» »

Največje računalniške napake v zgodovini

Največje računalniške napake v zgodovini

Slo-Tech - Seznam najbolj spektakularnih računalniških napak v zgodovini se sicer pojavi večkrat, a nič ni narobe, če si ga pogledamo vsako leto in si osvežimo spomin. Nazadnje so to storili na PC Pro. Nekajkrat so šle stvari narobe zaradi računalniških hroščev, spet drugič zaradi človeškega faktorja, vsem pa je skupna velikanska cena odprave posledic.

Na kratko nanizajmo katastrofe, ki so jih opisali v svojem članku. V 80. letih preteklega stoletja so Američani sumili, da jim bodo Rusi skušali ukrasti programsko opremo za nadzor in uravnavanje pretoka skozi plinovode, zato so jim podtaknili pokvarjeno. KGB je iz kanadskega podjetja resnično presnel program, a Rusi niso ugotovili, da je imel vgrajeno časovno bombo, ki je po sprožitvi naključno odpirala in zapirala ventile ter zaganjala in izklapljale turbine in črpalke. Rezultat je bila eksplozija ruskega plinovoda, ki jo je bilo moč celo videti iz vesolja.

Intelov Pentium iz leta 1994, ki je imel nepravilno delujočo enoto za računanje s plavajočo vejico, je že del ljudske folklore. Čeprav je bila napaka zgolj za 0,006 odstotka, je bil Intel prisiljen (sprva so se obotavljali, češ da napaka ni kritična za večino uporabnikov, a je IBM zagrozil s prekinitvijo sodelovanja) zamenjati vse procesorje, ki jih je dobil vrnjene, kar je stalo pol milijarde dolarjev.

Leta 1999 je na Marsu na površje treščil Mars Climate Orbiter, ker podizvajalec Lockheed Martin ni upošteval pretvorbe iz anglosaških enot v enote SI. Zgrešili so faktor med funti in newtoni, ki znaša 4,45, zaradi česar je bila trajektorija leta ob vstopu v Marsovo atmosfero povsem napačna. Škode je bilo za 330 milijonov dolarjev.

Leta 2003 je 50 milijonov Američanov izgubilo električno energijo, ker je hrošč v Unixovem sistemu XA/21 podjetja General Electric povzročil težave v nadzori sobi. Zaposleni niso bili obveščeni o manjših dogodkih na omrežju, ki niso bili pravočasno razrešeni, zato so se namnožili in odebelili kakor snežena kepa ter s kaskadnim efektom povzročili izpad 256 elektrarn.

Rusi so leta 1983 sestavili sistem Oko, ki je bil namenjen obveščanju o priletnih medcelinskih balističnih raketah. Nekega dne so bili Sonce in sateliti poravnani tako, da je sistem odbito svetlobo s satelitov zamenjal za prihajajoče raketne konice in poslal opozorilo, da se Rusiji bliža pet izstrelkov. Stanislav Petrov je takrat po občutku ocenil, da ne gre za pravi napad in preprečil tretjo svetovno vojno.

Štiri leta pred tem so Američani panično opazovali, kaj se dogaja, ko so njihovi sistemi zaznavali obsežen vseuničujoč jedrski napad iz Rusije. Kasneje so ugotovili, da so pomotoma naložili kaseto z vadbenim programom.

Omenimo še slavni Windows Genuine Advantage, s katerim je Microsoft na tisoče legalnih uporabnikov obtožil, da piratizirajo Windows, in letošnji fiasko pri Volvu. Želeli so demonstrirati samodejno zaviranje avtomobila, ki zazna oviro na poti, a so ga učinkovito zaleteli v zadek tovornjaka. Ko so v drugo poizkusili demonstrirati še nov sistem za izogibanje pešcem, so prav tako učinkovito povozili lutke, ki bi naj bile pešci. Največjo izgubo pa smo pridelali Evropejci pri izdelavi Airbusa A380, ko so Francozi risali v programu CATIA 5, Nemci pa v verziji 4. Rezultata nista bila niti po naključju kompatibilna, tako da so pridelali dve leti zamude in pet milijard evrov izgube.

47 komentarjev

amigo_no1 ::

Zamuda pri A380 je bila tudi zato, ker je imel modul za kablovje hrošča, -> v RL je bila dolžina kablov prekratka.

Relanium ::

Zato pa ko pride do avtov mi elektronika niti najmanj ne diši.
Enostavno ni zanesljiva, pa fertik!!

KoMar- ::

Super napisan članek - informativen in zabaven :))

Tilen ::

Niti airbag se ni sprožil.
413120536c6f76656e696a612c20642e642e

dbevfat ::

Relanium je izjavil:

Zato pa ko pride do avtov mi elektronika niti najmanj ne diši.
Enostavno ni zanesljiva, pa fertik!!

Elektronika je še mlada, počakaj še malo. Enkrat bo boljša od človeka in takrat bodo ljudje nehali voziti ... komaj čakam.
nvr2fat

GizmoX ::

Tilen> Niti airbag se ni sprožil.
Ker je bila hitrost prenizka: Wikipedia/Air_bag#Triggering_conditions

Jaz pa ne dvomim, da bo to z elektroniko mogoče narediti. Skrbi me bolj, kako se bo ta ista elektronika "obnašala" v 10 let starem vozilu.
udirač => uni. dipl. inž. rač.

jlpktnst ::

Težava je kot vedno - komunikacija med ljudmi. V tem primeru pač komunikacija med ljudmi ki so delali na elektroniki.

Očitno ti ki so testirali niso vedeli kako deluje in pod kakšnimi pogoji se sproži sistem.

Kot vedno - PROGRAM ZNA NAPISAT VSAKO TELEBAN. Vprašanje je pa kdo zna napisat program, ki:
a) dela vedno tako da so dovolj človeški instinkti in se da delovanje razumet brez učenja
b) je dokumentiran dovolj dobro, da se uporabnik ne sprašuje kako in kaj

Okapi ::

Prve napake (eksplozija plina) najverjetneje sploh ni bilo, ampak gre za mit (v malo verjetni možnosti, da je bila res, pa ni šlo za napako, ampak sabotažo), tretja napaka (pretvorba merskih enot) je pa AFAIK človeška napaka, ne računalniška.

O.

Poldi112 ::

No, samo po tej logiki lahko vse označiš za človeško napako. Saj so tudi Pentiuma delali pripadniki človeške vrste pri Intel-u...
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

McHusch ::

Okapi je izjavil:

Prve napake (eksplozija plina) najverjetneje sploh ni bilo, ampak gre za mit (v malo verjetni možnosti, da je bila res, pa ni šlo za napako, ampak sabotažo), tretja napaka (pretvorba merskih enot) je pa AFAIK človeška napaka, ne računalniška.

O.


National Security Council staffer Thomas C. Reed documented the operation in his book, At The Abyss.[2] In 2004, Reed, a former Air Force secretary of the Reagan administration, wrote that they had added a Trojan horse to equipment that the Soviet Union obtained from a company in Canada. When the components were deployed on a Trans-Siberian gas pipeline, the Trojan horse led to a huge explosion, according to Reed.[3] As Reed explained, "The pipeline software that was to run the pumps, turbines and valves was programmed to go haywire, to reset pump speeds and valve settings to produce pressures far beyond those acceptable to the pipeline joints and welds. The result was the most monumental non-nuclear explosion and fire ever seen from space."[cite this quote]

The explosion was, in fact, so large that the White House received warning from U.S. infrared satellites of a bizarre event in a remote area of the Soviet Union. NORAD had initially feared that the event was a missile launch from an area previously not known to have rockets.

As the explosion occurred in a remote area, no casualties are known to have resulted.

MrStein ::

Leta 1999 je na Marsu na površje treščil Mars Climate Orbiter, ker podizvajalec Lockheed Martin ni upošteval pretvorbe iz anglosaških enot v enote SI. Zgrešili so faktor med funti in newtoni, ki znaša 4,45, zaradi česar je bila trajektorija leta ob vstopu v Marsovo atmosfero povsem napačna. Škode je bilo za 330 milijonov dolarjev.

(itak človeška napaka)

To pa je zato, ker programerji ne upoštevajo enot. Ko' froci v osnovni šoli pri fiziki...

Če bi kodo pisali takole, bi napako takoj med prevajanjem javilo:
// psevdo C++ koda; stavim gajbo, da jo sam dopolnim v enem popoldnevu da dela
// (C++ nisem pisal že 5 let)
Length a = 5.32 * METER;
Length b = 1 * INCH;
Length c = a + b; // pravilno
Length d = a + 6.75; // compiler error, manjka enota
Length f = a * b; // copiler error, napačna enota rezultata
Length f = 2 * a + 4 * b; // OK
Length f = sqrt(a*a+b*b); // OK
Area x = a * b; // OK
Move(a,b); // "premakni se za razdaljo a gor in b desno"
           // Ne rabim ugibat, kake enote za parametre a in b
           // pričakuje funkcija, ker je implicitno
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

MrStein ::

Nek načrt/dokument/podatke ni mogoče prenesti iz CATIA 4 v 5 oziroma nazaj?
To ima še Word boljši kompatibilnost :))
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

Mavrik ::

MrStein: Tako kot si ti napisal kodo ne bi bilo nobenih compiler errorjev ;)
The truth is rarely pure and never simple.

Aston_11 ::

Je hecno videti Volvo, kako prileti v kamjon. In to so naredili pred novinarji. Legendarno. Me pa zanima, kdaj bo sistem 100%, tako da se ne bo kar nekaj sam od sebe ustavljal, ko se bo enkrat navadil, da se je treba ustaviti pred oviro. Bo vožnja zgledala kot pri kakšnem začetniku - STOP&GO!!

sverde21 ::

Sam kaj je big deal če se je Volvo kamionu zaletu v rit? Itak to avtomatsko bremzanje je samo pomagalo, torej če slučajno ne vidiš avta pred sabo, da se ne zaletiš vanj, ni pa nadomestek bremze, torej ne boš zdej počivu z nogo in pač upal da se bo avto sam ustavil. Zdej če slučajn prepozn vidiš avto se v "navadnem" avto v vsakem primeru zaletiš vanj, v Volvotu ti pa avto v dost primerih reši rit, kar še zmeraj pomeni da je avto overall varnejši od drugih.
<?php echo `w`; ?>

Relanium ::

MrStein je izjavil:

Nek načrt/dokument/podatke ni mogoče prenesti iz CATIA 4 v 5 oziroma nazaj?
To ima še Word boljši kompatibilnost :))

To se še v dosti firmah pogosto dogaja (oz. se je dogajalo)

Aston_11 ::

sverde21 je izjavil:

Sam kaj je big deal če se je Volvo kamionu zaletu v rit? Itak to avtomatsko bremzanje je samo pomagalo, torej če slučajno ne vidiš avta pred sabo, da se ne zaletiš vanj, ni pa nadomestek bremze, torej ne boš zdej počivu z nogo in pač upal da se bo avto sam ustavil. Zdej če slučajn prepozn vidiš avto se v "navadnem" avto v vsakem primeru zaletiš vanj, v Volvotu ti pa avto v dost primerih reši rit, kar še zmeraj pomeni da je avto overall varnejši od drugih.


Tole mi je protislovno. Če je mišljeno, da ustavi pred oviro, potem je daleč od pomagala. Sicer pa se bo Volvo opekel na ameriškem trgu, kjer bo moral napisati navodila v enih 24 knjigah za butaste američane. Amerikanci bodo garant celo floto volvotov sesuli v raznih tovornjakih nenavadnih oblik.

noraguta ::

Length d = a + 6.75; // compiler error, manjka enota
od kje le error? še huje c++ nima nobenega mehanizma , da bi type anotiral glede enot. za razliko od http://blogs.msdn.com/b/andrewkennedy/a...
je pa zanimiva tudi zgodba z Deep Space 1 @ Wikipedia , kjer so se pred katastrofo rešili z REPL zanko.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

Poldi112 ::

Aston_11 je izjavil:

sverde21 je izjavil:

Sam kaj je big deal če se je Volvo kamionu zaletu v rit? Itak to avtomatsko bremzanje je samo pomagalo, torej če slučajno ne vidiš avta pred sabo, da se ne zaletiš vanj, ni pa nadomestek bremze, torej ne boš zdej počivu z nogo in pač upal da se bo avto sam ustavil. Zdej če slučajn prepozn vidiš avto se v "navadnem" avto v vsakem primeru zaletiš vanj, v Volvotu ti pa avto v dost primerih reši rit, kar še zmeraj pomeni da je avto overall varnejši od drugih.


Tole mi je protislovno. Če je mišljeno, da ustavi pred oviro, potem je daleč od pomagala. Sicer pa se bo Volvo opekel na ameriškem trgu, kjer bo moral napisati navodila v enih 24 knjigah za butaste američane. Amerikanci bodo garant celo floto volvotov sesuli v raznih tovornjakih nenavadnih oblik.


Če jim Volvo omogoča, da sesujejo celo floto, potem pač njihov sistem ni vreden, da se prodaja.
Where all think alike, no one thinks very much.
Walter Lippmann, leta 1922, o predpogoju za demokracijo.

MrStein ::

Mavrik je izjavil:

MrStein: Tako kot si ti napisal kodo ne bi bilo nobenih compiler errorjev ;)

Jaz stavim gajbo (pijača po izbiri). Kaj pa ti?
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Okapi ::

National Security Council staffer Thomas C. Reed documented the operation in his book, At The Abyss.
Pozabil pa si dodati:
Some have called Reed's account into question. A report in the Moscow Times quotes a KGB veteran as saying that there was, in fact, a natural gas pipeline explosion in 1982, but it was near Tobolsk on a pipeline connecting the Urengoy gas field to the city of Chelyabinsk, and it was caused by poor construction rather than sabotage. According to him no one was killed in the explosion and the damage was repaired within one day.

Writer Patrick Mackeown claims that when Clay Wilson of the Congressional Research Service updated his computer security treatise "Computer Attack and Cyberterrorism: Vulnerabilities and Policy Issues for Congress" with a repeat of the account of the pipeline sabotage from William Safire's "The Farewell Dossier", it was in fact an April Fool's Day joke.

However, since the declassification of the "Farewell Dossier" in 1996, an analysis has emerged on CIA's website, explaining that the CIA fed much defective technology to the Soviets, including a reference to the fact that "flawed turbines were installed on a gas pipeline" but does not state whether the flawed turbine was involved in any explosion.


samo po tej logiki lahko vse označiš za človeško napako.
V končni fazi so seveda vse to človeške napake, ampak je vseeno razlika, ali jo je povzročila napaka v programu, ali napaka človeka, ki je program uporabljal. Za prve lahko rečeš, da je računalniška napaka, za druge pa niti ne.

O.

noraguta ::

MrStein je izjavil:

Mavrik je izjavil:

MrStein: Tako kot si ti napisal kodo ne bi bilo nobenih compiler errorjev ;)

Jaz stavim gajbo (pijača po izbiri). Kaj pa ti?

grem še jaz a in d sta float, če bi definiral metric_float in znjim operiral bi še nekako , šlo tole kar si pa ti podal pa ni nič
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

Mavrik ::

grem še jaz a in d sta float, če bi definiral metric_float in znjim operiral bi še nekako , šlo tole kar si pa ti podal pa ni nič


Točno to, rešitev za take napake bi bila uporaba lastnih tipov z enotami, samo to v C++ nikakor ni praktično (deluje dokler maš preproste enote, ko pa se ti začnejo sestavljati pa postane problem), obenem pa se to preprosto reši s tem da pač uporabljaš en sam merski sistem (itak mi ni jasno kaj majo fiziki sploh še srat kje z imperialnimi enotami).
The truth is rarely pure and never simple.

MrStein ::

Evo, dobra ura, pa je fertik.
Dopolnjen primer:
    Length a = 5.32 * METER;
    printf("a je  : %f metrov\n", a.getMeters());

    Length b = 1 * INCH;
    printf("b je  : %f metrov\n", b.getMeters());

    Length c = a + b; // pravilno
    printf("c = a+b je  : %f metrov\n", c.getMeters());

    //Length d = a + 6.75; // error C2679: binary '+' :
                          // no operator found which takes a right-hand operand of type 'double' 
    //Length f = a * b; // error C2440: 'initializing' :
                        // cannot convert from 'const Area' to 'Length'

    Length f = 2 * a + 4 * b; // OK
    printf("f = 2 * a + 4 * b  : %f metrov\n", f.getMeters());

    Length f2 = f; // OK 
    printf("f2 = f : %f metrov\n", f2.getMeters());

    Area g1 = a*a+b*b; // OK
    printf("Area g1 = a*a+b*b : %f metrov kvadrat\n", g1.getSquareMeters());

    Length g = sqrt(a*a+b*b); // OK
    printf("g = sqrt(a*a+b*b) : %f metrov\n", g.getMeters());

    Area x = a * b; // OK
    printf("Area x = a * b : %f metrov kvadrat\n", x.getSquareMeters());

    Move(a,b); // "premakni se za razdaljo a gor in b desno"
    //           // Ne rabim ugibat, kake enote za parametre a in b
    //           // pričakuje funkcija, ker je implicitno


    // še več compiler error-jev:
    //double d1 = a; // error C2440: 'initializing' : cannot convert from 'Length' to 'double'
    //int i1 = b; //error C2440: 'initializing' : cannot convert from 'Length' to 'int'
    //a+x; // Lenth + Area: error C2679: binary '+' : no operator found which takes a right-hand
           // operand of type 'Area'
    //Area a2 = a; // error C2440: 'initializing' : cannot convert from 'Length' to 'Area'
    //Move(2.0,4.5); // cannot convert parameter 1 from 'double' to 'const Length &'



Implementacija sledi (če koga zanima).
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

techfreak :) ::

Kje si našel Length in Area pri C++?

MrStein ::

Zgoraj v kodi manjka
#include "Length.h"
in glava main(....) funkcije...


Length.h pa je:

class Length
{
public:
    // dummy to prevent automatic type conversion (the root of all evil)*
private:    Length(double meters, int dummy){value=meters;}
public:
    Length(Length const& other){value=other.value;}
    ~Length(void);

    // operator overloads
    Length & Length::operator+=(const Length &rhs);
    Length & Length::operator*=(double x);
    const Length Length::operator+(const Length &other) const;

    // get value in desired unit
    double getMeters() const{ return value;}
    double getCentiMeters() const { return value*100.0;}
    double getInches() const{ return value*100.0/2.54;}



private:
    double value; // value in meters - internal imlementation detail!

public: // get some common constants
    static const Length getOneMeter();
    static const Length getOneInch();
};

const Length operator* (double x, Length const& y);

#include "Area.h"

const Area operator* (Length const& x, Length const& y);

const Length sqrt(Area const&a);

void Move(Length const& x, Length const& y);


// predefined values - basic units
extern const Length METER; // so you can write : 2.5*METER to mean 2,5 meters
extern const Length INCH; // 2*INCH means "two inches", INCH/2 is half inch... (later not implemented)


* - dovolj je, da je privatno, ampak takole compiler da (po moje) bolj smiselno napako
cannot convert parameter 1 from 'double' to 'const Length &'
oziroma
no operator found which takes a right-hand operand of type 'double'

namesto "can not access private ...".

techfreak :) je izjavil:

Kje si našel Length in Area pri C++?

V knižnici MrStein ;)

Glej zadnji stavek, pa naslednji post moj (tegale tu).

Koda seveda ni optimalna, kot sem rekel sem nazadnje C++ pisal pred 5 ali več leti, pa še takrat brez custom tipov...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

borisk ::

Relanium je izjavil:

MrStein je izjavil:

Nek načrt/dokument/podatke ni mogoče prenesti iz CATIA 4 v 5 oziroma nazaj?
To ima še Word boljši kompatibilnost :))

To se še v dosti firmah pogosto dogaja (oz. se je dogajalo)


Zagotavljanje prodaje. Oni se zmenijo z jakimi firmami za program, male ribe pa tk morjo kupit, ker drugače ne morjo delat.

V zgoraj omenjenem primeru pa je bil problem v prekratkih kablih, kot je že nekdo napisal.

noraguta ::

no stein dej dejmo pa še čas. da pridemo enkrat do njutn metrov počas. funte bomo prihranil za na konc ker jih ni u boost sandboxu. pol bomo pa tist skompajleral pa pgledal kje so felerji.(ups mrstein lib mislm)
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

MrStein ::

lahko kdo prevede tole???

PS: BTW, Visual Studio 2005 je lahko potrčko za Eclipse...
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

noraguta ::

pavm da dkonček osnovne enote v https://svn.boost.org/svn/boost/sandbox...
funte in podobno potem se bomo pa šli izpeljane. pa tud povedal bomo kje ga jebe koncept. ampak najprej dokončaj svoje dobro delo.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

economist ::

Da ne bomo samo Volvotov hecal: enako se je zgodilo, ko je Mercedes speštal 3 svoje najdražje konjičke (S 500) pred kamerami.


http://www.autoblog.com/2005/11/17/merc...

poweroff ::

Okapi je izjavil:

Prve napake (eksplozija plina) najverjetneje sploh ni bilo, ampak gre za mit

Je bila, je bila.
sudo poweroff

Šimpanz ::

Enkrat sem gledal kako so gradili Airbusa A380 in so hoteli priključiti kamero na vrhu repnega krmila. Ampak glej ga zlomka kabel je bil prekratek za 10 cm. Načrtovalci so se pač ušteli in zaradi nekaj centov kabla je vse zastalo za nekaj ur.

gulfstream ::

V Catii so lahko velike težave že med posameznimi releasi iste verzije - sploh v kakšnih specialnih modulih kot je ta za načrtovanje napeljave. Sicer zelo močno in dobro orodje, ampak kompatibilnost pa jim ne štima najbolj.

Vsekakor pa bi zaradi dejstva, da se niso prej zmenili okoli tega s čem bodo modelirali nekoga morali obesiti za cojones:)

Zgodovina sprememb…

Highlag ::

Isto blamažo je imel tudi Benz in to 2x >:D Tak da ni samo Volvo tule na tapeti.
Never trust a computer you can't throw out a window

Isotropic ::

MrStein je izjavil:

Nek načrt/dokument/podatke ni mogoče prenesti iz CATIA 4 v 5 oziroma nazaj?
To ima še Word boljši kompatibilnost :))

CATIA v4	1993
CATIA v5	1998


ni mi pa jasno, kaj so tisti nemci uporabljali TAKO star program za tako kompleksen produkt.. ponavadi je v avto branzi tko ,da ti oni forsirajo, da uporabljas isti cad kot oni... ravno zaradi tega.

Pyr0Beast ::

Napredek je ja dobra stvar ne.
Some nanoparticles are more equal than others

Good work: Any notion of sanity and critical thought is off-topic in this place

gulfstream ::

ni mi pa jasno, kaj so tisti nemci uporabljali TAKO star program za tako kompleksen produkt.. ponavadi je v avto branzi tko ,da ti oni forsirajo, da uporabljas isti cad kot oni... ravno zaradi tega.


True, true. Verjetno se niso mogli zmenit kdo je komu dobavitelj:))

bajker ::

Relanium je izjavil:

MrStein je izjavil:

Nek načrt/dokument/podatke ni mogoče prenesti iz CATIA 4 v 5 oziroma nazaj?
To ima še Word boljši kompatibilnost :))

To se še v dosti firmah pogosto dogaja (oz. se je dogajalo)


Prenos drevesa gradnikov iz novejše v starejšo verzijo CAD programa ne podpira noben CAD program. Gre namreč za bistveno bolj komplicirano zadevo kot prekladanje teksta in tagov med verzijami Worda. Geometrija v sodobnih CAD programih ni v obliki same geometrije (površine, krivulje, itd), pač pa v obliki zaporedja matematičnih gradnikov (Featurjev), katerih zaporedna izvedba da končno obliko CAD modela. Ker Catia 4 in 5 nimata enakih Featurjev, prenos med njima nazaj ni mogoč. Catia 5 se od 4 razlikuje celo toliko bolj, da ni mogoč niti prenos naprej (4->5), kar sicer običajno je mogoče.
Ker nove verzije CAD programov običajno uvedejo nove gradnike (Featurje), ki jih stara ne pozna, le-ta ne more generirati končne oblike iz zaporedja gradnikov. Le en nepoznan gradnik je dovolj, da se končne oblike ne more generirati.
Je pa vedno mogoč prenos same geometrije (površine, krivulje), a tak model je potem težko spreminjati in popravljati.

Looooooka ::

To ni noben izgovor.Gre za cisto obicejen nateg uporabnikov.Pa glede na cene CAD programov...velik nateg.

Isotropic ::

je problem, ker ce se ti featuri ne rebuildajo kot bi se morali, si v riti. pa novejse verzije imajo kaksen nov trik/ pristop do featura, ki je delal probleme v stari.
je pa hec, da oni za kable sploh ne raibjo tako podrobne geometrije imo. kaksen sat, iges ipd. bi moral ze zadoscati imo...
tko da ne vem, kaj jim je tam failalo res.

gulfstream ::

Pa glede na cene CAD programov...velik nateg.


Cene CAD programov so zelo lep primer pomanjkanja konkurence. Saj je dosti modelerjev, ampak ko se malo pozanimaš kdo stoji zadaj... :)

bajker ::

Looooooka je izjavil:

To ni noben izgovor.Gre za cisto obicejen nateg uporabnikov.Pa glede na cene CAD programov...velik nateg.


Ne, ne štekaš, ne gre za izgovor pač za za matematiko. Evo primer, v novem programu narediš komplicirano zaokrožitev (round) na robu z novim algoritmom, ki ga stara verzija programa ne pozna. Potem bi recimo izvozil to v staro verzijo in le-ta s starim algoritmom ne bi uspel narediti enake zaokrožitve, ker je pač geometrija prekomplicirana za stari algoritem in gradnik ne bi uspel oz. bi padel. Zaradi tega padejo tudi vsi gradniki, ki so za njim in model je neuporaben. Podobno velja tudi za druge gradnike. Algoritmi se pač ves čas izpopolnjujejo. Iz stare v novo verzijo gre običajno brez težav, nazaj pa ne.

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: bajker ()

amigo_no1 ::

Isotropic je izjavil:

je problem, ker ce se ti featuri ne rebuildajo kot bi se morali, si v riti. pa novejse verzije imajo kaksen nov trik/ pristop do featura, ki je delal probleme v stari.
je pa hec, da oni za kable sploh ne raibjo tako podrobne geometrije imo. kaksen sat, iges ipd. bi moral ze zadoscati imo...
tko da ne vem, kaj jim je tam failalo res.

A380 so delali kompletno samo v Catii (dmu aka digital mockup), tako da če nekaj partov izvoziš v igs format (iz Cat v4) in odpreš v Cat v5 (in obratno) bo načeloma odprlo, vendar odpade vsa zgodovina parta (in še kaj).

Problem v tem, ker vodilni niso sprevideli da bo zaradi 2 različnih verzij veliko težav (ena v UK, druga v DE), ki jih drugače ne bi bilo.

MrStein ::

Mavrik je izjavil:

MrStein: Tako kot si ti napisal kodo ne bi bilo nobenih compiler errorjev ;)

Pa so. :)


Mavrik je izjavil:

grem še jaz a in d sta float, če bi definiral metric_float in znjim operiral bi še nekako , šlo tole kar si pa ti podal pa ni nič


Točno to, rešitev za take napake bi bila uporaba lastnih tipov z enotami, samo to v C++ nikakor ni praktično (deluje dokler maš preproste enote, ko pa se ti začnejo sestavljati pa postane problem)

Kako "bi bila"? Kar sem napisal, deluje. Dočrkovno celo.

Glede komplikacij s sestavljenimi enotami: Za 300 mega USD ti napišem vse sam. Pa zraven se dejansko C++ naučim.
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: MrStein ()

noraguta ::

ne ne ne c++ se ne naučiš. ampak nardiš drug jezik , bolj strikten bolj prilagodljiv svojim potrebam , in prav lepo si začel z definicijo lengtha.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

MrStein ::

ne ne ne, zakaj bi eno leto izumljal nov jezik, če lahko v eni uri rešim problem v obstoječem jeziku?
imam 300 mega USD, ne pa 300 giga USD ;)

(sicer nič narobe z novimi jeziki, le za omenjeni projekt ni smiseln)
Motiti se je človeško.
Motiti se pogosto je neumno.
Vztrajati pri zmoti je... oh, pozdravljen!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo

Vesoljska tekma (strani: 1 2 3 )

Oddelek: Znanost in tehnologija
13527280 (22949) Mavrik
»

Cygnus drugo komercialno oskrbovalno plovilo za ISS

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
3811442 (9519) Poldi112
»

Potem bo pa Rus pipo zaprl... (strani: 1 2 3 4 5 6 )

Oddelek: Problemi človeštva
26426072 (19969) Brane2

Več podobnih tem