Bloomberg - Evropska komisarka za pravosodje, temeljne pravice in državljanstvo Viviane Reding je pisala članicam Evropske unije, naj preverijo, ali Apple v posameznih državah zavaja pri oglaševanju svojih izdelkov. Gre za oglaševanje garancijskega jamstva, ki je po direktivi 1999/44/ES v EU predpisano minimalno na dve leti (pri nas zakonodaja to definira v 37.b in 37.c členu Zakona o varstvu potrošnikov). Pri tem ne gre za obvezno in popolno enoletno garancijo, ki jo dodatno predpisuje slovenska zakonodajo, ampak za osnovno dvoletno jamstvo, da izdelek v dveh letih po nakupu ne bo imel stvarnih napak.
Apple v svojih oglasih poudarja, da dobijo kupci z napravo še enoletno garancijo, omogoča pa tudi dokup triletne garancije. Ob tem nikjer ne poudarja, da imajo potrošniki tako ali tako pravico do dvoletnega jamstva. Na spletnih straneh imajo to zapisano, v reklamah in oglasih pa tega ne omenjajo. Evropska komisija zato sumi, da Apple s svojim oglaševanjem zavaja. Očitki letijo le na zavajanje, saj Apple dvoletno evropsko jamstvo za stvarne napake v celoti spoštuje.
To ni prvi problem, da je omenjeno oglaševanje pritegnilo pozornost regulatorjev. Lani decembra je bil Apple v Italiji oglobljen zaradi istih razlogov, marca pa so izgubili tudi pritožbo. Plačati so morali 900.000 evrov. Evropska komisija bo sedaj poskrbela, da bo primer razčiščen tudi v ostalih evropskih državah.
Novice » Ostale najave » EU žuga Applu zaradi zavajajočega oglaševanja
Šimpanz ::
Pri nas se vsaj pol tehnične robe oglašuje z 1 letno garancijo. Recimo HP daje za ''navadne'' notesnike 1 letno garancijo z možnostjo dokupa garancije. Zakaj pa njim nihče ne zateži.
nekikr ::
Ker so največji, EU pa brez denarja. Na enak način oglašujejo VSI. Mogoče se spravijo še na manjše ribe, ko bo pošlo teh nekaj sto milijonov od Appla.
opeter ::
Baje ja.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j
hook ::
(Copy-pasten moj komentar iz prejšnje debate)
Sicer pa preberi si člene 37. - 37.č, ker so kratki in razumljivo napisan -- bolj kot direktiva sama.
Bottom line: Karkol Apple in Si.mobil pravita, odgovarja (Si.mobil) za napake ki se pojavijo 2 leti. Če pa v garanciji pokrivata še druge primere, ki jih zakon ne določa, pa lahko prvo leto še tisto uveljavljaš. 2 leti po zakonu se pa nikakor ne morjo znebit.
In nej te ne zavedejo s tem al je garancija al stvarna al kaj -- sam vztrajen morš bit. Ker potrošnika zakon bolj krije kot prodajalca za regres stroškov proti prodajalcu, se ta proba pogosto na vse načine zmuznit, da ne bo slučajno na zgubi (plus nočejo met dela s papirji ipd.).
edit: dodal nasvet o garanciji
Je mal konfuzno to da se pr ns reče ponavad garancija obojemu.
Res gre za stvarno napako, ampak to morš upoštevat, da jo lahko uveljavljaš 2 leti. Ergo, če se ti pokvar (= stvar odstopa od pogodbe) v tem času, gre za stvarno napako in ti jo more _prodajalec_ po 1999/44/ES zastonj popravt, zamenjat itd. Prve 6 mescev velja domneva, da je stvar foo tkoaltko; po tem (6 mescev - 2 leti) pa se more dokazat al se je stvar sama pokvarla znotraj normalne uporabe al si ti kej pomagu pr tem. Npr. al knof ne dela od normalne uporabe al zato ker si nutello not mazu al pa naredu robota k prtiska gumb 24/7 vsake 5 sekund.
Garancija pa je samo tisto kar ti proizvajalec ali prodajalec nudi sam prostovoljno kot dodatno varstvo z garancijskim listom, češ ,,naš produkt je tok dobr, da smo si zihr, da se bo čez 5 let clo lak še svetu". Primer 1: Kia k daje 7 let garancije na avto. Primer 2: ,,Se zgodi" garancija, ko ti krijejo tud če ti ponesreč po štengah pade.
Garancije ni treba da ti sploh ponudi, če ti jo, pa morš dobit garancijski list in jo more upoštevat. Stvarno napako pa more po zakonodaji upoštevat in se ji ne more izognt.
Sicer pa preberi si člene 37. - 37.č, ker so kratki in razumljivo napisan -- bolj kot direktiva sama.
Bottom line: Karkol Apple in Si.mobil pravita, odgovarja (Si.mobil) za napake ki se pojavijo 2 leti. Če pa v garanciji pokrivata še druge primere, ki jih zakon ne določa, pa lahko prvo leto še tisto uveljavljaš. 2 leti po zakonu se pa nikakor ne morjo znebit.
In nej te ne zavedejo s tem al je garancija al stvarna al kaj -- sam vztrajen morš bit. Ker potrošnika zakon bolj krije kot prodajalca za regres stroškov proti prodajalcu, se ta proba pogosto na vse načine zmuznit, da ne bo slučajno na zgubi (plus nočejo met dela s papirji ipd.).
edit: dodal nasvet o garanciji
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hook ()
Poldi112 ::
Ker so največji, EU pa brez denarja. Na enak način oglašujejo VSI. Mogoče se spravijo še na manjše ribe, ko bo pošlo teh nekaj sto milijonov od Appla.
Ja, ker HP je tako majhna firma, da se jih ne izplača ožeti, ane? Ne bi dobili niti za škatlo piškotov, tako da ni efekta.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.
Gregor P ::
Res gre za stvarno napako, ampak to morš upoštevat, da jo lahko uveljavljaš 2 leti.
Garancija pa je samo tisto kar ti proizvajalec ali prodajalec nudi sam prostovoljno kot dodatno varstvo z garancijskim listom,
Garancije ni treba da ti sploh ponudi,
Mi v Sloveniji poznamo tako stvarno napako/"garancijsko jamstvo" (2 leti) kot tudi še posebej obvezno 1-letno garancijo, tako kot piše v novici zgoraj
Pri tem ne gre za obvezno in popolno enoletno garancijo, ki jo dodatno predpisuje slovenska zakonodajo, ampak za osnovno dvoletno jamstvo, da izdelek v dveh letih po nakupu ne bo imel stvarnih napak.
... potem je pa tukaj še posebej prostovoljna garancija proizvajalca, podjetja, ki me je ni treba nuditi, ampak je le nek indikator kupcu, kako visoko kvaliteto oz. stopnjo zaupanja nudi proizvajalec nekega produkta potrošniku.
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
hook ::
Mi v Sloveniji poznamo tako stvarno napako/"garancijsko jamstvo" (2 leti) kot tudi še posebej obvezno 1-letno garancijo, tako kot piše v novici zgoraj
... potem je pa tukaj še posebej prostovoljna garancija proizvajalca, podjetja, ki me je ni treba nuditi, ampak je le nek indikator kupcu, kako visoko kvaliteto oz. stopnjo zaupanja nudi proizvajalec nekega produkta potrošniku.
True, true. Samo če bi pogledal, je bil tist copy-paste iz debate, ki se je nanašala na 1999/44/EC — ta pa določa le prostovoljno garancijo.
Iz te situacije, ki jo opisuješ tudi izhaja ta zmeda garancija vs. stvarna napaka vs. garancija :P
Je pa tudi pri zakonski garanciji treba gledat za katero blago in kako je ministrstvo za gospodarstvo to predpisalo.
IMHO gre pri (zakonski) garanciji po ZVPot samo za minimum, ki ga more nudit pod garancijo. Kar nudi nad tem (časovno in vsebinsko) je prostovoljno. Gre pa za isti garancijski list in v vsakem primeru je vezan nanj (kar tudi določa ZVPot) -- če obljublja več kot je res, si je sam kriv in odgovarja. Tuki nima kej bit ,,šlik-šlak korenček, to smo sam tko napisal k se fajn sliš" :P
Bottom line še vedno je, da si osnovno krit 2 leti.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: hook ()
nekikr ::
Ker so največji, EU pa brez denarja. Na enak način oglašujejo VSI. Mogoče se spravijo še na manjše ribe, ko bo pošlo teh nekaj sto milijonov od Appla.
Ja, ker HP je tako majhna firma, da se jih ne izplača ožeti, ane? Ne bi dobili niti za škatlo piškotov, tako da ni efekta.
Saj pravim, pa tudi pričakujem, da se spravijo tudi na čisto vse ostale. Ampak res vse brez izjeme. Vsaj 90% tehnične robe je prodane po istem receptu, tako da nam kriza še kakšni dve leti ne more do živega, potem bo pa treba nov krog začeti (oz. so ga že s to zadnjo MS zgodbo?).
moj_nick ::
Za uveljavitev stvarne napake je pomembno, da je ta obstajala že v času nakupa izdelka.
110111001001010001010000
St235 ::
Sploh ni res. Stvarna napaka se lahko pojavi kadarkoli v času uporabe izdelka.
Je pa določilo, da če se izdelek pokavari v 6 mesecih od nakupa, da se privzame, da je imel izdelek napako že ob nakupu in ni potrebno dokazovat stvarne napake.
Je pa določilo, da če se izdelek pokavari v 6 mesecih od nakupa, da se privzame, da je imel izdelek napako že ob nakupu in ni potrebno dokazovat stvarne napake.
Bias ::
Stvarna napaka.
Daj naj nekdo tole mal opiše v primeru nakupa prenosnika z enoletno garancijo, al pa tiskalnika. Kaj bi bila stvarna napaka lahko po pretećenem enem letu?
Daj naj nekdo tole mal opiše v primeru nakupa prenosnika z enoletno garancijo, al pa tiskalnika. Kaj bi bila stvarna napaka lahko po pretećenem enem letu?
Gregor P ::
Sploh ni res. Stvarna napaka se lahko pojavi kadarkoli v času uporabe izdelka.
Je pa določilo, da če se izdelek pokavari v 6 mesecih od nakupa, da se privzame, da je imel izdelek napako že ob nakupu in ni potrebno dokazovat stvarne napake.
Hudiča nas so učili v tujini drugače; in sicer da mora biti napaka prisotna že ob predaji blaga/produkta (seveda jo ti lahko opaziš šele kasneje), potem pa tisti del o 6 mesecih enako (privzame ... ni potrebno dokazovati).
The main failure in computers is usually located between keyboard and chair.
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
You read what you believe and you believe what you read ...
Nisam čit'o, ali osudjujem (nisem bral, a obsojam).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Gregor P ()
moj_nick ::
Sploh ni res. Stvarna napaka se lahko pojavi kadarkoli v času uporabe izdelka.
Vzrok za to napako mora biti prisoten ob nakupu. Npr. hiša ni dovolj dobro izolirana, po enem letu se pojavi plesen. Vendar pomanjkanja v izvedbi izolacije ni bilo moč ugotoviti ob nakupu. Okej?
110111001001010001010000
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Garancija, 45 dni, nov izdelek (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 41749 (17274) | Furbo |
» | EU žuga Applu zaradi zavajajočega oglaševanjaOddelek: Novice / Ostale najave | 6443 (5013) | tomaz- |
» | Apple zavajal v Italiji, pritožba zavrnjenaOddelek: Novice / Ostale najave | 7944 (6519) | gendale |
» | Apple zaradi zavajanja oglobljen v ItalijiOddelek: Novice / Ostale najave | 15176 (12862) | MrStein |