» »

shared space

shared space

gzibret ::

Ravnokar berem o konceptu prostorskega planiranja shared-space.

Ideja izhaja iz enega povsem preprostega dejstva in zgodovinske resnice. Ko so v 60-ih na Švedskem zamenjali stran vožnje iz leve na desno, se je tisto leto število nesreč in smrtnih žrtev zmanjšalo, in ne povečalo, kot bi vsi pričakovali. Čez 2 leti pa so spet zrasli nazaj na "normalo".

Glavna ideja koncepta shared-space je torej zmanjšanje števila prometnih nesreč, ampak ne na način, da varnost v prometu povečaš, ampak zmanjšaš. Tako dosežeš ravno nasprotni učinek, saj vozniki nimajo več občutka varnosti in tako avtomatsko zmanjšajo hitrost, posledično pa se število nesreč zmanjša, hkrati pa promet postane bolj tekoč.

To naredijo tako, da zmanjšajo število prometnih znakov, semaforjev, robnikov, ležečih policajev.... na minimum oz. vse skupaj kar enostavno odstranijo. Na shared-space cesti sploh ne veš več, kje je cesta, kje so vozni pasovi, kje je pločnik, kje je kolesarska steza in kje otroško igrišče. Na takšen način se morajo udeleženci v prometu "pogajati" za prednost, vzpostavijo očesni kontakt in tako interirajo med sabo. Ker nobeden nima več občutka varnosti v prometu, se prometna varnost presenetljivo poveča.

Avtor filozofije shared-space je celo tako zaverovan v projekt, da si upa prečkati bolj prometno ulico, urejeno po njegovi filozofiji z zaprtimi očmi ali pa ritensko, intervjuje z novinarji pa daje kar na sredini ceste. Koncept trenutno uvajajo v skandinavskih rdržavah, na Nizozemskem, v VB... Kaj pa pri nas?

Morem rečt, da mi je koncept zelo všeč. Zanima me pa vaše mnenje.....

branje: TheGuardian
primeri v sliki: happyfeet-urbandesign
Vse je za neki dobr!
  • spremenilo: gzibret ()

residual ::

v državah v razvoju je tako, pa stvar ne funkcionira ... predvidevam zaradi mentalitete udeležencev v prometu (tam je kaos res kaos, saj urejenega prometa ne poznajo)

zavedanje o nevarnostih v prometu nastane šele v razviti in urejeni družbi, prometu, in v takem primeru vnešen kaos postane očiten, kar privede spremembe obnašanja voznikov. Po preteku prehodnega pojava se stvari vrnejo v prejšnje stanje.

Rešitev je kvečjemu v različno urejenih prometnih odsekih, kaos kot je omenjen tu ali pa kontra odsek s strogimi pravili, znaki, omejitvami... tako bi dosegli, da bi na vsakim nekaj kilometrov voznik moral zavestno menjati ritem vožnje, obnašanje, strategijo v prometu.

EDIT: nekaj slovničnih...

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: residual ()

Tody ::

V sloveniji pač to nebi pomagalo. Vzroki nesreč so prevelika hitrost in alkohol.

Sam sem tudi mnenja da bi morali biti vsi znaki NEobvezni... Ker kdorkoli to že postavlja je navaden kreten in dela zastoje za brezveze. Poleg tega so te znaki tam zato da lahko policaji kasirajo in se delajo norce iz normalnih ljudi. Tam kjer pa bi želeli zmanjšati hitrost, to je pred šolami, vrtci in podobnimi ustanovami, pa da se da zajebane ležeče policaje in potem naj si ljudje uničujejo avtomobile.

Nisem šel gledat statistike ampak, med rush hour sigurno ni veliko prometnih nesreč ampak se te dogajajo, ko so ljudje zaspani, ker predolgo vozijo, so neobjestni in mislijo da so carji ali pa preveč pijani za volan.

Takega prometa kot ga imajo v egiptu ali Indiji si res ne želim.

WarpedOne ::

>> Morem rečt, da mi je koncept zelo všeč.

Sma že dva.

Pravila te dejansko "uspavajo", ker se začneš (avtomatsko - podzavest tako deluje) zanašat da bojo tudi drugi upošteval ta ista pravila. V veliki večini primerov jih, kadar pa ne pa bum. Narhuj so pa prednostne in stranske ceste. Če spregledaš da nimaš prenosti - bum, ker je on na prednostni pa vedu da ma prednost. Kako zelo je ta "uspavanost" resnična se vidi, kadar se spremeni režim prometne ureditve. V Trbovljah so že precej let nazaj sredi poletja zamenjali status stranske in glavne ceste. V enem Y križišču je prej imel prednost tisti, ki je šel (navzgor) levo pred tistim, ki je pripeljal navzdol iz zgornjega desnega kraka. Potem pa se je stvar ravno obrnila. Rezultat? V tisti jeseni na tem križišču trije mrtvi, čeprav je bila omejitev 50 - relativno nizke hitrosti. En tip je šel celo čelno v avtobus.

Shared-space pa ne pomeni da ni več omejitve hitrosti navzgor - te omejitve seveda ostanejo. Se pa znebimo čakanja na rdeči luči na praznih križiščih. Rondoji FTW :)

Edit: ležeči policaji so super stvar, dokler ni treba tam mimo z rešilcem al pa gasilskim avtomobilom. Sploh pa so super, ko zapade pol metra snega in je treba tisto cesto splužit.
Are you not tired of being wrong again and again?

Zgodovina sprememb…

Tody ::

Jah če so že tok dnarja zabil za elektronske table in podobne zadeve, bi lahko pa še ogrevanje ležeče policaje mel...

gzibret ::

> Shared-space pa ne pomeni da ni več omejitve hitrosti navzgor - te omejitve seveda ostanejo. Se pa znebimo čakanja na rdeči luči na praznih križiščih.

Točno to. Nič več semaforjev in podobnih oslarij. Samo psevdopotekajoči promet... z veliko pazljivosti.

Omejitev hitrosti in pravilo vožnje po desni seveda ostane...

> Jah če so že tok dnarja zabil za elektronske table in podobne zadeve, bi lahko pa še ogrevanje ležeče policaje mel...

Jeh, right... Pa dvigajoče robnike na sredi ceste, ki bi se dvignili, ko prekoračiš hitrost...
Vse je za neki dobr!

gzibret ::

> Takega prometa kot ga imajo v egiptu ali Indiji si res ne želim.

Ja, cel koncept gre v to smer. Why not give it to try :\
Vse je za neki dobr!


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Omejitve hitrosti (strani: 1 2 )

Oddelek: Na cesti
784947 (1431) Miha 333
»

Cestninske postaje (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
574980 (4183) WamPIRe-
»

omejitev hitrosti na ljubljanski obvoznici (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
8714312 (11935) darkolord
»

izpit za avto (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
756514 (4870) amda
»

Kaj manjka slovenski cestno prometni ureditvi? (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
624900 (3509) sidd

Več podobnih tem