» »

Dobre prakse Informacijskega pooblaščenca že prešle v splošno rabo

Dobre prakse Informacijskega pooblaščenca že prešle v splošno rabo

Pooblaščenka za piškotke Mojca Prelesnik.

vir: Varen svet
Policija - Konec januarja smo objavili prispevek o novih pravilih uporabe piškotkov, ki jih je na svoji spletni strani prikazal Informacijski pooblaščenec (IP), sicer nadzorni organ na tem področju. Po vzoru številnih tujih spletnih strani so se namreč tudi oni odločili piškotke postavljati v vsakem primeru, ne da bi se kaj posebej ozirali na voljo obiskovalca. Takšne nove dobre prakse smo seveda pozdravili, ker so bistveno bolj prijazne do lastnikov spletnih strani. Pred tem je namreč veljalo, da je postavitev piškotkov dovoljena šele pod pogojem, da je naročnik ali uporabnik v to privolil potem, ko je bil predhodno jasno in izčrpno obveščen o upravljavcu in namenih obdelave podatkov, pridobljenih s temi piškotki, kar pa je zelo težko zagotoviti.

Zdaj že lahko poročamo, da so te dobre prakse prešle v splošno rabo. Slovenska policija je namreč ta teden predstavila novo spletno stran, na kateri analitične piškotke uporablja na prav tak način, torej ne glede na voljo obiskovalca.

Policijska spletna stran je za razliko od stare pravi balzam za oči. Skladno z novimi smernicami najboljših praks Informacijskega pooblaščenca uporablja moderne spletne tehnologije. Tako že ob prvem obisku dobite analitične piškotke, podobno kot pri IP, le da gre tokrat za piškotke rešitve Google Analytics. Na desnem spodnjem robu spletne strani vam je potem na voljo okvirček za upravljanje s piškotki, tudi podobno kot na spletni strani IP. Na njem lahko "izberete", katere piškotke hočete, se pravi, imate možnost, da izključite rabo analitičnih piškotkov. Če to storite, se vam izbira shrani v piškotek "cookieControlPrefs", po vzoru IP-jevega "piwik_ignore". Vendar pa analitične piškotke še vedno dobivate, tako kot na spletni strani IP. Oziroma še več, četudi jih ročno zbrišete, jih takoj ob naslednjem obisku dobite nazaj - spet tako kot na spletni strani IP.

Skratka, policija je več kot dosledno sledila praksi IP.

Pravzaprav jih lahko pohvalimo, da so šli še en korak dlje. Njihova spletna stran namreč uporablja naprednejšo različnico Google analitike, t.i. "Advanced Google Analytics" (glejte izvorno kodo spletne strani, okoli vrstice št. 850). Gre za analitiko z vklopljenimi oglaševalskimi funkcijami (displayfeatures). To pomeni, da se podatki o tem, kaj berete na spletni strani od policije, shranijo v vaš oglaševalski profil pri Googlu. Posledično se skozi obiskovanje policijine spletne strani poveča možnost, da boste v prihodnosti videli kakšne oglase v zvezi s policijskimi nalogami in pooblastili. Če boste npr. v kratkem videli oglas za elektrošoker, zdaj veste, zakaj.

121 komentarjev

«
1
2 3

war-dog ::

 not sure...

not sure...

Object reference not set to an instance of an object.

louser ::

Masterpiece!
Avtor, prilepi BTC denarnico, da nakaže pare

Markoff ::

Cesarica je gola in bosa.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

zmaugy ::

A se avtor zajebava?

OK.d ::

WTF?
LPOK.d

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: OK.d ()

PrihajaNodi ::

Mojca Prelesnik, pooblaščenka za piškotke.
:D:))

Goegoff ::

Ker stvar očitno (ne vem sicer, kako) ni povesem jasna: da, članek je (tako kot prejšnji, januarski) od prve velike začetnice do zadnje pike napisan povesem sarkastično.

poweroff ::

Odlična novica. IP-RS se je pogostokrat "spravljal" na policijo in policija je ta neodvisni organ vedno upoštevala - in tako tudi tokrat. Vsekakor pa lahko rečemo, da svetli zgledi vlečejo. Zdaj pa še v gospodarstvo! :))
sudo poweroff

WhiteAngel ::

Valda ti policija sledi. Z vsemi sredstvi (google analytics). Sokolje oko, pa to.

louser ::

zmaugy je izjavil:

A se avtor zajebava?

sarkazem. Najvišji nivo kritike.

zmaugy ::

Prepričan sem, da na IP tega ne bojo skapirali.

Invictus ::

Kot da je glavni problem policije njihova spletna stran...
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

srus ::

In zakaj se mudonja ne podpiše pod svoja prispevka?

Se bom še jaz v slogu njegovih posmehljivih prispevkov vprašal, če mu je brhka pooblaščenka morda strla srce, da klati take.

marvin42 ::

Super članek!
Mostly Harmless

louser ::

Ker se bojevniki izza tipkovnic radi spustijo na nesmiseln lov za čarovnicami.

Poldi112 ::

Avtor se inteligentno raje ni podpisal. :)
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Road Runner ::

Ali ste napake javili na ustrezna ministrstva? Verjetno si vsi želimo, da se tudi odpravijo, ne da so zgolj tarča posmeha.
http://dusan.fora.si/blog/ (742617000027)

3p ::

Cinični ali ne. Bolj brezveznega kot priti na stran, in potem:

1) Bi imeli piškotke? DA/NE?
2) Katere piškotke? A/B/C?
3) Vam lahko pošiljamo obvestila? DA/NE

Da potem lahko vidiš, kdaj od odpre, recimo, lekarna, pa tudi ni.

zmaugy ::

3p je izjavil:

Cinični ali ne. Bolj brezveznega kot priti na stran, in potem:

1) Bi imeli piškotke? DA/NE?
2) Katere piškotke? A/B/C?
3) Vam lahko pošiljamo obvestila? DA/NE

Da potem lahko vidiš, kdaj od odpre, recimo, lekarna, pa tudi ni.


Kaj pa če bi bili piškotki privzeto izključeni in ti zdaj običajni scam style pop-up ne bi onemogočal uporabo strani brez strinjanja z vsemi pogoji? In bi nekje na robu bil en manjši pop-up, ki bi ponujal “napredne” funkcije v zameno za strinjanje?

poweroff ::

Glede na to, da se IP-RS že od zadnjič ni oglasil in tudi ni spremenil svoje spletne strani, ni razloga, da bi se to kam prijavljalo. Očitno je to res nova praksa.
sudo poweroff

HotBurek ::

Ali je uporaba Google Analytics skripte (ki brez vednosti klači _ga cookie na klienta) potemtakem v kontekstu GDPR-ja prepovedana? Ker takih sajtov je 99 posto.

Ter mogoče, če lahko kdo napiše, na kater organ pregona se prijavi spletno stran, ki fila piškotke brez soglasja obiskovalca?

Check site: https://www.bizi.si/
1 | __cfduid | months=12 (Thu, 13 Feb 2020 08:22:16 GMT) | .luckyorange.net
2 | DotMetrics.DeviceKey | months=12 (Thu, 13 Feb 2020 08:22:15 GMT) | .dotmetrics.net
3 | DotMetrics.UniqueUserIdentityCookie | months=12 (Thu, 13 Feb 2020 08:22:15 GMT) | .dotmetrics.net
4 | DM_SitId460SecIdT1867 | minutes=30 (Wed, 13 Feb 2019 08:52:16 GMT) | www.bizi.si
5 | DM_SitIdT460 | minutes=30 (Wed, 13 Feb 2019 08:52:16 GMT) | www.bizi.si
6 | DM_SitId460SecId1867 | Do konca seje (undefined) | www.bizi.si
7 | DM_SitId460 | Do konca seje (undefined) | www.bizi.si
8 | idrxvr | months=13 (Sat, 14 Mar 2020 08:22:16 GMT) | .xiti.com
9 | fr | months=3 (Tue, 14 May 2019 08:22:16 GMT) | .facebook.com
10 | __cfduid | months=12 (Thu, 13 Feb 2020 08:22:16 GMT) | .luckyorange.com
11 | fc4 | months=6 (Mon, 12 Aug 2019 09:22:15 GMT) | ad3.adfarm1.adition.com
12 | UserID1 | months=6 (Mon, 12 Aug 2019 09:22:15 GMT) | .adfarm1.adition.com
13 | _vwo_uuid_v2 | months=12 (Fri, 14 Feb 2020 08:22:15 GMT) | .bizi.si
14 | ASP.NET_SessionId | Do konca seje (undefined) | www.bizi.si
15 | .ASPXANONYMOUS | months=2 (Tue, 23 Apr 2019 19:02:14 GMT) | www.bizi.si
Done.
root@debian:/# iptraf-ng
fatal: This program requires a screen size of at least 80 columns by 24 lines
Please resize your window

Poldi112 ::

A EU pa nima kakšne instance, kamor lahko prijaviš banana republiko, ki gladko ignorira predpise in se zgolj dela, da jih spoštuje/izvaja?
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

Spura ::

3p je izjavil:

Cinični ali ne. Bolj brezveznega kot priti na stran, in potem:

1) Bi imeli piškotke? DA/NE?
2) Katere piškotke? A/B/C?
3) Vam lahko pošiljamo obvestila? DA/NE

Da potem lahko vidiš, kdaj od odpre, recimo, lekarna, pa tudi ni.

Tocno tako, ampak ti mislis da je problem v direktivi o cookijih. Ne, problem je v retardiranih websiteih ki uprabljajo cookije brez razloga. Eden izmed namenov te ureditve je tudi da se zmanjsa uporaba cookijev, s tem da se jih penalizira s popupi.

Jst teh problemov nimam ker cookijev preprosto ne uporabljam na websiteih.

b3D_950 ::

https://pixelprivacy.com/resources/brow...

https://www.eff.org/deeplinks/2018/06/g...

Browser fingerprinting is a method whereby Facebook, online advertisers, and other third parties track individual users based on a variety and combination of system configurations. Certain details about your computer and browser and plugins you use are transmitted automatically whenever you load a web page; a minuscule amount of data that, viewed in aggregate, forms a substantially unique "fingerprint."

These fingerprints are one way that data companies can track you, even as you navigate across the web. And they can do it without the help of tracking cookies and without knowing your IP address--a technique that effectively renders "incognito mode" useless.

Praktično vsa ta navlaka s piškotki je totalno brezvezje.
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: b3D_950 ()

Spura ::

b3D_950 je izjavil:

https://pixelprivacy.com/resources/brow...

https://www.eff.org/deeplinks/2018/06/g...

Browser fingerprinting is a method whereby Facebook, online advertisers, and other third parties track individual users based on a variety and combination of system configurations. Certain details about your computer and browser and plugins you use are transmitted automatically whenever you load a web page; a minuscule amount of data that, viewed in aggregate, forms a substantially unique "fingerprint."

These fingerprints are one way that data companies can track you, even as you navigate across the web. And they can do it without the help of tracking cookies and without knowing your IP address--a technique that effectively renders "incognito mode" useless.
Blocknes load njihovih skript na 3rd party pagih.

Predkambrij ::

Na chromu bo vedno shranil analitično piškotke, na firefoxu pa nikoli (tudi, če jih izbereš). Imajo nek bug zgleda.

MrStein ::

Road Runner je izjavil:

Ali ste napake javili na ustrezna ministrstva? Verjetno si vsi želimo, da se tudi odpravijo, ne da so zgolj tarča posmeha.

Daj no, ne s takimi. Smo na slotek ali nismo?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Predkambrij ::

Aha, to je zgleda to (sem preveril še IP stran). Spoštujejo do not track.
Vaš brskalnik sporoča, da ne želite biti sledeni. To je nastavitev brskalnika, zato se ne boste mogli odločiti za sledenje, dokler ne onemogočite funkcije "Ne sledi" v vašem brskalniku.

Ales ::

poweroff je izjavil:

Glede na to, da se IP-RS že od zadnjič ni oglasil in tudi ni spremenil svoje spletne strani, ni razloga, da bi se to kam prijavljalo. Očitno je to res nova praksa.

Na anonimne novinarske prispevke bi bilo lepo, da se odzovejo, kadar so utemeljeno kritični. Na prijavo pa se *morajo* odzvati.

Med bi bilo lepo in morajo je pomembna razlika.

No, lepo bi bilo tudi, če bi tale IP odstopil zaradi očitne nesposobnosti...

Pika na i ::

Pač, še en policijski oglas v okviru Policija svetuje svojim državljanom.


Upam, da kdo pri pameti /na policiji/, prebere tole novico in ukrepa.

ProGo ::

Pika na i je izjavil:

Pač, še en policijski oglas v okviru Policija svetuje svojim državljanom.


Upam, da kdo pri pameti /na policiji/, prebere tole novico in ukrepa.


Kaj pa naj bi ukrepala? Kot je rekla Cerarjeva, ni vsaka lumparija nezakonita.

Markoff ::

srus je izjavil:

In zakaj se mudonja ne podpiše pod svoja prispevka?

Ker je očitno pametnejši od tebe?

srus je izjavil:

Se bom še jaz v slogu njegovih posmehljivih prispevkov vprašal, če mu je brhka pooblaščenka morda strla srce, da klati take.

Yeah, let's shoot the messenger!

ProGo je izjavil:

Kaj pa naj bi ukrepala? Kot je rekla Cerarjeva, ni vsaka lumparija nezakonita.

No, vsaj IP bi lahko oglobila IP in naredila samoprijavo na Policiji, ta pa ponovila vajo.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Markoff ::

Vsak, ki bere nekredibilne medije, je ...?
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Glugy ::

Torej je volja uporabnika totalno povožena. Super praksa ni kaj. Kaj ti bo uporavljanje z piškotki če ti piškot sledi ne glede na to kaj izbereš. A zato da lepš zgleda al kaj ?

b3D_950 ::

Predkambrij je izjavil:

Na chromu bo vedno shranil analitično piškotke, na firefoxu pa nikoli (tudi, če jih izbereš). Imajo nek bug zgleda.


Firefox ti verjetno blokira, ker je tako nastavljeno po defaultu:
https://blog.mozilla.org/blog/2018/10/2...
Zdaj ko je mir, jemo samo krompir.

LeQuack ::

Evrokrati so s cookie law in GDPR naredili veliko škodo internetnim obiskovalcem in nepotrebne stroške podjetjem. Vse kar je internetni obiskovalec dobil s tem so dodatni popupi ter v primeru GDPR še nedelujoče strani. Google izvaja tracking na 100 in 1 način, cookiji so samo eden izmed njih.
Quack !

Veron ::

Bolje je vprašanje, kdo je "produciral" tele strani. Po izkušanjeh sodeč gre za posel prijatelju, ki je posel za manjši denar prodal neki X digitalni agenciji, le ta je najela enega ali dva študenta, da sta zadeve za drobiž spravila skupaj. 90% sredstev predrago plačane spletne strani je šlo zgolj za provizije pri poslih in "prijateljskih" uslug.

Rezultat je tak krkšn je, nič presenetljivga.

Geniusslo ::

hahahaa... enkrat vas bo samo uzela magla k take pišete :)

49106 ::

Umrl v prometni nesreči. >:D

Zgodovina sprememb…

  • predlagalo izbris: chokolino ()

Master_Yoda ::

LeQuack je izjavil:

Evrokrati so s cookie law in GDPR naredili veliko škodo internetnim obiskovalcem in nepotrebne stroške podjetjem. Vse kar je internetni obiskovalec dobil s tem so dodatni popupi ter v primeru GDPR še nedelujoče strani. Google izvaja tracking na 100 in 1 način, cookiji so samo eden izmed njih.


Ja - mene zanima kako je sedaj z Google servisi na Android napravah. Nikjer nimam switchev za kaj se strinjam za kaj pa ne in dvomim da so trackanje ugasnili. Tudi nobene novice nisem zasledil da bi ze kako kazen glede tega dobili.
Dovie'andi se tovya sagain.

ciki57 ::

Koliko delovnih ur je že šlo v nič tako v javnem kot zasebnem sektorju zaradi te glupe birokracije s piškotki?

Poldi112 ::

Koliko ur je šlo šele v nič z volitvami in podobnim sranjem, ko bi enostavno lahko uvedli nazaj monarhijo in prišparali miljone!!!
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

gruntfürmich ::

ko sem jst imel spletno stran postavljeno, nisem imel nobenih piškotov...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

joze67 ::

jaz jih sproti jem. Se sicer mal na kilah pozna, ampak zaenkrat še ni panike.

ciki57 ::

Poldi112 je izjavil:

Koliko ur je šlo šele v nič z volitvami in podobnim sranjem, ko bi enostavno lahko uvedli nazaj monarhijo in prišparali miljone!!!


Neumna primerjava. Volitve so dejansko koristne, medtem ko so popupi z obvestili o piškotih šolski primer birokratskega izuma, ki je sam sebi namen.

Poldi112 ::

Gre za poiskus omejevanja totalnega nadzora. V bistvu se ti smili denar, ki gre v boj proti fašizmu samo zato, ker ta boj ni ravno uspešen.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

MrStein ::

Tipičen birokrat. Ni važno če deluje, glavno, da se "nekaj dela" !
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

matijadmin ::

Master_Yoda je izjavil:

LeQuack je izjavil:

Evrokrati so s cookie law in GDPR naredili veliko škodo internetnim obiskovalcem in nepotrebne stroške podjetjem. Vse kar je internetni obiskovalec dobil s tem so dodatni popupi ter v primeru GDPR še nedelujoče strani. Google izvaja tracking na 100 in 1 način, cookiji so samo eden izmed njih.


Ja - mene zanima kako je sedaj z Google servisi na Android napravah. Nikjer nimam switchev za kaj se strinjam za kaj pa ne in dvomim da so trackanje ugasnili. Tudi nobene novice nisem zasledil da bi ze kako kazen glede tega dobili.

Tudi dostopi do imenikov sluzbenih telefonsk, ki so nedvoumno zbirka os pod, je po gdpr problematicno.
Vrnite nam techno!

Markoff ::

49106 je izjavil:

Umrl v prometni nesreči. >:D

Na poledeneli cesti sredi julija med Beogradom in Nišom.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021
«
1
2 3


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Dobre prakse Informacijskega pooblaščenca glede rabe piškotkov so se že ustalile (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / NWO
5215575 (12793) slitkx
»

Dobre prakse Informacijskega pooblaščenca že prešle v splošno rabo (2)

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
4414852 (11492) MrStein
»

Dobre prakse Informacijskega pooblaščenca že prešle v splošno rabo (3)

Oddelek: Novice / Zasebnost
199177 (6911) primoz4p
»

Informacijski pooblaščenec predstavil nove dobre prakse pri uporabi piškotkov (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Omrežja / internet
5820195 (13929) AštiriL

Več podobnih tem