Forum » Zvok in slika » [Vse o DSLR]
[Vse o DSLR]
Temo vidijo: vsi

Lonsarg ::
kontrastni autofocus ne bo nikoli boljši od faznega.
da ne omenjam laga pri iskanju fokusa... praktično je tak tvoj fotoaparat dober samo za portrete. ko se gre za gibljivo tarčo je samo za v smeti.
Čaki, pa ne da si spal zadnjih 5 let? Zdaj se na same senzorje vgrajuje FAZNE detektorje. In tadobri najnovejši mirrorless imako že ENAKO hiter fazni avtofokus kot DSLRJI, kake dve let nazaj jih še niso ujeli, zdaj pa so jih že. Omejitev hitrosti fokusiranja je tako zdaj pri dslr in dražjih mirrorless v lečah in ne več v količini/hitrosti fazne detekcije fokusa.

korenje3 ::
sony a7 ii ima kljub temu počasnejši fokus.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

harmony ::
razložiš povezavo med zrnatostjo slike, kjer imaš ISO nastavljen na fiksni ISO100 in če spreminjaš EV?
"Zrnje" na sliki se pojavi tudi pri ISO 100, ce so doloceni deli slike pretemni (underexposed). Pri pokrajini je en primer, ko fotograf (fotoaparat) pravilno izmeri svetlobo na nebu, medtem pa ostanejo drugi deli skoraj ali popolnoma temni. Takrat je potrebno narediti vec slik z razlicnim EV, ob isti ISO vrednosti.
Ravno zato imamo na fotoaparatih histogram, na katerega se dostkrat pozabi pogledati.
Za kaksno detaljnjo razlago pa zal nimam dovolj znanja.

Janac ::
Po moje:
Šum na mediju je vedno, od občutljivosti je pa odvisno, kako močno bo ta šum 'ojačan'. Ker kot vemo, z 'ojačanjem' se kot posledica ojačajo tudi motnje/šum...
imam prav?
Šum na mediju je vedno, od občutljivosti je pa odvisno, kako močno bo ta šum 'ojačan'. Ker kot vemo, z 'ojačanjem' se kot posledica ojačajo tudi motnje/šum...
imam prav?

fujtajksel ::

seminal ::
Korenje3
Glej nena na vse pretege zaj nikona hvali pač si kupo d750, ampak tudi sony A7 je super zadeva in še boljša bo. Sčasoma bo tudi tvoj nikon šel na elektronski finder :). O tvoji kredibilnosti pa vidim post na slo foto forumu o hitrosti kartic, kjer si izjavo bedarijo da extreme pro zapsiuje 3x hitreje kot samsung pro kartica, kar je totalna bedarija. Kvečjemi je samsung bestbuy ker ima par mega slabše hitrosti pisanja, za veliko manjšo ceno. Tudi sony a6000 je odličen nakup. Če pa se hočete it PRO pa drugega body kot CANON ni ;) in belih topov.
Glej nena na vse pretege zaj nikona hvali pač si kupo d750, ampak tudi sony A7 je super zadeva in še boljša bo. Sčasoma bo tudi tvoj nikon šel na elektronski finder :). O tvoji kredibilnosti pa vidim post na slo foto forumu o hitrosti kartic, kjer si izjavo bedarijo da extreme pro zapsiuje 3x hitreje kot samsung pro kartica, kar je totalna bedarija. Kvečjemi je samsung bestbuy ker ima par mega slabše hitrosti pisanja, za veliko manjšo ceno. Tudi sony a6000 je odličen nakup. Če pa se hočete it PRO pa drugega body kot CANON ni ;) in belih topov.

Egidij88 ::
A Nikon D5200 + Tamron 18-200 je dober p/p? Nisem nek profi, imel bi kar en objektiv za vse...

dottor ::
http://www.dpreview.com/forums/thread/3...
Na linku imaš mnenja uporabnikov za razliko med Nikkor in Tamron 18-200.
Na linku imaš mnenja uporabnikov za razliko med Nikkor in Tamron 18-200.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

CaqKa ::
razložiš povezavo med zrnatostjo slike, kjer imaš ISO nastavljen na fiksni ISO100 in če spreminjaš EV?
"Zrnje" na sliki se pojavi tudi pri ISO 100, ce so doloceni deli slike pretemni (underexposed). Pri pokrajini je en primer, ko fotograf (fotoaparat) pravilno izmeri svetlobo na nebu, medtem pa ostanejo drugi deli skoraj ali popolnoma temni. Takrat je potrebno narediti vec slik z razlicnim EV, ob isti ISO vrednosti.
Ravno zato imamo na fotoaparatih histogram, na katerega se dostkrat pozabi pogledati.
Za kaksno detaljnjo razlago pa zal nimam dovolj znanja.
bom se še enkrat citiral: razložiš povezavo med zrnatostjo slike, kjer imaš ISO nastavljen na fiksni ISO100 in če spreminjaš EV?
dodajam pa še tale gugl.

korenje3 ::
Korenje3
Glej nena na vse pretege zaj nikona hvali pač si kupo d750, ampak tudi sony A7 je super zadeva in še boljša bo. Sčasoma bo tudi tvoj nikon šel na elektronski finder :). O tvoji kredibilnosti pa vidim post na slo foto forumu o hitrosti kartic, kjer si izjavo bedarijo da extreme pro zapsiuje 3x hitreje kot samsung pro kartica, kar je totalna bedarija. Kvečjemi je samsung bestbuy ker ima par mega slabše hitrosti pisanja, za veliko manjšo ceno. Tudi sony a6000 je odličen nakup. Če pa se hočete it PRO pa drugega body kot CANON ni ;) in belih topov.
za svojo trditvijo glede sd kartic stojim. kljub temu da je tista samsung al karkoli že 40mbps, zapisuje 3x počasneje kot 95mbps sandisk extreme pro. testov po interentu se mi pa ne da več iskat.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

CaqKa ::
dodajam še tole iz wikipedije:
Exposure value @ Wikipedia
Many current cameras allow for exposure compensation, and usually state it in terms of EV (Ray 2000, 316). In this context, EV refers to the difference between the indicated and set exposures. For example, an exposure compensation of +1 EV (or +1 step) means to increase exposure, by using either a longer exposure time or a smaller f-number.
The sense of exposure compensation is opposite that of the EV scale itself. An increase in exposure corresponds to a decrease in EV, so an exposure compensation of +1 EV results in a smaller EV; conversely, an exposure compensation of −1 EV results in a greater EV. For example, if a meter reading of a lighter-than-normal subject indicates EV 16, and an exposure compensation of +1 EV is applied to render the subject appropriately, the final camera settings will correspond to EV 15.
Exposure value @ Wikipedia

korenje3 ::
Korenje3
Glej nena na vse pretege zaj nikona hvali pač si kupo d750, ampak tudi sony A7 je super zadeva in še boljša bo. Sčasoma bo tudi tvoj nikon šel na elektronski finder :). O tvoji kredibilnosti pa vidim post na slo foto forumu o hitrosti kartic, kjer si izjavo bedarijo da extreme pro zapsiuje 3x hitreje kot samsung pro kartica, kar je totalna bedarija. Kvečjemi je samsung bestbuy ker ima par mega slabše hitrosti pisanja, za veliko manjšo ceno. Tudi sony a6000 je odličen nakup. Če pa se hočete it PRO pa drugega body kot CANON ni ;) in belih topov.
no sem malo prebrskal. tam na forumu je pisal o samsung evo verjetno, ki je oglaševana z 48MB/s.
http://www.cameramemoryspeed.com/review...
na fotoaparatu d750 piše 17,8MB/s medtem ko
http://www.cameramemoryspeed.com/review...
na d750 piše s hitrostjo 68,8MB/s.
sandisk extreme pro je torej 3,8x hitrejša.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

korenje3 ::
Kaj ce bi nehal s temi off-topic karticami?
zakaj je ključni element dslr fotoaparatov off-topic?
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Super Sonic ::
Ni ravno ključen no, je pa pomemben, vseeno mislim, da med 40x in 98x hitrostjo večina ne bo ravno dol padla od razlike. So ljudje in aparati, ki to potrebujejo, pa vendar, go easy.
Glede zrn si bi bilo pametno kdaj tudi kakšno fotko natisnit.
Glede zrn si bi bilo pametno kdaj tudi kakšno fotko natisnit.
Photography is an immediate reaction, drawing is a meditation.
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share
http://www.youtube.com/watch?v=O2WKoN8K6nI&feature=share

korenje3 ::
recimo moj fotoaparat dela slike velike cca 30MB. pri 6,5 slik na sekundo je to 195MB/s. počasnejša kot je kartica, manj slik boš naredil preden se buffer zapolne. Sicer za kakšnega amaterja to nima veze ker bo slikal 1 sliko na minuto, kakšen ki pa hoče ujeti popolno sliko bo mel na burst način.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

RedDrake ::
... Sicer za kakšnega amaterja to nima veze ker bo slikal 1 sliko na minuto, kakšen ki pa hoče ujeti popolno sliko bo mel na burst način.
Eden daleč najboljših fotografov, kar jih poznam naredi še manj kot fotko na minuto.
Je pa res da on vozi s seboj za par 10k EUR osvetljevalne opreme, in da dobi tisti en shot ki gre na razstavo traja tudi po dan ali dva na lokaciji. To, da si ogleduje osvetlitev na računalniku po vsakem posnetku, je upam da samoumevno. To da je bil nad EVF navdušen, mi ni potrebno posebej razlagati, k-ali?
O popolnih slikah z burst načinom (spray and pray) pa razmišljajo predvsem kaki "športni" in "poročni" profiji.
Realno pa je osvetlitev za dobro fotko precej bolj pomembna kot pa pravi trenutek.
Mojstri fotografije ne rabijo 12 fps in 200MB/s kartic, to rabijo predvsem ljudje ki ne vejo kaj sploh želijo z neko fotograijo doseč, in potem upajo da bo ena izmed 1000 ki jih prinesejo zvečer domov ziher "prava".
Tudi moj FF fotoaparat porabi 30MB za fotko, pa že odkar ga imam -2009 - uporabljam crappy 133x CF kartice, pa še nisem imel težav. Glej ga zlomka fotografiram celo BIF in včasih kak motošport, pa ni težav ...
Zdej bom pa nehal hranit trola, ker to itak nima smisla ...

seminal ::
@korenje3 me vleče za jezik.. Ne pisal je o Samsung PRO kartici je očtino težko it pogledat(zavajaš in se vlečeš ven ker nobeden ni o Evo govoril).
http://www.cameramemoryspeed.com/review... IN kje je ta kartica 3x počasnejša?? To je top price preformance buy :) pa imam sam tudi sandisk 95mb/s ;), mi je žal da nisem tega prej videl. to kar je RedDrake napisal se popolnoma strinjam :)
http://www.cameramemoryspeed.com/review... IN kje je ta kartica 3x počasnejša?? To je top price preformance buy :) pa imam sam tudi sandisk 95mb/s ;), mi je žal da nisem tega prej videl. to kar je RedDrake napisal se popolnoma strinjam :)

Okapi ::
Realno pa je osvetlitev za dobro fotko precej bolj pomembna kot pa pravi trenutek.
To je sicer precej brezvezno posploševanje, in poleg tega še grdo omalovaževanje mojstrov naravoslovne in športne fotografije.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

korenje3 ::
tko kot je rekel tip na digitalrev tv... why capture the decisive moment when you can capture the whole moment :)
ob tem sem se fajn nasmejal.
reddrake, "Mojstri fotografije ne rabijo 12 fps in 200MB/s kartic, to rabijo predvsem ljudje ki ne vejo kaj sploh želijo z neko fotograijo doseč, in potem upajo da bo ena izmed 1000 ki jih prinesejo zvečer domov ziher "prava"."
resno? najprej pišeš o športnih ipd fotografih, potem pa taka izjava. tisti pravi profesionalci, ki res živijo od tega (recimo časopisi) morajo recimo slikat kakšnega pomemmbneža in če ne dobi dobre fotke je ob dnevnico. to kar si mi amaterji o sprayanju mislimo da ga profiji ne rabijo je čisto zgrešeno.
ob tem sem se fajn nasmejal.
reddrake, "Mojstri fotografije ne rabijo 12 fps in 200MB/s kartic, to rabijo predvsem ljudje ki ne vejo kaj sploh želijo z neko fotograijo doseč, in potem upajo da bo ena izmed 1000 ki jih prinesejo zvečer domov ziher "prava"."
resno? najprej pišeš o športnih ipd fotografih, potem pa taka izjava. tisti pravi profesionalci, ki res živijo od tega (recimo časopisi) morajo recimo slikat kakšnega pomemmbneža in če ne dobi dobre fotke je ob dnevnico. to kar si mi amaterji o sprayanju mislimo da ga profiji ne rabijo je čisto zgrešeno.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

RedDrake ::
@Okapi: a to imaš v mislih mojstre naravoslovne fotografije, kot M. Vranič recimo, ki sploh ne vloži mnogo ur dela in priprav za svoje staged fotke, kjer potem povsem slučajno ujame tisti pravi trenutek.
Ali pa tisti NG nagrajeni fotografi, ki svoje fotke malo "izboljšajo" oz. "sestavijo"?
Osebno sem začel z naravoslovno fotograijo in mi je to področje zelo dobro poznano.
Ja, fps pride prav, ampak v zelo omejenem obsegu in res za zelo specifično področje.
Večino fotk, ki so res uspele vključuje ure in ure in ure in ure čakanja v šotoru da pride žival na pravo mesto, ogled mesta, ipd ... 'bemu boga, pred 10+ leti sem delal fotke s CZ spektivom in na adapter nataknjenim Nikon 4500, ki je imel kak 1fps pa focus time par sekund, pa je ravno tako ratalo, in so bili kakšni ujeti trenutki tudi nepozabni ...
Ampak če je mrak in nimaš ravno 100 bliskavic razpostavljenih po polju, ti tudi nikon d5hs z 200fps ne bo pomagal dobit fotke, a se strinjava? A7s z iso 100k pa morda le ...
@korenje:
Profesionalec != mojster.
Mojster fotografije ni tisti ki čepi ob štadionu s par super tele primei, ali pa paparac, ali poročni fotograf.
Mojster fotografije je tisti, ki naredi všečno fotografijo, primerno osvetljeno, ki dobro premisli o kompoziciji, ipd ...
Tudi če nisi mojster lahko služiš denar, kar te avtomatsko naredi profesionalca, ampak ne naredi te pa mojstra.
Ali pa tisti NG nagrajeni fotografi, ki svoje fotke malo "izboljšajo" oz. "sestavijo"?
Osebno sem začel z naravoslovno fotograijo in mi je to področje zelo dobro poznano.
Ja, fps pride prav, ampak v zelo omejenem obsegu in res za zelo specifično področje.
Večino fotk, ki so res uspele vključuje ure in ure in ure in ure čakanja v šotoru da pride žival na pravo mesto, ogled mesta, ipd ... 'bemu boga, pred 10+ leti sem delal fotke s CZ spektivom in na adapter nataknjenim Nikon 4500, ki je imel kak 1fps pa focus time par sekund, pa je ravno tako ratalo, in so bili kakšni ujeti trenutki tudi nepozabni ...
Ampak če je mrak in nimaš ravno 100 bliskavic razpostavljenih po polju, ti tudi nikon d5hs z 200fps ne bo pomagal dobit fotke, a se strinjava? A7s z iso 100k pa morda le ...
@korenje:
Profesionalec != mojster.
Mojster fotografije ni tisti ki čepi ob štadionu s par super tele primei, ali pa paparac, ali poročni fotograf.
Mojster fotografije je tisti, ki naredi všečno fotografijo, primerno osvetljeno, ki dobro premisli o kompoziciji, ipd ...
Tudi če nisi mojster lahko služiš denar, kar te avtomatsko naredi profesionalca, ampak ne naredi te pa mojstra.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()

Okapi ::
Ja, ure in ure (ali tedne) čakaš, in potem zamudiš ključno desetinko sekunde, ki loči dobro od vrhunske fotografije, ker imaš prepočasen fotoaparat.
Večino fotk, ki so res uspele vključuje ure in ure in ure in ure čakanja v šotoru da pride žival na pravo mesto, ogled mesta, ipd ...

korenje3 ::
@korenje3 me vleče za jezik.. Ne pisal je o Samsung PRO kartici je očtino težko it pogledat(zavajaš in se vlečeš ven ker nobeden ni o Evo govoril).
http://www.cameramemoryspeed.com/review... IN kje je ta kartica 3x počasnejša?? To je top price preformance buy :) pa imam sam tudi sandisk 95mb/s ;), mi je žal da nisem tega prej videl. to kar je RedDrake napisal se popolnoma strinjam :)
Načeloma sem mislil tole:
http://www.storagereview.com/sandisk_ex...
izgleda da je več sandisk extreme pro kartic... pa sem jo zamešal z 95MB/s. Ko sem pred cca 2 mesecoma gledal benchmarke mi je ostalo v glavi da je sandisk 3x hitrejši.
reddrake, na vsak način hočeš upravičit svoje teze. zdej si povlekel besedo "mojster" v ta forum. jaz pa govorim o profesionalcih, ne o mojstrih ki so v bistvu hobbyjisti. poglej na youtube kako profesionalci slikajo za national geographic. če misliš da čakajo v uti da pride žival in da slika pravi trenutek se motiš. sploh pa je tam prepovedana manipulacija fotk - rezanje živali in vstavljanje v okvir.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

fujtajksel ::
... To da je bil nad EVF navdušen, mi ni potrebno posebej razlagati, k-ali? ...
Če se že spuščaš v to, seveda moraš prednosti in zadnosti EVFjev in OVFjev razložit, ker je daleč od tega da bi bili eni ali drugi brez zadržkov boljši v vseh pogledih in vsakih razmerah. Je pa res da so te debate že dobro zlajnane.

korenje3 ::
Ja, ure in ure (ali tedne) čakaš, in potem zamudiš ključno desetinko sekunde, ki loči dobro od vrhunske fotografije, ker imaš prepočasen fotoaparat.
Večino fotk, ki so res uspele vključuje ure in ure in ure in ure čakanja v šotoru da pride žival na pravo mesto, ogled mesta, ipd ...
dober profi naredi po nekaj tisoč fotk na dan na kakšnem safariju. in ne čaka tedne. revija mora izidet v določenem roku, fotograf mora pa priskrbet slike do takrat.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Okapi ::

Zgodovina sprememb…
- spremenil: Okapi ()

korenje3 ::
zdej greš v neke ekstreme in omenjaš skoraj izumrle živali ki jih je praktično nemogoče najti...
No lahko pa povem da če fotograf sreča tako žival, se ne bo vrnil z 10 fotkami, ampak nekaj 1000.
No lahko pa povem da če fotograf sreča tako žival, se ne bo vrnil z 10 fotkami, ampak nekaj 1000.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Okapi ::
Še vedno ne vem, kaj bluziš. Tudi tisoč fotk ti nič ne pomaga, če zgrešiš pravo desetinko sekunde. In ogromno časa potrebuješ tudi za slikanje čisto običajnih živali, če bi rad naredil zmagovalno fotko. Če misliš, da lahko kar prideš in narediš takole fotko, se grdo motiš.
foto Davorin Tome (vrhunski naravoslovni fotograf).
foto Davorin Tome (vrhunski naravoslovni fotograf).

korenje3 ::
na tem forumu je vsak amater pametn. jaz sem pa praktično dal "copy/paste" povedanega od profesionalcev.
DrSergioDJ, verjetno mal ful dolgega? fotkič mislim.
a ne. ful je kratek, http://www.bolha.com/fotografija-in-opt...
DrSergioDJ, verjetno mal ful dolgega? fotkič mislim.
a ne. ful je kratek, http://www.bolha.com/fotografija-in-opt...
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

DrSergioDJ ::
Tnx za objavo, mogoče prej prodam. Ti pa lapaj naprej. In tu in po slo-foto forumu. Kupil D750 in pojedel vse znanje na tem svetu zgleda.
...

korenje3 ::
Po moje tak ki se igra z 15 let starim fotoaparatom na film nima tukaj kaj pisat. Tema je o digitalnih slr, ti pa o tem izgleda nimaš pojma.
Lahko si pa pogledaš kaj si profesionalni fotograf misli o slikanju. Tako da tvoje in lapanje od drugih po tem forumu mi ni za referenco.
ps, d750 ni moj prvi fotoaparat.
Lahko si pa pogledaš kaj si profesionalni fotograf misli o slikanju. Tako da tvoje in lapanje od drugih po tem forumu mi ni za referenco.
ps, d750 ni moj prvi fotoaparat.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

BigWhale ::
Kaj ce bi nehal s temi off-topic karticami?
zakaj je ključni element dslr fotoaparatov off-topic?
Zato, ker se je to zadevo potegnilo ven za uspesen derailment debate.
O tvoji kredibilnosti pa vidim post na slo foto forumu o hitrosti kartic, kjer si izjavo bedarijo da extreme pro zapsiuje 3x hitreje kot samsung pro kartica, kar je totalna bedarija.

harmony ::
razložiš povezavo med zrnatostjo slike, kjer imaš ISO nastavljen na fiksni ISO100 in če spreminjaš EV?
"Zrnje" na sliki se pojavi tudi pri ISO 100, ce so doloceni deli slike pretemni (underexposed). Pri pokrajini je en primer, ko fotograf (fotoaparat) pravilno izmeri svetlobo na nebu, medtem pa ostanejo drugi deli skoraj ali popolnoma temni. Takrat je potrebno narediti vec slik z razlicnim EV, ob isti ISO vrednosti.
Ravno zato imamo na fotoaparatih histogram, na katerega se dostkrat pozabi pogledati.
Za kaksno detaljnjo razlago pa zal nimam dovolj znanja.
bom se še enkrat citiral: razložiš povezavo med zrnatostjo slike, kjer imaš ISO nastavljen na fiksni ISO100 in če spreminjaš EV?
dodajam pa še tale gugl.
Hvala za link.
Jaz pa tebi priporocam tegale http://bit.ly/14ZWixs

CaqKa ::
pa kaj se pogovarjamo o sliki, ki jo v enem šotu narediš ali se pogovarjamo o HDRu?
ne zdaj mešat nekaj.
senzor daje določen šum, fotograf pa želi imet določen kader v sliki v pravi osvetlitvi.
za sliko, ki potrebuje velik dinamični razpon je pač treba uporabit HDR in ne običajne ene slike.
glede na to da pa se pogovarjamo o tem da uporabiš EV, pa privzemam da delaš sliko z metodo ene fotografije in da ti ni všeč kako je del ki ga želiš imeti za pripoved zgodbe, ne ravno povšeči osvetljen.
torej nevem zakaj bi se zdaj skrivali za primerom, ko slikaš noč z iso100, pri 1/200 in se čudiš zakaj je vse temno in zakaj je vse šumno ko sliko posvetliš.
mislim logično je da če ti je poanta da boš s fotografijo povedal zgodbo o zvezdah, da boš moral poskrbet za dovolj fotonov. če pri tem igraš igro, da boš slikal na iso100, je pač logično da morš it s časi osvetljevanja nad 1 sekundo.
šalter EV je tam zato, da če fotoaparat ne predvidi dobro, kaj bi ti rad imel kul osvetljen, da bo zgodba najbolje prišla do gledalca, potem pač tisti šalter zavrtiš v levo ali pa desno, da bo tvoj del zgodbe imel pravo osvetlitev.
če pa imaš tvoj subjekt v soncu in v senci, pa pač današnji fotoaparati tega ne zmorejo in nucaš HDR tehniko.
pa še enkrat, če slikaš na M in na fiksnem ISO, takrat EV šalter NE NAREDI RAZLIKE. Ko slikaš na M se je itak brezveze pogovarjat o vgrajenem svetlomerju v fotkiču, ker si itak VSE ročno nastavil.
ne zdaj mešat nekaj.
senzor daje določen šum, fotograf pa želi imet določen kader v sliki v pravi osvetlitvi.
za sliko, ki potrebuje velik dinamični razpon je pač treba uporabit HDR in ne običajne ene slike.
glede na to da pa se pogovarjamo o tem da uporabiš EV, pa privzemam da delaš sliko z metodo ene fotografije in da ti ni všeč kako je del ki ga želiš imeti za pripoved zgodbe, ne ravno povšeči osvetljen.
torej nevem zakaj bi se zdaj skrivali za primerom, ko slikaš noč z iso100, pri 1/200 in se čudiš zakaj je vse temno in zakaj je vse šumno ko sliko posvetliš.
mislim logično je da če ti je poanta da boš s fotografijo povedal zgodbo o zvezdah, da boš moral poskrbet za dovolj fotonov. če pri tem igraš igro, da boš slikal na iso100, je pač logično da morš it s časi osvetljevanja nad 1 sekundo.
šalter EV je tam zato, da če fotoaparat ne predvidi dobro, kaj bi ti rad imel kul osvetljen, da bo zgodba najbolje prišla do gledalca, potem pač tisti šalter zavrtiš v levo ali pa desno, da bo tvoj del zgodbe imel pravo osvetlitev.
če pa imaš tvoj subjekt v soncu in v senci, pa pač današnji fotoaparati tega ne zmorejo in nucaš HDR tehniko.
pa še enkrat, če slikaš na M in na fiksnem ISO, takrat EV šalter NE NAREDI RAZLIKE. Ko slikaš na M se je itak brezveze pogovarjat o vgrajenem svetlomerju v fotkiču, ker si itak VSE ročno nastavil.

fujtajksel ::
pa kaj se pogovarjamo o sliki, ki jo v enem šotu narediš ali se pogovarjamo o HDRu?
ne zdaj mešat nekaj. ...
Zakaj pa ne, zdaj ko boljša tipala to v principu omogočajo? Glede na to da znam nekaj kar izgleda precej bolj naravno kot default visokokontrastni render, poklipan tako na svetli kot na temni strani, zdej iz raw v LR za prvo silo naredit v nekaj sekundah in da to zmore vedno več raw konverterjev, kaže da tudi ni več raketna znanost. Je, zaenkrat, izven dometa softvera vgrajenega v aparate; sicer imajo ADL, HTP, ALO, DRO, ampak še niso dovolj dobri. Dinamični obseg renderinga je trenutno ožje grlo od tipala, pa manjka "recovery" morebitnih prežganih kanalov ki prikrije čudnobarvne stranske učinke trdega digitalnega zasičenja (na filmu smo nepomembne svetline prežigali z lažjim srcem). Zato ti tudi EVF, ki naj bi v principu bolje kazal tisto kar pride ven, v ostri svetlobi dejansko ne pomaga. In ne le da ne pomaga naredit dobrega predogleda; tudi ne pomaga naredit čimboljše osvetlitve za tak namen, kar bi moralo že bit izvedljivo (raw histogram in blinkiji, pa mogoče nekaj v smislu avto-ETTR na tej podlagi).

LuiIII ::
Recimo, da sem profesionalen fotograf, ki se mu na mojo srečo, ni potrebno ukvarjati z estetsko ali bog ne daj, celo umetniško vrednostjo lastnih fotografij (to so bolj merila za moj foto hobi). Lahko rečem, da so kartice zame zelo pomemben del celotne opreme, zanimivo pa, da za mojega očeta, ki fotografira zgolj ljubiteljsko pa niti ne. Zakaj? Zato ker sam fotografiram običajno med 4000 - 7000 fotografij na fotografski dan in kjer mora +98% vseh fotografij biti tehnično zelo dobrih. Ker je fotografska oprema, ki jo uporabljam, vedno precej dobra, če ne vrhunska, bi bilo skrajno neumno "šparat" pri podatkovnih karticah. Tako vedno uporabljam najhitrejše CF in SD kartice z ustrezno kapaciteto (običajno največjo, ki je na trgu). Poiskusil sem seveda tudi shranjevanje direktno na PC (preko USB 3.0) a je enostavno preveč laga, premajhna hitrost (?) pa tudi zanesljivost je bila precej slabša kot pri karticah. Po drugi strani pa moj oče z lahkoto shaja s običajno 16 in 32GB SD kartico (pa slika za razliko od mene v RAW), ker fotografira pogosto a seveda ne tako količinsko kot jaz, ker so njegove fotografije samo zanj in ker ga ponovitev fotografiranja ne stane veliko.
Glede šuma, dinamičnega obsega, EV,... bi rekel pa tako, da so zadeve v zadnjih nekaj letih kar lepo napredovale. Sam seveda žal ne morem za vsako fotografijo nastavljati EV pač pa nastavljam bolj trend. To se pravi, da predvidevam kakšen bo odnos med objektom, ki ga moram pravilno osvetliti in ozadjem. Seveda bi bilo dostikrat najboljše v tem primeru uporabiti najmanjšo matriko za določitev osvetlitve (spot) a kaj, ko so objekti lahko manjši in namesto osvetlitve svetlejšega objekta, se osvetlitev pobere iz temnega ozadja. Za hobi (RAW) pa npr. sam na D810 običajno malo podosvetlim, ker sem prišel do zaključka, da v obdelavi lahko več "potegnem" ven iz malo pretemnih območij kot pa iz preosvetljenih. Seveda pa je vse odvisno od tega kaj fotografiram.
Glede tega kaj je na trgu pa se počasi oziram proti Red Dragon 6k. Na nek, morda za fotografa perverzen način, je to prihodnost. Me pa malo odbija workflow oz. o njem še premalo vem.
Glede šuma, dinamičnega obsega, EV,... bi rekel pa tako, da so zadeve v zadnjih nekaj letih kar lepo napredovale. Sam seveda žal ne morem za vsako fotografijo nastavljati EV pač pa nastavljam bolj trend. To se pravi, da predvidevam kakšen bo odnos med objektom, ki ga moram pravilno osvetliti in ozadjem. Seveda bi bilo dostikrat najboljše v tem primeru uporabiti najmanjšo matriko za določitev osvetlitve (spot) a kaj, ko so objekti lahko manjši in namesto osvetlitve svetlejšega objekta, se osvetlitev pobere iz temnega ozadja. Za hobi (RAW) pa npr. sam na D810 običajno malo podosvetlim, ker sem prišel do zaključka, da v obdelavi lahko več "potegnem" ven iz malo pretemnih območij kot pa iz preosvetljenih. Seveda pa je vse odvisno od tega kaj fotografiram.
Glede tega kaj je na trgu pa se počasi oziram proti Red Dragon 6k. Na nek, morda za fotografa perverzen način, je to prihodnost. Me pa malo odbija workflow oz. o njem še premalo vem.

Okapi ::
Glede tega kaj je na trgu pa se počasi oziram proti Red Dragon 6k. Na nek, morda za fotografa perverzen način, je to prihodnost. Me pa malo odbija workflow oz. o njem še premalo vem.Še dobro da te ne ovira cena.

O.

korenje3 ::
s to kamero so hobbit film snemal.
deluje pa tako da več slik skombinira v eno v stilu hdr. torej za vsako fotografijo skupaj spravi nekaj 100 slik. pri videu pa isto. zato je ta senzor toliko superiorni, kljub temu da je manjši kot full-frame.
iz native 16EV tako prideo do 20EV.
deluje pa tako da več slik skombinira v eno v stilu hdr. torej za vsako fotografijo skupaj spravi nekaj 100 slik. pri videu pa isto. zato je ta senzor toliko superiorni, kljub temu da je manjši kot full-frame.
iz native 16EV tako prideo do 20EV.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

Okapi ::
To ti že spet malo po svoje, ne?
Kamera naredi 100 "fotk" na sekundo, potem pa po želji - lahko uporabljaš posamezne, jih združuješ ali karkoli pač. Za film jih potrebuješ najmanj 24 na sekundo, se pravi lahko teoretično združiš po 4 (ali tudi več, če snemaš statičen prizor), lahko pa narediš 4x "slow motion" s posameznimi. Če fotografiraš, pa je pač odvisno od motiva in tega, kako ostre želiš da so premikajoče se stvari.
O.

O.

korenje3 ::
Ta kamera dela po 600 fps. Samo pravim da za en frame naredi več slik in jih skupaj skombinira v stilu hdr. To je vse narejeno v hardweru, medtem ko softwersko ti je še vedno na voljo 600 fps (oz nekaj takega). 250 fps pri 6k videu če se ne motim.
"100 fotk na sekundo" si pa sam zmanipuliral, ker jaz to nisem nikjer omenjal.
"100 fotk na sekundo" si pa sam zmanipuliral, ker jaz to nisem nikjer omenjal.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

Okapi ::
Ta kamera dela po 600 fps.Tega ti seveda ne bo težko podkrepiti s kakšnim verodostojnim virom, ne?
O.

korenje3 ::
Ta kamera dela po 600 fps.Tega ti seveda ne bo težko podkrepiti s kakšnim verodostojnim virom, ne?
O.
ok malo sem zgrešil glede na to da sem gledal predstavitveni video pred pol leta.
http://s3.amazonaws.com/red_3/downloads...
stran 73.
83 do 400 fps.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

Okapi ::

LuiIII ::
Cena same kamere v celotnem sistemu bi verjetno v najboljšem primeru predstavljala 10% (30k€), že objektiv je mirno lahko 3x te cene.

fujtajksel ::
ampak tega ni na trgu, kaj šele da bi vsi ki se tukaj pogovarjamo to imeli v fotoaparatu.
Idealne rešitve na trgu res še ni in predogled ki ga dobiš na EVF/LCD ni kaj prida vreden. Ampak wide-DR senzorji z do 12 uporabnimi stopi so na trgu in če se naučiš tistih par fint da znaš dobit primerno osvetlitev, se lahko izogneš nepotrebnemu zrnju in tudi delaš HDR-ast rendering ne da bi rabil združevat več posnetkov.

fujtajksel ::
Ta kamera dela po 600 fps. Samo pravim da za en frame naredi več slik in jih skupaj skombinira v stilu hdr. To je vse narejeno v hardweru, medtem ko softwersko ti je še vedno na voljo 600 fps (oz nekaj takega). 250 fps pri 6k videu če se ne motim.
Ne vem če gre tu za hdr kombiniranje, kjer tipično združuješ posnetke z različno osvetlitvijo. Bolj verjetno za preprostejše povprečenje več posnetkov, s čimer se doseže znižanje šuma in povečanje dinamičnega obsega. Tudi zamazanje slike pri hitrem gibanju, ampak to se pri videu ob kratkih osvetlitvah običajno šteje bolj za prednost kot slabost (manj ostro skakajoča video slika, 180deg shutter in to). Značilno je da ta finta poveča dinamični obseg pri relativno močni svetlobi, medtem ko pri relativno šibki izboljšanja ni oz ostane omejitev velikosti tipala.

BigWhale ::
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nov D-SLR (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 28414 (16679) | BigWhale |
» | Fotoaparat dober nakup? (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 26415 (20467) | schurda |
» | Sigma je najavila (svetlobno) hiter zoom objektiv 18-35mm f/1.8Oddelek: Novice / Grafične kartice | 13600 (11052) | CaqKa |
» | zrcalno-refleksni fotoaparat (strani: 1 2 3 )Oddelek: Kaj kupiti | 26846 (21697) | schurda |
⊘ | kateri 4\3 fotaparat do 500evrov (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Zvok in slika | 30504 (27346) | bluefish |