Forum » Loža » Nov zakon za mlade voznike.
Nov zakon za mlade voznike.
M-XXXX ::
Jao M-XXXX... vidim, da nekaterih zadev ne znaš upoštevati. Pojdi nazaj (ali pa prvič, če še nisi bil) na tečaj varne vožnje in boš na lastnem plehu videl kako gre zgodba z razdaljami, hitrostmi in reakcijami.
Sem kar upošteval... Če sem se kje pa zmotil v računu mi pa le povej. Vendar pri 72m varnostne razdalje (kar nanese pri hitrosti 130km/h 2 sekunde) pri razliki v hitrosti 30km/h prevoziš v slabih 9sekundah. Če si za odreagiranje potreboval 1 sekundo, ti za bremzanje ostane slabih 8sekund. Za zmanjševanje hitrosti za 30km/h pa je 8 sekund toliko časa, da lahko vmes dejansko spiješ še eno pol litersko steklenico soka pa še pobremzaš po tem!
In zakaj ta primer in primer na tečaju ni niti približno podoben? Zato ker se v tem primeru oba telesa še naprej premikata, v primeru varne vožnje pa se gre vse skupaj okoli zaustavitve!
Zgodovina sprememb…
- spremenil: M-XXXX ()
BlueRunner ::
Prva stvarje to, da reakcijski čas tudi pod razno ne more biti sekunda. Sekunda je, če takoj pravilno opaziš kaj se dogaja, tukaj ti okoliščine to onemogočjo.
Druga stvar je, da potem, ko odreagiraš, vedno odreagiraš do točke, ko ti možgani registrirajo, da se razdalja več ne zmajšuje, ampak se povečuje. Torej si avtomatično zaviral močneje (bolj na polno), kot bi to tehnično bilo potrebno.
Tretja stvar je, da ne smeš ponoviti iste napake, kot jo je storil ta pred teboj, ker imaš lahko za seboj nekoga, ki varnostne razdalje nima. Hiter scan skozi vsa ogledala in mrtev kot na desni pobere nekaj časa.
Četrta stvar je, da zgodbe ni konec po 30m, ko se simulacija zaključi, ampak moraš potem še nekaj storiti. Na AC v takšnem položaju je najbolj varna stvar to, da se čim prej varno umakneš nazaj na vozni pas oziroma nekam, kjer bo težak oviral nekoga drugega. Za to pa tudi potrebuješ nekaj maneverskega prostora.
Vse v vsemu ti to pokuri dragocene sekunde, ki jih izgubljaš s tempom 5m/s potem, ko si prvih 20m praktično že zapravil.
Skratka: situacija na cesti je polna dodatnih okoliščin. Lahko sem nekaj storil prav, lahko sem nekaj storil narobe. Trudim pa se, da bi po najboljših močeh minimiziral tveganja zase in potem še za druge. Končen rezultat je še vedno pravilen. Varnostna razdalja je stvar uredila. Ni pa to spremenilo dejstva, da sem moral zaradi nevarnega obnašanja drugega udeleženca v prometu na AC tvegano zavirati. Kar zagotovo ni položaj, ki ga bi lahko spremenil ali pa položaj, ki ga bi lahko kakorkoli predvidel.
Vse ostalo je beside the point, ker sem samo dr. onyx-u dal pojasnilo zakaj mu ne verjamem, da ni še nikoli rabil naglo zavirati. Do takšne situacije pride mimogrede. Sam sem naglo zaviral. Če bi ti odreagiral bolj optimalno, pa pač bi. Sam mislim, da sem odreagiral primerno situaciji.
Druga stvar je, da potem, ko odreagiraš, vedno odreagiraš do točke, ko ti možgani registrirajo, da se razdalja več ne zmajšuje, ampak se povečuje. Torej si avtomatično zaviral močneje (bolj na polno), kot bi to tehnično bilo potrebno.
Tretja stvar je, da ne smeš ponoviti iste napake, kot jo je storil ta pred teboj, ker imaš lahko za seboj nekoga, ki varnostne razdalje nima. Hiter scan skozi vsa ogledala in mrtev kot na desni pobere nekaj časa.
Četrta stvar je, da zgodbe ni konec po 30m, ko se simulacija zaključi, ampak moraš potem še nekaj storiti. Na AC v takšnem položaju je najbolj varna stvar to, da se čim prej varno umakneš nazaj na vozni pas oziroma nekam, kjer bo težak oviral nekoga drugega. Za to pa tudi potrebuješ nekaj maneverskega prostora.
Vse v vsemu ti to pokuri dragocene sekunde, ki jih izgubljaš s tempom 5m/s potem, ko si prvih 20m praktično že zapravil.
Skratka: situacija na cesti je polna dodatnih okoliščin. Lahko sem nekaj storil prav, lahko sem nekaj storil narobe. Trudim pa se, da bi po najboljših močeh minimiziral tveganja zase in potem še za druge. Končen rezultat je še vedno pravilen. Varnostna razdalja je stvar uredila. Ni pa to spremenilo dejstva, da sem moral zaradi nevarnega obnašanja drugega udeleženca v prometu na AC tvegano zavirati. Kar zagotovo ni položaj, ki ga bi lahko spremenil ali pa položaj, ki ga bi lahko kakorkoli predvidel.
Vse ostalo je beside the point, ker sem samo dr. onyx-u dal pojasnilo zakaj mu ne verjamem, da ni še nikoli rabil naglo zavirati. Do takšne situacije pride mimogrede. Sam sem naglo zaviral. Če bi ti odreagiral bolj optimalno, pa pač bi. Sam mislim, da sem odreagiral primerno situaciji.
49106 ::
Zgleda si bil pijan ali pa zadet, če je bil tvoj reakcijski čas slabši od 1s. Mislim da je to tudi razlog naglega zaviranja pri ustrezni varnostni razdalji. Ali pa že po default nisi sposoben za voznika.
http://www.siol.net/avtomoto/nasveti/al...
http://www.siol.net/avtomoto/nasveti/al...
BlueRunner ::
No. Očitno sem bil pijan ali pa zadet, da sem na cca. 80m razdalje šele po več kot sekundi odreagiral na to, da model pred menoj na praznem pasu, na avtocesti ne zavira malenkostno, kot je pri nas vsesplošna navada, ampak na polno. Eno je videti stop lučke. Drugo je ugotoviti, da se dogaja nekaj abnormalnega in reakcijo spremeniti.
Ljudje božji. A vi ste pa sposobni vsako situacijo pravilno identificirati v 0,01s? Bi vas prav rad videl carje, ki vas na cesti ama čisto nič in nikoli ne more presenetiti in vse poštekate že v prvi 1s.
Samo za zapisnik: Že leta nisem spil pijače, ki bi imela več kot 0,0 alkohola. Drog ne jemljem. Nekateri ti dejstvi izdatno izkoriščajo, kadar pridejo v težave. Zaviranje je bilo močno, vendar ne tako močno, da se bi aktiviral ABS. Tega do sedaj razen na testu še nisem storil in cilj je, da bom avto čez leta odnucal in ga dal naprej, ne da bi vedel kako je to, če rabim pritisniti do aktivacije ABS.
Ljudje božji. A vi ste pa sposobni vsako situacijo pravilno identificirati v 0,01s? Bi vas prav rad videl carje, ki vas na cesti ama čisto nič in nikoli ne more presenetiti in vse poštekate že v prvi 1s.
Samo za zapisnik: Že leta nisem spil pijače, ki bi imela več kot 0,0 alkohola. Drog ne jemljem. Nekateri ti dejstvi izdatno izkoriščajo, kadar pridejo v težave. Zaviranje je bilo močno, vendar ne tako močno, da se bi aktiviral ABS. Tega do sedaj razen na testu še nisem storil in cilj je, da bom avto čez leta odnucal in ga dal naprej, ne da bi vedel kako je to, če rabim pritisniti do aktivacije ABS.
šernk ::
Messiah si ti dejansko že sprobal tvoj reakcijski čas?
ker pod 0,7s je težko priti če čakaš na dogodek, sedaj mi pa ti reči da ti vedno čakaš le kdaj bo kdo pred teboj pohodil zavoro? ker če to delaš potem mora biti tvoja pot res eno veliko mučenje, ker sam ponavadi spremljam stvari vsaj 5 avtomobilov naprej, oz. če je le en avto pred mano, gledam kaj se dogaja daleč pred njim in nikakor ne čakam kdaj bo on na polno pohodil po zavori. če veš da bo zaviral...potem imaš lahko reakcijski čas okoli 1 sekunde, če se ti pa niti ne sanja da bo sredi noči sredi ravnine zajec na cesti, bo tvoj reakcijski čas bližje 2 sekundam.
testi kjer avto miruje in se čaka na določen signal ne pokažejo realnega stanja. bolj realno bi bilo, da se da na dirkališče in kroži 5 krogov...v 5ih krogih pa opravi tisti pred teboj 2 zaviranji...prvo opravi po 50 sekundah vožnje, drugo po 55 sekundah vožnje. drugega zaviranja gotovo ne boš pričakoval tako kmalu, glede na to da je do konca testa še 15minut recimo. pa še pri tem testu boš skoncentriran izključno na zaviranje, na cesti pa moraš biti skoncentriran še na ostale stvari.
da ti ni treba pa niti 1x v sili zavirati pa ne verjamem nikomur, ker to bi pri meni pomenilo, da bi imel ene zavorne ploščice cca 200.000km, tako pa v enem letu vsaj 5x zaviram zaradi lisice na cesti, 3x zaradi srne, 20x zaradi kamenja ali vej, ter 2x zaradi kakšnega razsutega tovora, in to se šteje ponavadi vse pod kritična zaviranja, ker veja je ponavadi za ostrim ovinkom, lisica pa skoči na cesto iz bližnjega grmovja.
ker pod 0,7s je težko priti če čakaš na dogodek, sedaj mi pa ti reči da ti vedno čakaš le kdaj bo kdo pred teboj pohodil zavoro? ker če to delaš potem mora biti tvoja pot res eno veliko mučenje, ker sam ponavadi spremljam stvari vsaj 5 avtomobilov naprej, oz. če je le en avto pred mano, gledam kaj se dogaja daleč pred njim in nikakor ne čakam kdaj bo on na polno pohodil po zavori. če veš da bo zaviral...potem imaš lahko reakcijski čas okoli 1 sekunde, če se ti pa niti ne sanja da bo sredi noči sredi ravnine zajec na cesti, bo tvoj reakcijski čas bližje 2 sekundam.
testi kjer avto miruje in se čaka na določen signal ne pokažejo realnega stanja. bolj realno bi bilo, da se da na dirkališče in kroži 5 krogov...v 5ih krogih pa opravi tisti pred teboj 2 zaviranji...prvo opravi po 50 sekundah vožnje, drugo po 55 sekundah vožnje. drugega zaviranja gotovo ne boš pričakoval tako kmalu, glede na to da je do konca testa še 15minut recimo. pa še pri tem testu boš skoncentriran izključno na zaviranje, na cesti pa moraš biti skoncentriran še na ostale stvari.
da ti ni treba pa niti 1x v sili zavirati pa ne verjamem nikomur, ker to bi pri meni pomenilo, da bi imel ene zavorne ploščice cca 200.000km, tako pa v enem letu vsaj 5x zaviram zaradi lisice na cesti, 3x zaradi srne, 20x zaradi kamenja ali vej, ter 2x zaradi kakšnega razsutega tovora, in to se šteje ponavadi vse pod kritična zaviranja, ker veja je ponavadi za ostrim ovinkom, lisica pa skoči na cesto iz bližnjega grmovja.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
BlueRunner ::
bolj realno bi bilo, da se da na dirkališče in kroži 5 krogov...v 5ih krogih pa opravi tisti pred teboj 2 zaviranji...prvo opravi po 50 sekundah vožnje, drugo po 55 sekundah vožnje. drugega zaviranja gotovo ne boš pričakoval tako kmalu, glede na to da je do konca testa še 15minut recimo. pa še pri tem testu boš skoncentriran izključno na zaviranje, na cesti pa moraš biti skoncentriran še na ostale stvari.
Hi, hi... pošten opis ene izmed vaj na tečaju varne vožnje. Tam vidiš kakšne so razlike med 30 in 50, pri varnostni razdalji cca. 14m. Razdalja, ki se večini nas voznikov zdi "čisto spodobna razdalja".
5x zaviram zaradi lisice na cesti, 3x zaradi srne,
Uh, ja. Te so groza. Kadar vozim po prvem mraku po svoji relaciji nikoli čez ovinek hitreje kot 60. Prideš izza ovinka in mimogrede zagledaš družino srn, ki ravnokar migrira iz gozda na travnik...
tadvet ::
Zanimivo je v video na zgornji povezavi opaziti, kako odreagirajo možgani na ukaz. Namreč testirancem so naročili naj pritisnejo na zavoro le, ko zasveti zavorna luč na prednjem vozilu. Zgodilo pa se je slednje, da so testiranci pritiskali na zavore tudi, ko so v sprednjem avtu prižigali smerokaze ali vključili zadnje brisalce. To se med vožnjo skoraj gotovo nebi pripetilo.
Mogoče kdo ve kako se reče temu "efektu", če sploh temu lahko tako rečemo ?
Glede zgornjega "prepira" med Messiahom in BlueRunnerjem. Messiah moram ti sporočiti, da se veliko bolj strinjam z BlueRunnerjem. Ti imaš nekako pomešane predstave glede reakcijskega časa, zavorne poti itd.
Mogoče kdo ve kako se reče temu "efektu", če sploh temu lahko tako rečemo ?
Glede zgornjega "prepira" med Messiahom in BlueRunnerjem. Messiah moram ti sporočiti, da se veliko bolj strinjam z BlueRunnerjem. Ti imaš nekako pomešane predstave glede reakcijskega časa, zavorne poti itd.
49106 ::
Messiah si ti dejansko že sprobal tvoj reakcijski čas?
ker pod 0,7s je težko priti če čakaš na dogodek, sedaj mi pa ti reči da ti vedno čakaš le kdaj bo kdo pred teboj pohodil zavoro?
Držim ustrezno varnostno razdaljo, morda še nekoliko več in sem v bližini drugih vozil še toliko bolj pozoren.
Glede divjadi pa premisli ali se splača ogrožati sebe(in druge) in izvajati nevemkakšne manevre. Moj bratranec je naprimer z svojim jeepom izkušen lovec. Lani, na poti v črno goro, je tip ujel 7 zajcev v eni noči.
WarpedGone ::
da model pred menoj na praznem pasu, na avtocesti ne zavira malenkostno, kot je pri nas vsesplošna navada, ampak na polno
Tole dejansko je resen problem.
Razločit med max paničnim zaviranjem in bežnim pritiskom na bremzo iz 100 m oddaljenega avtomobila pred tabo sploh ni simpl (možno?). Zna bit pa odločilno med tem a ti bo ratalo al ne. Podvojitev varnostne tut ni ravno panacea, ker še slabš razločiš kaj on pred tabo zganja.
Sm že študiral, da morda nebi blo švoh met različnih svetlobnih signalov - zaviranje in močno zaviranje. Kaj pa vem, hitro utripanje stop luči? Men vem, da če panično skočim na bremzo, se mi avtomatsko vklopijo vsi štirje žmigavci. Ampak to je že situacija ko samo še čakaš kaj bo nastalo, kakšno aktivno vplivanje na potek dogodkov takrat odpade.
Zbogom in hvala za vse ribe
Matthew ::
Nekateri boljši avtomobili imajo to že vgrajeno. Pri močnem zaviranju jim začnejo luči utripati. Verjetno se bo tehnologija v prihodnosti razširila tudi na slabše avtomobile.
49106 ::
Glede zgornjega "prepira" med Messiahom in BlueRunnerjem. Messiah moram ti sporočiti, da se veliko bolj strinjam z BlueRunnerjem. Ti imaš nekako pomešane predstave glede reakcijskega časa, zavorne poti itd.
Ni prepir, le ni mi jasno zakaj človek toliko rabi za zaviranje. Sem prepričan da vozilo iz 130 na 100 kmh zmanjšam v sekundi.
šernk ::
Messiah si ti dejansko že sprobal tvoj reakcijski čas?
ker pod 0,7s je težko priti če čakaš na dogodek, sedaj mi pa ti reči da ti vedno čakaš le kdaj bo kdo pred teboj pohodil zavoro?
Držim ustrezno varnostno razdaljo, morda še nekoliko več in sem v bližini drugih vozil še toliko bolj pozoren.
Glede divjadi pa premisli ali se splača ogrožati sebe(in druge) in izvajati nevemkakšne manevre. Moj bratranec je naprimer z svojim jeepom izkušen lovec. Lani, na poti v črno goro, je tip ujel 7 zajcev v eni noči.
torej je bolje v srno prileteti z 70km/h? pri živalih je pri meni vedno prva stvar ki jo naredim po zavori toliko da ustavim do nje, druga stvar ki mi pade v glavo tisto sekundo je pa kako se ji varno izognit. ponavadi jo z dolgimi lučmi oslepiš in ne ve niti kam iti in skače levo desno, torej je vožnja mimo loterija. če držiš razdaljo ok, vendar te ta rešuje pred nesrečami in ne tvoj fenomenalni 0,5 sekunde reakcijski čas.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
amigo_no1 ::
Če srna skoži iz grmovja ob cesti v nameri iti preko ceste 15 metrov pred tabo (se pelješ recimo 50 km/h oz 13.8 m/s) ti nobena razdalja&reakcijski čas& dolga/kratka luč ne pomaga. Trk je zelo verjeten.
šernk ::
Sem prepričan da vozilo iz 130 na 100 kmh zmanjšam v sekundi.
tu se vidi da nimaš pojma o času. da zmanjšaš to hitrost v 1 sekundi pomeni da zaviraš z 8,3m/s^2, kar je skoraj 1g.
iz wiki: This contrasts with 1.0 g to 1.5 g (10 to 15 m/s?) for the best sports cars (the Bugatti Veyron is claimed to be able to brake at 1.3 g)
in to če pohodiš zavoro do konca! F1 zavira mimogrede z max 5g, navaden avto zgornjim številkam niti blizu ne pride.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
šernk ::
zaviranje tako traja prej kar 3 sekunde če ne že blizu 4, ker redko pritisneš na polno po zavori +2 sekundi reakcijski čas ( popolnoma realen na prazni avtocesti, kjer ne pričakuješ zaviranja) in si na 5ih sekundah recimo, 1 sekundo ti pobere še ker ravno za teboj takrat nekdo ustarja vragolije (prehiteva po voznem pasu) in si na 6ih sekundah, shit...1 sekunda mi še manjka...ups ne, sorry takrat si že v odbijaču pred teboj vozečega.
torej upam da sem ti sedaj dopovedal, da če bo vse 100% boš rabil za priti na njegovo hitrost najmanj 4 sekunde, na cesti je pa le redko vse 100% in sekunde tečejo hitreje kot si zamišljaš.
torej upam da sem ti sedaj dopovedal, da če bo vse 100% boš rabil za priti na njegovo hitrost najmanj 4 sekunde, na cesti je pa le redko vse 100% in sekunde tečejo hitreje kot si zamišljaš.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
imagodei ::
Še mojih par centov, potem ko sem prebral večino komentarjev...
Ta zakon je resnično korak v pravo smer. Tako kot je pri nas večinoma praksa, pa smo se spet zaleteli brez premisleka. Težavo je že lepo izpostavil W1. Najprej bi bilo potrebno narediti vsaj 5-10 takšnih poligonov, potem pa lahko začnemo izvajat.
Fail je tudi, da za "stare" voznike ta tečaj ni predviden. Kot ste nekateri že dejali na cca 5 ali 10 let bi bilo tole treba dat skozi. Pravzaprav bi bilo smiselno celostno razmisliti o obnovitvenem tečaju vožnje na vsake 10 let, ki bi obsegal npr. 2-3 ure CPP, 1 uro testne vožnje z inštruktorjem in komisijo, ter ob uspešno opravljeni izpitni vožnji še obnovitveni tečaj varne vožnje v dolžini cca 4 ure. V bistvu en šiht vsake 10 let. Jaz sem mnenja, da bi na ta način s ceste spravili marsikaterega bedaka. CPP zato, da se obnovi nekatera pravila + razloži prenovljena (večina ljudi pri nas npr. ne zna voziti skozi krožišča, ne vejo, kdaj se daje smerokaze in kdaj se v večpasovnih mora voziti na notranjem pasu, kdaj pa na zunanjem). Izpitna vožnja zato, da se avtomatično prekliče vozniško dovoljenje raznim 80+ let starim atom, ki so prepričani, da vozijo fantastično, v resnici jih je pa čas že davno povozil. Obnovitveni tečaj varne vožnje zgolj zato, da te vsaj na 10 let postavijo na realna tla.
Za takšen podvig bi bilo pa nujno treba imeti vsaj kakih 20 poligonov, oz. recimo 2 na Upravno enoto, da se zadosti normalnim pogojem dela.
Poleg tega se strinjam z ugotovitvami nekaterih, da je po dveh mesecih od opravljenega vozniškega izpita takle tečaj precej brez veze. Vožnja ti mora priti solidno v kri, da se na tečaju varne vožnje ne ukvarjaš s šoltheblom in sklopko, ko je treba hitro odreagirat. Jasno pa je, da je v interesu, da novi vozniki čimprej opravijo tako šolo, zato je npr. pol leta od opravljenega izpita soliden kompromis.
Pa še par komentarjev na izjave, ki sem jih prebral.
Nekdo je jamral, da je odvzem izpita kraja. "Izpit" je samo napačna raba. Izpit opraviš, na podlagi tega ti izdajo Vozniško dovoljenje, ali po angleško Driving license. Gre torej za dovoljenje oz. licenco, ki jo pridobiš, ko pokažeš določeno znanje in jo lahko izgubiš, če pooblaščena oseba oceni, da ne izpolnjuješ (več) zahtev. To ni tako, kot kaka matura ali diploma na faksu, ki ti je praviloma ne morejo odvzeti nikoli več. Boljša primerjava je npr. z orožnim listom oz. dovoljenjem za orožje. Ali pa z zdravniško licenco. Dovoljenje za orožje moraš pridobiti in ti ga lahko odvzamejo, če ne izpolnjuješ zahtev - tukaj se menda vsi strinjamo in ni dileme, da je temu tako. Vemo, da zdravniku tudi lahko odvzamejo licenco: izobrazbe ne, še vedno je zdravnik, vendar pa brez veljavne licence ne sme opravljati zdravniškega poklica oz. ne sme delati s pacienti. Povsem enako je tudi v primeru vozniškega dovoljenja. Če ti organ odvzame vozniško dovoljenje pomeni, da ti ne zaupa vozit avtomobila. Nihče ne oporeka temu, da znaš obrniti ključ, pritisniti na gas, menjati prestave, vklopiti smernik - vse to ti kamot priznajo; gre samo zato, da ti država ne dovoli upravljati z avtomobilom na javnih cestah. Brez velikih besed in dilem. Ne gre za krajo.
onyx je jamral o tem, da največ pripomorejo dobre gume in tehnična izpravnost avtomobila. Jasno - tukaj ne sme biti dileme. Vendar pa, če nekdo vozi zmerno in ne na meji zmogljivosti avtomobila ali gum oz. na meji svojih zmogljivosti, potem 5-10% razlike v oprijemu gum v 95% situacij na cesti ne igra bistvene vloge. Veliko večjo vlogo igra način vožnje. Če nekdo vozi na meji zmogljivosti, potem vsaka majhna napaka pomeni prestop te meje in nesrečo. Če nekdo vozi pametno in previdno, lahko majhno napako popravi, preden dobi tragične posledice. Dober voznik ima ustrezno varnostno razdaljo, spremlja promet (ne samo prvega voznika pred sabo, ampak - če razmere dopuščajo - več avtomobilov pred sabo), hitrost prilagaja razmeram, ko vozilo pred njim zavira nogo prestavi iz plina na zavoro in po potrebi takoj zavira (in ne šele, ko se varnostna razdalja zmanjša na 1/4), dober voznik predvideva... Vse to bistveno bolj pripomore k varni vožnji, kot pa 100 EUR dražje gume. Zato mi gre blebetanje o gumah in kvaliteti Slovenskih cest blazno na jetra. Na cestah se skensla bistveno več fantov, kot deklet, pa vsi vozijo po enakih cestah. Na cestah se skensla bistveno več divjakov, kot zmernih voznikov, pa vozimo vsi po enakih cestah. Ja, tudi ceste so morda (skriti) povzročitelj kakega promila smrti; tudi slabe zavore in slabe gume morda povzročijo par procentov smrti. V veliki prednosti pa je frajarija in občutek nesmrtnosti.
Kar me pripelje do naslednjega Onyxsovega komentarja, da se boji namreč, da bodo tečaji varne vožnje na poligonih kontraproduktivni. Nič ne bodo. Poanta enodnevnega tečaja ni, da boš postal rally voznik, ampak da se zaveš, da ko enkrat izgubiš oblast nad vozilom, da je ne boš več zlahka dobil nazaj. Poanta tečaja ni toliko, da te nauči pravilnih reakcij, ko te že začne sukati na poledeneli cesti pri 80 km/h, ampak da se prepotentni vozniki zavejo, kako zlahka se to zgodi. Da torej nehajo voziti na meji svojih zmogljivosti in zmogljivosti avtomobila ter da imajo vmes nek "buffer" - IOW, da začnejo voziti bolj defenzivno. K sreči pa noben proces učenja ne deluje tako, da bi normalen človek dobil lažen občutek lastne sposobnosti. Pravijo, da ko se nekaj naučiš šele veš, da nič ne veš. Par procentov tepcev je vedno deviantnih, v vsaki družbi - na to ne moreš vplivati. Ostalih 95% pa lahko od takega tečaja kvečjemu nekaj pametnega odnese.
Nek butec (ne morem reči drugače), je po otročje pametoval, da ti sodišče ne more dokazati, ali si po nesreči pil alkohol ali ne. K sreči niti ni važno, kako si se opijanil. Magari, če poješ toliko rumovega peciva pri babici, da si nesposoben voziti. Če čutiš, da si pijan, nimaš kaj sedati v avto. Če čutiš, da si utrujen, zadrogiran, zaspan, pod vplivom tablet - nimaš kaj sedati v avto. Naša zakonodaja policistu podeljuje pravico, da te kaznuje tudi če alkotest pokaže manj kot 0,5 promila, pa oceni, da si nesposoben voziti. Skratka - izgovora ni. Če si "po nesreči" in "nevede" popil alkohol in čutiš, da nekaj ni v redu, se še razmeroma trezno lahko odločiš, da ne smeš voziti. Če si pa "po nesreči" in "nevede" spil toliko, da te že resno zanaša in se ti zapleta jezik, pa tako ali tako ne smeš sesti za volan. Če ti v stanju alkoholiziranosti pamet ne da toliko, da bi se vzdržal vožnje, potem je seveda pravilno, da te policisti odstranijo iz ceste in kaznujejo.
BlueRunner> "avotmobil je zelo varna stvar, dokler ga imaš pod kontrolo. Ko kontrolo izgubiš, jo izgubiš. Samo bog ti lahko potem še pomaga, da jo dobiš preden boš s havbo ali pa ritjo srečal pešca/kandelaber/graben/hruško betona. Poanta je torej, da avta ni zdravo peljati do meje, meja pa se lahko zelo hitro zelo približa temu, kar si misliš, da je še varno. Dež, listje, zlizan asfalt, ... vse to so stvari, kjer greš lahko mimogrede in nevede čez mejo. Potem pa te še sam Küzmič več ne reši"
Tole je ena bistvenih zadev, ki jih mnogi ne zapopadejo. Avtomobila ni problem hitro voziti - problem ga je hitro (in varno) ustaviti.
Ta zakon je resnično korak v pravo smer. Tako kot je pri nas večinoma praksa, pa smo se spet zaleteli brez premisleka. Težavo je že lepo izpostavil W1. Najprej bi bilo potrebno narediti vsaj 5-10 takšnih poligonov, potem pa lahko začnemo izvajat.
Fail je tudi, da za "stare" voznike ta tečaj ni predviden. Kot ste nekateri že dejali na cca 5 ali 10 let bi bilo tole treba dat skozi. Pravzaprav bi bilo smiselno celostno razmisliti o obnovitvenem tečaju vožnje na vsake 10 let, ki bi obsegal npr. 2-3 ure CPP, 1 uro testne vožnje z inštruktorjem in komisijo, ter ob uspešno opravljeni izpitni vožnji še obnovitveni tečaj varne vožnje v dolžini cca 4 ure. V bistvu en šiht vsake 10 let. Jaz sem mnenja, da bi na ta način s ceste spravili marsikaterega bedaka. CPP zato, da se obnovi nekatera pravila + razloži prenovljena (večina ljudi pri nas npr. ne zna voziti skozi krožišča, ne vejo, kdaj se daje smerokaze in kdaj se v večpasovnih mora voziti na notranjem pasu, kdaj pa na zunanjem). Izpitna vožnja zato, da se avtomatično prekliče vozniško dovoljenje raznim 80+ let starim atom, ki so prepričani, da vozijo fantastično, v resnici jih je pa čas že davno povozil. Obnovitveni tečaj varne vožnje zgolj zato, da te vsaj na 10 let postavijo na realna tla.
Za takšen podvig bi bilo pa nujno treba imeti vsaj kakih 20 poligonov, oz. recimo 2 na Upravno enoto, da se zadosti normalnim pogojem dela.
Poleg tega se strinjam z ugotovitvami nekaterih, da je po dveh mesecih od opravljenega vozniškega izpita takle tečaj precej brez veze. Vožnja ti mora priti solidno v kri, da se na tečaju varne vožnje ne ukvarjaš s šoltheblom in sklopko, ko je treba hitro odreagirat. Jasno pa je, da je v interesu, da novi vozniki čimprej opravijo tako šolo, zato je npr. pol leta od opravljenega izpita soliden kompromis.
Pa še par komentarjev na izjave, ki sem jih prebral.
Nekdo je jamral, da je odvzem izpita kraja. "Izpit" je samo napačna raba. Izpit opraviš, na podlagi tega ti izdajo Vozniško dovoljenje, ali po angleško Driving license. Gre torej za dovoljenje oz. licenco, ki jo pridobiš, ko pokažeš določeno znanje in jo lahko izgubiš, če pooblaščena oseba oceni, da ne izpolnjuješ (več) zahtev. To ni tako, kot kaka matura ali diploma na faksu, ki ti je praviloma ne morejo odvzeti nikoli več. Boljša primerjava je npr. z orožnim listom oz. dovoljenjem za orožje. Ali pa z zdravniško licenco. Dovoljenje za orožje moraš pridobiti in ti ga lahko odvzamejo, če ne izpolnjuješ zahtev - tukaj se menda vsi strinjamo in ni dileme, da je temu tako. Vemo, da zdravniku tudi lahko odvzamejo licenco: izobrazbe ne, še vedno je zdravnik, vendar pa brez veljavne licence ne sme opravljati zdravniškega poklica oz. ne sme delati s pacienti. Povsem enako je tudi v primeru vozniškega dovoljenja. Če ti organ odvzame vozniško dovoljenje pomeni, da ti ne zaupa vozit avtomobila. Nihče ne oporeka temu, da znaš obrniti ključ, pritisniti na gas, menjati prestave, vklopiti smernik - vse to ti kamot priznajo; gre samo zato, da ti država ne dovoli upravljati z avtomobilom na javnih cestah. Brez velikih besed in dilem. Ne gre za krajo.
onyx je jamral o tem, da največ pripomorejo dobre gume in tehnična izpravnost avtomobila. Jasno - tukaj ne sme biti dileme. Vendar pa, če nekdo vozi zmerno in ne na meji zmogljivosti avtomobila ali gum oz. na meji svojih zmogljivosti, potem 5-10% razlike v oprijemu gum v 95% situacij na cesti ne igra bistvene vloge. Veliko večjo vlogo igra način vožnje. Če nekdo vozi na meji zmogljivosti, potem vsaka majhna napaka pomeni prestop te meje in nesrečo. Če nekdo vozi pametno in previdno, lahko majhno napako popravi, preden dobi tragične posledice. Dober voznik ima ustrezno varnostno razdaljo, spremlja promet (ne samo prvega voznika pred sabo, ampak - če razmere dopuščajo - več avtomobilov pred sabo), hitrost prilagaja razmeram, ko vozilo pred njim zavira nogo prestavi iz plina na zavoro in po potrebi takoj zavira (in ne šele, ko se varnostna razdalja zmanjša na 1/4), dober voznik predvideva... Vse to bistveno bolj pripomore k varni vožnji, kot pa 100 EUR dražje gume. Zato mi gre blebetanje o gumah in kvaliteti Slovenskih cest blazno na jetra. Na cestah se skensla bistveno več fantov, kot deklet, pa vsi vozijo po enakih cestah. Na cestah se skensla bistveno več divjakov, kot zmernih voznikov, pa vozimo vsi po enakih cestah. Ja, tudi ceste so morda (skriti) povzročitelj kakega promila smrti; tudi slabe zavore in slabe gume morda povzročijo par procentov smrti. V veliki prednosti pa je frajarija in občutek nesmrtnosti.
Kar me pripelje do naslednjega Onyxsovega komentarja, da se boji namreč, da bodo tečaji varne vožnje na poligonih kontraproduktivni. Nič ne bodo. Poanta enodnevnega tečaja ni, da boš postal rally voznik, ampak da se zaveš, da ko enkrat izgubiš oblast nad vozilom, da je ne boš več zlahka dobil nazaj. Poanta tečaja ni toliko, da te nauči pravilnih reakcij, ko te že začne sukati na poledeneli cesti pri 80 km/h, ampak da se prepotentni vozniki zavejo, kako zlahka se to zgodi. Da torej nehajo voziti na meji svojih zmogljivosti in zmogljivosti avtomobila ter da imajo vmes nek "buffer" - IOW, da začnejo voziti bolj defenzivno. K sreči pa noben proces učenja ne deluje tako, da bi normalen človek dobil lažen občutek lastne sposobnosti. Pravijo, da ko se nekaj naučiš šele veš, da nič ne veš. Par procentov tepcev je vedno deviantnih, v vsaki družbi - na to ne moreš vplivati. Ostalih 95% pa lahko od takega tečaja kvečjemu nekaj pametnega odnese.
Nek butec (ne morem reči drugače), je po otročje pametoval, da ti sodišče ne more dokazati, ali si po nesreči pil alkohol ali ne. K sreči niti ni važno, kako si se opijanil. Magari, če poješ toliko rumovega peciva pri babici, da si nesposoben voziti. Če čutiš, da si pijan, nimaš kaj sedati v avto. Če čutiš, da si utrujen, zadrogiran, zaspan, pod vplivom tablet - nimaš kaj sedati v avto. Naša zakonodaja policistu podeljuje pravico, da te kaznuje tudi če alkotest pokaže manj kot 0,5 promila, pa oceni, da si nesposoben voziti. Skratka - izgovora ni. Če si "po nesreči" in "nevede" popil alkohol in čutiš, da nekaj ni v redu, se še razmeroma trezno lahko odločiš, da ne smeš voziti. Če si pa "po nesreči" in "nevede" spil toliko, da te že resno zanaša in se ti zapleta jezik, pa tako ali tako ne smeš sesti za volan. Če ti v stanju alkoholiziranosti pamet ne da toliko, da bi se vzdržal vožnje, potem je seveda pravilno, da te policisti odstranijo iz ceste in kaznujejo.
BlueRunner> "avotmobil je zelo varna stvar, dokler ga imaš pod kontrolo. Ko kontrolo izgubiš, jo izgubiš. Samo bog ti lahko potem še pomaga, da jo dobiš preden boš s havbo ali pa ritjo srečal pešca/kandelaber/graben/hruško betona. Poanta je torej, da avta ni zdravo peljati do meje, meja pa se lahko zelo hitro zelo približa temu, kar si misliš, da je še varno. Dež, listje, zlizan asfalt, ... vse to so stvari, kjer greš lahko mimogrede in nevede čez mejo. Potem pa te še sam Küzmič več ne reši"
Tole je ena bistvenih zadev, ki jih mnogi ne zapopadejo. Avtomobila ni problem hitro voziti - problem ga je hitro (in varno) ustaviti.
- Hoc est qui sumus -
root987 ::
Že neb mogu lepš napisat ;)
A se ve a je ta zakon že bil sprejet al je še v sprejemanju?
A se ve a je ta zakon že bil sprejet al je še v sprejemanju?
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
Good Guy ::
ZdravkoČolič ::
Nekateri pišete o varnostni razdalji na avtocest... Če boš na avtocesti ko je veliko prometa držov varnostno razdaljo se bodo trikrat počasnejši klioti itd. vrivali pred tabo, na levi pas. Torej jst na avtocesti držim tako razdaljo, da se mi noben ne more urinit spredej, poleg tega se mi pa še drugi odmikajo, ker vidijo, da sm hitrejši od nih. So seveda cvetke, ki se ne umaknejo in ne umaknejo, ko pa jim požmigaš pa še bremzajo. Pa da mi ne bo gdo govoru zdej, da to ni varno, ker če si sposobn tko voziti (taka vožnja po AC zahteva več zbranosti in opazovanja itd.) je ta vožnja še bolj varna kot pa taka z varnostno razdaljo, pri kateri da se vsaka baba uriva pred tabo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: ZdravkoČolič ()
imagodei ::
@ZdravkoČolič,
prosim, da takoj deponiraš svoje vozniško dovoljenje na najbližji Upravni enoti. Ne vem, na čem si, ampak človek, ki živi v takšnih blodnjah, definitivno ne spada na cesto. Pa - prosim, da se do Upravne enote pelješ z avtobusom ali s kolesom, ne z avtom.
prosim, da takoj deponiraš svoje vozniško dovoljenje na najbližji Upravni enoti. Ne vem, na čem si, ampak človek, ki živi v takšnih blodnjah, definitivno ne spada na cesto. Pa - prosim, da se do Upravne enote pelješ z avtobusom ali s kolesom, ne z avtom.
- Hoc est qui sumus -
Zgodovina sprememb…
- spremenil: imagodei ()
imagodei ::
Imamo kazen za premajhno varnostno razdaljo. Če se vrineš nekomu v njegovo varnostno razdaljo, imaš očitno prekratko (do avtomobila, za katerim voziš).
Problem je izvajanje sankcioniranja tega: če te policist ne zasači pri tem, te ne more kaznovat. Tega je precej, policist v svojem vozilu pa lahko kvečjemu enega voznika od 1000 kaznuje. Ali pa rajši od 10.000. Mogoče enega na 100.000, ker Slovenci v prisotnosti policijskega vozila nenadoma ostanemo brez jajc - če policist vozi po avtocesti s 100 km/h, ga ni junaka, ki bi ga upal prehiteti.
Mimogrede: v soboto sem šel iskat kolega na letališče v Treviso (Venice-Treviso). Italjani imajo precejšen del avtoceste Trst-Benetke pokrit s sistemom za merjenje hitrosti na odseku (saj poznamo: sistem zabeleži tvojo tablico na neki točki, nato pa spet na drugi točki in izračuna povprečno hitrost. Ne moreš verjeti, kako kulturno vozijo vozniki. Vsi: italijani, nemci, avstrijci, slovenci... Brez izjeme. Nihče ni vozil hitreje od 140. Takoj, ko smo prišli nazaj v Slovenijo na avtocesto, smo (vsi) vozili 140-150, mnogo jih je trumoma vozilo mimo nas po prehitevalnem s 160, 170...
Verjetno so bili bolj zbrani.
Problem je izvajanje sankcioniranja tega: če te policist ne zasači pri tem, te ne more kaznovat. Tega je precej, policist v svojem vozilu pa lahko kvečjemu enega voznika od 1000 kaznuje. Ali pa rajši od 10.000. Mogoče enega na 100.000, ker Slovenci v prisotnosti policijskega vozila nenadoma ostanemo brez jajc - če policist vozi po avtocesti s 100 km/h, ga ni junaka, ki bi ga upal prehiteti.
Mimogrede: v soboto sem šel iskat kolega na letališče v Treviso (Venice-Treviso). Italjani imajo precejšen del avtoceste Trst-Benetke pokrit s sistemom za merjenje hitrosti na odseku (saj poznamo: sistem zabeleži tvojo tablico na neki točki, nato pa spet na drugi točki in izračuna povprečno hitrost. Ne moreš verjeti, kako kulturno vozijo vozniki. Vsi: italijani, nemci, avstrijci, slovenci... Brez izjeme. Nihče ni vozil hitreje od 140. Takoj, ko smo prišli nazaj v Slovenijo na avtocesto, smo (vsi) vozili 140-150, mnogo jih je trumoma vozilo mimo nas po prehitevalnem s 160, 170...
Verjetno so bili bolj zbrani.
- Hoc est qui sumus -
Zheegec ::
ker Slovenci v prisotnosti policijskega vozila nenadoma ostanemo brez jajc - če policist vozi po avtocesti s 100 km/h, ga ni junaka, ki bi ga upal prehiteti.
Hehe, to si pa čisto pravilno napisal. Najbolje je voziti nekje 160Km/h za policajem na varnostni razdalji, ker se mu vsakdo umika in pa vsi se kar naenkrat ne urivajo in pa uporabljajo smernike. Driving heaven Tako sem šel za policajem od Kp do Lj vsaj 140+, večinoma 160 do 180. Matr, jim je fajn
Mimogrede: v soboto sem šel iskat kolega na letališče v Treviso (Venice-Treviso). Italjani imajo precejšen del avtoceste Trst-Benetke pokrit s sistemom za merjenje hitrosti na odseku (saj poznamo: sistem zabeleži tvojo tablico na neki točki, nato pa spet na drugi točki in izračuna povprečno hitrost. Ne moreš verjeti, kako kulturno vozijo vozniki. Vsi: italijani, nemci, avstrijci, slovenci... Brez izjeme. Nihče ni vozil hitreje od 140. Takoj, ko smo prišli nazaj v Slovenijo na avtocesto, smo (vsi) vozili 140-150, mnogo jih je trumoma vozilo mimo nas po prehitevalnem s 160, 170...
Odlična zadeva, ko te prvič posname greš na bencinsko na kavo...
No, da napišem še malo glede glavne teme - sama ideja je super, izvedba pa pod nivojem. Ne samo, da rabimo več poligonov, ampak te tečaje morajo dati čez popolnoma vsi. Vedno mi je smešno, ko zavarovalnice in policija delijo voznike na "voznik začetnik" in pa "voznik z izkušnjami", pa še vedno ne vem, kako vedo, kdo je začetnik in kdo ima izkušnje. Jaz sem imel prvi teden po opravljenem izpitu narejenih 1k Km, v prvem letu pa 40k Km, poznam pa takšnega, ki je dosedaj v par letih naredil par 100Km in ne samo, da ni varen voznik, ampak tudi že ne pozna več dobro CPP.
Edino pošteno je to pri mojem sosedu, je voznik z izkušnjami, samo mora plačati pošten malus pri zavarovanju, ker se stalno zaletava, ker z jajcem od avta vozi... vsaj nevarno, če ne kaj več.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
49106 ::
imagodei well said.
Dodaj še par sekund za pogovor po gsm-u
Tudi kilometrina nevem, če je prava izbira.
zaviranje tako traja prej kar 3 sekunde če ne že blizu 4, ker redko pritisneš na polno po zavori +2 sekundi reakcijski čas ( popolnoma realen na prazni avtocesti, kjer ne pričakuješ zaviranja) in si na 5ih sekundah recimo, 1 sekundo ti pobere še ker ravno za teboj takrat nekdo ustarja vragolije (prehiteva po voznem pasu) in si na 6ih sekundah, shit...1 sekunda mi še manjka...ups ne, sorry takrat si že v odbijaču pred teboj vozečega.
torej upam da sem ti sedaj dopovedal, da če bo vse 100% boš rabil za priti na njegovo hitrost najmanj 4 sekunde, na cesti je pa le redko vse 100% in sekunde tečejo hitreje kot si zamišljaš.
Dodaj še par sekund za pogovor po gsm-u
No, da napišem še malo glede glavne teme - sama ideja je super, izvedba pa pod nivojem. Ne samo, da rabimo več poligonov, ampak te tečaje morajo dati čez popolnoma vsi. Vedno mi je smešno, ko zavarovalnice in policija delijo voznike na "voznik začetnik" in pa "voznik z izkušnjami", pa še vedno ne vem, kako vedo, kdo je začetnik in kdo ima izkušnje. Jaz sem imel prvi teden po opravljenem izpitu narejenih 1k Km, v prvem letu pa 40k Km, poznam pa takšnega, ki je dosedaj v par letih naredil par 100Km in ne samo, da ni varen voznik, ampak tudi že ne pozna več dobro CPP.
Edino pošteno je to pri mojem sosedu, je voznik z izkušnjami, samo mora plačati pošten malus pri zavarovanju, ker se stalno zaletava, ker z jajcem od avta vozi... vsaj nevarno, če ne kaj več.
Tudi kilometrina nevem, če je prava izbira.
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: 49106 ()
imagodei ::
> "Odlična zadeva, ko te prvič posname greš na bencinsko na kavo... "
Brez skrbi - imajo na uvozih in izvozih za benz pumpe tudi te napravice, tako da se ta del vožnje ne šteje v povprečno brzino.
Je pa tole zanimivo razmišljanje: divjamo zaradi divjanja, ne zato, ker bi bili radi prej na cilju. Namreč, če si pripravljen voziti 180 po avtocesti, nato pa 10 minut čakat na bencinski črpalki (in to na vsakem merilnem odseku), je jasno, da ne divjaš zato, ker bi se ti mudilo.
Brez skrbi - imajo na uvozih in izvozih za benz pumpe tudi te napravice, tako da se ta del vožnje ne šteje v povprečno brzino.
Je pa tole zanimivo razmišljanje: divjamo zaradi divjanja, ne zato, ker bi bili radi prej na cilju. Namreč, če si pripravljen voziti 180 po avtocesti, nato pa 10 minut čakat na bencinski črpalki (in to na vsakem merilnem odseku), je jasno, da ne divjaš zato, ker bi se ti mudilo.
- Hoc est qui sumus -
huelz ::
No, tisti, ki zagovarjate absolutno upostevanje cpp (ane imagodei, pa nimam osebno nic proti tebi), se sicer lepo slisi, ampak pac pri nas v praksi tega ni.
Kultura voznikov pri nas je na podnu (sam nisem izjema, ker sem dobrsen del nacina voznje pobral v Ljubljani, pa niso Ljubljancani slabi vozniki, ampak vsi Slovenci, ki rinejo v ljubo nam prestolnico), bi si sicer zelel, da bi bilo vec voznikov, ki celo vedo, da prometni predpisi obstajajo z razlogom (in jih je treba upostevat).
Sicer mas pa cist lep primer tega, pri nas bodo divjal po AC, v Italiji pac ne, v Nemciji se ti bo vsak umaknil na prehitevalnem pasu, pri nas je pac to ocitno se en vozni pas (ta lev je za tovornjake pa kamp prikolce ocitno), v Svici kolesarji in pesci ne rabjo bit kaskaderji, zato da se lahko vozijo/hodjo po/cez cesto, pri nas pac tvegajo, da jih kdo zbije ali dobijo infarkt.
Sam (se) nisem bil na tecaju varne voznje, bi pa rad to dal skoz. Sem pa bil preveckrat v takih situacijah (tud po lastni krivdi), da mi je postalo jasno, da moram na cesti mislit se namesto koga drugega.
Definitivno bi pa uvedel tecaj varne voznje za vse po vrsti.
Pa se to ni potrebno, ponovno opravljanje CPP vsake 5 let recmo bi zadostovalo, ker sem se vedno mnenja, da so bolj nevarni obcasni (ne samo nedeljski) vozniki in vozniki, ki se enkrat na let odpeljejo na dopust al pa v jebeni BTC. Ni vse samo relacija kuca-poso-stacuna-whatever, da ne znajo vec vozt.
Mars z avtom v kaksno glavno mesto v Evropi, pa prid nazaj ziv in cel (saj kar se pleha tice)
BREZ NAVIGACIJE!
Ce ne znas gledat na gps, cesto, pa se dejansko vozit avto, pol tud nimas kej delat na cesti.
Kultura voznikov pri nas je na podnu (sam nisem izjema, ker sem dobrsen del nacina voznje pobral v Ljubljani, pa niso Ljubljancani slabi vozniki, ampak vsi Slovenci, ki rinejo v ljubo nam prestolnico), bi si sicer zelel, da bi bilo vec voznikov, ki celo vedo, da prometni predpisi obstajajo z razlogom (in jih je treba upostevat).
Sicer mas pa cist lep primer tega, pri nas bodo divjal po AC, v Italiji pac ne, v Nemciji se ti bo vsak umaknil na prehitevalnem pasu, pri nas je pac to ocitno se en vozni pas (ta lev je za tovornjake pa kamp prikolce ocitno), v Svici kolesarji in pesci ne rabjo bit kaskaderji, zato da se lahko vozijo/hodjo po/cez cesto, pri nas pac tvegajo, da jih kdo zbije ali dobijo infarkt.
Sam (se) nisem bil na tecaju varne voznje, bi pa rad to dal skoz. Sem pa bil preveckrat v takih situacijah (tud po lastni krivdi), da mi je postalo jasno, da moram na cesti mislit se namesto koga drugega.
Definitivno bi pa uvedel tecaj varne voznje za vse po vrsti.
Pa se to ni potrebno, ponovno opravljanje CPP vsake 5 let recmo bi zadostovalo, ker sem se vedno mnenja, da so bolj nevarni obcasni (ne samo nedeljski) vozniki in vozniki, ki se enkrat na let odpeljejo na dopust al pa v jebeni BTC. Ni vse samo relacija kuca-poso-stacuna-whatever, da ne znajo vec vozt.
Mars z avtom v kaksno glavno mesto v Evropi, pa prid nazaj ziv in cel (saj kar se pleha tice)
BREZ NAVIGACIJE!
Ce ne znas gledat na gps, cesto, pa se dejansko vozit avto, pol tud nimas kej delat na cesti.
dronyx ::
@imagodei: Bom napisal še enkrat. pri nas umre na cesti letno od 200 do 300 ljudi, letos jih bo verjetno okrog 200 ali še manj. Nekaj jih je tako poškodovanih, da čuti trajne posledice. Vozniški izpit ima skoraj več ljudi, kot uspešno končano osnovno šolo.
Na drugi strani so podatki, da letno zaradi kajenja umre pri nas 3000 ljudi.
Štekakš sprenevedanje države?
Pri nas moraš za razumevanje takih zakonov preprosto slediti denarju ("follow the money") in političnim povezavam.
Državi in političarjem je čisto vseeno, če se ljudje pobijajo na cesti, ali umirajo za rakom na pljučih. Njim je važen samo BIZNIS. To je to.
Na drugi strani so podatki, da letno zaradi kajenja umre pri nas 3000 ljudi.
Štekakš sprenevedanje države?
Pri nas moraš za razumevanje takih zakonov preprosto slediti denarju ("follow the money") in političnim povezavam.
Državi in političarjem je čisto vseeno, če se ljudje pobijajo na cesti, ali umirajo za rakom na pljučih. Njim je važen samo BIZNIS. To je to.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
root987 ::
Štekakš sprenevedanje države?
Ti ne "štekaš" ravno različnih domen problemov. Avto je med tono in dve jekla, ki se ne ustavi, ko bi si to zaželel (ali pa tudi ne) njegov bolj ali manj pogumen voznik, ampak upošteva zakone fizike, s katerimi v praksi večina ljudi pač ni najbolj seznanjena. Kot tak, lahko zaradi nesposobnisti voznikov, ki sploh ne bi smeli imeti izpita, nastane bistveno večja škoda - ne samo na vozniku (če bi le na slednjemu, sploh ne bi bilo tako problematično), ampak na sopotnikih in soudeležencih na cesti.
Kadilci, po drugi strani, so škodljivi samo sebi in nikomur drugemu. Lahko bi rekli, da zaradi škodovanja samemu sebi država ne bi le-tem krila stroškov zdravljenja pljučnega raka, ampak definitivno pa s tem ne škoduješ drugim. No, če pa že predpostaviš, da je pasivno kajenja močno nevarna težava - zato smo pa prepovedali kajenje na javnih prostorih, mar ne? Sedaj lahko res škuduješ le samemu sebi. Prepovedati kajenja pa pač ne moreš, ker je poseg v svobodo posameznika, in dokler ta posameznik s svojo svobodo ne krni pravic ostalih... be my guest, kill yourself.
Torej se država ne spreneveda - najprej je rešila problem kadilcev, sedaj bo pa začela reševat problem voznikov in njihove neizkušenosti/nesposobnisti upravljanja lastnega avta. Sedaj je treba sam še zgradit nekaj poligonov pa lahko naredimo redno testiranje/obnavljanje znanja na vsakih 5/10 let.
"Myths which are believed in tend to become true."
--- George Orwell
--- George Orwell
Zgodovina sprememb…
- spremenil: root987 ()
dronyx ::
@root987: Sploh ne vem, ali ti ima smisel odgovarjati, pa bom vseeno poskusil. Pri kadilcih poznamo izraz pasivno kajenje in oni ne ogrožajo samo sebe, ampak vsaj še svoje družine, otroke, skratka vse, ki vdihavajo cigaretni dim. Ukrepi o prepovedi kajenja na javnih mestih verjetno niso zmanjšali število mrtvih zaradi kajenja niti za ena.
Jaz natančno vem, kaj je avto in kako deluje fizika. Kot rečeno, pa še enkrat. pri nas ima vozniški izpit več ljudi, kot končano osnovno šolo. Jaz poznam primere, ko ljudje ne morejo več hoditi, avto pa še zmeraj vozijo! Zakaj potem država raje ne poskrbi, da bodo tisti, ki dobijo vozniški izpit v roke, ustrezno usposobljeni za vožnjo, kdor pa ni, pa pač ne more na cesto. Danes dobi vozniški izpit pri nas lahko praktično vsak.
In čez dve leti pride spet Janša na oblast (ki ga mimogrede ne prenesem) in bo tako kot nalepke čez noč ukinil to bedarijo. Pa se bodo spet vsi spraševali, kako se nekdo tega ni spomnil že prej.
Jaz natančno vem, kaj je avto in kako deluje fizika. Kot rečeno, pa še enkrat. pri nas ima vozniški izpit več ljudi, kot končano osnovno šolo. Jaz poznam primere, ko ljudje ne morejo več hoditi, avto pa še zmeraj vozijo! Zakaj potem država raje ne poskrbi, da bodo tisti, ki dobijo vozniški izpit v roke, ustrezno usposobljeni za vožnjo, kdor pa ni, pa pač ne more na cesto. Danes dobi vozniški izpit pri nas lahko praktično vsak.
In čez dve leti pride spet Janša na oblast (ki ga mimogrede ne prenesem) in bo tako kot nalepke čez noč ukinil to bedarijo. Pa se bodo spet vsi spraševali, kako se nekdo tega ni spomnil že prej.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Phil ::
Dobro je tole nekdo zlobiral ni kaj. Upam da bo tole kot obveznost čimprej ukinjeno, tistih 200EUR pa naj starši raje dajo za ABS zavore. Država(e) pa naj čimprej enforcajo obvezen ASR/ESP v vseh novih vozilih.
energetik ::
Dobro je tole nekdo zlobiral ni kaj. Upam da bo tole kot obveznost čimprej ukinjeno, tistih 200EUR pa naj starši raje dajo za ABS zavore. Država(e) pa naj čimprej enforcajo obvezen ASR/ESP v vseh novih vozilih.
In kaj bo potem? Pacienti bodo še vedno vozili na mejah zmogljivosti sebe in avtov. Mogoče samo na malo višjih mejah.
Če imaš v glavi pošlihtano lahko voziš v Yugotu ali Veyronu, pa boš brez nesreče prevozil na stotisoče kilometrov. Seveda če ne bi bilo pacientov na cesti.
M-XXXX ::
Prva stvarje to, da reakcijski čas tudi pod razno ne more biti sekunda. Sekunda je, če takoj pravilno opaziš kaj se dogaja, tukaj ti okoliščine to onemogočjo.
Če pri situaciji kjer promet spremljaš reakcijski čas krepko nad sekundo se prosim odstrani od prometa ker si nevaren voznik.
Druga stvar je, da potem, ko odreagiraš, vedno odreagiraš do točke, ko ti možgani registrirajo, da se razdalja več ne zmajšuje, ampak se povečuje. Torej si avtomatično zaviral močneje (bolj na polno), kot bi to tehnično bilo potrebno.
Hmmm vse lepo in prav, kaj ima to z debato? Jaz trdim da je 2sekunde varnostne razdalje ter 30km/h razlike v hitrosti dovolj časa da še dedo zabremza med pitjem kofeta ti pa omenjaš kako več bremzaš kot je treba?
Tretja stvar je, da ne smeš ponoviti iste napake, kot jo je storil ta pred teboj, ker imaš lahko za seboj nekoga, ki varnostne razdalje nima. Hiter scan skozi vsa ogledala in mrtev kot na desni pobere nekaj časa.
Definitivno in edino prav. Vendar ti to več kot sekundo (samo čekiranje prometa za tabo) ne vzame, vsaj jaz pa v tem času prestavim nogo na bremzo in ob tem že rahlo bremzam kar pomeni, da je izguba časa še manjša!
Četrta stvar je, da zgodbe ni konec po 30m, ko se simulacija zaključi, ampak moraš potem še nekaj storiti. Na AC v takšnem položaju je najbolj varna stvar to, da se čim prej varno umakneš nazaj na vozni pas oziroma nekam, kjer bo težak oviral nekoga drugega. Za to pa tudi potrebuješ nekaj maneverskega prostora.
To je res, vendar glede samega bremzanja popolnoma nepomembna zadeva.
Vse v vsemu ti to pokuri dragocene sekunde, ki jih izgubljaš s tempom 5m/s potem, ko si prvih 20m praktično že zapravil.
Pri razliki v hitrosti 30km/h je 20m 2 sekunde če predpostavimo, da se on zaleti v steno katera mu odvzame 30km/h hitrosti. Pa vsi vemo da ni tako. No v vsakem primeru imaš 5sekund za bremzananje kar je na avtocesti holalal časa!
Vse ostalo je beside the point, ker sem samo dr. onyx-u dal pojasnilo zakaj mu ne verjamem, da ni še nikoli rabil naglo zavirati. Do takšne situacije pride mimogrede. Sam sem naglo zaviral. Če bi ti odreagiral bolj optimalno, pa pač bi. Sam mislim, da sem odreagiral primerno situaciji.
Glede na to, da nesreče ni bilo... Si pomojem mnenju odreagiral dobro. Zmotila me je izjava, da je pri tako majhni razliki v hitrosti in pri normalni varnostni razdalji tak manever potrebuje močno zaviranje...
In glede močnega bremzanja: jaz pri prevoženih 40k km nisem niti enkrat prišel blizu, da bi koristil ABS (razen na varni vožnji, bremzanju na prazni cesti, ki je bila mokra, takoj ko sem dobil avto (treba zadeve sprobat, da nisi potem presenečen) ter ko sem se vozil in drajsal po praznem zasneženem parkirišču. Tako da si tudi zase upam trditi, da nisem niti enkrat koristil močnega zaviranja katero nebi bilo namerno (primeri zgoraj).
šernk ::
In glede močnega bremzanja: jaz pri prevoženih 40k km nisem niti enkrat prišel blizu, da bi koristil ABS (razen na varni vožnji, bremzanju na prazni cesti, ki je bila mokra, takoj ko sem dobil avto (treba zadeve sprobat, da nisi potem presenečen) ter ko sem se vozil in drajsal po praznem zasneženem parkirišču. Tako da si tudi zase upam trditi, da nisem niti enkrat koristil močnega zaviranja katero nebi bilo namerno (primeri zgoraj).
ne enači močnega bremzanja z ABSom, ABS se vklopi le ko gumi zdrsne in do sedaj se je tudi meni vključil le 2x. 1x ko sem na snegu testiral če sploh deluje, in drugič ko je bilo na asvaltu precej posutega peska, v drugem primeru če bi bilo vse normalno se mi ne bi vklopil, vendar na pesku sem ob močnem zaviranju le še poletel naprej (jap priznam...prevelika hitrost, tako mene kot nasproti vozečega je ogromno pripomogla h temu). da se ti pa ABS na čistem asvaltu vključi moraš biti res že talent in pohoditi zavoro z vso močjo ki jo takrat premoreš, torej brez kančka pameti v glavi. dvomim da mi bo še na poligonu to uspelo.
In general, high velocity doesn't produce harmful injuries.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
But what is dangerous is the high acceleration
or deceleration given at a certain time interval.
Phil ::
In kaj bo potem? Pacienti bodo še vedno vozili na mejah zmogljivosti sebe in avtov. Mogoče samo na malo višjih mejah.
Proti "pacientom" res pomaga samo redna prisotnost policistev po cestah, tako da jim je v končni fazi čim prej odvzet izpit/avto. Jasno tega zdaj ni, človek pa se kar čudi kako se jih lahko vseh 20k policistiov tako dobro nekje skriva.
Pri drugih voznikih pa lahko tehnika že zdaj bistveno pripomore k varni vožnji. Pa ne zdaj z enimi hvalami kako nekaterim recimo ABS-a še nikoli ni prišel prav. Prej ali slej pride do take situacije po lastni ali tuji krivdi. Je v tehniki veliko večji potencial za zmanjšanje nesreč kot pa v enih tečajih, ki se jih pozabi po parih mesecih.
M-XXXX ::
ne enači močnega bremzanja z ABSom, ABS se vklopi le ko gumi zdrsne in do sedaj se je tudi meni vključil le 2x
Problem močnega bremzanja je to, da je zelo subjektivna zadeva... Vsak ima svoje občutke, pomoje pa lahko trdim, da v primeru da se užge ABS (na suhi cesti) vsi štejemo pod močno bremzanje?
da se ti pa ABS na čistem asvaltu vključi moraš biti res že talent in pohoditi zavoro z vso močjo ki jo takrat premoreš, torej brez kančka pameti v glavi. dvomim da mi bo še na poligonu to uspelo.
Hehe neskrbi ABS se bo na poligonu MORAL vklopit na skoraj čisto vsakem bremzanju drugače boš hitro od inštruktorja slišal, da ne bremzaš pravilno :)
tadvet ::
In glede močnega bremzanja: jaz pri prevoženih 40k km nisem niti enkrat prišel blizu, da bi koristil ABS (razen na varni vožnji, bremzanju na prazni cesti, ki je bila mokra, takoj ko sem dobil avto (treba zadeve sprobat, da nisi potem presenečen) ter ko sem se vozil in drajsal po praznem zasneženem parkirišču. Tako da si tudi zase upam trditi, da nisem niti enkrat koristil močnega zaviranja katero nebi bilo namerno (primeri zgoraj).
ne enači močnega bremzanja z ABSom, ABS se vklopi le ko gumi zdrsne in do sedaj se je tudi meni vključil le 2x. 1x ko sem na snegu testiral če sploh deluje, in drugič ko je bilo na asvaltu precej posutega peska, v drugem primeru če bi bilo vse normalno se mi ne bi vklopil, vendar na pesku sem ob močnem zaviranju le še poletel naprej (jap priznam...prevelika hitrost, tako mene kot nasproti vozečega je ogromno pripomogla h temu). da se ti pa ABS na čistem asvaltu vključi moraš biti res že talent in pohoditi zavoro z vso močjo ki jo takrat premoreš, torej brez kančka pameti v glavi. dvomim da mi bo še na poligonu to uspelo.
Glej men se ABS upal že sam pri malo bolj hitrem speljevanju. Recimo 2x na teden!
In ne nimam slabih gum (da nebi kdo mislil, da je to krivec za "zdrs").
Zheegec ::
To ni abs, to je ESP. Na armaturi se ti posveti lučka, ko se to dogaja, pri abs pa ponavadi ne.
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
dzinks63 ::
Glej men se ABS upal že sam pri malo bolj hitrem speljevanju. Recimo 2x na teden!
To ni abs, to je ESP. Na armaturi se ti posveti lučka, ko se to dogaja, pri abs pa ponavadi ne.
Oboje ne drži. Za nezdrsavanje pogonskih koles pri prevelikem navoru skrbi ASR. Je pa res, da je ASR nekako povezan z sistemom ABS in na podoben način zavira kolesa.
Pomen podobnih kratic:
- samodejna zapora diferenciala ASD
- elektronski program stabilnosti ESP
- regulacija zdrsa pogonskih koles ASR
- elektronski sistem za boljši oprijem koles ETS
Zheegec ::
Ja pardon, ASR pa VDC sta ta sistem. Pa pri večini avtomobilov lahko izklopiš to.
Če pa pregreješ bremze pa pri mojem avtu crkne vse ASR, ESP, VDC, ABS, Hill holder. Potem pa veliko sreče
Če pa pregreješ bremze pa pri mojem avtu crkne vse ASR, ESP, VDC, ABS, Hill holder. Potem pa veliko sreče
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
M-XXXX ::
Ja pardon, ASR pa VDC sta ta sistem. Pa pri večini avtomobilov lahko izklopiš to.
Če pa pregreješ bremze pa pri mojem avtu crkne vse ASR, ESP, VDC, ABS, Hill holder. Potem pa veliko sreče
Vsi (oziroma večina- ne morem trdit da vse poznam tako dobro) so vezani na same zavore oziroma na ABS oziroma če ni ABS-a tudi ostalih ni.
BlueRunner ::
Če pri situaciji kjer promet spremljaš reakcijski čas krepko nad sekundo se prosim odstrani od prometa ker si nevaren voznik.
Zmotila me je izjava, da je pri tako majhni razliki v hitrosti in pri normalni varnostni razdalji tak manever potrebuje močno zaviranje...
Še zadnjič, potem pa zaključiva. Človek na praznem prehitevalnem pasu nenadoma nagazi bremzo. Na varnostni razdalji pri 130 (pri meni je to cca. 80 - 100m), se ne gre samo za gol reakcijski čas od zaznave do reakcije, ampak tudi za to, da je bila prva ugotovitev (človek prilagaja hitrost in ne ravno bremza) napačna, za napačno pa se je izkazala šele čez nekaj časa (izgubljeni metri).
Napačna zato, ker meni ni bilo vidnega razloga za njegovo močno zaviranje. Zato je bila moja prva ocena nežno upočasnjevanje. Zakaj je do tega prišlo, nimam pojma. Morda se mu je prižgala lučka za olje, morda mu je v avtu zasmrdelo po zažganem, morda je videl v jarku zajca, morda ... sto miljonov razlogov zakaj lahko to človek stori, pa tega jaz ne bom mogel predvideti, kot lahko npr. predvidim kaj se bo zgodilo, če se stop lučke prižgejo dve vozili pred njim, če se nekdo vrine pred njega na prehitevalni pas, ...
V času od trenutka, ko je bila moja reakcija čisto dovolj hitra, vendar je bila izbrana pot ukrepanja napačna in sem moral odreagirati na nove okoliščine (ohoho... to se pa hitro približujem, to ne bo dobro) in sem imel znova normalen reakcijski čas, pa so "varnostni" metri pridno izginjali.
Kar je čisto prav. Saj temu pa služi varnostna razdalja... lahko pa si s fiziko pameten in dokazuješ karkoli. Samo bodi toliko pošten in upoštevaj čisto vse faktorje, ki jih je cela množica. Potem, ko si registriral, da človek na praznem pasu AC resno bremza (razdalja se naglo in opazno manjša) boš odreagiral kako? Tako, da se mu boš še naprej približeval, ali tako, da boš poskusil obdržati varnostno razdaljo, če jo ne celo povečati. Saj ne veš kje bo človek nehal bremzati. To, da je nehal pri nekih 100, je bila naknadna ugotovitev. Lahko bi nehal pri 80, 60 ali pa celo 0. Če ne veš zakaj nekdo bremza, upoštevaš najslabšo možnost. Torej 0. Vse ostalo IMHO postane igra na srečo.
Če bi pa na vsako žmiganje stop luči, ki ga vidim na AC odreagiral tako, da bi sam takoj močno nagazil bremzo, potem bi pa res lahko razmislil o svoji sposobnosti za vožnjo. Halo... v 95% takšna reakcija ni potrebna, v preostalih 5% pa imaš dovolj varnostne razdalje, da komot in brez odvečne živčnosti rešiš zaplet. Če pa moram zato močno in preudarno pritisniti na zavoro, pa je to nekaj pričakovanega. Konec kocev jo imam zato vgrajeno.
To je res, vendar glede samega bremzanja popolnoma nepomembna zadeva.
Sam dejstva, da ti mora na koncu ostati še nekaj za manevriranje, ne gledam ravno kot nepomembno zadevo. Sicer pa si se v golo bremzanje vtaknil samo ti. Jaz sem povedal kdaj in kako se mi je primerilo, da sem moral močno in relativno naglo zabremzati (bolj in hitreje, kot mi je sicer všeč), ti si pa razvil celotno teorijo kako sem verjetno zanič voznik. Okoliščine pa so po tvoje tako - tako. Malo bi jih upošteval, malo pa tudi ne.
Močno bremzanje pa za mene ni aktivacija ABS-a (ne hvala, če se le da) ampak vsakršno bremzanje, kjer se že "obesim" na varnostni pas, ker je toliko pojemka. Torej od palca recimo več od kakšnih 2m/s^2. Naglo bremzanje je zame vse, kjer nimam dovolj časa za umik tace iz gasa, preučitev situacije in po potrebi dodatnega popravka hitrosti z nežnim pritiskom na zavoro.
WarpedGone ::
2. Naglo bremzanje je zame vse, kjer nimam dovolj časa za umik tace iz gasa
Hmm, avtomatik in bremzaš z levo nogo? So te tako učili v avtošoli al si se tega priučil sam? :)
Men so nalagal da je leva primerna samo in izključno za sklopko, gas in bremza pa sta v domeni desne noge.
100m varnostne je čist fina strategija, problem je samo da z njo ne prideš kaj daleč, ker moraš skoraj nonstop upočasnjevat in jo znova vzpostavljat, ker se tri metre pred tebe vrivajo "italijani" - sm edini ki ga zadnje tedne glava boli vsakič ko gre na AC? Morda smo mi nekulturni, ampak takih pizdarij kot jih počnejo ti "italijani" (bolgari, romuni) še nism doživel od nobenga s slovensko tablico. Če bi hotel met 100 m varnostne bi moral furat kakih 50.
Zbogom in hvala za vse ribe
Bor H ::
Yup, to se rado dogaja, na prehitevalnem pasu sem imel ta teden cirka 150km/h po števcu, prehiteval neke kamjone pač, držal MANJ kot 100m varnostne, po spominu bi reku prej 50, cirka dolžino avta pred mano se mi je urinil "italijan" z "audijem", ki je vozil 130km/h max. Kot že rečeno, obožujem preverjanje bremz na AC. Vsaj suha cesta je bla, drugače garantiram, da bi bil karambol.
Zheegec ::
Joj, vzhodnjaki, sploh tisti v kombijih so najhujši. AC je široka, torej zakaj se ne bi vozil po sredinski črti med pasovoma...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Neprimerna varnostna razdalja policistov (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 15936 (12937) | jero_no1 |
» | Varna vožnja Vransko (strani: 1 2 3 )Oddelek: Na cesti | 31476 (28741) | krneki0001 |
» | Kupim vozniški izpit (strani: 1 2 3 )Oddelek: Problemi človeštva | 32945 (29271) | Hayabusa |
» | Vprašanje glede tečaja varne vožnje (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 18655 (16683) | St235 |
» | Za vse, ki vpijejo da jim država nič ne da... (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 13921 (11542) | kalko |