Forum » Problemi človeštva » Fail našega šolskega sistema
Fail našega šolskega sistema
T-h-o-r ::
svet se je v zadnjih 100 letih bolj spremenil, kot prej v 100.000 letih, mi pa še vedno vztrajamo na prastarih temeljih
ken robinson poda svoje razmišljanje o šolskih sistemih, ki mladino velikokrat naredijo nedovzetno za učenje in ubijajo voljo do novih spoznanj pri njih
ken robinson poda svoje razmišljanje o šolskih sistemih, ki mladino velikokrat naredijo nedovzetno za učenje in ubijajo voljo do novih spoznanj pri njih
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
jype ::
Naredite otroke pa jim pomagajte odrast na način, ki ne bo tako štorast. Splača se.
(Pa pazite - če pri dvajsetih ne bodo imeli lastnega avtomobila, jih bodo imeli za retardirane. S pomočjo antropologije in kulturologije jim razložite, zakaj je to normalno.)
(Pa pazite - če pri dvajsetih ne bodo imeli lastnega avtomobila, jih bodo imeli za retardirane. S pomočjo antropologije in kulturologije jim razložite, zakaj je to normalno.)
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: Urc ()
jype ::
PacificBlue> Otroke vzgajate na podezelju ne v mestih.
To je sicer dobro, ker podeželski otroci v splošnem več časa lahko preživijo zunaj, a tudi v mestu so omejitve le kulturne, ne pa fizične. Brez težav lahko tudi v mestu otroke vzgajaš tako, da odrastejo v stiku z vsem, s čimer bi na podeželju.
To je sicer dobro, ker podeželski otroci v splošnem več časa lahko preživijo zunaj, a tudi v mestu so omejitve le kulturne, ne pa fizične. Brez težav lahko tudi v mestu otroke vzgajaš tako, da odrastejo v stiku z vsem, s čimer bi na podeželju.
>>><<< ::
Problem pri šolstvu je samo v tem koga postaviš za učitelja. Oseba bi morala biti stroga, tako da se otroci naučijo ubogati, obenem pa tudi razumljiva. Veliko tudi pomaga, če hodi v službo zato, ker jo delo z otroci/učenje veseli...
Vse, kar otroci rabijo je motivacija in pa da se jih nauči človeških vrednot, ne pa hinavščine. In to že od malega...
Pa razdeljevanje učnih sklopov na ure je bedno. To pa to moremo narediti danes, učitelju je pa vseeno, koliko otroci znajo, glavno, da on opravi svoje delo... Ali pa to dela, ker je premalo plačan.
Vse, kar otroci rabijo je motivacija in pa da se jih nauči človeških vrednot, ne pa hinavščine. In to že od malega...
Pa razdeljevanje učnih sklopov na ure je bedno. To pa to moremo narediti danes, učitelju je pa vseeno, koliko otroci znajo, glavno, da on opravi svoje delo... Ali pa to dela, ker je premalo plačan.
ATI cards are like buses... They're huge, red and have bad drivers.
PacificBlue ::
jype
Kaj pa vem..bolj ne verjamem tega. Ker po mojih izkusnjah z pedagogi otroci iz podezelja drugace razmisljajo in dojemajo svet okoli sebe. To naredi okolje in druzba v katerem zivijo. So pa verjetno tudi izjeme. Ampak na splosno otroci iz podezelja so manj materialni, bolj altruisticni in so v praksi bolj zavzetni kot pa mestni otroci.
Kaj pa vem..bolj ne verjamem tega. Ker po mojih izkusnjah z pedagogi otroci iz podezelja drugace razmisljajo in dojemajo svet okoli sebe. To naredi okolje in druzba v katerem zivijo. So pa verjetno tudi izjeme. Ampak na splosno otroci iz podezelja so manj materialni, bolj altruisticni in so v praksi bolj zavzetni kot pa mestni otroci.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: PacificBlue ()
celada ::
PacificBlue je izjavil:
jype
Kaj pa vem..bolj ne verjamem tega. Ker po mojih izkusnjah z pedagogi otroci iz podezelja drugace razmisljajo in dojemajo svet okoli sebe. To naredi okolje in druzba v katerem zivijo. So pa verjetno tudi izjeme. Ampak na splosno otroci iz podezelja so manj materialni, bolj altruisticni in so v praksi bolj zavzetni kot pa mestni otroci.
Teška buča. Pa sm odraščal na podeželju v srednjo šolo pa hodil v Lj.
SplitCookie ::
Ampak na splosno otroci iz podezelja so manj materialni, bolj altruisticni in so v praksi bolj zavzetni kot pa mestni otroci.
In v realni praksi - polni fovšije in nevoščljivosti čez mestne otroke.
Če ima ate pa še vinograt pa tudi pijanci že od malih nog.
Altruizem se lahko razvija samo kjer ni pomanjkanja in tako tekme za dobrine ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
PacificBlue ::
Ja v otroskih letih je prisotna fovsija. Glede tega, da imajo mestni otroci 10 min pes do sole, medtem ko otroci iz podezelja morajo cakati na bus in vstajati ob 5 zjutraj.
Ne vem kako ti je uspelo vnesti alkohol v debato..verjetno si dolenc in imas to v krvi.
Altruizem se razvija v revnih okoljih kjer ljudje stopijo skupaj da jim ni se tezje. Egoizem in selfcentrizem se pa razvija v mestih, metropolah..lahko bi rekel v zahodnem svetu kjer 30% hrane konca v smeteh.
Ne vem kako ti je uspelo vnesti alkohol v debato..verjetno si dolenc in imas to v krvi.
Altruizem se razvija v revnih okoljih kjer ljudje stopijo skupaj da jim ni se tezje. Egoizem in selfcentrizem se pa razvija v mestih, metropolah..lahko bi rekel v zahodnem svetu kjer 30% hrane konca v smeteh.
celada ::
PacificBlue je izjavil:
Ja v otroskih letih je prisotna fovsija. Glede tega, da imajo mestni otroci 10 min pes do sole, medtem ko otroci iz podezelja morajo cakati na bus in vstajati ob 5 zjutraj.
Ne vem kako ti je uspelo vnesti alkohol v debato..verjetno si dolenc in imas to v krvi.
Altruizem se razvija v revnih okoljih kjer ljudje stopijo skupaj da jim ni se tezje. Egoizem in selfcentrizem se pa razvija v mestih, metropolah..lahko bi rekel v zahodnem svetu kjer 30% hrane konca v smeteh.
Kaj? Polovica otrok pri nas je imela šolo 10-15 min stran peš vse ostale je pa avtobus šel iskat. Ob 7:30 jih je večina bila v šoli pouk se je pa začel ob 8ih, kaj šele te dni, ko se začenja ob 9ih.
BlueRunner ::
Celada:Kaj pa SŠ?
Da, ce ne pri 14 letih, pa nas je pri 18 letih vecina naredila prve korake proti samostojnosti - tudi zapustiti domace gnezdo je pozitivna in za odrascanje verjetno nujna izkusnja, ki je marsikdo v mestu ne dobi pravocasno, ker v to ne otrok, ne starsi niso prisiljeni.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: BlueRunner ()
celada ::
V razredu smo imeli sošolce iz celotne Ljubljane in večina njih je potrebovala več časa do šole kot jaz. Pouk se nam je začenjal 7:30 jaz sem vstajal 6:30, 15-20 min peš do vlaka in potem 15 min z vlakom do postaje, in približno istočasno so vstajali moji sošolci. Trole v Ljubljani pač niso naj hitrejši transport. Popoldne je bila pa komedija na kvadrat :)
PaX_MaN ::
Več čistega zraka za jypa medtem ko kolesari po Ljubljani.
Mislim, da je to dovolj dober razlog, ne?
Mislim, da je to dovolj dober razlog, ne?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: PaX_MaN ()
PacificBlue ::
Hocem povedati, da je potrebno otroke potegniti izpred racunalnikov jih postaviti v naravo in jim pokazati malo sirsi svet, ki ga pa predstavljajo betonske stene. Nisem mislil dobesedno, da je potrebno izseliti otroke iz mesta. Mesto je lahko tudi prijetno, ce so v njem prijetni ljudje.
Dosezemo lahko, da naslednje generacije bodo bolj aktivno sodelovale pri resevanju skupnih problemov..da bo vec altruizma. Solski sistem s svojim ocenjevanjem in etikiranjem ni ravno pozitiven na sirso druzbo..kar se janezek nauci..itd
Dosezemo lahko, da naslednje generacije bodo bolj aktivno sodelovale pri resevanju skupnih problemov..da bo vec altruizma. Solski sistem s svojim ocenjevanjem in etikiranjem ni ravno pozitiven na sirso druzbo..kar se janezek nauci..itd
T-h-o-r ::
ja, ampak tudi med našimi seli (ki jim zaradi nekega, meni neznanega razloga, v sloveniji pravimo mesto) in dejanskim podeželjem je precejšnja razlika
Why have a civilization anymore
if we no longer are interested in being civilized?
if we no longer are interested in being civilized?
bobby ::
dejmo drugače obrnit, da razmišljam malo outide of the box:
kakšen šolski sistem bi pa po mnenju moral biti oz bi bil boljši??
ok, recimo da tak, ki nauči mlade možgane misliti, da dojemajo svet analitično? kaj s tem pridobimo oz kdo pridobi? kar naenkrat ne bi bilo ljudi, ki bi delali osnovne zadeve (recimo smetarstvo, čiščenje, kanalizacijo-DA SMO SI NA JASNEM, NE DEGRADIRAM TEH POKLICOV SAMO V OČEH VEČINE SO MANJVREDNI!!). kaj to pomeni, stremenje večine na višji nivo? spet, s tem ni nič narobe ampak iz druge strani, živimo v svetu ali pa hoteli smo svet, kjer je, pa ne glede na to, da NAJ BI BILO človeško življenje nekaj vredno, ga zaničujemo, dokler v tem DREKU nismo mi! poleg tega, za "vladajočp večino" je "navaden človek" manjvreden. če umre, ga bo nadomestil naslednji in tako naprej. vsakdo je nadomestljiv, žaloval oz spominjal pa se ga bodo le najbližji. Iskreno, tisti ki bere te vrstice, dej sam pri sebi se zamisli, kolikokrat na leto se spomniš nekoga, ki je bil VSAJ znanec, pol se pa zamisli, v katerem kolenu si ti z njim, če sploh,.. sorry, ampak samo najožja družina se ga bo redno spominjala, vsi ostali ob priliki ali pa ko bo pogovor stekel na mrtve, ki so izgubili življenej v takem ali drugačnem okoliščini.
face it, sedanji šolski sistem je tako postavljen, da ne uči mlade ume misliti. ko mladi um misli, se dogajajo spremembe (če so to množice), trg nebeškega miru, naše ljube šolske reforme itd,.. v tej točki imamo delovno silo za vsak segment,.. če se bi komplet generacija naučila misliti, zmanjka "canon futra". dejstva.
dodatek: svet pogajnajo krediti,.. ZAKAJ da fak, ne uvedejo v šolski sitem osnove financ, da da človekiu jasno vedet, kaj je obrestno obrestni račun, kaj je malo morje vrs kreditov, kako se jim izognt oz kako jih drugače vzet, da bodo za posameznike kar najma obremenjujoči? ker bi s tem naučili ljudi, kako vzet najmanjši moži ŠKODLJIVI kredit, katere bi banke najman profitirale,.. tega pa nekdo ne želi, morda,..
kakšen šolski sistem bi pa po mnenju moral biti oz bi bil boljši??
ok, recimo da tak, ki nauči mlade možgane misliti, da dojemajo svet analitično? kaj s tem pridobimo oz kdo pridobi? kar naenkrat ne bi bilo ljudi, ki bi delali osnovne zadeve (recimo smetarstvo, čiščenje, kanalizacijo-DA SMO SI NA JASNEM, NE DEGRADIRAM TEH POKLICOV SAMO V OČEH VEČINE SO MANJVREDNI!!). kaj to pomeni, stremenje večine na višji nivo? spet, s tem ni nič narobe ampak iz druge strani, živimo v svetu ali pa hoteli smo svet, kjer je, pa ne glede na to, da NAJ BI BILO človeško življenje nekaj vredno, ga zaničujemo, dokler v tem DREKU nismo mi! poleg tega, za "vladajočp večino" je "navaden človek" manjvreden. če umre, ga bo nadomestil naslednji in tako naprej. vsakdo je nadomestljiv, žaloval oz spominjal pa se ga bodo le najbližji. Iskreno, tisti ki bere te vrstice, dej sam pri sebi se zamisli, kolikokrat na leto se spomniš nekoga, ki je bil VSAJ znanec, pol se pa zamisli, v katerem kolenu si ti z njim, če sploh,.. sorry, ampak samo najožja družina se ga bo redno spominjala, vsi ostali ob priliki ali pa ko bo pogovor stekel na mrtve, ki so izgubili življenej v takem ali drugačnem okoliščini.
face it, sedanji šolski sistem je tako postavljen, da ne uči mlade ume misliti. ko mladi um misli, se dogajajo spremembe (če so to množice), trg nebeškega miru, naše ljube šolske reforme itd,.. v tej točki imamo delovno silo za vsak segment,.. če se bi komplet generacija naučila misliti, zmanjka "canon futra". dejstva.
dodatek: svet pogajnajo krediti,.. ZAKAJ da fak, ne uvedejo v šolski sitem osnove financ, da da človekiu jasno vedet, kaj je obrestno obrestni račun, kaj je malo morje vrs kreditov, kako se jim izognt oz kako jih drugače vzet, da bodo za posameznike kar najma obremenjujoči? ker bi s tem naučili ljudi, kako vzet najmanjši moži ŠKODLJIVI kredit, katere bi banke najman profitirale,.. tega pa nekdo ne želi, morda,..
Ce eksplicitno ne odgovorim osebam PNG ali PR,..I dont care about your opinion.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: bobby ()
Wox ::
dejmo drugače obrnit, da razmišljam malo outide of the box:
kakšen šolski sistem bi pa po mnenju moral biti oz bi bil boljši??
Po čigavem mnenju?
face it, sedanji šolski sistem je tako postavljen, da ne uči mlade ume misliti. ko mladi um misli, se dogajajo spremembe (če so to množice), trg nebeškega miru, naše ljube šolske reforme itd,.. v tej točki imamo delovno silo za vsak segment,.. če se bi komplet generacija naučila misliti, zmanjka "canon futra". dejstva.
Trg nebeškega miru? ;) V čem se pa razlikuje sedanji šolski sistem od tistega, recimo pred 30. leti? OK. Delajo plakate, pa učijo se o domobrancih in ne partizanih. What else?
Commodore 64
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Wox ()
jype ::
bobby> kakšen šolski sistem bi pa po mnenju moral biti oz bi bil boljši??
Tak, ki otroku pusti, da pokaže kaj ga navdihuje, potem pa mu iz tega zornega kota predstavi tudi vse ostalo.
Tak, ki otroku pusti, da pokaže kaj ga navdihuje, potem pa mu iz tega zornega kota predstavi tudi vse ostalo.
Wox ::
Tak, ki otroku pusti, da pokaže kaj ga navdihuje, potem pa mu iz tega zornega kota predstavi tudi vse ostalo.
To bi bil prekleto drag šolski sistem. Kdo bi ga financiral?
Commodore 64
PacificBlue ::
V Sloveniji je problem solskega sistema zaradi prevladujocega mnenja, da so uspesni samo izobrazeni ljudi..tisti z dipl.ing. in magisterskimi nazivi itd...Nasa druzba oz starsi silijo otroke na gimnazije, da lahko pristanejo potem na fakultetah. Teorije se da nauciti..pa biti uspesen zaradi tega? v kakem smislu? Nek obrtnik, ki izdeluje vinske sode in jih prodaja v tujini je v oceh pravkar diplomiranega studenta matematike ali racunalnistva manj uspesen in sposoben od njega samega. In to misljenje je nevarno...ustvarja razlike med ljudmi. In razni diplomiranci in doktorji znanosti se znajdejo v politiki ali firmah in odlocajo o prihodnosti in okolju tistih o katerih niso imeli kdaj prevec pozitivnega mnenja...vse skupaj je zelo povezano in zato bi morali ze v startu otroke spodbuditi k odprtemu misljenju, kjer so vsi obravnavani enako..tako med poklici kot ljudi sami.
Jaz vem, da globalizacija prihaja tudi v solske klopi in se ucni nacrti prilagajajo tem smernicam.
Jaz vem, da globalizacija prihaja tudi v solske klopi in se ucni nacrti prilagajajo tem smernicam.
jype ::
Wox> To bi bil prekleto drag šolski sistem. Kdo bi ga financiral?
Za moje otroke ga kar jaz.
Za moje otroke ga kar jaz.
Wox ::
dodatek: svet pogajnajo krediti,.. ZAKAJ da fak, ne uvedejo v šolski sitem osnove financ, da da človekiu jasno vedet, kaj je obrestno obrestni račun, kaj je malo morje vrs kreditov, kako se jim izognt oz kako jih drugače vzet, da bodo za posameznike kar najma obremenjujoči? ker bi s tem naučili ljudi, kako vzet najmanjši moži ŠKODLJIVI kredit, katere bi banke najman profitirale,.. tega pa nekdo ne želi, morda,..
Imajo ne vem koliko ur tedensko pouk materinega jezika. Pa po srednji šoli večina ne ve spacati ene spodobne "prošnje" za zaposlitev ali pa dopisa ljubemu ISP-ju naj mu za božjo voljo že enkrat porihta "internete", al kako mu že pravjo. O škodljivosti kreditov bi jih lahko seznanili pri verouku naši vrli pastirji.
Wox> To bi bil prekleto drag šolski sistem. Kdo bi ga financiral?
Za moje otroke ga kar jaz.
Se strinjam. Potemtakem je vse v najlepšem redu.
Commodore 64
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: Wox ()
nekdonekje ::
Wox ::
PacificBlue je izjavil:
...vse skupaj je zelo povezano in zato bi morali ze v startu otroke spodbuditi k odprtemu misljenju, kjer so vsi obravnavani enako..tako med poklici kot ljudi sami.
Tole smrdi po tistem osovraženem sistemu, kateremu smo komajda uspeli ubežati.
Commodore 64
jype ::
nekdonekje> En zorni kot, ni glih to tisto česar bi se radi znebili?
Ne. To je tisto, kar imamo zdaj. Matematiko enako predstavljamo bodoči balerini in bodočemu jedrskemu fiziku, kar je popoln nesmisel.
Ne. To je tisto, kar imamo zdaj. Matematiko enako predstavljamo bodoči balerini in bodočemu jedrskemu fiziku, kar je popoln nesmisel.
PacificBlue ::
PacificBlue je izjavil:
...vse skupaj je zelo povezano in zato bi morali ze v startu otroke spodbuditi k odprtemu misljenju, kjer so vsi obravnavani enako..tako med poklici kot ljudi sami.
Tole smrdi po tistem osovraženem sistemu, kateremu smo komajda uspeli ubežati.
Nisem imel v mislih politicnega sistema v katerem bi moralo po njegovih smernicah delovati solstvo. Ravno to imamo tudi sedaj v izobrazevalnih ustanovah in globalizacija prinasa nove nevarnosti..
Ker odprto misljenje pomeni misliti s svojo glavo. In tega solski sistem ne omogoca..Kaj ti pomaga ucenje na pamet ce ne razumes bistva? sem opazil tukaj na slotechu da je nekatere strah zaposlitve ko koncujejo fakulteto ker v bistvu nc ne znajo..se posebej ne v praksi..nvem no..meni se zdi to zelo zelo cudno.
Phantomeye ::
Tak, ki otroku pusti, da pokaže kaj ga navdihuje, potem pa mu iz tega zornega kota predstavi tudi vse ostalo.
To bi bil prekleto drag šolski sistem. Kdo bi ga financiral?
Bolje drag in efektiven šolski sistem, kot pa 'cenejši' pa neuspešen. Se ti ne zdi?
Šolski sistem ne sme biti sam sebi v namen.
To pa kmal ugotoviš, ko si na določeni točki in pogledaš nazaj... pa se vprašaš. Zakaaaaj?
onitam ::
Današnjo tehnologioj bi lahko veliko bolj vključili v šolski sistem na invidualni ravni. Zdaj šole opremljajo z tehnologijo cele učilnice z raznikmi interaktivnimi tablami... bedarija. Vsakemu učencu, dijaku v roke stisnit računalnik (ali pač gradivo,...), ga osamit, postavit časovni limit in ga postavit pred težek (za posameznika) problem z danimi pogoji ter omejitvami. Rezultat se ovrednoti z zagovorom.
Hočem povedati, da treba posameznika (vsaj v štartu) vzgajat samodiscipline in razmišljanja. Ko se sam obvlada, ga komaj vrinit v skupino z podobno samodisciplino. Otroke je treba vzgajat v samoučenje in z težkimi nalogami vzpodbudit v učenje. Neke osnove mu dat na pot, drugače pa je danes zahtevana premajhna količina invidualnosti in programi niso primerni za vse. Veliki razredi in nasploh skupine (brez neke količine samodiscipline) ubijajo inteligenco, zanimanje,...
Hočem povedati, da treba posameznika (vsaj v štartu) vzgajat samodiscipline in razmišljanja. Ko se sam obvlada, ga komaj vrinit v skupino z podobno samodisciplino. Otroke je treba vzgajat v samoučenje in z težkimi nalogami vzpodbudit v učenje. Neke osnove mu dat na pot, drugače pa je danes zahtevana premajhna količina invidualnosti in programi niso primerni za vse. Veliki razredi in nasploh skupine (brez neke količine samodiscipline) ubijajo inteligenco, zanimanje,...
bleh
jest10 ::
Wox ::
PacificBlue je izjavil:
Nisem imel v mislih politicnega sistema v katerem bi moralo po njegovih smernicah delovati solstvo. Ravno to imamo tudi sedaj v izobrazevalnih ustanovah in globalizacija prinasa nove nevarnosti..
Ker odprto misljenje pomeni misliti s svojo glavo. In tega solski sistem ne omogoca..Kaj ti pomaga ucenje na pamet ce ne razumes bistva? sem opazil tukaj na slotechu da je nekatere strah zaposlitve ko koncujejo fakulteto ker v bistvu nc ne znajo..se posebej ne v praksi..nvem no..meni se zdi to zelo zelo cudno.
Vem da ne.
Ampak zakaj recmo sedanji šolski sistem ne omogoča mišljenja s svojo glavo? Poznam kar nekaj takih, ki so v tem šolskem sistemu in razmišljajo s svojo glavo.
Strah je kakšne družboslovce, ker pač ni teh služb na pretek. Strah je kakšnega v tehnični stroki, ki se je prešlepal skozi sistem. Profesorji danes mrzlično iščejo znanje in ne neznanja. Da jih ja zadosti pride naprej, da obdržijo potrebno število študentov, ker sicer ne dobijo denarja za dotični program. Je pa od vsakega posameznika odvisno, kako in kaj bo. Pa res je tudi, da je študentov preveč. Cel kup nekih višjih šol, ki so same sebi namen, etc.
Commodore 64
PaX_MaN ::
PacificBlue je izjavil:
Ker odprto misljenje pomeni misliti s svojo glavo. In tega solski sistem ne omogoca..
Šolski sistem tudi ne uči kako si rit obrisat, pa ljudje čist dobro shajamo brez tega.
Hočem rečt, da se ljudje ne učijo samo v šoli - če pa vržeš otroka v šolo in si rečeš "ga bodo že tam vsega naučil!", bi jaz problem iskal kje drugje.
Wox ::
Phantomeye je izjavil:
Bolje drag in efektiven šolski sistem, kot pa 'cenejši' pa neuspešen. Se ti ne zdi?
Šolski sistem ne sme biti sam sebi v namen.
To pa kmal ugotoviš, ko si na določeni točki in pogledaš nazaj... pa se vprašaš. Zakaaaaj?
Se povsem strinjam.
Commodore 64
jype ::
jest10> Torej naj ima vsak otrok lastnega učitelja?
Tako je.
(Pa ne enega.)
Tako je.
(Pa ne enega.)
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: jype ()
Phantomeye ::
PacificBlue je izjavil:
Nisem imel v mislih politicnega sistema v katerem bi moralo po njegovih smernicah delovati solstvo. Ravno to imamo tudi sedaj v izobrazevalnih ustanovah in globalizacija prinasa nove nevarnosti..
Ker odprto misljenje pomeni misliti s svojo glavo. In tega solski sistem ne omogoca..Kaj ti pomaga ucenje na pamet ce ne razumes bistva? sem opazil tukaj na slotechu da je nekatere strah zaposlitve ko koncujejo fakulteto ker v bistvu nc ne znajo..se posebej ne v praksi..nvem no..meni se zdi to zelo zelo cudno.
Vem da ne.
Ampak zakaj recmo sedanji šolski sistem ne omogoča mišljenja s svojo glavo? Poznam kar nekaj takih, ki so v tem šolskem sistemu in razmišljajo s svojo glavo.
Strah je kakšne družboslovce, ker pač ni teh služb na pretek. Strah je kakšnega v tehnični stroki, ki se je prešlepal skozi sistem. Profesorji danes mrzlično iščejo znanje in ne neznanja. Da jih ja zadosti pride naprej, da obdržijo potrebno število študentov, ker sicer ne dobijo denarja za dotični program. Je pa od vsakega posameznika odvisno, kako in kaj bo. Pa res je tudi, da je študentov preveč. Cel kup nekih višjih šol, ki so same sebi namen, etc.
Ja, ampak tisti, ki so sposobni razmisljat s svojo glavo, razmisljajo zaradi tega, ker so sami prišli do te točke in ne zato, ker bi sistem to vzpodbujal :P
puffs ::
Današnjo tehnologioj bi lahko veliko bolj vključili v šolski sistem na invidualni ravni. Zdaj šole opremljajo z tehnologijo cele učilnice z raznikmi interaktivnimi tablami... bedarija. Vsakemu učencu, dijaku v roke stisnit računalnik (ali pač gradivo,...), ga osamit, postavit časovni limit in ga postavit pred težek (za posameznika) problem z danimi pogoji ter omejitvami. Rezultat se ovrednoti z zagovorom.
Hočem povedati, da treba posameznika (vsaj v štartu) vzgajat samodiscipline in razmišljanja. Ko se sam obvlada, ga komaj vrinit v skupino z podobno samodisciplino. Otroke je treba vzgajat v samoučenje in z težkimi nalogami vzpodbudit v učenje. Neke osnove mu dat na pot, drugače pa je danes zahtevana premajhna količina invidualnosti in programi niso primerni za vse. Veliki razredi in nasploh skupine (brez neke količine samodiscipline) ubijajo inteligenco, zanimanje,...
BS. Najboljši način poučevanja je očitno tak pri katerem se največ naučiš v najkrajšem času in to so majhne skupine v katerih si ljudje pomagajo ali ena na ena tutorstvo. Individualizem lepo ovržejo finci ki s spodbujanjem sodelovanja v razredu (pa še s čim drugim) kraljujejo na mednarodnih testih že n let.
Zgodovina sprememb…
- spremenila: puffs ()
SplitCookie ::
dejmo drugače obrnit, da razmišljam malo outide of the box:
kakšen šolski sistem bi pa po mnenju moral biti oz bi bil boljši??
ok, recimo da tak, ki nauči mlade možgane misliti, da dojemajo svet analitično? kaj s tem pridobimo oz kdo pridobi? kar naenkrat ne bi bilo ljudi, ki bi delali osnovne zadeve (recimo smetarstvo, čiščenje, kanalizacijo-DA SMO SI NA JASNEM, NE DEGRADIRAM TEH POKLICOV SAMO V OČEH VEČINE SO MANJVREDNI!!). kaj to pomeni, stremenje večine na višji nivo? spet, s tem ni nič narobe ampak iz druge strani, živimo v svetu ali pa hoteli smo svet, kjer je, pa ne glede na to, da NAJ BI BILO človeško življenje nekaj vredno, ga zaničujemo, dokler v tem DREKU nismo mi! poleg tega, za "vladajočp večino" je "navaden človek" manjvreden. če umre, ga bo nadomestil naslednji in tako naprej. vsakdo je nadomestljiv, žaloval oz spominjal pa se ga bodo le najbližji. Iskreno, tisti ki bere te vrstice, dej sam pri sebi se zamisli, kolikokrat na leto se spomniš nekoga, ki je bil VSAJ znanec, pol se pa zamisli, v katerem kolenu si ti z njim, če sploh,.. sorry, ampak samo najožja družina se ga bo redno spominjala, vsi ostali ob priliki ali pa ko bo pogovor stekel na mrtve, ki so izgubili življenej v takem ali drugačnem okoliščini.
face it, sedanji šolski sistem je tako postavljen, da ne uči mlade ume misliti. ko mladi um misli, se dogajajo spremembe (če so to množice), trg nebeškega miru, naše ljube šolske reforme itd,.. v tej točki imamo delovno silo za vsak segment,.. če se bi komplet generacija naučila misliti, zmanjka "canon futra". dejstva.
dodatek: svet pogajnajo krediti,.. ZAKAJ da fak, ne uvedejo v šolski sitem osnove financ, da da človekiu jasno vedet, kaj je obrestno obrestni račun, kaj je malo morje vrs kreditov, kako se jim izognt oz kako jih drugače vzet, da bodo za posameznike kar najma obremenjujoči? ker bi s tem naučili ljudi, kako vzet najmanjši moži ŠKODLJIVI kredit, katere bi banke najman profitirale,.. tega pa nekdo ne želi, morda,..
Če hočeš razmišljati "out of the box" se raje vprašaj zakaj je trenuten šolski sistem bil sploh ustanovljen:
Da pomaga mladim razviti svoje sposobnosti
ali da jih:
Zmelje in predela v pridne delavce določenih znanosti
Ko razumeš osnove snovanja trenutnega sistema ti je vse nemudoma jasno.
Tak, ki otroku pusti, da pokaže kaj ga navdihuje, potem pa mu iz tega zornega kota predstavi tudi vse ostalo.
To bi bil prekleto drag šolski sistem. Kdo bi ga financiral?
A ta, ki po 16 letih šolanja naredi iz kreativnega mulca, "pametno" teslo je pa kaj cenejši ?
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: SplitCookie ()
Wox ::
SplitCookie je izjavil:
Tak, ki otroku pusti, da pokaže kaj ga navdihuje, potem pa mu iz tega zornega kota predstavi tudi vse ostalo.
To bi bil prekleto drag šolski sistem. Kdo bi ga financiral?
A ta, ki po 16 letih šolanja naredi iz kreativnega mulca, "pametno" teslo je pa kaj cenejši ?
Je cenejši, ker jih številčno potrebuješ manj. Pametno teslo sicer ne vem, kaj bi naj bilo. A glede na to, da gre, kot praviš, za proizvod našega šolskega sistema, je to v principu široko razgledan človek. Včasih so temu rekli, da je intelektualec. Dočim jipijevski koncept proizvaja t.i. fachidiote. Se pa strinjam, da kapitalisti fachidiote bolj "cenijo", kot pa intelektualce.
Commodore 64
guest #44 ::
Na šoli je, da ustvari fahidjota, na starših pa intelektualca.
Imaš privat učitelje, ki bi rade volje učili tvoje otroke.
Wox> To bi bil prekleto drag šolski sistem. Kdo bi ga financiral?
Za moje otroke ga kar jaz.
Imaš privat učitelje, ki bi rade volje učili tvoje otroke.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: guest #44 ()
Pithlit ::
Ne. To je tisto, kar imamo zdaj. Matematiko enako predstavljamo bodoči balerini in bodočemu jedrskemu fiziku, kar je popoln nesmisel.
Ne vem sicer a so vse šole (osnovne) enake ali ne (imajo enak program). Ampak po napisanem sklepam da ne.
Pri nas se vsak razred deli na dva dela... na tiste 'boljše' in tiste 'slabše'. In to pri skoraj vsakem primeru. Tisti 'boljši' pri matematiki so lahko 'slabši' pri angleščini. Tistim 'boljšim' se tudi servira mal bolj zahtevno snov.
Je pa tudi tako... večina staršev s svojimi otroci niti ne ukvarjajo kar se tiče izobraževanja. Ne vem no, jaz se z mojo učim matematike, angleščine, nemščine... skupaj počneva vse kar jo veseli (pa splih ni nujno da je meni v veselje). Pač, spodbujam jo tam kjer opažam interes. Če pa starši vse stavijo na šolski sistem... ja, jeba. Nau šlo.
Life is as complicated as we make it...
zuz3k ::
problem današnjega šolskega sistema, vsaj v srednji šoli je, da je preveč vse neke snovi, ki
sploh ni potrebna in rezultat tega je da ker je vse toliko te snovi potem otroci ne znajo niti
več osnov, kot ne nekdo omenil napisat življenjepis
potem druga stvar je, da so ljudje navajeni samo PIFLARIJE, se pač napiflamo, dobimo
oceno in potem pozabimo. In kaj si s tem naredil??
v poklicni šoli smo se piflali, dobesedno, profesorca je narekovala in smo imeli snov, kaj vse
vsebujejo neki obrazci (in ostale stvari) kaj je potrebno vpisat, kako se ga izpolni!
in si se napiflal kaj kje piša - a ne bi se človek lažje na vadil, če bi obrazec pred učitlco
izpolnil in bi vedela, ok znaš izpolnit, tako pa smo se piflali. kot da bi se piflal kako se
vozi avto, kdaj moraš krenit, kolk gasa - beda od bede
res pa je, da veliko folka se gre "hecat" s srednje šole, veliko je neresnih saj ne izberejo pravi
poklic (saj tudi ko si toliko star ne veš še kaj bi delal v lajfu alipač) pomojem kar večina komaj
pri 18, 20 letih najde tisti poklic, ki bi ga rada opravljala, vi se pa pač vpišejo v gimnazije,
ekonomske šole, čeprav jih to ne zanima, škoda časa
morda bi bilo bolje, da bi otroke zaposliki po osnovni šoli in potem bi cenili neko izobrazbo,
morda tudi bolje življenje + šole bi morale biti plačljive (izpiti nujno) nek znesek bi moral
bit, četudi minimalen da se začne to cenit in bi ljudje imeli drugačen odnos do šole, učenja,
bi tudi bolj premislili kako pa kaj, pomojem bi prišlo do več resnih učencev
Lp
sploh ni potrebna in rezultat tega je da ker je vse toliko te snovi potem otroci ne znajo niti
več osnov, kot ne nekdo omenil napisat življenjepis
potem druga stvar je, da so ljudje navajeni samo PIFLARIJE, se pač napiflamo, dobimo
oceno in potem pozabimo. In kaj si s tem naredil??
v poklicni šoli smo se piflali, dobesedno, profesorca je narekovala in smo imeli snov, kaj vse
vsebujejo neki obrazci (in ostale stvari) kaj je potrebno vpisat, kako se ga izpolni!
in si se napiflal kaj kje piša - a ne bi se človek lažje na vadil, če bi obrazec pred učitlco
izpolnil in bi vedela, ok znaš izpolnit, tako pa smo se piflali. kot da bi se piflal kako se
vozi avto, kdaj moraš krenit, kolk gasa - beda od bede
res pa je, da veliko folka se gre "hecat" s srednje šole, veliko je neresnih saj ne izberejo pravi
poklic (saj tudi ko si toliko star ne veš še kaj bi delal v lajfu alipač) pomojem kar večina komaj
pri 18, 20 letih najde tisti poklic, ki bi ga rada opravljala, vi se pa pač vpišejo v gimnazije,
ekonomske šole, čeprav jih to ne zanima, škoda časa
morda bi bilo bolje, da bi otroke zaposliki po osnovni šoli in potem bi cenili neko izobrazbo,
morda tudi bolje življenje + šole bi morale biti plačljive (izpiti nujno) nek znesek bi moral
bit, četudi minimalen da se začne to cenit in bi ljudje imeli drugačen odnos do šole, učenja,
bi tudi bolj premislili kako pa kaj, pomojem bi prišlo do več resnih učencev
Lp
Life is a psychological game.
Pithlit ::
Kje pa je to? Montessori?
Kje je Montessori... ne vem (pa lena sem ob tej uri). Ne, ne, ne... pri nas, v Sloveniji.
Life is as complicated as we make it...
Pithlit ::
Aha... sori...
Ne. V bistvu v razredu oblikujejo dve skupini in se jim učitelj različno posveča. Niso pa razlike zelo drastične. Je pa, začuda, večina staršev proti temu. Saj veš, 'moj mulc pa že ni slab!'.
V bistvu se jaz na šolski sistem ne zanašam prav dosti. Pač... neko obvezno 'zlo' (pa v miru lahko spim ko je tamala v šoli).
Ne. V bistvu v razredu oblikujejo dve skupini in se jim učitelj različno posveča. Niso pa razlike zelo drastične. Je pa, začuda, večina staršev proti temu. Saj veš, 'moj mulc pa že ni slab!'.
V bistvu se jaz na šolski sistem ne zanašam prav dosti. Pač... neko obvezno 'zlo' (pa v miru lahko spim ko je tamala v šoli).
Life is as complicated as we make it...
jype ::
Pithlit> Saj veš, 'moj mulc pa že ni slab!'.
Jah... Moji so tut tko pametni, da bojo mel same petke pa skos bojo v tabolših skupinah, če ne bom v šolo hodu pa težil turšicam!
Pithlit> V bistvu se jaz na šolski sistem ne zanašam prav dosti. Pač... neko obvezno 'zlo' (pa v miru lahko spim ko je tamala v šoli).
Ja, če imaš srečo in naletiš na dobrega učitelja/profesorja je prima, če ne pa bolj za okras. Tudi jaz sem se večino reči naučil "doma".
Jah... Moji so tut tko pametni, da bojo mel same petke pa skos bojo v tabolših skupinah, če ne bom v šolo hodu pa težil turšicam!
Pithlit> V bistvu se jaz na šolski sistem ne zanašam prav dosti. Pač... neko obvezno 'zlo' (pa v miru lahko spim ko je tamala v šoli).
Ja, če imaš srečo in naletiš na dobrega učitelja/profesorja je prima, če ne pa bolj za okras. Tudi jaz sem se večino reči naučil "doma".
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
⊘ | Moralne vrednote v današnjem izobraževalnem sistemu (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 19835 (17537) | Mavrik |
» | Musk ustanovil lastno šolo (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Ostale najave | 37190 (27882) | [D]emon |
» | Ocenjevanje domačih nalog (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 18122 (16277) | Invictus |
» | OŠ - kaj storiti v primeru nemogoce uciteljice (strani: 1 2 )Oddelek: Šola | 22142 (17699) | s6c-gEL |
» | Šolski sistem poneumljanja otrok v osnovnih šolah? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 24564 (20664) | alexa-lol |