Forum » Kaj kupiti » Vračilo blaga v enaa
Vračilo blaga v enaa
Dromar ::
Heh, ok, hvala. Sej pač pravo sem imel zgolj en semester do zdaj, tak da še nek strokovnjak nisem. Pravim samo o izkušnjah, ki jih mam jes in moj foter.
fosil ::
Včeraj ko sem nekaj naročal sem opazil da po ta novem, no vsaj od kar sem jaz nazadnje tam nabavljal preko spleta zdaj piše nakup v trgovini - Ljubljana, včasih je pisalo drugače, očitno se zavedajo težav in se prilagajajo!
]
Sej to majo že nekaj časa in o tem je debata.
Koker jaz razumem tist odgovor zgoraj, tale njihov trik z nakupom v trgovine ne drži vode.
Torej gre še vedno za nakup sklenjen na daljavo, ne glede na to kako oni to poimenujejo.
Tako je!
Kekec ::
Ja to bo pa kakšen pravnik povedal kdaj je nakup sklenjen, ko si ti oddal naročilo na spletu, ali ko si dejansko plačal?
lekses ::
"Kupoprodajna pogodba je sklenjena, ko se stranki dogovorita o njenih bistvenih sestavinah. Če vzamemo npr. nakup prenosnega računalnika, sta bistveni sestavni pogodbe dogovor o predmetu pogodbe (točno določen prenosnik) in njegovi ceni."
"Pogodba, sklenjena na daljavo, je pogodba, pri sklenitvi katere ni potrebna istočasna fizična prisotnost strank."
Toliko, da razčistimo osnovne pojme. Pogodba bo torej sklenjena, ko bo spletna trgovina potrdila tvoj nakup (ko dobiš povratni e-mail, kjer piše, da spletna trgovina potrjuje tvoj nakup). Morebitni način prevzema, čas plačila in ostale nebistvene sestavine pogodbe nimajo na sklenitev pogodbe nikakršnega vpliva. Pogodba je sklenjena in pravno učinkuje od trenutka, ko je bil dosežen dogovor o predmetu pogodbe in ceni. Ker je šlo v primeru spletne trgovine za sklenitev pogodbe, kjer ni bila potrebna istočasna fizična prisotnost strank, se ta pogodba kvalificira kot pogodba, sklenjena na daljavo (v smislu 43. člena Zakona o varstvu potrošnikov).
Pravice, kot je npr. cooling-off period (pravica vračila blaga), lahko torej uveljavljamo ne glede na to, ali smo prejeli blago po pošti, ali pa smo ga osebno prevzeli na prevzemnem mestu spletne trgovine.
V zgoraj omenjenem primeru gre torej za kršitev zakona s strani Enaa. Pri tem nima nikakršnega učinka njihovo določilo na spletni strani, da šteje osebni prevzem blaga kot nakup v fizični trgovini. Pomemben je način sklenitve pogodbe, ki pa je v primeru spletnega nakupa vedno tak, da ni potrebna istočasna fizična prisotnost strank, in se zato kvalificira kot pogodba, sklenjena na daljavo (v smislu 43. člena ZVPot).
"Pogodba, sklenjena na daljavo, je pogodba, pri sklenitvi katere ni potrebna istočasna fizična prisotnost strank."
Toliko, da razčistimo osnovne pojme. Pogodba bo torej sklenjena, ko bo spletna trgovina potrdila tvoj nakup (ko dobiš povratni e-mail, kjer piše, da spletna trgovina potrjuje tvoj nakup). Morebitni način prevzema, čas plačila in ostale nebistvene sestavine pogodbe nimajo na sklenitev pogodbe nikakršnega vpliva. Pogodba je sklenjena in pravno učinkuje od trenutka, ko je bil dosežen dogovor o predmetu pogodbe in ceni. Ker je šlo v primeru spletne trgovine za sklenitev pogodbe, kjer ni bila potrebna istočasna fizična prisotnost strank, se ta pogodba kvalificira kot pogodba, sklenjena na daljavo (v smislu 43. člena Zakona o varstvu potrošnikov).
Pravice, kot je npr. cooling-off period (pravica vračila blaga), lahko torej uveljavljamo ne glede na to, ali smo prejeli blago po pošti, ali pa smo ga osebno prevzeli na prevzemnem mestu spletne trgovine.
V zgoraj omenjenem primeru gre torej za kršitev zakona s strani Enaa. Pri tem nima nikakršnega učinka njihovo določilo na spletni strani, da šteje osebni prevzem blaga kot nakup v fizični trgovini. Pomemben je način sklenitve pogodbe, ki pa je v primeru spletnega nakupa vedno tak, da ni potrebna istočasna fizična prisotnost strank, in se zato kvalificira kot pogodba, sklenjena na daljavo (v smislu 43. člena ZVPot).
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lekses ()
kalko ::
Če si lahko sposodim temo: Ali se šteje, da je pogodba sklenjena na daljavo tudi, če pošljem mail trgovcu, ki nima spletne trgovine? Gre za trgovino, ki prodaja precej specifične izdelke, ki jih naroča iz tujine le na podlagi naročil strank. Vsa komunikacija z njimi je potekala preko mailov, plačal sem po predračunu na njihov TRR. Ko sem dobil izdelek, pa sem ugotovil, da mi ne odgovarja. Trgovec o vračilu noče nič slišati, rekoč, da ni možno vrniti izdelkov, ki jih je on naročil od dobavitelja iz tujine za točno določeno stranko in da komunikacija preko mailov ne šteje za "pogodbo sklenjeno na daljavo". Sicer ne gre za velik denar, ampak vseeno. @Ziga Dolhar?
lekses ::
Če si lahko sposodim temo: Ali se šteje, da je pogodba sklenjena na daljavo tudi, če pošljem mail trgovcu, ki nima spletne trgovine? Gre za trgovino, ki prodaja precej specifične izdelke, ki jih naroča iz tujine le na podlagi naročil strank. Vsa komunikacija z njimi je potekala preko mailov, plačal sem po predračunu na njihov TRR. Ko sem dobil izdelek, pa sem ugotovil, da mi ne odgovarja. Trgovec o vračilu noče nič slišati, rekoč, da ni možno vrniti izdelkov, ki jih je on naročil od dobavitelja iz tujine za točno določeno stranko in da komunikacija preko mailov ne šteje za "pogodbo sklenjeno na daljavo". Sicer ne gre za velik denar, ampak vseeno. @Ziga Dolhar?
1. odstavek 43. člena ZVPot:
"Za pogodbe, sklenjene na daljavo, se po tem zakonu štejejo pogodbe o dobavi blaga ali opravljanju storitev, vključno s finančnimi storitvami, ki so sklenjene med podjetjem in potrošnikom na podlagi organiziranega programa za ponujanje blaga ali storitev na daljavo, ki ga vodi podjetje in ki za namen sklenitve uporablja izključno enega ali več sredstev za komunikacijo na daljavo, vse do takrat in vključno s trenutkom, ko je pogodba sklenjena."
Žal se 43. člen (ki ureja pravico do vračila blaga) nanaša samo na organiziran program za ponujanje blaga (torej spletne trgovine). Če podjetje take trgovine nima (kot v tvojem primeru), potem pravice do vračila blaga ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: lekses ()
DrSergioDJ ::
Je kdo pred kratkim kaj vračal v enaa?
Prek spleta sem naročil bluetooth miško, ki ob povezavi z laptopom po parih trenutkih zamrzne (tako bt miška, kot trackpad), pomaga le restart. Enako se mi zgodi na desktopu. Zadevo sem naročil online, plačal in prevzel pa osebno. V pogojih jim piše:
Pri nakupu v naši ali drugi pooblaščeni trgovini po oddaji prednaročila preko spleta ne gre za sklenitev pogodbe na daljavo.
Tudi v emailih piše, da se gre za nakup v trgovini v Ljubljani.
Prek spleta sem naročil bluetooth miško, ki ob povezavi z laptopom po parih trenutkih zamrzne (tako bt miška, kot trackpad), pomaga le restart. Enako se mi zgodi na desktopu. Zadevo sem naročil online, plačal in prevzel pa osebno. V pogojih jim piše:
Pri nakupu v naši ali drugi pooblaščeni trgovini po oddaji prednaročila preko spleta ne gre za sklenitev pogodbe na daljavo.
Tudi v emailih piše, da se gre za nakup v trgovini v Ljubljani.
...
St235 ::
Če si preko spleta samo oddal prednaročilo in si potem plačal in prevzel v trgovini v čem je to drugače kot, če pokličeš v BB in prosiš, če ti dajo nek artikel na stran, da ga boš popoldan kupil?
Pravtako to kar ti opisuješ sodi med stvarne napake ali garancijska popravila.
Pravtako to kar ti opisuješ sodi med stvarne napake ali garancijska popravila.
Arctander ::
IMO enaA tukaj izigrava zakon, ko pri internetnih naročilih z osebnim prevzemom to obravnava kot navaden nakup v trgovini in ne nakup na daljavo. Saj je verjetno vsakemu, ki ima več kot dve sivi celici in ni enaA fanboy jasno, za kaj gre.
St235 ::
Ne gre za prevzem blaga. Gre za to, da izdelek fizično prevzameš IN plačaš v trgovini. Vse kar narediš preko spleta je, da izdelek rezerviraš. Če ta rezervacija ni zavezujoča potem ni možno govorit o sklenitvi pogodbe.
Še enkrat v čem je razlika med tem, da izdelek rezerviram online pri Enaa in tem, da pokličem v BB in jih prosim, da mi rezervirajo izdelek?
Še 1001 v tej in podobnih temah pravica do vračila blaga kupjenega na daljavo ni v tem, a lahko izdelke preizkušaš ampak v tem, da se izenači pravice kupcev v trgovini z kupci na daljavo in omeji efekt impulzivnih nakupov.
Še enkrat v čem je razlika med tem, da izdelek rezerviram online pri Enaa in tem, da pokličem v BB in jih prosim, da mi rezervirajo izdelek?
Še 1001 v tej in podobnih temah pravica do vračila blaga kupjenega na daljavo ni v tem, a lahko izdelke preizkušaš ampak v tem, da se izenači pravice kupcev v trgovini z kupci na daljavo in omeji efekt impulzivnih nakupov.
thramos ::
Zato se postopek naročila tako zelo razlikuje med pošiljanjem po pošti in osebnem prevzemu, a ne? Enaa pri postopku stranke do zaključka prav nikjer ne opozori, da gre kao le za rezervacijo.
V čem je razlika med tem, da naročilo in pogodbo skleneš preko spleta, le prevzem in plačilo pa opraviš osebno?
Pravniški doublethink.
V čem je razlika med tem, da naročilo in pogodbo skleneš preko spleta, le prevzem in plačilo pa opraviš osebno?
Pravniški doublethink.
scipascapa ::
DrSergioDJ: zakaj moraš jokat? Je tako težko uveljaviti stvarno napako? Si probal to isto miško na drugem sistemu?
St235 ::
Zato se postopek naročila tako zelo razlikuje med pošiljanjem po pošti in osebnem prevzemu, a ne? Enaa pri postopku stranke do zaključka prav nikjer ne opozori, da gre kao le za rezervacijo.
V čem je razlika med tem, da naročilo in pogodbo skleneš preko spleta, le prevzem in plačilo pa opraviš osebno?
Pravniški doublethink.
To da tvoja omejena funkcionalna pismenost ne vidi razlike med rezervacijo izdelka in nakupom izdelka pa res nima ničesar s pravom.
Razlika je predvsem v tem kdaj nakup postane za stranka zavezujoč. Namreč kar vas večina 13 letnikov ne razume je, da je sklenitev pogodbe tisti trenutek, ko je posel sklenjen. To ni takrat ko je izdelek plačan, niti takrat, ko je izdelek prevzet. Nakup postane zavezujoč v trenutku, ko je sklenjena pogodba. Tako, da če na daljavo sklenem pogodbo potem je prevzem in plačilo zgolj formalnost in je po vseh standardih to nakup na daljavo. Če pa na daljavo zgolj najavim svojo namero o nakupu, pa pri tem ni prišlo do sklenitve pogodbe niti ne obstaja zaveza, da izdelek moram plačat in prevzet. V tem primeru pa do sklenitve pogodbe pride dejansko v trgovini. Če pa pogodbo sklenem v trgovini pa nekako ne morem pričakovat, da se bo to štelo za nakup na daljavo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
Arctander ::
Pravno gledano imaš verjetno prav, ampak ne slepimo se, za kaj de facto gre: enaA je ugotovila, kako na pravno dopusten način omejiti pravico do vračila blaga. Ne pozabimo, da je enaA spletna trgovina in se kot takšna tudi oglašuje. Primerjava z BigBangom, ki ima svoje fizične štacune z razstavljenim blagom, zalogami in prodajalci (fantu na enaA izdajnem mestu bi težko rekli prodajalec), kvečjemu še bolj izpostavi razliko med "brick and mortar" fizično trgovino in enaA prevzemnim mestom.
thramos ::
Ej, če ne znaš brat, rajši ne pisat.
Nikjer nisem napisal, da paragrafarsko ni možno speljati zadeve tako, kot jo spelje Enaa. Ker način plačila in prevzema v ničemer ne vplivata na sam kraj sklenitve pogodbe, je v pravniških glavah vse tipi-topi. Na oba načina - tako kot to počnejo uporabnikom prijazne trgovine, kot enaa.
Da pa se postopek "naročila" in "rezervacije" ne razlikujeta do potrditve NAROČILA in je razlika "skrita" v splošnih pogojih, pa je vsaj zavajanje s strani uporabnikom neprijaznih trgovin. Razen za nekatere pravnike.
Nikjer nisem napisal, da paragrafarsko ni možno speljati zadeve tako, kot jo spelje Enaa. Ker način plačila in prevzema v ničemer ne vplivata na sam kraj sklenitve pogodbe, je v pravniških glavah vse tipi-topi. Na oba načina - tako kot to počnejo uporabnikom prijazne trgovine, kot enaa.
Da pa se postopek "naročila" in "rezervacije" ne razlikujeta do potrditve NAROČILA in je razlika "skrita" v splošnih pogojih, pa je vsaj zavajanje s strani uporabnikom neprijaznih trgovin. Razen za nekatere pravnike.
St235 ::
Ja, če si 13 letni mamin sinček (govorim o duševnem stanju in ne dejasnki starosti) potem je plačilo računa enako sklenitivi pogodbe. Ko prerasteš to fazo pa boš videl, da je to mišlenje omejeno na nakupovanje hrušk in banan v lokalnem supermarketu. Da se ne bova razumela narobe: Nakup izdelka v trgovini in plačilo na blagajni je ena od odblik sklenitve zavezujoče pogodbe. Nikakor pa ni edina, še manj pa je način prevzema ali plačila ključen faktor o tem kdaj je pogodba zavezujoča. Sta zgolj dva od elementov pogodbe. Oziroma drugače pogodba ni nič manj ali bolj zavezujoča, če se dogovorim, da izdelek prevzamem čez tri dni in plačam takoj, ali če izdekel prevzamem čez en mesec in plačam čez pol leta.
Nihče ne govori o tem, da ne gre za zaničevanja vredno ravnanje Enaa. Po mojem menju so ena najbolj oderuških in nesposobnih trgovin v sloveniji v kateri že 10 let s principa ne kupim ničesar. Smo imeli te debate tudi na tem forumu.
Samo to ne spremeni dejstva, da imajo pravno gledano prav in da je kupec tisti, ki je funkcionalno nepismen če ne loči med tem, da sklene zavezujočo pogodbo in tem da rezervira izdelek. Enaa so pač šalabajzerji, ki uspešni živijo na račun polpismenih ljudi.
Ej, če ne znaš brat, rajši ne pisat.
Nikjer nisem napisal, da paragrafarsko ni možno speljati zadeve tako, kot jo spelje Enaa. Ker način plačila in prevzema v ničemer ne vplivata na sam kraj sklenitve pogodbe, je v pravniških glavah vse tipi-topi. Na oba načina - tako kot to počnejo uporabnikom prijazne trgovine, kot enaa.
Da pa se postopek "naročila" in "rezervacije" ne razlikujeta do potrditve NAROČILA in je razlika "skrita" v splošnih pogojih, pa je vsaj zavajanje s strani uporabnikom neprijaznih trgovin. Razen za nekatere pravnike.
Nihče ne govori o tem, da ne gre za zaničevanja vredno ravnanje Enaa. Po mojem menju so ena najbolj oderuških in nesposobnih trgovin v sloveniji v kateri že 10 let s principa ne kupim ničesar. Smo imeli te debate tudi na tem forumu.
Samo to ne spremeni dejstva, da imajo pravno gledano prav in da je kupec tisti, ki je funkcionalno nepismen če ne loči med tem, da sklene zavezujočo pogodbo in tem da rezervira izdelek. Enaa so pač šalabajzerji, ki uspešni živijo na račun polpismenih ljudi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
delavec44 ::
Kaj se pa zgodi če plačam po predračunu in prevzamem osebno? Je to nakup na daljavo?
Drugače pa bi se strinjal s politiko enaa, če bi mi pri prevzemu pred plačilom omogočili preizkus opreme in dali možnost odstopa od naročila (pogodbe takrat še ni pravite).
Drugače pa bi se strinjal s politiko enaa, če bi mi pri prevzemu pred plačilom omogočili preizkus opreme in dali možnost odstopa od naročila (pogodbe takrat še ni pravite).
St235 ::
Drugače pa bi se strinjal s politiko enaa, če bi mi pri prevzemu pred plačilom omogočili preizkus opreme in dali možnost odstopa od naročila (pogodbe takrat še ni pravite).
Katera fizična trgovina ti omogoča, da prosto preizkušaš takšne izdelke? Oziroma drugače rečeno, ali obstaja zakonska zavezam da ti mora fizična trgovina omogočit preizkus IT opreme? Bistveno pri tem je, če ukorakaš v BB in želiš kupit nek izdelek. Ali ga lahko odpreš in po milji volji preizkušaš?
Kaj se pa zgodi če plačam po predračunu in prevzamem osebno? Je to nakup na daljavo?
IMO da, ker si pogodbo o nakupu sklenil na daljavo. Samo plačilo in prevzem je stvar dogovora.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: St235 ()
delavec44 ::
Katera fizična trgovina ti omogoča, da prosto preizkušaš takšne izdelke? Oziroma drugače rečeno, ali obstaja zakonska zavezam da ti mora fizična trgovina omogočit preizkus IT opreme? Bistveno pri tem je, če ukorakaš v BB in želiš kupit nek izdelek. Ali ga lahko odpreš in po milji volji preizkušaš?
Bi rekel, da so temu namenjeni razstavni eksponati.
windigo ::
Torej lahko naročiš recimo pri enaa tole, pa še kaj drugega podobnega, kakšen nekoč super duper a danes zastarel strežnik, ki ga imajo iz bogvekakšnega razloga še v ponudbi, se odločiš za plačilo ob prevzemu v trgovini (previdno bereš, ali si sklenil pogodbo oziroma, da je nisi) in se jim potem čez nekaj dni, ko potrdijo, da je dobavljivo, prijazno zahvališ, da rezervacije blaga ne potrebuješ več in jim pustiš, da se sami menijo z distributerjem, kdo bo nosil stroške zaloge. Ne spodbujam česa takega, niti ne mislim, da je zares mogoče tudi za naročila večjih vrednosti, le pravim, da ima vsaka palica dva konca.
Mare2 ::
ali si sklenil pogodbo oziroma, da je nisi) in se jim potem čez nekaj dni, ko potrdijo, da je dobavljivo, prijazno zahvališ, da rezervacije blaga ne potrebuješ več in jim pustiš, da se sami menijo z distributerjem, kdo bo nosil stroške zaloge.
Zanimivo razmišljanje. :)
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
war-dog ::
Kupil prenosnik na s.p. (fizična oseba).
Vrnil prenosnik osebno v roku 7 dni od prejema po pošti.
Uveljavil sem pravico do vračila blaga v roku 14 dni - brez obrazložitve zakaj.
Dobil v odgovor:
Naročeni in dobavljeni prenosnik ste vrnili v našo trgovino z navedbo da ga vračate na osnovi pravice do vračila v roku 14 dni zanj pa želite vračilo kupnine.
Pravica do vračila izdelka v roku 14 dni po nakupu brez obrazložitve je namenjena le potrošnikom in je kot pravna oseba nimate. Več o tem na http://www.enaa.com/CMSLayout1.asp?CMSI..., poglavje Odstop od pogodbe.
Skladno z našo obljubo se ne želimo omejiti zgolj na zakonsko določene obveznosti. Zato smo preverili tudi druge možnosti za vračilo izdelka. Prenosnik smo pregledali in ugotovili da ga glede na okoliščine (originalna embalaža odprta, izdelek rabljen) ne moremo obravnavati kot novega ter posredovati naprej v prodajo oziroma vrniti dobavitelju.
Skladno z navedenim vašemu zahtevku ne moremo ugoditi.
Prenosnik me čaka za prevzem v njihovi poslovalnici...
Vrnil prenosnik osebno v roku 7 dni od prejema po pošti.
Uveljavil sem pravico do vračila blaga v roku 14 dni - brez obrazložitve zakaj.
Dobil v odgovor:
Naročeni in dobavljeni prenosnik ste vrnili v našo trgovino z navedbo da ga vračate na osnovi pravice do vračila v roku 14 dni zanj pa želite vračilo kupnine.
Pravica do vračila izdelka v roku 14 dni po nakupu brez obrazložitve je namenjena le potrošnikom in je kot pravna oseba nimate. Več o tem na http://www.enaa.com/CMSLayout1.asp?CMSI..., poglavje Odstop od pogodbe.
Skladno z našo obljubo se ne želimo omejiti zgolj na zakonsko določene obveznosti. Zato smo preverili tudi druge možnosti za vračilo izdelka. Prenosnik smo pregledali in ugotovili da ga glede na okoliščine (originalna embalaža odprta, izdelek rabljen) ne moremo obravnavati kot novega ter posredovati naprej v prodajo oziroma vrniti dobavitelju.
Skladno z navedenim vašemu zahtevku ne moremo ugoditi.
Prenosnik me čaka za prevzem v njihovi poslovalnici...
Object reference not set to an instance of an object.
shadeX ::
O nakupu na daljavo in odprtih embalažah je bilo že dost povedano na tem forumu. Izdelka pač ne moreš preizkusit, drugače kot ga odpreš. Seveda potem drži da takega izdelka ne morejo prodajati kot novega (kot so ti napisali), tudi sam takega prenosnika ne bi sprejel kot novi kupec, ampak tukaj je rizik na trgovini - pač se je odločila za tak način poslovanja.
Tako mimovrste kot enaa imata kategorijo z odprtimi embalažami (kjer je to izrecno dopisano, izdelek je nato cenejši), kjer so seveda tudi prenosniki.
Ugibam, da si dobil nekoga zajebanega. To pa naj bo v poduk vsem, ki kupujejo pri enaa (tudi sam sem imel probleme z vračanjem tja, zato ne kupujem več od tam). Pri mimovrste teh problemov nisem še imel.
Vprašaj, v čem se odprta embalaža pri tvojem prenosniku razlikuje od drugih, ki so na njihovi spletni strani, ki sem jo linkal. Pa vprašaj jih od kdaj se S.P šteje kot pravna oseba.
Tako mimovrste kot enaa imata kategorijo z odprtimi embalažami (kjer je to izrecno dopisano, izdelek je nato cenejši), kjer so seveda tudi prenosniki.
Ugibam, da si dobil nekoga zajebanega. To pa naj bo v poduk vsem, ki kupujejo pri enaa (tudi sam sem imel probleme z vračanjem tja, zato ne kupujem več od tam). Pri mimovrste teh problemov nisem še imel.
Vprašaj, v čem se odprta embalaža pri tvojem prenosniku razlikuje od drugih, ki so na njihovi spletni strani, ki sem jo linkal. Pa vprašaj jih od kdaj se S.P šteje kot pravna oseba.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: shadeX ()
aguc ::
S.p. ni potrošnik temveč fizična oseba, ki opravlja dejavnost in Zakon o varstvu potrošnikov zanj ne velja. Tako da pravice do vračila blaga nimaš in je odvisna le od dobre volje prodajalca.
Mare2 ::
S.p. ni potrošnik temveč fizična oseba, ki opravlja dejavnost in Zakon o varstvu potrošnikov zanj ne velja. Tako da pravice do vračila blaga nimaš in je odvisna le od dobre volje prodajalca.
Tako je, ja.
http://bit.ly/Navodilo123 Podpora za N26 Mastercard za Slovenijo
magha ::
Kupil prenosnik na s.p. (fizična oseba).
Ali si ga kupil kot s.p. ali pa kot fizična oseba.
Oboje hkrati ne gre (pa štacuna ta ali pa una...)
Ali si ga kupil kot s.p. ali pa kot fizična oseba.
Oboje hkrati ne gre (pa štacuna ta ali pa una...)
war-dog ::
Dobro, bo pa pač nekdo dobil novi prenosnik preko Bolhe, ali pa tukaj med malimi oglasi...
Object reference not set to an instance of an object.
Grey ::
Ali navaden človek ali samostojni podjetnik, oboje se zakonsko tretira kot fizična oseba.
Če ti ni všeč, razumem vračilo. Če gre za zlorabo, da si ga rabil za en teden za neko stvar...in ga potem vrnil. No tu bi se zataknilo tudi meni, če bi bil enaA in bi iskal načine, kako ti ne vrnit kupnine.
Če ti ni všeč, razumem vračilo. Če gre za zlorabo, da si ga rabil za en teden za neko stvar...in ga potem vrnil. No tu bi se zataknilo tudi meni, če bi bil enaA in bi iskal načine, kako ti ne vrnit kupnine.
Ziga Dolhar ::
Ali navaden človek ali samostojni podjetnik, oboje se zakonsko tretira kot fizična oseba.
Če ti ni všeč, razumem vračilo. Če gre za zlorabo, da si ga rabil za en teden za neko stvar...in ga potem vrnil. No tu bi se zataknilo tudi meni, če bi bil enaA in bi iskal načine, kako ti ne vrnit kupnine.
Vendar zakon pravice do odstopa ne daje "fizični osebi", ampak potrošniku. Položaj s.p.-ja pa tu ni enoznačen.
https://dolhar.si/
St235 ::
Ali navaden človek ali samostojni podjetnik, oboje se zakonsko tretira kot fizična oseba.
Če ti ni všeč, razumem vračilo. Če gre za zlorabo, da si ga rabil za en teden za neko stvar...in ga potem vrnil. No tu bi se zataknilo tudi meni, če bi bil enaA in bi iskal načine, kako ti ne vrnit kupnine.
Kaj to imaš tekmovanje kako v vsaki temi povedat neumnost?
Poskusi prebrat 1. člen zakona o varstvu potrošnikov.
BCSman ::
V Enaa redno kupujem že 10+ let, so najcenejša trgovina, skoraj vsaka stvar je cenejša kot na mimovrste.
Nikoli nikakršnih problemov. Zadnja dva nakupa sem celo zaporedno uveljavljal reklamacijo zaradi nedelujočih luči za kolo in nenormalnega delovanja trdega diska.
Teh ameriških for, čeprav so napisane v zakonu, kot je vračilo rabljenega izdelka, čeprav ni z njim nič narobe, pa mi niti pod razno ne pride na misel. In to da celo vrneš rabljen izdelek brez navesti razloga? WTF?
Nikoli nikakršnih problemov. Zadnja dva nakupa sem celo zaporedno uveljavljal reklamacijo zaradi nedelujočih luči za kolo in nenormalnega delovanja trdega diska.
Teh ameriških for, čeprav so napisane v zakonu, kot je vračilo rabljenega izdelka, čeprav ni z njim nič narobe, pa mi niti pod razno ne pride na misel. In to da celo vrneš rabljen izdelek brez navesti razloga? WTF?
shadeX ::
???
Žal je zakon tak, jaz pa nisem superman da bi videl če mi prenosnik odgovarja samo skozi embalažo. Trgovina, ki posluje preko spleta sprejema tudi to odgovornost, da bo prišlo do situacije, kjer se bo stranka odločila vrniti izdelek.
Zaenkrat izdelkov še nisem vračal, bi pa to zagotovo naredil če bi videl, da mi izdelek ne odgovarja. Kot že rečeno, je izdelkov z odprto embalažo pri obeh trgovinah malo morje.
Ja z razlogom. Kupil nekaj izdelkov in vedno dosedaj imel z njimi probleme. Naključje? Mogoče, ampak ne bom tvegal več nakupa pri njih. Ima mimovrste veliko boljšo uporabniško izkušnjo.
43.č člen
(1) Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, ima potrošnik pravico, da v štirinajstih dneh podjetju sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev.
Žal je zakon tak, jaz pa nisem superman da bi videl če mi prenosnik odgovarja samo skozi embalažo. Trgovina, ki posluje preko spleta sprejema tudi to odgovornost, da bo prišlo do situacije, kjer se bo stranka odločila vrniti izdelek.
Zaenkrat izdelkov še nisem vračal, bi pa to zagotovo naredil če bi videl, da mi izdelek ne odgovarja. Kot že rečeno, je izdelkov z odprto embalažo pri obeh trgovinah malo morje.
so najcenejša trgovina, skoraj vsaka stvar je cenejša kot na mimovrste.
Ja z razlogom. Kupil nekaj izdelkov in vedno dosedaj imel z njimi probleme. Naključje? Mogoče, ampak ne bom tvegal več nakupa pri njih. Ima mimovrste veliko boljšo uporabniško izkušnjo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: shadeX ()
LeQuack ::
Živjo,
Je kdo pred kratkim kaj kupoval pri enaa? Sam sem tam pred kratkim naročil brezžično mrežno kartico, ki pa ni dovolj "vlekla" in sem jo seveda želel vrniti, saj naj bi bilo to 14dni mogoče. Ker mi iz enaa izdelka niso poslali po pošti ampak sem ga prevzel pri njih, so mi tam rekli, da se to šteje kot nakup v trgovini in da ga ne morem vrniti... Na spletni strani ko naročaš zdaj temu res pravijo trgovina čeprav to ni, je le prevzemno mesto, eg. ne moreš pridt tja in nekaj kupit, moraš v vsakem primeru prej naročit...
Še kdo s podobno izkušnjo? Najbolj me seveda zanima če je komu uspelo doseči, da so mu kljub temu vrnili denar, ali pa vsaj zamenjali izdelek...
Hvala, lp.
PS: nočem odpirati nobega topica z isto temo, zato oživljam tegale.
Jaz sem imel leta nazaj isto izkušnjo, da sem osebno prevzel im potem imel težave z vrnitvijo (neuporabljenega izdela). Zato vse kar sem naročal kasneje sem prevzel po pošti.
Ali kdo ve ali imajo še vedno tako politiko, da če prevzameš osebno na njihovem naslovu da potem ne moreš več vrniti v 14 dneh?
Quack !
Magic1 ::
Verjetno so to sam malo poskušali vmes. Dvomim, da gre to zakonsko čez. Sej sploh trgovine nimajo, tam je le šalter(vsaj nazadnje ko sem bil tam).
Magic
Furbo ::
Zdaj se bo nekaj spremenila zakonodaja glede tega, jaz bi se najprej posvetil temu in preučil spremembe. Seveda bo to veljo le za izdelke kupljene po 26.1.2023
https://www.zps.si/nasveti-in-zakonodaj...
https://www.zps.si/nasveti-in-zakonodaj...
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
LeQuack ::
Zdaj se bo nekaj spremenila zakonodaja glede tega, jaz bi se najprej posvetil temu in preučil spremembe. Seveda bo to veljo le za izdelke kupljene po 26.1.2023
https://www.zps.si/nasveti-in-zakonodaj...
Tu mi nekaj ni jasno:
"Po novem bo potrošnik lahko od prodajalca najprej zahteval popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim (izbira bo, razen v določenih primerih, na strani potrošnika). Šele če prodajalec tega ne bo izpolnil, bo potrošnik lahko zahteval sorazmerno znižanje ali vračilo celotne kupnine (torej odstopil od pogodbe)."
Odstop od pogodbe jaz smatram za teh 14 dni za vračilo. Se pravi do sedaj si lahko vrnil v 14 dneh brez razloga, ampak recimo pri meni je večinoma bil razlog da recimo kak čevelj ni bil udoben, ruzak manjši kot na sliki, itd. Kako bo "popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim" rešilo tako težavo? Ker jo ne bo, ker bom še zmeraj dobil neudoben čevelj ali premajhen ruzak. Meni to deluje potem kot da se ukinja 14 dni za vračilo blaga dejansko.
Kar je spet en razlog več potem, da se bo nakupovalo v tujini. Če tuje trgovine ala Amazon dovolijo vračilo brez razloga, naše pa ne bodo več, potem bodo še v dodatno slabšem položaju. Jaz v tem novem zakonu vidim več slabosti za trgovine.
Quack !
mn ::
Zdaj se bo nekaj spremenila zakonodaja glede tega, jaz bi se najprej posvetil temu in preučil spremembe. Seveda bo to veljo le za izdelke kupljene po 26.1.2023
https://www.zps.si/nasveti-in-zakonodaj...
Tu mi nekaj ni jasno:
"Po novem bo potrošnik lahko od prodajalca najprej zahteval popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim (izbira bo, razen v določenih primerih, na strani potrošnika). Šele če prodajalec tega ne bo izpolnil, bo potrošnik lahko zahteval sorazmerno znižanje ali vračilo celotne kupnine (torej odstopil od pogodbe)."
Odstop od pogodbe jaz smatram za teh 14 dni za vračilo. Se pravi do sedaj si lahko vrnil v 14 dneh brez razloga, ampak recimo pri meni je večinoma bil razlog da recimo kak čevelj ni bil udoben, ruzak manjši kot na sliki, itd. Kako bo "popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim" rešilo tako težavo? Ker jo ne bo, ker bom še zmeraj dobil neudoben čevelj ali premajhen ruzak. Meni to deluje potem kot da se ukinja 14 dni za vračilo blaga dejansko.
Kar je spet en razlog več potem, da se bo nakupovalo v tujini. Če tuje trgovine ala Amazon dovolijo vračilo brez razloga, naše pa ne bodo več, potem bodo še v dodatno slabšem položaju. Jaz v tem novem zakonu vidim več slabosti za trgovine.
Kakor jaz razumem to nima veze z nakupovanjem na daljavo in rokom za vračilo izdelka ampak s stvarno napako.
Torej, trenutno če ima izdelek stvarno napako, lahko zahtevaš vračilo denarja, brez da daš prodajalcu možnost da izdelek popravi. Odsedaj, lahko kupec zahteva vračilo samo, če servis izdelka ne popravi v roku.
Poleg tega, če prav vidim, bo treba izdelke pošiljati na servis, ne bo več mogoče pri prodajalcu zahtevati izpolnitve garancije/stvarne napake.
In pa na koncu, trgovina vedno lahko nudi boljše pogoje kot jih zakon predvideva.
Furbo ::
Tako ja, ne bomo jim mogli več zabrisati zadeve nazaj, uveljavljati stvarno napako in pozabiti zadevo.
Pravice se nam krčijo.
Pravice se nam krčijo.
i5-13600K, Noctua NH-D15, STRIX Z790-F, 32GB DDR5, 2TB Samsung 990PRO,
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
Toughpower GF3 1000W, RTX3070, ALIENWARE AW3423DWF, Dell S2722QC
tomaz- ::
LeQuack:
ne mešat internetne prodaje s prodajo v fizični trgovini - za nakup na daljavo se 14 dnevni rok za odstop od pogodbe ne spreminja
Je pa kar nekaj peska v oči, kot naprimer to, da se skrajšuje rok za garancijsko popravilo na 30 dni .. Ja kako, če ti garant recimo 29 dan lahko preprosto sporoči, da se bo žal zavleklo še za 15 dni, ker kao "vstavi poljubno besedilo" - jako skrajšanje je tole, hehe
bolj me zanima tole:
Po novem bo potrošnik lahko od prodajalca najprej zahteval popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim (izbira bo, razen v določenih primerih, na strani potrošnika)
Kaj točno so ti določeni primeri !? Kdo jih določi !?
ne mešat internetne prodaje s prodajo v fizični trgovini - za nakup na daljavo se 14 dnevni rok za odstop od pogodbe ne spreminja
Je pa kar nekaj peska v oči, kot naprimer to, da se skrajšuje rok za garancijsko popravilo na 30 dni .. Ja kako, če ti garant recimo 29 dan lahko preprosto sporoči, da se bo žal zavleklo še za 15 dni, ker kao "vstavi poljubno besedilo" - jako skrajšanje je tole, hehe
bolj me zanima tole:
Po novem bo potrošnik lahko od prodajalca najprej zahteval popravilo ali zamenjavo blaga z novim in brezhibnim (izbira bo, razen v določenih primerih, na strani potrošnika)
Kaj točno so ti določeni primeri !? Kdo jih določi !?
Zgodovina sprememb…
- spremenil: tomaz- ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Vračilo blaga kupljenega preko interneta? (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Kaj kupiti | 59062 (7249) | Groot |
» | Vračilo preizkušenega artikla preko MimovrsteOddelek: Pomoč in nasveti | 11782 (6280) | c3p0 |
» | BigBang vračilo blaga 1.1 (strani: 1 2 3 4 5 6 7 8 )Oddelek: Pomoč in nasveti | 81427 (72077) | St235 |
» | Izkušnje s spletno trgovino pcplus? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 10745 (9759) | Schrei |
» | Vrniti blago v 8 dneh nakupa? Pravice kupca? (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 23386 (14768) | RejZoR |