Forum » Na cesti » Vprašanje o avtomobilski gumi
Vprašanje o avtomobilski gumi
Mitja358 ::
Pozdravljeni,
sem dobil odlično ponudbo za letne gume Michelin Energy (komplet za 60€) - DOT4507, gume vožene 1 sezono ter 7 mm profila.
Gume so 2008 letnik (konec 2007) in so bile vožene samo 1 sezono ter 3 leta skladiščene. A je tako gumo varno kupit, ki stoji 3 leta?
sem dobil odlično ponudbo za letne gume Michelin Energy (komplet za 60€) - DOT4507, gume vožene 1 sezono ter 7 mm profila.
Gume so 2008 letnik (konec 2007) in so bile vožene samo 1 sezono ter 3 leta skladiščene. A je tako gumo varno kupit, ki stoji 3 leta?
RejZoR ::
To ni čist res, ker je razlika al je guma na konstantni temperaturi al pa niha iz ekstremov kot je +40 stopinj in -15 stopinj. Voda in umazanija po cestah tud ne pomaga.
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com
Mitja358 ::
Stare gume so stare dobrih 6 let in znakov starosti ni bilo opaziti, ampak so bile vožene vsako sezono. Te pa so bile skladiščene 3 leta, zato me zanima, če guma postane hitreje trda če stoji?
Vikking ::
Če ni razpok, ali karšnihkoli drugih kazateljev neprimernega skladiščenja, potem vzami. Vse štiri moreš dobiti za ceno 1 nove.
Material ne propade in ne preperi v 4 letih. Material lahko postane trd, kar se odraža v daljši zavorni poti, predvsem pa hitremu zdrsu gume na mokrem cestišču.
Vse skupaj pa je seveda pogojeno z voznikom. Če se voznik zaveda da ima na vozilu gume slabše kvalitete oz. stare, potem se bo to odrazilo tudi na bolj varni/previdni vožnji.
So pa verjetno takšne gume še vedno boljše, kot kakšne nove nankang in podobne kitajske čungalunge.
Material ne propade in ne preperi v 4 letih. Material lahko postane trd, kar se odraža v daljši zavorni poti, predvsem pa hitremu zdrsu gume na mokrem cestišču.
Vse skupaj pa je seveda pogojeno z voznikom. Če se voznik zaveda da ima na vozilu gume slabše kvalitete oz. stare, potem se bo to odrazilo tudi na bolj varni/previdni vožnji.
So pa verjetno takšne gume še vedno boljše, kot kakšne nove nankang in podobne kitajske čungalunge.
Avenger ::
A ni bolj obratno?
It is better to be hated for what you are than to be loved for something you are not.
Valvoline ::
Če so letne in so bile primerno skladiščene tko da jih sonce ni žgalo poleti ni panike lahk so tudi po 15 let stare in še vedno primerne za vožnjo. Zimskih gum ni dobr furat če so starejše k 5 let,ker postanejo pretrde in se potle obnašajo k letne gume oz zgubijo grip na hladnem.
WarpedGone ::
Stare gume so stare dobrih 6 let in znakov starosti ni bilo opaziti, ampak so bile vožene vsako sezono. Te pa so bile skladiščene 3 leta, zato me zanima, če guma postane hitreje trda če stoji?
Samo zaradi stanja ne bo ratala trda. Stanje pomeni samo odsotnost mehanskih poškodb - ker pač ni mehanskih obremenitev med vožnjo/ko so zmontirane.
Še vedno pa se lahko material pospešeno stara zaradi direktne sončne svetlobe (UV) ali kakih agresivnih plinov. 5 let stara guma je v principu "še živa", sploh če ni bila vožena in je bila ustrezno skladiščena. Sigurno pa se ta guma ne bo obnašala primerljivo novi gumi - tudi bistveno cenejši novi gumi, kot pa je cena teh novih. Nima pa več veliko življena v sebi, eno sezono in adijo.
Kaj pa na AC pri višji hitrosti ni bojazni, da bi gumo 'raztrgalo'?
Gumo raztrga če popustijo nosilni elementi v sami gumi, te zadeve se starajo bistveno počasneje od dejanske gume.
Nevarno bi bilo recimo, da ti jo olupi - da odstopi tekalna plast - ampak če guma ni defektna že v štartu, se to ne bo zgodilo.
60 EUR ni hud denar. Nabavi in boš vidu kako se bojo obnašale. Imej pa v planu drugo leto nov komplet.
Zbogom in hvala za vse ribe
Mitja358 ::
Za 1 leto se mi lih ne splača na platišče dajat gumo. V mislih sem imel max 3 leta, če so že sedanje zdržale 6 let.
WarpedGone ::
A bit high.
Premisli, če ni bolje se odpovedat parim pizzam in pogosteje zamenjat gume.
Premisli, če ni bolje se odpovedat parim pizzam in pogosteje zamenjat gume.
Zbogom in hvala za vse ribe
Mitja358 ::
Avto ni moj in gume niso zame, ampak to sploh nima veze. Sem pač tako pisal, da ne bom preveč razlagal.
Vožene so bile vedno umirjeno in še vedno je na njih okoli 3 mm profila, ampak se ne bodo več dajale gor zaradi varnosti.
P.S. Če bi se z avtom divjalo, bi se gume sigurno menjale sezono ali pa dve prej.
Vožene so bile vedno umirjeno in še vedno je na njih okoli 3 mm profila, ampak se ne bodo več dajale gor zaradi varnosti.
P.S. Če bi se z avtom divjalo, bi se gume sigurno menjale sezono ali pa dve prej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mitja358 ()
WarpedGone ::
Sej ok, problem je, da se človek zanaša nase, kadar se pravzaprav nebi smel.
Ti že boš umirejno vozu, nasproti bo pred tebe zanesl koga za pol metra in boš na polno zaviral in obračal volan. Štejejo centimetri. Guma s 50k pod pasom se obnaša bistveno drugače kot kakšna s samo 40k. Sploh če je zraven še 5 al pa 7 let starosti.
Po lastnih zatrjevanjih smo vsi ful varni in umirjeni vozniki. Žal to ni nobena garancija.
Pod črto in nazaj OT: omenjene gume še niso nujno čist mrtve, bodo pa mrtve čez 2 leti.
Če se boš z njimi še vedno lahko "normalno peljal" to ne pomeni nič.
Ti že boš umirejno vozu, nasproti bo pred tebe zanesl koga za pol metra in boš na polno zaviral in obračal volan. Štejejo centimetri. Guma s 50k pod pasom se obnaša bistveno drugače kot kakšna s samo 40k. Sploh če je zraven še 5 al pa 7 let starosti.
Po lastnih zatrjevanjih smo vsi ful varni in umirjeni vozniki. Žal to ni nobena garancija.
Pod črto in nazaj OT: omenjene gume še niso nujno čist mrtve, bodo pa mrtve čez 2 leti.
Če se boš z njimi še vedno lahko "normalno peljal" to ne pomeni nič.
Zbogom in hvala za vse ribe
Mitja358 ::
Aja, še eno vprašanje, če se bodo nabavile nove gume.
Sedaj so gor 195/60/15. V kartončku piše, da so dovoljene 185/65/15 ter 195/60/15 (to je za R15).
Ker pa so 195/60/15 bolj redke, so potem tudi opazno dražje in izbira je manjša. Nasprotno je z 195/65/15 (katerih ni v kartončku), kjer so cene primerne in izbira ogromna. Zdaj me pa zanima, če lahko dam gor 195/65/15, da ne bo kakega problema (z neustreznostjo, s policijo ...)?
P.S. Gledal sem pa predvsem kakšne Continentalke ContiPremium 2, Vredestein Sportrac 3.
Sedaj so gor 195/60/15. V kartončku piše, da so dovoljene 185/65/15 ter 195/60/15 (to je za R15).
Ker pa so 195/60/15 bolj redke, so potem tudi opazno dražje in izbira je manjša. Nasprotno je z 195/65/15 (katerih ni v kartončku), kjer so cene primerne in izbira ogromna. Zdaj me pa zanima, če lahko dam gor 195/65/15, da ne bo kakega problema (z neustreznostjo, s policijo ...)?
P.S. Gledal sem pa predvsem kakšne Continentalke ContiPremium 2, Vredestein Sportrac 3.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mitja358 ()
PINki ::
Ko sem bil majhen in nas je fotr peljal po AC in, ko je bilo potrebno močno zavirati (morda celo že z ABSom) je vedno zraven malo zavijal-vijugal levo in desno po svojem pasu. Mu to dejansko kaj pomaga? Ali kolesa bolje zavirajo če so usmerjena samo naravnost, kot pa če zraven zavija medtem, ko zavira na polno?
Mitja358 ::
Priporočam ti Vredestein ST3.
Si jih tudi lastiš? Kako je z obrabo ter glasnostjo?
Ko sem bil majhen in nas je fotr peljal po AC in, ko je bilo potrebno močno zavirati (morda celo že z ABSom) je vedno zraven malo zavijal-vijugal levo in desno po svojem pasu. Mu to dejansko kaj pomaga? Ali kolesa bolje zavirajo če so usmerjena samo naravnost, kot pa če zraven zavija medtem, ko zavira na polno?
S tem si je podaljšal pot, samo zavorna sila ni bila enakomerna na obeh kolesih, tako da dvomim. Bo kdo kaj več povedal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Mitja358 ()
black ice ::
Ja, 195/65/15. Imam jih komaj eno sezono, tako da o obrabi ravno ne morem govoriti. Definitivno so manj glasne od prejšnjih gum, imel sem neke Firestone - long story short, skorajda neopazno. Plačal sem nekje 60EUR po kosu. Po mojem mnenju ena boljših investicij zadnje čase.
Edit: Typo dimenzije.
Edit: Typo dimenzije.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: black ice ()
Mitja358 ::
Sedaj so gor 195/60/15. V kartončku piše, da so dovoljene 185/65/15 ter 195/60/15 (to je za R15).
Ker pa so 195/60/15 bolj redke, so potem tudi opazno dražje in izbira je manjša. Nasprotno je z 195/65/15 (katerih ni v kartončku), kjer so cene primerne in izbira ogromna. Zdaj me pa zanima, če lahko dam gor 195/65/15, da ne bo kakega problema (z neustreznostjo, s policijo ...)?
Kaj pa glede tega?
WarpedGone ::
Ker pa so 195/60/15 bolj redke, so potem tudi opazno dražje in izbira je manjša. Nasprotno je z 195/65/15 (katerih ni v kartončku), kjer so cene primerne in izbira ogromna. Zdaj me pa zanima, če lahko dam gor 195/65/15, da ne bo kakega problema (z neustreznostjo, s policijo ...)?
Tole ne bo dobro.
Ja, redkejše dimenzije so opazno dražje ampak če fašeš nadebudnega policista, ki ti gre to preverjat in najde da maš nehomologirane gume, ti na licu mesta prepove nadaljevanje vožnje. Moraš poklicat avtovleko, da ti avto odšlepajo in zmontiraš homologirane dimenzije gum.
Poleg tega "legalnega" problema je tuki še dejtvo da ma 195/65/15 za cca 6 centimetrov večji obseg kot 195/60/15, kar pomeni da ti bo števec hitrosti kazal za 3% manj kot sedaj in maš lahko še drug legalen problem, ki pravi da števec nikoli in nikakor ne sme kazat manj od dejanske hitrosti. Lahko laže v plus, v minus pa ne sme. Se pravi, ti boš peljal po števcu 50, radar bo pa ravno takrat pogrešil v +5 in ti zmeru 57. Pa si v prekršku in majo policaji dodaten razlog da ti hodijo okrog avta.
Se pravi, ne tega delat.
Edina reč, kjer še lahko pogledajo stran je hitrostni razred pnevmatike, če je očitno da nisi prenizko. Zimske so pa itak uradno lahko za en razred nižje, kot je deklarirano.
Zbogom in hvala za vse ribe
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: WarpedGone ()
;-) ::
Buče okoli gum. Vsi so mi pravli da sem nor, ko sem reko da bom še letos zvozo gume ki so letnik 2005 da sem nor in da so (pre)široke in prenizke za zimo.
Gume imajo še čisto ok grip, po mokrem in snegu. Parkrat so že vdarle letos turo po celem snegu tud po 20cm pa ni težav.
Nokian WR 215 40 17 šesto sezono še vedno na delu:
Gume imajo še čisto ok grip, po mokrem in snegu. Parkrat so že vdarle letos turo po celem snegu tud po 20cm pa ni težav.
Nokian WR 215 40 17 šesto sezono še vedno na delu:
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ;-) ()
Mitja358 ::
Potemtakem je bolje, da kupim rabljena platišča + gume 205/55 ali 50 (ne vem točno)/16 in me pride okoli 200€ in še za dalje bo ceneje, saj so take gume cenejše.
195/60/15 me pride v kompletu skoraj 80€ več kot pa 195/65/15.
195/60/15 me pride v kompletu skoraj 80€ več kot pa 195/65/15.
WarpedGone ::
Kupi to, kar maš homologiran.
Al pa pejt na LPP in poskusi homologirat kakšno dodatno dimenzijo. Mogoče ti uspe :)
V neki drugi temi sm že napisal in še vedno drži: kdor se mi zalima v rit, bo fasal.
Al pa pejt na LPP in poskusi homologirat kakšno dodatno dimenzijo. Mogoče ti uspe :)
Nokian WR 215 40 17 šesto sezono še vedno na delu:
V neki drugi temi sm že napisal in še vedno drži: kdor se mi zalima v rit, bo fasal.
Zbogom in hvala za vse ribe
Valvoline ::
Če so malenkost širše ali ožje(nižje in višje) seveda ti škifci ali na tehničnem ne bodo težili,pa tudi sam ne boš nič opazil.
Enkrat sem na prejšnem golfu dal spredaj 2 gume pobrane z rezervnih koles nikol uporabljane kumho če se ne motim stare po 10 let,brez posebnih težav sem jih sfural 50.000km z njimi pa še vedno kar neki profila je ostalo gor k sem avto prodal.
Enkrat sem na prejšnem golfu dal spredaj 2 gume pobrane z rezervnih koles nikol uporabljane kumho če se ne motim stare po 10 let,brez posebnih težav sem jih sfural 50.000km z njimi pa še vedno kar neki profila je ostalo gor k sem avto prodal.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Valvoline ()
;-) ::
"V neki drugi temi sm že napisal in še vedno drži: kdor se mi zalima v rit, bo fasal."
Če mi obljubiš da me boš malo natolkel po faci se lahko zmenima, se ti nalašč malo naslonim. Deal ?
Če mi obljubiš da me boš malo natolkel po faci se lahko zmenima, se ti nalašč malo naslonim. Deal ?
Mitja358 ::
Samo meni ni zdaj jasno okoli 185/65/15. Pol ima ta dimenzija tudi vecji premer kot 195/60/15?
;-) ::
Ima zanemarljivo večji premer.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.ht... -tu si lahko izračunaš premere in vse kar te zanima.
Vrjetno si mislil da pomeni višina 60 oz.65 kakšne milimetre višine. To ni res.
185/65/15 pomeni da je guma široka 185mm (na različnih felnah je to različno), da je visoka 65% širine in ima notranjo odprtino 15".
Višina je odvisna od širine.
http://www.miata.net/garage/tirecalc.ht... -tu si lahko izračunaš premere in vse kar te zanima.
Vrjetno si mislil da pomeni višina 60 oz.65 kakšne milimetre višine. To ni res.
185/65/15 pomeni da je guma široka 185mm (na različnih felnah je to različno), da je visoka 65% širine in ima notranjo odprtino 15".
Višina je odvisna od širine.
WarpedGone ::
Samo meni ni zdaj jasno okoli 185/65/15. Pol ima ta dimenzija tudi vecji premer kot 195/60/15?
Obseg je rahlo drugačen a znotraj dovoljenih toleranc. Obseg gume v mm je enkrat PI * 185*0,60*15*25,4 drugič pa PI * 195*0,60*15*25,4.
Ne sprašuj zakaj se različne dimenzije označujejo z različnimi enotami (mm, procenti, inči/cole/palci). Tko pač je.
Zbogom in hvala za vse ribe
Mitja358 ::
Aha, sem cist pozabil da je druga stevilka razmerje v % med sirino in visino. Pol pa vseeno ne bo slo z 195/65/15.
Sem pa gledal ene Yokohama C Drive 2 195/60/15 - nov model. Kako je kaj Yokohama kvalitetna?
Sem pa gledal ene Yokohama C Drive 2 195/60/15 - nov model. Kako je kaj Yokohama kvalitetna?
;-) ::
Je. Jaz sem jo imel na avtu ko sem ga kupil pa je mela izredno malo profila, proti zimi pa je bila že res adijo. Robove mi je hitro pobralo, ker ga gonim po ovinkih to pa je izredno mehka guma. Ampak do zadnjega je bila odlična.
St235 ::
nas so na tečaju varne vožnje učili pravilo 4x4x4. Torej menjaš štiri gume kadar imajo manj kot 4mm ali so starejše od 4 leta.
Primerno skladiščenje sicer lahko to podaljša, ampak šparat na gumah, ki so eden in edini stik vozila z cesto...
Primerno skladiščenje sicer lahko to podaljša, ampak šparat na gumah, ki so eden in edini stik vozila z cesto...
WarpedGone ::
nas so na tečaju varne vožnje učili pravilo 4x4x4.
Dobro pravilo za osnovno orientacijo.
Zbogom in hvala za vse ribe
SkIDiver ::
Če so malenkost širše ali ožje(nižje in višje) seveda ti škifci ali na tehničnem ne bodo težili,pa tudi sam ne boš nič opazil.
Ti pa si svetovljan. 400€ je kazen za tehnično neizpravno vozilo kar so tudi pnevmatike dimenzije, ki ni vpisna v homologacijski kartonček. Tistih 5% razlike v višini ti ne boš opazil. Pa kdo drug tudi ne. Na tehničnem, če ne bo šel izrecno preverjat tudi ne bo opazil. Policist pa če ne bo izrecno preverjal tudi ne. Koliko pa imaš možnosti, da se kaj takega zgodi? Manj kot 2%? Malce manj iz svojih izkušenj pa malce več po zakonu preden te kdo počaka za vogalom zaradi neumnosti.
400EUR kazni dobi še tisti, ki je podpisal tehnično izpravnost vozila in 4kEUR organizacija, ki je izdala potrdilo o tehnični izpravnosti vozila, če jim dokažejo kaj takega.
Pa še glede starosti gum. Sam jih menjam po max 3 sezonah kar je pri meni nastopilo letos za zimske pnevmatike. Imam še med 5.5 in 6.5 mm profila vendar mi gre za obnašanje materiala pnevmatike zato bodo pred 15. novembrom romale v odpis, ker niso več to kar bi morale biti. Meni ni vredno glavo prodajati na račun stične površine s cestiščem v velikosti dobrih dveh A4 listov.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: SkIDiver ()
;-) ::
Včasih so bli gume slabše pa so jih vozli dlje časa, zdaj so gume stalno boljše pa jih vozimo manj časa...res da so avti težji, ampak me prav zanima kaka je razlika med 3 in 5 let staro gumo. Je kaki konkreten dokaz o tem da je manj sposobna ali samo natolcavanja o čustvih in občutkih
SkIDiver ::
St235 ::
Če so malenkost širše ali ožje(nižje in višje) seveda ti škifci ali na tehničnem ne bodo težili,pa tudi sam ne boš nič opazil.
Ti pa si svetovljan. 400€ je kazen za tehnično neizpravno vozilo kar so tudi pnevmatike dimenzije, ki ni vpisna v homologacijski kartonček. Tistih 5% razlike v višini ti ne boš opazil. Pa kdo drug tudi ne. Na tehničnem, če ne bo šel izrecno preverjat tudi ne bo opazil. Policist pa če ne bo izrecno preverjal tudi ne. Koliko pa imaš možnosti, da se kaj takega zgodi? Manj kot 2%? Malce manj iz svojih izkušenj pa malce več po zakonu preden te kdo počaka za vogalom zaradi neumnosti.
400EUR kazni dobi še tisti, ki je podpisal tehnično izpravnost vozila in 4kEUR organizacija, ki je izdala potrdilo o tehnični izpravnosti vozila, če jim dokažejo kaj takega.
Pa še glede starosti gum. Sam jih menjam po max 3 sezonah kar je pri meni nastopilo letos za zimske pnevmatike. Imam še med 5.5 in 6.5 mm profila vendar mi gre za obnašanje materiala pnevmatike zato bodo pred 15. novembrom romale v odpis, ker niso več to kar bi morale biti. Meni ni vredno glavo prodajati na račun stične površine s cestiščem v velikosti dobrih dveh A4 listov.
V bistvu je sama višina in širina, kar se tehnične izpravnosti in škifov popolnoma irelavantna. Šteje samo tisto kar je na homologacijskem kartončku. Lahko je še tako minimalna razlika, če dimenzije ni na kartončku je vozilo tehnično neizpravno.
SkIDiver ::
Lakotnik29 to je bil moj point. Če dimenzija pnevmatike ali platišča odstopa od homologiranih je vozilo tehnično neizpravno. Kaj pa temu sledi pa je jasno. Vprašanje je samo koliko % sreče imaš, da se policist ne zapiči v tehnično izpravnost vozila. Za 400€ se ne splača probavat sreče, ker imaš za takšen znesek lahko že konkreten par pnevmatik, če ne presegaš preseka platišča 16" z nekimi eksotičnimi dimenzijami pnevmatike.
St235 ::
se strinjam, sam hočem opozorit, da so procenti popolnoma irelavantni. Lahko imata 15 colska in 16 colska guma teoretično identično višino in širino, pa bo vozilo tehnično neizpravno če 16, ni vpisana v homologacijski kartonček. Lahko je pa teoretično razlika 20% in ti na vsaki grbini kolesa podrgnejo po blatniku, pa zakonsko ni sporno, če je dimenzija v kartončku. Je pa res, da ti take razlike ne bi nikoli homologiral.
Pa ne pozabit, da je tehnična neizpravnost vozila tudi eden od razlogov, ko zavarovalnica ne rabi izplačat škode.
Pa ne pozabit, da je tehnična neizpravnost vozila tudi eden od razlogov, ko zavarovalnica ne rabi izplačat škode.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
SkIDiver ::
Dobro to govoriš o scenarijih, ki jih pri tovarniško homologiranem vozilu ne boš doživel. Se pa strinjam. Jaz sem imel s 5% v mislih razliko med višino gume 55 ali 50, ki predstavlja višino gume v odstotku od širine gume.
Mitja358 ::
OK, zdaj mi je vse jasno. Hvala vsem za odgovore. Se bo plačalo par 10€ več, pa se kupijo ustrezne gume!
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Snežne verigeOddelek: Na cesti | 8145 (1454) | zobnik |
» | 2015 Testi letnih pnevmatik (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Na cesti | 104427 (76840) | gruntfürmich |
» | Gume za zimo. (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 25480 (21334) | Domobrancek |
» | Zamenjati ali ne zamenjati stare pnevmatike (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 37129 (34722) | GrimReaper |
» | Kupovanje pnevmatik preko mimovsrte=)Oddelek: Loža | 6833 (5690) | simon2704 |