» »

Nova EU pravila za piškotke

Nova EU pravila za piškotke

Slashdot - Pred poldrugim letom sta Evropski parlement in Svet sprejela serijo amandmajev, s katerimi so pomembno spremenili ureditev hranjenja piškotkov v krovni Direktivi o zasebnosti in elektronskih komunikacijah. Določilo 3. odstavka petega člena, ki bi ga države članice morale v svojo zakonodajo vnesti do tega četrtka, tako predvideva, da rabijo spletne strani pred shranjevanjem piškotka na uporabnikov računalnik od uporabnika pridobiti informirano soglasje (angl. informed consent). To pomeni, da morajo biti uporabniku še pred uporabo strani znani vsi piškotki in namen njihove uporabe, izvzemši piškotke, ki so bistveni za uporabo storitve.

Nov sistem obvezne predhodne privolitve (opt-in) je diametralno nasproten prejšnji ureditvi, ki je uporabniku omogočala izključitev uporabe piškotkov. Spletne strani so v splošnih pogojih oz. izjavi o zasebnosti piškotke navedle kot pogoj za uporabo strani, ter uporabnika poprosile, naj stran zapusti, če jih ne želi uporabljati. Z novo ureditvijo to naj ne bi bilo več mogoče in večina spletnih strani bo morala izvesti bistvene popravke.

Pod "naj ne bilo" je treba razumeti, da sta določila spremenjene direktive do predvidenega roka v svojo nacionalno zakonodajo vnesli le Danska in Estonija, ostalih 25 držav članic Evropske Unije pa tega preprosto ni storilo (direktive so sicer lahko neposredno izvršljive, vendar v zelo omejenih pogojih). Najbližje so v Združenem Kraljestvu, kjer so se odločili za mehkejši prehod. Informacijski pooblaščenec je obvestil zasebni sektor, da imajo za iskanje smortne tehnološke rešitve na voljo eno leto, šele po tem bodo pričeli preganjati kršitelje. Ustanovili so tudi delovno skupino, ki bo v sodelovanju s pisci spletnih brskalnikov poskusila rešiti vprašanje z uvedbo splošne nastavitve za sprejemanje piškotkov. Tako bi se uporabnik odločil enkrat in mu ne bi bilo treba vsakokrat znova potrjevati namestitve.

Določilo 5(3) se ne nanaša na vse piškotke, ampak le na tiste, ki niso "nujno potrebno za zagotovitev storitve [..], ki jo naročnik ali uporabnik izrecno zahtevata.". Spletne trgovine tako ne bodo potrebovale dovoljenja za shranjevanje prijavnega piškotka (ker je nujen za vodenje košarice, plačila, ipd), bodo pa morale pridobiti dovoljenje za številne ostale storitve, ki so povezane na njeno spletno stran:

  • raziskave branosti, npr. NRB, ki se izvaja z zahtevkom na strežnik si.hit.gemius.pl
  • facebook connect, ki se uporablja za Fabookoov socialni vtičnik ("všeč mi je", "objave uporabnikov", ..)
  • google analytics, ki se uporablja za beleženje natančnih statistik obiska
  • oglaševalske piškotke
  • druge storitve zunanjih partnerjev


Tu je tudi srž problema z novo ureditvijo. Kot pravi direktiva v svoji preambuli, si "tretje strani morebiti želijo shranjevati informacije o uporabnikovi opremi ali pridobiti dostop do že shranjenih podatkov iz najrazličnejših razlogov, ki zajemajo vse od legitimnih namenov [..] do tistih, ki obsegajo neupravičen vdor v zasebnost (na primer vohunska programska oprema ali virusi). Zato je izjemno pomembno, da so uporabniki jasno in izčrpno obveščeni pri vseh dejavnostih, ko bi lahko prišlo do takšnega shranjevanja ali dostopanja.". Posledice prekomernega nadziranja uporabnikov so pogosto in lepo ilustrirane v filmih, npr. Minority Reportu:



Te tretje strani, zlasti Facebook, svoj poslovni model stavijo na ciljano (targetirano) oglaševanje, ki temelji na zbiranju čimveč podatkov o uporabniku, da se mu potem lahko pokaže bolj relevantne in posledično dražje oglase. Za vsako spletno stran, ki smo jo obiskali, Facebook ve, če je bil seveda na tej strani njihov "socialni vključek". Podobno velja za Google, ki poleg rezultatov iskanja, e-pošte, blogganja in še česa ve tudi za vsako spletno stran, ki vsebuje Google Analytics. Microsoft si medtem prizadeva vstopiti v ta bogat trg, vendar za zdaj brez pretiranega uspeha.

Industrija je, razumljivo, zgrožena nad tako vseobsežnim omejevanjem zbiranja informacij o uporabnikih. V zameno so predlagali samoregulacijo v obliki Do-Not-Track headerja. Gre za poseben dodatek za brskalnike, ki ga mora uporabnik ročno vklopiti (opt-out), nakar se sproti z vsakih spletnim zahtevkom v zaglavju pošlje informacija, da naj se ta zahtevek ne uporablja za sledenje uporabniku. Spletišča (oglaševalci) lahko podatke še vedno zbirajo, le uporabiti jih ne smejo (smajli), predvsem pa nad njimi ne visi grožnja obvezne uporabnikove potrditve ali nadzora s strani vladnega regulatorja. Ta ureditev postaja popularna v Združenih državah, podporo zanjo pa so v zadnjih mesecih ekspresno izvedli skoraj vsi ponudniki brskalnikov (timing, smajli).

Ali bodo direktiva, nacionalni parlamenti in potem še regulatorji pokazali zobe, bo vidno v prihodnjih mesecih. Po vsej verjetnosti bodo pomembnejši portali ponovno dobili vstopno stran (landing page), na kateri si bodo izborili potrebna dovoljenja. Med čakanjem si lahko ogledate zanimiv in humorističen post na blogu Davida Naylorja, ki z javascript pozivi prosi za dovoljenje za vse živo.

37 komentarjev

poweroff ::

Da, da, o tem smo pisali že pred leti (in za večino ljudi je bilo takrat sci-fi): Evropska unija bo morda omejila uporabo spletnih piškotkov (30/11/2009).

Industrija je, razumljivo, zgrožena nad tako vseobsežnim omejevanjem zbiranja informacij o uporabnikih. V zameno so predlagali samoregulacijo v obliki Do-Not-Track headerja.


Do sedaj so se delali norca, sedaj jih je pa oreng nazaj usekalo pa v jok.

Malo prepozno za samoregulacijo, kajne? >:D
sudo poweroff

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: poweroff ()

BlueRunner ::

Po vsej verjetnosti bodo pomembnejši portali ponovno dobili vstopno stran (landing page), na kateri si bodo izborili potrebna dovoljenja.


facebook.com:
Do you agree that we take all your personal information, combine in with tracking over all web sites you have ever visited, you will visit or will ever consider visiting, store it for all perpetuity, use it for anzthing we might wind useful or not, and sell it tho the highest bidder for whatever purpose we might find it useful?

Check here and press 'I Agree' if you want to continue using Facebook.

Thank you for your cooperation.



Zakon bi imel smisla 10 let nazaj, danes se bojim, da bo to brezzobi tiger.

Dieu ::

WTF?! Ker XX% uporabnikov sploh ne ve kaj so piškoti? Kaj šele, da bi se šli neke hude strokovnjake in preverjali kere piškote bi meli in katere ne? Super je tale zakonodaja ni kaj, da sploh ne govorimo o tem, da kritični uporabniki (beri: butasti, zabiti, kakor kdo hoče...) tako ali tako vse poklikajo. Še malo pa bomo prišli tako daleč, da bo moral uporabnik dat pisno soglasje, da bo lahko dostopal do spletne strani.

Pa ena še boljša, to lahko pride tako daleč, da bo uporabnik moral dati soglasje za uporabo ne vem česa še vsega, da lahko dostopa do spletne strani in ker večina tega šmorna nebo brala, če ga bo par strani, lahko mirno kdo noter stlači, da uporabnik da vsa nadzor nad računalnikom, da lahko spletna stran namesti na njegov PC svinjarijo in še kaj... legalno seveda. Še enkrat super... nekoga je res čas povozil.
I was blind but now I see!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Dieu ()

revvs ::

Najbolje da si ljudje downloadajo za nekaj terabytov podatkov, ker očitno čez nekaj let več nič ne bo dovoljeno na internetu ali pa bo vse kaznivo in plačljivo. Čez nekaj let se bomo čudili kako so brezplačno gledali in poslušali na internetu.

Prihodnost interneta:
Dan1
Stran: Si 18 let star ? Uporabnik: Da. Stran: Se strinjaš za vse točke na 100 straneh ? Uporabnik: Nimam časa brati, DA.
Dan2
Email: Obiskali ste nelegalno stran po zakonu blabla, v državi članici blabla, iz vašega računa smo odtegnili 100 evrov. Lep dan želimo.

Pyr0Beast ::

WTF?! Ker XX% uporabnikov sploh ne ve kaj so piškoti?

Glede na anketo je ta XX% med slo-tech, oc-lab in elektronik portali - _le_ 1%
Ostalih 99% uporabnikov znajo sami pobrisati piškote.


Poleg tega ni nikoli prepozno da se uporabnik nauči nekaj novega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

BlueRunner ::

Pyr0Beast je izjavil:

WTF?! Ker XX% uporabnikov sploh ne ve kaj so piškoti?

Glede na anketo je ta XX% med slo-tech, oc-lab in elektronik portali - _le_ 1%
Ostalih 99% uporabnikov znajo sami pobrisati piškote.


Poleg tega ni nikoli prepozno da se uporabnik nauči nekaj novega.

Foo. slo-tech, oc-lab, elektronik in ostali tehnični portali predstavljajo zelo slab vzorec splošne populacije. Relevanten podatek bi bil kolikšen delež vseh uporabnikov spletnih storitev ve o čemu se sploh gre.

Daj anketo na 24ur, zadovoljna_si in podobno, pa boš videl kakšno je resnično stanje.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::


Daj anketo na 24ur, zadovoljna_si in podobno, pa boš videl kakšno je resnično stanje.

Izklop.com
Zna brisat piškotke - Veljavnih - 100%

diva.si
Zna brisat piškotke Da - Veljavnih - 71.4%
Zna brisat piškotke Ne - Veljavnih - 27.3%
Ne ve kaj to piškoti so _0_
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

sv-pt ::

Enkrat sem na FB prilepil komentar:

sms: "CONGRATULATION Your Mobile Won 415,000 Pounds in NOKIA-UK MOBILE PROMO.Ref no. NKP14, for claims email: nokia.uklondon@london.com Tel : +447045774118"

backtrace... (41.71.150.253)... Nigeria

Who would've thought...
takoj za tem so vsi oglasi ob strani bili v zvezi z UK, Nokio, financami in najbolj smešno, počitnice v Nigeriji oz. Lagosu.

(na splošno oglase na FB avtomatsko ignoriram, ampak včasih iz dolgčasa pogledam malo na desno in do sedaj še nisem zasledil nobenega koristnega/zanimivega)

Če je to višek ciljanega oglaševanja, potem ne vem zakaj takšna panika8-)

Reycis ::

A tu je govora o sejnih piskotih al tistih permanentnih?

CyberPunk ::

Slisi se "zanimivo", ceprav se malo bojim, v kaj se bo implementacija izrodila.
Tisti, ki uporabljamo NoScript in tak ali drugacen cookie manager, podobna "pravila" uveljavljamo pri sebi ze nekaj casa. :) Je pa res, da bi lahko "kompleksne" strani imele na kaksni strani navedene vse domene, ki jih njihovo "spletisce" uporablja, in za kaksen namen obstajajo. (Beri: dokler ima stran samo eno domeno, ki ji dovolis, da laufa skripte, ker se sicer pol strani ne vidi, in ji dovolis zacasne cookije, da se lahko notri logiras, se nekako gre; problem nastane, ko na nekaterih straneh NoScript odpre seznam domen cez cel ekran, potem pa ugibaj, kaj je ta pravo in kaj brez veze).
Scasoma se sicer "navadis", da so brezvezni za apruvanje google-analytics, quantserve, gemius.pl, adwords, syscast, adocean.pl, iprom, httppool etc. 8-)

joebanana ::

Bomo preživeli brez. Jaz osebno nisem nikoli videl potrebe piškotov razen za vzpostavitev seje. Če pa te za te rabiš dovoljenje se pa lahko vrnemo v kameno dobo.

Highlag ::

Napake v naslovu ni videl nihče? pištkotke

Dvomim, da se bo na tem področju kaj bistveno spremenilo. Strani so že danes narejene tako, da so piškotki skoraj obvezni. Se bodo že zmislili kaj takšnega, da bodo "potrebni".
Never trust a computer you can't throw out a window

techfreak :) ::

Strani so že danes narejene tako, da so piškotki skoraj obvezni.

Načeloma sta potrebna samo dva - piškotek za sejo in piškotek za samodejno prijavo. Kakšna spletna trgovina lahko ima še kakšen piškotek za izbrano valuto in podobno.

BlueRunner ::

Pyr0Beast je izjavil:


Daj anketo na 24ur, zadovoljna_si in podobno, pa boš videl kakšno je resnično stanje.

Izklop.com
Zna brisat piškotke - Veljavnih - 100%

diva.si
Zna brisat piškotke Da - Veljavnih - 71.4%
Zna brisat piškotke Ne - Veljavnih - 27.3%
Ne ve kaj to piškoti so _0_

Imaš morda povezavo na rezultate na izklop.com? Me zanima koliko glasov je bilo oddano.

Tole na diva.si pa je verjetno že blizu resničnem stanju. Ki je svetlobna leta daleč od 99% "znajo pobrisati". Sicer pa je 71,4% + 27,3% + 0% == 98,7%. Kje so izgubili 1,3%?

No. Moja poanta pa je itak, da bo večina uporabnikov odklikala karkoli, vključno s prodajo vseh osebnih podatkov, samo da bo lahko še naprej uporabljala svoje priljubljeno spletno mesto. Zakon bi bil relevanten 10 let nazaj, ko praktično ni bilo spletnega mesta, ki se mu ne bi mogel odpovedati, če bi začeli kaj komplicirati.

Danes pa imaš prijavo na FB, ta pa se recimo odloči, da ga več ne boš mogel normalno uporabljati, če se ne boš strinjal tudi s tem, da se te sledi po vseh drugih spletnih mestih. Lahko sprotno brišeš piškotke, ampak vedno znova se boš prijavil v FB, boš dobil piškotek in do naslednjega brisanja (kar povzroči "odjavo") te bodo znova lepo sledili.

Sedaj pa, da vidimo... FB ali zasebnost? Kdo bo zmagal?

Zgodovina sprememb…

680x0 ::

Morda majhen, a vendarle korak v pravo smer. Na žalost je to edina pot za zaščito potrošnikov pred pretirano izrabo njihovih osebnih podatkov.

Naslednji korak bo - upajmo - ta, da strani kot so Facebook omejijo na shranjevanje le tistih podatkov, ki so nujno potrebni za delovanje, vse ostalo pa je "opt-in". Prav je, da se potrošnik sam odloči o tem, ali želi svoje podatke na tretji strani deliti s Facebookom ali Googlom, brez da mu ta dva omejujeta pravico do uporabe njihovih drugih servisov.

Te stvari je potrebno rešiti pravno, ne tehnično. Če se bo delež uporabnikov, ki brišejo piškotke in uporabljajo razne ad/cookie blockerje bistveno povečal, bosta Google in Facebook namesto JS vtičnikov lastnikom spletnih strani ponudila server-side vtičnike, ki bodo podatke o nas pošiljali brez naše vednosti in možnosti blokade. Danes se uporabnikom dovolj dobro sledi tudi brez sej in piškotkov, na podlagi IPja in drugih podatkov, ki so na voljo strežniku (OS, brskalnik, resolucija, flash, java, ...).

Dieu ::

Ti kr briši kukije, še je vrsta stvari, ki ti jih lahko razvijalci spletnih strani nastavimo pa sploh neboš vedel in jih je malo težje pobrisati. Sicer pa verjetno marsikdo pozna že tole http://samy.pl/evercookie/ in še kak podoben projekt. In če malo pomislim, vprašanje če bo zakonodaja pokrila prav vse kar uporabljajo takšni tracking sistemi in če nebo, niso naredili nič...

FB ali zasebnost? Potem lahko gremo tudi ISP ali zasebnost? Zakaj moj ISP more po zakonodaji hranit kaj sem jaz delal za mislim, da je sedaj 6 mesecev? No kao z varnostnih razlogov ampak vseeno je to poseg v zasebnost, tisti, ki misli kakšno svinjarijo naret pa ga taka bedarija tako ne ujame...

Glede ostalih načinov detectanja pa je C=64 lepo napisal :)
I was blind but now I see!

Pyr0Beast ::


Tole na diva.si pa je verjetno že blizu resničnem stanju. Ki je svetlobna leta daleč od 99% "znajo pobrisati". Sicer pa je 71,4% + 27,3% + 0% == 98,7%. Kje so izgubili 1,3%?

Zatipkal se.
28.6% je veljavnih
27.3 pa je skupaj z mankajočimi vrednostmi - 1 neveljaven

Glede na to, da je celotna 'populacija' ki je izpolnjevala anketo ženskega spola nimam več slabega mnenja o neizobraženih uporabnicah.



Imaš morda povezavo na rezultate na izklop.com? Me zanima koliko glasov je bilo oddano.

izklop.com 8, 1 neveljaven. Samo je problem ker je anketa zakopana v temi in jo nobeden ne povoha.
Diva.si 22, 1 neveljaven
Slo-tech 97, 1 neveljaven
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BlueRunner ::

Morda majhen, a vendarle korak v pravo smer. Na žalost je to edina pot za zaščito potrošnikov pred pretirano izrabo njihovih osebnih podatkov.

Če hočeš drakonsko, kruto in učinkovito rešitev, potem spraviš ven zakon, ki vsebuje dve stvari:
- prva stvar je osnovna "Izjava o varovanju zasebnosti" s katero so lahko posamične izjave o varovanju zasebnosti po različnih spletnih mestih kompatibilne.
- druga stvar je, da uporabnik nima pravne zaščite pred zlorabo osebnih podatkov, če se odloči uporabljati spletno mesto, ki nima kompatibilne izjave o varovanju zasebnosti.

Potem pa v izjavo samo našteješ posamezne tehnične varovalke. Npr. ni prodajanja podatkov naprej, sledenje je samo opt-in z možnostjo kasnejšega opt-out, na zahtevo se vsi podatki brišejo, itd...

Kruto, ker se interes samozaščite prestavi na uporabnike same. Drakonsko, ker je kazen to, da si potem čisto sam na svojem, če pride do zlorabe. Učinkovito zato, ker bi veliko več ljudi le premislilo o posledicah svojih odločitev, če bi bili soočeni s tveganjem finančnih posledic. Spletna mesta pa se bi potem že hitro in sama prilagodila večinskem sentimentu.

izklop.com 8, 1 neveljaven. Samo je problem ker je anketa zakopana v temi in jo nobeden ne povoha.
Diva.si 22, 1 neveljaven
Slo-tech 97, 1 neveljaven

Izklop odpišem, ker je N premajhen (sem pričakoval). Diva.si ima spodoben N in je relevantna (kar sem tudi pričakoval). Slo-tech sem že napisal, da je demografija tukaj takšna, da me že 99% pozitiven rezultat skoraj zaboli, čemu ni 100%?

Torej nekje 2:1 v korist tistih, ki piškotke dejansko znajo izbrisati. Kar je mnogo več in bolje, kot si bi mislil... ampak težava "vezave" tipa "hočeš storitev, pojej piškotek" so danes izjemno problematične.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

Slo-tech sem že napisal, da je demografija tukaj takšna, da me že 99% pozitiven rezultat skoraj zaboli, čemu ni 100%?

'Zato' ker ni samo slo-tech.


Torej nekje 2:1 v korist tistih, ki piškotke dejansko znajo izbrisati. Kar je mnogo več in bolje, kot si bi mislil... ampak težava "vezave" tipa "hočeš storitev, pojej piškotek" so danes izjemno problematične.


To je problematično že dlje časa in IMO nima veze s percepcijo uporabnikov ali pa njihovim znanjem. To posiljevanje uporabnikov je pač nekaj kar meni ni ravno moralno. Izgovarjati se, da taka rešitev nebi prinesla koristi, ker tega folk ne razume je pač neumno, se bo folk podučil v piškotkih v roku 5 minut pa je.

Druga stvar je pa hranjenje uporabniških podatkov. Sem že dolgo nazaj tulil, da naj vsaka firma, ki dejansko zbira tvoje osebne podatke (in jih tudi hrani) pošlje letno poročilo vsakemu posamezniku o tem, kakšne podatke o njemu ima.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Zgodovina sprememb…

Dieu ::

Pyro in kako bi bilo to izvedljivo če nimajo tvojega naslova? Mogoče niti imena in priimka ali boš to prostovoljno povsod dal? Recimo, ti za oglaševalce nisi zanimiv kot Janez Novak, ki živi tam in tam, ampak kot uporabnik z IDjem 124463415, ki ga zanimajo računalniki in pirotehnika...
I was blind but now I see!

Pyr0Beast ::

Beri:
firma, ki dejansko zbira tvoje _osebne_ podatke

Pod to spadajo oglaševalske firme, ki ti spemmajo na dom.
Če imajo email- pa spammerji na email.

ID je zaenkrat samo še id, da se ga pa povezati naprej.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BlueRunner ::

To je problematično že dlje časa in IMO nima veze s percepcijo uporabnikov ali pa njihovim znanjem. To posiljevanje uporabnikov je pač nekaj kar meni ni ravno moralno.

Seveda ni moralno, ampak to tiste, ki imajo to moč, niti najmanj ne briga. Kar pomeni, da so spremembe ranga "too little, too late". Tile se bodo še vedno "samoregulirali" na način, ki pač ni moralen in jim bo zagotovil, da bodo še naprej legalno počeli, kar že počno.

Izgovarjati se, da taka rešitev nebi prinesla koristi, ker tega folk ne razume je pač neumno, se bo folk podučil v piškotkih v roku 5 minut pa je.

IMO ni problem v "folku ki ne razume piškotkov". Problem je v "folku, ki se ne more odpovedati storitvi", ne glede na razlog zakaj je temu tako. Pa poglejmo Google in FB kot največja dva kršitelja in amoralni entiteti. Želiš gmail? OK, imaš ga, vendar pa boš moral odpreti anonimizirano sejo in se v njej vedno znova prijavljati. Če boš to pozabil, hop cefizelj, piškotek in vse doubleclick reklame te bodo takoj povezale v VelikoBazo™ tvojih preferenc.

Enako tudi FB. Ko se prijaviš, postaneš takoj predmet obravnave usmerjenega marketinga...

To presega problem brisanja piškotkov. To posega v sam način uporabnosti brkljanja po spletu. Če želiš obdržati vsaj malo distance od teh zbiralcev, potem tvoje brskanje postalo ekstremno naporno in polno neprestanega preklapljanja in prijavljanja. Nekaj, kar zaradi same tehničnosti procesa ni uporabno za uporabnike, ki nimajo tehničnega znanja.

Zato te spremembe prihajajo prepozno in so premajhne.

Ne bom pa rekel, da so nesmiselne. Jih podpiram. Samo žal mi je, ker glavne težave ne bodo odpravile.

Pyr0Beast ::

Želiš gmail? OK, imaš ga, vendar pa boš moral odpreti anonimizirano sejo in se v njej vedno znova prijavljati. Če boš to pozabil, hop cefizelj, piškotek in vse doubleclick reklame te bodo takoj povezale v VelikoBazo™ tvojih preferenc.

Kar niti ni problem - autologin lahko reši že brskalnik sam.


Ne bom pa rekel, da so nesmiselne. Jih podpiram. Samo žal mi je, ker glavne težave ne bodo odpravile.

Počasi se daleč pride. sedaj so bila ta področja zadnjih 10 let puščena pri miru in ratala je svoje vrste oligarhija.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

BlueRunner ::

Počasi se daleč pride. sedaj so bila ta področja zadnjih 10 let puščena pri miru in ratala je svoje vrste oligarhija.

No, ne bi ravno uporabil izraza oligarhija, ker ta nima kaj veliko za opraviti z varstvom zasebnosti in nadzorom nad osebnimi podatki. Si pa želim, da bi šle stvari malo hitreje naprej.

Da ne bodo zakonodajalci naslednjih 10 let gruntali zakaj ni pravega efekta, svet pa bo šel ta čas znova naprej.

techfreak :) ::

Kar niti ni problem - autologin lahko reši že brskalnik sam.

Kako pa?

Vsekakor pa nimam veliko proti storitvam, ki prilagodijo oglase in zadetke pri iskanju mojemu okusu. Seveda pod pogojem, da lahko to možnost izklopim.

Pyr0Beast ::


Kako pa?

Password cache ? o.o
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

techfreak :) ::

In kako je password cache povezan z samodejno prijavo? Če si zapomne geslo, mora še vedno nekdo klikniti na Login.

JC Denton ::

Eno vprašanje, vrjetn neumno. A si browserji med sabo delijo cookie-je in podobno nesnago? Ali vsak browser to shranjuje samo zase?

xrado ::

Vsak zase
live and die by the code | blog.xrado.si

techfreak :) ::

Razen Flash "piškotkov", ki so deljeni med brskalniki.

BlueRunner ::

"Navadne" piškotke vsak zase. "Flash" piškotke pa vtičnik - zunanja komponenta - deli tudi med različnimi brkljalniki.

Tako ti lahko tisti, ki ti je takšen piškotek podtaknil, sledi tudi če menjaš brkljalnike, če imaš v vseh na voljo Flash.

Dejansko so "navadni" HTTP piškotki precej benigni v primerjavi z drekom, ki ga je Adobe ustvaril in kot kukavičje jajce podtaknil uporabnikom Flash-a.

Zgodovina sprememb…

Pyr0Beast ::

techfreak :) je izjavil:

In kako je password cache povezan z samodejno prijavo? Če si zapomne geslo, mora še vedno nekdo klikniti na Login.

Oh dear. Umrl bo zaradi enega klika :)

Bojo meli browserji pa še autologin ali kaj podobnega.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

Dieu ::

Ne umrl boš od tega da ti bo vsaka spletna stran na katero boš priletel odprla 10 popupov ali pa JS alert()ov (promptov pravzaprav) kjer boš moral klikati da se strinjaš z ne vem čem vsem. Jaz bi še zanalašč stisnil kakšnega dodatnega, da vidijo kako je fajn to ... :evil:

Ali pa poiščeš eno državno stran, ki ti brez dovoljenja nastavi kuki potem pa jih greš tožit, da posegajo v tvojo zasebnost...

Uuuu možnosti je še pa še :D
I was blind but now I see!

BlueRunner ::

Niti ne. Uveljavljeni igralci, ki že danes zlorabljajo te podatke in so tako ali tako serijsko na tapeti zaradi različnih incidentov (če bi imeli sedež v EU, bi jih z globami že davno disciplinirali ali pa se bi kar ukinili) bodo to počeli še naprej, samo "strinjanje" bodo izsilili od povprečenega uporabnika, ki se zanaša na to "brezplačno" storitev. No... to je pač cena te storitve.

Novoprišleki na trgu pa bodo morali igrati iz slabšega položaja, ker nimajo zaledja, ki bi bilo pripravljeno požreti karkoli, samo da lahko obdrži storitev. Torej pri teh pa odpadejo kakšne posebne možnosti izigravanja zakonodaje.

Torej je končna posledica, da bodo mali igrali po pravilih, dokler ne bodo postali veliki, veliki pa bodo pravila, v skladu z njimi samimi, elegantno in enostavno zaobšli. Mali so tudi kumulativno nepomembni, veliki pa imajo moč že vnaprej izigrati namen (ne pa tudi črko) zakona.

Naj še enkrat ponovim: lepo, da se je to rodil in podpiram čim hitrejšo implementacijo. Vendar pa je to premalo in prepozno, da bi stvari resnično spremenilo. Naslednji korak ne smemo čakati naslednjih 10 let.

Zgodovina sprememb…

čuhalev ::

Jao, novico sem odprl, ker me je zanimalo kakšne bedarije bodo predpisali za "kekse s travo". 8-)

Brskalniki bi morali za začetek imeti vključen block third-party cookies in onemogočanje kakršno koli združevanje zunanjih elementov v spletne strani (npr. iframe).

BlueRunner ::

onemogočanje kakršno koli združevanje zunanjih elementov v spletne strani (npr. iframe).

ROFL.

Poskusi najti smiselno definicijo "zunanjega elementa", pa boš videl zakaj ROFL.

čuhalev ::

Ja, ker bi potem večina razširjenih strani postala pretežnoma prazna.


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dobre prakse Informacijskega pooblaščenca že prešle v splošno rabo (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
12137742 (28602) spegli
»

Pripravite vašo spletno stran na nov zakon o piškotkih (strani: 1 2 3 412 13 14 15 )

Oddelek: Izdelava spletišč
744215287 (166853) Tydek
»

Kdo vse ne priznava novega ZEKom (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Novice / NWO
13144761 (36399) trizob
»

Nova EU pravila za piškotke

Oddelek: Novice / Zasebnost
3710694 (9025) čuhalev
»

Po mnenju nemških vladnih uradnikov je uporaba Google Analytics v Nemčiji lahko nezak

Oddelek: Novice / Zasebnost
495006 (3830) poweroff

Več podobnih tem