» »

Davek na prevoženo razdaljo

Davek na prevoženo razdaljo

ozbolt ::

Obama: "Yes we can!" -> Get more money off you?

http://www.partis.si/clanek/4279

To pa ni več pravilno. A kdo ve če imajo na drugi strani luže cestnine/vinjete? Verjetno NE in je to razlog za take davke.
Ampak potem to ne bi smelo priti k nam?

AmokRun ::

Pa kje si partis dobil? :D
Daj kakšen drug link.

PaX_MaN ::

Verjetno kar C/P tegale.

noraguta ::

eh bedarija , če se že grejo to , plombo na števc pa čao.
ultra je naračunala , da bi bili stroški za slovenijo okrog 50m€ letno.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

ahac ::

Zakaj pa ni pravilno?
Pač plačaš glede na milje, ki jih prevoziš in ne na galone, ki jih pokuriš.

Vinjet valda nimajo, imajo pa cestnine na določenih avtocestah.
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zheegec ::

Načeloma bi bila ukinitev davka na benci/nafto in računanje po prevoženih kilometrih dobra stvar. Prišlo bi enako (če ne bi našli kakšnega dragega načina cestninjenja), pa končno bi si lahko nabavil 3.2l V6 ali večji motor... Mogoče kar V8. Pač plačaš enako, če si v Smartu ali pa v muscle-carju :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

alexa-lol ::

kva sej ze trosarino placas ce se vozs

Zheegec ::

Ja, trošarina se pri tej varijanti ukine in se plačuje samo glede na prevožene kilometre. V tem primeru je 1x višja poraba avtomobila bistveno manjši problem, kot je trenutno.

Vsi lastniki raznih Ferrarijev in Porschejev sploh pa kakšnih Mustangov se lahko tega zakona veselijo :)
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

noraguta ::

Ja, trošarina se pri tej varijanti ukine in se plačuje samo glede na prevožene kilometre. V tem primeru je 1x višja poraba avtomobila bistveno manjši problem, kot je trenutno.

Vsi lastniki raznih Ferrarijev in Porschejev sploh pa kakšnih Mustangov se lahko tega zakona veselijo :)

mislim da američani ciljajo tudi na emisije. vsekakor je pa gps sistem sporen , tako zaradi zasebnosti še bolj pa zaradi cene.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

BlueRunner ::

O zasebnosti so se že razpisali pri IP-RS. Na kratko: tehnično je možno cestninjenje, ki uporablja GPS ali drugo določanje lokacije, hkrati pa se pri njemu ne zbira in obdeluje lokacijske in časovne podatke. Vendar pa je glede na napisano v dokumnetu možno samo na en način.

Vprašanje je, če bodo vozniki pripravljeni pri registraciji plačati več za napravo, če bo tako njihova zasebnost bolje varovana. Sam v takšno razsvetljenost večine voznikov nisem prepričan, saj je denarnica običajno pomembnejša od abstraktnih načel.



Dokler se abstraktna načela ne vrnejo in te ugriznejo v rit. Ampak takrat je že prepozno.

noraguta ::

O zasebnosti so se že razpisali pri IP-RS. Na kratko: tehnično je možno cestninjenje, ki uporablja GPS ali drugo določanje lokacije, hkrati pa se pri njemu ne zbira in obdeluje lokacijske in časovne podatke. Vendar pa je glede na napisano v dokumnetu možno samo na en način.

Vprašanje je, če bodo vozniki pripravljeni pri registraciji plačati več za napravo, če bo tako njihova zasebnost bolje varovana. Sam v takšno razsvetljenost večine voznikov nisem prepričan, saj je denarnica običajno pomembnejša od abstraktnih načel.



Dokler se abstraktna načela ne vrnejo in te ugriznejo v rit. Ampak takrat je že prepozno.


in kaj je narobe z plombo na števcu?
edit:
če ultra da 50m€ predračun za cestninjenje avtocest , celotne bpobrane cestnine z mitnicam so bile cca 150m€ kje je tu računica?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

TESKAn ::

O zasebnosti so se že razpisali pri IP-RS. Na kratko: tehnično je možno cestninjenje, ki uporablja GPS ali drugo določanje lokacije, hkrati pa se pri njemu ne zbira in obdeluje lokacijske in časovne podatke. Vendar pa je glede na napisano v dokumnetu možno samo na en način.

Vprašanje je, če bodo vozniki pripravljeni pri registraciji plačati več za napravo, če bo tako njihova zasebnost bolje varovana. Sam v takšno razsvetljenost večine voznikov nisem prepričan, saj je denarnica običajno pomembnejša od abstraktnih načel.



Dokler se abstraktna načela ne vrnejo in te ugriznejo v rit. Ampak takrat je že prepozno.


in kaj je narobe z plombo na števcu?

Ker je števec že vgrajen, ne bi mogel dat kolegu mastne pogodbe za razvoj sistema. Plus ni tako fensi.
Uf! Uf! Je rekel Vinetou in se skril za skalo,
ki jo je prav v ta namen nosil s seboj.

Utk ::

BlueRunner, kaj pa reklamacije? Če ti pošljejo domov račun, da si prevozil 20,000 km, ti pa trdiš, da jih nisi, če ni nobenih drugih podatkov...cela jeba. Če imajo vse podatke, je pa lahko še huje, ja. Zato se bi temu celemu sistemu raje izognil.
noraguta, v čem je razlika med plombiranem števcem in gps števcem? Razem v tem, da je števec v avtu premalo natančen za kaj takega.

noraguta ::

BlueRunner, kaj pa reklamacije? Če ti pošljejo domov račun, da si prevozil 20,000 km, ti pa trdiš, da jih nisi, če ni nobenih drugih podatkov...cela jeba. Če imajo vse podatke, je pa lahko še huje, ja. Zato se bi temu celemu sistemu raje izognil.
noraguta, v čem je razlika med plombiranem števcem in gps števcem? Razem v tem, da je števec v avtu premalo natančen za kaj takega.

a dajno mir , a za merjenje hitrosti ter plačevanje kazni je pa zadosti natančen? izpodbijaj natančnost števca na sodišču.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

Utk ::

Si že kdaj dobil kazen, ker je tebi v avtu števec kazal 92 namesto 90?

noraguta ::

ne ampak gps sitem pridonese 1/3 k ceni cestninjenja , toleranca pri hitrosti je pa 1/10 ako se ne motim. najbrž atestiranje vozila pač ni zato što su dinje žute, ali pač?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zheegec ::

Samo kako veš, da tebi števec kaže 90, ti pa dejansko ne greš 110? Razlika ni tako lahko opazna, sploh na odprti cesti...
"božja zapoved pravi; <Spoštuj očeta in mater>,
ne govori pa o spoštovanju sodstva."
Janez Janša, 29.04.2014

noraguta ::

na števc pogledaš! a po gps enoti pa veš?
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

dzinks63 ::

Bi pa imelo tole zanimiv stranski učinek. Pri prodaji avtomobila, boš lahko zahteval od prodajalca izpisek prevoženih kilometrov in ti bodo seveda pravi, ne pa tako kot danes, ko imajo avtomobili prevožene km prosto po prešernu. In razni preprodajalci bodo imeli mnogo manj manevrirnega prostora za nateg. Če pa ti prodajalec ne bo hotel dat tega podatka, si boš pa itak mislil svoje in takšnega avtomobila preprosto ne boš kupil.

Utk ::

ne ampak gps sitem pridonese 1/3 k ceni cestninjenja , toleranca pri hitrosti je pa 1/10 ako se ne motim. najbrž atestiranje vozila pač ni zato što su dinje žute, ali pač?

Števec za hitrost ima komot tudi 5 procentov napake. Atestiranje vozila pomeni samo, da števec v nobenem primeru (pri največjih gumah in vseh drugih najslabših možnih pogojih) ne kaže manj, kot se pa voziš v resnici. V resnici večina ljudi nima največjih homologiranih gum na avtu, pogoji niso zmeraj najslabši, tako da ko tebi števec kaže 100, se voziš nekje od 90 do 97. Če bi ti s tako natančnostjo računal (in plačeval) nek strošek, ki lahko pride na leto 1000 evrov, potem kar izvoli. Jaz ne bi. Gps je bolj natančen, že zaradi tega, ker sistem ne računa razdalje stalno, ampak bi si samo zapisal, da je avto šel čez nek checkpoint, na avtocesti, ali kje drugje.
Če jo pa bi sam računal tudi izven checkpointov, je še zmeraj bolj natančno izračunana gps razdalja med začetno in končno točko vožnje (seveda po cesti), kot pa realtime računanje in seštevanje.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: Utk ()

noraguta ::

ne ampak gps sitem pridonese 1/3 k ceni cestninjenja , toleranca pri hitrosti je pa 1/10 ako se ne motim. najbrž atestiranje vozila pač ni zato što su dinje žute, ali pač?

Števec za hitrost ima komot tudi 5 procentov napake. Atestiranje vozila pomeni samo, da števec v nobenem primeru (pri največjih gumah in vseh drugih najslabših možnih pogojih) ne kaže manj, kot se pa voziš v resnici. V resnici večina ljudi nima največjih homologiranih gum na avtu, pogoji niso zmeraj najslabši, tako da ko tebi števec kaže 100, se voziš nekje od 90 do 97. Če bi ti s tako natančnostjo računal (in plačeval) nek strošek, ki lahko pride na leto 1000 evrov, potem kar izvoli. Jaz ne bi. Gps je bolj natančen, že zaradi tega, ker sistem ne računa razdalje stalno, ampak bi si samo zapisal, da je avto šel čez nek checkpoint, na avtocesti, ali kje drugje.
Če jo pa bi sam računal tudi izven checkpointov, je še zmeraj bolj natančno izračunana gps razdalja med začetno in končno točko vožnje, kot pa realtime računanje in seštevanje.

checkpointi se ceneje čekirajo z ročnim pobiranjem cestnine.
+ tega manj sfali števec kot je strošek sistema.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

Utk ::

Sej ni samo ultra na svetu. Če tega ni nihče sposoben naredit ceneje, naj ne naredijo ničesar.
Najcenejši sistem so vinjete. Ustavljanje pa ne pride v poštev.

noraguta ::

ja tudi jaz vem da so najcenejše vinjete. +tega samodejno optimirajo poti(avtocesto uporablja tisti ki jo potrebuje).

btw qfree na koncu ni cenejši z svojo rešitvijo
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: noraguta ()

;-) ::

Kaka je cena bencina tam?

ahac ::

Kaka je cena bencina tam?


Nižja kot pri nas.
http://www.gasbuddy.com/gb_gastemperatu...
Slo-Tech Discord - https://discord.gg/ppCtzMW

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: ahac ()

ABX ::

Sej ni samo ultra na svetu. Če tega ni nihče sposoben naredit ceneje, naj ne naredijo ničesar.
Najcenejši sistem so vinjete. Ustavljanje pa ne pride v poštev.


Stroške ceste plačamo že z cestno takso in trošarino na gorivo, zakaj so potrebne še vinjete ali dodaten davek?

Pa še kazni za prekrške imamo, ki končajo samo bog ve kam.
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: ABX ()

;-) ::

Kaka je cena bencina tam?


Nižja kot pri nas.
http://www.gasbuddy.com/gb_gastemperatu...


No ker teta prihaja iz San Francisca pa sem vprašal kak to da ma avto z 5.0 motorjem pa je rekla da sploh ne gledajo na motor ker je bencin poceni glede na plače in vse in da je čisto drugače kot tu. Tudi zavarovanje oz. registracija je bol na izi. Pol ne vidim problema če jim dajo davek na prevoženo razdaljo in niti malo nemoremo primerjati to z našim sistemom.

BlueRunner ::

in kaj je narobe z plombo na števcu?


Da ne upošteva:
- časa vožnje (med konicami, izven konic)
- tarifnega razreda ceste (avtocesta, regionalna, lokalna)
- ne loči med vožno po javnih cestah in neobdavčeno vožnjo
- regionalnost ceste (pri decentralizaciji države, preide del cestnega omrežja v vzdrževanje in upravljanje regij, za kar pa morajo biti regije pravično poplačane glede na uporabo)

Osnoven razlog za spremembo cestinjenja je v temu, da se plača sorazmerno z težavami, ki jih povzročaš: v obliki izpustov, povzročanja zastojev in obrabe cestišč. Plomba na števcu poskrbi za prvo točko, preostale tri pa ostanejo neizpolnjene.

Glede stroškov pa tako. V moderni državi, kamor upam, da si Slovenija želi priti, ni cilj, da se državljanje s čim nižjimi stroški omolze za čim več denarja, temveč je cilj v temu, da se ga nabere natačno toliko, kolikor je potrebno za zagotavljanje vzdrževanja in razvoja javne storitve. V tem primeru cestnega omrežja.

Če bo rešitev trajna, če bo dolgoročno zmanjšala celotne obratovalne stroške in, če bo breme stroškov vzdrževanje cestnega omrežja pravično porazdelila med uporabnike tega omrežja, potem ima lahko tudi visoko nakupno ceno. Če ne izpolnjuje katerega koli izmed teh pogojev, potem ni vredna niti 1€.

ABX ::

Potem je tu še problem tujcev, kaj jim boš plombiral števec na meji?
Vaša inštalacija je uspešno spodletela!

noraguta ::

in kaj je narobe z plombo na števcu?


Da ne upošteva:
- časa vožnje (med konicami, izven konic)
- tarifnega razreda ceste (avtocesta, regionalna, lokalna)
- ne loči med vožno po javnih cestah in neobdavčeno vožnjo
- regionalnost ceste (pri decentralizaciji države, preide del cestnega omrežja v vzdrževanje in upravljanje regij, za kar pa morajo biti regije pravično poplačane glede na uporabo)

Osnoven razlog za spremembo cestinjenja je v temu, da se plača sorazmerno z težavami, ki jih povzročaš: v obliki izpustov, povzročanja zastojev in obrabe cestišč. Plomba na števcu poskrbi za prvo točko, preostale tri pa ostanejo neizpolnjene.

Glede stroškov pa tako. V moderni državi, kamor upam, da si Slovenija želi priti, ni cilj, da se državljanje s čim nižjimi stroški omolze za čim več denarja, temveč je cilj v temu, da se ga nabere natačno toliko, kolikor je potrebno za zagotavljanje vzdrževanja in razvoja javne storitve. V tem primeru cestnega omrežja.

Če bo rešitev trajna, če bo dolgoročno zmanjšala celotne obratovalne stroške in, če bo breme stroškov vzdrževanje cestnega omrežja pravično porazdelila med uporabnike tega omrežja, potem ima lahko tudi visoko nakupno ceno. Če ne izpolnjuje katerega koli izmed teh pogojev, potem ni vredna niti 1€.

cene študij so znane. ter dosegao nekje omenjene vrednosti. nikar ne reči da je racionalno 1/3 denarja financiranja cest nameniti za cestninjenje. vsekakor je možno , da bi cestninjenje izvajali za različne upravljalce cest v enotnem sistemu vendar tega v študijah ni bilo zavzeto. itak je pa po svoje narobe da se dars d.d. razlocuje od drsc praktično je za oba jamči država. in over all kot sem rekel promet se mora smodejno routat po optimalnih poteh. vinjete to zagotavljajo cestninjenje pač ne(ja ja odvečno prepeljavanje je praktično zanemarljivo).
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

noraguta ::

no pa še od musarke
fleksibilnosti, po drugi strani pa sistem v širšem evropskem prostoru še ni dovolj preizkušen. Tu je potrebno takoj pojasniti, da je neupravičen strah pred tem, da bi sateliti imeli neko vseobsegajočo bazo podatkov o lokacijah vozil – tako GPS kot bodoči Galileo namreč temeljita na pasivnih sprejemnikih, ki zgolj preračunajo svoj položaj glede na podatke, ki jih prejemajo iz satelitov, nikakor pa ti sprejemniki ne morejo satelitom sporočati svoje lokacije.


- ne loči med vožno po javnih cestah in neobdavčeno vožnjo
- regionalnost ceste (pri decentralizaciji države, preide del cestnega omrežja v vzdrževanje in upravljanje regij, za kar pa morajo biti regije pravično poplačane glede na uporabo)


tole dvoje je recimo rahlo kontradiktorno.
Pust' ot pobyedy k pobyedye vyedyot!

BlueRunner ::

Nisem rekel, da je vse kosher.

Ni pa nujno protislovno. Z malo razmisleka lahko narediš sistem, kjer se vse te postavke obračuna na napravi, ne da bi obstajala centralna evidenca kdo je kdaj bil kje.

So razlogi zakaj bi nekaj počeli zaradi splošne koristi in so razlogi zakaj nečesa ne bi počeli, ker koristi pač ne odtehtajo stroškov, tveganj, ... Samo zato, ker ima nekaj pozitivne lastnosti, to še ne pomeni, da negativnih nima in obratno.

Zato pa so javne debate. Argumenti, protiargumenti, skupen razmislek.

WarpedGone ::

Zelo zelo pomemben podatek je cena celega sistema. Vinjete naj bi nas koštale ranga 7 milijonov EUR na leto.

Koliko je cena totalno pravičnega sistema, ki te ocuri na podlagi točno prevožene razdalje z upoštevanjem kategorije cest in časa vožnje? Pa mogoče še jakosti pospeševanja in zaviranja, mase vozila, hrapavosti gum, nastavitev podvozja, količine iztekle vode iz izpušne cevi in število kamenčkov, ki so se zagozdli v pnevmatiko. Vse to in še več namreč vpliva na konkretno izrabo cest. Dejmo pravičniki, račune na plan. Če pridete na plan s ceno nad 10 milijonov letno, lahko svojo rešitev vržete stran.

Pravičnost namreč ima svojo ceno. Vinjete i.e. pavšalni sistem je dovolj poceni in enostaven da po moje odtehta nepravičnost. Vsi zagovorniki cestninjena po km so modro tiho glede cene takega sistema. Kot da bo kr padel iz neba. Jok, v igri so desetine milijard, ki jih bomo morali plačat mi sami skozi cestnine.

Desetine milijard proti desetinam milijonov pomeni faktor 1000. Ste za pravično cestninjene pripravljeni plačat 1000x več kot za nepravičen pavšalni sistem?
Zbogom in hvala za vse ribe


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Vinjete naj ostanejo, ostala načini cestninjenja niso fer (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Na cesti
21954597 (47172) jalovec09
»

Nizozemska testira satelitsko cestninjenje vseh cest (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
23145983 (39227) krneki0001
»

Informacijski pooblaščenec podal mnenje o elektronskem cestninjenju (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
8712156 (9378) CaqKa
»

Slovenija 1984 (strani: 1 2 3 4 )

Oddelek: Novice / Zasebnost
18917891 (12057) Pyr0Beast

Več podobnih tem