad. Ob predpostavki, da bi pristajal kjer koli drugje (čez cesto, ob/na ljubljanici, itd.) in bi z dodatno zamudo izgubili 5 minut, nam helipad ob eni intervenciji pomeni dolgoročno investicijo v cenovnem okviru 100.000 evrov.

Za dokončnost naslednje trditve bi moral še malo premisliti, ampak na prvi pogled se mi niti ne zdi slaba odločitev da bi ob primerno dobrem sistemu za urgentno reševanje še več ljudi prepeljali do UKC in UKM s helikopterji, kjer bi bili takoj v rokah specialistov. Menda so v Avstriji ljudje v 15 minutah po prejemu alarma v zdravstveni oskrbi, kar pa ne vem če lahko dežurni (zobo)zdravniki po naših rovtah kdaj dosežejo, posebej upoštevajoč cestno infrastrukturo v odročnih krajih (danes si verjetno mrtev če te infarkt le nekaj kilometrov iz mojega sela).

Mogoče imam samo jaz to srečo, ampak v Avstriji redno videvam helikopterje že za reševanje ponesrečencev na urejenih (!) smučiščih, kar se mi pri nas še ni dogodilo - ampak v opravičilo našim, se tudi nesorazmerno veliko smučam čez severno mejo, tako da tu morda našim delam krivico.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: root987 ()

Keyser Soze ::

Ja, ampak eno pomembno stvar poazbljaš.

Delavcev imamo preveč, če krepne ga pa zdravit ni treba. Tako da... Na dolgi rok prišparamo. Samo folk verjetno nima jajc tega direktno povedat, pa rajši zavijejo v celofan in lajnajo zadevo skozi previsoke oz. nesprejemljive stroške. >:D
OM, F, G!

sprasujem ::

Na eni strani:
Delavcev imamo preveč, če krepne ga pa zdravit ni treba.
Na drugi pa
znižajmo to za faktor trikrat na 2,3 milijona dolarjev ali 1,7 milijona evrov.
:) Tough decision

Sicer pa osnova mora biti objava vseh dokumentov, kjer se kaj dela z državo ali pa če država daje poroštva ali pokriva kredite pri bankah. Edino tako je lažje iskanje napak oz korupcije

Zgodovina sprememb…

sprasujem ::

Kar se pa tiče ukc-ja in javnih naročil na splošno:
http://supervizor.kpk-rs.si/organ/27782...

Zakaj taka razlika po letu 2009? Ker tudi pri nekaterih je tako!? A so evidence vodili šele od takrat?
http://supervizor.kpk-rs.si/organ/16128/
http://supervizor.kpk-rs.si/organ/70718/

Zgodovina sprememb…

Go-ahead ::

root987 je izjavil:

Go-ahead je izjavil:

In kot sem že komentiral, mene lahko helikopter pusti pred vhodom v UKC, ne rabim pristajati na strehi. Naj raje plačajo dežurstvo zobozdravnika v mojem kraju, tudi v soboto.

Ojoj, a zato ker ni dežurnega zobozdravnika te ta helipad tako moti? Grozno!

Pa naredimo nekaj matematike, ker že vsi vemo ceno helipada...
Drznil si bom predpostaviti, da je tvoja urna postavka 50e. Če te zob začne boleti v petek zvečer in zaradi svojega zdravstvenega stanja ne boš mogel med vikendom opravljati svojega dela pomeni to izpad prihodka - 50*10 ur (saj si tako marljiv, mar ne?) * 2 oz. skupno 1000e. Morda 1100, če se boš moral res daleč peljati z avtom?

Kul.

Sedaj gremo pa računat ceno, ker nimam helipada in ljudje umirajo.

Ocenjevanje vrednosti človeškega življenja je zelo težko, ampak začnimo z vrednostjo 7 milijonov dolarjev, kar bi naj bila povprečna vrednost za delavca v svojih najboljših letih. Ker je le četrtina intervencij povezanih z prometnimi nesrečami in večina z akutnimi obolenji, ki niso ravno pogosti pri prime aged delavcih, znižajmo to za faktor trikrat na 2,3 milijona dolarjev ali 1,7 milijona evrov.

Na osebo.

Ne najdem boljšega vira števila posredovanj na leto, tako da bom uporabil za pavšalno oceno tole - leta 2005 so v Avstriji rešili s helikopterji 1600 življenj - ker je avstrijcev 8 milijonov, bom predpostavil da bi pri nas lahko rešili 400 življenj, če bi imeli dobro in celovito zasnovan sistem (dovolj helikopterjev, posadk in medicinskega osebja, helipade (!) za hitro odlaganje pacientov - po možnosti z rezervoarjem, da lahko gre takoj naravnost na naslednjo točko brez postanka na brniku, itd.)

Pa bom stvari še malenkost znižal - rečemo 200 življenj z povprečno ceno 1 milijon evrov na osebo, ali skupno 200 milijonov evrov, ker smo se odločili da bomo res nujne paciente rešili takoj in za ceno 3000 evrov na intervencijo in 150.000 evrov letno za vzdrževanje helipada. Torej 6.15 milijona evrov letno, pa ker je kerozin drag, recimo 10 milijonov evrov?

Če se za trenutek osredotočimo samo na helipad - če povprečna intervencija traja eno uro in z njo dolgoročno profitiramo milijon evrov, poglejmo koliko stanejo minute, ki jih reši helipad. Ob predpostavki, da bi pristajal kjer koli drugje (čez cesto, ob/na ljubljanici, itd.) in bi z dodatno zamudo izgubili 5 minut, nam helipad ob eni intervenciji pomeni dolgoročno investicijo v cenovnem okviru 100.000 evrov.

Za dokončnost naslednje trditve bi moral še malo premisliti, ampak na prvi pogled se mi niti ne zdi slaba odločitev da bi ob primerno dobrem sistemu za urgentno reševanje še več ljudi prepeljali do UKC in UKM s helikopterji, kjer bi bili takoj v rokah specialistov. Menda so v Avstriji ljudje v 15 minutah po prejemu alarma v zdravstveni oskrbi, kar pa ne vem če lahko dežurni (zobo)zdravniki po naših rovtah kdaj dosežejo, posebej upoštevajoč cestno infrastrukturo v odročnih krajih (danes si verjetno mrtev če te infarkt le nekaj kilometrov iz mojega sela).

Mogoče imam samo jaz to srečo, ampak v Avstriji redno videvam helikopterje že za reševanje ponesrečencev na urejenih (!) smučiščih, kar se mi pri nas še ni dogodilo - ampak v opravičilo našim, se tudi nesorazmerno veliko smučam čez severno mejo, tako da tu morda našim delam krivico.




Se nisem preveč poglabljal v tvoj izračun oportunitetnih stroškov, vendar na hitro :

- zobozdravnik ne dežura samo zame,
- nihče ni izjavil, da helioporta ne rabimo,
- ali res tvojih 5 min daljši čas do oskrbe v UKC-ju, pomeni izgubo kakšnega življenja(zakaj so pa zdravniki v helikopterju),
- če so ocene človeškega živeljenja res take, kot jih navajaš, bi lahko nad vsakim državljanom lebdel helihopter s pripravljeno zdravniško ekipo.

jype ::

Go-ahead> - ali res tvojih 5 min daljši čas do oskrbe v UKC-ju, pomeni izgubo kakšnega življenja(zakaj so pa zdravniki v helikopterju),

Ne, to se sam preseravamo, ker se lahko.

SaXsIm ::

morda malo neumesna, vendar zavarovalnica ceni človeško življenje na 35.000 EUR (last time I checked).
SaXsIm

root987 ::

Go-ahead je izjavil:

Se nisem preveč poglabljal v tvoj izračun oportunitetnih stroškov, vendar na hitro :

- zobozdravnik ne dežura samo zame,
- nihče ni izjavil, da helioporta ne rabimo,
- ali res tvojih 5 min daljši čas do oskrbe v UKC-ju, pomeni izgubo kakšnega življenja(zakaj so pa zdravniki v helikopterju),
- če so ocene človeškega živeljenja res take, kot jih navajaš, bi lahko nad vsakim državljanom lebdel helihopter s pripravljeno zdravniško ekipo.

1. To je res, vendar je zelo redko kateri zobozdravstveni primer tako nujen, da bi upravičil 365/7/24 dežuranje v vsakem selu, za tako nujne pa tudi prevoz nekaj 10km ni takšen bavbav.
2. O, super, potem smo zaključili z raznimi pristajanji na ljubljanici :)
3. Nisem dohtar, tako da bom tu jim moral verjeti, ko vedno znova rečejo da " vsaka minuta odloča med življenjem in smrtjo"; če ne bi, bi bil verjetno v igri prevoz z običjanim rešilcem. Zdravniki v helikopterju (in rešilcu) so, da poskrbijo da ne izkrvaviš/umreš na poti do bolnišnice in da si v kar se da dobrem stanju; da te spravijo nazaj v tiptop stanje, rabiš bolnico. The sooner, the better.

Pomankanje kisika v možganih te ubije v 10(?) minutah, ampak če ne spravijo kisika v možgane v petih, nastopijo možganske poškodbe:
In severe cases it is extremely important to act quickly. Brain cells are very sensitive to reduced oxygen levels. Once deprived of oxygen they will begin to die off within five minutes.

4. Lep prikaz nivoja debate - zresni se.

Zakaj taka razlika po letu 2009? Ker tudi pri nekaterih je tako!? A so evidence vodili šele od takrat?

Evidence verjetno so, vendar verjetno supervizor (še?) nima podatkov.

SaXsIm je izjavil:

morda malo neumesna, vendar zavarovalnica ceni človeško življenje na 35.000 EUR (last time I checked).

To ni vrednost človeškega življenja, to je samo koliko bodo dediči dobili izplačano, kar pa ne predstavlja tvoje celotne vrednosti (ker nisi pomemben samo za družino, ampak tudi za prijatelje, podjetje in državo), poleg tega pa je ta znesek odvisen od premije.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: root987 ()

fosil ::

Pri heliportu ne gre za reševanje življenje, ampak za lažjo logistiko.
Pri primerih kjer o življenju odločajo minute, ti heliport nič ne pomaga, takega pacienta je treba stabilizirat že prej.
Zato je tudi na helikopterju vsa potrebna medicinska oprema in zdravniška ekipa.
Tako je!

Boeing ::

Looooooka je izjavil:

No lej...zdej se ze kregate za brezveze.
Dejansko pa se zmeraj nihce ne ve kam mecejo 12.500 eur na mesec(ce jih sploh res).
Mene odgovori v smislu, "a ti sploh ves, kok stane en blabla_blabla". Ne. Ne vem. Vem pa, da vecina stvari pri nas stane prevec. Vem tudi, da je ta cena za vecino genijalcev postala sprejemljiva zgolj zato, ker so se enkrat vozili v letalu. Guess what. Tud ce si se enkrat vozil v limuzini to pac se ni dober razlog, da bi jutri policija nabavila bmw-je in potem skopirala stroske, ki jih ima z vzdrzevanjem nekdo, ki renta limuzine. Prvo je vprasanje ce policija RES rabi bmw-je. Kot drugo bi se moral resno vprasati ce nam je v interesu, da je policijski avto vsak dan brez praske. Mi je pa logicno ce se to to prikacakuje od limuzine, ki jo rentas za nek "prestiz".
Bi blo fino ce bi vsi samooklicani pametnjakovici za stroske zaceli lociti take stvari.
Mi je pa jasno, da so nekateri leta 2000+ impresionirani ze samo zato, ker gre zadeva po zraku. To je definitivno magija in je logicno, da so stroski zato 5000x vecji. Obenem je seveda verjetno tudi logicno, da kdorkoli to vzdrzje za te pare na koncu ni objektivno ne subjektivno kriv za NIC. To vse je pac v Sloveniji LOGICNO.
Skoda, da sploh mamo javne podatke. Saj je menda vse LOGICNO.
Norci zmesani.


Guess what.

Za heliport je bil objavljen javni razpis.

Če misliš, da si zadevo sposoben (sklepam, glede na komentarje o nesposobnosti ostalih) spraviti iz prejšnjega (non-heliport) v zdajšnje (operativni heliport + ostale pritikline iz razpisa) za manj denarja, zakaj hudiča nisi ustanovil firme in dal kontra ponudbe ?

Zdaj je že malo pozno za jokanje, ampak nič bat - se bo sigurno še gradil kak heliport pri nas, pa se boste lahko izkazali.
Ko segaš po zvezdah ne skrbi, če kakšno zgrešiš... Morebiti ujameš Luno...
R50e AS355n, T-Rex600FBL, T-Rex500FBL, T-Rex450FBL, Futura + JetCat 200SX

Keyser Soze ::

fosil je izjavil:

Pri heliportu ne gre za reševanje življenje, ampak za lažjo logistiko.
Pri primerih kjer o življenju odločajo minute, ti heliport nič ne pomaga, takega pacienta je treba stabilizirat že prej.
Zato je tudi na helikopterju vsa potrebna medicinska oprema in zdravniška ekipa.

"Zakaj pa bi potemtakem uporabljali helikopter, če imamo pa reševalna vozila? Polno opremljena, celo bolj primerna za oskrbo poškodovancev kot helikopter.

Če niso važne minute lahko v izi prepeljemo oškodovanca do UKCja. Važno da tja pridemo hitro, do bolnišnice pa, ker je celostno oskrbljen že v vozilu, po predpisih in umirjeno. Da ni preveč neudobna vožnja."

A vi to resno, ko govorite o zanemarljivosti minut v primeru transporta oškodovanca do polno opremljene bolnišnice?
OM, F, G!

Mipe ::

Ste sploh obdelali prvo pomoč? Že na začetku se naučimo pomena čimprejšnje oskrbe.

Mehmed ::

Ne sej ga nucamo, edino prav da ga imamo. Ce je preplacan za kak miljon tudi ni tak problem. Vseeno odtehta.
Ce bi ga pa slucajno lahko zgradili cez cesto za petkrat manj pa zaradi tega porabili minuto vec, potem pa je dilema.
A se komu sanja kok stane gradnja na tleh pa en podhod?

Mavrik ::

A se komu sanja kok stane gradnja na tleh pa en podhod?


Pristajanje helikopterja med zgradbami na tleh brez veliko placa okoli? A ni to ena taka stvar, ki se ne dela ?
The truth is rarely pure and never simple.

root987 ::

Mehmed je izjavil:

Ce je preplacan za kak miljon tudi ni tak problem.

No, a že ma kdo kaj konkretnega da gremo od besed k dejanjem?
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Go-ahead ::

root987 je izjavil:


3. Nisem dohtar, tako da bom tu jim moral verjeti, ko vedno znova rečejo da " vsaka minuta odloča med življenjem in smrtjo"; če ne bi, bi bil verjetno v igri prevoz z običjanim rešilcem. Zdravniki v helikopterju (in rešilcu) so, da poskrbijo da ne izkrvaviš/umreš na poti do bolnišnice in da si v kar se da dobrem stanju; da te spravijo nazaj v tiptop stanje, rabiš bolnico. The sooner, the better.

Pomankanje kisika v možganih te ubije v 10(?) minutah, ampak če ne spravijo kisika v možgane v petih, nastopijo možganske poškodbe:
In severe cases it is extremely important to act quickly. Brain cells are very sensitive to reduced oxygen levels. Once deprived of oxygen they will begin to die off within five minutes.

4. Lep prikaz nivoja debate - zresni se.



Glede na tvoj poskus dokazovanja ekonomske upravičenosti tako dragega heliodroma sem še kar resen.


Kaj v helikopterju je pacinet priklopjen na kerozin, ki bolje prenaša kisik v možgane? In ko pristane ga še od tega odklopiš in šibaš?

Hočem samo reči, da ni vsak helihopterski prevoz tako nujen, da se bo pacient stegnil zaradi minute več od pristanka do operacijske sobe.

root987 ::

Go-ahead je izjavil:

root987 je izjavil:


3. Nisem dohtar, tako da bom tu jim moral verjeti, ko vedno znova rečejo da " vsaka minuta odloča med življenjem in smrtjo"; če ne bi, bi bil verjetno v igri prevoz z običjanim rešilcem. Zdravniki v helikopterju (in rešilcu) so, da poskrbijo da ne izkrvaviš/umreš na poti do bolnišnice in da si v kar se da dobrem stanju; da te spravijo nazaj v tiptop stanje, rabiš bolnico. The sooner, the better.

Pomankanje kisika v možganih te ubije v 10(?) minutah, ampak če ne spravijo kisika v možgane v petih, nastopijo možganske poškodbe:
In severe cases it is extremely important to act quickly. Brain cells are very sensitive to reduced oxygen levels. Once deprived of oxygen they will begin to die off within five minutes.

4. Lep prikaz nivoja debate - zresni se.



Glede na tvoj poskus dokazovanja ekonomske upravičenosti tako dragega heliodroma sem še kar resen.


Kaj v helikopterju je pacinet priklopjen na kerozin, ki bolje prenaša kisik v možgane? In ko pristane ga še od tega odklopiš in šibaš?

Hočem samo reči, da ni vsak helihopterski prevoz tako nujen, da se bo pacient stegnil zaradi minute več od pristanka do operacijske sobe.

A po novem si že usposobljen reševalec in kirurg da boš presojal kateri prevoz je tako nujen, da rabi bit helikopter v igri in za koga je kul reševalno vozilo?

Bravo, ti pa si en stručko, ne samo univ. dipl. inž. grad., še dr. med.!
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Go-ahead ::

root987 je izjavil:

Mehmed je izjavil:

Ce je preplacan za kak miljon tudi ni tak problem.

No, a že ma kdo kaj konkretnega da gremo od besed k dejanjem?



No sedaj mi je pa cena jasna. Rezervacija sredstev za morebitno (zelo verjetno neizogibno)dokazovanje upravičenosti porabe sredstev. Ali ima kdo link do tega stroškovnika?

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Go-ahead ()

Poldi112 ::

SaXsIm je izjavil:

morda malo neumesna, vendar zavarovalnica ceni človeško življenje na 35.000 EUR (last time I checked).


Malo neumesna? Zavarovalnica ti mesečno pobira premijo za zavarovanje, država pa 8-20 let investira v tvoje šolstvo, zdravstvo, varnost, ... predno sploh lahko začneš razmišljati, da bi kaj plačal za to.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Go-ahead ::

root987 je izjavil:





Bravo, ti pa si en stručko, ne samo univ. dipl. inž. grad., še dr. med.!


Only in Slovenia.

Dovolj je da si politik. Potem lahko imaš ponarejeno spričevalo poklicne šole in odločaš o stroškovniku heliodroma.

kapitan ::

Na koliko evrov ti ocenjuješ tak projekt?

Mehmed ::

Mavrik je izjavil:



Pristajanje helikopterja med zgradbami na tleh brez veliko placa okoli? A ni to ena taka stvar, ki se ne dela ?


Dunno, ne letim. Kok placa je pa normalno za take zadeve?

pegasus ::

Preberi. Vsekakor več, kot ga je tam okrog na voljo na tleh.

root987 ::

Mehmed je izjavil:

Dunno, ne letim. Kok placa je pa normalno za take zadeve?

FAA, 4. poglavje.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

root987 ::

Go-ahead je izjavil:

Only in Slovenia.

Dovolj je da si politik. Potem lahko imaš ponarejeno spričevalo poklicne šole in odločaš o stroškovniku heliodroma.

Če so (bili) drugi tako nesposobni in neodgovorni, to še ne daje tebi pravice da se enako neodgovorno obnašaš.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell

Go-ahead ::

root987 je izjavil:

Go-ahead je izjavil:

Only in Slovenia.

Dovolj je da si politik. Potem lahko imaš ponarejeno spričevalo poklicne šole in odločaš o stroškovniku heliodroma.

Če so (bili) drugi tako nesposobni in neodgovorni, to še ne daje tebi pravice da se enako neodgovorno obnašaš.


Te pravice si niti ne želim.

Imam pa pravico do bistveno cenejšega heliodroma in posledično bolj dostopnih ostalih zdravstvenih storitev.

In iz tega bi morala izhajati pravica, da kot plačnik v zdravstveno blagajno vem za ceno vsakega šraufa vgrajenega v heliodrom (in še kam) in zakaj je bila izbrana tako draga varianta.

In ker se ne neodgovorno obnašam me prekleto zanima, zakaj je heliodrom tako drag?

In ko zmanjkuje denarja pleskarji zastonj barvajo bolnišnice, nekateri tle pa zagovarjate enormne stroške postavitve in delovanja heliodroma.

Okapi ::

Težko dejstvo je, da so praktično vse tovrstne zadeve (državni projekti, izbrani na razpisih) za 50 do 100% preplačani. Firme same (konkretno iz IT panog) priznavajo, da v takem primeru redno nabijejo vsaj dvojno ceno.

O.
1 2 3
4
5


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Globalno zavarovanje za potujoce sportnike

Oddelek: Kaj kupiti
141639 (1271) Mare2
»

CES: prvi letalnik za potnike

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
4812675 (10267) TESKAn
»

Helikopterski preleti v okolici kliničnega centra LJ (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
5910540 (7361) bajsibajsi
»

Helikopterji Policije in Vojske ne bodo več smeli reševati ?

Oddelek: Loža
436024 (4702) ...:TOMI:...
»

Urgenca ali prostori za izgubljanje časa (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
7524712 (22875) Invictus

Več podobnih tem