» »

Helikopterji Policije in Vojske ne bodo več smeli reševati ?

Helikopterji Policije in Vojske ne bodo več smeli reševati ?

#000000 ::

Pred par dnevi sem gledal na TV (ne vem kje) prispevek kako je EU prepovedala uporabo vojaških in policijskih helikoptejrev za reševalne namene. Zanima me če kdo kaj bveč ve o tem, glede na to da je novica čudežno poniklnila vejretno gre na račun prihajajočih volitev v EU parlament, ter da se dosedanji predstavniki niso nato besede rekli na to temo. Zanima me kje bi kaj več info dobil na to temo ?

s6c-gEL ::

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: s6c-gEL ()

#000000 ::

Hvala za linke. LP

Isotropic ::

ce sem prav razumel, bi lahko tut drzava kupila namenski heli in ga uporabljala v ta namen. je pa beda ja.
free training za une pilote + nizja cena (ker bi un training itak mogli izvest)

fantasycamp ::

mislim da nebi smel Bruselj diktirati takšne politike, to pomeni da nimamo svoje države in da je bruselj naš parlament.
gre se seveda za to da kupimo tuje in še več porabimo za sredstva ki jih nimamo. Ven iz EU. Dajemo preveč letno za oborožitev, medtem pa nas lahko kdo iz EU napade in se ostale članice ne bodo vmešale.

Kaj je naslednje, ne sme se pomagati z navadnimi avtomobili ampak mora država v primeru poplav in hudih nesreč nabaviti posebne s katerimi potem dobrovoljci gredo na kraj nesreče?

Isotropic ::

onemogoca se konkurenco ane

...:TOMI:... ::

Mi bi morali povečati naše kapacitete reševalnih helikterjev (saj je vseeeno, če so vojaški, policijski, važno, da je helikopter, blesava politika EU), predvsem bi morali imeti baze še kje drugje, kot samo na Brniku. Letališče MB in Portorož so idelne lokacije. Še nemški ADAC ima helikopeterje, pri nas imamo pa eno helikopersko bazo za celo državo.
Tomi

fosil ::

Slovenija bi se lahko izpogajala drugače, če bi tako želela.
Ampak to ne zanima slovenskim politikov in uradnikov.
Verjetno bo kdo od njih sedaj potegnil kakšno provizijo pri najemu ali nakupu helikopterja.
Tako je!

#000000 ::

Sicer je res da je konkurenca zdrava, ampak ve tem primeru bo unilila povsem zgledno in kakovostno delujočo zadevo, imajo nekje 30 let izkušenj, tako da mi glih jasno zakaj so naši glasovali za, oz. sploh se ne ve kako so glasovali to me še najbolj moti, verjetno kaj dosti niso mogli narest tudi če so bili proti, ampak me vseeno zanima kako so glasovali, ker bo to moja smernica na volitvah.

mihec87 ::

Še ta vozni park se komaj vzdržuje..kje je šele denar za par helikopterjev...

#000000 ::

Ja no sej, če bi EU dala denar zanje bi blo OK, samoko bodo potem ostale zadeve dražje kot če bi kupil sami nove, bo spet kaka klavzula ipd.

reciko Jakič je povedal (čeprav mu ne vrjamem čist da se ne splača) so nam USA pomudile (hrvati so vzeli 250 kosov) zastonj oklepnike, ampak on pravi da se ne splača. Podobno bi se lahko zgodilo v primeru teh helikopterjev če bi EU dala keš.

edit: ne bi, ampak BO

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: #000000 ()

mihec87 ::

Na lepe oči nihče ne da nič, so precej verjetno zraven pogoji...če ne kar you are my bitch now..

Včasih ni problem kupit pač pa vzdrževat potem... Isto kot pri avtu večina gospodinjstev lahko nakraspa za hud drag avto samo vzdrževanje je pa drugo..

mitja73 ::

...:TOMI:... je izjavil:

Mi bi morali povečati naše kapacitete reševalnih helikterjev (saj je vseeeno, če so vojaški, policijski, važno, da je helikopter, blesava politika EU), predvsem bi morali imeti baze še kje drugje, kot samo na Brniku. Letališče MB in Portorož so idelne lokacije. Še nemški ADAC ima helikopeterje, pri nas imamo pa eno helikopersko bazo za celo državo.


Pozabljaš da je Brnik praktično na sredini Slovenije in pa da naš helikopter iz Brnka pride hitreje do kateregakoli ponesrečenca kot pa v Nemčiji ker nimajo tako nagosto helijev glede na velikost.
Helikoptersko reševanje je praktično edino v Slo v ceni osnovnega zd. zav. in je v Slo vrhunsko napram ostalim državam EU.

Tarzan ::

Debilizem brez primere. Zadevo bi bilo treba že v osnovi zavrnit, ker v primeru Slovenije je ideja totalno skregana z vsako logiko. Še v hebeni himalaji rešuje debilčke, ki gor lezejo pakistanska vojska. In imajo kar nekaj super izurjenih pilotov, ki jim jih lahko zavida verjetno vsaka država in izučili so se bolj ali manj ravno na račun gorskih reševalnih misij.

Če že patrije ne moremo speljat, naj pa zdaj nasankamo še s helikopterji? Naj imamo vse v treh izvodih, noben pa naj ne bo v voznem stanju, ker vzdrževanje stane, kerozin ni zastonj in potreba po vzletih ni ravno vsakodnevna zadeva? Ko se sezona nesreč odpre, jih bo pa itak premalo pa če jih imamo samo za reševanje 20. Kaj potem še gasilskih 20, novih vojaških 200, policijskih 200...

Kdaj sem se preselil v Tađikistan?

SeMiNeSanja ::

Če se ne motim, je pred leti hotela zdravstvena zavarovalnica skleniti pogodbo z zasebnikom, ki je celo že kupil reševalni helikopter, pa so vso zadevo zminirali. Ne vem, ali je bilo kaj narobe z razpisom, ga sploh ni bilo, ali kaj je vso zadevo pokopalo.

Če si pogledate sodobne reševalne helikopterje, kakršne uporablja ADAC, so ti pravi 'rešilci' opremljeni z vso nujno medicinsko opremo. Naš policijski helikopter je proti temu kot navaden kamion!
Cestna reševalna vozila naj bi se po vsakem prevozu temeljito dezinficirala. Kako pa kaj dezinfekcija policijskega helikopterja, v katerem so prejšnji dan prevažali specialce, ki so se v škornjih podili po pašnikih in vanj zanesli od blata, pa do kravjekov,.....

Dejansko ima uredba svoj smisel. Reševalni helikopter naj bo reševalni, temu primerno opremljen in oskrbovan - po standardih medicine!

Pri nas v bistvu zgolj improviziramo in to že leta in leta. Na ta račun je tudi delo posadk bistveno težje, kot če bi imeli namenske helikopterje, samo reševanje pa včasih oteženo ali celo onemogočeno.
Žalostno pa je, da potrebujemo Evropo oz. Bruselj za to, da nam pove, da se te reči danes ne dela več tako, kot pred 30 leti, da so se standardi bistveno spremenili.
Prepričan sem, da se nobena od naših reševalnih posadk nebi branila sodobnega reševalnega helikopterja. Sprašujem se samo, zakaj niso že pred leti poskusili pridobiti kakšna evropska sredstva, da bi tak helikopter tudi pridobili.
Da so pa po domače povedano 'zajebali' zasebnika, ki je hotel izvajati to dejavnost, je pa sramota brez primere in možna le v Sloveniji! Če bi takrat zadevo uredili, danes tega problema sploh nebi imeli!

Redorange ::

Država bo še naprej reševala s helikopterji

http://www.grzs.si/novice.php?pid=147

#000000 ::

NO super sam da bo še naprej zadeva tekla. Ja res je mogoče da heliči niso total dezinficirani, ampak to je to za ta denar, če hočemo met vse to je treba prdnit in to dobro, kdo pa bo prdnil se pa ve, nazadnje bi imeli ful špica opremljen helikopter ki bi večinoma stal, vojska in policija tudi nebi naletela tolko ur, tako pa je zadeva vsem koristna, še najbolj pa ljudjem ki tako pomoč v nekem trenutku rabijo.

Še vedno pa me zanima kako so glasovali naši EU poslanci v tem primeru, moram najt ne dileme.

PaX_MaN ::

Torej v bistvu le še ena populistična knee-jerk reakcija pro minusa?
Kdo bi si mislil!

mitja73 ::

SeMiNeSanja je izjavil:

Če se ne motim, je pred leti hotela zdravstvena zavarovalnica skleniti pogodbo z zasebnikom, ki je celo že kupil reševalni helikopter, pa so vso zadevo zminirali. Ne vem, ali je bilo kaj narobe z razpisom, ga sploh ni bilo, ali kaj je vso zadevo pokopalo.

Če si pogledate sodobne reševalne helikopterje, kakršne uporablja ADAC, so ti pravi 'rešilci' opremljeni z vso nujno medicinsko opremo. Naš policijski helikopter je proti temu kot navaden kamion!
Cestna reševalna vozila naj bi se po vsakem prevozu temeljito dezinficirala. Kako pa kaj dezinfekcija policijskega helikopterja, v katerem so prejšnji dan prevažali specialce, ki so se v škornjih podili po pašnikih in vanj zanesli od blata, pa do kravjekov,.....

Dejansko ima uredba svoj smisel. Reševalni helikopter naj bo reševalni, temu primerno opremljen in oskrbovan - po standardih medicine!

Pri nas v bistvu zgolj improviziramo in to že leta in leta. Na ta račun je tudi delo posadk bistveno težje, kot če bi imeli namenske helikopterje, samo reševanje pa včasih oteženo ali celo onemogočeno.
Žalostno pa je, da potrebujemo Evropo oz. Bruselj za to, da nam pove, da se te reči danes ne dela več tako, kot pred 30 leti, da so se standardi bistveno spremenili.
Prepričan sem, da se nobena od naših reševalnih posadk nebi branila sodobnega reševalnega helikopterja. Sprašujem se samo, zakaj niso že pred leti poskusili pridobiti kakšna evropska sredstva, da bi tak helikopter tudi pridobili.
Da so pa po domače povedano 'zajebali' zasebnika, ki je hotel izvajati to dejavnost, je pa sramota brez primere in možna le v Sloveniji! Če bi takrat zadevo uredili, danes tega problema sploh nebi imeli!


Imaš kak miljonček EUR viška da boš financiral svojo idejo oz. zagovarjanje ?
Pomisli tudi na to da zasebnik bo vedno d.o.o. (beri dobiček). Tisti ki trenutno to delajo v policiji/vojski pa o dobičku ne razmišljajo - to pomeni da nudijo boljšo storitev kot zasebnik ki bo vedno mislil samo na stroške/dobiček.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: mitja73 ()

#000000 ::

Aja še tole, znanec je pred cca 20 leti v nemčiji plačal helikopter (nujni prevoz medicinski z avtoceste) 2500 dem. takratnih, koklo bi to stalo sedaj ne vem, a sem mnenja da (pri nas) izpod 15k ojrov privaten NMP helikopter nebi šel v zrak ?

mitja73 ::

Cena ure najcenejšega helikopterja - neturbinskega je v rangu 500 - 750 €, to je strošek ure letenja.
Reševalni ki mora biti turbinski zaradi nosilnosti pa je minimalno v rangu 2000+ EUR/h

#000000 ::

Pol sem kr blizu, se pravi eno reševanje in prevoz v bolnišnico ponavadi v KC ljubljana, pristanek polet nazaj bi računal nekje 2-3 urce na okroglo, potem še medic osebje pa smo na 8-10k na hitrco ?

SeMiNeSanja ::

Pa kaj flancate, kot da bi pa policijski helikopter letel zastonj!
Ker nimamo podatka o tem, koliko policija zaračuna zavarovalnici, koliko pa še doplačamo iz proračuna, se ne da trditi, da je cenejši kot varianta 'd.o.o.'! Ravno tako nimamo nobenega podatka o tem, koliko pa bi dejansko stala 'd.o.o.' varianta pri nas.

Koliko dobička boš 'd.o.o.' ponudniku dovolil, je stvar pogajanj in kalkulacij - ter seveda konkurence (ponudbe in povpraševanja). Če je 'kupec' storitev zgolj zdravstvena zavarovalnica, ima ta močno pozicijo izpogajati čim nižjo ceno - seveda pa je za to potrebna tudi konkurenca na strani ponudnikov.

Mi, ki smo laiki, tudi približno ne moremo ocenjevati, kaj bi bilo ceneje. Cene, ki jih omenjate zgoraj, da jih je plačal nek znanec niso niti približno primerljive s ceno, ki bi jo plačala zavarovalnica, ki si je izpogajala bistveno ugodnejšo ceno.

Sploh pa nisem nikjer zagovarjal, da morajo taki reševalni prevozi pod okrilje zasebnikov. Že zaradi samih pilotov in posadk, bi bilo bolj racionalno, če bi imeli državno reševalno službo, ki bi si delila posadke in vzdrževalce s policijo ali vojsko. Prav nobene potrebe ni, da bi imeli še eno ekipo mehanikov/vzdrževalcev, če to lahko pokrije obstoječa ekipa.

šernk ::

In kdo bi se šel to zadevo pri nas? Nek privatnik z enim helikopterčkom? Kaj pa naredit ko bi bil na vzdrževanju? Se najame od tujcev dodatnega za rezervo?

sem za da nujno potrebujemo reševalni helikopter, saj je slovenija tako razvejana država da so helikopterski prevozi nujnost kjer se par ur dolga pot z rešilcem spremeni v par minut dolg polet čez hrib. Ne more pa it zadeva enemu zasebniku, ki ima en mali helikopter in se gre lokalnega patriota.

skratka en reševalni helikopter bi potrebovali, za backup skrbijo pa policijski, ko bi bil reševalni zaseden/ na vzdrževanju ali karkoli tretjega.

raje vidim, da peljejo nekoga v bolnico in je okoli njega 5 vojakov z 10cm blata na sebi in bo tretji nakladal o neustrezni higieni in človek preživi, kot pa da človek umre zato ker so ga v UKC peljali z rešilcem in je pot trajala namesto 30min 5 ure. Pogosto se dogaja da z rešilcem pripeljejo poškodovano osebo do prve možnosti za pristanek helikopterja, ker bi pot do bolnišnice po tleh enostavno trajala predolgo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.

keitai ::

Gorski reševalci so pozdravljali to odločitev, bojda je včasih problem dobiti ali policijski ali vojaški helikopter. Bojda se je že zgodilo, da so vso opremo dali v enega in ga je policija rabila, ven vse spakirali, čakali na vojaškega, spakiral opremo not in na reševanje. Tako, da sama ideja namenskega helikopterja ni slaba. Kar se tiče denarja pa, se mi zdi, da je poraba davkoplačevalskega denarja hujši problem na drugih področjih kot nek reševalski helikopter. Nam primankujejo milijarde.

RejZoR ::

Isotropic je izjavil:

onemogoca se konkurenco ane


Kakšna že? Da bojo spet naredil neke razpise, kjer bosta dva pobasala mega denarje, nakoncu pa še vedno ne bomo imel nobenega helikopterja. Ne vem kaj je bilo narobe z vojaškimi in policijskimi helikopterji. Ekipe imajo stalne izkušnje, obvladajo, pa še helikopterji ne stojijo in razpadajo ampak jih dejansko uporabljajo. Kaj bojo pa pol delal? Stal in gnil, ker jih noben klinac ne bo dejansko rabil, za igrajčkat naokol so pa hudo dragi stroji... Če mene vprašate je tole vse skupaj en navaden bulšit, ki naj si ga bruselj nekam vtakne.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

fosil ::

Smo pa zgradili pregrešno drag heliport na vrhu kliničnega centra za ceno 5,5 mio EUR.
Lahke helikopterje, ki so primerni za take naloge pa se dobi že za manj kot 2 mio EUR.
Paradoksi našega Slovenistana.
Tako je!

Glugy ::

Men se zdi pa največja neumnost da da naši predstavniki Slovenije sploh niso prebral kaj podpisujejo ampak so slepo podpisal da bodo pridne ovčke Evrope. Niso pa se niti prepričal če je Slovenija zmožna tako direktivo spoštovat, tapravi čas opozorit javnost in zahtevat od pristojinih da tudi ob uveljavitvi novih predpisov ne bi prišlo do pomankljive helikoptrsko zdravniške oskrbe zard novih zahtev, in v primeru da bi se ugotovilo da Slovenija ne bo mogla biti pripravljena na dirktivo v roku, se zment z EU pa povedat kakšne težave imamo. Glej za to so plačani ampak ne, oni podpišejo vse kar jim pride pod roke sam zato da nimajo problemov pa da imajo udoben zanesljiv stovček z udobno plačo. Plačani so zato da se klanjajo, podpisujejo pa ne razmišljajo. In to naj bi bili ljudje ki predstavljajo Slovenijo? bejž bejž...v najboljšem primeru gre za malomarnost, v najslabšem pa za načrtno opustitev ključnih službenih nalog. Že pri ACTI npr veleposlanica (po lastni izjavi) sploh ni vedla kaj podpisuje. Kakšne službe so to ? Če sm jz v službi v gospodarstvu pa naredim eno tako malomarnost, ma letim takoj. Tle ni debate pa popuščanja. Če jz nism dost dobr bo pa en od tisočih drugih k so na zavodu.

RejZoR ::

Mene bi na polno kurcal že če bi podpisal dobavnico, katere dejansko nisem sam preveril (in bi se kasneje ugotovilo, da neki ni štimalo). Ti lulčki pa podpisujejo kar vse povprek, tud stvari, ki negativno vplivajo na celotni narod. Njih sploh ne briga, sam da cuzajo fajn evropsko plačo.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

mitja73 ::

keitai je izjavil:

Gorski reševalci so pozdravljali to odločitev, bojda je včasih problem dobiti ali policijski ali vojaški helikopter. Bojda se je že zgodilo, da so vso opremo dali v enega in ga je policija rabila, ven vse spakirali, čakali na vojaškega, spakiral opremo not in na reševanje. Tako, da sama ideja namenskega helikopterja ni slaba. Kar se tiče denarja pa, se mi zdi, da je poraba davkoplačevalskega denarja hujši problem na drugih področjih kot nek reševalski helikopter. Nam primankujejo milijarde.


Koliko naletenih ur pa bi imel tak helikopter ? Praktično nič oz. samo stal bi večinoma.
V sezoni v času ko je veliko posredovanj pa itak stalno dežura heli na Brniku, skupaj s posadko zdravnik in reševalec.

Invictus ::

Če bi bila Slovenija pametna, bi vzpostavila helikoptersko reševalno službo z recimo 4 helikopterji in profesionalnimi reševalci.

Tako kot jo imajo normalne države. Nesreč je po Sloveniji dovolj, da bi bila ta služba polno zaposlena.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

fosil ::

Daš denar?
Zakaj pa samo 4 helikopterje, zakaj pa ne 10 ali 20?
Dosedanje izkušnje kažejo da je 1 dovolj.
Reševalci so že zdaj profesionalci.
Tako je!

Invictus ::

Ne, niso, večina jih je amaterjev s svojimi rednimi službami. Če ne kar vsi ...

Čeprav opravljajo pa delo več kot profesionalno in so na ravno vseh profesionalcev v tujini. Samo gre tukaj za napol suženjski odnos ...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

#000000 ::

Problem je v tem da sedanja služba deluje, včasih so težave z zasedenostjo plovil-a ampak niso vedno vsa zasedena, če ima policija zasedeno, je frej vojska ali obratno.

Če se naredi popolnoma nova služba, se bo zadeva tok podražila da zavarovalnice tega ne bodo hotele plačat, in pol ostaneš na nosilih ob cesti, zraven tebe policijski helikopter ki pa te ne sme pobrat, tisti katerega bi plačala tvoja poceni zavarovalnica pa je 150 km stran na drugi nesreči. wtf

Invictus ::

Problem je predvsem v jamranju Slovencev in njihovi "dobri" lastnosti ali bolje nesposobnosti organizirati tako službo.

Da ne govorimo še o finančni vzdržnosti ... In pripravi finančnega poročila koliko bi to sploh stalo brez nekih prisklednikov, ki samo zaračunavajo kvazi storitve.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

#000000 ::

one too many ::

Invictus je izjavil:

Ne, niso, večina jih je amaterjev s svojimi rednimi službami. Če ne kar vsi ...

Čeprav opravljajo pa delo več kot profesionalno in so na ravno vseh profesionalcev v tujini. Samo gre tukaj za napol suženjski odnos ...


Mislim, da so zdravniki letalci in vso osebje, ki oskrbuje pacienta na medicinskih prevozihm profesionalno.
Profesionalni GRS pa ni smiseln, ker ima preprosto premalo intervencij (link). Za reševanje je potrebnih kar nekaj ljudi, potrebuješ jih na več koncih Slovenije (vedno ne gre s helikopterjem) in na koncu bi prišli do tega, da bi imeli zaposlenih 100 ljudi, ki bi delali povprečno 2x na mesec (Edit: seveda + vaje, 2x na teden). Problem je s postajami v Julijcih, ker imajo res veliko dela. Mogoče bi bilo pametno, da bi se ti reševalci zaposlili (dodatno izobrazili) kot profesionalni gasilci ali zdravstveno osebje. Podobno je v bistvu tudi z gasilci, potrebuješ jih ogromno ampak k sreči zelo redko.
Drugo pa je, kako je urejen sistem tega prostovoljstva.

Zgodovina sprememb…

fujtajksel ::

mitja73 je izjavil:


Koliko naletenih ur pa bi imel tak helikopter ? Praktično nič oz. samo stal bi večinoma.
V sezoni v času ko je veliko posredovanj pa itak stalno dežura heli na Brniku, skupaj s posadko zdravnik in reševalec.


V Avstriji v smučarski sezoni frčijo non-stop, to pa zato ker jim stranke zagotavljajo žičničarji. Vedno forsirajo helikopterski prevoz, zaračunajo 2k€+, zato v Avstrijo nujno z zavarovanjem, ki to pokriva!
Četudi se večinoma izkaže, da je sposoben zdravnik z rentgenom v prvi dolini in drugačen prevoz do njega možen brez težav in z manj stresa in imaš v končni fazi precej manj preglavic, kot s helikopterjem, ki poškodovanega odpelje 100km stran. Če le dovolj vztrajaš in ni suma notranjih poškodb.

fosil ::

Jaz tudi mislim da trenutni sistem v praksi zagotavlja večjo profesionalnost, kot bi jo sistem če bi imeli ekipe, ki se ukvarjajo samo s tem.
Ker tako pri zdravnikih, kot pri pilotih je zelo pomembna kilometrina, več delajo bolj usposobljeni so.
Trenutni sistem je tak da so reševalci dodatno usposobljeni zdravniki.
Piloti pa dodatno usposobljeni piloti vojske in policije.
Oboji zato v rednih službah dobijo ogromno izkušenj, to reševanje je pa samo še pika na i.

Pri trenutnem številu intervencij in upoštevanju več dežurnih izmen, bi popolni profesionalci zelo redko prišli na vrsto in bi bili dejansko manj izkušeni in usposobljeni.
Pa prevoz smučarjev z zlomljenimi nogami je čisto nekaj drugega kot reševanje v gorah.
Tako je!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: fosil ()

bluefish ::

fosil je izjavil:

Pa prevoz smučarjev z zlomljenimi nogami je čisto nekaj drugega kot reševanje v gorah.
Ja, na to mnogi pozabljajo. Je precejšnja razlika, če helikopter s smučišča le pobere poškodovanca ali pa izvaja reševanje letoč praktično tik ob steni. Koliko je na voljo privatnikov pri nas s podobnimi kompetencami? Nič. Pa tudi preko noči ne bi nastali.

opeter ::

Isotropic je izjavil:

onemogoca se konkurenco ane


Gre se samo za to, da bodo to reševanja delala privatna ali pa javna podjetja. Po potrebi. Seveda pa bodo ta izstavila račun ...
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

mitja_i ::

Nujna helikopterska medicinska pomoč: odziv Tanje Fajon na prispevek oddaje Svet na Kanalu A
V oddaji Svet na Kanalu A je v ponedeljek, 5. maja 2014, novinarka povedala, da "/.../ iz Evrope prihaja navodilo, da vojaški in policijski helikopterji od oktobra ne bodo smeli več reševati v gorah ali na cestah. Življenja bodo po novem lahko reševali le zasebniki s helikopterji/.../."

Evropska poslanka Tanja Fajon (S&D/SD) in kandidatka socialnih demokratov na volitvah v Evropski parlament je v odzivu zapisala:
>>Informacijo smo preverili tako na Evropski komisiji kot pri poročevalcu Evropskega parlamenta Jörgu Leichtfriedu. Glede na odgovore in dokumente, ki so nam jih posredovali, lahko z gotovostjo potrdim, da informacije, ki so bile podane v oddaji, niso točne in v veliki meri zavajajo javnost. Poročevalec Leichtfried je informacijo in nadaljnja ugibanja ocenil kot nesmiselne.
Uredba Evropskega parlamenta in Sveta, ki jo novinarka navaja v oddaji, se ne navezuje - kot je bilo prikazano v prispevku - na Uredbo o skupnih predpisih na področju civilnega letalstva in ustanovitvi Evropske agencije za varnost v letalstvu iz leta 2008, pač pa na Uredbo o tehničnih zahtevah in upravnih postopkih za letalske operacije v skladu z Uredbo (ES) št. 216/2008 z dne 5. oktober 2012.
Omenjen predpis v pododdelku J res ureja pravila glede operacij helikopterske nujne medicinske pomoči, vendar v nobenem delu ne prepoveduje uporabe vojaških/policijskih helikopterjev, temveč med drugim ureja zgolj zahteve glede zmogljivosti helikopterjev, ki se lahko uporabljajo za operacije helikopterske nujne pomoči.
Glede na Uredbo je ključno, da morajo imeti helikopterji, ki opravljajo tovrstne operacije, ustrezno dovoljenje pristojnega organa in da morajo ustrezati danim zahtevam glede zmogljivosti, da se zagotovi ustrezna varnost. V večini primerov se tipi zmogljivosti 1 in 2 lahko uporabljajo za operacije helikopterske nujne pomoči, s katerimi pa razpolagata tako slovenska vojska kot policija.
Skrb, da bi oktobra ostali brez helikopterske nujne medicinske pomoči s strani slovenske vojske in/ali policije, je torej odveč.

s6c-gEL ::

opeter je izjavil:

Isotropic je izjavil:

onemogoca se konkurenco ane


Gre se samo za to, da bodo to reševanja delala privatna ali pa javna podjetja. Po potrebi. Seveda pa bodo ta izstavila račun ...

Saj policije in vojska tudi ne delata pro bono, temveč se financirata iz proračuna s tem da njihov primarni cilj ni delanje dobička temveč reševanje življenj, kar za privatnika ne moreš reči.In pilote/bolničarje je moral nekdo izšolati.

...:TOMI:... ::

Tomi


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Namenski reševalni helikopter

Oddelek: Problemi človeštva
394847 (4326) bluefish
»

Helikopterski preleti v okolici kliničnega centra LJ (strani: 1 2 )

Oddelek: Problemi človeštva
5911316 (8137) bajsibajsi
»

150.000 €/letno vzdrževanje heliodroma na kliničnem centru (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Loža
21944707 (37868) Go-ahead
»

Trije celjani ranjeni v prometni nesreči na avstrijski avtocesti A2

Oddelek: Loža
364418 (3342) Wox
»

Helikopterji: vojaški, policijski, reševalni

Oddelek: Loža
405214 (4831) G-Lab

Več podobnih tem