Forum » Loža » Slovenske železnice
Slovenske železnice

dronyx ::
Danes bom šel lažje spat, ker vem, da grem jutri z avtom. Ne mislim se jaz več zajebavat s temi šaljivci. Naj v miru poberejo koruzo oziroma pšenico, potem pa en razpis za idejni osnutek rešitve prevrnjenih vagonov, nakar projekt za izvedbo del, pa bo mimo mesec.

Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

Daniel ::
Danes bom šel lažje spat, ker vem, da grem jutri z avtom. Ne mislim se jaz več zajebavat s temi šaljivci. Naj v miru poberejo koruzo oziroma pšenico, potem pa en razpis za idejni osnutek rešitve prevrnjenih vagonov, nakar projekt za izvedbo del, pa bo mimo mesec.![]()
Bi te prav rad videl kot odgovornega za sanacijo. Me res zanima kako bi to izgledalo pod tvojo direktivo.

Daniel ::
Z velikim veseljem delim mojo današnjo avanturo na Slovenskih železnicah.
Pogledam na internet vozni red in piše, da je primorska proga zaprta in da je organiziran nadomestni avtobusni prevoz. Vozi menda samo en mednarodni vlak spalnik, da ne budijo ljudi, ki na vlaku spijo. Nič, grem na avtobus, ki iz železniške postaje Ljubljana odpelje ob 16:20. Tam stojim in pride do mene šofer avtobusa in me vpraša, kam grem. Borovnica. O, Borovnica, tja pa vozi vlak ob 16:13 iz 7 perona. Pogledam še na vozni red na velikem ekranu in res talko piše. Grem na vlak in par minut pred odhodom pride sprevodnica povedat, da vozi samo do Brezovice, nakar nas tam čaka avtobus! OK, what the fuck je potem to bistveno drugače, kot če bi šel v Ljubljani na avtobus? Ampak je kar je. Dvonadstropni Stadler nas pripelje do Brezovice, nakar vsi dol. Ampak avtobusa ni bilo nikjer. In tako čakamo nekaj časa, nihče ne ve, kdaj pride avtobus. Tudi sprevodnica ne. Potem čez nekaj časa čakanja reče, da pride čez pol ure in se odpelje z vlakom nazaj v Ljubljano. Ampak sedaj pride pa filmski preobrat, ki mi je vzel sapo. V tistem času, ko smo kot opice na vročini čakali avtobus je vmes peljalo pa šest tovornih vlakov! What the fuck, proga pa zaprta my ass. Zaprta za potniške vlake, tovorni pa vozijo kot zmešani. Pa to se mi je zdelo da je tako, ker sem jih slišal že ponoči, da so vozili. Kosem skoraj ob 18:00 prišel v Borovnico na železniško postajo je eden izmed teh tovornih vlakov s cisternami stal lepo parkiran v Borovnici. Zakaj frajerji na SŽ ne bi spustili vmes še nekaj potniških vlakov? Mi je pa zadnjič nek upokojeni strojevodja dejal, da so včasih imeli potniški prednost pred tovornimi, sedaj imajo pa tovorni prednost pred potniškimi. Skratka, za potnike se jim jebe. Ljudi imajo pa za bedake.
Tu je kakor vidim cel kup občudovalcev komunizma vključno z doktorjem elektrotehnike. Ampak v komunizmu ni bilo šale. Če se je kdo preveč zajebaval, so hitro organizirali nadomestni prevoz na Goli otok ali Svetu Grgur. Danes pa nič, vsem se jebe in lahko delajo kar hočejo!
Upam da premier uživa na Krfu bolj, kot pa potniki uživamo na slovenskih železnicah. Razumem pa, zakaj jim nihče nič noče. Ker so servilni do levih in desnih. Politika naroča, oni pa odpirajo delovna mesta.
Potniki načeloma ne prinašajo dobička, dobiček je v tovoru, obenem pa je še kup firm po evropi, pa mogoče tudi kakšna v Sloveniji odvisnih od tega kdaj bojo dobili naročeno robo. Gospodarstvo je pač bolj pomembno kot potniški promet. Imaš teh par dni dokler tega ne poberejo in popravijo proge in elektrike urejen nadomestni prevoz, ki pač je kakršen je, čudežev se tukaj ne da delati. Podobna situacija bi recimo bila, če bi se na avtocesti porušil kakšen viadukt. Oz. se niti porušiti ne rabi, imamo situacijo tam okrog Konjic dnevno aktualno z urami čakanja, ko se zgolj obnavlja.

dronyx ::
Potniki načeloma ne prinašajo dobička, dobiček je v tovoru...
S to logiko se jaz pač ne strinjam. Železnice morajo zagotavljati tovorni in potniški promet, če se zgodi nesreča, kot je ta, je potrebno naredit kompromise. Sem prepričan da se tudi to da. Tako pa so kar ustavili potniški promet. Saj tudi od bolnikov v bolnicah ni nič, profit prinašajo zdravi delavci. Dajmo jih vse evtanazirat - če uporabim logiko SŽ.

dronyx ::
Bi te prav rad videl kot odgovornega za sanacijo. Me res zanima kako bi to izgledalo pod tvojo direktivo.
Se mi zdi da imajo zadnje čase veliko izkušenj z iztirjenimi vagoni, tako da je to postalo upam rutina. Bo pa zanimivo za videti ugotovitve, zakaj je do nesreče prišlo. Če bi počila os na vagonu, bi to že ugotovili (po moje). Če je prišlo pa do napak pri prenovi postaje ali kaj podobnega, bo pa bolj neprijetno. Sploh ker se kaj takega lahko zgodi potniškemu vlaku ko bo brzel po progi, ki je menda projektirana za 160 km/h, s hitrostjo 50 km/h.

Daniel ::
Potniki načeloma ne prinašajo dobička, dobiček je v tovoru...
S to logiko se jaz pač ne strinjam. Železnice morajo zagotavljati tovorni in potniški promet, če se zgodi nesreča, kot je ta, je potrebno naredit kompromise. Sem prepričan da se tudi to da. Tako pa so kar ustavili potniški promet. Saj tudi od bolnikov v bolnicah ni nič, profit prinašajo zdravi delavci. Dajmo jih vse evtanazirat - če uporabim logiko SŽ.
Saj so naredili kompromis. Potnike so dali na avtobuse.

Utk ::
Dronyx, če ti je res kaj do ljudi, jih ne bi pošiljal na železnico. Slej ko prej se bo zgodila večja katastrofa, z (par) 10 mrtvimi, zapomni si...potem se bo pa morda kaj premaknilo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Utk ()

Daniel ::
Bi te prav rad videl kot odgovornega za sanacijo. Me res zanima kako bi to izgledalo pod tvojo direktivo.
Se mi zdi da imajo zadnje čase veliko izkušenj z iztirjenimi vagoni, tako da je to postalo upam rutina. Bo pa zanimivo za videti ugotovitve, zakaj je do nesreče prišlo. Če bi počila os na vagonu, bi to že ugotovili (po moje). Če je prišlo pa do napak pri prenovi postaje ali kaj podobnega, bo pa bolj neprijetno. Sploh ker se kaj takega lahko zgodi potniškemu vlaku ko bo brzel po progi, ki je menda projektirana za 160 km/h, s hitrostjo 50 km/h.
Dvomim, da bi lahko šlo za napako pri prenovi. Človeški faktor je glede na to, kaj vse bi moral narediti, da bi premaknil kretnico preden je vlak čez tudi precej vprašljiv. Pa tudi sam posnetek iz zraka mi nekako ne kaže na napako na kretnici. Bo treba počakati in mogoče izvemo:

dronyx ::

Daniel ::

Daniel ::
Malo primerjam GMaps in video in točno med obema stebroma napeljave, tam kjer se na drugi strani vidi rastlinjak je vmes kretnica. Tako, da je velika verjetnost, da je šlo za premik kretnice. Ostalo bo pa pokazala preiskava.

Barbarpapa2 ::
Dober večer.
Evo, bom pa malo v kontra smeri tišal
... Na moji relaciji (Mb - Poljčane - Mb) so vlaki zadnje čase prav ostro točni. Celo, če pripeljejo iz Ljubljane. Ni sarkazem, ampak dejstvo je, da je v zadnjem času (odkar na progi Zidani Most - Šentilj ni več dela na tirih) vlak točen tudi, če pripelje iz Ljubljane. Prej se je večino zamud pridelalo od Lj do Zidanega Mosta...
Dronyx, glede nemščine mi nisi odgovoril, ampak saj boš v gugltranslejt not dal:
Wo die Logik aufhört, fängt die Eisenbahn erst an...


Drugače je verjetno kak tovor šel na tovornjak (kak kontejner). Ampak določenega tovora ne moreš kar tako na tovornjak prestavit, npr. razsute tovore, kot je ruda za Linz - Donawitz (no, Voestalpine). Je naklad in razklad čisto na železnico vezan...
... jaz grem pa ajat zdaj, jutri pa z vlakom na delo
...
Jože
Evo, bom pa malo v kontra smeri tišal

Dronyx, glede nemščine mi nisi odgovoril, ampak saj boš v gugltranslejt not dal:
Wo die Logik aufhört, fängt die Eisenbahn erst an...



Drugače je verjetno kak tovor šel na tovornjak (kak kontejner). Ampak določenega tovora ne moreš kar tako na tovornjak prestavit, npr. razsute tovore, kot je ruda za Linz - Donawitz (no, Voestalpine). Je naklad in razklad čisto na železnico vezan...
... jaz grem pa ajat zdaj, jutri pa z vlakom na delo

Jože
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Barbarpapa2 ()

dronyx ::
Ko so po prenovi proge Ljubljana - Borovnica vlaki nenadoma začeli vozit s hitrostjo 50 km/h sem jaz pomislil, da železničarji prenovi ne zaupajo in so preventivno omejili hitrost. Lahko bo preiskava te nesreče pokazala, da sem imel prav. Oziroma so železničarji imeli prav.

dronyx ::
Kaj pa če bi vagoni tako iztirili, da bi za nekaj čas zaprli celotno progo in ne bi deloval niti en tir? Kaj potem Luka Koper kar propade?

Daniel ::
Ko so po prenovi proge Ljubljana - Borovnica vlaki nenadoma začeli vozit s hitrostjo 50 km/h sem jaz pomislil, da železničarji prenovi ne zaupajo in so preventivno omejili hitrost. Lahko bo preiskava te nesreče pokazala, da sem imel prav. Oziroma so železničarji imeli prav.
Do uradnega zaključka del in prevzema je zmeraj omejena hitrost. Povsod po eu. Varnostni protokoli.
Kaj pa če bi vagoni tako iztirili, da bi za nekaj čas zaprli celotno progo in ne bi deloval niti en tir? Kaj potem Luka Koper kar propade?
Odvisno kje pride do iztirjenja. Del tovora se verjetno da preusmeriti čez bohinjsko progo, vsega pa seveda ne. Če je cilj na madžarskem, potem je to lepa pot okoli riti v žep. Se pa da z dovoljšnjim številom ljudi in materiala zadevo sanirati v nekem razumnem času. Saj tudi iztirjenje cistern, ki je ogrožalo primorski vodovod so za silo na hitro uredili, sanacija se je pa seveda vlekla.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Daniel ()

delavec44 ::

feryz ::
Mesu vse prav pride.
Kdo se zdaj sekira za šoferja in firme, ki kradejo, pod njegovo komando, milijone z železnic? Je razsuta pšenica bolj važna.
Kdo se zdaj sekira za šoferja in firme, ki kradejo, pod njegovo komando, milijone z železnic? Je razsuta pšenica bolj važna.

dronyx ::
Do uradnega zaključka del in prevzema je zmeraj omejena hitrost. Povsod po eu. Varnostni protokoli.
Uradnega zaključka del ne bo še leta. Torej smo potem obsojeni na hitrost 50 km/h. Če bi tako Kitajci gradili hitre železnice, bi imeli do danes morda nekaj 10 km takih prog ali še to ne.
Glede nesreče sem slišal, da naj bi se kretnica premaknila ko je peljal čez njo vlak in povzročila iztirjanje vagonov. Eden od šefov SŽ je danes trdil, da zanesljivo ne gre za človeško napako. Če to dvoje drži, potem gre za tehnično okvaro na praktično novi železniški postaji. To je pa zaskrbljujoče, če res drži. In lahko da ta vlak ne bo zadnji, ki je iztiril na tej progi.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

Daniel ::
En zanimiv detajl, zakaj ni potniškega prometa čez Borovnico. Sicer bi z dizel Stadlerji verjetno šlo, ampak le teh ni ravno na pretek oz. so po drugih delih države.
Citiram:
Tovorni promet poteka tako, da lokomotive spustijo odjemnik toka in se zapeljejo čez postajo, kjer trenutno (zaradi poškodovanja vozne mreže, kot je vidno na fotografiji) ni električne napetosti. Na enak način se zapeljeta oba oba nočna potniška vlaka Koper / Reka - Budimpešta / Varšava.
Potniški vlaki (garniture) tega ne morejo storiti, saj imajo vsi postanek na postaji Borovnica. Prav tako postaja Borovnica zaradi varnosti in odstranjevanja posledic nesreče seveda ni primerna za čakajoče potnike.
Citiram:
Tovorni promet poteka tako, da lokomotive spustijo odjemnik toka in se zapeljejo čez postajo, kjer trenutno (zaradi poškodovanja vozne mreže, kot je vidno na fotografiji) ni električne napetosti. Na enak način se zapeljeta oba oba nočna potniška vlaka Koper / Reka - Budimpešta / Varšava.
Potniški vlaki (garniture) tega ne morejo storiti, saj imajo vsi postanek na postaji Borovnica. Prav tako postaja Borovnica zaradi varnosti in odstranjevanja posledic nesreče seveda ni primerna za čakajoče potnike.

dronyx ::
To nisem prepričan da res drži niti ne vem kako naj bi to sploh izgledalo? Na enem tiru po moje je elektrika in tam vlak pelje normalno. Saj tudi na enem zgornjem posnetku iz zraka je videti, kako tovorni lahko s polno hitrostjo pelje čez železniško postajo v Borovnici. Na tem prvem tiru bi potniški vlak lahko ustavil, izkrcal potnike in se potem vrnil nazaj v Ljubljano ali pa peljal naprej proti primorski.
Ne vem, kako deluje napajanje električnega omrežja železnice, samo si pa ne predstavljam, da ni napetosti samo na 50 metrih proge, drugje pa je.
Ne vem, kako deluje napajanje električnega omrežja železnice, samo si pa ne predstavljam, da ni napetosti samo na 50 metrih proge, drugje pa je.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

dronyx ::
Tule se vidi iz zraka da je en tir, ki se na postaji razcepi naprej v tri, nepoškodovan.
Problematičen je en nosilec električne napeljave, ki ga je na eni strani zadel in zvil izterjeni vagon. Samo na drugi strani mislim da je vse v redu z elektriko in da to vlak lahko normalno prevozi, brez da spušča odjemnik za elektriko.
Problematičen je en nosilec električne napeljave, ki ga je na eni strani zadel in zvil izterjeni vagon. Samo na drugi strani mislim da je vse v redu z elektriko in da to vlak lahko normalno prevozi, brez da spušča odjemnik za elektriko.

dronyx ::
Nekaj današnjih slik...
Sem hotel v bistvu posneti, kako izgleda, ko postajo prevozi tovorni vlak, ampak žal v doglednem času ni bilo nobenega. Na tire so pripeljali avto dvigalo, ki je, kakor sem opazil, uspel en prevrnjen vagon umakniti ob tire. Jaz na električnem omrežju na tistem delu proge, ki ni poškodovan in kjer poteka promet, nisem opazil nekih poškodb. Na drugi strani pa so zaradi poškodovanega nosilca potrgane žice.
Sem hotel v bistvu posneti, kako izgleda, ko postajo prevozi tovorni vlak, ampak žal v doglednem času ni bilo nobenega. Na tire so pripeljali avto dvigalo, ki je, kakor sem opazil, uspel en prevrnjen vagon umakniti ob tire. Jaz na električnem omrežju na tistem delu proge, ki ni poškodovan in kjer poteka promet, nisem opazil nekih poškodb. Na drugi strani pa so zaradi poškodovanega nosilca potrgane žice.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

Daniel ::
To je direkt iz PR službe železnic objava. Zdaj ali lažejo ali ne ne bom jaz sodil, verjetno pa težko izklopiš 3 kV povsod razen na enem tiru kar tako na stikalu.
Če boš kaj hodil okoli poglej ali imajo dvignjen ali spuščen odjemnik toka, ko vozijo skozi postajo. Je pa inercija zanimiva zadeva, da lahko vlak brez pogona brez težav prevozi postajo.
Če boš kaj hodil okoli poglej ali imajo dvignjen ali spuščen odjemnik toka, ko vozijo skozi postajo. Je pa inercija zanimiva zadeva, da lahko vlak brez pogona brez težav prevozi postajo.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Daniel ()

dronyx ::
Če boš kaj hodil okoli poglej ali imajo dvignjen ali spuščen odjemnik toka, ko vozijo skozi postajo. Je pa inercija zanimiva zadeva, da lahko vlak brez pogona brez težav prevozi postajo.
Ja, samo ali v tem primeru delujejo vsi sistemi? Ima vlak kakšno rezervno napajanje (baterije)? Deluje zaviranje? Potniška letala ob odpovedi obeh motorjev vem da spustijo vetrnico (RAM), ki generira nekaj elektrike za delovanje najnujnejših sistemov na letalu. Namreč močno dvomim, da bi po iztirjanju tovornega vlaka šli eksperimentirati s tako akrobacijo. Saj avtu lahko verjetno pri 200 km/h tudi ugasneš motor pa študiraš, kaj potem vse ne deluje. Jaz sem se v praksi prepričal, kako izgleda, ko avtu med vožnjo zmanjka elektrike, ko umre alternator in več ne polni baterije. Zadeva je izjemno nevarna (!), saj ti na koncu ne dela več zaviranje, zelo težko obrneš volan, motor povsem izgubi moč...skratka cel kup funkcionalnosti delovanja avta je odvisno od tiste male baterije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

dronyx ::

Barbarpapa2 ::
Večeeer...
Sem iskal stikalno shemo postaje Borovnica, a je nisem našel, javno je dostopna samo tirna shema (program omrežja 2025). Drugače pa je prevoz dela kontaktne mreže s spuščenim odjemnikom stalna praksa, če je to iz bilokaterega razloga potrebno. Na naslednjem posnetku se vidi uvoz vlaka na postajo Špilje (Spielfeld - Strass), kej naša lokomotiva vlak pripelje s spuščenimi odjemniki toka:
Kasneje avstrijci preklopijo napajalni vod na "našo" napetost, ker se potem vidi dvignjen tokovni odjemnik in sliši zagon lokomotive.
Dronyx, zaviralni sistem je v osnovi neodvisen od napajanaja pod pogojem, da je zadeva pod zadostnim tlakom. Zato na videu strojevodja povsem normalno zavira. Je pa zavorni sistem zvito narejen, vsak vagon ima svoj rezervoar stisnjenega zraka za zaviranje, hkrati pa mora v zavornem vodu biti zadosten tlak, da do zaviranja ne pride. Če tlak pade, začnejo vagoni zavirati proporcionalno s padcem tlaka. Če pride do poškodbe zavornega voda (npr, raztrganje vlaka) pride samodejno do zaviranja...
...me prav zanima, kaj bo pokazala preiskava...
Jože
Sem iskal stikalno shemo postaje Borovnica, a je nisem našel, javno je dostopna samo tirna shema (program omrežja 2025). Drugače pa je prevoz dela kontaktne mreže s spuščenim odjemnikom stalna praksa, če je to iz bilokaterega razloga potrebno. Na naslednjem posnetku se vidi uvoz vlaka na postajo Špilje (Spielfeld - Strass), kej naša lokomotiva vlak pripelje s spuščenimi odjemniki toka:
Kasneje avstrijci preklopijo napajalni vod na "našo" napetost, ker se potem vidi dvignjen tokovni odjemnik in sliši zagon lokomotive.
Dronyx, zaviralni sistem je v osnovi neodvisen od napajanaja pod pogojem, da je zadeva pod zadostnim tlakom. Zato na videu strojevodja povsem normalno zavira. Je pa zavorni sistem zvito narejen, vsak vagon ima svoj rezervoar stisnjenega zraka za zaviranje, hkrati pa mora v zavornem vodu biti zadosten tlak, da do zaviranja ne pride. Če tlak pade, začnejo vagoni zavirati proporcionalno s padcem tlaka. Če pride do poškodbe zavornega voda (npr, raztrganje vlaka) pride samodejno do zaviranja...
...me prav zanima, kaj bo pokazala preiskava...
Jože

dronyx ::

dronyx ::
Zdaj ali lažejo ali ne ne bom jaz sodil, verjetno pa težko izklopiš 3 kV povsod razen na enem tiru kar tako na stikalu.
Čeprav imam končan FER se na elektriko spoznam nekako tako, kot sodobni diplomant FDV. Res pa me jaki tok nikdar ni preveč zanimal. Kakor sem se podučil s pomočjo AI imamo pri nas enosmerni sistem napetosti 3 kV in 28 priključnih točk (ENP), kjer se napaja omrežje, kamor se priklopi lokomotiva. Če imaš recimo en priklop v Ljubljani in en v Postojni, lahko po moje, če imaš vmes stikala, odklopiš poljuben odsek, poljuben vod. Kakšne so možnosti je odvisno od tega kje so stikala za izklop. Torej načelom je res lahko odklopljenih 50 metrov na postaji in vlak pripelje do Borovnice in se napaja iz Postojne, nakar prepelje 50 metrov brez elektrike in se potem priklopi nazaj na isti vod, ki se napaja iz Ljubljane. Ne razumem pa, zakaj bi ta stikala naredil tako, da hkrati izklopiš oba voda oz. vse. Saj jim je verjetno v interesu, da če en tir kaj popravljajo, da je drug še vedno pod napetostjo za promet. Je pa to res zelo laično, ker tega nisem nikdar študiral. Niti ne razumem v čem je prednost 3 kV enosmerno pred recimo 15 kV AC 16,7 Hz. Napetost za delovanje železniškega sistema pa verjetno dobijo iz javne električne mreže, saj železnice nimajo svojih elektrarn.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

starfotr ::
Na žalost zgodovinske zablode z izbiro 3 kV DC.
Danes je 25 kV, 50 Hz najboljši sistem.
Zato imate coklarji v coklburgu vodovodni sistem, kjer so kovinske cevi ustrezno katodno zašcitene, da ne pride do erozije cevi zaradi blodečih tokov enosmerne napetosti.
https://www.cps-cathodicprot.si/storitv...
Od Viča do Logatca je napajalni odsek. Nikakor ne do Postojne.
https://infrastruktura.sz.si/storitve-i...
Danes je 25 kV, 50 Hz najboljši sistem.
Zato imate coklarji v coklburgu vodovodni sistem, kjer so kovinske cevi ustrezno katodno zašcitene, da ne pride do erozije cevi zaradi blodečih tokov enosmerne napetosti.
https://www.cps-cathodicprot.si/storitv...
Od Viča do Logatca je napajalni odsek. Nikakor ne do Postojne.
https://infrastruktura.sz.si/storitve-i...

dronyx ::
Zato imate coklarji v coklburgu vodovodni sistem, kjer so kovinske cevi ustrezno katodno zašcitene, da ne pride do erozije cevi zaradi blodečih tokov enosmerne napetosti.
Ja, to nisem vedel. Zanimivo. Kakšen študent prvega letnika FER bi se verjetno vprašal pri predmetu osnove elektrotehnike, ali ne potuje električni tok nazaj do vira napajanja po tračnicah. Ampak očitno to ne drži povsem, ker verjetno tračnice niso izolirane glede na zemljo in niso superprevodniki. Ob naslednjem načrtu za okrevanje in odpornost bodo morda lahko zamenjali napajanje na železnicah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

dronyx ::
Tule prispevek depolitiziranega POP TV. Na koncu prispevka je tudi posnetek tovornega vlaka, ki pelje mimo mesta nesreče. Ampak žal je tako posneto, da se ne vidi, ali ima lokomotiva dvignjen pantograf. Kakor sem jaz gledal kable s fotoaparatom, ki močno približa, ni na tej strani nič poškodovano in tudi če bi bil slučajno na tem delu res izklopljeno napajanje ne vidim potem sploh razloga, zakaj bi šla lokomotiva spuščat pantograf. To bi počeli, če bi bila nevarnost poškodbe pantografa. Tako da tisti železničarski PR iz kakšne njihove oglasne deske je verjetno bolj za laično železničarsko javnost. Strokovnjaki pa smo drugje. Nas ne morejo tako enostavno vreči na finto!

Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

misek ::
A se ne vidi ob času 2:07 en poševen nosilec? Torej je poškodovan in so torej tudi poškodovani kabli.

dronyx ::
A se ne vidi ob času 2:07 en poševen nosilec? Torej je poškodovan in so torej tudi poškodovani kabli.
Seveda, na eni strani ga je zadel vagon in je nagnjen ter vodnik strgan. Samo na drugi strani pa vodnik ni strgan in ne vidim nič da bi bilo poškodovano. Po tistem tiru vozijo tovorni vlaki.

Daniel ::
Tvoja prispodoba je približno taka. Z avtom sem se zabil v betonski zid, ampak ker trenutno vse deluje bom vozil naprej. Potem ti pa pri 130 pred kolono odpovejo zavore, ker je zavorna cev vmes cel čas puščala ampak ti nisi opazil.
Dokler se celega sistema ne postavi v funkcionalno stanje se predvideva, da je le ta v defektu. Preprosto in predvsem varno, da koga ne ubije.
Dokler se celega sistema ne postavi v funkcionalno stanje se predvideva, da je le ta v defektu. Preprosto in predvsem varno, da koga ne ubije.

Barbarpapa2 ::
Dober večer...
Strokovnjak Dronyx, ali ste preverili višino kontaktnega voda nad zgornjim robom tirnic, predvsem pa poligonizacijo voda med poškodovanim portalom in ssednjima portaloma

... da se razume, to se mi, strokovnjaki
, med seboj pogovarjamo
... Bi rekel, da je to, da se spušča tokovne odjemnike, pametno, celo presenetljivo modro za našo železnico... Res ni treba, da se pantografi ali kontaktna mreža trgajo...
Ne boš verjel, odjemniki aka. pantografi so pri hitrostih, ki so običajne pri nas, presenetljivo krhka zadeva. V moji 21. letni karieri potnika na SŽ-ju sem strgal in odtrgal 3 (no, 4 pravzaprav).
Tole zgoraj je dogodek z dne 23.10.2008. Dve speti garnituri Siemens Desiro, zgodilo pa se je na ravnini med Pragerskim in Račami pri hitrosti 140km/h...
No, to je pa bilo 06.07.2007. Na isti lokaciji, samo v smeri Pragerskega smo odjemnik zgubili v celoti z dvižnimi mehovi vred...
Slike ta prvega dogodka, ki se je zgodil pred uvozom v postajo Tezno iz smeri Hoč, pa ne najdem. Je celoten pantograf visel na priključnem vodniku ob boku Desiroja... V vseh treh primerih smo se na postajo lepo na vztrajnost pripeljali
... dost železnice za danes, grem spat...
Jože
... ki močno približa, ni na tej strani nič poškodovano in tudi če bi bil slučajno na tem delu res izklopljeno napajanje ne vidim potem sploh razloga, zakaj bi šla lokomotiva spuščat pantograf. To bi počeli, če bi bila nevarnost poškodbe pantografa. Tako da tisti železničarski PR iz kakšne njihove oglasne deske je verjetno bolj za laično železničarsko javnost. Strokovnjaki pa smo drugje. Nas ne morejo tako enostavno vreči na finto!![]()
Strokovnjak Dronyx, ali ste preverili višino kontaktnega voda nad zgornjim robom tirnic, predvsem pa poligonizacijo voda med poškodovanim portalom in ssednjima portaloma





Ne boš verjel, odjemniki aka. pantografi so pri hitrostih, ki so običajne pri nas, presenetljivo krhka zadeva. V moji 21. letni karieri potnika na SŽ-ju sem strgal in odtrgal 3 (no, 4 pravzaprav).
Tole zgoraj je dogodek z dne 23.10.2008. Dve speti garnituri Siemens Desiro, zgodilo pa se je na ravnini med Pragerskim in Račami pri hitrosti 140km/h...
No, to je pa bilo 06.07.2007. Na isti lokaciji, samo v smeri Pragerskega smo odjemnik zgubili v celoti z dvižnimi mehovi vred...
Slike ta prvega dogodka, ki se je zgodil pred uvozom v postajo Tezno iz smeri Hoč, pa ne najdem. Je celoten pantograf visel na priključnem vodniku ob boku Desiroja... V vseh treh primerih smo se na postajo lepo na vztrajnost pripeljali

... dost železnice za danes, grem spat...
Jože

dronyx ::
Sedaj ste me pa tako sprovocirali, da bom jutri poiskal nekoga, ki mi bo znal razložit, ali je elektrika tam kjer vozi vlak res izklopljena, na kakšnem odseku in kako to vlak prevozi. Lahko da res vnesejo v potovalni računalnik razdaljo in konfiguracijo vlaka, nakar jim ta izračuna s kakšno hitrostjo se morajo pripeljat, da bodo uspeli priti z inercijo čez izklopljen del proge. Vmes se pa strojevodja dvakrat pokriža, da je izračun pravilen. Če zajebeš, te mora pa priti rešit dizel lokomotiva. Recimo vlak s 30 cisternami bencina. Če se bi pa to prevrnilo, bi imeli pa v Borovnici ponoči dan se mi zdi. Zdaj v bistvu več ne vem, ali me mora biti strah.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

Djole ::
Ne vem kako je na temu delu, ampak kot so ti ze rekli je to standardna praksa, da v primeru potrebe lahko vlak dolocen del proge prevozi s spuscenim odjemnikom toka z zaletom. Obstaja tudi "fonogram" o tem :)

fikus_ ::
Če imajo tam avtodvigalo, je tudi to vzrok, da so izklopili elektriko (zaradi varnosti).
Na železnici se okrog varnosti ne hecajo (razen ko se in se zgodi nesreča zaradi malomarnosti).
Na železnici se okrog varnosti ne hecajo (razen ko se in se zgodi nesreča zaradi malomarnosti).
Učite se iz preteklosti, živite v sedanjosti in razmišljajte o prihodnosti.
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
PS Ne odgovarjam trolom in provokatorjem!
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fikus_ ()

starfotr ::
Sedaj ste me pa tako sprovocirali, da bom jutri poiskal nekoga, ki mi bo znal razložit, ali je elektrika tam kjer vozi vlak res izklopljena, na kakšnem odseku in kako to vlak prevozi. Lahko da res vnesejo v potovalni računalnik razdaljo in konfiguracijo vlaka, nakar jim ta izračuna s kakšno hitrostjo se morajo pripeljat, da bodo uspeli priti z inercijo čez izklopljen del proge. Vmes se pa strojevodja dvakrat pokriža, da je izračun pravilen. Če zajebeš, te mora pa priti rešit dizel lokomotiva. Recimo vlak s 30 cisternami bencina. Če se bi pa to prevrnilo, bi imeli pa v Borovnici ponoči dan se mi zdi. Zdaj v bistvu več ne vem, ali me mora biti strah.
Skrb je potrebna zaradi Fenolita in Borovniškega vršaja. Seveda tudi zaradi železnice. Ampak nima veze, bo pa voda od kje drugje.

Barbarpapa2 ::
Pozdrav
To mi delaj!!! Bo potem končno jasno, kako in kaj...
Drugače, če boš imel priložnost, povprašaj kakšnega strojevodjo, naj ti razloži, kako se naloži podatke v potovalni računalnik Mopeda (SŽ 342) ali Brižite (SŽ 363)

Kar se rabot z odjemniki toka (pantografi) tiče, je to tako utečena praksa, da je v primeru permanentne rabe to zregulirano s signalnim pravilnikom...
...še vedno sem zelo radoveden, kaj je vzrok za ta šmorn v Borovnici...
Jože
Sedaj ste me pa tako sprovocirali, da bom jutri poiskal nekoga, ki mi bo znal razložit....
Lahko da res vnesejo v potovalni računalnik razdaljo in konfiguracijo vlaka, nakar jim ta izračuna s kakšno hitrostjo se morajo pripeljat, da bodo uspeli priti z inercijo čez izklopljen del proge. Vmes se pa strojevodja dvakrat pokriža, da je izračun pravilen. ...
To mi delaj!!! Bo potem končno jasno, kako in kaj...
Drugače, če boš imel priložnost, povprašaj kakšnega strojevodjo, naj ti razloži, kako se naloži podatke v potovalni računalnik Mopeda (SŽ 342) ali Brižite (SŽ 363)


Kar se rabot z odjemniki toka (pantografi) tiče, je to tako utečena praksa, da je v primeru permanentne rabe to zregulirano s signalnim pravilnikom...
...še vedno sem zelo radoveden, kaj je vzrok za ta šmorn v Borovnici...
Jože

Utk ::
Zdaj v bistvu več ne vem, ali me mora biti strah.
Zdaj te je strah, še 2 dni nazaj si pa govoril, da bi morali tu vmes vozit še potniški vlaki...sem ti reku da je to slaba ideja.

dronyx ::
Zdaj v bistvu več ne vem, ali me mora biti strah.
Zdaj te je strah, še 2 dni nazaj si pa govoril, da bi morali tu vmes vozit še potniški vlaki...sem ti reku da je to slaba ideja.
Saj dva potniška mednarodna vlaka vozita. Ravno enega sem danes zjutraj videl, ki je šel po primorski progi. Je pa tak s kupeji, ki jih vleče lokomotiva. Če za ta dva ni nevarno, potem bi lahko spustili po progi več potniških, da ne bi bil potniški promet tako moten.
Zgodovina sprememb…
- predlagal izbris: connel ()

dronyx ::
Barbarpapa2 je izjavil:
...še vedno sem zelo radoveden, kaj je vzrok za ta šmorn v Borovnici...
Če je zadeva, kako naj rečem, občutljiva, ne boš izvedel pravega vzroka nesreče. Tu so tudi evropska sredstva (menda 40 MIO). Malo je manjkalo, da niso iztirjeni vagoni podrli velike table z napisom Evropska unija - naložba v vašo prihodnost. To bi bila šele ironija.

Bodo pa sedaj na SŽ težko rekli, da so nesreče samo posledica slabe infrastrukture in premajhnih vlaganj. Tu gre za povsem novo infrastrukturo in 160 MIO evrov vlaganj. DO sedaj se ne spomnim, da bi bila v Borovnici kdaj tako huda železniška nesreča na stari infrastrukturi.

Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

Barbarpapa2 ::
Pozdrav
Pa sta ustavila na postaji v Borovnici, ali pa sta postajo samo prevozila? Uradno obvestilo pravi, da potniškega prometa ni, ker v vozni mreži ni napetosti in vlaki, ki se ustavijo v Borovnici, ne morejo več speljati. Uradno obvestilo se ne sklicuje na varnost...
...malo disgresije med delom
...
Jože
...
Saj dva potniška mednarodna vlaka vozita. Ravno enega sem danes zjutraj videl, ki je šel po primorski progi. Je pa tak s kupeji, ki jih vleče lokomotiva. Če za ta dva ni nevarno, potem bi lahko spustili po progi več potniških, da ne bi bil potniški promet tako moten.
Pa sta ustavila na postaji v Borovnici, ali pa sta postajo samo prevozila? Uradno obvestilo pravi, da potniškega prometa ni, ker v vozni mreži ni napetosti in vlaki, ki se ustavijo v Borovnici, ne morejo več speljati. Uradno obvestilo se ne sklicuje na varnost...
...malo disgresije med delom

Jože

dronyx ::
Kakor sem jaz razumel sprevodnico ta dva mednarodna vlaka vozita, ker sta spalnika in da ne budijo potnikov, da morajo prestopat na bus. Če res ni elektrike na postaji, potem verjetno postajo samo prevozita z zaletom, kot ostali tovorni vlaki, tako kot trdite. me pa čedalje bolj zanima, kakšno razdaljo vlak prevozi brez elektrike. To ne morejo biti kilometri, ker bi vmes zmanjkalo kinetične energije. Pa verjetno ko se vlak nazaj poveže na električno omrežje ne more biti kakšnih hudih sunkov, ker bi se potniki v spalnikih zbudili.

Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

starfotr ::
Ful so prijazni. Ker če greš s spalnikom iz Evrope proti Aziji te v EU državah, kjer do nedavnega ni bilo šengna lepo budijo za kontrolo dokumentov. Isto je na Balkanu.

Barbarpapa2 ::
Pozdrav...
Zaviralna pot vlaka z maso okoli 500t in hitrostjo 100km/h ob normalnem zaviranju je okoli 1000m, ob zaviranju v nuji pa okoli 400m. Isti vlak bi na ravni progi brez ovinkov prevozil preko 10km, preden bi se ustavil (spet s hitrosti 100km/h). Je pa tako prevožena pot močno odvisna od dejanskih odporov na progi. V borovnici bi rekel, da je v smeri iz ljubljane proti Postojni manjša, kot v obratni smeri (če se ne motim, se proga proti Postojni rahlo vzpenja...). Ta odgovor je povsem v sodobnem duhu, izračune je naredil pametnejši od mene, CahtGPT namreč


...sem na malci zdaj, pa lahko pisakam...
Jože
... me pa čedalje bolj zanima, kakšno razdaljo vlak prevozi brez elektrike. To ne morejo biti kilometri, ker bi vmes zmanjkalo kinetične energije. Pa verjetno ko se vlak nazaj poveže na električno omrežje ne more biti kakšnih hudih sunkov, ker bi se potniki v spalnikih zbudili.![]()
Zaviralna pot vlaka z maso okoli 500t in hitrostjo 100km/h ob normalnem zaviranju je okoli 1000m, ob zaviranju v nuji pa okoli 400m. Isti vlak bi na ravni progi brez ovinkov prevozil preko 10km, preden bi se ustavil (spet s hitrosti 100km/h). Je pa tako prevožena pot močno odvisna od dejanskih odporov na progi. V borovnici bi rekel, da je v smeri iz ljubljane proti Postojni manjša, kot v obratni smeri (če se ne motim, se proga proti Postojni rahlo vzpenja...). Ta odgovor je povsem v sodobnem duhu, izračune je naredil pametnejši od mene, CahtGPT namreč



...sem na malci zdaj, pa lahko pisakam...
Jože

dronyx ::
Barbarpapa2 je izjavil:
Zaviralna pot vlaka z maso okoli 500t in hitrostjo 100km/h ob normalnem zaviranju je okoli 1000m, ob zaviranju v nuji pa okoli 400m.
Pri nesreči v Borovnici je vsaj meni zanimivo tudi to, da se je kompozicija tovornega vlaka ustavila le nekaj metrov naprej od mesta, kjer so iztirili vagoni. Če vlak ni šel v rikverc, potem se je ustavil praktično takoj, ko se je nesreča zgodila. Kako hitro je potem peljal? 10 km/h?
(vir slike je zaslon prispevka RTV)
In če je rs vlak peljal tako zelo počasi, kako je potem vagone tako razmetalo, kot bi drvel 100 km/h.

vse skupaj je videti kot zavarovalniška nameštaljka. Saj ne. Se hecam.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()

dronyx ::
Še to glede zgornje slike. Kot sem videl je bila kompozicija vlaka dolga in kot kaže vsi vagoni naloženi s pšenico, kar pomeni, da je imela veliko težo in s tem veliko gibalno količino, če poskušamo biti strokovni, brez uporabe ChatGPT.

Zgodovina sprememb…
- spremenil: dronyx ()
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Posodobitev železniškega prometa (strani: 1 2 3 4 )Oddelek: Loža | 25093 (16651) | Lonsarg |
» | Modernizacija železniškega potniškega prometa (strani: 1 2 )Oddelek: Na cesti | 8286 (6686) | Conini |
» | Spletna prodaja vozovnic za vlak leto dni pozneje (strani: 1 2 3 )Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija | 28697 (23194) | 111111111111 |
» | SŽ omogočil nakup vozovnic po spletu (strani: 1 2 )Oddelek: Loža | 15164 (12861) | aborko |
» | SŽ - 5 ur na vlaku od MB do KP? (strani: 1 2 3 )Oddelek: Loža | 39327 (33400) | DuleKrtola |