Forum » Zvok in slika » [Vse o DSLR]
[Vse o DSLR]
Temo vidijo: vsi

korenje3 ::
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

schurda ::
@SIMON: "Pri nižjem ISO pa je D810 boljši od D750 za 0,5 stopa (gre ISO dol do 64)"
Kaj je tu boljše? To, da ima veljui razpon še nič ne pomeni.
"Če ti video ni prioriteta bi jaz vsakakor vzel novejši model (D3300). Mogoče mu manjka kakšna stvarca a za prvi DSLR je dobra izbira. "
A bi lahko tu naredili eno selekcijo: video in DSLR naj bosta 2 ločeni temi.
Kaj je tu boljše? To, da ima veljui razpon še nič ne pomeni.
"Če ti video ni prioriteta bi jaz vsakakor vzel novejši model (D3300). Mogoče mu manjka kakšna stvarca a za prvi DSLR je dobra izbira. "
A bi lahko tu naredili eno selekcijo: video in DSLR naj bosta 2 ločeni temi.
I want to know God's thoughts, the rest are details. (Einstein)

dottor ::
A pri nas imamo koga ki se ukvarja s posojanjem opreme? Predvsem me zanima za studijsko opremo (platno in luči). Za naslednje poletje bi rabu sivo-belo platno (al kakor koli se mu že reče) ter par luči s softboxom za 1 dan.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

BigWhale ::
Jaz imam nekaj tega na zalogi, pa ne rabim vedno in ti lahko posodim.
Problem platna je samo v tem, da ga okrog prevazam in ker je 3m siroko sem se odlocil, da bom imel backdrop v permanently zmeckanem stanju. Ce backdrop zlozim, tako da pase v avto, potem nastanejo grde crte, ki se jih na fotkah ob normalni osvetlitvi precej opazi. Zato sem backdrop zmeckal, so mi bolj vsec semi-random crte. :)
Problem platna je samo v tem, da ga okrog prevazam in ker je 3m siroko sem se odlocil, da bom imel backdrop v permanently zmeckanem stanju. Ce backdrop zlozim, tako da pase v avto, potem nastanejo grde crte, ki se jih na fotkah ob normalni osvetlitvi precej opazi. Zato sem backdrop zmeckal, so mi bolj vsec semi-random crte. :)

dottor ::
Gre se za naš sejem stripov in iger v avgustu, tako da najprej moremo videt kje bomo imeli zadevo in če je platno sploh potrebno. Če bo kakšna bela stena na voljo je pomoje platno brez veze. Samo luči se postavi tako da ni preveč sence v ozadju pa bo tudi vredu. Pač imeli bi za slikanje cosplayerjev.
Se ti pa za enkrat zahvaljujem in smo še v kontaktu. Si pa vsekakor vabljen na sejem, kjer boš deležen piva ali dveh na moj račun
Se ti pa za enkrat zahvaljujem in smo še v kontaktu. Si pa vsekakor vabljen na sejem, kjer boš deležen piva ali dveh na moj račun

Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

BigWhale ::

dottor ::
No super. Zadeva bo najverjetneje 16. avgusta za plac se še ne ve. Če si na FB nas stisni:
https://www.facebook.com/drustvoanimov
So gor tudi fotoalbumi od letošnjega sejma, lanskega (lani smo prvič organizirali) + vsi dogodki na katerih smo bli.
https://www.facebook.com/drustvoanimov
So gor tudi fotoalbumi od letošnjega sejma, lanskega (lani smo prvič organizirali) + vsi dogodki na katerih smo bli.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

dottor ::
Hvala za link 
Je kej podobnega tudi za objektive?

Je kej podobnega tudi za objektive?
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

skyline ::
Za Canon majo kolegi tole: https://dl.dropboxusercontent.com/u/213...
Za Nikon se pa marsikaj da dobit direkt na Nikonu Slovenija, samo vprašat je treba. http://nps.nikon.si/si/08_00_00_kontakt...
Za Nikon se pa marsikaj da dobit direkt na Nikonu Slovenija, samo vprašat je treba. http://nps.nikon.si/si/08_00_00_kontakt...

korenje3 ::
A kdo ve zakaj je fokusiranje veliko hitrejše brez liveview kot v liveview pri nikonu?
nvermind, že vidim.
nvermind, že vidim.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

dottor ::
Za Nikon se pa marsikaj da dobit direkt na Nikonu Slovenija, samo vprašat je treba. http://nps.nikon.si/si/08_00_00_kontakt...
Tega nisem vedu. To velja samo direkt za Nikon Slovenija al tudi za uradne Nikonove trgovine? Bom se en dan ustavu pri Foto Levac v Kopru in vprašal.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

skyline ::
Direkt na firmi (v BTC-ju, na Leskoškovi). Na linku je kontakt od Tomota.
Levac ti verjetno ne bo znal kaj preveč pomagat (čeprav je ata Ivan fejst dec), se pa splača vprašat se na www.fotoshop.si
Levac ti verjetno ne bo znal kaj preveč pomagat (čeprav je ata Ivan fejst dec), se pa splača vprašat se na www.fotoshop.si

menjalnik ::
Modri dirkač je izjavil:
Fotografija, prvi DSLR.
SAm se tudi nagibam po vsem prebranem k 3300, ravno zaradi novega senzorja.
Jaz sem si vzel D3300 in do sedaj nobenih problemov, super fotoaprat res..no razen neki me je objektiv hecal ampak je mimo


dottor ::
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

korenje3 ::
Katere razširitvene tube za objektive predlagate, za nikon d750. Omogočat mora AF.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

fujtajksel ::
tube 
Če misliš uporabljat težke objektive, so mehansko najboljše Nikonove, ampak niso elektrificirane, tako da ni AF z AF-S objektivi, samo na šravf, pa s ta starinskim načinom merjenja osvetlitve...
Sicer so najbolj renomirane Kenko.
Vprašanje če so kakšne pol cenejše avtomatske z baya kej slabše. Eni sicer pokažejo fotke samo z ene strani kjer je bajonet kovinski, drugo plastično stran pa skrijejo ;)

Če misliš uporabljat težke objektive, so mehansko najboljše Nikonove, ampak niso elektrificirane, tako da ni AF z AF-S objektivi, samo na šravf, pa s ta starinskim načinom merjenja osvetlitve...
Sicer so najbolj renomirane Kenko.
Vprašanje če so kakšne pol cenejše avtomatske z baya kej slabše. Eni sicer pokažejo fotke samo z ene strani kjer je bajonet kovinski, drugo plastično stran pa skrijejo ;)

korenje3 ::
ok sem že naročil predlečo, ker imam 105mm makro objektiv. nad 80mm so pa baje predleče boljša opcija. Naročil sem pa Marumi DHG ACHROMAT 200 (+5) Macro Filter 62mm.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W

fujtajksel ::
Ja bi moralo bit vredu, pa dobro da si vzel relativno veliko dioptrijo, ker jo na 105mm rabiš da kej prida poveča. Tudi manj zafrkancije z natikanjem je kot pri obročkih. Je pa hec da s fokusiranjem bližje povečava ne naraste tolk kot bi mogoče pričakoval, ker se objektivu pri bližnjem fokusu menda skrajša goriščnica in zato učinkovitost predleče pade. No me zanima kako velik okvir dobiš s +5 pri največji povečavi in koliko delovne razdalje ostane.
Lohk bi vzel tudi Raynox +8 DCR-250, najbrž ne bi vinjetiral kjub majhnemu premeru (43mm).
Kakšno povečavo (oz velikost frejma) pravzaprav želiš?
S celim setom obročkov pri 105mm dejansko ne prideš nevemkam, najbrž ne do 2:1, naj bi pa bi kvaliteta na ta način najmanj trpela. Za več rabiš meh...
Če imaš slučajno 2x telekonverter tudi pomaga, se dobro obnese zlasti če hočeš dolgo delovno razdaljo.
Lohk bi vzel tudi Raynox +8 DCR-250, najbrž ne bi vinjetiral kjub majhnemu premeru (43mm).
Kakšno povečavo (oz velikost frejma) pravzaprav želiš?
S celim setom obročkov pri 105mm dejansko ne prideš nevemkam, najbrž ne do 2:1, naj bi pa bi kvaliteta na ta način najmanj trpela. Za več rabiš meh...
Če imaš slučajno 2x telekonverter tudi pomaga, se dobro obnese zlasti če hočeš dolgo delovno razdaljo.

fujtajksel ::
Se, za nad 3:1 je okrog obrnjen širokokotnik najbrž najbolj praktična varianta če skačeš naokoli zunaj za hroščki ipd. Pa tudi že za od okrog 1:1 naprej gre, če imaš pri roki samo en 50mm ali malo krajši objektiv, ampak v tem območju je bolj komot makro objektiv s kakšnim od "podaljškov".

korenje3 ::
fujtajksel je izjavil:
Ja bi moralo bit vredu, pa dobro da si vzel relativno veliko dioptrijo, ker jo na 105mm rabiš da kej prida poveča. Tudi manj zafrkancije z natikanjem je kot pri obročkih. Je pa hec da s fokusiranjem bližje povečava ne naraste tolk kot bi mogoče pričakoval, ker se objektivu pri bližnjem fokusu menda skrajša goriščnica in zato učinkovitost predleče pade. No me zanima kako velik okvir dobiš s +5 pri največji povečavi in koliko delovne razdalje ostane.
Lohk bi vzel tudi Raynox +8 DCR-250, najbrž ne bi vinjetiral kjub majhnemu premeru (43mm).
Kakšno povečavo (oz velikost frejma) pravzaprav želiš?
S celim setom obročkov pri 105mm dejansko ne prideš nevemkam, najbrž ne do 2:1, naj bi pa bi kvaliteta na ta način najmanj trpela. Za več rabiš meh...
Če imaš slučajno 2x telekonverter tudi pomaga, se dobro obnese zlasti če hočeš dolgo delovno razdaljo.
želim recimo da v okvir dobim oči žuželke.
recimo nekaj v tem stilu:
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

fujtajksel ::
No za tole se bi najbrž bolje obnesel okrog obrnjen širokokotnik nekje 20mm do 28mm, pa dodatno mogoče še kakšen obroček med njim in BR-2A za dvignit povečavo. Še najbolj priporočljivo pa je poiskat čimvečjo žuželko ;) Pri velikih povečavah zaradi majhne globinske ostrine težko dobiš dobro sliko brez focus stackinga.
http://blog.mdsign.nl/ (klik na "information" na desni)
http://extreme-macro.co.uk/single-rever...
http://blog.mdsign.nl/ (klik na "information" na desni)
http://extreme-macro.co.uk/single-rever...

korenje3 ::
glede na videno se najbolje odnese predleča. Brez stackanja.
Obrnjen objektiv mislim da naredi preveč vinjetanja in to delajo tisti ki nimajo makro objektiva.
jaz bom dobil zdej 105mm makro objektiv in predlečo...
http://www.flickr.com/photos/78076807@N...
Obrnjen objektiv mislim da naredi preveč vinjetanja in to delajo tisti ki nimajo makro objektiva.
jaz bom dobil zdej 105mm makro objektiv in predlečo...
http://www.flickr.com/photos/78076807@N...
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

fujtajksel ::
Kaj se najbolj obnese je zelo relativna reč. Odvisno od tega kakšen je budget in kaj že imaš, kolk daš na komfort, kolk velike slike misliš tiskat in kolk pedanten si glede ostrine itd.
Stackanju se pri velikih povečavah težko izogneš, ne glede na to kaj uporabljaš, če slikaš kej drugega kot znamke oz najdeš dovolj "ravninsko" kompozicijo, ker je globinska ostrina v glavnem funkcija povečave in zaslonke. Če slednjo preveč zapreš, useka difrakcijski blur (pri znamkah zna bit dekonvolucijsko ostrenje precej učinkovito, če nimaš nobenega drugega blura).
Edino kar malo pomaga je zelo kratka goriščnica, tj isti sistem kot pri makro načinih od trotlov. Globinska ostrina sicer ni nič večja, je pa mnogo manjša relativna zabluranost ozadja (absolutna zabluranost na neki razdalji ozadja je ista, ampak zaradi manjšega kota izpade manjša, iz istega razloga je na tej razdalji v kadru večji okvir ozadja). Zato tudi bolj oddaljeni deli žužka izgledajo bolj ostri, čeprav so dejansko izven območja globinske ostrine.
Z vinjetirajem pri obrnjenem objektivu še nisem videl problema, zlasti ne če je vmes še kakšen obroček. Včasih je celo obraten problem, krog slike je mnogo večji od senzorja, pa svetloba od difuzorja ob strani seka v objektiv in fenta kontrast, pol je pa treba prilagajat osvetlitev ali pa uredit "sončno zaslonko" pa kakšno bariero v obročkih. Zna bit pa vinjetiranje problem pri sestavljanju objektivov, če narobe obrnjen širokokotnik uporabljaš kot predlečo na teleobjektivu. Pa pri nekih objektivih je bil problem vinjetiranja tudi s predlečami, ampak to so predvsem "superzoomi" in zoomi proti širšim kotom, medtem ko makri ponavadi vozijo tudi z manjšimi predlečami.
Sicer obrnjen 50mm za 1:1 res uporabljajo predvsem oni ki nimajo makro objektiva. Obrnjene AI-s 20/3.5 pa npr oni ki si ne morejo pomagat s Canonovim MP-E 65
Največja heba pri tem je manjko avtomatske zaslonke, ker v temi težko ciljaš; ostale avtomatike so precej bolj pogrešljive.
Stackanju se pri velikih povečavah težko izogneš, ne glede na to kaj uporabljaš, če slikaš kej drugega kot znamke oz najdeš dovolj "ravninsko" kompozicijo, ker je globinska ostrina v glavnem funkcija povečave in zaslonke. Če slednjo preveč zapreš, useka difrakcijski blur (pri znamkah zna bit dekonvolucijsko ostrenje precej učinkovito, če nimaš nobenega drugega blura).
Edino kar malo pomaga je zelo kratka goriščnica, tj isti sistem kot pri makro načinih od trotlov. Globinska ostrina sicer ni nič večja, je pa mnogo manjša relativna zabluranost ozadja (absolutna zabluranost na neki razdalji ozadja je ista, ampak zaradi manjšega kota izpade manjša, iz istega razloga je na tej razdalji v kadru večji okvir ozadja). Zato tudi bolj oddaljeni deli žužka izgledajo bolj ostri, čeprav so dejansko izven območja globinske ostrine.
Z vinjetirajem pri obrnjenem objektivu še nisem videl problema, zlasti ne če je vmes še kakšen obroček. Včasih je celo obraten problem, krog slike je mnogo večji od senzorja, pa svetloba od difuzorja ob strani seka v objektiv in fenta kontrast, pol je pa treba prilagajat osvetlitev ali pa uredit "sončno zaslonko" pa kakšno bariero v obročkih. Zna bit pa vinjetiranje problem pri sestavljanju objektivov, če narobe obrnjen širokokotnik uporabljaš kot predlečo na teleobjektivu. Pa pri nekih objektivih je bil problem vinjetiranja tudi s predlečami, ampak to so predvsem "superzoomi" in zoomi proti širšim kotom, medtem ko makri ponavadi vozijo tudi z manjšimi predlečami.
Sicer obrnjen 50mm za 1:1 res uporabljajo predvsem oni ki nimajo makro objektiva. Obrnjene AI-s 20/3.5 pa npr oni ki si ne morejo pomagat s Canonovim MP-E 65


hcet ::
Čas je za nakup novega aparata, vendar rabim vašo pomoč in sicer, zelo sem navdušen nad canon 70D vendar bi tokrat posegel po Full Frame aparati, zato sem se nekako segrel za 6D. Včeraj med brskanjem po netu pa sem naletel na kar nekaj člankov in videov, kjer se neverjetno navdošujejo nad sony A7 aparati (so FF in imajo precej idealno ceno, vendar so brez-zrcalni). Sedaj pa sem v veliki dilemi, kaj naj kupim 70D, 6D, mirrorless A7 in imam celo na voljo rabljenega 5D mark II za 800€, prosim za pomoč in nasvete!

harmony ::
Čas je za nakup novega aparata, vendar rabim vašo pomoč in sicer, zelo sem navdušen nad canon 70D vendar bi tokrat posegel po Full Frame aparati, zato sem se nekako segrel za 6D. Včeraj med brskanjem po netu pa sem naletel na kar nekaj člankov in videov, kjer se neverjetno navdošujejo nad sony A7 aparati (so FF in imajo precej idealno ceno, vendar so brez-zrcalni). Sedaj pa sem v veliki dilemi, kaj naj kupim 70D, 6D, mirrorless A7 in imam celo na voljo rabljenega 5D mark II za 800€, prosim za pomoč in nasvete!
2x prebral, ampak se zmeraj nisem zasledil kaj tocno bos slikal?
Jaz imam 70D - slikam predvsem pa pokrajine ter pred kratkim malo wildlife. Kot hobi fotograf sem s tem aparatom prezadovoljen.

dottor ::
Če želiš FF, bi ti priporočal še malo počakat saj se neki govori da spomladi pridejo posodobljene verzije iz Canona.
Ko sem sam kupoval sem bil v dilemi med 70D in D7100 pa sem pol vzel Nikona, ker ima manjši ISO noise in ker ga ne bom uporabljal za snemanje (je Canon tu dominantnejši). Predvsem odvisno od potreb in želja.
Ko sem sam kupoval sem bil v dilemi med 70D in D7100 pa sem pol vzel Nikona, ker ima manjši ISO noise in ker ga ne bom uporabljal za snemanje (je Canon tu dominantnejši). Predvsem odvisno od potreb in želja.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

fujtajksel ::
Čas je za nakup novega aparata, vendar rabim vašo pomoč in sicer, zelo sem navdušen nad canon 70D vendar bi tokrat posegel po Full Frame aparati, zato sem se nekako segrel za 6D. Včeraj med brskanjem po netu pa sem naletel na kar nekaj člankov in videov, kjer se neverjetno navdošujejo nad sony A7 aparati (so FF in imajo precej idealno ceno, vendar so brez-zrcalni). Sedaj pa sem v veliki dilemi, kaj naj kupim 70D, 6D, mirrorless A7 in imam celo na voljo rabljenega 5D mark II za 800€, prosim za pomoč in nasvete!
Glede na prebrano: kupi nekaj - s čimerkoli bo boš lahko slikal ;)
Če hočeš kaj več, napiši kaj in kje slikaš, al si mogoče športnik ali ptičar ali žužkoljub ali astronom ali mahnjen na teater ali hočeš izgledat profesijonalc al imaš rajši majhno in lahko kramo, kakšne objektive misliš imet, kakšen je budget...
Z brezzrcalci so osnovna prednost tisti procenti mase in volumna manj. Imajo skor zihr svetlo prihodnost ampak sedanjost je včasih še malčk pomanjkljiva, tako da predzadnje modele praviloma dobiš s precejšnjim popustom in ne brez razloga (razvoj je še hiter). Poglej si zlasti če so ti všeč razpoložljivi objektivi; čez adapterje lahko natikaš sicer tudi nekatere druge, ampak to ni "komot", pa še morebitno prednost kompaktnosti izgubiš. Zrcala se bodo najbrž nekaj dlje obdržala pri full framih.

dottor ::
Ok nisem gledal cel posnetek ampak samo prvih nekaj minut. Če te skrbi kraja naj ti povem da je verjetnost da ti ukradejo 50€ ali 5000€ praktično enaka, kvečjemu se bo lopov 50€ vreden fotoaparat lažje rešu in prodal naprej kot nekaj sto ali tisoč € vredno opremo. Kot drugo je pa odvisno če te velikost DSLRjev ovira ali ne. Če želiš neki kar daš v žep in vzameš ko rabiš utami mirrorless, če ti velikost ne predstavlja ovire pa vzami DSLR. Kar se tiče kvalitete slik (pri nizkem ISOtu) je zadeva tam tam, pri višjem ISOtu je pa že razlika med cenovnimi razredi očitna. Seveda pred nakupom preveri kakšni objektivi so na voljo, predvsem rabljeni, in njihovo ceno. Boš pa z mirrorlessom manj strašu mimoidoče, če boš želel street fotografijo sprovat.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

Lonsarg ::
Prednost DSLRjev je bolj ali manj samo v nižjih cenah leč, še posebaj rabljenih. Ter nižja cena polno opremljenih bodyjev. Drugih presnosti ni.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: Lonsarg ()

kuglvinkl ::
Zadnjič sem probal leico m9 in 35 summicron. Je ful drugač, ampak bi se lahko navadu. Predvsem se kadrira cist drugač, ker vidiš še okrog kadra, ne samo tist kar pade na senzoer. Ferrari, sam svinjsko draga zadeva. Če bi služu krih s tem, bi resno razmislil.
Your focus determines your reallity

korenje3 ::
Fotografiral bi predvsem portrete.. Zmedel pa me je ta video :)
čist tko, ta tip v videu nima pojma. govori kot obični consumer. btw moj nikon d750 ima možnost nstavljanja kelvine za svetlobo. ko je začel govoriti o elektronskem viewfinderju da je boljši kot optični...
najbolje je primerjat fotografije enega fotoaparata pri uporabnem maks iso z drugim. torej če je nek nikon pri iso 6400 dober, pogledaš če je sony pri iso 6400 boljši.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

dottor ::
Jaz sem pri mojem D7100 ugotovu da dosti krat dobim boljše slike pri ISO 25600 kot pa pri 12800. Je kakšna logična razlaga za to?
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

harmony ::

Janac ::

fujtajksel ::
A lahko to malo razložiš?
Tudi pri višjem ISO je slika oz njen del lahko podsvetljen. Če tisti del v procesiranju dvigaš, se bo pokazal šum. Najbolj značilno se to npr pojavlja v temnejših delih neba, ker tam ni neke teksture in je šum zato hitreje moteče opazen.
Btw, večina današnjih tipal je blizu "ISO-less". Tj da z analognim ojačenjem (dvigom ISO) ne dosežeš kaj prida manj šuma, kot če bi naredil navidezno podsvetljeno raw sliko in potem osvetlitev digitalno dvignil v LightRoomu. Celo obratno, z dvigom ISO bolj verjetno narediš škodo, če pri tem ponesreči malo pretiravaš in kaj prežgeš. Tako da bi bilo za raw slikanje bolje, če bi bili raw posnetki vedno narejeni pri osnovnem ISO, ISO ojačenje pa bi se uporabilo le za izdelavo predogledne JPG slike in zapisalo kot še en EXIF parameter za privzeto raw pretvorbo. Glavna ovira za "ISO-less" slikanje je namreč to, da sproti ne vidiš, kaj si posnel, ker je predogled pogosto čisto črn.
D7100 sicer ni čisto ISO-less, predvsem ker ima nekaj "bandinga" (včasih se pri močnem dviganju senc pojavlja šum v horizontalnih pasovih).
Zgodovina sprememb…
- spremenilo: fujtajksel ()

Okapi ::
Kaj ima to skupnega s tistim, kar je napisal Harmony? Če nimaš pravilno nastavljen EV, je slika pretemna ali presvetla (morda namenoma), na zrnatost pri ISO 100 to ne bi smelo čisto nič vplivati.
O.
O.

RedDrake ::
... ko je začel govoriti o elektronskem viewfinderju da je boljši kot optični...
A si poskusil kak malo boljši aparat z EVF od SONY-a ali pa recimo Olympusa?
Verjetno bi bil presenečen. Pri SONY uporabnikih ni več izbire in je EVF realnost že kar par let sedaj. Nekateri so jamrali na začetku, ampak danes vsaj 3/4 uporabnikov ne bi več šla nazaj na OVF.
EVF je v nekaterih pogojih in načinih uporabe boljši, pri nekaterih pa slabši. Ampak slabši je manjkrat in tiste stvari pri katerih je boljši odtehtajo vse minuse, takoj.
Osebno imam APS-C EVF fotoaparat in FF OVF, pa velikovečkrat pogrešam EVF na FF kot OVF na APS-C. 'nuff said.
Zgodovina sprememb…
- spremenil: RedDrake ()

korenje3 ::
kontrastni autofocus ne bo nikoli boljši od faznega.
da ne omenjam laga pri iskanju fokusa... praktično je tak tvoj fotoaparat dober samo za portrete. ko se gre za gibljivo tarčo je samo za v smeti.
da ne omenjam laga pri iskanju fokusa... praktično je tak tvoj fotoaparat dober samo za portrete. ko se gre za gibljivo tarčo je samo za v smeti.
i9-12900k; 32GB DDR5-6000 CL36; Nvidia RTX 3080 ti;
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Gigabyte Aorus z690 master; Be Quiet Dark Power 12 1000W
Zgodovina sprememb…
- spremenil: korenje3 ()

BigWhale ::
A je povecevanje ISO vrednosti na fotoaparatu se vedno narejeno tako kot je bilo vcasih? Vecji ISO vecje ojacanje signala na senzorju?
Ker ce je, potem je vprasanje kaj se pri najmanjsi vrednosti zapise v datoteko in ali je stvar ekvivalentna dvigu ISO-ta v post produkciji.
Ker ce je, potem je vprasanje kaj se pri najmanjsi vrednosti zapise v datoteko in ali je stvar ekvivalentna dvigu ISO-ta v post produkciji.

fujtajksel ::
Kaj ima to skupnega s tistim, kar je napisal Harmony? Če nimaš pravilno nastavljen EV, je slika pretemna ali presvetla (morda namenoma), na zrnatost pri ISO 100 to ne bi smelo čisto nič vplivati.
Osvetlitev (čas in zaslonka) seveda vpliva na zrnatost (čas tudi na zmazanost zaradi premikov...). ISO na zrnatost slike, ki jo dobiš po raw pretvorbi in nastavitvi želene končne osvetlitve, v precejšnjem območju nima opaznega vpliva, ima pa seveda zelo opazen vpliv nas svetlost/temnost slike ki jo sproti vidiš na zaslonu fotoaparata.

RedDrake ::
@Okapi:
V bistvu je šum odvisen samo od tega ali je bilo fotonov na neki celici tipala več kot šumenja tiste celice.
To se pa lahko zgodi tudi pri ISO 100. Tipičen primer je kakšna solidno preosvetljena scena z globoko modrim nebom. Sem videl že veliko fotografij, kjer je nebo potem presneto zrnato, ker je v ospredju pet žensk oblečenih povsem v belo in obsijanih s soncem. Ali pa bolj realen primer, kjer sem pokrival nek event v sobi ki je imela nekaj stropnih neonk, ampak je bila ena pokvarjena in stvari pod njo so bile solidno (3-4 ev vsaj, če ne več) temnejše. Res da je bilo to cca 5 let nazaj, a vseeno, kadar je bil v kadru tudi tisti del, je bil tam šum, čeprav sem imel ISO 200.
V bistvu je šum odvisen samo od tega ali je bilo fotonov na neki celici tipala več kot šumenja tiste celice.
To se pa lahko zgodi tudi pri ISO 100. Tipičen primer je kakšna solidno preosvetljena scena z globoko modrim nebom. Sem videl že veliko fotografij, kjer je nebo potem presneto zrnato, ker je v ospredju pet žensk oblečenih povsem v belo in obsijanih s soncem. Ali pa bolj realen primer, kjer sem pokrival nek event v sobi ki je imela nekaj stropnih neonk, ampak je bila ena pokvarjena in stvari pod njo so bile solidno (3-4 ev vsaj, če ne več) temnejše. Res da je bilo to cca 5 let nazaj, a vseeno, kadar je bil v kadru tudi tisti del, je bil tam šum, čeprav sem imel ISO 200.

dottor ::
Se pravi teoretično bi lahko slikal vse RAW in ISO100 in pol v LightRoomu nastavu svetlost in bi pri tem izgubil samo preview?
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

RedDrake ::
kontrastni autofocus ne bo nikoli boljši od faznega.
da ne omenjam laga pri iskanju fokusa... praktično je tak tvoj fotoaparat dober samo za portrete. ko se gre za gibljivo tarčo je samo za v smeti.
Seveda, in 90% domačih amaterskih fotografov se ukvarja samo z pokrivanjem eventov formule 1, fotolovom na kakšne geparde in pa BIF-om.
Takoj ko se začneš vleči z "... ampak X pa za neko specifično uporabo Y nikoli ne bo tako dober kot Z ..." si predal debato, sorry.
Za street foto bi večina raje imela kako leico ali pa dober mirrorless kot gajbo ala Nikon D4s ali karkoli je že.
Za tistega, ki kupuje:
Sony A7 prve serije ti ne bi priporočal. Veliko boljše se odreže A7ii ki je počasi že na voljo po EU.
Če ti velikost ni problem, potem nikon. Njihova ponudba je precej boljša od Canonove, SONY pa je pri DSLRjih samo še slaba šala, ker očitno vse stavijo na mirrorless.
Pri nikonu (in seveda tudi canonu) bo nabor ugodnih in solidno dobrih objektivov praktično neomejen. Za cca dodatnih 1000 EUR si lahko omisliš zelo lepo zbirko prime objektivov (ali pa dober zoom in en/dva prime-a).
Pri SONY A7 pa si omejen na tistih par objektivov ki so nativno, vse ostalo je močno zmanjšana uporabnost.
Sicer, če se misliš specializirati za portrete, potem kak A7(ii) in pa ugoden ročni 135/1.8 pa vozi!
Sem imel priliko uporabljat tak objektiv (samo da je bil Sigma in drug navoj, drugače imajo vsi identično zasnovo narejeno po licenci od Carl Zeiss) na OVF, in kadar je bil fokus na točki, takrat se ti je samo smejalo. Izjemen render! Samo zaradi OVF je bilo fokus težko dobiti, pri EVF to načeloma ni problem, če se le tvoja "tarča" ne premika prehitro ...

dottor ::
Na koncu razloži za kaj kupit kateri A7.
Xeon X5650@3.8GHz |Asus P6T|
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi
2x4GB+4x2GB|ASUS R9 280X@1100MHz|
WD Green 240GB SSD + 4x1TB Hitachi

CaqKa ::
A je povecevanje ISO vrednosti na fotoaparatu se vedno narejeno tako kot je bilo vcasih? Vecji ISO vecje ojacanje signala na senzorju?
Ker ce je, potem je vprasanje kaj se pri najmanjsi vrednosti zapise v datoteko in ali je stvar ekvivalentna dvigu ISO-ta v post produkciji.
Za potrebe astrofotografije sem se spustil malo v to področje.
moj nikon d7000 dela do iso 800 z elektronskim gainom signala (dejanska vrednost je nekje okrog ISO 900). vse kar je nad tem isotom je pa povsem algoritemsko urejeno. Torej fotoaparatov procesor pred zapisom JPG skalira vrednosti.
je pa še en haklc ki govori še o neki drugi zadevi, se ne spomnim zdaj natančno, pa niti nevem koliko je smiselno za obično fotografijo, ampak je povezano s šumom ki ga proizvede senzor in elektronski iso dvig. pride do neke finte, kjer si optimalni iso za astrofotgrafijo izmeriš in je nekje med tem najnižjim in najvišjim elektronskim.
Od takrat dalje ko to vem, sem fotoaparatu naštelal auto iso in maximum auto iso vrednost na 800.
Jaz sem pri mojem D7100 ugotovu da dosti krat dobim boljše slike pri ISO 25600 kot pa pri 12800. Je kakšna logična razlaga za to?
Je. Odvisno od svetlobe. Slika je lahko zrnasta tudi pri ISO 100, ce nimas pravilno nastavljenega exposure value.
razložiš povezavo med zrnatostjo slike, kjer imaš ISO nastavljen na fiksni ISO100 in če spreminjaš EV?
Kolkor jaz zastopim je EV gumb tam samo zato, če imaš kak čudno osvetljen del in fotoaparatova logika ne zmeri osvetlitve tam ko si jo ti želiš in potem pač fotoaparatu rečeš "glej karkoli zmeriš, daj X zraven"? Kar se potem pretvori v to da dokler nisi na auto iso bo fotkič ustrezno povečal ali pomanjšal shutter ali pa iris, odvisno v katerem programu fotografiraš. razen ko si na M, takrat pa ti EV tak nič ne koristi...
Zgodovina sprememb…
- spremenil: CaqKa ()

fujtajksel ::
Se pravi teoretično bi lahko slikal vse RAW in ISO100 in pol v LightRoomu nastavu svetlost in bi pri tem izgubil samo preview?
Ja... če je tipalo res dovolj ISO-less. Ampak tu odpadejo vsi Canoni, ker imajo na grafu dinamičnega obsega na levem koncu izrazito "ramo", pa še precej bandinga zapovrh. Pa kakšni drugi tudi, npr omenjeno Toshibino tipalo v D7100 (medtem ko so D7000 in Nikonovi FX-i vredu). A7S pa spet ni, graf kaže da se DR pri srednjih ISO dvigne in menda je to delno z analognim ojačenjem, ne vem točno. Meja med softverom in hardverom postaja tanka zadnje čase, že dolgo je kar so proizvajalce tipal začeli obtoževat prodaje predobdelanih podatkov kot surovih.
Izguba predogleda ni tako nedolžna, ker potem ne moreš na hitro pozumat kolk zrnate so sence (čeprav je res da jih moraš še dvignit za dobro oceno).
Vredno ogleda ...
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
---|---|---|---|
Tema | Ogledi | Zadnje sporočilo | |
» | Nov D-SLR (strani: 1 2 )Oddelek: Kaj kupiti | 28414 (16679) | BigWhale |
» | Fotoaparat dober nakup? (strani: 1 2 )Oddelek: Zvok in slika | 26415 (20467) | schurda |
» | Sigma je najavila (svetlobno) hiter zoom objektiv 18-35mm f/1.8Oddelek: Novice / Grafične kartice | 13600 (11052) | CaqKa |
» | zrcalno-refleksni fotoaparat (strani: 1 2 3 )Oddelek: Kaj kupiti | 26846 (21697) | schurda |
⊘ | kateri 4\3 fotaparat do 500evrov (strani: 1 2 3 4 5 )Oddelek: Zvok in slika | 30504 (27346) | bluefish |